ترقه فروشندگان به انتظامي نيروي هشدار
محترقه مواد و
شرارت بروز در موثر عوامل بررسي
باشيد صحبتهايتان مواظب
زيدآبادي احمد محاكمه گزارش
تفحص و تحقيق طرح مجلس فرهنگي كميسيون
ميكند دنبال را سيما و صدا از
همه براي بايد مطبوعات قانون :مودب شهيدي
شود اجرا يكسان
براي جهاني نهضت فراخوان تحقق راههاي
نوجوانان و كودكان
ترقه فروشندگان به انتظامي نيروي هشدار
محترقه مواد و
اخطار صنفي واحدهاي كليه به انتظامي نيروي :اجتماعي گروه
اكيدا محترقه مواد هرگونه توزيع و فروش از كه كرد
آنها با قانون برابر صورت اين غير در و كنند خودداري
با مقارن همهساله:گفت انتظامي نيرويشد خواهد برخورد
حوادث بروز شاهد سال ، آخر چهارشنبه بهويژه و جديد سال
مواد و ترقه انواع از استفاده و تهيه از ناشي ناگوار ،
بعضي توسط آتشزا وسائل و ناهنجار صداي توليد و منفجره
امنيت و آسايش سلب بر علاوه كه هستيم ، ناآگاه افراد
و جبران غيرقابل مالي و جاني خسارات و ضايعات عمومي ، موجب
صنفي واحدهاي كليه به انتظامي نيروي.است شده تاسفباري
اكيدا محترقه مواد هرگونه توزيع و فروش از كه كرد ابلاغ
آييننامه و مقررات برابر تخلف درصورت و نموده خودداري
.شد خواهد برخورد آنها با عمومي اماكن بر نظارت
شرارت بروز در موثر عوامل بررسي
با بايد شهروندي فرهنگ سوي به نابهنجار افراد هدايت *
شود انجام سعهصدر و مدارا
اعمال كمترين آققلا و بندرگز و بيشترين گرگان گنبدو *
دارند گلستان استان در را شرارت
دارند سن سال از 25 كمتر گلستان استان مجرمين درصد 62*
سكونت ، محل خانوار ، بعد تحصيلات ، سطح سن ، خانواده ،
ميزان نسبي ، محروميت احساس بيروني ، هاي كنترل اشتغال ،
امكانات ، و انتظارات بين فاصله ميزان هويت ، به دستيابي
رواني و روحي ويژگيهاي مناسب ، الگوهاي نبودن و بودن دارا
گلستان استان در شرارت موثر عوامل از ها خردهفرهنگ و
قالب در مجرمان ميان در شرارت ابعاد.است شده گزارش
و يافته سازمان باندهاي حقوقي ، و حقيقي اشخاص عليه شرارت
منافي اعمال وحشت ، و رعب ايجادكنندگان نيافته ، سازمان
جراحات خياباني ، مزاحمتهاي قتل ، عنف ، به تجاوز عفت ،
و ولگردي آدمربايي ، راهزني ، مسلحانه ، سرقتهاي عمدي ،
كه است مباحثي از چاقوكشي و هتكحرمت و فحاشي اوباشگري ،
پژوهش اين در.است شده كندوكاو آن درباره گزارش اين در
مصاحبه پرسشنامه ، طريق از آن اطلاعات جمعآوري براي كه
است شده استفاده مدارك و اسناد مطلعو افراد با عميق
دوره يك طي در كه كساني از است عبارت آن آماري جامعه
روانه و دستگير شرارت تحليلي مدل براساس ساله يك زماني
طول به ماه كه 6 تحقيقاتي كار اين نتايج.شدهاند زندان
.ميباشد شرح بدين است انجاميده
آماري جامعه اين در كه گلستان استان مجرمين درصد 62
سال از 25 كمتر افراد را است بوده نفر آنها145 تعداد
گلستان ، استان در شرارت اعمال توزيع نظر از.ميدهند تشكيل
و بيشترين درصد با4/23 گرگان و با8/24 گنبد شهرستان
شرارت اعمال كمترين درصد و 1/2 با4/1 آققلا و گز بندر
شرارت ارتكاب در مجرمين تعداد اين ميان در.داشتهاند را
.است شده گزارش شهري مناطق از درصد 5/45
دعوا ، 6/18 صورت به درصد شرارت 4/23 اعمال و جرم نظر از
درصد آدمربايي ، 2/15 درصد قتل ، 9/17 قالب در درصد
و 11 عنف به تجاوز درصد راهزني ، 7/11 و مسلحانه سرقتهاي
.است شده انجام خياباني مزاحمتهاي صورت به هم درصد
درصد تاهل 4/56 وضعيت نظر از كه ميكند تاكيد گزارش اين
