اعلام فرهنگي ميراث سازمان
پيش گورستان بزرگترين:كرد
شد شناسايي ايران تاريخ از
در آن تاثير و فراشناختي نگرش
يادگيري -ياددهي فرآيند
پرورش و آموزش وزارت توسط
از دعوت;شد انجام
در شركتگسترده براي دانشآموزان
قدس جهاني روز راهپيمايي
هنرمند اميني جمشيد استاد
به ايران قاليبافي بزرگ
شتافت باقي ديار
از تن هزار اسامي 18
جامع دانشگاه آزمون قبولشدگان
اعلام پسفردا كاربردي
-علمي
ميشود
تيزهوشان مدارس ورودي آزمون
ميشود
برگزار اسفند يكم و بيست
اعلام فرهنگي ميراث سازمان
پيش گورستان بزرگترين:كرد
شد شناسايي ايران ازتاريخ
بررسيهاي و مطالعات پي در:فرهنگي علمي گروه
از پيش گورستان بزرگترين "آقاولر" گورستان باستانشناسي
در است تدفين چندين داراي آن گورهاي اكثر كه ايران تاريخ
.شد شناسايي گيلان استان تالش منطقه
وجود كشور ، فرهنگي ميراث سازمان عمومي روابط گزارش به
بسيار ابعاد در "سنگي كلان" مگالتيكي مقابر زيادي تعداد
گورستانهاي از را گورستان اين كه است ويژگيهايي از بزرگ
.ميكند متمايز ديگر شده شناخته
شكل "سكايي تومولوس" بهشيوه كه بزرگ گور چند شناسايي
منطقه اين در سكايي تمدن نفوذ يا حضور بيانگر خود گرفته
.است
كارشناسان توسط سال 1375 از كه تحقيقاتي از حاصله نتايج
استقرار از حكايت است ، شده آغاز فرهنگي ميراث سازمان
از منطقه اين در درخشان بسيار تمدن با و انبوه اقوامي
ساساني دوره تا "آهن عصر آغاز" از پيش سال حدود 4000
فرهنگي ميراث سازمان كارشناسان گروه نيز "اخيرا.دارد
را "اسبسرا" گورستان خلعتبري محمدرضا سرپرستي به كشور
"آقاولر" باستاني محوطه اقماري گورستانهاي از يكي كه
خصوصيات نيز گورستان اين.كردهاند شناسايي و كاوش است
ابعاد 2 با آن از نمونهاي كه دارد را "آقاولر" گورستان
تمدن گستردگي از يكپارچه سنگهاي از و متر در 5/12 در 2
تالش سرزمين كه است گفتنيميكند حكايت منطقه در آقاولر
ميدهد اختصاص خود به را گيلان استان غرب از وسيعي بخش
جنگلي جلگهاي ، منطقه سه به اقليمي شرايط به توجه با كه
مطالعات انجام عدم دليل به.ميشود تقسيم كوهستاني و
استقرار سابقه از چنداني دانش و آگاهي علمي ، و اساسي
نوشتار در تنها و نيست دست در منطقه اين در هنر و تمدن
تمدني با و انبوه اقوامي حضور به يوناني مورخين از برخي
.است شده اشاره آنجا در درخشان بسيار
در آن تاثير و فراشناختي نگرش
يادگيري -ياددهي فرآيند
و جديد پيامهاي تا آورده ، فراهم را فرصت اين حاضر نوشتار
با ياددهي ، و يادگيري فرآيند مبحث در تازهاي راههاي
به مندان علاقه و معلمان براي "فراشناختي نگرش" به عنايت
.شود مطرح ترتيب و تعليم امر
و شناسايي" معناي به (Metacognition) "فراشناختي نگرش"
خود شناختي توليدات و فرآيندها به نسبت انسان ، دانش
نگرش" سادهتر بيان به.است رفته كار به "انسان
و فرآيند به نسبت انسان ، آگاهي و شناسايي به "فراشناختي
نگرش" در.ميشود گفته وي آگاهيهاي و شناساييها نتايج
حقايق با كه دانشي يا بياني دانش (1)موءلفه سه "فراشناختي
كه دانشي يا رويهاي دانش (2)دارد ، سروكار اطلاعات و
دانش (3)و ميكند ، بيان را كار اجراي روش و چگونگي
جزء ميكند ، بيان را كار انجام علت كه دانشي يا زمينهاي
.هستند نگرش اين اساسي ابعاد
