كودكان يادگيري آموزش در بازي نقش
شد120 اعلام كودك جهاني روز با همزمان
روند نمي مدرسه به جهان كودكدر ميليون
پايان مرفينبه واكسن توليد آزمايش مراحل
رسيد
شد منتشر چاپ صنعت
سازمان در مسئول مقام يك توضيحات
اضطراري فرود پيرامون كشوري هواپيمايي
كشور وزير حامل هواپيماي
هفتهنامه مسئول مدير مطبوعات منصفه هيات
نشناخت مجرم را "حريم"
كردند دريافت انتشار مجوز نشريه 11
كودكان يادگيري آموزش در بازي نقش
كودك جهاني روز بهانه به
بركودكان ميتوانند حد چه امروزتا والدين راستي به *
امروز آپارتماننشين كودك آيا و باشند داشته نظارت خود
!ميشناسد؟ بازي هم عنوان به را كسي
بازي محتواي در را خود دروني خواستههاي اغلب كودكان *
رواني و عاطفي مشكلات بر غلبه براي ميكنندآنها منعكس
ميكنند پيدا مناسبي راهحل دربازي خود
.است بوده هم بازي است داشته وجود انسان كه زماني از
آدمي فطري غرايز در ريشه و است انسان همزاد اولين بازي
هفت كه طوري ;دارد ويژهاي توجه بازي به هم اسلام.دارد
.است نهاده نام بازي دوران را كودك زندگي اول سال
هرگونه":ميكند تعريف اينگونه را بازي مهجور دكتر
يا فراغت اوقات در كه هدفداري ذهني يا و جسمي فعاليت
يا جسم آرامبخشي اعصاب ، تمدد لذت ، كسب جهت در اشتغال
انفرادي صورت به چه مدت دراز يا آني نيازهاي اقناع ذهن ،
".مينامند بازي را ميگيرد انجام گروهي بهصورت چه و
و شعف لذت ، احساس بازي به كودك آوردن روي دلايل از يكي
مادر و پدر نهيهاي و امر بازي در.است آن انجام از شادي
ميخواهد دلش كه هرطور باشد ، خودش ميتواند كودك.نيست
بدود ، همسالانش با كند ، درددل بزند ، حرف عروسكهايش با
بزند ، فرياد بكشد ، داد كند ، آشتي كند ، دعوا كند ، قهر
.كند زندگي حتي و كند تصميمگيري بسازد ، كند ، خراب
نقشهايي مطابق كودك كه است حدي به بازي رواني تاثيرات
.مييابد حضور اجتماع در آينده در است گرفته بازي در كه
كودكان الگوپذيري و بازي
و بوده كودكان در همكاري روحيه پرورش راههاي از يكي بازي
تعامل و الگوپذيري و نقشها تمرين با كودك كه است دربازي
.ميشود آماده آينده در زندگي براي كمكم ديگران با
و آداب مقررات ، تربيت ، و نظم كودك كه است بازي در
جريان در.ميآموزد را تصميمگيري و اجتماعي معاشرتهاي
معناي و ميكنند پيدا را خود دوستان كودكان كه است بازي
بازي.ميكنند تجربه عينا را دوست بودن بد و بودن خوب
و عواطف ابراز و محبت و دوستي به رو است دريچهاي
ميورزد ، عشق خود دوستان به بازي حين در او احساسات ،
مادرش و پدر آنكه براي نه البته ميدارد دوست را دوستانش
.دارد دوست را آنها خودش آنكه براي بلكه كردهاند توصيه
دست از نيز را دوستانش همين است ممكن بازي حين در او
سازش دوستانش با بازي در كه ميگيرد ياد اين بنابر بدهد ،
.باشد داشته
آن انجام براي كودك كه است مقولههايي معدود از بازي
