وزارت شوراهاي و اجتماعي امور معاون
اجتماعيكشورتشكيلميشود شوراي :كشور
كشور فرهنگي ميراث سازمان رئيس حضور با
هنرايران و تاريخ سال هزار هفت نمايشگاه
يافت گشايش درآلمان
ميگويند؟ دروغ كودكان چرا
طلاق قربانيان بيپناهترين بچهها
توقيف به احزاب و صنفي انجمن اعتراض
همبستگي روزنامه
را نفر جان 28 پاكستان در وبا بيماري
گرفت
زندانهاي تعداد:زندانها سازمان رئيس
مييابد كاهش سوم يك به كشور
به حنايي سعيد:خراسان دادگستري معاون
كرد اعتراف سرقت و زنا
اجتماعي تحقيقات و مطالعات موسسه رئيس
قاتل مجازات از پيش
:تهران دانشگاه
ابعاد و وي شخصيت بايد عنكبوتي
گيرند قرار بررسي مورد جنايات
مختلف
وزارت شوراهاي و اجتماعي امور معاون
اجتماعيكشورتشكيلميشود شوراي :كشور
كشور وزارت شوراهاي و اجتماعي امور معاون:اجتماعي گروه
.ندارد وجود كشور در اجتماعي امور متولي:گفت
مطلب بيان ضمن ايسنا خبرنگار با گفتوگو در مبلغ مرتضي
حال در:افزود كشور اجتماعي امور توليت خصوص در فوق
در واحد متولي وجود به نياز عدم يا نياز خصوص در حاضر
عنوان به ما ولي دارد وجود نظر اختلاف اجتماعي امور
آسيبهاي به كه بخشهايي در حداقل كه معتقديم كشور وزارت
يك نيازمند است ، مربوط ملي وحدت و اجتماعي وفاق اجتماعي ،
ستاد ، يا مرجع يك صورت به كه هستيم كننده هماهنگ متولي
به كند هماهنگ را اجتماعي امور در فعال مختلف واحدهاي
انجام يا كاري موازي از جلوگيري بر علاوه ترتيب اين
.مييابد افزايش بهرهوري ميزان متضاد ، كارهاي
عنوان تحت ستادي ، چنين تشكيل طرح ما:داد ادامه وي
و كردهايم پيشنهاد دولت به را "كشور اجتماعي شوراي"
نهادهاي تا برسد تصويب به بزودي طرح اين كه اميدواريم
هماهنگي با و هم كنار در بتوانند اجتماعي مختلف
.ببرند پيش را برنامههايشان
كشور فرهنگي ميراث سازمان رئيس حضور با
هنرايران و تاريخ سال هزار هفت
نمايشگاه
يافت گشايش درآلمان
در "شب پنجشنبه" ايران هنر و تاريخ سال نمايشگاه 7000
شخصيتهاي حضور با و بن شهر "آلمان فدرال هنر تالار"
.يافت گشايش آلمان و ايران كشور دو سياسي و فرهنگي
هفتم هزاره به متعلق ارزشمند شيء نمايشگاه 178 اين در
كه درآمده نمايش به هجري سوم قرن پايان تا ميلاد از پيش
.است ايران تمدن و هنر فرهنگ ، تكامل و تحول سير بيانگر
در كشور ، فرهنگي ميراث سازمان اطلاعرساني واحد گزارش به
فرهنگي ميراث سازمان رئيس نمايشگاه اين افتتاحيه مراسم
از آلمان و ايران فرهنگي روابط پيشينه يادآوري با كشور
تاثير فرهنگي مثبت برخورد نمونهاين:گفت تاكنون گذشته
آن از كه است آلمان شعراي و انديشمندان در ايراني ادبيات
به مربوط اثر مهمترين "غربي و شرقي ديوان" ميتوان جمله
.برد نام را "گوته" اثر زمين مغرب ادبيات در ايران
از يكي ابوعليسينا طب كتاب كرد خاطرنشان بهشتي محمد
و آلمان در چاپ اختراع از پس كه است كتابهايي نخستين
برجاي جهان طب علم در عظيمي تاثيرات و رسيد چاپ به اروپا
.گذاشت
ميگويند؟ دروغ كودكان چرا
كه است واقعيتي اين و ميگويند دروغ كودكان از برخي
گفتن دروغ براي.مينمايند تاييد را آن نيز والدين بيشتر
.باشند داشته تشويق يا و آموزش به نياز كه نميرسد نظر به
مبالغه كودكان.مييازند دست كار اين به خود آنها
پنهان را آنها ميدهند ، جلوه وارونه را حقايق ميورزند ،
نهي را بديهيات و ميكنند داستانپردازي ميسازند ،
.ميكنند
را ما كه آنچه ولي سازد نگران را ما بايد گفتن دروغ