يادگيري فرآيند به راجع فراشناختي نگرش با بخواهيم اگر
كه كند سئوال خود از بايد معلم نخست بنگريم ، دانشآموزي
موضوع يك براي را اطلاعاتي و حقايق چه بايد دانشآموز يك
چرا و دهد؟ سازمان را اطلاعات و حقايق اين چگونه بداند؟
دانشآموزي اگر مثال عنوان به بداند؟ را موضوع اين بايد
انشاء موضوعي يك درباره "فراشناختي نگرش" با بخواهد
،(دانشبياني) حقايق و اطلاعات بايد ، ابتدا در بنويسد
از را عمومي مسائل و گردآوري را موضوع آن كليدي مفاهيم
آن دادن سازمان جهت در آنگاه و سازد ، مجزا ويژه مسائل
و بسط شيوه و چرايي نهايت در و (رويهاي دانش) كند تلاش
حقيقت در.(زمينهاي دانش) كند مشخص نوشتن در را تعميم
و رويهاي بياني ، موءلفه هرسه بايد انشاء نوشتن براي
آموزشي ، هر در بايد معلمان اين ، بنابر.شود مطرح زمينهاي
تاكيد و دهند آموزش دانشآموزان به را موءلفه سه اين
خود و برنامهريزي ارزيابي ، طريق از كه كنند
بيان به.دهند انجام را يادگيري فرآيند تنظيمكنندگي
"فراشناختي نگرش" براساس آموزشي فرآيند در معلم ديگر ،
.ميپردازد شاگرد اطلاعات و دانش مجموعه ارزيابي به ابتدا
نخست كه است پزشكي مانند فرآيند اين در معلم حقيقت ، در
را شاگرد(MentalTemperatur) ذهني و علمي حرارت درجه
خواندن خصوص در فارسي ، درس در مثال طور به.ميكند مشخص
ارزيابي به شاگرد ، توسط آن سمبلهاي درك و داستان يك
را شاگرد تشخيص و درك ميزان طريق اين از.ميپردازد
آنگاه خير؟ يا كرده درك را داستان مفهوم آيا كه ميسنجد
داستان ، بهتر درك براي ارزيابي ، و تحليل از پس
شاگرد به را وظايفي و تكاليف چه كه ميكند برنامهريزي
سمبلهايش و داستان بتواند بهتر هرچه او تا كند واگذار
رويهاي دانش از استفاده با دانشآموز سپس كند ، درك را
داستان درك به شروع و انتخاب را كار انجام شيوه و چگونگي
كنندگي ، تنظيم خود طريق از آنگاه ميكند سمبلهايش و
نهايت در.ميكند مشخص اهداف راستاي در را پيشرفت ميزان
آغازگري خود (با1 و معلم هدايت و راهنمايي با شاگرد
(3vationSelf-Obserمشاهدهگري خود (2Self-Initiating
خود يادگيري ميزان ميتواند Self-Judgement قضاوتي خود
اين از.بپردازد سمبلهايش و داستان درك به و تنظيم را
كنترل و دانش و گرفته شكل او منطقي و انتقادي تفكر طريق ،
به تعهد طريق از داوطلبانه و آگاهانه بهطور را خود
آمادگي فكري ، داربستهاي از استفاده با دانش و يادگيري
.ميگيرد عهده به تمركزش و توجه سطح و ذهني و عاطفي
زمينهاي و رويهاي بياني دانش طريق از را فرآيند كنترل
خود مكانيسمهاي از استفاده با آنگاه.ميآورد دست به
رفتار بر كنندگي ، تنظيم خود و برنامهريزي ارزيابي ،
ابعاد در رفتارش در مطلوب تغييرات و مييابد تسلط اجرايي
فيزيكي مهارتهاي و ذهني مهارتهاي تفكر ، طرز همچون مختلف
.ميشود حاصل
درس كلاس دنياي به "فراشناختي نگرش" به توجه با
به طبيعي ابزاري عنوان به ياددهي و يادگيري راهبردهاي
رفتار در مطلوب تغييرات اسباب تا ميشود گرفته كار
عنايت با يادگيري و ياددهيسازد فراهم را دانشآموزان
شادابي علمي ، درگيري زمينه ميتواند فراشناختي نگرش به
خود و فكري بلوغ پختگي ، خلاقيت ، و سازندگي عاطفي ،
آورده ، فراهم دانشآموزان در را ، اجتماعي مسئوليتپذيري
