محل ايجاد :اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير
دارد ضرورت كتاب نمايشگاه دائمي
اداري شوراي جلسه در پرورش و آموزش وزير
در پرورش و آموزش اعتبارات :گلستان استان
فقر و محروميت ضريب كشوربراساس مناطق
ميشود توزيع
واگذارياختياربرنامهريزي :معاونوزارتعلوم
است شده دانشگاهها رشد موجب
يك مدارسبا در بهداشت وضعيت بر نقدي
!نميآيد مدارس به شعاربهداشت هفته
كتاب معرفي
را ايران مشكلات تمام عامل من ديدگاه
!كردم پيدا
!بشنويد هم مرا حرف
ايران سينماي بزرگ جشن پنجمين
منطقه 2 پرورش و آموزش اداره اطلاعيه
همستر سوزاندن ماجراي درباره تهران
محل ايجاد :اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير
دارد ضرورت كتاب نمايشگاه دائمي
نشستي در اسلامي ارشاد و وزيرفرهنگ:فرهنگي علمي گروه
بر تهران ، كتابفروشان و ناشران اتحاديه اعضاي با
.كرد تاكيد كتاب دائمي نمايشگاه ايجاد ضرورت
حاشيه در جمعه روز كه نشست اين در مسجدجامعي احمد
شد ، برگزار تهران كتاب نمايشگاهبينالمللي چهاردهمين
در هنري آثار تا شود فراهم شرايطي بايد:داشت اظهار
ايجاد اما.باشد مردم اختيار در هميشه كتاب ، قالب
و ناشران اتحاديه بلكه نيست ، دولت وظيفه تنها شرايط اين
.دارند مهمي نقش زمينه اين در كتابفروشان
ميان در كتاب نمايشگاه اينكه به اشاره با وي
نياورده بدست را خود جايگاهخاص هنوز جامعه اقشار
رفع براي محلي عنوان به كتاب نمايشگاه:افزود است ،
با كه ميشود مردم زندگي وارد زماني فرهنگي ، نيازهاي
.باشد ارتباط در جامعه ارزشهاي و علاقه
برگزاري و ايجاد براي بايد:كرد خاطرنشان مسجدجامعي
تدوين را برنامهاي و طرح كتاب ، دائمي نمايشگاه يك
اقدامات نيز كتابفروشان و ناشران اتحاديه و كرد
.كنند دنبال اساس اين بر را خود آينده
چهاردهمين برگزاري زمان اسلامي ، وارشاد فرهنگ وزير
براي مناسب زماني را كتاب بينالمللي نمايشگاه
دستاندركاراني و مسئولان با اتحاديه اعضاي رايزني
دانست ميكنند ، مراجعه نمايشگاه از بازديد براي كه
تهران در دائمي نمايشگاه يك ايجاد اوليه مقدمات تا
.سازند فراهم را
امور معاون رمضانپور اصغر حضور با كه نشست اين در
صيادي مجيد و اسلامي ارشاد فرهنگو وزارت فرهنگي
شد ، برگزار ارشاد وزارت فرهنگي روابط و مراكز مديركل
تشريح با كتابفروشان و ناشران اتحاديه اعضاي
را خود موانعفراروي و مشكلات اتحاديه ، فعاليت
.كردند بيان
اداري شوراي جلسه در پرورش و آموزش وزير
در پرورش و آموزش اعتبارات :گلستان استان
فقر و محروميت ضريب كشوربراساس مناطق
ميشود توزيع
درصد به جمعيت نسبت دنيا در:فرهنگي علمي گروه
ايران در ميزان اين كه حالي در است ، درصد دانشآموزان 18
.ميرسد درصد به 30
در پرورش و آموزش وزير گرگان در همشهري خبرنگار گزارش به
ذكر درصد كه اين اعلام با گلستان استان اداري شوراي جلسه
براي لازم اعتبارات و امكانات بايد كه ميدهد نشان شده
سطح:افزود شود ، فراهم پرورش و آموزش در نسل اين
امكانات با متناسب كشور تربيت و تعليم نظام از انتظارات
