حوزه پنج تا سه در پزشكي نظام انتخابات
ميشود برگزار بزرگ تهران در
دارد نياز كتابخانه به 350 تهران
!نگرانيم ما
آسيايي زبان سه به اينترنت در نشاني ثبت
شد آغاز
در كه كتاب عنوان هزار چهار بررسي از پس
پديدآورندگان شده نوشته گذشته سال 20
و ( ع ) علي امام درباره كتابها برترين
شدند معرفي نهجالبلاغه
و تحقيقات علوم وزارت فرهنگي معاون
در تحول نيازمند كشور علمي توسعه :فناوري
نگرشهاست
يافت پايان كتاب هفته دوره هشتمين
در ملي سردار ستارخان بزرگداشت كنگره
شد برگزار اروميه
اختيار در تجهيزات وام دلار ميليون 400
گرفت قرار دانشگاهها
حوزه پنج تا سه در پزشكي نظام انتخابات
ميشود برگزار بزرگ تهران در
انتخابات در نظارت مركزي هيات رئيس :فرهنگي علمي گروه
و همكاران حال رفاه منظور به كرد اعلام پزشكي نظام
تهرانبزرگ ، پزشكي نظام انتخابات برگزاري رايدهندگان ،
تهران نظارت هيات به انتخابيه حوزه پنج تا سه در
.پيشنهادشدهاست
خبرنگار با گفتوگو در جمعه روز "بهنيا منوچهر" دكتر
دانشگاه را بزرگ تهران در رايگيري ايرناحوزههاي
شهداي بيمارستانهاي و مركزي عنوانحوزه به اميركبير
به ترتيب به را امامخميني و حسين امام تير ، هفت تجريش ،
غرب شرقو جنوب ، شمال ، درمناطق رايگيري حوزههاي عنوان
بزرگ تهران در شده نام ثبت نامزدهاي تعداد ويكرد ذكر
نفر فقط 5 صلاحيت تعداد اين از كردكه ذكر نفر را 137
.است نشده تاييد
دارد نياز كتابخانه به 350 تهران
عمومي كتابخانههاي امناي هيات دبيركل :فرهنگي علمي گروه
يك كشور در شهري جمعيت نفر هزار هر 20 براي:گفت كشور
.است مناسب نسبت به كه دارد وجود كتابخانه
و 350 هزار يك اكنون:افزود رشت در فر معين مهدي
اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت پوشش زير عمومي كتابخانه
.دارد قرار
و محال چهار بويراحمد ، و كهكيلويه استانهاي در
نفر هزار ده هر ازاي به جمعيت نسبت اين قزوين بختياريو
.است كتابخانه يك
كتابخانهها تعداد تهران مانند ازاستانها دربرخي
.نميباشد شهري جمعيت جوابگوينياز
در استانها محرومترين از يكي تهران استان وي ، گفته به
.كتابخانهاست زمينه
دارد عمومي كتابخانه به 350 نياز تهران:افزود فر معين
.است كتابخانه هماكنون 35 رقم اين كه
سال هشت در كتابخانه توسعه و ساخت رشد:كرد اضافه وي
گذشته 100 دورههاي به نسبت كه بودهبطوري چشمگير اخير
تعداد مدت اين در:اظهاركرد وي.است داشته رشد درصد
باب و 320 هزار بهيك باب كشوراز 650 عمومي كتابخانههاي
.است رسيده
!نگرانيم ما
متوسطه دوره جديد آئيننامه در موجود روشنهاي سايه
:اشاره
يافته توسعه كشورهاي در كارآمد آموزشي نهادهاي تجربه
فرصت در آموزشي مطلوب راهكارهاي ارائه كه ميدهد نشان
و مدرسه و خانه آموزشي مثلث از نظرسنجي بدون و كوتاه هاي
.است نشده طراحي آساني به دانشآموز
آموزش نهادهاي كارشناسان عملكرد ارزيابي متاسفانه اما
با كه داده نشان اسلامي انقلاب از بعد جامعه در وپرورش
سياستگذاري پرورش ، و آموزش مسئولان جابهجايي و تغييرات
شده گستردهاي تغييرات دچار نيز آموزشي نهادهاي طراحي و