به ;كند تقويت يادگيري جهت در را آنها نفس به اعتماد حس
امر به راهبري ، خود طريق از انرژي حداكثر با كه گونهاي
با انديشه و فكر سهامي شركت ايجاد با و بپردازد يادگيري
كليه و دهد تشكيل فعال گروهي دانشآموزان ، ساير
.گيرند نظر زير آگاهانه را كلاسي يادگيري فرآيندهاي
رساندن قدرت به ابزار ميتوان "فراشناختي نگرش" طريق از
را انساني منابع و آورد فراهم را شاگردان واقعي و علمي
نگرش ، اين در حقيقت در.كرد انساني سرمايههاي به تبديل
از آموزش و ميسپاريم خودشان به را فراگيران رشد فرمان
.ميشود مغز وارد قلب ، طريق
داشتن حركتي هر تحقق شرط كه ميآموزيم نوشتار اين در
.ميدهد جهت فرآيندها و فعاليتها همه به كه است اهدافي
"فراشناختي نگرش" براساس يادگيري و ياددهي فرآيند در
و علمي مدديار كه هستند منسجمي راهبردهاي نيازمند معلمان
ياددهي خصوص در كاربردي راهبرد اينك 55.باشد آنها تجربي
اميد.ميشود بيان "فراشناختي نگرش" براساس يادگيري و
جهت در تجارب غناي موجبات نظري ، و علمي تجربيات اين است
در جمعي و عقلي تجارب به فردي و شخصي تجارب از حركت
.شود مربيان و معلمان حرفهاي زندگي
.يادگيري با شاگردان همه كردن درگير براي درس طرح تهيه -1
تدريس سرعت كه گونهاي به تدريس سرعت در اعتدال رعايت -2
زياد و كم مستعد يا نامستعد شاگردان بعضي خاطر به را
.نكند
.زماني متعدد دفعات در موضوع يك تدريس -3
منظور به دانشآموزان همه توسط سئوالات جواب نوشتن -4
معلم اينكه از قبل فراگيران ، تفكر قوه افزايش
.سازد آگاه صحيح جواب از را دانشآموزان
به تدريس مواد درباره نتيجهگيري و نهايي كلام بيان -5
.معنا با يادگيري آفرينش منظور
باعث كه شود مطرح گونهاي به كلاس در پاسخ و پرسش -6
.نشود درس سرعت كندي و وقت اتلاف
.دانشآموزان ميان در متقابل همكاري احساس پرورش و رشد -7
و نظرات از تا نفري دو گروههاي به دانشآموزان تقسيم -8
.كنند استفاده يكديگر برداشتهاي
حقايق ، تكرار براي دانشآموزان جمعي دسته كار انجام -9
با است ممكن امر اين بلند ، صداي با موضوعات و اطلاعات
.پذيرد صورت معلم علايم يا ويژه كارتهاي از استفاده
.شوند خسته شاگردان اينكه از قبل بحث خاتمه -10
و هدايت تحت دانشآموزان توسط مهارتها تمرين -11
به تدريج به دانشآموزان كه گونهاي به معلم ، راهنمايي
.برسند تعالي درجه
به شده تدريس موارد مورد در سئوال سري يك معلم -12
به سئوال هر به بخواهد آنها همه از و بدهد دانشآموزان
كردن درگير منظور به امر اين كهدهند جواب كتبي صورت
از.است درسي محتواي به تسلط و تمرين در دانشآموزان همه
.است تفكر ميوه نوشتن طرفي
و يادگيري درباره ذهن ، حضور باعث كه علائمي نصب -13
(.است ديدن طريق از يادگيري درصد 70"اصولا)شود زندگي
و علائم تا شود طراحي بيانيههايي يا سئوالات -14
.كند تقويت را حقايق به مربوط شعارهاي
"كاملا كه شاگردان به كمك و درس كلاس در اضطراب كاهش -15
.كنند مشاركت يادگيري در
صادقانه ارتباط برقراري موجب كه بيانيههايي ارائه -16
.بشود شاگردان از قدرداني خصوص در
دانشآموزان جمعي تشويق طريق از ارزشها كردن دروني -17
.ميشود گروهي وحدت موجب امر اين كه ،
دقت با كه نحوي به دانشآموز نظر اظهار به كامل توجه -18
.دهد گوش وي سخن به كامل