نياز براساس خود كودك و ندارد تشويق و توصيه به نياز
براي بازي فايده.ميرود بازي سمت به خود فطري و دروني
و عاطفي و رواني ذهني ، جسمي ، لحاظ از ميتواند كودك
اراده و استقلال براي تمريني ميتواند بازي.باشد شخصيتي
.دهد عواطف ابراز فرصت كودك به و باشد نفس به اعتماد و
انسان عواطف تلطيف براي وسيلهاي را بازي "ارسطو"
احساسات و ناپسند اميال از بسياري است معتقد و ميداند
.ميشود پاك بازي جريان در نامطلوب
.سازد آشكار را خود درونيات تا كودك براي است فرصتي بازي
بازي محتواي در را خود دروني خواستههاي اغلب كودكان"
خود رواني و عاطفي مشكلات ضمن در آنها ميكنند ، منعكس
.ميكنند پيدا مناسبي راهحل آنها بر غلبه براي دربازي
منفي ، احساسات طبيعي وسيله اين به كودكان كه هنگامي
و تنشها ترديدها ، ناكاميها ، ترسها ، خشمها ،
با وسيله اين با ، ميدارند بيان را خود سردرگميهاي
و كردن برطرف راهحل و نموده برقرار ارتباط بيروني دنياي
نوعي به طريق اين از آنها.ميآموزند را آنها حل يا
".مييابند دست عاطفي آرامش
جمعي و گروهي فعاليتهاي در همكاري كودك كه است بازي در
ميشود ، مادر ميشود ، پدر ميپذيرد ، نقش.ميآموزد را
.ميگردد...و پرستار معلم ، پزشك ،
تشنجات از خود دلخواه نقش ارائه با بازي در كودكان"
خود خيالي دنياي در كودكان.ميكاهند خويش دروني
وشكل بزرگسالان دنياي در است ممكن كه را خواستهايشان
در نگيرد خود به واقعيت صورت هرگز واقعي زندگي خارجي
وارد لطمهاي ديگران به آنكه بدون و كنند برآورده بازي
".ميپردازند خود ارضاي به كنند
بازي اسباب انتخاب در دقت
تحرك امكان سرگرمي و بازي وسايل روزافزون توليد امروزه
و گرفته كودكان از را گروهي و بدني فعاليتهاي و جسمي
كرده دعوت نشستن يكجا به را كودك اسباببازيها از خيلي
آموزگار و مربي ماكارنكو.ميسازند نظارهگر يك او از و
:ميگويد نمونه
آن روز تمام بخريد ، كودك براي كوكي موش يك اگر فيالمثل"
كودكتان كه است بديهي آوريد ، در حركت به و كنيد كوك را
چنين به هميشه كودك اگر.بود نخواهد بيش بيطرفي ناظر
و كاهل آدم بلوغ سن در شك بدون باشد سرگرم بازيهايي
ديگران رابه خود كار ميكند عادت و بود خواهد غيرفعالي
در و ندارند بهرهاي ابتكار از كودكان اينگونهبسپارد
مشكلات قبال در هميشه و داشت نخواهند خلاقيتي كارشان
".بود خواهند درمانده و عاجز
باشد ، نداشته حركتي و نكند تلاش كودك آنها در كه بازيهايي
بيشتر كودك اگر خصوص به بود نخواهند خوبي چندان بازيهاي
اهميت كه اينجاست و كند بازيها اينگونه صرف را خود وقت
به اگرميكند جلوه بخوبي نشاطآور و پرتحرك بازيهاي
پرتحركي زيباو بازيهاي چه كه ميبينيم برگرديم خود كودكي
و وسايل هجوم در اكنون كه محلي زيباي بازيهاي.داشتيم
.شدهاند سپرده فراموشي عرصه به فراوان اسباببازيهاي
قلان ، پلان ، ،(سنگ هفت) هفتسان ،(باشك قايم) هشار هشار