.بودهاند متاهل درصد و6/38 مجرد گلستان استان مجرمين
عوامل نقش مجرمين درصد كه 3/88 ميدهد نشان ديگر آمار
اعلام مثبت شرارتآميز رفتارهاي بروز در را خانوادگي
.كردهاند ذكر منفي را نقش اين درصد حدود 7/11 در و كرده
/و7 بودند بيسواد مجرمين درصد كه 5/34 ميشود يادآور
بيسواد مادر و پدر داراي مجرم افراد از درصد و4/63 62
در مجرمين درصد گردد 5/45 اضافهمي.ميباشند
همچنين و كنند مي زندگي فرزند تا 8 بين6 خانوادههاي
درصد بيكار ، 1/33 مجرمين درصد كه 9/39 است شده روشن
درصد و 9/6 كشاورزي درصدكار كارگري ، 6/16 مشاغل داراي
افراد ماهانه درآمد درباره.بودهاند آزاد مشاغل داراي
از 30 كمتر آنها درصد كه2/44 است آمده نيز تحقيق مورد
درآمد بدون نيز درصد و6/29 داشته درآمد تومان هزار
.بودهاند
كنترل براي موجود راهكارهاي ارائه مورد در تحقيق اين در
با كه است شده متذكر نيز مجرمين سوي از شرارت كاهش و
توزيع نظر از درصد يعني62 مجرمين اكثريت اينكه به توجه
براي آنها از بسياري و داشتهاند سن سال از 25 كمتر سني
ضرورت بودند ، شده زندان روانه و جرم مرتكب بار اولين
بدين ميشود نمايان مدارا با توام اجتماعي كنترل برخورد
صورت در جامعه اين از عضوي بهعنوان مجرم افراد كه معني
با توام مداراگونه برخورد بار اولين براي جرم ارتكاب
زمان مدت با و پذيرد صورت رفتار بازتاب و محيطي شرايط
لازم آموزش جرم نوع و سن تفكيك رعايت و كمتر زندان
حدودي تا جرائم اين وقوع از تا گيرد صورت جامعهپذيري
مطلب اين بيانگر محققان عيني مشاهدات زيرا.شود كاسته
و همانندسازي با مجرمين شدن زنداني زمان مدت بين كه است
از25 كمتر سنين در بهويژه زندان محيط با انطباقپذيري
در نهتنها طولاني حبسهاي دادن و دارد وجود رابطه سال
ارتكاب براي را زمينه بلكه شد نخواهد واقع مثمرثمر تاديب
افزايش كاراتر و جديدتر شيوههاي به مجرمانه اعمال
.ميدهد
آموزش امكانات آوردن فراهم تحقيق اين در ديگر راهكار
اكثريت كه جايي آن از.است ديپلم سطوح تا حداقل افراد ،
سطح در آنها تحصيلات ميزان درصد يعني3/79 مجرمين
آن بر علاوه و بود شده اظهار آن از كمتر و راهنمايي
است بوده پايين بسيار نيز آنها والدين تحصيلات ميزان
بي آنها مادران درصد و 78 پدران درصد كه 2/75 بهطوري
است لازم داشتهاند ، سواد نوشتن و خواندن درحد يا و سواد
بهبود بلندمدت ، هاي برنامهريزي قالب در امر مسئولين
افزايش و ساختن دروني در را آينده والدين توانمنديهاي
هنجارهاي و ارزشها و اجتماعي شرايط با انطباقپذيري
.آورند فراهم جامعه
اكثريت كه ميدهد نشان هم مجرمين اشتغال وضعيت بررسي
تحصيلات سطح بودن پايين علت به درصد يعني 6/96 آنها
ماهيانه درآمد سطح علت همين به و نبوده مناسب شغل داراي
با كه است شده گزارش تومان هزار از 50 كمتر آنها درصد 89
جامعه ساختاري شرايط به مشكل ريشه امر ، اين به جدي تامل
مقابل در خود تكاليف به ميبايست دولت و برميگردد
محققين اعتقاد به.نمايد عمل اساسي قانون مطابق شهروندان
قانون در شده تصريح اهداف اين تحقق زمينه در دولت اگر
مجرمانه اعمال ارتكاب و مشكلات نهتنها كند كوتاهي اساسي
به توجه با زمان طول در بلكه نميشود كمتر جامعه در
كار ، جوياي جوانان فزاينده رشد و جمعيت جوان ساختار
بودن مبهم و كاهش توقعات ، و انتظارات افزايش
..و درآمدها نامتعادل توزيع و زيربنايي سرمايهگذاريهاي
بيشتر شرارت بالاخص مجرمانه رفتارهاي وقوع زمينههاي.
