امام حضرت ملكوتي بارگاه
باشد نور در غرق بايد (ع)رضا
كتابخانه به ورود هفتخوان
!تهران دانشگاه
صد ماده مصداق براي انديشهاي
شهرداريها قانون
امام حضرت ملكوتي بارگاه
باشد نور در غرق بايد (ع)رضا
صفحه در تيرماه 1377 دوشنبه 29 روز كه مطلبي خواندن با
توسعه و نوسازي طرح از جديدي بخشهاي گشايش " مورد در 11
بعضي يادآور تا داشت آن بر مرا "(ع)رضا امام حضرت حرم
تا دهد توفيق توانا خالق است اميد.باشم ناگفتهها
و مردم كار و مردم فكر در كه شما امثال و شما روزنامه
اسلامي مملكت اين جمعيت و مردم كار از گره بازگشايي
با ارتباط در اينجانب مطلب اماباشيد موفق هستيد
زيارت در ثامنالائمه حضرت زوار و مردم بهينه استفاده
.ميباشد (ص)خدا رسول فرزند قدس ساحت و پاك مرقد اين
پيدرپي سال چند گرديد حاصل برايم امسال كه توفيقي با
شخص اگرچه شده ، نصيبم رضوي قدس استان زيارت سعادت كه است
هنوز سالگي پنجاه مرز از عبور با البته و هستم ميانسالي
بنويسم ، خودم مورد در را كلمات اين كه نيستم شكسته آنقدر
كه شدم آن بر مطهر حرم آن زوار و مردم وضع ديدن با اما
معروض حضورتان را زير نكته دو.بنويسم را مختصر اين
مسئولان تا كنيد چاپ را آن ميدانيد صلاح اگر.ميدارم
و مسئولين و مديركلها چه و آستان توليت چه مربوطه ،
.بردارند گام آن اجراي در رضوي مقدس آستان طرحهاي مجريان
.انشاءالله
حرم اطراف توسعه و بازسازي طرح اكنون هم كه است درست -1
از زيادي گروه كه آنجا از اما اجراست ، دست در رضوي مقدس
يا و حامله خانمهاي يا و هستند سالخورده محترم زائرين
شادتر رضا امام حضرت مبارك خاطر آيا ميباشند ، كودكان
سازند آماده و خريداري را وسايلي يا وسيله اگر شد نخواهد
زيرا !ببرند حرم قسمت نزديكترين تا را اشخاص گونه اين تا
اينها از دلجويي و ميآيند دست دور فاصلهاي از اينها
رابطه اين در مسئولان اگر و تواناست خالق رضايت جلب
پاسخگوي بايستي "يقينا نكنند و دهند انجام كاري بتوانند
.باشند باريتعالي
.دارد وجود معصومين مطهر ضريح كه دنيا جاي همه در -2
و نور كه ميدانيم و شده منور زيبا چراغهاي با آن داخل
الله" فرموده كه است باريتعالي ذات از منشعب نورانيت
رنگهاي و نفيس پارچههاي با نيز و."والارض نورالسموات
آنجاها از كه فيلمهايي در اغلب كه سبز مثل زيبايي
سفرهاي در خودمان يا و ميشود پخش تلويزيون از و برداشته
مطهر ضريح داخل متاسفانه ولي ميبينيم ، ميشويم مشرف كه
است غمزده و كدر و تاريك عليه سلامالله رضا امام حضرت
فكر به مسئولان كه ميخواهد سعادت هم اين ميكنم فكر و
ساير و (س)رضا امام حضرت منور روح اگرچه و باشند امر اين
اين و بيايند ولي است درخشان عارفان قلب در معصومين
آن مردمي و روحاني عكسالعمل و بندند بكار را توصيهها
.ببينند را
خدايار عبدالله
كتابخانه به ورود هفتخوان
!تهران دانشگاه
اين بر ما تصور شدن دانشجو و دانشگاه به ورود از قبل تا
انسان مييابد ، و ميجويد كه كسي يعني دانشجو كه بود
نام به محيطي وارد گرفتن جهت براي كه جستجوگري و پويا
دانشگاه به ورود از بعد متاسفانه وليميشود دانشگاه
.شد برآب نقش واهي تصورات اين تمام
كه برديم پي مسئله اين به دانشگاه در تحصيل طول در ما
يك عمل محدوده و ندارند فرقي هيچ دانشآموز و دانشجو