يعني.است كودك يك ارادي گفتن دروغ ميكند نگران بيشتر
دروغ روشني ظاهرا دليل هيچ بدون مكررا كه كودكي
مواجه ارادي گفتن دروغ پديده با كه والديني.ميگويد
بياعتماد و شده مشكوك خود كودكان به نسبت ميشوند
متقلبتر و متمردتر روز به روز برعكس كودك و ميشوند
سيكل يك بياعتمادي و گفتن دروغ چرخه كه وقتي.ميشود
در كند پيدا ادامه گفتن دروغ عمل يعني كند ، پيدا كامل
ساخت متوقف را چرخه اين بتوان كه حلي راه يافتن صورت اين
كودك يك چرا كه كنيم ميخواهيمروشن اينجا در.است مشكل
متوقف را عادي غير رفتار اين تا كنيم كمك و ميگويد دروغ
.سازيم
لازم ميگويد دروغ كودك يك چرا كنيم روشن اينكه از قبل
مشكل يك اوليه دهنده نشان گفتن دروغ كه بدانيم است
رنج از مراحلي اوليه نشانه ارادي گفتن دروغ.است جديتر
بينظمي يعني اجتماعي ، رفتار يك بينظميهاي كودكاز
در.است اندازه از بيش فعاليت كمبود بينظمي و رفتاري
فقط كنيم ، بحث بينظميها اين روي كه نميخواهيم اينجا
معمولا ارادي گفتن دروغ موارد اين در كه ميكنيم اشاره
كج پرخاشگري ، تقلب ، دزدي ، مانند رفتاري مشكلات با همراه
رفتار و اشيا مرتب كردن مفقود مدرسه ، به نرفتن خلقي ،
.است اجتماعي نظمهاي و گروهي ضعيف
با بتواند كه ورزيده مشاور يك فوري مداخله موارد اين در
بايد مشاور اين.است ضروري كند كار موارد اين در كودك
را مساله عميقتر درك و آن با مبارزه مشخص روشهاي بتواند
.دهد قرار والدين اختيار در
به مراجعه با و شده درماني روان بايد كودك ازآن گذشته
.شود برخوردار لازم خدمات از پزشكي متخصصين
كودكان گفتن دروغ بنيادي دلايل
كودك.است گفتن دروغ براي معمولي انگيزه يك ترس -ترس *
و كند پرخاش او به مادر كه ميترسد زيرا ميگويد دروغ
دفتر به را او آموزگار يا و اوبگيرد از را امتيازاتي پدر
منطقي غير يا منطقي است ممكن ترس اين.بفرستد مدرسه مدير
جستوجوي آن و است يكسان گفتن دروغ روي آن اثر ولي باشد
.است تنبيه مقابل در موقتي پناهگاه يك
كنيم؟ چكار ميگويد ، دروغ ترس انگيزه به كودك كه وقتي
به كه كودكي اولا:ميگيريم نظر در زيررا مورد دو ابتدا
داده انجام خطا كار يك كه ميداند ميگويد دروغ ترس علت
در تا باشد والدين براي دستاويزي ميتواند اين و است
اين تذكر موارد اين در.دهند نشان عكسالعمل كودك برابر
حل را مساله "...كه گفتم شما به بار هزار" كه جمله
روي بايد والدين.ميشود كودك گمراهي سبب اين و نميكند
قرار نخست جاي در گفتن دروغ كه ميشود باعث كه رفتاري
.كنند تاكيد بگيرد
زيرا ميگويد دروغ كودك كه كنند توجه بايد والدين ثانيا
اغلب.دارد واهمه خود والدين خوي و خلق و رفتار از
با محدودگر و خشك كن ، فرياد و داد عصباني ، دائم والدين
گوش و مصالحه گفتوگو ، با.ميشوند مواجه دروغگو فرزندان
ارتباط يك براي راهي اغلب كردن صحبت آرامي به و دادن
.ميشود پيدا صادقانهتر
تبديل عادت تكراربه اثر در ميتواند گفتن دروغ- عادت *
و ميگويد دروغ ارادي غير طور به وقتها بعضي كودك.شود
است گفته كه آنچه درستي روي آن با شدن مواجه صورت در
آن ميتواند پديده اين با عجولانه برخورد.ميورزد اسرار
در موثر راههاي از يكي.كند تبديل ناپسند عادت يك به را
از ترس بدون كه بدهيم فرصت كودك به كه است اين آن مقابل
.بورزد اجتناب دروغگويي از آن پيامدهاي
دروغگويي تجربه اثر در است ممكن كودكان- سازي الگو *
را كودكان كه است اين دشوار مساله.بگويند دروغ ديگران ،
كه والديني.كرد محافظت دروغگويي مقابل در نميتوان