مشكل تبديل و روند اين تداوم درصورت و شد خواهد تشديد
ملي ، فراگير حالت به وگروهي فردي حالت از اشتغال
دولت بنابراين ميآيد پديد اجتماعي شورشهاي زمينههاي
و كوتاهمدت در منظم و منسجم برنامهريزي با ميبايست
تعديل ، را اجتماعي مساله اين بروز زمينههاي بلندمدت
.سازد مرتفع و تقليل
براي جوامع از بسياري در كه است آمده گزارش اين در
و دروني مكانيسمهاي از افراد جامعهپذيري و كنترل
داراي دروني مكانيسمهاي چون و مينمايند استفاده بيروني
قدرت افزايش طريق از دولتها بنابراين ، نميباشند عينيت
را جامعهپذيري و كنترل زمينههاي بيروني ، مكانيسمهاي
اين يافتههاي براساس كه بهگونهاي ميآورند فراهم
بودن ناكارآ به معتقد مجرمين درصد از 50 بيش تحقيق
كه جامعهاي هر در.بودهاند بيروني كنترل مكانيسمهاي
شود ، ايجاد بيروني كنترل نيروهاي به نسبت نگرشي چنين
نظام لذا ميدهد ، افزايش را جرائم وقوع زمينههاي
كار بر مستمر و قاطع نظارتي اقدامات با بايست مي اجتماعي
و آنها وظايف حسن و انجام از آگاهي و بيروني كنترل سيستم
به را منفي نگرشهاي اين ظهور زمينههاي قوانين ، بازنگري
به منجر سوءاستفادهها كاهش ضمن امر اين و برساند حداقل
عيني افزايش ضمن و شده مثبت به منفي از نگرشها دگرگوني
از برخي زمينههاي بروز از بيروني مكانيسم كارآمدي
.كاست خواهد اجتماعي نابهنجاريهاي
براساس زندانيان تفكيك مساله به امر مسئولين است لازم
اهتمام با زندانيشدن دفعات تعداد و سني شرايط جرم ، نوع
جامعهكه هنجارهاي با همنوايان تا كنند بيشتريتوجه
مجرمين با معاشرت در ميشوند زندان روانه بار اولين براي
.نكنند كسب را بيشتري مهارتهاي باسابقه
از بسياري تحقيق ، اين نتايج و محققان مشاهدات براساس
اگر را شدهاند زنداني و محاكمه شرور بهعنوان كه افرادي
مدارا با است لازم كنيم تبديل بهنجار افرادي به بخواهيم
اعمال از بسياري.نماييم هدايت را آنها سعهصدر و كردن
بستگي خياباني مزاحمتهاي و كردن دعوا نظير شرارتآميز
و مدارا اندكي با كه داشته آنها مرتكبين سني شرايط به
آنها نابهنجار رفتارهاي ميزان از زمانميتوان گذشت
داشته عادي زندگي شهروند يك بهعنوان باشند قادر تا كاست
.باشند
ميزان با انتظارات بين فاصله وجود اينكه به توجه با
معنيدار رابطه شرارتآميز رفتارهاي بروز در امكانات
شرايط حفظ جهت در دولتمردان كه دارد ضرورت داشته ، معكوس
با امكانات ، با انتظارات فاصله مرتفعكردن و موجود
انتظارات آينده مدتدر ميان و بلندمدت برنامهريزيهاي
.نمايند سازماندهي امكانات پايه بر را
متغير بودن معنيدار و تحقيق نتايج به نظر همچنين
است آميز ، ضروري شرارت اعمال به ارتكاب در نسبي محروميت
محروميت احساس كاهش با برنامه تدوين با امر مسئولين كه
و تقليل را مجرمانه افعال وقوع زمينههاي جامعه در نسبي
در رواني و شخصيتي عوامل وجود به توجه با و نمايند تعديل
با كه دارد ضرورت آميز ، شرارت افعال بروز و درصد سطح95