اين عملكرد از درست قضاوت براي اين بر بنا نيست ، موجود
آن موجود مشكلات با متعادل و همسو اعتبارات بايد نهاد ،
به 1/1 از 7/3 جمعيت رشد نرخ اگرچه:شد يادآور وي.باشد
جمعيت كاهش به منجر كاهش اين اما است يافته كاهش درصد
مقطع در جمعيت تراكم شدن كم با زيرا.نميشود دانشآموزي
.مييابد افزايش متوسطه سطح در دانشآموزان درصد ابتدايي
پرورش و آموزش هزينههاي بخش در صرفهجويي اين بر بنا
.نميگيرد صورت
و 400 هزار دو كه اين به اشاره ضمن پرورش و آموزش وزير
هزينه پرورش و آموزش در كشور اعتبار تومان ميليارد
است معلمان حقوق به مربوط مبلغ اين درصد گفت90 ميشود
در كه است فصول ساير اعتبار شامل نيز آن درصد و 5/9
به نيز گاهي كه ميشود هزينه مدارس سوخت و آب برق ، زمينه
معلمان حقوق بتوان تا ميشود كم اعتبار بخش اين از ناچار
.كرد پرداخت را
ميليارد پرورش 450 و آموزش كه مطلب اين تصريح ضمن مظفر
بهينه توزيع و تخصيص زمينه در دارد بودجه كسري تومان
كه منطقهاي هر گذشته در:گفت كشور مناطق سطح در اعتبار
اين كه ميكرد جذب نيز زيادتر اعتبار ميكرد تلاش بيشتر
وسيع تحقيقات با گذشته سال سه طي.بود ناعادلانه امر
تعادلامكانات و بهينه توزيع طرح اجراي با و شده انجام
و محروميت ضريب شاخص ارزيابي 95 با استانها كشور ، سطح در
محيطهاي شامل شاخصها اين.ميكنند دريافت اعتبار فقر
به دسترسي بودن ، كوهستاني بارندگي ، ميزان جغرافيايي ،
.است...و خشكي دريا ، مناسب ، راه و آسفالت
واگذارياختياربرنامهريزي :معاونوزارتعلوم
است شده دانشگاهها رشد موجب
تحقيقات علوم ، وزارت آموزشي معاون:علميفرهنگي گروه
به درسي برنامهريزي اختيار تفويض فناوري ، و
و خواند وزارتخانه اين مهم كارهاي از را دانشگاهها
.است شده دانشگاهها رشد موجب امر اين:گفت
بهبود در كليدي و مهم نقش كار اين:گفت توفيقي جعفر
فارغالتحصيلان و دانشجويان تربيت و تعليم نظام
.دارد
آموزشي ريزي برنامه سياستگذاري ستاد جلسه در وي
اختيار تفويض:داد توضيح اصفهان دانشگاه
هيات كه دانشگاههايي همه به آموزشي برنامهريزي
.است گرفته صورت دارند مركزي مميزه
مطلوبي نحو به اصفهان دانشگاه در كار اين:گفت وي
.اجراست و شكلگيري حال در
:گفت فناوري و تحقيقات علوم ، وزارت آموزشي معاون
به آموزشي برنامهريزي اختيار تفويض برنامه براساس
پژوهشي و علمي ظرفيتهاي براساس دانشگاه هر دانشگاهها ،
.ميكند ارائه را درسي برنامههاي خود
رعايت به الزامي طرح ، اين اجراي با:گفت وي
تعداد بايد ولي نيست آموزشي قبلي شده ارائه سرفصلهاي
.شود حفظ عمومي دروس و واحدها كل
يك مدارسبا در بهداشت وضعيت بر نقدي
!نميآيد مدارس به شعاربهداشت هفته
پرورشي معاونت سوي از سال از روز صباحياست ، 7 چند
مغفول و مقولهمهجور ياد و نام با پرورش و وزارتآموزش
مدارس آن ، وجود بركت از شدهو مزين "مدارس در بهداشت"
مفتخر اندرزگونه آئيننامههايي دريافت به تنها كشور
مقالهنويسي ، مسابقات ، برپايي همه ، و همه كه ميشوند
حل جهت را ايام آن در سخنراني ايراد حداكثر و همايش
حالي در.ميكنند تجويز مدارس ، در موجود بهداشت معضلات
