سوگندنامه و پزشكي حرفه تعهد و ارزش
بقراط
تهران شهر مشكلات كاهش براي پيشنهاد يك
كنيم آسانتر را اداري كارهاي چرخه چگونه
...اما نميكنم متهم را همه
بگيريم جدي را كشور صنايع در ايمني
يادگيري در اضطراب تاثير
بگذاريد ديگران جاي به را خودتان
سوگندنامه و پزشكي حرفه تعهد و ارزش
بقراط
:اشاره
چرا.است داغ بسيار ما جامعه در پزشكي اخلاق درباره بحث
پيش چندي.دارند سروكار مردم جان و زندگي با پزشكان كه
بقراط ، سوگندنامه طبق.بوديم پزشك روز برگزاري شاهد
اما.باشند خود بيماران جان حافظ همواره بايد پزشكان
خطادرآميخته و آزمون با نيز پزشكي فعاليتهاي و دانش
ميتواند پراهميتي ، و ظريف بسيار مرزهاي حال اين با.است
متن.باشد مقدس و مهم حرفه اين تعهدات و ارزشها حافظ
از تلخيص قدري با شده ارسال "همشهري" به كه را زير
.ميگذرانيم نظرتان
***
يوناني بزرگ حكيم بقراط سوگندنامه ديگر بار يك نيست بد
مرور پزشكي مهم حرفه صاحبان بهويژه عموم آگاهي براي را
مسيح ميلاد از پيش پنجم سده در كه بقراط به.كنيم
سوگندنامه.دادهاند پزشكي علم پدر لقب است ، ميزيسته
از پس كه است برخوردار استواري شالوده چنان از بقراط
.ميدرخشد پزشكي علم تارك بر هنوز متمادي قرنهاي گذشت
يوناني شهير فيلسوف ديگر سقراط از مورد اين در ميتوانيم
:است گفته او.بگيريم وام نيز
در هركسي.دهد ترجيح سود بر را زيان كه هست كسي آيا"
و را ضرر و نفع نه.بگيرد درنظر را حقيقت بايد اول درجه
سقراط محاكمه كتاب از).است عالم نظام بر دليل خود اين
.(افلاطون قلم به
نبوديم ، سرافراز ملتي ما اگر اين ، از مهمتر اما و
پزشك زنان و مردان پرورشدهنده ديرباز از ما سرزمين
و كمال راه جهان ، جاي درجاي اكنون كه نبود پرافتخاري
:بقراط سوگندنامه اما وميكنند طي را افتخار
و تندرستي وبخشنده زندگاني پرورنده كه خدايي به"
از خدا اولياي تمام به و است درمان و دارو هر آفريننده
به كه ميگيرم گواه را همه و ميكنم ياد سوگند مرد و زن
را صنعت اين كه را خود معلمكنم وفا پيمان و سوگند اين
با مقابل در و دانم خود پدر منزله به است آموخته من به
او به خود مال از شود محتاج مالي به اگر و كنم مواسات او
و شمارم يكسان خود برادران با را استاد فرزندان و بدهم
از و بياموزم ايشان به بياجرت را علم اين بخواهند ، اگر
را كسي ديگر شاگردان و استاد فرزندان از و خود فرزندان
به و شود متعهد عهدنامه اين به كه دهم شركت فن اين در
وجه هيچ به نرود پيمان عهدو اين بار زير كه كسي
.نياموزم
باشد مرضي نفع مقصودم معالجات درتمام كه ميكنم عهد و
اعدام در اگر و ندهم بخواهد كشنده دوايي من از كسي اگر و
سقط كه دوايي زنها به نكنم ، عقيده اظهار شود ، مشورت نفسي
پاكيزگي و نظافت طبي ، اعمال انجام در و ندهم باشد ، جنين
وقت در كه را ناگفتني امور.نمايم رعايت كامل بهطور را
ميشنوم ، معالجه وقت غير در يا و ميبينم مرضي معالجه
سوگند به و كنم چنين اگر.نكنم نقل كس هيچ براي و جا هيچ
در و برم لذت زندگي از كه است اميد بمانم ، وفادار آن
اگر و برانگيزم را ديگران احترام و باشم پيروز خويش حرفه
".باد نصيبم اشكت بشكنم سوگند يا برگردانم روي آن از
نورافروز كياندخت
تهران شهر مشكلات كاهش براي پيشنهاد يك