متوسطه ، جديد نظام طراحي با اخير سالهاي طول در.است
پرورش براي جديدي راههاي تكاپوي در پرورش امر متوليان
آن به استناد با تا بودند متوسطه نظام دانشآموزان
نگاههاي آموزشي ، شيوههاي كارايي بردن بالا ضمن بتوانند
متوسطه مدارس محيط در را خود پرورشي كارآمد و پنهان
هماهنگي عدم و "باز پنجرههاي" وجود اما.كنند نهادينه
گامهاي ناخواسته كه شد موجب ارشد و مياني مديران مابين
اما كوچك منافذ خاطر به آموزشي روش اين طراحان موثر
چنين مخالفان نقادي نگاه زير آن ، در شده تعبيه پرخطر
طرحهاي اجراي رغم به قرارگيرد ، اي بلندپروازانه طرحهاي
در كه اسلامي تربيت كانون پرورش ، و آموزش وزارت در جديد
غيردولتي تربيتي -آموزشي سازمانهاي و نهادها زمره
شده تدوين شيوهنامههاي به استناد با ميشود طبقهبندي
كه كرده مطرح را جديدي نگاههاي متوسطه آموزشي دوره براي
ميآيد پي در آنچه.است تامل قابل كارشناسي منظر از
به را تربيتي -آموزشي كارشناسان از دسته اين نگرانيهاي
را تحليلي نوشته اين هم با.ميكند بيان روشن طور
.ميخوانيم
كشور ، تربيتي كارشناسان از برخي نگرانيهاي عمده از يكي
با تقابل در كه است پرورشي و آموزشي مقررات و قوانين وضع
مقتضيات ناهمگن و كارآمد و مناسب تربيتي و پرورشي نظام
معاونت سوي از اخيرا.است اسلام اعتقادي اصول و زمان
و چاپ متوسطه ساله سه دوره آموزشي آييننامه آموزشي ،
ديني تربيت دوستداران نگراني متاسفانه كه گرديده توزيع
از نظر مورد آييننامه.است داده افزايش جامعه در را
:از عبارتند كه است بررسي قابل جنبه چهار
;آموزشي آييننامه تنظيم قانوني مجراي -1
;متوسطه دوره اهداف -2
اجرايي آييننامه مواد از برخي بودن مغاير و موازي -3
;مدارس
;متوسطه دوره آموزشي آييننامه در تربيت جايگاه -4
آموزشي آييننامه تنظيم قانوني مجراي
آموزش جديد نظام اجرايي هيات مصوب آموزشي ، آييننامه
سوي از قانوني لحاظ به هيات اين كه حالي در است ، متوسطه
براساس.ندارد را مقررات تصويب و تدوين وظيفه مرجعي هيچ
هرگونه تدوين و تهيه اسلامي ، شوراي مجلس مصوب قانون
و آموزش عالي شوراي برعهده اجرايي و آموزشي آييننامه
تذكرات عليرغم رويه اين بر پافشاري بنابراين است ، پرورش
متبادر محققان ذهن در را سوال اين قانوني مراجع برخي
رويه اين از قانون ، صراحت به توجه با چرا كه مينمايد
برنميدارند؟ دست غيرقانوني
استنباط چنين نظام ، تغيير عمليات تحول سير بررسي در
نظام تغيير تحول سير نظام ، تغيير مجريان گويا كه ميشود
تا ميكنند دنبال غيرقانوني و غيرطبيعي مجرايي از را
بر را غيركارشناسانه خواستههاي طريق ، اين از بتوانند
.كنند تحميل تربيت و تعليم جامعه
وظيفه ذيربط نهادهاي و سازمانها خصوص ، اين در البته
به را آن نتايج و پرداخته موضوع اين به جدي طور به دارند
ديگر بار دانشآموزان تا برسانند مردم و مسئولين اطلاع
.نشوند واقع آزمايشگاهي آزمونهاي بازيچه
متوسطه دوره اهداف با مغايرت
با مغاير آموزشي ، آييننامه اول فصل در شده ذكر اهداف
متوسطه دوره درخصوص پرورش و آموزش عالي شوراي مصوب اهداف
.است
مهارت براي بيشتر دوره اين شده ، تعريف اهداف براساس