غلط يا صحيح جواب از مستقيم طور به بايد دانشآموزان -19
پاسخ است موظف معلم.شوند آگاه سئوالات به پاسخ در وي
(.است واقعيات از بخشي صحيح پاسخ چون) كند بيان را صحيح
بسپاريد ، خاطر به را آنها خطاهاي يا و شاگردان مسائل -20
بتوان خصوص اين در كه زماني تا نكنيد مطرح را آنها ولي
باعث شاگردان خطاي تكرار چون داد ، ارائه موءثري فكر و كمك
بهترين سكوت گاهي واقع در و) ميشود ديگران بدآموزي
(.است تنبيه
و سرد كلاس كه گونهاي به تدريس هنگام در نشاط ايجاد -21
.نباشد بيروح و خشك
از بهينه استفاده اتحاد ، از قدرداني زمينه بايد معلم -22
برقراري مديريتي ، درخود هوش از استفاده فردي ، انرژي
.آورد فراهم را شاگردان آگاهي افزايش و سالم ارتباط
بايد تكليف يك مثال براي.يادگيري امر در چالش -23
يادگيري فرصت تا آورد فراهم را شاگردان براي چالش موجبات
او نوميدي و خستگي موجبات اينكه نه شود ، ايجاد او براي
.سازد فراهم را
از بعضي چون بدهد ، درس كتاب از فراتر بايد معلم -24
بيانگيزه و ميگيرند ياد خانه در را كتاب شاگردان
.ميشوند
بايد و دارد را بيانيه يك نقش معلم آموزش و حرف هر -25
را خود كار بهترين كه باشد دانشآموزان همه تشويق متضمن
.دهند ارائه
تقويت ، تداوم اين) دانشآموزان ، انتظارات تقويت -26
پايين دانشآموزان انتظارات سطح كه شود انجام زماني
(.بيايد
به تدريس در شاگردان مشاركت افزايش و موافقت اخذ -27
.دانشآموزان رواني مالكيت احساس ايجاد منظور
به كلاس به ورود از پس شاگردان فعاليت سريع تشخيص -28
در شاگردان توانايي و انرژي از عاقلانه استفاده منظور
.كلاس به ورود ابتداي
تحريك و شاگردان توجه موجب كه نحوي به سئوال طرح -29
.شود آنان تفكر
براي را خود يافتههاي تا شود خواسته دانشآموزان از -30
.كنند بيان دانشآموزان ساير
يادگيري ، اينكهامر بر مبني دانشآموزان توجيه -31
كلاس در معلم است ، خطر پذيرش و مشكلات با همراه "غالبا
به و باشد خطرات نوع اين پذيرش در شاگردان مشوق بايد ،
غم زندگي مانند نيز كلاس كه كند تفهيم بخواهيم فراگيران
.دارد نشاط و
طور به را خود اعمال كه اين بر مبني شاگردان آموزش -32
.دهند قرار ارزشيابي و بررسي مورد آزادمنشي با و سازنده
احساسات و تفكر چگونه كه اين بر مبني شاگردان آموزش -33
.بنويسند را خود
طبيعي هوش تمرين و تحريك موجبات كه نحوي به آموزش -34
.نمايد فراهم را شاگردان
كردن سئوال منتظر لحظه هر شاگردان كه نحوي به آموزش -35
.باشند معلم
تمامي در رهنمودها كليه كه شود ، گفته دانشآموزان به -36
خوب باعث امر اين زيرا ميشود ، اعلام يكبار فقط زمينهها
.ميشود فراگيران كردن زندگي مسئولانه و كردن گوش
شود ، لحاظ شاگرد نظر منزل ، تكليف تعيين و ميزان در -37
را وشاگرد شود طراحي خوبي به بايد خوب تكليف يك زيرا
.كند متقاعد
نظر مد تكليف در را دانشآموزان انفرادي خصوصيات -38
.دهند قرار
تكليف كه شاگرداني سخنان به كوتاه ، لحظات در معلم -39
.دهد گوش دادهاند انجام را خود
قرار نظر مد تكليف در فراگيران اولياي دادن مشاركت -40
.گيرد
متمايز "كاملا كلاسي فعاليتهاي از بايد منزل تكاليف -41
و خسته شاگرد باشد ، كلاس كار مشابه اگر چون باشد ،
.ميشود بيانگيزه
دليل به تدريس مختلف شيوههاي با موضوع هر تدريس -42