مورد در تهران شهر شوراي محترم اعضاي از يكي اظهارات
قانون خلاف موارد و پنهاني سازهاي و ساخت و باغات تبديل
طرف از و پاك هواي و سبز محيط طرفداران براي طرف يك از
ميخواهند كسانيكه كليه و تهران اصلي ساكنان براي ديگر
خبري باشند برخوردار سالمي زندگي از تهران در
از همواره تهران در آن قيمت و زمين.است نگرانكننده
و است داشته سرشاري سود و بوده برخوردار والايي اهميت
اين برابر رادر پايداري و فشار تحمل باغات ، و سبز فضاهاي
ساختمان از غير به كه نميگذرد ديري و داشت نخواهند امر
نظير مقطعي اقدامات هرگونه.نميماند ديگري چيز تهران در
تصويب زمين ، امور در رانت با مبارزه سبز ، فضاي گسترش
تهران ، .باشد قطعي علاج نميتواند بازدارنده ، قوانين
است اين ميرسد نظر به كه راهي.است تجارت و سياست مركز
كاروان.ساخت همجدا از را تجارت و سياست دوقلوي اين كه
بايد لوازمش و ابزار و امكانات همه با كشور سياسي
تهران تا.نمايد مهاجرت پهناور كشور از ديگر بهگوشهاي
سياسي مركزيت.مردمش و امكانات و تجاري مراكز با بماند
به شهرسازي و مسكن وزارت پيشنهاد با ميتواند كشور
اين و دارد هزينهاي كه نمايد مكان نقل ديگر نقطهاي
.فرداست از بهتر باشد امروز.شود پرداخت بايد روزي هزينه
سپس و شد مطرح روزگاري كشور سياسي مركزيت انتقال بحث
مشكلات از باري كشور ، سياسي مركزيت انتقال.ماند مسكوت
اين سياستمداران به ديگر طرف از و داشت برخواهد تهران
قوانين با آرام محيطي در كه داد خواهد را اجازه
خود نشستهاي و تصميمگيريها به مهاجرتي ، محدودكننده
.داريم زمينه اين در هم را كشورها ساير تجربه.بپردازند
خود خاص امتيازات بهواسطه آلمان شهرهاي مثال بهعنوان
و نقل و حمل نمايشگاهي ، پايتخت ، سياسي ، مركز به يك هر
.شدهاند تقسيم فرودگاهي
سلامتي اسد -بناب
كنيم آسانتر را اداري كارهاي چرخه چگونه
و ميافتد اداره يك به سروكارمان وقتي ما از بسياري
مشكلات با ميآيد پيش برايمان اداري كار اصطلاحا
است؟ چنين چرا راستي به ميشويم روبهرو گوناگوني
را زيادي زمان بايد كه است آن دليل ، عمدهترين و مهمترين
در (كاغذبازي)بوروكراسي هنوز كه چرا كنيم ، اداري كار صرف
.دارد رواج ما اداري سيستم
خودشخص كه است گونهاي به اداري كارهاي موارد بسياري در
در اما باشد ، خود كار پيگير و داشته حضور بايد حتما
از استفاده جاي به ميتواند شخص و نيست چنين موارد برخي
پدر (!اداري ماموريت موارد برخي يا و )اداري مرخصي
خود جاي به را ديگري اعتماد قابل فرد يا خود بازنشسته
سير كليهادارات ، ميشود پيشنهاد منظور همين بهبفرستد
مشخص تقاضا نوع هر براي را پرونده نوع هر به مربوط اداري
:ميكند مشخص اداري سير.نمايند چاپ خاصي فرم در و
دارد؟ وضعيتي چه هفته طول در اداره كار ساعات -1
طور به او كار اتمام متقاضي مراجعه زماناولين از -2
ميكشد؟ طول چقدر متوسط
به اداري بخش هر در كار انجام به مربوط زمان متوسط -3
است؟ چقدر جداگانه طور
ديگر و است الزامي متقاضي شخص حضور بخشهايي چه در -4
...شرايط
بخش اختيار در آنها قرارگرفتن و فرمها قبيل اين چاپ با
اداره ، هر ورودي تابلوي در آنها نصب همچنين و عمومي روابط
مراجعه براي وقت تنظيم و مراجعان ريزي برنامه امكان
مييابد كاهش ادارات به بيدليل مراجعات و ميشود فراهم