اين باور البتهاست محدودتر هم دانشآموز يك از دانشجو
قبول را واقعيتها بايد ولي بود مشكل ما براي كمي مسئله
.كرد
فرق خيليها براي تحقيقي زمينههاي از خيلي در واقع در
آنها تلقي طرز صرف نباشي ، يا باشي دانشجو تو كه نميكند
.است تعيينكننده تو كار و تو از
طور به بلكه داشت وجود كه نبود غلطي تصور تنها اين البته
تلقين ما به كه چه هر و بوديم كرده فكر كه چه هر كلي
از قبل تا.شد برآب نقش حقايق با برخورد در بودند ، كرده
همه كه است مهمي مسئله تحقيق ميكرديم ، فكر بودن دانشجو
ايراني هر كلي طور به و غيردولتي و دولتي ارگانهاي
تحقيق يعني كند ، هموار آن انجام براي را راه بايد متعهدي
و ارزش آگاهي انسان هر كه است مقدسي امر تحصيل مانند نيز
متوجه نيز عرصه اين به ورود با ولي.ميداند را آن قدر
توجه جالب تئوريك تعريفهاي حد در فقط مسئله اين كه شديم
.حد اين از فراتر نه و است
راه سد عمل در كه حرف در نه كه است كساني با ما صحبت روي
تحصيل هر دل درد و صحبت پاي گوشه هر در وقتي.هستند محقق
شدن مايوس و دلسرد و تحقيق راه دشواري از بنشيني كه كرده
.نيست دلسرد محققين پرورش به لزومي ميگويد ، پس راه اين در
سر بر هنوز بسيار تبليغات وجود با كه است اين توجه جالب
مشكلات است ، همين "الزاما كارش كه دانشجو يك تحقيق مسئله
.مينمايند لاينحل كه دارد وجود بسياري
پرورش هدفش كه تهران دانشگاه مانند مهم ارگان يك از
دانشجو يك چرا.شود راه سد خود كه است بعيد است ، محقق
همه اين دانشگاه به ورود هفتخوان گذراندن از پس بايد
.شود گرفته نظر در بياعتبار
را طولاني مسافت دانشگاه اين كتابخانه از استفاده براي
از كاملتري كتابخانه اينكه فرض به و شديم متحمل
مسلح مستحكم دژ اين به ورود براي دارد ديگر دانشگاههاي
و دريغ ولي شديم نامهها معرفي و توصيهنامهها انواع به
را يكديگر نيز دانشگاهها حتي كه شديم متوجه افسوس صد
كارت گروگذاشتن و نامه معرفي ارائه از پس.ندارند باور
بعد تازه مختلف ، درغرفههاي بسيار بازرسيهاي و دانشجويي
ميرسيد نظر به نايافتني دست كه آن كتابخانه به ورود از
منبع اين از استفاده براي شده گرفته نظر در زمان مدت
.شد گرفته نظر در هفته يك تنها كه بود ما براي گرانبها
ميدادند خرج به عدالت و انصاف قدري اگر كه حالي در
ناكافي هفته يك كوچك تحقيق يك براي حتي كه ميشدند متوجه
و فرصت مبين ميتواند تحقيق لفظ خود ميكرديم فكر.است
لطفي كم مسئله اين مورد در ولي باشد نياز مورد امكانات
و بود جمعه و پنجشنبه از صرفنظر هفته يك اين تازهشد
ما صبح راس 8 اگر كه (138)كتابخانه كار ساعت تازه
وارد گذشته خوان هفتاد يا هفتخوان از ميتوانستيم
ميشد فرصت تنها شايد ساعت چند اين در شويم ، كتابخانه
فرصتي حتي ولي بيابيم را خود نياز مورد كتابهاي عناوين
بهعلاوه ، نميشد ، پيدا كتاب مطالب به گذرا نگاهي براي
.داد خرج به خست نيز خارجي عضو پذيرفتن در كتابخانه اين
ارزش دانشجو "اولا كه برديم پي مطلب دو به كه بود اينجا
"ثانيا.است بيارزشتر آن از نيز دانشجويي كارت و ندارد
كه است محققي محقق ، دانشجوي از بدبختتر كه كرديم فرض ما
يعني.نيست مشكل هم آنقدرها مسئله اين درك.دانشجونباشد
دور البته و هم كنار در دو هر بودن محقق و بودن دانشجو
