والدين؟ يا همسالان
خودداري شتابزده ، قضاوت از
كنيم
هزار دهها آلمان دولت سوي از
مقرري از آلمان در بيكار
شدند محروم بيكاري
وارشاد فرهنگ كل اداره جوابيه
خبر
يك درباره اصفهان اسلامي
والدين؟ يا همسالان
دارد تمايل بيشتر كسي چه به نوجوان
كه نميدهد نشان پوشيدن لباس طرز يا سر موي آرايش *
است...و پوچ پرخاشگر ، سركش ، شما نوجوان
آينده.ميزند را اول حرف جهان در كودكان تربيت امروزه
.دارد خلاق جوانان و نوجوانان به بستگي كشوري هر
در گفتن براي حرفي تهي درون و پوچ جوانان و نوجوانان
كافي اعتمادبهنفس آنان ديگر عبارت به.ندارند جامعه
.داشت نخواهند زندگي مشكلات با رويارويي براي
نقش فرزندان تربيت در كه بسياري عوامل علاوهبر
و ناصالح افراد با شما فرزند آمد و رفت دارند ، بازدارنده
كه است بازدارندهاي عامل بد دوست داشتن ديگر بيان به
بازي فرزندتان زندگي در عمر آخر تا را خود منفي نقش شايد
با آيا بكنند؟ بايد چه مادر و پدر ميان اين درميكند
راه به را او ميتوانند غيرمنطقي محدوديتهاي اعمال
او تربيت در خاصي استراتژي اينكه يا كنند هدايت مستقيم
.گيرند بكار
جامعه.است كرده فرق پيش قرن يك نوجوان با امروزي نوجوان
فرزند توقعات زندگي ، سطح بالارفتن و رفاهطلبي و ماشيني
علاوهبر خود نوبه به نيز اين و برده بالا نيز را شما
و شما فرزند متوجه نيز را كژرفتاريهايي بسيار ، مزاياي
بايد شما بازار آشفته اين در.كرد خواهد خانواده درنهايت
.كنيد هدايت مستقيم مسير به را خانواده خاصي استراتژي با
بروز در را مهمي نقش شما نوجوان همسالان گروه صورت هر در
.ميكنند بازي او استقلال
و عقايد فعالانه شما سمت به گرايش جاي به نوجوان
عقايد اوكرد خواهد دنبال را همسالانش ساير توصيههاي
همسالانش عقايد به سن اين در و كرده تلقي قديمي را شما
در را شما احساسات شديدتر موارد در حتي.مينهد ارزش
سن اين در نوجوانانميگيرد مسخره باد به عقايدتان بيان
.شوند ديده جمع در والدينشان با ندارند دوست
باشد داشته دوست پايينتر سنين در شما نوجوان شايد
بگذراند...و سينما در شما با را تعطيل روزهاي بعدازظهر
حتي او.باشد شما با مكاني هر در ندارد دوست حالا ولي
به مانده ايستگاه دو يكي تا بخواهد شما از است ممكن
كه بدانند دوستانش نيست مايل زيرا شويد جدا او از مدرسه
در نوجوانان از برخي.ميبرند مدرسه به را او والدينش
شما از عقبتر يا جلوتر قدم چند ميكنند سعي پيادهروها
!كنند حركت
فرزندتان دوستان كه تاثيراتي سريع خيلي شما نوجواني در
سن اين در است ممكن او.كرد خواهيد حس را دارند او بر
علاقهاش مورد خاص گروه روش به را خود ظاهر بخواهد
همسالان زبان كه خاصي عبارات و اصطلاحات از يا بيارايد
امتيازاتي از "دائما سن اين در او.كند استفاده است او
است محروم آنان از او و برخوردارند همسالانش ساير كه
از برخي به را خود وفاداري "احتمالا او.ميكند شكايت
بهباد را دوستانش رفتار شما اگر و ميدهد نشان دوستانش
.ميگيرد خود به نيز تدافعي حالت بگيريد انتقاد
را نوجوانانشان كژرفتاري هرگونه علت والدين از بسياري
پوشيدن ، لباس طرز.ميدانند ناباب دوستان با معاشرت
را والدين خاص گروه از متاثر رفتار و سر موي خاص آرايش
آينده كه باورند اين بر آنان.ميكند نگراني دچار "دائما
ولي بگويند راست آنان شايد.است فرزندشان درانتظار بدي
چيست؟ چاره راه
كه كرد خاطرنشان والدين از دسته اين به بايد البته
كه نميدهد نشان پوشيدن لباس طرز يا سر موي آرايش هرگونه
