چگونه فرزندان تربيت براي روشهايي
بگذاريم تاثير برفرزندان
از شبانهروزي مراقبت و اطلاعرساني مركز
يافت گشايش كودكان
كشور دينپژوهان دبيرخانه شوراي اعضاي
شدند منصوب
سوي از "چك صدور قانون اصلاح طرح"
شد بررسي حقوقي و اقتصادي كارشناسان
كنكور سئوالات پاسخ فروش شبكه اعضاي
شدند دستگير آزاد دانشگاه
بيرون قاچاقچي دو شكم از ترياك بسته 108
شد آورده
به جهان در گذشته ماهه شش در خبرنگار 21
رسيدهاند قتل
چگونه فرزندان تربيت براي روشهايي
تاثيربگذاريم برفرزندان
جهت در شما تلاشهاي ماندن بيثمر باعث ميتواند عصبانيت *
ميآموزد كمكم كودك.گردد كودكتان در حرفشنوي حس ايجاد
باشد نداشته مكرر فريادهاي و داد اين به توجهي كه
روشهاي مورد در مقالهاي و گرفته بدست قلم ميخواهم وقتي
خانه در آن عملي نمونه داشتن بنويسم ، كودكان تربيتي
با مشكلي نبايد من ميكردم فكر !باشد مثمرثمر ميتواند
ظهر از بعد امروز همين اماباشم داشته سالهام پنج پسر
بود نشسته ماشين عقب قسمت در حاليكه در "هنري" پسرم
جيغ هم بعد كشيد ، محكم و گرفت را صميمياش دوست موهاي
و قاپيد دستش از را بيسكويتش.درآورد را بزرگترش خواهر
.كرد انكار را آن خوردن آنگاه
از را او.وجه بهيچ ماندم؟ بيتفاوت درمقابلش من آيا
و كامپيوتر ابتدا.فرستادم اطاقش به و كرده محروم بازي
روشها اين از هيچكدامكردم ممنوع برايش را تلويزيون بعد
من شام ، صرف موقع تا ميكنم اعتراف.نداشت تاثيري آنچنان
يعني ، كه ميكردم صحبت طوري و ميكشيدم نشان و خط دائم
.است آخر دفعه ديگر اين
مانع من عكسالعمل اين كه بودم اميدوار والدين اغلب مثل
داشتم توقع حتي.گردد آينده در رفتارها گونه اين تكرار
است ، اشتباهي كار -مو كشيدن -عمل نفس كه دليل اين به او
مرا اينكار كه دليل اين به نه و بردارد كار اين از دست
از برخوردهايي كه ميرسد نظر به اغلب اما.ميكند عصباني
در كمي تاثير فرزندانمان ، اشتباه كار مقابل در دست اين
.داشت خواهد آينده در اعمال گونه اين تكرار از جلوگيري
خود با و ميكند گمي سردر دچار را ما مقابل در
خواهند را صحيح رفتار فرزندانمان هرگز آيا كه ميانديشيم
اما.ميدهد مثبت پاسخ شما به زمينه اين در تجربه آموخت؟
.بياموزيم بايد كه دارد وجود نكتهاي
خونسردي و تامل وقت ، صرف مستلزم كه است كاري اين"
.است موثر و اساسي روش شش آمد خواهد پي در آنچه "ميباشد
هرازگاهي هنري چونعمل مواردي كه نيست معنا بدان اين
كمك شما به روشها اين بلكه نيفتد اتفاق شما خانه در
.باشيد او راهنماي صبوري و آرامش با تا ميكند
كنيد پايداري -1
ميشويي درست را دندانهايت دادم اخطار هنري به كه يكبار
بزودي شما":شنيدم را جواب اين.نيست خبري دسر وگرنهاز
"!خورد خواهم را دسرم منهم ميكنيد ، فراموش را حرفتان اين
است؟ بوده بياثر حرفم تابحال بار چند.بودم ناموفق بازهم