استانهاي در كه هستند محلي بازيهاي از...و شيروپلنگ
فعاليت و تلاش.رايجاند بيشتر لرستان و ايلام كرمانشاه ،
ميتوانند و است زياد بازيها اين در گروهي همكاري و
.بياموزند كودك به را..و سالم رقابت گروهي ، مشاركت
بازياي گيلانغرب كلهرنشين منطقه در كرمانشاه استان در
شايد آن تحليل با كه دارد ، وجود "كين مال" نام به
علاقهمندان و پژوهشگران نظر بازي اين معرفي ضمن بتوانيم
حداقل و احيا و تجديد به را فرهنگي مسائل در كندوكاو به
.معطوفنماييم محلي بازيهاي جمعآوري
خانهاي هم روي بر سنگهايي چيدن با كودكان بازي اين در
يك نماد كدام هر كه ظروفي آن داخل در و ساخته حصاري يا و
است ممكن اوقات بعضي.ميگذارند است واقعي وسيله و ظرف
به خود دوستان با سپس.باشند سنگ از وسايل اين همه
و ميگردند آنها.ميكنند زندگي تمرين و ميروند ميهماني
ميكنند سعي كدام هر و كرده پيدا را مناسب سنگهايي
بازي اين در ،(خلاقيت و دقت) بسازند شكيل و زيبا خانهاي
بعضي و ميگذارند خانه ميان را خود عروسكهاي كودكان
اين در.(تخيل) باشد سنگ يك است ممكن آنها عروسك اوقات
حوزه وارد صاحبخانه اجازه بدون ندارند حق كودكان بازي
ياد آنها (قانونپذيري) شوند ديگري مالكين مالكيت
ورود براي و بشناسند را خود خانه مرز و حد كه ميگيرند
جالب (احترام و ادب) بگيرند اجازه خود دوست خانه به
و احترام با ميروند همديگر خانه به كودكان وقتي اينجاست
و ميشوند روبهرو ديگري خوشرويي و مهربانانه برخورد
احوالپرسي مهمان با اول مرحله در ميكند سعي ميزبان كودك
.(معاشرت حسن) بنشاند خانهاش خوب جاي در را او و كند
كوچك ظرفهاي در و ميكنند درست غذا كودكان بازي اين در
سعي كودكان.ميدهند غذا عروسكهايشان به و ميريزند
در ،(عدالت) بدهند غذا آنها به مساوي اندازه به ميكنند
اما ميكنند ، بازي نمايش دارند حقيقت در كودكان بازي اين
از رفتارهاي و حركات حرفها ، كلمات ، با رسمي نمايش يك نه
كودكان كه خلاق سراسر نمايش يك بلكه شده تعيين پيش
حين در.موفقاند آن اجراي در و برآمده آن پس از براحتي
ادامه از بچهها بعضي است ممكن سليقه اختلاف علت به بازي
ادامه به را او و بيايد آنها همبازي و شوند منصرف بازي
آنها از بعضي موارد اينگونه در (دلجويي) كند دعوت بازي
كنار خود دوست با و ميپوشند چشم خود خواستهاي از
.(بخشش و گذشت) ميآيند
ميبندند را خود چشم كودكان از عدهاي باشك قايم بازي در
را خود چشم كه كودكاني كنند ، پنهان را خودشان ديگران تا
باز را چشمشان ديگران شدن پنهان تا بايستي ميبندند
و واكنش با دهند انجام را كار اين اگر و (تعهد) نكنند
از تكرار صورت در و شده مواجه گروه بچههاي ديگر سرزنش
.(مقررات) ميشوند اخراج بازي
محلي بازيهاي ويژگيهاي
اعتقادات ، زندگي ، نوع بيانگر محلي بازيهاي از خيلي
از يكي.ميباشد منطقه و ناحيه آن محيطي شرايط و تفكرات