طراحي...و اشتغال براي دانشآموزان آمادهسازي و آموزي
نمايشي عبارات يك عريضه ، نبودن خالي براي لذا و است شده
تربيت و تزكيه امر بر تاكيد و اخلاقي فضايل درخصوص نيز
ليكن ، .است شده گرفته كار به متوسطه دوره اهداف در ديني
آييننامه در آن تحقق براي توجيهي و كار راه هيچگونه
.است نشده پيشبيني نظر مورد آموزشي
ساير با متوسطه دوره آموزشي آييننامه بودن موازي
مقررات
بعضا و متعدد تصميمگيري مراكز وجود به توجه با
مغاير و موازي مقررات با پرورش و آموزش وزارت غيرقانوني ،
پرورش و آموزش وزارت مثال براي.است روبهرو يكديگر با
به كه است كرده مدارس اجرايي آييننامه چاپ به اقدام
نيز پرورش و آموزش در قانونگذاري مرجع عاليترين تصويب
با موارد اغلب در آييننامه اين از بخشي مفاد.است رسيده
اگر.است مغاير يا و موازي متوسطه دوره آموزشي آييننامه
چه است ، موازي هم با آييننامه دو اين قانوني مواد
مغاير اگر و باشيم داشته مقررات نوع دو كه دارد ضرورتي
اجرايي شيوه دو معين و مشخص موضوع يك براي بايد چرا است
و موضوع شدن روشن براي حال.نماييم تحميل مجريان به
اشاره آييننامه دو اين در نمونه چند به ادعا اثبات
:ميكنيم
برگزاري متوسطه دوره آموزشي آييننامه ماده 19 تبصره 3 *
در ميداند ، مجاز را معدل شرط با مصاحبه و ورودي آزمون
را اقدام اين مدارس اجرايي آييننامه ماده 30 كه حالي
.ميكند منع
انتقال متوسطه ، دوره آموزشي آييننامه ماده 36 *
كرده پرورش و آموزش اداره موافقت به منوط را دانشآموز
موافقت مدارس اجرايي آييننامه ماده 44 كه حالي در است ،
.ميداند كافي را مدرسه مدير
اجازه دانشآموز به عالي شوراي مصوبه كه حالي در *
را خود نمره عملي كارهاي با هم ماه شهريور در ميدهد
تا تنها آموزشي آييننامه ماده 57 يك تبصره دهد ، ارتقا
.ميدهد را اجازهاي چنين دانشآموز به خردادماه
مغاير متوسطه دوره آموزشي آييننامه ماده 76 تبصره 3 *
.است مدارس اجرايي آييننامه ماده 45 با
مجدد شركت از را دانشآموز آموزشي ، آييننامه ماده 11 *
كه حالي در ميكند ، منع است گذرانده قبلا كه درسهايي در
چنين دانشآموز به شرايطي ، تحت اجرايي آييننامه ماده 37
.ميدهد را اجازهاي
عنوان تحت تنظيمي مجموعه در آييننامهنويسي ، منظر از
هم با دستورالعمل و آييننامه قانون ، "آموزشي آييننامه"
بايد سهگانه مقولههاي از كدام هر كه است گرديده مخلوط
و پرورش و آموزش شورايعالي مجلس ، مرجع ، سه در ترتيب به
.گيرد قرار تصويب و بررسي مورد پرورش و آموزش وزارت
متوسطه دوره آموزشي آييننامه در تربيت جايگاه
چرا كه ، است اين ميرسد ، نظر به كه پرسشي اولين
در و عنوان در پرورشي نام ذكر از نظر مورد آييننامههاي
از مسئوليت سلب امر ، اين آيا كردهاند؟ خودداري محتوا
نيست؟ پرورشي امور
است؟ پرورش و آموزش وزارت در تربيتي امور عهدهدار كسي چه
طراحي گونهاي به آموزشي مقررات و قوانين محتواي و مواد
پرورشي امور دستاندركاران مجموعه ورود گويي كه شدهاند
.است ممنوع مدرسه به
اختصاص متوسطه ، دوره آموزشي آييننامه در كه موردي تنها
آموزشي آييننامه ماده 57 تبصره 1 دارد ، پرورشي امور به