محدود نميگويند دروغ كه آنهايي به را خود كودكان دوستان
نتايج به ميدهند تقليل يك به را تعدادآنها و ميكنند
يك.ميشود شروع ازخانه الگوسازي.رسيدهاند مثبتي
اعتدال درآن والدين كه آنچه:ميگويد قديمي ضربالمثل
را دروغگويي بنابراين.ميكنند افراط درآن كودكان دارند
خارج در كودك كه دروغهايي زيرا كرد ، كنترل خانه از بايد
والدين.نيست كنترل قابل ميشود مواجه آنها با خانه از
نوع هر از بايد نگويد دروغ كودكشان كه ميخواهند اگر
.ورزند اجتناب دليل هر به و دروغ
يك نادرست پيشبيني علت به كودكان -نادرست پيشبيني *
:ميگويد كودك.ميآورند روي دروغگويي به عكسالعمل
در ولي.گفتم لذا ، دروغ "نه"ميگويد مامان كه ميدانستم
كار انجام اجازه ساده جواب و سوال چند از بعد مادر واقع
نادرست پيشبينيهاي از جلوگيري براي.بود داده او به را
كودك براي را روشني مرزهاي والدين كه است بهتر كودك ،
كه بدهند اطمينان خود كودك به حال عين در و كنند مشخص
نتيجه به و كرد بحث ميتوان مرزها اين گسترش روي حتي
دروغگويي رفتار زياد ، محدودگرهاي و نه بردن بكار.رسيد
.ميكند تقويت را
كودك بايد آيا كه بدانند ميخواهند مادرها و پدر بيشتر
اصلي انگيزه كه كرد توجه بايد كرد؟ تنبيه را دروغگو
ميگويند دروغ بچهها است ، بيشتر ترس دروغگوييها بيشتر
رفتار يك دروغگويي بنابراين شوند تنبيه كه ميترسند زيرا
با كه است اين غامض مساله.است تنبيه از اجتناب براي
درآينده لذا ميشود تقويت ترس دروغگو كودك تنبيه
شما كه بگوييد كودك به اگر.ميكند پيدا افزايش دروغگويي
آن است ممكن گفتهايد ، كودك دروغ زيرا ميكنم تنبيه را
واقعيت زيرا ميكنيد تنبيه مرا شما:كند تعبير چنين را
را جديدي ههاي را كودكان صورت اين در.دريافتهايد را
عدم و شك در را خود والدين همواره و ميكنند جستوجو
.ميگذارند باقي اطميناني
گيري نتيجه
زيرا است مفيد عادت براساس دروغگويي درمورد تنبيه -1
.ميرود كار به آموخته رفتار يك كاهش براي تنبيه
و الگوسازي ترس ، براساس دروغهاي مورد در تنبيه -2
.نيست موثري وسيله نهايتا نادرست پيشبيني
.كنيد استفاده سلاح آخرين عنوان به فقط ازتنبيه -3
عشق (ترس نه) حقيقت به كه بياموزيم كودك به بايد
.شود منزجر دروغگويي از درست واكنش دريافت بورزدوبا
جنوبي محمود
طلاق قربانيان بيپناهترين بچهها
به بايد كه آنگونه قانون حتي كس هيچ طلاق پديده در
نميكند توجهي كودكان
خود در ميكني نگاه بيگناهش و معصوم چشمان به وقتي
را چيزي چه شوم ماجراي اين از نگاههايش با كه ميماني
نديده را بابايش كه است هفته دو از بيش !ميكند دنبال
بدرفتاري او با تازگيها مادرش چرا؟ نميداند اما.است
چون چيست؟ نتيجه رفتارها اين كه نميداند او باز ميكند
اين گنجايش كوچولويش ذهن و ندارد بيشتر سال سه او كه
چرا نميداند او.ندارد را آن تحليل و تجزيه و شوم واژه
مادر چرا كه نميفهمد و نيست مادرش و پدر كنار در ديگر
او درواقع ؟!كند فراموش را بابا كه ميكند تلقين او به
و خواه و است طلاق قرباني مظلومترين و بيپناهترين
و غم از كولهباري در را او آن ، شوم اثرات ناخواه
هزاران و فوق موارد.برد خواهد فرو بيپناهي و نااميدي
كه طلاق نام به است چيزي زائيده كلمه و كلام و مطلب
متاسفانه و است امروزي جوامع در كودك هزاران گريبانگير
خودخواه ، مادران و پدران ظالمانه خيانتهاي اثر در
را جزيي مشكلات ظرفيت و تحمل كه امروزي مغرور و جاهطلب