سازمانها و ارگانها عملكرد بر مردمي نظارت يك كار اين با
.آمد خواهد وجود به نيز
كه قسمتهايي تعيين و زماني برنامه شدن مشخص با همچنين
با ميتوان سادگي به ،(گلوگاهها)شود مي صرف زيادي زمان
كه نيروهايي يا بيكار نيروهاي دائم يا موقت مكان تغيير
به خدماترساني شده ، ياد گلوگاههاي به ندارند زيادي كار
.كرد تسريع را مردم
مراجعان آشنايي روش ، اين ديگر مزيت فوق ، موارد بر علاوه
كارها در تسريع سبب كه است اداره هر خاص اصطلاحات با
.شد خواهد
سرانه گفته ، پيش طرح پيادهسازي با كه پيداست ناگفته
ملاحظهاي قابل طرز به ما كشور در كاري نيروهاي مفيد كار
.يافت خواهد افزايش
ارگانهاي سازمانها ، ادارات ، كليه در ميتواند طرح اين
بانك ويژه به بانكها در همچنين و خصوصي حتي و دولتي
.درآيد عمل مرحله به (وام دريافت مراحل)مسكن
"محفوظ نام"
...اما نميكنم متهم را همه
اقامت كشور از خارج در كه بستگانم با است از 22سال بيش
خارج از كه نامههايي است ماهي چند دارم مكاتبه دارند
از بيش تاخير با يا و نميرسد بدستم يا ميشود پست برايم
منطقه 14 پست اداره به مرتبه چندين تاكنون.ميرسد ماه 2
اين نيز كتبي صورت به و كردم مراجعه وليعصر ميدان
مربوطه مسئول اطلاع به را نامهها توزيع روند در نارسايي
نتيجهاي اما ميدهند ، پيگيري قول اينكه با رساندهام
اينجانب براي ارسالي نامههاي از بعضي.است نشده حاصل
مثال عنوان به كه است وكالتنامه يا و خانوادگي عكس حاوي
با اما است ، شده پست آمريكا از تيرماه اوايل آنها از يكي
همزمان.است نرسيده بدستم هنوز نيم و ماه از 2 بيش گذشت
سريعتر رساندن براي است بهتر پستي هزينههاي افزايش با
فراهم لازم تسهيلات آنها صاحبان بدست پستي محمولههاي
.شود
صامت خسرو
بگيريم جدي را كشور صنايع در ايمني
كشور مختلف مناطق در گوناگون حوادث وقوع شاهد روز هر
به توجه عدم و بياحتياطي در ريشه آنها بيشتر كه هستيم
حادثه هزار به 13 نزديك سال 1378 دردارد ايمني اصول
ثبت به درسازمانتاميناجتماعي خسارت پرداخت به منجر
سال 1372 در حريق از ناشي مالي خسارت ميزان.است رسيده
وقوع ما همه.است بوده تومان ميليارد به 10 نزديك
به منجر بود نزديك كه اصفهان جهان نقش ميدان در آتشسوزي
متعدد حوادث يا و شود عاليقاپو چون باستاني تخريبآثار
لوله خط مهيب آتشسوزي خصوصا نفت لوله خطوط براي
كوچكي بخش اينها.داريم بهياد گذشته سال در را گچساران
تنها اما است منتشرشده رسانهها در كه است حوادثي از
اقتصاد به كلان مالي خسارت بيانگر شده اعلام حوادث همين
خصوصا مسئولان كه است اين بيانگر مطالب مجموع.است كشور
ايمني مقوله به بيشتري توجه بايد علوم وزارت و كار وزارت
حفاظت كميته آئيننامه مواد.باشند داشته كشور صنايع در
ايمني سامانه زيربناي مصوب 11/4/1374 كار بهداشت و فني
اجرا صنايع در يا قانون اين اما است كشور صنعت در
در سعي آن غلط و ناقص اجراي با صنايع اكثر يا و نميشود
كه فني حفاظت مسئول.دارند را قانون از فرار و ظاهرسازي
حرفهاي بهداشت مسئول و ايمني رشته فارغالتحصيل ميبايد
عمومي پزشك يا حرفهاي بهداشت فارغالتحصيل ميبايست كه
درمراكز كار بهداشت و فني حفاظت قانون اجراي اساس باشد
آمار حريق ، نظير اموري به ايمني مسئول توجه.هستند صنعتي