:ميگويد نوجوانان و كودكان فكري پرورش كانون كارشناسان
هر كه دارند وجود بازيهايي كشورمان كنار و گوشه در"
عنوان به.است آن روحيات و مردم خاص فرهنگ بيانگر كدام
.دارد حكايت مردم زندگاني نحوه بر باشك قايم بازي مثال
فاقد كه محيط سخت شرايط پذيرش براي را كودكان بازي اين
مقابل در بتوانند تا ميكرد ، آماده بوده نيز لازم امنيت
يا و باشند داشته هوشيارانه برخوردي احتمالي خطر هرگونه
انساني روابط گوياي "بگرد آسياب" و "زنجيرباف عمو" بازي
".ميباشد و بوده خانوادهها بر حاكم عاطفي و
فرهنگ ، در ريشه كه هستند بازيهايي سنتي و محلي بازيهاي
بازيهايي بازيها اين دارند ، مردم اعتقادات و باورها
بلكه نيستند ، بشر ذهن يكروزه ساخته و مصنوعي بيهويت ،
نيازهاي با متناسب كه است درازي و دور ساليان تجارب
از يكي.يافتهاند تكامل و گرفته شكل آنروز انسان
خاص امكانات و وسايل به نياز عدم بازيها اين خصوصيات
.هستند اجرا قابل راحتي به طبيعي محيط يك در همگي و بوده
.محلياست عمدهبازيهاي سهويژگي بهترتيب قدرت ، سرعتودقت
لذتبخش نشاطآور ، پرتحرك ، هدفمند ، بازيهايي محلي بازيهاي
لزوم كه اينجاست و اخلاقياند مثبت نكات از سرشار و
به ضروري بومي و سنتي محلي ، بازيهاي احياي و جمعآوري
.ميرسد نظر
والدين دخالت و بازي
دخالت ميزان مورد در اندكي است خوب بخش اين پايان در
كردن بازي":ميگويد لندرث.كنيم صحبت بازي در والدين
و بازي:بزرگسال براي كردن صحبت با است مساوي كودك براي
".هستند كودك كلمات اسباببازي
كودكانشان براي امروز مادرهاي و پدر از بعضي
بازي حين در بيچاره كودك و ميخرند زيادي اسباببازيهاي
بدود نبايد كند ، بلند را صدايش بزند ، حرف نبايد آنها با
برنامه دارد هم مادر و است روزنامه مطالعه مشغول پدر چون
مادري و پدر اينگونهميكند تماشا را تلويزيون خانواده
دارند انتظار و كردهاند رافراموش فرزندشان بودن كودك
.كند رفتار بزرگترها مثل كودكشان
پس هستند كودك كلام بازي اسباب و بازي كه بپذيريم اگر
كنند ، احساسات ابراز بزنند ، حرف بچهها كه بپذيريم بايد
كودكي و باشند كودك واقع در و باشند داشته فعاليت و تحرك
.كنند
.كنند زندگي و كنند بازي كودكان كه بگذارند بايد والدين
كودكان براي ميدهد زندگي معناي بزرگسالان براي كه آنچه"
بر را اصل غريزه بنابر كودك يعني.است بازي معناي به
زندگي دارند ميكنند بازي وقتي كودكان..است نهاده بازي
اصلا.ميكنند بازي دارند ميكنند زندگي وقتي و ميكنند
".نيست موجود برايشان دو اين ميان مرزي
و پدر.است حساس و مهم خيلي بازي در اوليا دخالت ميزان
ولي باشند ، داشته نظارت كودكان بازي بر كه است خوب مادر
و رفتار يعني كنند ، پرهيز زياد و مستقيم دخالت از
را خود مهارت و نكنند تحميل كودك بر را خود خواستههاي
مشغول كودك اگر":ميگويد ماكارنكو.نكشند كودك رخ به
را او تلاش ابتدا والدين ميشود مقوايي و كاغذ بريدن