سال ، ايام طول در مختلف برگزاريهفتههاي و نامگذاري كه
موضوعات اغلب در را خود واقعي كاركرد تقريبا امروز
داده ، دست از... و اجتماعي اقتصادي ، فرهنگي ، وموارد
سه دو ، حداكثر اجراي كنار ابزارهاييدر چنين به تمسك
ورطه خروجاز براي سال طول در غيرفراگيرومقطعي طرح
آرمان قدري مشكلاتبهداشتيمدارس ، وانبوه كاستيها
.ميرسد نظر به گرايانه
هزار و 500 ميليون ازاي 8 به بهداشت مربي تنها 6205 وجود
;خطير وظايف انجام كشورجهت در ابتدايي دانشآموز
اولياء ، نظارت و كاركنان آموزان ، دانش به بهداشت آموزش
معاينات انجام تغذيه ، آموزش مدارس ، محيط بهداشت بر
به براي خوبي شاخص شايد ، سالم شهرونداني وتربيت دورهاي
ضرورتهايموجود و مدارس در بهداشت كشيدنوضعيت تصوير
و است حائزاهميت بيشتر آنچه اما باشد ، زمينه اين در
و جامع سياستگذاري ريزيو برنامه فقدان تامل ، نيازمند
.است بخش اين در مدت بلند
:كه است آن از حاكي موجود واقعيتهاي
الي 80 به 70 تنها كشور آموزان بهداشتيدانش سرانه-1
.ميرسد دانشآموز هر براي تومان
ابتداييده مقطع در فقط جهاني استانداردهاي مطابق -2
.داريم كم مربيبهداشت هزار
آموز دانش هزار و 500 ميليون حدود 8 ميان از -3
ميليون حدود 5 تنها روستايي و درمناطقشهري ابتدايي
آموزش بهداشتي برنامههاي پوشش تحت شهري مناطق آموز دانش
شهري ابتدايي مدارس درصد حدود 40 و دارند پرورشقرار و
.هستند بهداشت مربي فاقد كشور
مقطع سه در تحصيل به شاغل دانشآموزان ميان از -4
حدود تنها حاضر حال در كشور ، متوسطه و راهنمايي ابتدايي ،
برنامههاي پوشش تحت ابتدايي دانشآموزان درصد تا 60 50
دانشآموزان كل و دارند پرورشقرار و آموزش بهداشتي
.محرومند مقوله اين ودبيرستاناز راهنمايي مقاطع
پوشش تحت دانشآموزان براي حتي بهداشتي شناسنامه هنوز -5
.است نشده تدوين بهداشتي برنامههاي
فعلي ازوضعيت شفافي و موثق اطلاعات هم هنوز و... -6
متوليانامور سوي كشوراز مدارس در بهداشتي شاخصهاي
.است نشده پرورشمنتشر و آموزش پرورشي
جامعه ، هر شهروندان حقوقاساسي عنوان به بهداشت و آموزش
وممالكدرحال كشورها روي پيش مهم چالشهاي از امروز
توسعههماهنگ پيشبردو صورت در كه ميباشند توسعه
جوامع پايدار و جانبه همه توسعه و سازرشد زمينه
روند براي را وخيمي عواقب صورت اين غير در و ميشوند
.ميآورند ارمغان به پيشرفتكشورها
و مقولهآموزش دو تنگاتنگميان ارتباط به توجه
سنين از آنها به ضرورتپرداختن و سو يك بهداشتاز
رواني و روحي جسمي ، حيث از سالم شهرونداني تربيت و كودكي
تربيت و تعليم نظام خطير رسالت صراحت ديگر ، به سوي از
.تبيينميسازد را مهم موضوع اين قبال در
بهداشتي امور موجوددرخصوص كاستيهاي و مشكلات
آنهااشاره از برخي به تيتروار كه مدارس ، دانشآموزانو
در كه دارد مهم مقوله نامطلوباين وضعيت از حكايت شد ،
شايد و باخته رنگ پرورشيمدارسما و آموزشي كنوني وضع
بيرون امر متوليان كاري اولويتهاي فهرست از گفت بتوان
.است مانده
كلاس و محيط بهداشت شامل مدارس بهداشت نابسامان اوضاع