و ايمني اصول اجراي و حوادث پيشگيري و تحليل و تجزيه و
پيشگيري و گزارش شناخت ، به حرفهاي بهداشت مسئول توجه
.است معطوف شغلي بيماريهاي
حرفهاي بهداشت يا ايمني مسئولين با موقت قرارداد عقد
به اخراج هشدار و آن از استفاده با كارفرما كه است امري
انجام مانع ميتواند حرفهاي بهداشت يا ايمني مسئولين
وزارت مسئولين جدي توجه كه شود قانون اجراي عدم و وظايف
در ايمني مقوله ضعف موجب كه ديگر مسئلهميطلبد را كار
رشته اين دانشجويان پذيرش و فني دانش كمبود ميباشد كشور
.است كشور در
در صنعتي ايمني دررشته پذيرش ميزان سال 80 آمار براساس
-صنعت و علم دانشگاه) نفر تقريبا 100 كارشناسي مقطع
مقطع در و (كار اسلامي غيرانتفاعي دانشگاه و نفت صنعت
-بهداشت و حفاظت دانشكده) نفر حداكثر 100 نيز كارداني
نيز ودكترا ارشد كارشناسي مقطع در.است (آزاد دانشگاه
پذيرش ميشود ديده آنكه با.نيست فعال دانشگاهي هيچ
تنوع و تعداد به توجه با صنعتي ايمني رشته در دانشجويان
افزايش جهت در تنها علوم وزارت اما است ناچيز كشور صنايع
است مطلوب آن پذيرش ميزان كه حرفهاي بهداشت دانشجويان
كاردانهاي ناپيوسته كارشناسي براي حتي و ميرود پيش
است ، گرفته نظر در را حرفهاي بهداشت رشته صنعتي ايمني
است متفاوت رشته دو اين تحصيلي واحدهاي وظايف كه درحالي
و فيزيك -رياضي ديپلم داراي ايمني رشته دانشجويان حتي و
.هستند تجربي ديپلم داراي حرفهاي بهداشت دانشجويان
درخواست به تاكنون متاسفانه نيز عالي آموزش گسترش شوراي
كارشناسي كردن داير براي كار بهداشت و حفاظت دانشكده
و است نداده مناسبي پاسخ صنعتي ايمني رشته ناپيوسته
ادامه مشكل با صنعتي ايمني فارغالتحصيل كاردانهاي
.ميباشند مواجه تحصيل
ايمني كارشناس /محمودي اميد
يادگيري در اضطراب تاثير
فلان":قبيل از عباراتي ميشود يادگيري از سخن كه زماني
آن در خوبي استعداد كه استچرا موفقي دانشآموز شخص
ضعيفي نمرات كم هوش علت به دانشآموز فلان" ،"دارد زمينه
اين منكر كسي امروزه.ميشود ذكر فراوان "ميكند كسب
و موفقيت در مهمي بسيار عوامل استعداد و هوش نميشودكه
اين از نبايد ميشود ، اما يادگيري امر در افراد ناكامي
حائز نقش داراي هم ديگر عوامل كه كرد چشمپوشي مسئله
اضطراب عوامل اين جمله از.ميباشد مهم امر اين در اهميت
تلقي افراد دروني عواطف و حالات از جزئي واقع در كه است
سنين زير دانشآموزان مورد در بخصوص امر اينميگردد
جلوه بيشتر مسئله اين اهميت زمانيميكند صدق 2018
ميان به صحبت پاي خارجي يا دوم زبان يك از كه مينمايد
اسلوب با ناآشنا محيطي در است مجبور فرد كه چرا.ميآيد
تسلط معمولا كه زباني وسيله به و اول زبان با متفاوت
.نمايد ابراز را خود منظور ندارد آن بر كافي
:ميكنند تقسيم دسته دو به را افراد محققان خصوص اين در
ميباشند نگران مسئلهاي هر به نسبت تقريبا كه دستهاي
شخصيت از جزئي مدت دراز در اضطراب حالت اين كل طور به و
در كه هستند افرادي دوم دسته ;ميشود محسوب آنها طبيعت و
طور به درس كلاس در زبان فراگيري همچون خاص موقعيتهاي
از ترس داراي يا افراد اين ميگردند ، حالت آن دچار موقتي
عدم از ناشي كه ميباشند ديگر زبان در ديگران با ارتباط
يا ميباشد خود احساس و عقايد ابراز براي آنها توانايي
خود همنوعان توسط آنها درباره منفي ارزيابي از ترس