ساعات ميتواند و است مربوط انتخابي دروس به كه است
درخصوص واضح و آشكار طور به ولي دربرگيرد؟ هم را پرورشي
از پس بايد چرا.است نشده مطرح مطلبي پرورشي ، امور انجام
پرورشي امور براي اسلامي ، مقدس انقلاب از سال گذشت 20
پرورشي امور و بگيريم نظر در را سايهها و خلوتها حياط
.بماند مهجور درسي برنامههاي در همچنان
تهاجم از مذكور ، آييننامه طراحان و محترم مسئولين گويا
جوانان و دانشآموزان كه اجتماعي و ديني معضلات و فرهنگي
يا و بيخبرند است ، داده قرار خود هجوم مورد را ما عزيز
تنها آيا.نميدانند بيش توهمي را فرهنگي تهاجم كه اين
و سخنرانيها در اخلاقي مسائل طرح و آيه چند ذكر با
دفع فرهنگي ، تهاجم شده تعريف پيش از معضلات گردهماييها ،
.شد خواهد
پرورش و آموزش وزارت در مديريت تغيير با كه بود آن اميد
و گسيختگي هم از وزارتخانه ، اين در ارزشي افراد حضور و
كه اين يا و يافت خواهد پايان تربيتي نظام به بيتوجهي
و منظم حركت يك شروع افراد ، اين عملكرد و برنامه حداقل
ولي.بود خواهد اسلامي و ديني ارزشهاي احياي براي منسجم
اين پرورش و آموزش بخشهاي از برخي در موجود روند با
.است گرديده ياس به تبديل كمكم اميد
تربيتي معضلات و ناهنجار رفتارهاي مسئوليت از بخشي ما
كنار از كه ميدانيم كساني متوجه را جامعه در موجود
نظام حتي و گذشتند سادگي به ديني تربيت ساختن نظاممند
و كردند اجرا و طراحي را متوسطه جديد آموزش غيرديني
پرورش و آموزش وزارت در هم هنوز آنها از بعضي متاسفانه
.هستند مسئوليت و سمت داراي
و آموزش جديد نظام كليات تصويب از سال گذشت 17 از بعد
هزينههاي با كه فرهنگي ، انقلاب عالي شوراي توسط پرورش
گرد همچنان گرفت ، انجام عظيم كارشناسي نيروي صرف و سنگين
حالي در اين است؟ نشسته مجموعه اين بر فراموشي و غربت
اين در مندرج راهكارهاي و روشها و اصول مباني ، كه است
كه باشد بيماريهايي از بسياري چارهساز ميتواند مجموعه
.ميبرد رنج آن از پرورش و آموزش
پرورش و آموزش حوزه در تربيتي نابساماني مسئوليت آيا
نگه راكد را عظيم سرمايهگذاري اين كه نيست كساني متوجه
.داشتهاند
آييننامه تنظيم در مسئولان آيا اصولا كه است اين سوال
بودهاند اگر بودهاند ، پرورشي مسائل فكر به بحث مورد
پرورشي سوي و سمت شده ياد آييننامه مواد از يك كدام
دارد؟
حوزه كارشناسان با حداقل مذكور آييننامه تنظيم در آيا
نظريات آيا است؟ شده هماهنگي پرورش و آموزش وزارت پرورشي
كردهاند؟ لحاظ آييننامه در را آنها
تغيير عليرغم است هنوز كه هنوز ميرسد نظر به متاسفانه
مسئولين و آموزشي مسئولين پرورش ، و آموزش در تحولات و
تحصيلي نيازهاي و بنشينند هم كنار در نميتوانند پرورشي
قرار بررسي مورد همهجانبه طور به را (پرورشي و آموزشي)
امكان نوشتار ، اين است اميد.كنند عملياتي را آن و داده
فراهم را ارزشمند مجموعه دو اين بين نزديك همكاري تحقق
.سازد
آسيايي زبان سه به اينترنت در نشاني ثبت
شد آغاز
ژاپني و كرهاي چيني ، زبانهاي به اينترنت در نشاني ثبت
يك ترتيب اين به و شد آغاز امسال ماه آبان سوم دهه از