بهداشت و بلوغ آموزان ، بهداشت دانش رواني بهداشت درس ،
سازماني برون عوامل از گرفتن تاثير ضمن حال هر به جسمي
بينش حديمعلولديدگاهو تا كشور ، عمومي اوضاع و
آن از پس و پرورشكشور و آموزش نظام بر حاكم مديريتي
.بخشاست اين در واقتصاديموجود گرفتاريهايمادي
شاغلبه آموز دانش ميليون بر 18 بالغ سلامت و بهداشت
مسئولان كه دارد را آن ارزش صد در صد مدارس در تحصيل
بهاين نسبت خود نگاه در پرورش و آموزش پرورشي امور
جايگزين را آن و كنند نظر تجديد توسعه زيربنايي مقوله
.تبليغاتينمايند صرفا و غيرمفيد برنامههاي و موضوعات
حاضر مطلب كه نيست فايده از نكتهخالي اين يادآوري
مدارس ، تدوين در بهداشت هفته برپايي بهبهانه بود قرار
موثق اطلاعات و آمار موقع به ارائه دليلعدم به.شود
منتشر تاخير لختي با امر ، مسئولان سوي از نياز مورد
.ميشود
صحرايي فريبا
كتاب معرفي
(رمان) عاشقان ناله
اول چاپ/علمي انتشارات:ناشر/انتظاري علياصغر:نويسنده
.تومان رقعي/2550 صفحه ، 454/1379
از پس خواننده كه ميگيرد ، قرار رمانهايي مجموعه در كتاب
داستان نوشتن در انتظاري ، ميشود آن جذب شدت به شروع
داستان مسير و كرده رعايت را فرودها و اوج كه ميكند سعي
آغاز اتابك منزل از داستان.دهد نجات فرسودگي از را
... و ميشود
معجزهآسا داروي غذا ،
ايرج حيرتي ، محمدحسين مترجمان ، /كارپر جين:نوشته
/اول 1379 رايين ، چاپ نشر:ناشر/زماني ، گيتي طوسينصيري ،
.تومان 3550/رنگي كالينگور جلد با رقعي صفحه 685
تغذيه امور در شده شناخته چهرههاي جمله از كتاب نويسنده
به اثر اين جمله از آثارش تمامي در و است غذايي مواد و
نام به مسالهاي اهميت خواننده به كه است اين دنبال
هر چگونگي و كيفيت به توجه ضمن وي.كند گوشزد را تغذيه
ميدهد ، كننده مصرف به كه كالري و ويتامين ميزان و غذا
درجهت نيز را فراواني تغذيهاي - بهداشتي اطلاعات
خواننده به غذا از مطلوبتر و دقيقتر چه هر استفاده
.است شده تدوين فصل سه و چهل در كتاب.ميدهد ارائه
را ايران مشكلات تمام عامل من ديدگاه
!كردم پيدا
فراوان مشكلات ما عزيز كشور اين در كه ميدانيد همه
كسي اگر) دارد وجود... و علمي فرهنگي ، سياسي ، اقتصادي ،
گردن به مشكلات ، اين.(!دارد مشكل هم او نه ، ميگويد
بازار ناامني ، مثل ميشود ، انداخته گوناگوني عوامل
من... و دشمن راست ، چپ ، دولت ، مردم ، انحصارات ، غيرآزاد ،
اين به.هستند اصلي علت يك معلول خود اينها همه ميگويم
:كنيد توجه ساده استدلال
ايرانيان را ايراندارد وجود فراواني مشكلات ايران در
بلد ايرانيان چون است ايرانيان از مشكل پس.ميسازند
كه نشود تربيت تا هم ايراني يك.بسازند را ايران نيستند
نبايد پسبسازد را ايران نميتواند بسازد ، را ايران
بسازد؟ را ايران ميگيرد ياد كي ايراني.داشت زياد توقع
آموختن به شروع جدي بهطور دبيرستان اول سال از ايراني
و ميكند پيدا ادامه چهارم سال تا آموختن اين.ميكند
ادامه نيز ديگر چهارسال آموختن اين بود ، خوششناس اگر
نكته.جست سال هشت اين در بايد را مشكل.ميكند پيدا