چرا ميباشد دوم گروه متوجه محققين توجه بيشتر.ميباشد
ولي گرديده ، عملكرد شديد كاهش باعث اضطراب حالت اين كه
.است پيشگيري قابل آساني به
ياس ، وسواس ، ترديد ، ترس ، قبيل از باحالاتي معمولا اضطراب
طبقهبندي منفي عواطف يا احساس جزء كه -ناراحتي و استرس
گوناگون صورتهاي به اضطراب.ميباشد همراه -گرديدهاند
اين در من آيا" جملههاي مثال عنوان به.مينمايد جلوه
اين فهم به قادر من آيا" ،"ميشوم؟ قبول امتحان درس
"برميآيم؟ كار اين عهده از من آيا" يا "هستم؟ موضوع
مواجهه در افراد اضطراب حالت از نمونههايي كننده بيان
نشات حالت اين از بعضي.ميباشند خارجي زبان يادگيري با
فراگيري به آن در افراد كه است محيطي از گرفته
تلفظ علت به است ممكن فراگيرنده شخص مثلا ;ميپردازند
خود همكلاسيهاي تمسخر مورد ديگر اشتباهات يا اشتباه
موقعيتهاي در اضطراب ايجاد باعث امر اين و گيرد قرار
از ناشي عوارض از دانشآموزان از بسياري.گردد مشابه
ميبرند ، رنج كموزني يا كابوس بيخوابي ، همچون اضطراب
نگاه مخفي ديگران ديد از را مسئله اين كماكان ولي
محيط از خارج عوامل به اضطراب حالت اين گاه.ميدارند
پريشانيهاي مثال عنوان به ;دارد بستگي فراگيري
نوجواني سنين در افراد تلخ هاي تجربه تكرار و بازدارنده
.ميگردد افراد در اضطراب حالات بروز باعث خردسالي و
ميشود ، افراد مفيد عملكرد كاهش باعث آمده بوجود اضطراب
كه گرديده لازم انرژي اتلاف باعث آمده بوجود حالت كه چرا
گردد اطلاعات تحليل و تجزيه ذخيره ، صرف ميبايست معمولا
به قادر لازم انرژي از محروم حافظهمغز نتيجه در و
است داده نشان تحقيقات.نميباشد فراگيري فرايند انجام
دانشآموزان و دانشجويان نمرات (با 1 اضطراب كه
ونوشتاريو گفتاري فعاليتهاي عملكرد(بسندگيزبان3(2
.ميباشد منفي رابطه داراي نفس ، به اعتماد(4
به علاقهمند دانشآموزان براي مهم نكته بنابراين
چگونه استكه اين خارجي زبان يا دوم زبان فراگيري
.نمايند كمك آن رفع به و داده تشخيص را اضطراب مدرسين
حالت امادارد اضطرابوجود تشخيص براي مختلفي تستهاي
;ميباشد تشخيص قابل استاندارد وجودتستهاي بدون اضطراب
:كرد اشاره زير موارد به ميتوان آن علائم جمله از
يا زياد غيرموجه غيبت سوالات ، كردنپاسخ فراموش *
كلاس ، در فعاليت عدم درس ، كلاس در دانشآموزان ديرآمدن
.ترم دروس حذف
بيمورد ، خوردن تكان لباس ، يا ريش سر ، موي با كردن بازي*
.صدا لرزش كلمات ، و آواها واضح تلفظ عدم
دردهاي سردرديا ماهيچهها ، گرفتگي و انقباض*
.نابهنگام
انتقاد انزواطلبي ، بيمورد ، مواقع در حد از بيش مطالعه *
.خود از شديد
و كاهش در توجهي شايان كمك ميتوانند مدرسين هرحال به
:جمله از كنند ايفا اضطراب رفع
از ناشي وعوارض خود اضطراب حالت متوجه را دانشآموزان -1
.ميباشد آن رفع در موثري كمك خود آگاهي اين.نمايند آن
و دهند ارتقا را دانشآموزان نفس به اعتماد -2
موفقيت نظر مورد دانشآموز كه كنند فراهم موقعيتهايي
.نمايد باور را خود و دهد نشان آن در را خود
ارعاب و تهديد از عاري و دوستانه بسيار فراگيري محيط -3
.نمايند فراهم
از واقعبينانه انتظارات به را خود آرمانگرايي -4
.نمايند مبدل دانشآموزان
را خويشتنداري و ريسك قدرت مثبت ، عواطف و احساسات -5
.دهند ارتقا