.شاگردان يادگيري سبك بودن متفاوت
چون گيرد ، قرار بررسي مورد دقت به شاگردان تكاليف -43
و اوليا و منزل واقعيتهاي ميتوانند معلمان تكليف ، توسط
.دهند قرار بررسي مورد را مدرسه واقعيتهاي
و كرده جمعآوري را شاگرد هر كار مجموعه بايد معلمان -44
.دهند تشكيل كاري شناسنامه يا پرونده شاگرد هر براي
زمان تا باشد تحليلي نوع از بيشتر امتحاني سئوالات -45
.شود معنا با يادگيري صرف بيشتري
و مهارتها شاخص و معرف "واقعا بايد شاگرد كارنامه -46
.باشد شاگرد پيشرفت
.شود تدريس ريشهاي صورت به مفاهيم درس كلاس در -47
كنند مطرح پرسشي تا بخواهد شاگردان از ترتيب به معلم -48
.دهند پاسخ ديگري شاگردان تا
طور به شود ، خواسته شاگردان از ابتكاري گزارشهاي -49
درختان اهميت مورد در مطلبي تا بخواهيم فراگيران از مثال
.بنويسند
كه نحوي به معلم ، توسط يادگيري جلوههاي كردن برجسته -50
موضوع هر معلولي و علت روابط تا شود خواسته فراگيران از
.كنند بيان را
مشخص را شباهتها تا بخواهد دانشآموزان از معلم -51
ادراك و دادن تميز مهارتها ، تمرين باعث كار اين كنند ،
.ميشود
مشخص را تفاوتها تا بخواهد دانشآموزان از معلم -52
تشخيص و مهارتها تمرين و رشد باعث طريق اين از و كنند
.شود ادراكها
معين موضوع يك از كه شود خواسته دانشآموزان از -53
تفكر مهارتهاي تقويت باعث كار اين چون كنند ، خلاصهنويسي
.ميشود جامع
موضوع يك مورد در كه ، شود خواسته دانشآموزان از -54
.كنند پيشبيني را موضوع مهم نكات كرده ، فكر معين
واقعي موضوعات روي بر تفكر تمرين براي دانشآموزان -55
آكادميكي مطالعات انگيزش موجب امر اين ;شوند تشويق زندگي
.ميشود شاگردان براي
خورشيدي عباس دكتر *
پرورش و آموزش وزارت توسط
از دعوت;شد انجام
در شركتگسترده دانشآموزانبراي
قدس جهاني روز راهپيمايي
پرورش و آموزش وزارت پرورشي معاونت:علميفرهنگي گروه
كرد دعوت كشور سراسر دانشآموزان بيانيهاي ، از صدور با
داشته پرشور و فعال حضوري قدس جهاني روز راهپيمايي در تا
.باشند
اختيار در آن از نسخهاي ديروز كه بيانيه اين از بخشي در
شرايط به توجه با:است آمده گرفت ، قرار خبري رسانههاي
كردن برايكمرنگ اسلام دشمنان توطئههاي و منطقه حساس
و نوجوانان بهويژه مردم حضور اهميت انتفاضه ، قيام
.ميشود مضاعف پرشور اينحماسه در جوانان
سركردگي به جهاني استكبار:است آمده بيانيه اين در
هيچ از خويش پليد بهاهداف رسيدن بهمنظور آمريكا ،
دليل همين به و نميكند دريغ جهان مسلمانان عليه جنايتي
فلسطين بيگناه مردم از جمعي مظلومانه شهادت شاهد روز هر
.هستيم شريف قدس آزادي راه در
كرد اميدواري اظهار پرورش و آموزش وزارت پرورشي معاونت
امت قشرهاي ديگر با همراه كشور دانشآموزانسراسر كه
در گسترده يكپارچهو حضور با هميشهدرصحنه و شريف
با همبستگي اعلام ضمن قدس ، جهاني روز راهپيمايي
و انزجار مراتب فلسطيني ، جوانان و ونوجوانان دانشآموزان
اشغالگر رژيم و جهاني توطئههاياستكبار از را خود تنفر
.برسانند جهانيان گوش به قدس
هنرمند اميني جمشيد استاد
به ايران قاليبافي بزرگ
شتافت باقي
ديار
و قالي بزرگ هنرمند اميني جمشيد استاد:فرهنگي علمي گروه
مولاي شهادت شب در كمالالملك شاگرد آخرين گوبلنبافي ،