سال هشت اين ساعته سه دو رويداد يك تنها كه است اين جالب
!است كنكور آن و ميكند زيرورو را ايران تمام و
فكر كه چيزي تنها به دبيرستان اول سال از دانشآموز
درس.نميخواند درس آموختن براي.است كنكور ميكند
او به كه كاري هرگونه از.شود قبول كنكور در تا ميخواند
غير اگر چون دارد حقميكند پرهيز نكند كمك راه اين در
سال ، چهار اين پايان در.شد نخواهد قبول باشد ، اين از
درد به كه است چيزي آن تنها او تواناييهاي و معلومات
.است ميخورده كنكور
دانشآموزاش كه كند چه كه ميكند فكر اين به تنها معلم
را پرورش و آموزش معلمها اينشود قبول كنكور در
.بود نخواهد آباد خيلي هم پرورش و آموزش پس.ميسازند
.شده رها بزرگي فشار زير از داده ، كنكور تازه دانشجوي
دادهها كنكور) ميبرد جنون مرز تا را آدم كه فشاري
مستي و استراحت وقت اكنون.(ميگويم چه من كه ميفهمند
قبول رشتهاي در ميبيند ميكند ، باز چشم كه وقتي !است
.دارد آنرا استعداد نه و ميآيد خوشش آن از نه كه شده
نه و خودش نه.بخواند بايد چه كه گفته او به كنكور چون
دانشگاه به ورود براي كه رنجي آنهمه از بعد.دانشگاه
تغيير شود؟ خارج آن از خالي دست ميشود مگر است ، كشيده
شده كه قيمتي هر به است مجبور پس.است محال كه هم رشته
اين.بگيرد مدركي يك بتواند تا كند پاس را واحدها
.كرد نخواهد آباد نكند ، خراب را ايران اگر فارغالتحصيل
.نيستند بيش رويايي كه... و توسعه و علم و تحقيقات
.نداريد را آدمش چون.نكنيد مشكلات حل براي بيهوده تلاش
شود ، اصلاح كنكور اگر.شود تربيت اينكار آدم بايد اول
دانشگاه وارد بهترينها.شد خواهند توانا ما دانشآموزان
و آموزش به است مناسبشان كه رشتهاي در و شد خواهند
ميشوند فارغالتحصيل كه هنگامي و ميشوند مشغول پژوهش
و ايران آنوقتداشت خواهند را مشكلات همه چاره
:دارند آنرا شايستگي كه ميشوند آن به تبديل ايرانيان
.دنيا در بهترين
سيدعلايي سيدحامد
فيزيك ارشد كارشناس
!بشنويد هم مرا حرف
درباره همشهري شنبه 15/2/80 ، روز صفحه 14 در
مدارس از يكي در همستر نام به حيواني سوزاندهشدن
كه كرد چاپ را خبري تهران شهر دخترانه راهنمايي
بازتابها اين از برخي.داشت پي در را متفاوتي بازتابهاي
صاحب نيز و دانشآموزان خانوادههاي و مردم ميان از كه
قرار همشهري اختيار در تربيت و تعليم كارشناسان و نظران
.رسيد چاپ به روزنامه در گذشته هفته طي در بود ، گرفته
در خوبي پيشينه كه دخترانه ، راهنمايي مدرسه اين مدير
داشتهاند ، برخورد وي با كه كساني و دارد فرهنگيان ميان
شمار به انساني ارتباطات به پايبند افراد زمره در را او
است روزنامه ، خواسته به نامهاي ارسال با ميآورند ،
پي در چه آنبرسد چاپ به همشهري در نيز وي توضيحات
قرار ما اختيار در مذكور مدير كه است نوشتهاي ميآيد
.ميكنيم چاپ را كهآن است داده
***
و كذب مطلب چاپ خاطر به كه هستم مديري اينجانب
روزنامه مورخ 15/2/80 شنبه روز صفحه 14 در تهييجكننده
مورد "معلم هفته در دردناك يكحادثه" عنوان تحت همشهري ،
اتهام رفع خاطر به نه را مطلب اين و گرفتهام قرار اتهام
و فرهنگيان جامعه به كه حرمتي هتك دليل به بلكه خودم ، از
