؟ كنيم مطالعه چگونه
نوين شيوه به تكدي
تلنگر
اروپا جمعيت ايتالياپيرترين
دارد را
؟ كنيم مطالعه چگونه
مطالعه نوين روشهاي
يادگيري قصد با همواره كه است فرايندي مطالعهكردن:اشاره
.ميشود انجام
در كه مطالبي فراگيري براي انرژي صرف روزها و ساعتها
اين متاسفانه اما ، .شود امتحانات در قبولي به منجر نهايت
.نميشود مطلوب نتيجه به منجر همواره روند
وقت صرف و انرژي بذل از شخصي كه ميآيد پيش بسيار چه
و مطالعه فنون با آشنانبودن جهت به اما ندارد ، ابايي
دست امتحاني دلخواه نتايج به منسجم برنامهاي نداشتن
.نمييابد
درسي متون با مواجهه هنگام در دانشجويي و دانشآموز هر
پرسش مورد را خود يادگيري مختلف مهارتهاي ابتدا بايد
خود سپاري گوش قدرت به ميتوانيد شما آيا.دهد قرار
درسر راحتي به و خوبي به آيا باشيد؟ داشته بالايي اعتماد
نكات ميتوانيد آيا ميداريد؟ بر يادداشت مختلف كلاسهاي
بگذرانيد؟ نظر از راحتي به را فصل يك پيچيده
شخصي برنامهريزي
داشتن به تشويق را شما ميتواند كه عاملي اولين
.است مطالعهكردن انگيزه داشتن نمايد ، منسجم برنامهاي
در و امتحاني مطلوب نتايج به فكركردن با كه انگيزهاي
.ميشود ايجاد شما در روشن آيندهاي نظرگرفتن
بهترين است ، درسي مواد روي بر "داشتن تمركز" بعدي عامل
كوتاهمدت مطالعه تكنيك از تبعيت تمركز داشتن براي ترتيب
خود به درسخواندن يكربع هر از بعد روش اين در.است
فكر ميتوانيد راحتي به ترتيب اين به ميدهيد ، استراحتي
.ببريد پيش به را مطالعه كار و كنيد متمركز را خود
ميگذارد ، شما برنامهريزي بر منفي اثر كه ديگري عوامل از
انجام كه افرادياست درسها مطالعه "تعويقانداختن به"
از مياندازند ، تعويق به را كتابها خواندن و درسي تكاليف
از نبايد اما مييابند ، رهايي مقرر موعد در كار انجام
فرا امتحانات موعد و ميگذرد سريعا زمان كه برد ياد
بيرون سربلند امتحانات از كساني حال ، اين در.ميرسد
.باشند كرده شروع را مطالعه كار ترم ابتداي از كه ميآيند
استرس با مقابله و زمانبندي
و درسها مطالعه از ناشي استرس با مقابله براي كار بهترين
تبعيت و معقول زمانبندي يك تدوين و تهيه امتحان ، اضطراب
.ميباشد آن از
را خود روزانه كارهاي فهرست ميتوانيد كار اين براي
براي خود "روز بلندكردن" به كار اين با و داده ترتيب
.ورزيد مبادرت آن از حداكثر استفاده
و كتاب هر مطالب قطعهقطعهكردن با درسها حجم از كاستن
.ميگيرد صورت خاص قطعه يك به زماني دوره هر دادن اختصاص
حداقل به درسها فراوان حجم از ناشي استرس روش ، دراين
.مييابد كاهش
بر را درسها مطالعه كه باشيد متوجه بايد زمانبندي در
تفريح دوستان ، به گفتن "نه" از و بداريد ارجح ديگر امور
.نكنيد پرهيز تلويزيون و
كردن گوش در مهارت
.دارد وجود تفاوت شنيدن و فعالانه گوشكردن بين متاسفانه
و آماده را خود ذهن بايد ابتدا فعالانه ، گوشكردن براي
روي از مروري داشتن.بكنيد جديد مطالب شنيدن پذيراي
نكاتي جمله از شدن حاضر درسي كلاس در آمادگي با و درسها
.ميشود مطالب بيشتر هرچه خاطرسپاري به باعث كه است
با و دهيد قرار بازبيني مورد روز هر را خود هفتگي برنامه
بي نتيجه در و كلاسها سر در غافلگيرشدن از كار اين
.نماييد جلوگيري مطالعه و درسي روند از بهرهماندن
برداشتن يادداشت
، مشكل استاد سخنان از مرتب و صحيح برداشتن يادداشت
گوشكردن اگر.است دانشجويان و دانشآموزان از بسياري
اصلي نكات از برداشتن يادداشت است شما وظيفه اولين
.است آن تكميلكننده
يادداشت.است متفاوت آن اصول به بسته درسها ، اصلي زمينه
از متفاوت كاملا فرمولها نوشتن و رياضي دروس از برداشتن
اين در.است هنري يا علمي گفتار يك از برداري يادداشت