كودك دست از را قيچي نياورده ، طاقت سپس و ميكنند ملاحظه
چه ببين...ببرم برايت تا من به بده:ميگويند و گرفته
!درآمده آب از خوب
پدرش به را ديگري كاغذ بعد ميكند نگاه كودك حقيقت در
راضي سخت خود كاميابي از كه پدر و ببرد برايش كه ميدهد
".ميكند اجابت را كودك خواهش ميل كمال با است
اعتماد ميكنند برخورد كودكانشان با اينگونه كه پدراني
خوب موارد اينگونه در.گرفتهاند فرزندشان از را نفس به
اصطلاح به و شوند بازي وارد كودكانه مادر و پدر كه است
كند ، قبول همبازي عنوان به را آنها كودك و شوند كودك
لازم آموزشهاي بچه خود كمك به حساسيت و ظرافت با آنگاه
:مولانا قول به و بدهند او به را
فتاد سروكارت كودك با كه چون
گشاد بايد كودكي زبان پس
پرورش و استعداد شكوفايي جهت در تلاش كه آن سخن كوتاه و
مهموالدين و اصلي وظايف از كودك در خلاقيت و تخيل نيروي
نيل راههاي از يكي تنها بازي و ميباشد مربيان مخصوصا
موارد از ميتوان بازي كنار در و بوده اهداف اين به
ميطلبد ديگر مجالي آنها به پرداختن كه كرد بحث زيادي
...و كتابخواني شعر ، قصهگويي ، :مانند
بركودكان ميتوانند حد چه تا امروز والدين راستي به و
امروز آپارتماننشين كودك آيا و باشند داشته نظارت خود
!ميشناسد؟ بازي هم عنوان به را كسي
شكوفايي به قادر تنهايي به مدارس بالاتر سنين در آيا
بود؟ خواهند كودكان استعداد
در كه هنري و فرهنگي مكانهاي ديگر با حد چه تا والدين و
هستند؟ آشنا ميكنند فعاليت كودكان استعداد شكوفايي راه
نيازهاي به را سهمي خود زندگي در والدين از درصد چند
دادهاند؟ اختصاص فرهنگي مسايل زمينه در كودكان
عزيز ، والدين آنكه اميد به ميبريم پايان به را سخن
.دريابند را كودكان فرهنگي ، مسايل متوليان و آگاه مربيان
.بود خواهند ما فرداي سرمايههاي كه كودكاني
موزوني رضا
اجتماعي علوم كارشناس
شد120 اعلام كودك جهاني روز با همزمان
روند نمي مدرسه به جهان
كودكدر ميليون
از ساله هر كودك ميليون از 10 بيش:اجتماعي گروه
دست از را خود جان جهان در پيشگيري قابل بيماريهاي
و است كودك ميليون از 150 بيش دامنگير سوءتغذيهميدهند
هرگز واجبالتعليم كودك ميليون از120 بيش
دو زندگي جنگها وسيع دامنه.نگذاشتهاند پا درس كلاس در
.است كرده مختل گذشته سال طي 10 را كودك ميليون
نماينده ديالو سليمان دكتر همشهري ، خبرنگار گزارش به
در كه مراسمي در مطلب اين اعلام ضمن ايران در يونيسف
جهاني روز مناسبت به توانبخشي و بهزيستي علوم دانشگاه
عنوان به بايد روز اين:داشت اظهار شد ، برگزار كودك
جهان سراسر كودكان بين تفاهم و اتحاد و برادري از نمادي
ايدهآلها ارتقاي راستاي در مناسبتي و شود گرفته نظر در
تلاشهاي تقويت و تحكيم و كودكان رفاه براي اهداف و
تلقي جهان سراسر در كودكان منافع بالاترين جهت در يونيسف
ملل سازمان عمومي مجمع توسط كه قطعنامهاي پيرو.شود