دانشآموز.مينويسم شده معلم مقام بزرگداشت هفته در
با و مدرسه اجازه بدون پنجشنبه 13/2/80 روز در مزبور
به نشاندادن جهت و گذاشته جيب در را حيوان مادر ، اطلاع
تن چند با ايشان كه اين ضمنبود آورده مدرسه به دوستان
در و شده خارج كلاس از سوم زنگ در همكلاسيهايشان از
در را آن حيوان خيسكردن از پس دانشآموزان ، آبخوري محل
.كند ادرار تا ميفشارد اول كلاس دانشآموزان چشمان مقابل
كرده مراجعه دفتر به ميبيند ، را صحنه اين كه ورزش دبير
توسط دفتر به دانشآموز احضار از پس.ميدهد اطلاع و
و انجمن اعضاي از نفر يك و معاونين و بنده مدرسه ، معاون
اين كه كرديم مشاهده مدرسه ، خدمتگزار و ورزش دبير
اينجانب و داشته جيبنگه در را زندهاي موش دانشآموز
دانشآموز خود به اينكه بدون داشتم كه وظيفهاي لحاظ به
انهدام جهت صرفا بدهم ، نشان عكسالعملي يا و كرده اهانت
جهت محترم ، دولت اينكه به توجه با.كردم اقدام موش
آن تومان هزار ده مبلغ تقريبا موش هر انهدام و جمعآوري
را موذي و خطرناك حيوان اين تا ميكند ، هزينه پوند به هم
ناقل بيماريهاي به ابتلا از را انسانها جان و كرده دفع
لاشه سوزاندن و انهدام خاطر به دهد ، بنده نجات حيوان اين
هدف كه اين ضمن.گرفتهام قرار اتهام مورد حيوان اين
و آلودگي انتشار از پيشگيري لاشه ، سوزاندن از بنده
.است بوده بيماري
خواهشمندم همشهري ، روزنامه محترم سردبير از پايان در
اين به نسبت را مردم اذهان و كرده چاپ را اينجانب دفاعيه
شما همكاري و ظن حسن از قبلاسازند روشن موضوع
.سپاسگزارم
***
به مربوط خبر انتشار از همشهري هدف:همشهري توضيح
راهنمايي مدرسههاي از يكي در گذشته پنجشنبه كه حادثهاي
عملكردهاي و روشها نقد افتاد ، اتفاق تهران شهر دخترانه
از و است كشور مدرسههاي از بسياري سطح در غلط تربيتي
همشهري در ارديبهشت چهارشنبه 19 روز كه تحليلي در رو اين
مديريت نحوه دليل به حاضر حال در كه دشواريهايي شد چاپ
است پرورش و آموزش گريبانگير كشور مدارس از بسياري در
.شد بررسي
دنبال به همواره تاكنون ، انتشار ابتداي از همشهري البته
رفتارهاي نقد و صحيح اطلاعرساني با كه است بوده آن
باشد داشته كار افراد و نامها با كه آن بدون شهروندي ،
از نشاني و نام هيچ رو اين از.بكوشد رفتارها تصحيح در
عمومي افكار تهييج قصد تا نشد ذكر مدرسه اين مدير
مدير اين نوشتهكردهاند ، نباشد ذكر مدير اين كه آنچنان
كه آن رغم به و شهروندي حقوق رعايت سبب به نيز را مدرسه
بدون و عينا داريم ، انتقاد آن از مختلفي نكات به نسبت
خود همشهري ، خوانندگان اميدواريم و كرديم چاپ تغييري هيچ
.كنند قضاوت
اولين همستر.ميدهيم "همستر" درباره توضيحي پايان در
حدود آن از پسشد ثبت علمي تاريخ در سال 1839 در بار
است شده منقرض حيوان اين نسل كه ميكردند فكر سال 100
در علم تاريخ در همستر جفت يك مجددا سال 1930 در ولي
و دارند زيادي اقتصادي ارزش حيوانات اين.شد ثبت سوريه
تجديد به زيادي كمك دانهها ، كردن خاك زير و جمعآوري با
براي را وسيعي زمينه همستر.ميكنند گياهان از بعضي حيات