يكديگر ، از جدايي با تا ميشوند حاضر سادگي به ندارند ،
پسكوچههاي كوچه ، در را خود زندگي ثمرات و ميوهها
كه كودكاني چنين نيستند كمكنند رها خود حال به زندگي
موقعيتهاي ناسالمترين سراز سالم ، رشد و شكوفايي جاي به
سياه كوره در و آورده بيرون انساني اجتماع در زندگي
جامعه در طلاق آمارهاي.ميشوند پژمرده هميشه براي زندگي
بيپناه كودكاني چه كه است تلخ واقعيت اين مويد نيز ما
زندگي سهمگين توفان به خانوادگي اختلافات سيلاب جريان در
حقيقي جايگاه راستي به پرسيد بايد حال.ميپيوندند
و قانون در طلاق شوم ماجراي از جامانده و بيپناه كودكان
بيمنطق و بيمسوليت والدين چگونه قانون كجاست؟ ما جامعه
ميكند؟ مهار خود كودكان سرنوشت كردن نابود راه در را
مظلوميت و غريبي طرفين ، از يك هر مجدد ازدواج آيادر
ميشود گرفته درنظر قبلي زندگي از مانده كودكان يا كودك
طعم طلاق ، يعني تلخ واقعه اين براثر متاسفانه خير؟ يا
و ميآيد كودكان سراغ چيز هر از پيش دلمردگي و شكست تلخ
قشر اين به را رواني و روحي ضربات سهمگينترين حقيقت در
پدر ميفهمند وقتي كودكان كه چرا.ميسازد وارد بيپناه
نخستين هم ، از جدا ولي هستند سالم دو هر مادر و
ميزند شكوفه عاطفي ناامني و خطر احساس يعني نگرانيشان
به را خود ، آنان به بيگانه و جديد افراد با زندگي تصور و
اين نشانگر كارشناسي ، متعدد بررسيهاي.ميدهد رنج شدت
و پدر جدايي جريان در كودكان آسيبديدن با كه است واقعيت
بخشهاي در و آسيبديده نيز جامعه اساسي پايههاي مادرها ،
.ميشود تزلزل دچار متعددي
تازيانه چرا و كودكان؟ نام به قربانياني چرا و طلاق چرا
زوجي هر اساسا گرفتن؟ معصوم بيزبانان اين سر بر جفا
ديدگاههاي و تصورات برخي پايه بر را خود زندگي مبناي
شاخصههاي برخي نگرفتن نظر در اما ميگذارند ، بنا مشترك
مشترك ، زندگي جريان در كاذب حساسيتهاي ايجاد و زندگي
از بسياري.ميشود طلاق نهايت در و بدبيني پيدايش باعث
آن كانون در كه ميپيوندد وقوع به زماني جداييها
از قبل طلاق لذا.روئيدهاند فرزنداني يا فرزند خانواده
"ديتاسامرز".ميكشاند بدبختي كام به را كودكان چيز هر
كه است معتقد آمريكا مونتانا دانشگاه روانشناسي پروفسور
به بايد كه آنگونه قانون حتي كس هيچ طلاق پديده در
سن در حتي كودكان آنكه از غافل و نميكند توجهي كودكان
ميبرند پي مشكلات اين به روشنبيني با اوقات بيشتر كم ،
.ميروند فرو آن در و
هر غيبت كه است داده نشان بسياري مطالعات اين بر علاوه
است شكننده شرايطي هر در عاطفي بچه يك براي والدين از يك
وارد كودك روان و روح به جبرانناپذيري صدمات گاهي و
درد اين بيان موقعيت نداشتن بهعلت متاسفانه كه ميسازد
.ميدهد بروز خود از بلوغ دوران در را آن خود ، اثرات
كه ميكنند تصور زندگي جريان در همواره طلاق كودكان
سادگي به كه بودهاند خود والدين دست در كمبهاء كالايي
.ميشوند و شده ور آن و اينور
كودكان اين در خلاقيت و عمل ابتكار هرگونه كه اينجاست
خود كنار در را شكست ناخواسته كه زماني و ميشود سركوب
و آورده اجتماعي ناهنجاريهاي روبه رفته رفته ، ميبينند
تحصيلات ، در ناكامي.ميشوند خارج زندگي اصلي مسير از
سركوفتهاي جديد ، شكلي با زندگي تجربه از ناشي روحي فشار
هستند دلايلي همه و همه...و اجتماع و خانواده در متعدد
در سالم و شاد مسير يك داشتن از را كودكان اينگونه كه
و تدبر گذشت ، كمي اگر اما.ميسازد محروم زندگي جريان
و باشد داشته وجود مشترك درك براي تلاش و عاقلانه تفكر