زندان در و شود برخورد اجتماعي بيمار بهعنوان مجرمين
مسائل كارشناسان صاحبنظرانو از بهرهگيري با نيز
پتانسيل بازتواني ضمن اجتماعي مددكاران و روانشناسي
اين تبديل زمينههاي اجتماعي پذيرش با آنها در موجود
فراهم زندان از آزادي از پس عادي شهروند يك به را افراد
.كنيم
پسركلي منيره
باشيد صحبتهايتان مواظب
ديگران يا خودشان به فرزندانتان درباره شما كه صحبتهايي
وقتي كنيد دقت بايد.باشد خاصي ظرافت با بايد ميگوييد
احساساتشان ميكنيد بيان را داريد انتظار آنان از آنچه
.نشود جريحهدار
را افكارشان و ايدهها باتحكم والدين اوقات بيشتر
راميشناسم مادري.ميكنند تحميل فرزندانشان به ناخواسته
در هيچوقت دخترش كه ميكند شكايت ديگران به هميشه كه
گوشهگير فردي و نميكند مشاركت مدرسه گروهي فعاليتهاي
كودك به بدي احساس ميشود باعث موضعگيري گونه اين.است
مشكلي دچار كه فكرميكند نكته اين به دائما و دهد دست
ترتيب بدين و نيست مادرش مثل كودك كه اينجاست مشكل.است
در شود ، اجتماعي او ميخواهد كنايه و باطعنه دائما مادر
.نميباشد گونه اين كردن اجتماعي روش كه صورتي
باشند آنان مثل فرزندانشان كه دارند انتظار والدين بيشتر
و ميكنند رد نباشد خودشان خصوصيات مثل كه را خصوصياتي و
بدهكار انگار كه ميكنند برخورد فرزندانشان با طوري
آنان ايدهآلهاي به تا كنند سعي بايد و هستند والدينشان
كنايات و طعنه كه كرد پيشبيني دقيقا نميتوان.برسند
و قصد كودكان.ميسازد وارد كودكانتان به ضربهاي چه شما
بيان به و نميكنند درك ميگوييد آنچه از را شما نيت
كودكتان براي بانمكي داستان شما.ميكنند تعبير سوء ديگر
را او شما كند فكر است ممكن كودكتان ولي ميكنيد تعريف
درباره اينكه از قبل است بهتر بنابراين.ميكنيد مسخره
سوء او تا كنيد فكر آن به بگوييد چيزي كنايه با فرزندتان
با كنايه با را فرزندتان نكنيد سعي هرگز.نكند تعبير
صحبتهايي به نسبت كودكتان اگر.كنيد مقايسه ديگري كودك
نشان واكنشي ميگوييد ديگران به او درباره شما كه
واكنشي چه كه بپرسيد او از هرازگاهي ميتوانيد نميدهد
واكنش با نيز كودكان از برخي.دارد صحبتها اين به نسبت
احساس شما صحبتهاي از چقدر كه ميفهمانند شما به خود
.ميكنند توهين و ناراحتي
تفسيركلمات و تكلم به قادر ، اگرچه نوپا كودكان مورد در
همه بودنتان وبيصبر شما صوت و صدا لحن از ولي نيستند
.ميفهمند را چيز
به قادر مرحله اين در او پيشدبستاني ، كودكان درمورد
.كند تفسير و درك را مسايل ميتواند بهتر و است تكلم
دبستاني پيش كودك درسيك كلاس در بزرگسالي اگر مثال براي
.كند توجه جلب دارد دوست كودكي هر بزند ، قدم
پيش كودكان خواستههاي و نيازها والدين اوقات بعضي
در كردن صحبت براي شانسي كودك آنكه از قبل را دبستاني
هميشه والدين اگر.ميكنند اعلام باشد ، داشته مورد اين
براي فرصتي هيچوقت او كنند حمله كودك سكوت لحظات به
همچنين و نميآورد بهدست ارتباطياش مهارتهاي ابراز