چه "اصلا يا كنيم؟ چه بگوئيد حال.است مشكلساز هم از
چه حال و ميكرديد بايد چه يا !بكنيم؟ ميتوانيم
!دهيد؟ انجام برايمان ميتوانيد
نهرياني.م
صد ماده مصداق براي انديشهاي
شهرداريها قانون
در واقع املاك مالكين شهرداريها قانون صد ماده موجب به
از بايد ساختمان هرگونه احداث براي شهر حريم و شهر
احداث صورت اين غير در نمايند اخذ پروانه محل شهرداري
با و ميشود پيگرد به منجر قانوني موازين رعايت بدون بنا
يك اينجا در.شد خواهد روبرو شهرداريها قانون صد ماده
ارتكاب صورت در زمين مالك "فرضا كه است اهميت حائز نكته
موجب به است جريمه پرداخت مستلزم كه ساختماني تخلف
شهرداريها قانون صد ماده رايكميسيون و شهرداري درخواست
آن پرداخت از متخلف اين و گردد جريمه پرداخت به محكوم
بايد شهرداري صد ، ماده تبصرههاي بهموجب نمايد ، استنكاف
صد ماده كميسيون در "مجددا را جريمه پرداخت عدم مراتب
اما نمايد ، مطرح تخريب راي صدور جهت شهرداريها قانون
"مثلا مسكوني ساختمان تخريب كه مذكور راي تبلور و جلوه
دههزار چند ناچيز جريمه قبال در توماني ميليون صد چند
خواهد چه آن توجيه وجه و شد؟ خواهد توجيه چگونه توماني
و متمدن كشورهاي حقوقدانان گفته به كه اينست نه مگر بود؟
جرائم و مجازاتها اعمال از هدف ايراني انديشمند برجستگان
است آنها بين تناسب مجازات و مقدار و جرم انطباق قابليت
به ميگردد منتفع قانون خلاف عمل از كه شخصي كه بگونهاي
نمايد؟ مجازات تحمل ميزان همان
قوانين ، توضيح و تدوين در كه است شده گفته همچنين
بلكه نه ، توجه نيز انسانها و بشر فطرت به بايد قانونگذار
و منشاء بايد قوانين اينكه يعني.نمايد توجه عطف
روح و وجدان عمق با كه باشند داشته فطري سرچشمهاي
نتوان كه دارد وجود دليلي چه.باشد داشته تطابق انسانها
كه متخلف اموال تامين و توقيف به نسبت اجرائيه صدور با
اقدام است گذارده پا زير را شهرسازي ضوابط خود تخلف با
نمود؟
اين و است شهرداري به حقي و امتياز اعطاء جريمه ، پرداخت
شهر ساماندهي در نمودن هزينه و جريمه اخذ در شهرداري حق
و شهروندان عموم عايد مستقيم غير و مستقيم آن نفع كه
روبرو تخريب اجراي ضمانت با كه هنگامي ميشود نيز ديگران
تضييع و ميرود بين از حق سه عبارتي به و حق دو ميشود
:ميشود
جريمه وقتي زيرا شهروندان ، آحاد و شهرداري حق تضييع -الف
اجراي.مينمايد صادر تخريب راي كميسيون نميشود پرداخت
اين بر بنا است پرداخت عدم اجراي ضمانت تنها تخريب حكم
واريز شهر آباداني و عمران جهت شهرداري حساب به پولي
.شد نخواهد
ميليون صد چند ساختماني تخريب متخلف ، شهروند حق تضييع -ب
هم توماني هزار صد چند جريمه پرداخت عدم قبال در توماني
ارتكابي تخلف از بيش برابر چندين مقياس به حق تضييع باعث
جريمه و مجازات با شده انجام تخلف بين نيز تناسبي و است
.ندارد شده اعمال
كه اينست نه مگرميسازد وارد ضرر نيز ملي اقتصاد به -ج
دوران در "مخصوصا است ارزبر مصالح همه اين تامين و تهيه
كشور خصوص اين در روزافزون تقاضاي و كم عرضه با كه اخير
.است مواجه
و ميطلبد را درد صاحب كه مزمن است دردي اينها هرحال به
مسكن با را بيمارش طبيبي هيچ.ميخواهد را خود درد داروي
.صورتپذيرد عمقي و ريشهاي بايد كار و نميكند درمان
مفرحي حسين -خليق عباسعلي -كاشان
|