رويتر ، گزارش به.شد برطرف اينترنت در عمده زباني مانع
حروف با اينترنت در سايت نشاني سفارش ثبت حال به تا
پس ، اين از اما.ميشد انجام عربي ارقام و لاتين
اين به را سايت نشاني ميتوانند آسيايي استفادهكنندگان
شركت.كنند ثبت org و net ،com پسوند با و زبان سه
اينترنت در نشاني ثبتكنندگان جمله از كه Registrars,com
ثبت به نسبت زودتر هرچه تا است خواسته متقاضيان از است ،
با كه شوند عدهاي سودجويي مانع تا كنند اقدام خود نشاني
رساندن فروش سپسبه و معروف اسم با نشانيها برخي ثبت
در خوب نشاني كسب.ميزنند جيب به كلاني پول آنها
اينترنت در موجود معروف اسامي.نيست راحتي كار اينترنت
بازپسگيري براي شدهاند ناچار اغلب ياهو مانند
به است ، رسيده ثبت به آنها نام مشابهت با كه نشانيهايي
در كه بينالمللي مقررات براساس.شوند متوسل داوري مراجع
تنها.است مختلف زبانهاي به شده ثبت نشانيهاي برگيرنده
موجود واژه از كه كرد فروش و خريد ميتوان را نشانيهايي
نميتوان اما.باشد شده استفاده آن در لغت فرهنگ در
را آنها همخانوادههاي و تجاري اسامي داراي نشانيهايي
نشاني هزار از 481 بيش روز هر ميشود برآورد.كرد معامله
رغم به آسيايي سايتهاي نشاني ثبت.ميشود ثبت اينترنت در
رشد تا 2000 سالهاي 1999 بين اما شد ، شروع دير آنكه
ياد ثبتنام شركت.گذاشت سر پشت را درصد معادل 78 سريعي
.ميكند دريافت هزينه دلار حدود 50 نشاني هر ثبت بابت شده
آن جديد زبانهاي به نشاني ثبت با ارتباط در مهم موضوع
و بود خواهد زبانها اين به آن مياني بخش صرفا كه است
به همينطور بايد com،wwwيعني نشاني آخر و اول همچنان
استفاده درصد برآوردها ، 25 برخي براساس.باشد لاتين حروف
زبان به هايي نشاني كاوش به تنها اينترنت چيني كنندگان
.ميپردازند خود
نعيمي رضا وحيد:مترجم
در كه كتاب عنوان هزار چهار بررسي از پس
پديدآورندگان شده نوشته گذشته سال 20
و ( ع ) علي امام درباره كتابها برترين
شدند معرفي نهجالبلاغه
پنجشنبه ولايت سال كتاب انتخاب مراسم :فرهنگي علمي گروه
رئيس كروبي مهدي والمسلمين حجتالاسلام حضور با آبان 26
اردبيلي ، موسوي آيتالله اسلامي ، شوراي مجلس
و اسلامي ، ارشاد و فرهنگ وزير قائممقام احمدمسجدجامعي
پژوهشگران و دانشگاهي و حوزوي شخصيتهاي از جمعي نيز
برترين پديدآورندگان و شد برگزار قم دانشگاه در خارجي
.شدند معرفي البلاغه نهج و (ع)علي امام درباره مكتوب آثار
فرهنگي معاونت و قم آلالبيت موسسه سوي از مراسم اين
از نفر سيزده و شد برگزار اسلامي ارشاد و فرهنگ وزارت
زبانهاي به گذشته سال در 20 كه كتابهايي برترين مولفان
سيره ، زندگاني ، درباره اردو و عربي انگليسي ، فارسي ،
معرفي است شده نوشته نهجالبلاغه و (ع)علي امام معرفت
انتخاب كتاب عنوان ميان 4000 از برتر كتابهايشدند
.شدند
در اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير قائممقام جامعي مسجد احمد
با ولايت سال كتاب مراسم برگزاري به سخناني طي مراسم اين
(ع)بيت اهل معارف از بهرهگيري و كشور نشر ساختن غني هدف
و شخصيت و سيره درباره تاليفات خلق با:گفت و كرد اشاره