يا نميكنيد توجه او احساسات به شما اينكه از است ممكن
و ناراحتي احساس كند بيان را صحبتهايش او خود نميگذاريد
ضعف نقاط شما اينكه به نسبت دبستاني پيش كودككند حقارت
اگر.است حساس كاملا ميگوييد سايرين به را او قوت و
به نسبت او كنيد گوشزد را او ضعف نقاط دائما بخواهيد
او هرگز.ميكند پيدا بدبيني و حقارت احساس خودش و شما
كودكان در عمل اين زيرا نكنيد ، مقايسه ديگران با را
تمام و ميشود تواناييهايشان شدن مسدود باعث لجباز
بيان به و كرد خواهند شما با لجبازي معطوف را انرژيشان
.شد خواهد ايجاد فاصله فرزندتان و شما بين ديگر
جويدن شست ، نظيرمكيدن غيرمعمول عادتي دچار كودكتان اگر
و ديگران جلوي دائما را عادت اين چنانچه است ، ..و ناخن
بيكفايتي احساس دچار كنيد گوشزد او به طعنهآميز طور به
.ميشود نفس به اعتماد عدم و
بارها كه دبستاني پيش كودكان مورد در توجه قابل نكته يك
و همسالان با را او هرگز كه است اين است شده تكرار
كودكان زيرا نكنيد مقايسه او از بزرگتر افراد با خصوصا
به آنان واكنش است وممكن حساسهستند بسيار مورد اين در
مربوط كه اعمالي انجام به نسبت كه باشد اين شما عمل اين
.شود تشويق اوست از بالاتر سنين به
والدين كه است زياد قدري به سن اين در كودكان حساسيت
است ممكن زيرا باشند خود صحبتهاي مواظب كاملا بايد
انساني او واز كند ايجاد او ذهن در منفي بسيار تاثير
.بسازد منزوي و عقدهاي عصبي ،
گلباز ميرمحيالدين:ترجمه/بالتر لارنس دكتر:نوشته
زيدآبادي احمد محاكمه گزارش
هستم اصلاحطلب منتقد يك من
زيدآبادي احمد اتهامات به رسيدگي جلسه:اجتماعي گروه
دادگاه شعبه 1410 محل در ديروز صبح زنداني روزنامهنگار
برگزار علني بهصورت و مرتضوي قاضي بهرياست تهران عمومي
.شد
موارد اعلام در تهران دادگستري رئيس نماينده تشكري
جهت در افراد اغواي و تحريك اول ، اتهام:گفت اتهامي
جمعيتهاي و تشكلها در عضويت و كشور امنيت برهمزدن
سخنرانيهاي در عمومي اذهان تشويق و غيرقانوني
بهقصد كشور مختلف نقاط و دانشجويي مجامع در تحريكآميز
(ره)خميني امام حضرت به آشكار اهانت و بحرانآفريني
.است اسلامي جمهوري مقدس نظام بنيانگذار
نظام به حمله اسلامي ، نظام موجوديت و اساس به حمله وي ،
عمومي ، اذهان تشويش بهقصد اكاذيب نشر طريق از اسلامي
نظام عليه تبليغ و رهبري معظم مقام به اهانت و تضعيف
مسئولين و نهادها به اهانت و تضعيف اسلامي ، جمهوري مقدس
.كرد ذكر زيدآبادي اتهامي موارد ديگر از را كشور رسمي
قانون و 698 مواد 498 ، 500 ، 512 ، 514 ، 609 براساس وي سپس
.شد زيدآبادي مجازات خواستار اسلامي مجازات
قضايي نماينده مظفري مجتبي ;مدعيالعموم نماينده از پس
را نيرو اين فرماندهي شكايت اسلامي جمهوري انتظامي نيروي
آن در كه خرداد روزنامه مقاله 21/5/79 براساس
حوادث پي در نيرو اين فرماندهي استعفاي خواستار زيدآبادي
و 697 مواد 698 براساس و مطرح را بود شده دانشگاه كوي