نشانگر هرگز و است...و پوچ پرخاشگر ، سركش ، شما نوجوان
كپي "عينا را خاصي گروه رفتار هرگونه آنان كه نيست اين
باشد داشته دوستي است ممكن شما نوجوان مثال براينكنند
.نكند رفتار اينگونه او خود ولي باشد نامناسب رفتارش كه
درست او دوستان درباره شما حدسيات است ممكن حاليكه در
نخواهد "قلبا را شما حدسيات شما نوجوان وليكن باشد
همسالانش از خاصي گروه با دوستي ترك از و پذيرفت
اين در آنان.است ناخشنود "قلبا يا و نبوده دستبردار
انساني را شما و ميكنند حمله شما نقطهنظرات به مواقع
كه گفت خواهند شما به آنان.مينامند متعصب و بيمنطق
بوده ظاهربينيهايتان و شايعات براساس شما نتيجهگيريهاي
.(است صحيح نوجوانان گفته موارد برخي در البته) است
يكي كه باشد شده دوست همسالان از گروهي با است ممكن او
.باشند خوبي دوستان بقيه ولي خلافكار آنان از نفر دو
از "احتمالا دهيد منفي نظر او همسالان از يكي درباره اگر
را او كه گفت خواهد شما به و كرد خواهد دفاع او
شما صورت هر دراست كرده تغيير او يا و نشناختهايد
و خود از صحيح برداشت به را نوجوانتان نميتوانيد "قلبا
.كنيد متقاعد بزرگسالان ساير يا
با آمد و رفت كه مشكلاتي درباره صحبت با كنيد سعي
تاثير كند ، ايجاد او براي است ممكن دوستان اينگونه
به ميتوانيد مثال براي.بگذاريد خود نوجوانان بر مثبتي
كه كند شركت ميهماني در اگر كه سازيد خاطرنشان او
آنان اگر باشند داشته حضور آن در نيز افراد اينگونه
تبعات شود ، كشيده آنجا به پليس پاي كه شوند خلافي مرتكب
نوع اينگرفت خواهد نيز را او گريبان همنشيني اين
.دارد مثبت اثر نوجوانان برخي بر "يقينا منطقي صحبتهاي
عملي نهتنها بخصوص همسال يك با دوستي رابطه كردن ممنوع
بكند نيز محكمتر را دو آن بين پيوند است ممكن بلكه نيست
امر اين.بشوراند پيش از بيش والدين عليه را نوجوان يا و
درس كلاس يك و مدرسه يك به هم با دوست دو وقتي "خصوصا
آنان جداشدن جهت كاري نميتوانند نيز والدين و ميروند
.است صادقتر دهند انجام
اين در و بدانيد بايد والدين عنوان به شما كه آنچه ولي
را قوانيني كه است اين كرد خواهد كمك شما به موارد گونه
را زماني حداكثر آنان كه كنيد پايهريزي نوجوانتان براي
به كه بفهمند و بدانند باشند خانه از خارج ميتوانند كه
قوانين از نوجوان اگر...و بروند ميتوانند مكانهايي چه
و آمد و رفت شدن محدود با را عملش نتيجه بايد كرد تخطي
مشكلي او براي كه زماني اگر.كند پرداخت امتيازاتش لغو
آن همراهي با كه است زده خطايي كار به دست يا شده ايجاد
دوره يك براي را خود نوجوان بايد بوده خلافكارش دوست
تاكتيك اين از.كنيد محروم او با بودن و ديدن از زماني
مزاحمت ديگران براي شما نوجوان كه كنيد استفاده زماني
كنترلشان آنان والدين كه نوجواناني.است كرده ايجاد
والدين كه ميگردند دوستاني دنبال به "معمولا نميكنند
دنبال هرگز آنان.باشند داشته را خصوصيت همين نيز آنان
كنترل والدين توسط آمدشان و رفت هرگونه كه دوستاني
دنبال به نيز كار خلاف نوجوانان.نميگردند ميشود ،
نيستند دارند خانواده قوانين از پيروي در سعي كه دوستاني
.ميگيرند فاصله آنان از و
كه دارند اصرار هنوز والدين برخي شده ذكر مسايل عليرغم
خلاف همسالان و نوجوانانشان بين تماس هرگونه جلوي بايد
اهميتي ميگويند "معمولا والدين اين.بگيرند را آنان كار
فاصله آنان از است ممكن نوجوانشان چقدر كه نميدهند
بروز خود از "بعدا او است ممكن دروني شورش چه يا و بگيرد