.بود خودجوش توليدات منتظر نميتوان (ع)بيت اهل معارف
مورد و معتبر علمي سازماندهي نيازمند ضرورتا امر اين
.است وثوق
عام حمايت عرصه ، اين در دولت سياستهاي اقتضاي:افزود وي
.است فرهنگي بسترسازي هدف با و كلي قوانين براساس
دولت حمايت كه داشت توجه بايد:كرد تصريح مسجدجامعي
ولي دارند ديني علاقه و علقه كه ميگيرد بر در را كساني
كافي توانمندي از دارند علاقهاي چنين كه افرادي لزوما
كه آثاري تعداد بنابرايننيستند برخوردار زمينه اين در
ديني علائق موضع از كه آثاري بر است ديني علائق موضع از
.ميگيرند فزوني است علمي مايه با همراه
در كه كتابهايي برترين پديدآورندگان مراسم اين پايان در
نوشته نهجالبلاغه و (ع)علي امام درباره گذشته سال 20
سال كتاب انتخاب نهايي مرحله داوران هيات سوي از است شده
.شدند معرفي زير شرح به ولايت
فروغ كتاب خاطر به سبحاني جعفر شيخ حاج آيتالله -1
ولايت
خاطر به جعفري شيخمحمدتقي حاج شادروان ، فقيد ، علامه -2
.نهجالبلاغه تفسير و ترجمه كتاب
به شوشتري تقي شيخمحمد حاج شادروان ، فقيد ، علامه -3
نهجالبلاغه شرح في بهجالصباغه كتاب خاطر
خاطر به شهري ري محمدي محمد والمسلمين حجتالاسلام -4
والسنه فيالكتاب (ع)ابيطالب بن علي موسوعهالامام كتاب
والتاريخ
كتاب خاطر به ميلاني سيدعلي والمسلمين حجتالاسلام -5
عبقاتالانوار خلاصه في نفحاتالازهار
كتاب خاطر به محمودي محمدباقر والمسلمين حجتالاسلام -6
نهجالبلاغه فيمستدرك نهجالسعاده
خاطر به معاديخواه عبدالمجيد والمسلمين حجتالاسلام -7
آفتاب فرهنگ كتاب
كتاب خاطر به قبانچي سيدحسن والمسلمين حجتالاسلام-8
(ع)ابيطالب بن علي الامام مسند
كتاب خاطر به نجفي حسن سيدبن والمسلمين حجتالاسلام -9
غدير خطبه اور ، غديرخم ،
نهجالبلاغه ترجمه كتاب خاطر به شهيدي سيدجعفر دكتر -10
از پرتوي كتاب خاطر به جعفري محمدمهدي دكتر -11
نهجالبلاغه
علي الامام كتاب خاطر به بيضون ابراهيم دكتر -12
روايهالتاريخ و رويهالنهج في عليهالسلام
(ص)محمد جانشيني كتاب خاطر به مادلونگ پروفسور -13
و تحقيقات علوم وزارت فرهنگي معاون
در تحول نيازمند كشور علمي توسعه :فناوري
نگرشهاست
توجه با علمي ، توسعه روند در متاسفانه :فرهنگي علمي گروه
دوران نيز و جهاني اوضاع به نسبت مختلف ، شاخصهاي به
.داريم نامطلوبي وضعيت تاريخي و گذشته
هاديخانيكي ، دكتر كيش از همشهري اعزامي خبرنگار بهگزارش
تحقيقات علوم ، وزارت فرهنگي معاون و رئيسجمهوري مشاور
دوره سومين مراسم در سخناني طي پنجشنبه روز فناوري و
آرايش:گفت مطلب ، اين بيان با كيش علم ترويج جايزه اهداي
نابرابريها ، شكلگيري يعني ما ، جهان در كنوني نظام
شكل علم از برخورداري ميزان در كه است فاصلههايي براساس
.ميگيرد
به كه اين جز نداريم راهي هيچ امروز دنياي در:افزود وي
و نمانيم عقبتر روز به روز تا بيانديشيم علمي توسعه
و عموميشدن به چيز هر از قبل ميبايست هم كار اين براي
.بيانديشيم علم ترويج
عامل مدير يزدانپناه مهندس خانيكي ، دكتر سخنان از پيش
نقش به اشاره با سخناني طي نيز كيش آزاد منطقه سازمان