بر اصرار و لجبازي خودخواهي ، بهجاي والدين اگر
حساس خود فرزندان سرنوشت خود ، به غيرمعقولانه خواستههاي
ناگوار سرگذشتهاي و تلخيها چنين شاهد هرگز باشند ، شايد
گناهي چه آنها مگر.نباشيم امروزي جوامع در كودكان
جسمي و روحي سلامت جاي به !شوند پرپر نشكفته كه كردهاند
و كملطفي خاطر وبه شوند ناخواسته عصبيتهاي گريبانگير
عاطفه خلاء با زندگي انتهاي تا ابتدا از والدين بيمهري
طلاق به مربوط تصاعد روبه شواهد و دلايل.باشند مواجه
از جوان زوجهاي از بسياري كه است واقعيت اين بيانگر
فرزندان رفتار كنترل با تا نيستند برخوردار آگاهي والدين
مسير در را آنها خود ، مزدوج تازه دختران بخصوص متاهل
طلاق گرداب در نگذارند و نمايند ارشاد سالم و عادي زندگي
عاجزند واقعيات درك از نهتنها آنها.بزنند پا و دست
جانب به حق و خود دختران از كوركورانه حمايتهاي با بلكه
شدن شعلهور مشكلات ، باعث به واقعي توجه بدون او دانستن
چون زوج دو مشترك زندگي درنتيجه و شده اختلافات آتش
يعني جدايي بيپناهان كه اينجاست و ميرود هوا به پركاه
.فروميبرند بيسرانجامي قوي پر سردر فرزندان
درو يزدانپناه كيومرث
توقيف به احزاب و صنفي انجمن اعتراض
همبستگي روزنامه
و احزاب همبستگي روزنامه توقيف درپي:اجتماعي گروه
را اقدام اين بيانيهاي صدور با اجتماعي-سياسي انجمنهاي
.كردند ارزيابي مطبوعات آزادي تحديد راستاي در
در پنجشنبه روز اسلامي انقلاب مجاهدين سازمان
"ناموجه" را همبستگي روزنامه توقيف اطلاعيهاي ،
مطبوعات"با برخورد در قضائيه قوه عملكرد و خواند
.كرد توصيف "دوگانه" را ،"محافظهكار و اصلاحطلب
كه شرايطي در":است آمده اطلاعيه اين در
دو روزه همه كار جناحمحافظه روزنامههاي
و تخريبي حملات آماج را تقنيني و اجرايي قوه
رغم به و ميدهند قرار خود زننده اهانتهاي
مصون همچنان گرفته ، صورت آنان عليه كه شكايتهايي
ميدهند ، ادامه خود فعاليتهاي به برخوردي ، ازهرگونه
مكررا خرداد دوم جبهه روزنامهنگاران و روزنامهها
."دارند قرار زندان و توقيف معرض در
اصلاحطلبان:است شده اضافه اطلاعيه اين در
بر سخن بلكه نيستند ، روزنامهاي هيچ توقيف خواهان
اصلاحطلب مطبوعات به نسبت قضائي دوگانه عملكرد سر
.است محافظهكار و
كه را آنچه خود اطلاعيه در سياسي تشكل اين
قضائي دستگاه در موجود نيروهاي از برخي بياعتنايي"
حقوقدانانخواند "اكثريت آراي و عمومي افكار به
.كرد محكوم
ايجاد هاي محدوديت:است شده اضافه اطلاعيه اين در
نيز و مطبوعات بر نظارت هيات حركت روند در شده
جريان طولانيكردن و مطبوعات توقيف جهت در اقدامات
قضائي دستگاه از بخشي سوي از حكم صدور و رسيدگي
در قانوني آزاديهاي تحديد پروژه تعقيب نشاندهنده
.است مطبوعات عرصه
:است آورده خود بيانيه در نيز روزنامهنگاران صنفي انجمن
اين پاسداشت براي و خبرنگار روز به منسوب كه روزي در
خبرنگاران است ، حقيقت مدافع و جامعه به خدمتگزار صنف
را همبستگي روزنامه توقيف ناگوار خبر كه شدند مجبور
زنده موجود يك شدن كشته شاهد مجددا و نمايند منتشر
.باشند خود همكاران از نفر دهها بيكارشدن و اطلاعرساني
بيش كه آنچه ميان اين در:است آمده بيانيه اين ادامه در
.است روزنامه اين بستهشدن دليل است تاسف موجب چيز هر از
اين محكومكردن و تقبيح ضمن روزنامهنگاران صنفي انجمن
جامعه با برخوردها اينگونه در تجديدنظر خواهان اقدام
.است روزنامهنگاران و مطبوعات
روزنامه توقيف بيانيهاي صدور با نيز مشاركت جبهه