در شما بودن استوار به بستگي برنامه اين در موفقيت.دهد
بر نميتوانيد وقت تمام شما البته.دارد برنامهتان
را خود تلاش نهايت ولي باشيد داشته نظارت خود نوجوان
.دهيد انجام
تماس در براي تا ميكنند سعي والدين نيز اوقات بعضي
مدرسه به را آنان كار خلاف افراد با نوجوانشان نبودن
بايد ما كه است اين برنامه اين مشكل.بفرستند ديگري
بايد شما.است افرادي چنين جستجوي در نوجوان چرا ببينيم
مدرسه مكان تغيير.باشيد داشته زيرنظر را او رفتارهاي
بينش او كه بود خواهد موءثر زماني جديد مدرسه به نوجوان
آنان از و دهد تغيير افراد اينگونه با برخورد در را خود
.كند دوري
همسالان از گروهي با همنشيني اثر در فرزندتان اگر
تا كنيد صحبت او با ميدهد بروز خود از منفي رفتارهاي
بالاخره و كنيد معرفي الگو او به.دهد تغيير را خود بينش
كژرفتاريها اين خلا تا دهيد انجام ميتوانيد كه كاري هر
منطقيتر و بهتر مدرسه تغيير از تاكتيك اين.شود پر
بدنبال نيز جديد مدرسه در او اينصورت غير در بود خواهد
.بود خواهد دوستان نوع همان
پيش دهه چند با نوجوانان تربيت و برخورد روشهاي امروزه
ديگر امروزي تربيت در بدني تنبيهاست شده متفاوت بسيار
"خصوصا خويش فرزندان تربيت در والدين.ندارد جايي
پيشه سعهصدر و باشند استوار كوه مانند بايد نوجوانان
را نوجوان روشهايمان در لجاجت و بيتجربگي هرگونهكنند
متوجه آن از ناشي عوارض و كرده خارج مثبت و اصلي مسير از
زيركتر بسيار امروزي نوجوان.شد خواهد جامعه و خانواده
از ميتواند بهراحتي او.داريد باور شما كه است آن از
اعمال در بنابراين.ببرد را استفاده كمال شما ضعف نقاط
او مادر و پدر عنوان به شما.باشيد استوار روشهايتان
.بسپاريد جامعه دست به را او مثبت روشهاي اتخاذ با بايد
گرايگ جودي دكتر:نوشته
گلباز ميرمحيالدين:ترجمه
خودداري شتابزده ، قضاوت از
كنيم
بسازيد4 معجزه خود زندگي از
بيفكنيم ديگران زندگي به نظري كه است آسان چقدر ما براي
را ديگري فرد ما كه بار هركنيم قضاوت آنان درباره و
.ميزنيم صدمه خودمان به واقع در ميكنيم ، مسخره يا محكوم
به انتقاد همكاران از كردن ، مسخره را شخصي وزن اضافه
قضاوت اخلاقي اصول به دوستي پايبندي درباره آوردن ، عمل
به همه اينها كردن ، بدگويي ديگران شخصيت و منش از كردن ،
قضاوت ديگران درباره كه هنگاميميرساند زيان خودمان
آنكه حال ميدهيم ، هدر به را فراواني انرژي ميكنيم ،
را آن خودسازي ، در انرژي همين كارگيري به با ميتوانيم
.برسانيم بهتري مصرف به
بر و ساخته منحرف ما از را توجه كانون بودن ، ديگران قاضي
.ميسازد متمركز ديگري
ميكنيم ، ارزيابي خود نظرگاه از را ديگران منش وقتي
و ميافكنيم فرا آنها بر را خود كاستيهاي و خطاها
زيرا نادرستاند "غالبا كه ميكنيم نتيجهگيريهايي
.هستند ما خود زندگي منعكسكننده
نيازي هيچ باشيم ، برخوردار سالمي زندگي از كه هنگامي
و وقت همه زيرا كنيم قضاوت ديگران درباره كه نداريم
و خودمان خوب جنبههاي جستجوي و خويشكاري صرف انرژيمان
بدگويي كسي از ميشويم وسوسه كه بار هر.ميگردد ديگران
ما خود آيا بپرسيم خود از و كرده درنگ لختي بايد كنيم ،
خود امور تنظيم صرف را خود انرژي آنگاه و خطائيم از مصون
.سازيم
كه ميكند كمك ما به ديگران در زيبايي و خوبي جستجوي
.ببينيم خود در را زيبايي و خوبي
رابينسن.ب دكتر
غيبي منوچهر دكتر ترجمه
هزار دهها
آلمان دولت سوي از
مقرري از آلمان در بيكار
شدند محروم بيكاري
خاطر به آلماني بيكار هزار از 60 بيش -اجتماعي گروه