.نمود را زيدآبادي مجازات تقاضاي اسلامي مجازات قانون
به را جلسه ادامه و اعلام را صبح جلسه پايان مرتضوي سپس
دفاع به زيدآبادي بعدازظهر جلسه در.كرد موكول بعدازظهر
دو به من نوشتههاي كلا:گفت و پرداخت اتهامي موارد از
و ميشود نظري بحثهاي شامل اول بخشميشود تقسيم بخش
.نيست خاصي مكان و زمان به مربوط
انتخاب از پس:گفت خود نوشتههاي از بخش اين توضيح در وي
را مفاهيمي و كلمات ايشان جمهوري ، رياست به خاتمي آقاي
مردمسالاري شهروندي ، حقوق بيان ، آزادي مثل كردند مطرح
اين ، در نبود شناختهشده كه...و قانونمداري ديني ،
.شود تعريف شفاف بهطور عبارات اين تا كردم سعي من زمينه
در ما است وارداتي اصطلاحات اين از بسياري چون:افزود وي
سوءتفاهم باعث اين كه داريم مفهومي مشكل آن با برخورد
اين از برخي كه است اين من اتهام از بخشي و ميشود
كه كساني از برخي و كردهام رمزگشايي را مبهم واژههاي
مفاهيم با چون ميكردند دنبال مرا مطالب قضايي دستگاه در
تلقي جرم را اينها نيستند آشنا اجتماعي و سياسي علوم
.كردهاند
و دانست انتقادي مطالب را خود مقالات دوم بخش زيدآبادي
كه پرداختم ارگانهايي از انتقاد به من بخش اين در:گفت
من و زيرپاگذاشتهاند را قانون و مردم حقوق من نظر از
است برخوردار نظارت حق از كه منتقد شهروند يك بهعنوان
.كردم نقد را ارگانها اين
هيچگاه و هستم نظام اصلاحطلب منتقد يك من:گفت وي
قانون تابع موارد تمام در و نبودهام براندازي بهدنبال
آن به نداشتم قبول قلبا را قانوني اگر حتي و بودهام
.بودهام پايبند
با رفتارشان كه است نهادهايي با من مشكل:گفت زيدآبادي
كشور مقام بالاترين:افزود وي.دارد تعارض اساسي قانون
.دارد وجود فساد و فقر و تبعيض ما جامعه در كه گفتهاند
آنها از و كنم پيدا را مشكلات كه بودم اين درپي نيز من
نهادهايي به مربوط من انتقادهاي بيشترين طبعا.كنم نقد
بقيه به من نشد باعث اين نبودنداما پاسخگو كه ميشود
به نسبت كه رئيسجمهوري شخص به حتي مننكنم انتقاد
نيروهاي به يا كردهام انتقاد دارم ارادت ايشان
از مدعيالعموم ادعانامه طبق آنها در عضويت كه مليمذهبي
.است من اتهامات
.است شهروندان حق ضعفها از كردن انتقاد:گفت زيدآبادي
يا اغوا و تحريك يا و نافرماني بر امر هيچگاه:افزود وي
.نيست من سخن و نوشته هيچ در محارب گروههاي به پيوستن
اغوا به تعبير ميتوان را حاكم نهادهاي از انتقاد آيا
باد به را مجلس كه داريم بسياري روزنامههاي ما كرد
وضع كه كسي هستند؟ برانداز هم آنها آيا گرفتهاند انتقاد
وصف تاكنون آدم حضرت زمان از وضع بدترين را كشور فرهنگي
است؟ برانداز آنهم ميكند
و نيستم هيچكس به توهين مقام در من:گفت زيدآبادي
كه است اصراري چه نكردهام توهين رهبري مقام به هيچگاه
.كنيد مرتبط ايشان به من طرف از توهيني
نميكند فرق من براي:گفت قاضي به خطاب دفاع پايان در وي
خدا رضاي كه كنيد صادر رايي اما آزاد يا باشم زندان در