حرف حس به دستيابي منظور به روش اين تكرار كه شدم متوجه
براي تا 10 ، مقياس 1 در.است كافي هنري مورد در شنوي
اما.دارد قرار مرتبه 12 در پايداري حرفشنوي ، حس ايجاد
باعث كارها در تناقض و ناپايداري است؟ موثر پايداري چرا
را درست راه هرگز كودكان كه چرا ميگردد ، كودك سردرگمي
دست درست كار انجام جهت در تلاشي هر به و نميدانند
عدم و داريد انتظاراتي چه شما بدانند وقتي اماميزنند
آنها كه ميشود باعث بردارد ، در پيامدهايي چه آن انجام
لذا و باشند واقف دهند انجام ميخواهند كه كاري عواقب به
.بگيرند تصميم سنجيده
پايداري بخش مشكلترين دهيم؟ انجام را كار اين چگونه اما
.شويد تسليم "بار اين فقط" جمله مقابل در شما كه است اين
شكسته عواقب و داريد مدنظر كه را قوانيني مهمترين لذا
.كنيد گوشزد كودكتان به سپس و كرده مشخص را آنها شدن
براي خودرا انتظارات لزوم موقع در و جزئيتر موارد در
هنگام داريد انتظار كه بگوئيد او به دهيد توضيح كودك
او به را امر اين نتايج آنگاه و نزند قاپ را چيزي خريد
.دهيد تذكر
و داد به نيازي و است مداومت و پيگيري مستلزم پايداري
در و ميدهيم كودك به فرصتي مانيست انداختن راه قال
.ميكنيم محروم چيزي از را او تخطي صورت
نكنيد تحقير را كودك هرگز -2
خيلي تو) او به زدن برچسب يا تحقير با كودك كردن خطاب
بين از باعث عناويني چنين.گردد حذف بايد بكلي (!بيدقتي
كاهش را او فرمانبرداري حس و گرديده نفس به اعتماد بردن
.ميدهد
محدود را كودك رفتارهاي از انتقاد كنيد سعي تمام جديت با
كار بخاطر را كودك هرگز كه نيست معنا بدان اين.نمائيد
بدي احساس مبادا كه دليل اين به نكنيد تنبيه اشتباهش
و سرزنش اما.است گذرا و طبيعي امر اين.كند پيدا
اينقدر برادرت با هميشه چرا تو":مثل پياپي انتقادهاي
كودك در بد احساس شدن پايدار باعث "ميكني؟ بدرفتار
.ميگردد
امر اين زيرا است؟ موثر كودك رفتار روي تمركز چرا اما
انجام جهت در او توانايي و كودكتان به شما كه ميرساند
تشويق باعث امر اين نتيجه در.داريد اعتقاد درست كار
سوژ دكتر.ميگردد شايسته رفتار انجام جهت در كودك
:ميگويد
.ميگردد ايجاد كارها درست انجام طريق از بنفس اعتماد"
خواهم پيدا خوبي احساس بدهم ، انجام درست را كاري من اگر
دادهام انجام كه كاري به نسبت خوبي احساس اگر و كرد
".ميشوم ديگر كارهاي انجام به تشويق كنم ، پيدا
كودك ، از نگرفتن خرده دهيم؟ انجام را اينكار چگونه اما
فرياد يا) صحبت از قبل.است دشوار والدين از بسياري براي
كاملا ميتواند شما عبارت.كنيد تامل لحظهاي ،(زدن
رفتارت اين اما دارم ، دوستت":گفتن.باشد تاثيرگذار
برايتان امر ابتداي در است ممكن "بود قبول غيرقابل
ذاتتان جزو صحبت طرز اين ازمدتي پس اما باشد دشوار
.ميگردد
كنيد ايجاد تشويق طريق از را شنوي حرف حس -3
حرف به را كودكتان بخواهيد تنبيه طريق از فقط شما اگر