حقوق و مقرري دريافت از دولت ، تازه سخت شرايط از تمرد
.شدند محروم بيكاري
سايتونگ بيلد روزنامه اسلامي ، جمهوري خبرگزاري گزارش به
نورنبرگ شهر در آلمان بيكاري كل اداره از نقل به آلمان
دريافت براي جديد شرايط بيكار ، نفر هزار حدود 44:نوشت
از و شده سختتر قبلي شرايط به نسبت كه را بيكاري حقوق
قرار توجه مورد است درآمده اجرا به ميلادي جاري سال اول
.شدند محروم بيكاري حقوق دريافت از بنابراين ندادند
چند براي نيز ديگر نفر و 564 هزار گزارش ، 15 اين طبق
با موقع به زيرا شدند محروم بيكاري حقوق دريافت از ماهي
استمرار و نكرده معرفي را خود محل ، كار اداره در حضور
بودند نكرده اعلام مربوطه مقامات به را خود بيكاري وضعيت
تعليماتي و درسي دورههاي قبول به حاضر اينكه يا
.نرساندند پايان به را آنها يا نشدند دولت پيشنهادي
باعث كه دارد تبعاتي شرايط ، اين از هركدام ندادن انجام
ميزان به بيكاري مقرري و مالي كمكهاي افتادن تعويق به
.ميشود آن كامل قطع يا ماه چند
بالاي بسيار تعداد و روزافزون بيكاري بخاطر آلمان دولت
پرداخت است ، نفر ميليون از 4 بيش كه كشور اين بيكاران
پيش از بيش مختلف ، شرايط و قوانين وضع با را بيكاري حقوق
.است كرده محدود
وارشاد فرهنگ كل اداره جوابيه
خبر
يك درباره اصفهان اسلامي
در اصفهان اسلامي ارشاد و فرهنگ كل اداره جوابيه *
نشد چاپ قدس و كيهان روزنامههاي
متن اصفهان استان اسلامي ارشاد و فرهنگ كل اداره
آن در كه گذاشت "همشهري" روزنامه اختيار در را جوابيهاي
مجلس در اصفهان مردم نماينده بيطرف اخوان خانم اظهارات
هيچگونه مقرر مهلت از پس كه دليل اين به اسلامي شوراي
روزنامههاي در شده مطرح ادعاهاي صحت بر دال سندي و مدرك
دور و كذب است ، نشده ارائه ايشان طرف از "كيهان" و "قدس"
.است دانسته واقعيت از
چندين و اسلامي جمهوري خبرگزاري براي جوابيه اين ارسال
به كه گرفته صورت شرايطي در "همشهري" جمله از روزنامه
تنها كه كيهان و قدس روزنامههاي كل اداره اين اعتقاد
دو حدود گذشت از پس بودند شده ياد نماينده سخنان ناشران
.كردهاند خودداري آن چاپ از جوابيه دريافت از هفته
اين به اصفهان اسلامي ارشاد و فرهنگ كل اداره جوابيه متن
:است شرح
بدنه در هاشمي مهدي باند حامي افراد وجود" خبر درج پي در
مورخ كيهان روزنامه در "اصفهان ارشاد اداره اجرايي
در اصفهان نماينده بيطرف اخوان خانم سوي از كه 17/3/77
ارشاد و فرهنگ كل اداره بود ، شده اعلام اسلامي شوراي مجلس
متخلف و مخرب نيروهاي با برخورد منظور به اصفهان اسلامي
از و 27/5/77 تاريخ 15/4/77 در نامه دو طي احتمالي
اظهارات مستندات و دلايل تا كرد درخواست محترمه نماينده
طرف از پاسخ وصول عدم دليل به و نمايند ارائه را خود
نامه طي نيز اسلامي وارشاد فرهنگ محترم وزير ايشان ،
و مدارك سريع ارسال ضرورت بر تاريخ 25/7/77 در مجددي
اداري محيط سالمسازي قانوني ، اقدامات انجام براي شواهد
با متاسفانه كه نمودند تاكيد عمومي اذهان شدن روشن و
به عنايت با.نشد دريافت پاسخي هيچ ماه دو حدود گذشت
از مستندي گونه هيچ ارايه عدم به توجه با و فوق مراتب
نظر به شده مطرح ادعاي خصوص در محترمه نماينده سوي
وهم ايجاد قصد به ايشان كه بوده واهي و كذب مطلبي ميرسد
موضوعات چنين طرح به كل اداره اين به نسبت شبهه و
كه نمودهاند اقدام استان سطح در بياعتبار و نامستند
شريف مردم اذهان و عمومي افكار تنوير جهت شد ديده ضرورت
.گردد درج نشريه همان در مراتب اصفهان ،
|