.كرد تسليم آفرين جان به جان (ع)علي متقيان
گوبلن ، و قالي بينظير و ارزنده هنرمند اميني جمشيد استاد
،(كمالالملك مدرسه) مستظرفه صنايع مدرسه شاگردان از
سال 1282 در كمالالملك مكتب از بازمانده و شاگرد آخرين
.گشود جهان به ديده طالقان منطقه فشند دهكده در شمسي
شش در و شد تهران راهي خانواده اتفاق به سالگي پنج در وي
كارگاه داراي كه شد فرستاده مكتبي به پدرش توسط سالگي
سرزمين ملي هنر به عشق مدرسه اين در وي.بود قاليبافي
.آموخت را خود
به و شد آشنا فرش بافت اصول با تدريج به اميني جمشيد
استاد شاگردان از محمودي عليخان ميرزا شادروان وسيله
و شد كمالالملك مدرسه وارد شمسي سال 1298 در كمالالملك
.گرفت قرار كمالالملك پذيرش و قبول مورد
قالي بافت كار به دست اميني جمشيد كمالالملك پيشنهاد به
بافت به پشتكار و جديت با و شد (گوبلن) منظره و صورتدار
سال 1307 در سرانجام و شد مشغول نقش و طرح فراگيري و
- صورت) قاليبافي اختصاصي رشته در استادي درجه شمسي
زير آثاري و كرد اخذ كمالالملك استاد دست از را (گوبلن
موزههاي زينتبخش كه آورد پديد كمالالملك مستقيم نظر
.شد جهان و ايران
سال 1958 بروكسل جهاني نمايشگاه در اميني استاد آثار
.آورد ارمغان به او براي را گراندپري ديپلم
كرده خلق ماندني ياد به و زيبا اثر زمان 20 اين تا استاد
ارجمند استاد اين پيكر.است جهاني و ارزشمند همگي كه است
فشند در جاري ماه دي سهشنبه 22 روز وصيتش بنابه
.شد خواهد سپرده خاك به ساوجبلاغ
از (سهشنبه) امروز ساعت 30/9 سعيد فقيد اين پاك پيكر
.شد خواهد تشييع ابديش آرامگاه سوي به وحدت تالار مقابل
از تن هزار اسامي 18
جامع دانشگاه آزمون قبولشدگان
اعلام پسفردا كاربردي
-علمي
ميشود
كاربردي -علمي جامع دانشگاه رئيس:علميفرهنگي گروه
مرحله قبولشدگان از نفر حدود 18هزار اسامي:كرد اعلام
پنجشنبه روز كاربردي -علمي جامع دانشگاه آزمون اول
.ميشود اعلام ديماه بيستوچهارم
:گفت اسلامي جمهوري خبرگزاري به دوشنبه روز توفيق دكتر
ميشود ، سنجشاعلام پيك نامه ويژه طريق از كه اسامي اين
.است رشته هركد ظرفيت برابر سه
ذكر ديماه سيام روز را تخصصي آزمون برگزاري زمان وي
ديماه سيام روز از مصاحبه برگزاري زمان:افزود و كرد
.يافت ادامهخواهد ماه بهمن چهارم تا و آغاز
ارگانهاي توسط مصاحبهها اين:اظهارداشت توفيق دكتر
اين بنابر.هستند دانشجو متقاضي ميگيردكه صورت اجرايي
انجام چگونگي و درنحوه كاربردي -علمي جامع دانشگاه
.دارد نظارتي نقش يك مصاحبهها ،
مطالب از:گفت مصاحبهها ، سوالات محتواي درباره وي
ميشود پرسيده سوال كمتر دوراندبيرستان درسي كتابهاي
مسايل و اطلاعاتعمومي از بيشتر مصاحبهها سوالات بلكه
.ميشود طراحي داوطلب انتخابي رشتههاي درباره و جاري
تيزهوشان مدارس ورودي آزمون
ميشود
برگزار اسفند يكم و بيست
در تهران شهر پرورش و آموزش كل اداره:فرهنگي گروه
پرورش ملي سازمان ورودي آزمون:كرد اعلام اطلاعيهاي
پنجم كلاس دانشآموزان مقطع در درخشان استعدادهاي
.شد خواهد برگزار امسال اسفندماه در ابتدايي ،
اسفندماه 77 يكم و بيست جمعه روز در كه آزمون اين در
شهر مناطق 19گانه دبستانهاي مجموع از شد ، خواهد برگزار
شركت پسر نفر و 679 و 22هزار دختر نفر تهران 42هزارو556
.كرد خواهند
|