را شنوي حرف از فراواني موقعيتهاي مطمئنا واداريد ، شنوي
را اسباببازيهايش كودكتان كه اگرهربار.ميدهيد دست از
روشي با واقع در شما كنيد ، تشويق را او ميكند جور و جمع
.داريد او از انتظاري چه كه ميشويد متذكر او به درست
اما باشد دشوار شايد امر اين باور است؟ موثر تشويق چرا
در سعي حال عين در باشند ، خوب كه ميخواهند شخصا بچهها
هنگاميكه فقط كودك اگر.دارند را شما توجه جلب
را شما ميكند ، پرت نوزادتان طرف به را اسباببازيهاش
تنها اين كه ميكند استنباط طور اين ببيند ، خودش متوجه
.ميباشد شما توجه جلب راه
محرك گرفته ، صورت كه خوبي كار انجام براي تشويق كمي
را مادري.ميباشد بهتر كارهاي انجام براي خوبي بسيار
حتي.است خود ساله و 8 كودكان 4 مشوق دائما كه ميشناسم
تمجيد و تعريف فرزندانش خوب رفتار از ديگران كه هنگامي
بچهها خود به را امر اين كه ميخواهد آنها از ميكنند
كودكانش تشويق باعث موضوع اين است معتقد او.بگويند
.ميباشد او خود شخص گفتن از موثرتر و گرديده
.باشيد نكتهبين و دقيق دهيم؟ انجام را اينكار چگونه اما
خوب چقدر":بگوييد "آفرين" كلمه به كردن بسنده بهجاي
كودك ترتيب اين به ".گذاشتي كنار و كردي تا را لباسهايت
از.چرا و است باارزش شما نزد در كاري چه كه ميداند شما
.كنيد خودداري تشويق هنگام در كودكتان به زدن كنايه
مرتب را اتاقت ميتواني خوبي اين به كه تو":مثل عباراتي
انتقادي درواقع نميكني؟ را اينكار شب هر چرا كني ،
".است مودبانه
كنيد كنترل را خودتان -4
فقط بودن ، بداخلاق كوبيدن ، هم به را در كشيدن ، فرياد
ادعا ميتوانند والدين از كمي تعداد.نيست كودكان مختص
كنترل هرگز كودك ، در حرفشنوي حس ايجاد منظور به كه كنند
احساس عصبانيت بعداز ما اكثر.نميدهند دست از را خود
.ميكنيم پيدا بدي بسيار
جهت در شما تلاشهاي ماندن بيثمر باعث ميتواند عصبانيت
ميآموزد كمكم كودك.گردد كودكتان در حرفشنوي حس ايجاد
دكتر.باشد نداشته مكرر فريادهاي و داد اين به توجهي كه
حرفهاي كه ميكنند عادت آنها درواقع:ميگويد الياس
و درست حرفها اين اگر حتي.بگيرند نشنيده را والدين
است؟ موثر خويشتنداري چرا اما.باشد منطقي
.است امكانپذير خونسردي ازطريق تنها حرفشنوي حس ايجاد
:كه ميكند استنباط اينطور شما برخورد نحو اين از كودك
او براي رهنمودها بهترين حاوي و هستند واقعي شما تصميمات
.ميباشند
بعد دفعه بگيريد تصميم:دهيد انجام را كار اين چگونه اما
ده تا كنيد سعي.باشيد بياعتنا عصبي تحريكات مقابل در
.باشيد خود ضعف نقاط متوجه.برويد بيرون يا بشماريد
عصباني وقتي ميدانم من:ميگويد دارد فرزند سه كه مادري
از بلافاصله لذا ميدهم دست از را كنترلم ميشوم
با بتوانم مجددا كه وقتي تا ميگيرم فاصله فرزندانم
.كنم صحبت آنها
-است همينطور هم گاهي كه -نشديد موفق اگر اينكه ، بالاخره