اخير اقدام:است آورده و خواند قبول غيرقابل را همبستگي
نظر به كه است شبههناك بيشتر آنجا از دادگاه شعبه اين
محافظهكار و اصلاحطلب از اعم سياسي دستاندركاران همه
انعكاس و مردم نماينده يك سوي از موضوع يك بيان آن علت
قوه عاليرتبه مسئول يك درباره همبستگي روزنامه در آن
شخصي منافع از حفاظت دادگاه اوليه وظيفه گويا است قضائيه
و اقدامي كوچكترين كه نحوي به است قضائيه قوه مسئولان
به قضائيه قوه از بخشهايي روش يا مسئولان نقد در گفتاري
مورد اكاذيب اشاعه و عمومي اذهان تشويش عنوان به سرعت
نيروهاي از بلااستثناء كه متهمان و گرفته قرار تعقيب
.ميشوند محكوم مختلفي مجازاتهاي به هستند اصلاحطلب
دادگاه شعبه 1410 اخير اقدام اسلامي ايران مشاركت جبهه
محاكم بر حاكم منطقي و قانوني مواضع از دور به را عمومي
انتظار در بيصبرانه و مينمايد ارزيابي قضائيه قوه ديگر
رفع دستور قوه اين عاليرتبه مسئولان سريعا تا است
.نمايند صادر را روزنامه اين توقيف
در قضائيه قوه محترم رئيس بيان استتا اين بر انتظار
همكاري عزم و قانون به عمل بر مبني جمهور رئيس تحليف روز
همان در نيست اصلاحات مسير به آمدن جز چيزي كه دولت با
.نگردد نقض روز
را نفر جان 28 پاكستان در وبا بيماري
گرفت
بيماري شيوع پاكستاني روزنامه يك نوشته به:اجتماعي گروه
حداقل 28 اخير روزهاي در كشور اين غرب شمال در وبا
.است گرفته مانسهره بخشداري در قرباني
:افزود پيشاور چاپ "پست فرانتير" زبان انگليسي روزنامه
در پاكستان غرب شمال در مناطقي بر علاوه بيماري اين
.است يافته شيوع نيز سرحد ايالت
در وبا به مبتلايان از تن دهها روزنامه اين نوشته به
از تعدادي حال كه شدهاند بستري سرحد ايالت درماني مراكز
.است وخيم آنان
"كوهستان" بخشداري در وبا بيماري شيوع:نوشت پست فرانتير
.است كرده نگران را محلي ساكنان سرحد ايالت "بالاكوت" و
مناطق اين بودن كوهستاني دليل به گزارش اين براساس
و است مواجه مشكل با درماني مراكز به بيماران انتقال
.ميدهند دست از را خود جان راه در بيماران از برخي
در واقع پاكستان قبايلي مناطق از دريافتي گزارشهاي
در وبا بيماري شيوع از حكايت نيز افغانستان مرز نزديكي
طي رسمي غير منابع گفته به.دارد مناطق اين از برخي
و يافته گسترش مناطق اين در وبا بيماري شيوع اخير روزهاي
گرفته "اوركزئي" قبايلي منطقه در را نفر جان 15 تاكنون
اين مردم از شماري حاضر حال در منابع اين گزارش بهاست
و بهداشتي مراكز در وبا بيماري به ابتلا دليل به مناطق
بيماري شيوع از گزارشها برخي همچنين.هستند بستري درماني
سرحد ايالت در سوات و خان اسماعيل ديره منطقه در وبا
ساكنان آسان تردد محلي منابع گفته به.دارد حكايت پاكستان
بيماري شيوع اصلي علت افغانستان داخل به قبايلي مناطق
.است كشور اين مرزي مناطق از برخي در وبا
زندانهاي تعداد:زندانها سازمان رئيس
مييابد كاهش سوم
يك به كشور
تاميني اقدامات و زندانها سازمان رئيس:اجتماعي گروه
موجود تعداد يكسوم به زندانها:گفت كشور تربيتي و
.مييابند كاهش
خبرگزاري با گفتوگو در جمعه روز بختياري سيدمرتضي
زندان هماكنون 180:افزود بيرجند در اسلامي جمهوري
كاهش زندان به 60 تعداد اين كه دارد وجود كشور در
.يافت خواهد
اقدامات منطقهاي ، ساماندهي طرح اجراي در:افزود وي
يك فقط كشور ، بزرگ استان چند جز به تربيتي ، و تاميني
شهرستان هر در و داشت خواهد وجود استان هر در زندان