مراسم برگزاري از باوري علم گسترش در علم مروجان مهم
جهت در حركتي عنوان به علم ترويج جايزه اهداي
ياد جامعه در علمي رفتار و تفكر گسترش و نهادينهكردن
مسئولان ، عليرغماظهار ما ، كشور در امروز:گفت و كرد
.ميشود ديده علم به عملي اعتنايي كمتر
اهداي دوره سومين برگزيدگان اسامي ما ، خبرنگار بهگزارش
:است زير شرح به كيش علم ترويج جايزه
شيوههاي بهبود در وي خدمات دليل به خلخالي ، مرتضي سيد x
.آموزشي
ساخت و طراحي در خلاقيت دليل به كاردان ، فريدون مهندس *
.كمكآموزشي و آموزنده وسايل
موزه ايجاد در پيگير تلاش دليل به اردكاني ، سپهري علي *
.اردكان مردمشناسي
.زيست محيط آلودگي با مبارزه زنان جمعيت*
.كودك كتاب شوراي *
.پست موزه *
يافت پايان كتاب هفته دوره هشتمين
اسلامي جمهوري كتاب هفته دوره هشتمين :فرهنگي علمي گروه
وارشاد فرهنگ وزير باحضور مراسمي در شب شنبه پنج ايران
تهران لاله هتل در نويسندگان و ناشران از جمعي و اسلامي
:مهاجرانيگفت سيدعطاءالله دكتر مراسم اين در.يافت پايان
افراد دانايي و انديشه ارتقاي راه در كه آنان به خدمت
شده ما نصيب كه است توفيقاتي از برميدارند گام جامعه
اسلامي وارشاد فرهنگ وزير مقام قائم مسجدجامعي احمد.است
براي بسترسازي را كتاب هفته برپايي مراسم اين در نيز
.دانست كتابخواني گسترش جهت در جديد نهادهاي شكلگيري
در ملي سردار ستارخان بزرگداشت كنگره
شد برگزار اروميه
سالگرد ششمين و هشتاد مناسبت به :فرهنگي علمي گروه
پنج روز "ملي سردار" بزرگداشت كنگره ستارخان ، درگذشت
سويدانشجويان از كنگره اين.شد برگزار اروميه در شنبه
دانشكده اجتماعات سالن در روز يك مدت به اروميه دانشگاه
دراينكنگره.يافت ترتيب اروميه دانشگاه دامپزشكي
در تبريز و اروميه دانشگاههاي اساتيد سوي از مقالاتي
تاثيرمبارزات مشروطيت ، جنبش ستارخان ، زندگي با ارتباط
پيروزي در باقرخان و ستارخان رهبري به آذربايجان مردم
تقديم فارسي و تركي زبانهاي به مشروطه وادبيات مشروطيت
.شد
اختيار در تجهيزات وام دلار ميليون 400
گرفت قرار دانشگاهها
و تحقيقات علوم ، وزارت پژوهشي معاون :فرهنگي علمي گروه
در تجهيزات وام ميليوندلار امسال 400:گفت كشور فناوري
.است گرفته قرار كشور دانشگاههاي اختيار
صرف آينده سال سه ظرف وام اين محمدتوكل ، دكتر گفته به
.ميشود كارگاهها و آزمايشگاهها تجهيز
افزايش:افزود خبرنگاران با گفتگو در روزپنجشنبه وي
در تومان ميليارد ميزان 4/64 به تحقيقاتكشور اعتبارات
.است بررسي دست در دولت در آينده سال
درآمد از درصد صدم را 33 كشور در تحقيقات بودجه وي
صدم گذشته 29 سال ميزان اين:وگفت ذكركرد ملي ناخالص
.است بوده درصد
است شده انجام جهت اين در كه مثبتي حركتهاي با:گفت وي
خواهد افزايش درصد صدم به 44 سالآينده در ميزان اين
.يافت
تحقيقات بودجه توسعه سوم برنامه پايان تا:كرد اضافه وي
خواهد ملي ناخالص درآمد از به 5/1درصد كشور در
خصوصي بخش درصدسهم نيم و دولت سهم آن درصد يك كه رسيد
.بود خواهد
طي كشور دانشگاه از 40 بيش اتصال از پايان در توكل دكتر
.داد خبر اينترنت اطلاعرساني شبكه به گذشته ماهه سه
|