گفتن.نكنيد فراموش را فرزندانتان از معذرتخواهي
انساني نيز شما كه دريابد كودك ميشود باعث "متاسفم"
.است قبول قابل اين و هستيد جائزالخطا
نتيجهاي و ثمره كاري هر كه بياموزيد كودكانتان به -5
دارد
آنها تنبيه معناي به مطلب اين ميپندارند اغلب كودكان
موضوع اين از همواره ما كه است اين آن دليل ميباشد ،
اين از دست اگر مثلا كه ميكنيم استفاده تهديد بهعنوان
بازتاب كه بياموزيد كودك بهديد بدخواهي برنداري ، كار
شما كه اگرمادامي.باشد منفي يا مثبت ميتواند عملي
وجور جمع را خود اطاق نيز او.هستيد پوشيدن لباس مشغول
رفتن براي كافي وقت شما كه شد خواهد اين نتيجهاش كند ،
كار اين اگر اما داشت خواهيد را كتابخانه و سوپرماركت به
.برويد سوپرماركت به خريد براي ميتوانيد فقط شما نكند را
كودك كه دليل اين به است؟ ثمربخش امر اين آموزش چرا اما
انجام براي بيشتري رغبت كار ، هر نتيجه و دليل دانستن با
مايل شما فرزند كه جايي در.داشت خواهد آن ندادن يا دادن
كمك من به اگر":ميگوييد شما و است كتابخانه به رفتن به
براي كمتري وقت بنابراين بود ، خواهد بيشتر كارم نكني ،
كه درمييابد ".داشت خواهيم ديگر كارهاي انجام
حس امر اين.دارد او عمل به بسته شما تصميمگيري
.ميكند راتقويت كودك مسئوليتپذيري
براي را تقاضاهايتان پس در نهفته دلائل همواره كنيد عادت
رفتارهاي مقابل در كودكان به گاهگاهي.دهيد توضيح كودك
به را آنها ميتوانيد.دهيد پاداش شايستهاشان
امروزخيلي شما":بگوييد حال عين در و ببريد بستنيفروشي
كاري عوض در هم من كردم آمديد ، فكر كنار من با خوب
".بدهم انجام برايتان
كه كودك بد عمل با را آن ميكند ، پيدا ضرورت تنبيه وقتي
:ميگويد مادري.كنيد مرتبط است ، شده تنبيه اين مستوجب
اين آن نتيجه بزند ، كتك را كسي من ساله كودك 6 هرگاه"
كه ميداند او حالا ".ميفرستم اطاقش به را او كه است
.بود خواهد چه او ناشايست عمل نتيجه
كنيد مشخص را خود ارزشهاي ملاك -6
تربيت منظور به كودكتان رفتار تصحيح شما وظيفه مهمترين
همه گرچه.ميباشد خوب اي جامعه درنتيجه و خوب فرزنداني
يكديگر به احترام محبت ، صداقت ، چون مبانياخلاقي در ما
موارد در خانواده هر حساسيت اما داريم توافق...و
به توجه به نسبت همسرم و من.ميباشد متفاوت گوناگون
در صداقت دوستم ، براي.داريم خاصي حساسيت ديگران احساسات
حائز شما براي ارزشها كدام.دارد قرار اهميت اول درجه
اين.بياموزد را آن فرزندتان كه ميخواهيد و است اهميت
.ميباشد تربيتي روشهاي از بخشي نكته
كودكانمان مغز امروزه است؟ موثر ارزشها كردن چرامشخص اما
ارتباط هاي رسانه از ناشي نامطلوب پيامهاي از انباشته
:عبارتنداز پيامها اين از بسياري.ميباشد جمعي
منتظر" ،"!است لذتبخش بيادبي" ،"!هستند نفهم بزرگسالان"
در كه ماست وظيفه بنابراين "!بخريد حالا همين هستيد ، چي