:بپرسيد خود از و باشيد داشته تحليلي ديدي بايد حال ،
چگونه" آنكه ، يا "چيست؟ گفت استاد كه جملهاي اين معناي"
"داد؟ ارتباط بحث كل با را موضوع اين ميتوان
يادداشت به عادت و استاد سخنان شنيدن حين در تمركز
در كه ميسازد فعال نويسنده و شنونده يك شما از برداري
كرده شركت كلاس مباحث در ميتوانيد آماده ذهن با لحظه هر
.بيفزائيد خود يادگيري و حفظ بر كار اين با و
موءثرتر خواندن
دارد نقش "موءثرتر خواندن" در كه مهارتهايي از يكي
.است سريعخواندن
متن روي در چشم حركات با كه است عملكردي سريعخواني
روي بر شما چشمان كه ايستهايي و توقفها.دارد ارتباط
تعيين را شما خواندن سرعت ميكنند ، متن عبارات و كلمات
.ميكند
در درسي متن با سطحي شدن آشنا و درسها اجمالي بررسي
دقيق متن هر در.دارد اساسي نقش شما موءثرتر خواندن
برخورد مطلب خلاصه و اصلي متن مقدمه ، ساختار با ميتوان
ميتوانيد وقت در صرفهجويي جهت به حال ، اين در.كرد
.يابيد دست نسبي احاطه يك به و خوانده را خلاصه و مقدمه
بسيار پاراگراف هر آغازين جملات به توجه برآن علاوه
ابتدايي جملات در علمي مطالب نويسندگان زيرا است سودمند
.ميدارند بيان را خود مقصود معمولا پاراگراف هر
بايد آوريد ياد به بهتر را شده خوانده مطالب آنكه براي
مطالعه ، پيش:كنيد استفاده زير مرحلهاي پنج روش از
.كردن مرور آوردن ، بياد مطالب ، خواندن كردن ، سئوال
گزارش و مقاله نگارش
يك خود براي ابتدا درسي ، گزارشهاي و مقالهها نگارش در
يك نگارش در بعدي گام پروژه طراحي.كنيد درست پرونده
برنامه بايد پروژه ، طراحي از پس.است گزارش يا مقاله
و كنيد تدوين گزارش يا مقاله ارائه جهت را خود هفتگي
.نمائيد مشخص متوالي هفتههاي طي را خود كاري پيشرفت
ضمن پيشنويس ، اولين نگارش از پس و بنويسيد را اوليه طرح
را آن چكيده و نمائيد رفع را كار نواقص نويسي ، دوباره
.آوريد در تحرير رشته به نيز
امتحان اضطراب
كه ميشود مثبتي افكار تمامي مسدودشدن باعث كلاس اضطراب
افكار از ناشي غالبا كلاس و درس از اضطراب.داريد ذهن در
.است كار ناجور انجام يا شكست امكان از بويژه منفي ،
مثلثي روش از ميتوانيد كلاس اضطراب از جلوگيري براي
.كنيد استفاده
شادبودن و بهرهبرداري تلاش ، عنصر سه داراي كه روش دراين
عادت ناراحتكننده ، موقعيتهاي از ترس و فرار بجاي است ،
روزمره بهطور تلاشكردن خاص مهارتهاي از استفاده به
تلاش جز راهي خود قابليتهاي از بهرهبرداري براي.كنيد
حفظ باعث روند اين ادامه در شادبودن.ندارد وجود مستمر
.ميشود بيشتر چه هر پيشرفت و دستاوردها
امتحانات در عالي نمرات كسب
امتحان ، نتيجه به نسبت خوشبينانه ديد و مثبت تفكر داشتن
توانائيها حداكثر از استفاده براي رواني تامين بهترين
عهده از خوبي به ميتوانم من":بگوئيد خود به بايد.است
."برآيم امتحان
امتحان دغدغه از بدور و آرام ذهني با امتحان از قبل شب
و برخاسته خواب از زودتر امتحان روز صبح و بخوابيد
را وقت امتحان محل به رسيدن براي.بخوريد كاملي صبحانه
ورقه راهنماييهاي خواندن از و باشيد داشته نظر در كاملا
.نكنيد خودداري امتحان
نرمش و دهيد استراحت خود به پرسشها بين خستگي صورت در
وقفه دچار كه حالتي دردهيد انجام نشسته صورت به مختصري
با و بسته را خود چشمهاي شديد ، وحشتزدگي يا فكري
حال عين در و عميق تنفس چند امتحان از خود ذهن دوركردن
بازبيني مورد را خود برگه پايان در.دهيد انجام آرام
.دهيد قرار
مطالعه نوين روشهاي:كتاب از برگرفته
فرداور:نويسنده
دكترا دانشجوي:مترجم
حكيمجوادي منصور
نوين شيوه به تلنگرتكدي
بار تاسف و عجيب صحنههاي شاهد بيش و كم است ، سالي چند