.باشد آن در
دفاع به وي وكيل حسينآبادي زيدآبادي ، دفاعيات از پس
و پرداخت دادگاه شكلي ايرادات به ابتدا در ويپرداخت
و شد آغاز تاريخ 22/5/79 از من موكل از تحقيقات:گفت
نه آن اكثريت در كه است شده انجام تحقيقات صفحه حدود 300
و وي امضاي نه و وي سمت نه است معلوم تحقيقكننده نام
.است كيفري دادرسي آئين ماده 27 برخلاف اين
مطبوعات جديد قانون از قبل كه مطالبي به اشاره با سپس وي
متوجه مسئوليتي هيچ قبلي قانون براساس:گفت است شده چاپ
با آن مسئوليت باشد هم اتهامي اگر و نيست نويسنده
منصفه هيات حضور عدم به سپس حسينآبادي.است مديرمسئول
.دانست قانون برخلاف آنرا و گرفت ايراد
دفاع به اتهامي موارد به اشاره با حسينآبادي ادامه در
مهلت روز درخواست 5 پايان در و پرداخت زيدآبادي از حقوقي
.نمود مكتوب دفاعيه ارائه براي
از پس:گفت و اعلام را دادرسي ختم مرتضوي قاضي سپس
.كرد خواهم صادر را راي دفاعيه ، لايحه دريافت
حاشيه در
نيم با نيز بعدازظهر جلسه و دقيقه با 40/1 صبح جلسه *
.شد شروع تاخير ساعت
اداي حضار بهتمامي دادگاه به ورود هنگام زيدآبادي *
.كرد احترام
اين كه ندارم عجلهاي من گفت زيدآبادي به قاضي وقتي *
بكشد ، طول هم جلسه ميتواند 10 شود ، تمام دادگاه
هستم من چوناين نداريد عجله شما مسلما:گفت زيدآبادي
.زندانم در است ماه كه 5/6
به باتوجه پرسيدند كه خبرنگاران سئوال به پاسخ در قاضي *
متهمين بقيه چون نيز وي آيا زيدآبادي دادگاه اتمام
از پس:گفت ميشود؟ آزاد حكم شدن قطعي تا مطبوعاتي
.ميگيرم تصميم قرار تغيير مورد در دفاعيه لايحه دريافت
همسر سحرخيز ، عيسي زهدي ، حكمت ، علي بهنود ، مسعود *
حضور دادگاه در ميثمي لطفالله و عليخاني شمسالواعظين ،
.داشتند
.كرد تلويزيوني ضبط را دادگاه تمامي سيما و صدا *
.نداشت خصوصي شاكي هيچ زيدآبادي *
شكلي ايراد مورد در زيدآبادي مدافع وكيل پاسخ در قاضي *
اصل كميسيون به دادگستري رئيس پاسخ به را وي دادگاه به
.داد ارجاع 90
تفحص و تحقيق طرح مجلس فرهنگي كميسيون
ميكند دنبال را سيما و صدا از
:گفت اسلامي شوراي مجلس فرهنگي كميسيون عضو :اجتماعي گروه
در تفحص و تحقيق طرح لحظه آخرين تا وي متبوع كميسيون
.ميكند پيگيري را سيما و صدا
تحقيق براي مجلس طرح از پيش چندي كه هاديزاده علياصغر
با گفتوگو در بود ، داده خبر سيما و صدا در تفحص و
انجام بايد حتما كار اين معتقدم:افزود ايسنا خبرگزاري
داشتيم خصوص اين در صحبتي رئيسه هيات با هم ديروز و شود
مجمع و نگهبان شوراي مصوبه بهدليل رئيسه هيات گرچه
در مجلس تفحص و تحقيق حق نفي بر مبني نظام مصلحت تشخيص
و شك حدي تا مسئله اين مورد در رهبري نظر زير نهادهاي
بر مبني اساسي قانون اصل 76 بر تاكيد با ويدارد ترديد
اظهار كشور ، امور تمام در تفحص و تحقيق براي مجلس حق
اما است عام نظارتي ما نظارت كه است اين ما اعتقاد:داشت