.باشيم داشته روشن مواضعي كودكانمان مقابل
از باشد ، تاثيرگذار مدنظرتان ، ارزشهاي ميخواهيد اگر
.كنيد خودداري غيرضروري و بياهميت سرزنشهاي تكرار
فرزندانشان مقابل در كوچك ، مسائل سر بر موفق ، والدين
افراد كه داريد قبول را اصل اين نيز شما اگرنميايستند
نبايد پس دارند وظايفي يكديگر قبال در خانواده
خاصي پاداش انتظار وظايف ، همين انجام بهخاطر فرزندانتان
.باشند داشته
و مثبت رفتارهاي و ارزشها ما كودكان بالاخرهاينكه ،
اين اعمال از ما نهايي هدف.ميگيرند ما از را منفي
روزهاي.است كودكان در خودسازي ايجاد تربيتي ، روشهاي
به نسبت سالگي سن 5 در هنري امروز.هستند گذرا نامرادي
فرا روزي مطمئنم و است انعطافپذير بسيار ساله سه هنري
.گذاشت خواهد كنار هم را ناشايست رفتارهاي همين كه ميرسد
بروجردي مريم:تلخيص و ترجمه
پارنتز مجله:منبع
از شبانهروزي مراقبت و اطلاعرساني مركز
يافت
گشايش كودكان
منابعمراقبت و اطلاعرساني مركز":اجتماعي گروه
قدوسي شهيد مركز در ديروز "كودكان از روزي شبانه
.يافت گشايش كشور بهزيستي سازمان
كودكان صندوق مشاركت با كه مركز اين ايجاد از هدف
جمعآوري است ، شده اندازي راه (يونيسف) متحد ملل
مراقبت زمينه در پژوهشي منابع و اطلاعات مستمر
اختيار در آن دادن قرار و كودكان از شبانهروزي
.است مربيان و محققان ريزان ، برنامه
نامههاي پايان و پژوهشي طرحهاي گزارش مركز اين در
و قوانين به مربوط خارجي و اسنادداخلي كشور ، سراسر
درجهان روزيها شبانه كار روشهاي و برنامهها
به مربوط تخصصي پايگاههاي به دسترسي شرايط و گردآوري
.است شده فراهم موضوع اين
خانواده شبه امور دفتر كل مدير سپهر حميد دكتر
سخناني ، طي مركز اين گشايش مراسم در بهزيستي سازمان
حمايتهاي نيازمند كودكان از روزي شبانه مراقبت
هر فعاليتهاي پرمسئوليتترين و حساسترين از را ويژه
.خواند اجتماعي نظام
قانوني متولي عنوان به بهزيستي سازمان وظيفه به وي
بي كودكان از مراقبت
شبه امور دفتر تشكيل با:گفت و كرد اشاره سرپرست
با كودكان اين حقوق از صيانت سال 77 از خانواده
موسسه اساس بر روز ، علمي يافتههاي از بهرهگيري
اين عهده بر اردوگاهي غير ساختاري دهي شكل و زدايي
.است شده نهاده دفتر
مجموعه اين دانشگاهي تلاش برشمردن با ادامه در وي
امر بدو در:گفت اجرايي سايربخشهاي با آن همكاري و
پژوهشهاي وجود يا و روز منابععلمي مطلق نسبتا فقدان
كاري زمينه در يكديگر با ارتباط بدون و پراكنده
غير نيز منابعخارجي به دسترسي و ميكرد خودنمايي
.مينمود ممكن
الگوهاي مشاهده و مفيد تجارب به دسترسي سپهر ، دكتر
روزيها شبانه زمينه در كار لوازم از را موفق عملي
شد موجب نيازها اين تمامي افزود و شمرد بر
رساني اطلاع مركز اين يونيسف ، همكاري با كه
.شود راهاندازي
اسلامي جمهوري در يونيسف نماينده ديالو سليمان دكتر