بيرون آستين از را خود دست كه هستيم افرادي سوي از
خود آستين و ديگران ، پيش كردن دراز قصد به مگر نميآورند
.افراد جيب كردن خالي و فريب نيت به مگر نميزنند بالا را
مادي كمك درخواست ديگران از كس هر اينكه است ، بديهي آنچه
.ميكند احتياج به تظاهر يا و است ، واقعي محتاج يا دارد ،
امام امداد كميته است ، مسلم باشد ، واقعي محتاج اگر
محرومين زندگي به بخشيدن سامان هدف با كه (رض)خميني
ممكن دليل هر به را خود رسالت آمده ، بوجود جامعه واقعي
اين جز اگر و است ، نداده انجام شايد و بايد كه طور آن
نيروي چرا باشد ، احتياج به متظاهر فرد يعني باشد ،
به افراد قبيل اين با مسئول دستگاههاي ساير و انتظامي
نمينمايند؟ برخورد جدي صورت
چنين مشاهده با خارجي ، مهمانان است ، گردشگري كشوري ايران
:بگويند است ممكن خويش ، ديار به مراجعت از پس صحنههايي ،
افراد ، راه سر بر بهقدم قدم آن ، در كه است كشوري ايران"
بر سوار آن گداهاي كه است كشوري ايران.ميشود سبز گدا
خود هزارمينبار ، براي و شده شهري بين و شهري ، اتوبوسهاي
ميكنند ، جراحي عمل را خود ميكنند ، مبتلا سرطان به را
پول ديگران از بتوانند تا...و ميكشند را خود فرزند
شكلات 20 افرادي آن در كه است كشوري ايرانبگيرند
درخواست اصرار با و ميدهند ديگران به زور به را توماني
كه است كشوري ايران خلاصه ، و ميكنند ، توماني اسكناس 100
".ميكنند گدايي نوين شيوه به آن متكديان
شناخته آن ديني و ملي فرهنگ با بايد كه است كشوري ايران
..و هنر و علم طالب و انديشمند ، غيور ، فرزانه ، ملت شود ، با
.آن گداهاي با نه ،...و شود شناخته آن.
ميكنند ، دراز ديگران سوي به نياز دست كه آناني از فقط نه
ميفشارند را نياز دستهاي اين كه افرادي از گلهمنديم ،
فرمان ،(ره)ايران اسلامي جمهوري بنيانگذار.دلخوريم نيز ،
كه فرمودند صادر دليل اين به را امداد كميته تاسيس
.كنند زندگي آبرومندانه جامعه ، محرومين
آن غرض نقض نياز ، دستهاي اين فشردن نميكنيد فكر آيا
است؟ رفته دست از عزيز
دامغان -مقدم مهدي
اروپا جمعيت ايتالياپيرترين
دارد را
به ايتاليا تحقيقاتي ، گزارش يك اساس بر -اجتماعي گروه
ايتاليا.است ركورد داراي اروپا در جمعيت پيري لحاظ
جمعيت درصد كه 23 طوري به دارد را اروپا جمعيت پيرترين
ايرلند كه حالي در.است برخوردار سال بالاي 60 سن از آن
جمعيتش درصد فقط 16 و دارد را اروپا جمعيت جوانترين
.است سال بالاي 60
از درصد ميافزايد7 اروپا جمعيتي بخش در گزارش اين
از 742 و است مهاجرت از ناشي قاره اين جمعيت كل افزايش
شدند ، 73 اروپايي اتحاديه وارد سال 1996 در كه نفري هزار
و ايتاليا آلمان ، كشورهاي جذب (نفر هزار 541) آن درصد
.شدهاند انگليس
مختص فقط جمعيت منفي رشد كه ميشود يادآور ايستات ائورو
بلكه نيست انگليس و ايتاليا آلمان ، نظير كشورهايي
حركت سو آن به نيز اسپانيا و ايرلند نظير كشورهايي
.است مثبت يونان و سوئد در جمعيت رشد كه حالي در ميكنند
در تحولات و تغيير و پيشرفتها به كه تحقيقي گزارش اين
الگوهاي و معيار كار ، بازار آموزش ، نظير زمينههايي
اروپا كار لحاظ به:ميافزايد است ، كرده توجه زندگي
موقت ، نيمه) انعطافپذير كاري شكلهاي سوي به همواره
قاره ، شمار اين در.برميدارد گام (...و موقتي كارهاي
ثروت توزيع اما است افزايش به رو مسكوني واحدهاي مالكان
.ميگيرد صورت ناعادلانه صورت به هنوز آن در
فقيرند اروپا جمعيت درصد ميكند10 اضافه گزارش اين
ميشود آنها نصيب قاره اين درآمد كل از درصد بطوريكه 6/2
درصد و 26 ثروتمندند فوقالعاده جمعيت درصد حاليكه 10 در
.دارد تعلق آنها به قاره اين درآمد كل از
|