تصويب مورد (آذرماه 1333 اواخر) دسامبر 1954 در متحد
به را روزي بايد كشورها تمامي كه است آمده گرفت ، قرار
روز امروز:افزود وي.كنند مشخص كودك جهاني روز عنوان
همجوارمان كشور در اتفاق حال در جديدي فاجعه و است كودك
.است وقوع شرف در افغانستان
اضطراري امدادرساني نيازمند كودك و خانواده هزاران
از بيش را ما دل چشم بايد دلخراش واقعيتهاي اين.هستند
توسط هماهنگ و همگام فعاليت در مبرم نياز چنين به پيش
كه تعهداتي برآوردهساختن راستاي در جامعه اقشار تمامي
يادآور شدهايم ، متقبل كودك حقوق پيماننامه تصويب با
.گردد
نهضت نيت حسن سفير و ايران ملي تيم كاپيتان دايي علي
اين در كه نيز ايران در نوجوانان و كودكان براي جهاني
تشريك به گروهي ، تعهد كار به داشت ، اعتقاد حضور مراسم
و سهم شناختن گروه ، عضو هر توانمنديهاي مساعي ، شناختن
با پيشرفت دارد ، عهده به كه نقشي در كس هر منزلت و قدر
واحد ، هدف به اعتقاد با مكمل ، پيروزي حركتهاي تعيين
پيروزي شيرين تجربه به توجه با همكاري به تشويق و دلگرمي
جهاني نهضت نيت حسن سفير و تيم كاپيتان اشتراك وجوه را
براي همگاني است تلاشي جهاني نهضت:افزود و دانست كودكان
سازمانهاي از اجتماعي گروههاي تمام افراد با شدن همقدم
جمعي رسانههاي از و مدني جامعه نهادهاي تا گرفته دولتي
گامها ، پيشبردن وكودكان ، خانوادهها و خصوصي بخش تا
افراد از يك هر تواناييهاي بر تكيه با مشترك هدفي براي
...و گروهها اين
با تا ميشويم همگروه و همگام هم با همه نهضت اين در
بيماريهاي ويراني ، و جنگ قبيل از جهان فجايع بزرگترين
بيسوادي و جهل ايدز ، دروازههاي چون برانداز خانمان
غلبه اميد و جواني روح به بيتوجهي بر و كنيم صفآرايي
بسيار نيز تواناييها ولي است سنگين مقابله اين.كنيم
.است زياد
با بهزيستي سازمان دانشگاه در كودك جهاني روز مراسم
و كودكان فكري پرورش كانون پرورش ، و آموزش وزارت همكاري
غيردولتي سازمان چندين و احمر هلال كتاب ، شهر نوجوانان ،
توسعه كانون فرهنگي ، يادگارهاي دوستداران انجمن جمله از
دنيا ، انجمن كودكان پژوهشي موسسه كودكان ، فرهنگي
كودكان ، حقوق از حمايت انجمن نوجوان ، و كودك نويسندگان
بسياري همكاري و مستقيم بطور عروسكي نمايشگران انجمن
.شد برگزار غيرمستقيم صورت به سازمانها و گروهها
كودكان راهپيمايي
تهران شرق جنوب
روز تهران شرق جنوب كودك مهدهاي از كودك هزار دو حدود
.كردند راهپيمايي كودك جهاني روز مناسبت به دوشنبه
و حمايت رشد ، بقا ، مضامين با پلاكاردهايي كه كودكان اين
است ضروري همه براي كودك حقوق پيمان با آشنايي و مشاركت
و كودكان حقوق رعايت بر داشتند ، همراه به خود با را
.كردند تاكيد كودك حقوق بينالمللي پيمان به احترام
جمله از ادارات از برخي در حضور با كودكان اين از عدهاي
شهرري اسلامي جمهوري خبرگزاري دفتر و شهرداري فرمانداري ،