اين تلاش به سخناني طي مراسم اين در نيز ايران
اشاره جهان در كودكان تمامي از حمايت براي صندوق
نيازمند و محروم كودكان ميان اين در:گفت و كرد
.برخوردارند خاصي اولويت از ويژه حمايتهاي
دشوار وظيفهاي را كودكان از روزي شبانه مراقبت وي
با كه افرادي تمامي بايست مي:افزود و كرد توصيف
كه منابعي و اطلاعات به دارند سروكار كودكان اين
آنان براي را كيفي خدمات بهبود طورمستمر به
.باشند داشته دسترسي ميسازد ، امكانپذير
كشور دينپژوهان دبيرخانه شوراي اعضاي
شدند منصوب
برنامهريزي شوراي اعضاي اسلامي ارشاد و فرهنگ وزير
.كرد منصوب را كشور دينپژوهان دبيرخانه
احمد اسلامي ، ارشاد و فرهنگ وزارت عمومي روابط گزارش به
اعرافي ، عليرضا جداگانهاي احكام طي شنبه روز مسجدجامعي
اميريفرد ، عبدالله تهراني ، هادوي مهدي مهريزي ، مهدي
رمضانپور ، اصغر علي نيز و سلطاني محمدعلي نجفي ، حسن محمد
احمدي ، مهدي محمد وصال ، عبدالكريم قديمزاده ، سيدمهدي
شوراي اعضاي بهعنوان را صاحبي محمدجواد و رجبزاده احمد
.كرد منصوب كشور دينپژوهان دبيرخانه برنامهريزي
سوي از "چك صدور قانون اصلاح طرح"
شد بررسي وحقوقي اقتصادي كارشناسان
جلسه در چك صدور قانون اصلاح طرح: اجتماعي گروه
اعضاي از تعدادي ازسوي قضايي انديشي هم روزه يك
و قضات كارشناسان ، حقوقدانان ، مجلس ، نمايندگان
و بحث مورد تهران دادگستري محل در مركزي بانك
.گرفت قرار بررسي
با جلسه دراين تهران استان كل دادگستري رئيس
اصلاح بر تاكيد و چك زندانيان زياد تعداد به اشاره
رئيس دستور براساس:كرد اعلام چك ، قانون
رضايت جلب براي چك زندانيان به قوهقضائيه
براي:كرد پيشنهاد وي.ميشود داده مرخصي خود شاكيان
آنان اعسار تقاضاي به چك ، معسر زندانيان مشكل حل
.شود رسيدگي نوبت از خارج
مجلس قضائي كميسيون عضو قرباني موسي حجتالاسلام
متاسفانه:گفت جلسه اين در نيز اسلامي شوراي
اشخاص براي كشور ، جاي اكثرابه درايران
چهار كه كنيم خراب را كشور نبايد ميشود ، تصميمگيري
كه است درست:افزود وي.شوند آزاد زندان از نفر
به بايد ولي است زياد دركشور چك زندانيان تعداد
دچار بلامحل چك خاطر به كه باشيم نيز فكركساني
.شدهاند ضرر و مشكل
رسيدگي قانون براساس:اظهارداشت مجلس نماينده اين
به بايد وقضات است نوبت از خارج اعسار تقاضاي به
.كنند توجه موضوع اين
:كرد تصريح اسلامي شوراي مجلس قضايي كميسيون عضو
رسيدگي و شود اصلاح بايد چك فعلي قانون من نظر به
خارج درصورت و باشد كيفري بايد نقد چك به قضايي
كشور اقتصاد حقوقي ، به كيفري حالت از چك شدن
را چك تحويل جرات كسي و شد خواهد مواجه جدي بامشكل
.داشت نخواهد
به نبايد:گفت نيز وزيردادگستري پارلماني معاون
چك به مربوط مسائل خصوص در و 70 درسالهاي 69 آنچه
.برگرديم بود ، شده مشكل بروز موجب كه