جانورشناسي و پزشكي مختلف آزمايشهاي و تحقيقات انجام
به و است تميز و آرام حيواني همستر.كردهاست ايجاد
خانگي حيوان عنوان به را آنها و ميشود دستآموز آساني
براي آنها حركات و رفتار و ميكنند نگهداري منازل در
.است سرگرمكننده و جالب نوجوانان
ايران سينماي بزرگ جشن پنجمين
و تهيهكننده جوزاني ، جعفري مسعود :فرهنگي علمي گروه
بزرگ جشن پنجمين دبير ايران ، سينماي نامدار كارگردان
.شد ايران سينماي
هيات ايران ، سينماي اصناف جامعه عمومي روابط گزارش به
دوشنبه 17 روز فوقالعاده جلسه در سينما خانه مديره
به را جوزاني جعفري مسعود آراء اتفاق به ماه ، ارديبهشت
.برگزيد سينما خانه جشن پنجمين دبير عنوان
برترينهاي به سينما خانه تنديس اهداء مراسم دوره پنجمين
سينما ملي روز با همزمان شهريور روز 21 ايران ، سينماي
توسط كه مراسم اين چگونگي و جزئيات.شد خواهد برگزار
اعلام متعاقبا ميشود ، برگزار ايران سينماي اصناف جامعه
ايران سينماي اصناف جامعه عمومي روابط همچنين.شد خواهد
كوتاه مستند ، سينمايي ، فيلمهاي ارسال مهلت:كرد اعلام
متقاضي فيلمهاي پوستر و عكس همچنين و انيميشن و داستاني
تاريخ تا حداكثر ايران سينماي بزرگ جشن پنجمين در شركت
نمايش به يا و توليدشده آثار كليه.بود خواهد خردادماه 20
در ميتواند تاكنون شهريورماه 1379 فاصله در فوق درآمده
.نمايند شركت سينما خانه تنديس پنجمين اهداء مراسم
منطقه 2 پرورش و آموزش اداره اطلاعيه
همستر سوزاندن ماجراي
درباره تهران
پرورش و آموزش اداره رئيس سوي از:فرهنگي علمي گروه
در كوچك جانوري سوزاندن ماجراي درباره تهران ، منطقه 2
.شد صادر اطلاعيهاي منطقه اين مدارس از يكي
مواجهيم مديري با امروز:است آمده اطلاعيه اين از بخشي در
لذا.است پشيمان و شمرده مذموم را خود عمل دردمندانه كه
در كه او.ميدهد استعفا و نداشته كار براي روحيهاي
پرورش ، و آموزش در تلاش و كار دهه دو از بيش جريان
كه است متعجب خود دارد ، خود با را تجربيات از كولهباري
ميخواهد همگان از و دستزده كاري چنين به يكباره چگونه
هميشه كه او.بيابد را ريشهها تا كنند كمك را او كه
نتوانست چگونه ميكرد ، سفارش غيظ كظم به را دانشآموزان
او حال هر بهدهد بروز متعادل رفتاري خود از روز آن
نكته اين به را شما و ما و خود اما نيست ، مدير ديگر
چيزي صحيح تربيت و تعليم و فرهنگسازي كه ميكند سفارش
جامعه ، .باشد خاص دستگاه يك عهده به تنها كه نيست
تصميمگيران اقتصادي ، سياستگذاران صداوسيما ، خانواده ،
پرورش و آموزش كار در بايد...و سياسي احزاب اجتماعي ،
تاسف است ضروري پايان در.كنند مشاركت جوانان و نوجوانان
اعلام همگان به افتاد اتفاق كه آنچه از را خود تاثر و
فراهم براي كه فراواني مشكلات وجود با بگوييم و كنيم
از عظيمي خيل دارد ، وجود بالنده پرورشي و آموزش آوردن
و توقع بدون متعادل ، و استوار فرهنگيان ، و معلمان
در.مشغولند وظيفه ايفاي به بردبار و صبور بزرگوارانه ،
صفحه در همشهري تكميلي توضيحات به ماجرا ، همين با ارتباط
.كنيد توجه نيز امروز 11
|