و كودكان حقوق حفظ بر مبني خود پيام رساندن خواستار
به مدرسه و خانه در كودكان رواني و جسمي بهداشت رعايت
.شدند ذيربط مسئولان
پايان مرفينبه واكسن توليد آزمايش مراحل
رسيد
پاستور انستيتو در مرفين واكسن توليد آزمايشگاهي مراحل
.است رسيده پايان به ايران
رئيس خاني تقي دكتر خبر مركزي واحد خبرنگار گزارش به
واكسن اين:افزود مطلب اين بيان با ايران پاستور انستيتو
و رسيده داخل ثبت به و كرده طي را خود آزمايشگاهي مراحل
وي.است داشته مثبت جواب نيز آزمايشگاهي حيوانات روي بر
هاري و آنفلوآنزا مننژيت ، واكسنهاي كه اين به اشاره با
:كرد تصريح شد خواهد توليد بزودي انستيتو اين در انساني
و پيشگيري واگير ، و عفوني بيماريهاي درباره تحقيقات
عمده مسئوليتهاي جمله از بيماريها درمان و تشخيص
در نيز مرفين واكسن توليد كه است ايران پاستور انستيتو
.است گرفته صورت اهداف اين راستاي
شد منتشر چاپ صنعت
صنعت مهندسي فني ماهنامه شماره جديدترين:اجتماعي گروه
.شد منتشر چاپ
آموزش چاپ ، آموزش وضعيت آخرين چون ، مطالبي شماره اين در
كمكدرسي ، كتابهاي نشر و چاپ يكم ، و بيست قرن براي چاپ
راه و ترام چاقي علت شناخت درشت ، مشكلات ريز ترامهاي
زمينه در چين بلندمدت و مدت كوتاه برنامههاي آن ، كنترل
پست ليبل ، صنعت عرصه در تحولات تازهترين مركبسازي ،
.است شده منتشر چاپ صنعت به مربوط اخبار و بينالملل
چاپ صنعت آموزش معضل به نيز چاپ صنعت شماره اين مقاله سر
.است پرداخته
سازمان در مسئول مقام يك توضيحات
اضطراري فرود پيرامون
كشوري هواپيمايي
كشور وزير حامل هواپيماي
كشوري هواپيمايي سازمان عمومي روابط مسئول:اجتماعي گروه
گرفته صورت اظهارنظرهاي برخلاف سازمان اين:كرد اعلام
كشور ، وزير حامل هواپيماي اضطراري فرود خصوص در اخير
.نميكند بررسي را نظامي هواپيماهاي سوانح
با گفتگويي طي موضوع اين بررسي پيرامون جعفرزاده رضا
سعدي ، طحان غلامرضا سخنان به استناد با ايسنا خبرنگار
نوع كشوري ، هواپيمايي سازمان پرواز استاندارد معاون
فالكون 20 نظامي هواپيمايي را كشور وزير حامل هواپيماي
هواپيماهاي براي سانحهاي چنانچه:داد توضيح و كرد اعلام
از سانحه دهد ، بررسي رخ نيستند ، كشوري ثبت در كه نظامي
شد ، نخواهد كشوري هواپيمايي سازمان به مربوط قانوني لحاظ
:افزود ويميشود بررسي مستقل صورت به مربوطه بخش در بلكه
هواپيمايي سازمان وظايف خصوص در مصوب قوانين بنابر
ثبت در و هستند نظامي كد داراي نظامي هواپيماهاي كشوري ،
نيز ايكائو مصوب قوانين در موضوع اين.نميباشند كشور
.است شده تاكيد
:ساخت خاطرنشان كشوري هواپيمايي سازمان عمومي روابط مسئول
سازمان وظايف امر در برداشتها تفاوت موجب كه آنچه
مسئوليت سازمان اين كه است اين شده ، كشوري هواپيمايي
ايمني تضمين معناي به اين و دارد را كشور فضاي كنترل