كساني فكر به تنها نبايد:افزود منتظري حجتالاسلام
و هستند درزندان بلامحل چك صدور خاطر به كه باشيم
.شويم ديگري افراد تضييعحقوق موجب ديگر طرف از
برگ يك چك:نيزگفت مركزي بانك دبيركل شيباني
آن درمورد راحتي به بتوان كه نيست سادهاي سفيدو
ميتواند چك از ناشي مشكلات بلكه كرد ، تصميمگيري
.باشد زياد بسيار
اعتماد ، عدم و ناامني نوع هر بروز با مردم:گفت وي
به هردستي واگر ميكشند بيرون بانكها از را خود پول
پول از چك جاي به مردم تا ببريم چك قانون
ما چون ندارد وجود امكان اين كنند ، استفاده
چاپ درروز اسكناس برگ ميليون دو از بيش نميتوانيم
.كنيم
چك برگ ميليون اظهارداشت109 مركزي بانك دبيركل
چك برگ ميليون و 220 مبادله گذشته درسال پاياپاي
.است شده صادر
اتاق وارد چك كشور ، ملي توليد برابر دو:گفت وي
و است برگشتي چكها اين درصد كه 9/5 ميشود پاياپاي
قضائي بهمحكمه برگشتي چكهاي ازاين درصد تنها 2
فصل و حل دعوي طرح بدون بقيه و ميشود كشيده
.ميشود
خواستار چك ، صدور از ناشي رفعمشكلات براي شيباني
در مطرح چك قانون اصلاح مشترك طرح از پشتيباني
.شد اسلامي شوراي مجلس
از انتقاد با نيز كشور عالي ديوان معاون ابراهيمي
موجب را آن بانكها ، سوي از چك دسته آسان صدور
قضائي دستگاه براي مشكل و زياد پروندههاي ايجاد
لطمه چك اعتبار به نميخواهيم ما:گفت وي.دانست
لازم وثيقه و تضمين گرفتن با بايد ولي شود ، وارد
جلوگيري بعدي مشكلات بروز از چك دسته صدور براي
.شود
ازسوي وثيقه و سپرده گرفتن:گفت نيز نبوي قاضي
:افزود وياست غيرممكن چك دسته صدور براي بانكها
صدور براي بتوان كه نيستند خصوصي ايران بانكهاي
گرفت وياسپرده وثيقه مشتريان از چك دسته
قانون براساس و هستند دولتي ايران در بانكها بلكه
وثيقه و سپرده چك دسته صدور براي نميتوان تجارت
.گرفت
توجه با:گفت جلسه اين در نيز حقوقدان نوروزي ، كامبيز
دركشورهاي مختلف اعتباري كارتهاي از استفاده به
بررسي وچك نقد پول موفق جايگزينهاي بايد مختلف ،
.شود
شوراي مجلس قضايي ديگركميسيون عضو يك اميني علي
موجودي و اعتبار داشتن بدون افرادي:گفت نيز اسلامي
وسيله اين به و ميگيرند چك دسته بانكها در
مشكل با را كشور اقتصادي نظام كه ميكنند پولسازي
اسلامي شوراي درمجلس ما:افزود وي.ميكنند مواجه
را چك واقعي اعتبار كه هستيم قانوني تصويب فكر به
افراد به چك دسته تحويل از و برگردانده آن به
اعتبار ميزان و شود جلوگيري واعتبار صلاحيت فاقد
.شود مشخص چك هربرگ
:داشت اظهار اسلامي شوراي مجلس قضائي كميسيون عضو
بايد كنيم پول جانشين را چك بتوانيم اينكه براي
به توجه با چك دسته صدور و جاري حساب افتتاح
جاري ، حساب بازكننده مالي توانايي و اعتبار ميزان
.شود ضابطهمند
كنكور سئوالات پاسخ فروش شبكه اعضاي
شدند
دستگير آزاد دانشگاه