.شد خواهد ايجاد استاندارد بازداشتگاه يك نيز
قطعي محكوميت حكم كه زماني تا متهمان:گفت بختياري
.رفت نخواهند زندان به نشود ، صادر برايشان
از را محكومان از بازداشتي متهمين تفكيك وي ،
.دانست مزبور طرح بارز ويژگيهاي
كشور تربيتي و تاميني اقدامات و زندانها سازمان رئيس
تا ميشوند نگهداري بازداشتگاهها در كه افرادي:افزود
باقي آنان از سوء ، سابقه نشوند ، زنداني كه زماني
.ماند نخواهد
از خارج به زندانها انتقال طرح:گفت ادامه در وي
.شد خواهد اجرا كامل بطور آتي سال طي 10 شهرها
تمامي ساختمان طرح اين براساس:افزود بختياري
اختيار در كاربري تغيير با شهرها داخل زندانهاي
.گرفت خواهد قرار شهرسازي و مسكن سازمان
شهرها از خارج در جديد زندانهاي ساخت براي:گفت وي
موظف دولت كه شده گرفته درنظر ريال ميليارد 900
.است آينده سال ده طي آن پرداخت به
برنامههاي جديد زندانهاي درساخت:افزود بختياري
نظر از متهمين تفكيك و داشته قرار اولويت در تربيتي
اشتغال و آموزي حرفه زمينه و جنس شخصيت ، سن ، جرم ،
.است شده گرفته قرار نظر مورد زندانيان
:افزود شهرها داخل در زندان وجود 110 به اشاره با وي
.شد نخواهد ايجاد زندان شهرستاني هيچ در
زندان و تربيتي تاميني ، مركز هماكنون 230:گفت وي
.دارد وجود كشور در
به حنايي سعيد:خراسان دادگستري معاون
كرد
اعتراف سرقت و زنا
كل دادگستري قضائي معاون شيباني ماشاءالله:اجتماعي گروه
بر علاوه مشهد در خياباني زنان قاتل:گفت خراسان استان
.است كرده اعتراف نيز ديگري جرايم ارتكاب به زنان اين قتل
كه دارد نام "حنايي سعيد" خياباني زنان قاتل
در و شد دستگير امسال ماه مرداد سوم شامگاه
اعتراف خياباني زن قتل 16 به اوليهاش اعترافات
.كرد
خبرگزاري با گفتوگو در جمعه روز شيباني...ماشاءا
و سرقت را حنايي سعيد جرايم از ديگر برخي اسلامي جمهوري
هنوز حنايي سعيد پرونده:گفت حال عين در و كرد ذكر زنا
.است بازپرسي و مقدماتي تحقيقات مرحله در
ميرود انتظار و دارد ادامه تحقيقات:افزود شيباني
در طرح آماده حنايي پرونده آينده ماه يك ظرف
.باشد دادگاه
آن:داشت اظهار مشهد سه شماره قضايي حوزه سرپرست
بطور ميباشد ، قتلها وقوع درخصوص كه پرونده از قسمت
متوجه ديگريهم اتهامات اما شد ، خواهد برگزار علني
قانون حكم به آن به رسيدگي براي كه است متهم
.شود تشكيل غيرعلني بطور بايد دادرسي جلسات از قسمتي
قضايي حوزه در اكنون هم خياباني زنان قتل پرونده
.است پيگيري حال در مشهد سه شماره
متهم:گفت قاتل دادن جلوه مذهبي درباره شيباني
وي متوجه اتهاماتي اما است ، متديني فرد است مدعي
اوليهاي صحبتهاي و وي ادعاي اين با كه ميباشد
مطبوعات از برخي متاسفانه و شده عنوان او مورد كهدر
.ندارد هماهنگي زدهاند دامن آن به هم
وجود پيرامون ايرنا خبرنگار پرسش به پاسخ در وي
يك توسط تن قتل 16 بودن ناممكن بر مبني ادعاها برخي
يا همدست داشتن به تاكنون متهم:داشت اظهار نفر ،
مجالس صورت با وي اظهارات و نكرده اعتراف همدستاني
و است منطبق نيز نزديكانش اظهارات و اجساد كشف
.نميآورد بوجود هم ترديدي
ارتكاب مورد در تاكنون متهم:كرد تصريح شيباني
.است نكرده گويي تناقض زنان قتلهاي
برخي سابقه درباره خراسان دادگستري قضايي معاون
به باتوجه:گفت متهم درباره شده طرح بيماريهاي
ازپزشكان كارشناسي كميسيون موضوع ، اهميت
انجام از پس كميسيون اين نظريه و شده متخصصتشكيل
برخي اين از پيششد خواهد اعلام لازم هاي آزمايش