سازمان نظارت تحت نه و ثبت در نه كه نيست هواپيماهايي
.هستند كشوري هواپيمايي
با بيارتباط را شده مطرح نظارت ضعف عنوان به آنچه وي
كه پرسش اين به پاسخ در و دانست كشوري هواپيمايي سازمان
اختيار در مناسبي هواپيماي كشوري هواپيمايي سازمان چرا
سازمان وظايف جزو موضوع اين:نداده ، گفت قرار كشور وزير
.نيست كشوري هواپيمايي
هفتهنامه مسئول مدير مطبوعات منصفه هيات
نشناخت
مجرم را "حريم"
استان دادگستري عمومي روابط:اسلامي جمهوري خبرگزاري
هيات:كرد اعلام اطلاعيهاي در دوشنبه روز تهران
مدير "اختري حسن" آقاي مطبوعات دادگاه منصفه
.نشناخت مجرم را "حريم" هفتهنامه مسئول
روز اختري حسن مسوولي مدير به حريم هفتهنامه
توهين اتهام به گذشته سال ماه اسفند پنجشنبه 18
حكم به و مدعيالعموم شكايت با جمهور رئيس به
منصفه هيات.شد توقيف تهران استان دادگستري
منتشر مطلب دانستن "طنز" با خود نظر اظهار در مطبوعات
و ندانسته اهانت حد در را هفتهنامه ، آن اين در شده
مسئول مدير مجرميت عدم به آراء اكثريت با
.است داده نظر حريم هفتهنامه
در مطبوعات ، منصفه هيات اطلاعيه همين اساس بر
"حسينيفر غلامرضا" آقاي همچنين خود ، امروز نظر اظهار
مجرم آراء ، اكثريت با را "ميلاد" نشريه مسئول مدير
مديرمسئول.ندانست تخفيف مستحق را وي و شناخته
به و مطبوعات بر نظارت هيات باشكايت نشريه اين
تصاوير چاپ و زن تصوير از ابزاري استفاده اتهام
و طاغوت زمان تبليغهنرپيشههاي و عمومي عفت خلاف
در ديروز صبح كاذب ، و جنجالي تيترهاي انتخاب و خارجي
منصفه هيات حضور با و تهران عمومي دادگاه شعبه 1410
عمومي روابط اطلاعيه اساس بر همچنين.شد محاكمه
از پس مطبوعات منصفه هيات تهران ، استان دادگستري
آراء ، اتفاق به دادگاه ، شعبه 1410 امروز جلسه پايان
گنبد روزنامه مسئول مدير" "صفيزاده سيدمحمد آقاي"
و مطبوعاتي سوابق دليل به ولي شناخت ، مجرم را "كبود
تخفيف مستحق جرايمي چنين ارتكاب سابقه نداشتن
.دانست
تهران استان دادگستري عمومي روابط اطلاعيه در
خلاف تصوير چاپ كبود ، گنبد نشريه مسئول مدير اتهام
.است شده عنوان مستهجن و عمومي عفت
مدير اتهام مورد در تهران عمومي دادگاه شعبه 1410
شاكي گذشت دليل به "عاشورا هفتهنامه" مسئول
صادر تعقيب موقوفي قرار (هاشمي سيدطه آقاي) پرونده
.شد خارج دادگاه علني جلسه دستور از پرونده و كرد
چهار مسئول مديران اتهامي پرونده به رسيدگي جلسه
صبح " عاشورا" و "ميلاد" ،"گنبدكبود" ،"حريم" نشريه ،
.شد برگزار تهران عمومي دادگاه شعبه 1410 در ديروز
كردند دريافت انتشار مجوز نشريه 11
انتشار 11 با مطبوعات بر نظارت هيات:اجتماعي گروه
.كرد موافقت نشريه
هيات:گفت داخلي مطبوعات مديركل "جعفري مهرنوش"
انتشار با خود دوشنبه روز جلسه در مطبوعات بر نظارت
سه ماهنامه ، يك دوهفتهنامه ، يك هفتهنامه ، پنج
.كرد موافقت فصلنامه دو يك و فصلنامه
|