خبر اسلامي ، آزاد دانشگاه آزمون مركز رئيس:اجتماعي گروه
و فني رشته آزمون پرسشهاي كليد توزيع شبكه دستگيري
آزمون اين كه گفت اما.كرد تاييد را دانشگاه اين مهندسي
.شد برگزار كامل سلامت در
اين اعضاي همه:گفت خبرنگاران به ديروز انگجي جواد سيد
قضايي مقامات تحويل و دستگير آزمون برگزاري از پيش شبكه
.شدند
بازداشت پرونده اين جريان در نفر مجموع 18 در:افزود وي
آزاد دانشگاه خانواده از افراد ، اين از نفر چهار كه شدند
گرفته قرار شبكه اصلي اعضاي اغفال مورد كه هستند اسلامي
.بودند
محاكمه خبر چاپ از اسلامي آزاد دانشگاه آزمون مركز رئيس
با كه گفت و كرد گلايه مطبوعات برخي در شبكه اين اعضاي
پيگيري و آزمون مركز حراست همكاري با ما روزي شبانه تلاش
كليد خريداران شبكه اعضاي خوشبختانه انتظامي ، نيروي دقيق
.شدند دستگير آزمون برگزاري از قبل آزمون پرسشهاي
سوءاستفاده گونه هر از جلوگيري براي:كرد تاكيد وي
است قرار كه آزاد دانشگاه پزشكي آزمون سئوالات احتمالي ،
جاي و يافته تغيير شود برگزار جاري مردادماه پنجم روز
.نيست داوطلبان براي نگراني گونه هيچ
بيرون قاچاقچي دو شكم از ترياك بسته 108
شد آورده
(ع)علي امام بيمارستان در آگاه منبع يك:اجتماعي گروه
قاچاقچي دو شكم از جراحي ، عمل دو طي:گفت بجنورد
.شد آورده بيرون ترياك بسته دوشنبه 108 روز
ازاين هركدام وزن ايرنا با وگو گفت منبعدر اين
.كرد اعلام گرم حدود 10 بستههارا
را ترياك بستههاي افراد اين كه هنگامي:افزود وي
بيمارستان به دفعكنند ، طبيعي صورت به نتوانستند
عمل از پس شده ياد افراد:گفت وي.كردند مراجعه
.دارند قرار انتظامي نيروي دراختيار هماكنون جراحي
شدن بلعيده از انتظامي نيروي فرمانده يك نيز پيشتر
.بود داده خبر قاچاقچي يك موادمخدرتوسط گرم 750
كه هنگامي فرد اين:افزود مزاريان محمدرضا سرهنگ
به دفعكند طبيعي طور به را موادمخدر بود نتوانسته
.مراجعهكرد شهرستان اين بيمارستان
صورت به بلعيدن مخدرازطريق مواد وي ، حمل گفته به
.است كرده پيدا رواج قاچاقچيان بين در رويه يك
به جهان در گذشته ماهه شش در خبرنگار 21
قتلرسيدهاند
كرد اعلام اتريش خبرنگاران اتحاديه:اجتماعي گروه
سراسر در خبرنگار كم 21 دست گذشته ماه شش در كه
قتل به خبرنگاري وظايف انجام حين در جهان
.رسيدهاند
حاميان" بينالمللي موسسه از نقل به اتحاديه اين
حاضر حال در كلمبيا:گفت "جمعي رسانههاي
ماهه شش در.است خبرنگاران براي كشور خطرناكترين
كه شدهاند كشته كشور اين در خبرنگار چهار مذكور
.است بينالمللي مقياس در رقم بالاترين
دليل به نيز خبرنگار صد يك بالغبر مذكور مدت در
زنداني يا و گرفته قرار تهاجم مورد وظيفه انجام
.شدهاند
جهان كشور از 200 كشور در 46 تنها موسسه اين گزارش به
واهمه و ترس بدون قادرند و نميشوند تهديد خبرنگاران
.بپردازند وظيفه انجام به
|