و جنسي ناتواني رواني ، بيماري از خبري رسانههاي از
.بودند داده خبر قاتل مقاربتي بيماري نيز
"عنكبوتي قتلهاي" به كه مشهد در خياباني زنان قتل
در.بود شده آغاز سال 79 ماه مرداد هفتم از شد مشهور
قتل به درمشهد خياباني زن سال 19 يك حدود مدت
قتل ارتكاب به حنايي سعيد تعداد اين از كه رسيدند
.كرد اعتراف زن 16
به توجه با:ميگويند انتظامي نيروي مسئولان
سعيد اظهارات ديگر ، خياباني زن سه قاتلان دستگيري
.است واقعيت قرين زنان از تن قتل 16 درباره حنايي
اجتماعي تحقيقات و مطالعات موسسه رئيس
قاتل مجازات از پيش
:تهران دانشگاه
ابعاد و وي شخصيت بايد عنكبوتي
گيرند قرار بررسي مورد مختلفجنايات
قاتل مجازات در نبايد كشور قضايي دستگاه:اجتماعي گروه
فرد اين شخصيت شناخت امكان تا دهد خرج به عجله عنكبوتي
.گيرند قرار بررسي مورد جنايات مختلف ابعاد و شده فراهم
و مطالعات موسسه رئيس و جامعهشناس حسيني ، سيدحسن دكتر
در ايسنا با گفتوگو در تهران دانشگاه اجتماعي تحقيقات
:گفت مطلب اين بيان با عنكبوتي ، قتلهاي رخداد علل تحليل
بويژه جنايت از كه است بالفطره جاني يك قاتل من نظر به
.ميبرد لذت ضعيف افراد به نسبت
جنايت و جرم زيستشناختي نظرات از يكي به اشاره با وي
طبيعت" اينكه بر مبني "گودينگ و لامبروزو سزا" به موسوم
:داشت اظهار ،"است جنايت انجام خواهان افراد از برخي
كه گردد مشخص قاتل ژنتيكي تركيب بررسي با بايد
.است xyy يا xxyشxyنوع از او كروموزومهاي
انگيزه يادآوري با تهران ، دانشگاه جامعهشناسي استاديار
همسرش به راننده يك تعرض از كه قاتل سوي از شده اعلام
به قاتل چرا كه است مطرح سئوال اين:گفت ميگيرد نشات
ضعيف روسپيهاي از برود ، فاسد رانندههاي سراغ آنكه جاي
ميدهد نشان كشتن ، نوع:كرد تصريح وي است؟ گرفته انتقام
لذت آنان دستوپازدن و مقتولان خفهكردن از او كه
.است ميبرده
ابتدايي تحصيلات با بنا يك مگر كه پرسش اين طرح با حسيني
به دست بتواند كه است برخوردار هوشي بهره ميزان چه از
هم انتقام طويل و عريض دستگاه و بزند قتل ارتكاب 16
در كه اين به توجه با:گفت كنند؟ شناسايي را او نتوانند
در و وسايل پيشرفتهترين با را قاتل امروز دنياي
دستگيري و شناسايي عدم ميكنند ، دستگير مدت كوتاهترين
انتظامي دستگاه ضعف از حكايت ميتواند يكسال طول در قاتل
.باشد داشته ما
به دادن منكر از نهي جلوه با قاتل كه اين به اشاره با وي
ميباشد ، عملكردش براي پوشش ساختن پي در جنايات ، اين
را وي ديني جهالت و حماقت قاتل ، برخورد نوع:كرد تصريح
نيز مراجع مانند افراد متدينترين نه وگر ميكند آشكار
ميزدند افراد اين قتل به دست منكر اين مشاهده با بايد
.نيست چنين حاليكه در
اين پيگيري بهزيستي ، سازمان اجتماعي آسيبهاي مشاور
قاتل ، دستگيري از قبل را رسانهها و مطبوعات توسط مساله
شناسايي براي مربوطه دستگاههاي عملكرد جديترشدن موجب
سياسي از بايد مطبوعات البته:افزود و دانست قاتل
كه اين بيان با وي.كنند خودداري مساله اين جلوهدادن
نهادهاي سهلانگاري از ناشي را حادثه اين رسانهها برخي
حادثه اين در مختلفي عوامل:داشت اظهار ميدانند ، فرهنگي
باز فضاي دليل به را اتفاقاتي چنين نميتوان و داشته نقش
.دانست فرهنگي
بيشتري زمان كه خواست انتظامي و قضايي دستگاه از حسيني
جنايت اين ابعاد مختلف زواياي پيگيري براي را
عمومي افكار روشنشدن براي:كرد تصريح و اختصاصدهند
.است الزامي جنايات اين زواياي تمام آشكارشدن
|