تفحص و تحقيق شامل نظر اين نگهبان ، شوراي نظر صحت بهفرض
قوه سه نظر زير سازمان اين زيرا نميشود سيما و صدا در
رهبر با سازمان اين رئيس نصب و عزل تنها و ميشود اداره
.است
همه براي بايد مطبوعات قانون :مودب شهيدي
شود اجرا يكسان
وزارت تبليغاتي و مطبوعاتي امور معاون :اجتماعي گروه
نخواهيم اجازه خود به ما:گفت اسلامي وارشاد فرهنگ
شدت با مطبوعات از گروهي براي را مطبوعات قانون داد
.كنيم اعمال اغماض و سهولت به گروهي براي و
اولين گشايش آيين در ديروز "مودب شهيدي شبان دكتر"
:كرد اضافه اصفهان در كشور مركزي مطبوعات جشنواره
به برخي براي را قانون اين نبايد نيز قضاييه قوه
جوامع:گفت وي.كند اجرا سهولت با برخي براي و شدت
از بايد قانون و است نظم و قانون نيازمند بشري
ما:كرد اضافه وي.باشد برخوردار همه براي شموليت
مترقي اساسي قانون از آزادي ، و انقلاب بركت به
شود عمل همه براي قانون اين اگر و هستيم برخوردار
.داشت نخواهيم مشكلي ما
قانون اجراي عدم از ما مشكل:گفت مودب شهيدي
و قوم عقلاي دارد مشكلي قانون هم اگر و است
.كنند اقدام قانون اصلاح به نسبت بايد حقوقدانان
ما كه است اين اساسي مشكل:كرد تصريح وي
را خودمان اول بايد ما نباشيم ، قانونپذير ميخواهيم
اگر:گفت وي.كنيم استفاده مترقي قوانين از و اصلاح
هستيم ، رفاه و سازندگي آرامش ، امنيت ، خواهان ما
قانون اجراي و نداريم قانون اجراي جز به راهي
لزوم همچنين وي.است قانون به احترام مستلزم
:گفت و شد يادآور را قضاييه و مقننه قواي به احترام
قوه يا مجلس و زد دم قانونگرايي از نميتوان
از انتقاد بهانه به نبايد و كرد تضعيف را قضاييه
.كرد مايوس را ملت دولت ،
براي جهاني نهضت فراخوان تحقق راههاي
نوجوانان و كودكان
ديروز "بگوييم آري بچهها به" يكروزه نشست :اجتماعي گروه
غيردولتي مخلتف تشكلهاي مشاركت با و "يونيسف" همت با
از گروهي و دولتي سازمان چند و كودكان با مرتبط
"ايران هنرمندان خانه" در كودك ويژه هنرمندان و نويسندگان
.شد برگزار
مراسم در ايران در يونيسف نماينده "ديالو سليمان" دكتر
را نشست اين از هدف سخناني طي گردهمايي ، اين گشايش
جهاني نهضت" فراخوان تحقق مناسب شيوههاي به دستيابي
.كرد عنوان "نوجوانان و كودكان براي
قبل سال كه 10 جهان كشورهاي سران ملاقات به اشاره با وي
رسيده آن وقت اكنون:گفت شد ، انجام متحد ملل سازمان در
شده پذيرا گروه اين قبال در كه را تعهداتي جهان ، كه است
.دهد قرار بازنگري مورد بود ،
نويسندگان انجمن رئيس خليلي عموزاده سوي از نشست اين در
از كه شد پيشنهاد زمين بچههاي مسئول و نوجوان و كودك
در را اجتماعي جريان اين رهبري شود تقاضا خاتمي آقاي
انديشههاي پيشنهاد اين علت.بپذيرند ايران
شهروندان حقوق به وي اهتمام و خاتمي آقاي انساندوستانه
محبوبيت و موثر پايگاه و نوجوان و كودك شهروندان بهويژه
تصويب مورد كه بود ايران نوجوانان و كودكان ميان در وي
.گرفت قرار حاضران قاطع
|