روحاني علي
(شيراز دانشگاه ارشد كارشناسي دانشجوي)
بگذاريد ديگران جاي به را خودتان
كنيم گفتوگو ديگران با چگونه
باشيم ، داشته مشترك احساس ديگر فرد با كه است وقتي همدردي
و بادست و آوريم حساب به خود غم و شادي را او غم و شادي
بيشتر دربكاهيم گرفتاريهايش بار از كه بكوشيم خود زبان
حتي و نداريم همدردي به نيازي خود ارتباطات در ما مواقع
و همدلي.نميدانيم مطلوب و پسنديده را برخوردي چنين
همدلي.دارد تفاوت كاملا اخير مورد دو با دردآشنايي
بايد منظوري چنين براي.ديگر فرد نظر درك قدرت يعني
او ديدگاه از را امور بگذاريم ، او جاي به را خودمان
چه بوديم وي جاي به اگر كه بپرسيم خود از و ببينيم
و عقايد با لزوما كه نيست نيازي ميداشتيم ، احساسي
بانظرهاي ميتوان زيرا باشيم ، موافق مقابل طرف احساسات
و علائق از آوردن در سر با حال عين در و بود مخالف ديگري
درد.كرد درك كاملا را او احساسات و وضعيت تمايلاتش ،
بين از افراد روابط در موجود شكاف كه ميشود موجب آشنايي
كاهش نتيجه در و شدن نزديكتر براي مساعدي زمينه و برود
.آيد فراهم تقابلي و تدافعي حالت
در كه دارند نياز كنند ، كار خوب كه اين براي افراد برخي
برقرار صميمانهاي و دوستانه روابط ديگران با كار محيط
به را خود توجه تمام صرفا ديگر شماري كه صورتي در كنند ،
به نسبت خود رابطه به و ميدارند معطوف خويش كار كيفيت
كاري كه فكرند اين به تنها گروهي.نمينهند وقعي ديگران
در.برسانند پايان به ديگران از زودتر ترتيبي هر به را
كار كيفيت دارد اهميت آنچه معتقدند ديگر عدهاي كه صورتي
كوتاه.نيست مهم وجه هيچ به كار انجام زمان مدت و است
.ندارد اهميت ميزان يك به كس همه براي چيز همه آنكه سخن
چه بدانيم و بشناسيم را مردم ذهني چارچوب بتوانيم هرگاه
به انتظاراتشان برآوردن با دارد اهميت برايشان چيزي
ايجاد صميمي و گرم رابطهاي آنها با ميتوانيم سهولت
.كنيم نفوذ آنها در و كرده
سوابق از بايد مختلف افراد ذهني چارچوبهاي شناخت براي
از و آورد دست به اطلاعاتي آنها گذشته تجربيات و زندگي
و شد آگاه خوبي به آنها گرايشهاي و حساسيتها ضعف ، نقاط
بايد واقع در.ديد آنها چشم دريچه از را چيز همه آنگاه
ديگر فرد ذهني چارچوب به را خود ذهني چارچوب حتيالامكان
ارتباط و آيد فراهم گفتن سخن زمينه تا كرد نزديكتر
با موفق ارتباطي ايجاد براي ديگر ، عبارت به.شود برقرار
.باشند همساز و متقارن ذهني چارچوبهاي بايد يكديگر ،
از كه است ميسر زماني تنها چارچوبها اين كامل انطباق
ديگر فرد با غيره و زندگي تجارب سن ، فرهنگ ، تربيت ، نظر
بهطور شرايطي چنين در.باشيم داشته كامل شباهت
.ميكنيم حس يكسان و صميمي ديگر فرد با را خود ناخودآگاه
همدلي برمبناي رابطه يك ايجاد براي شرايط حادترين بعكس ،
دونفر بين كه فراواني تفاوتهاي خاطر به كه است زماني
با دو آن ذهني چارچوبهاي از كوچكي بخش تنها دارد وجود
طور به ما ذهني چارچوبهاي خواه.باشد سازگار و جور هم
هم به را آنها اختيار به خواه و باشند نزديك هم به طبيعي
با ارتباط باشد ، بيشتر تقارن اين هرچه كنيم ، نزديك
انطباق و همرنگي تقدير ، هر به.است موفقتر يكديگر
مفيد و موثر رابطه يك عطف نقطه نفر ، دو ذهني چارچوبهاي
.است همدلي و تفاهم يك از واقعي مفهوم و بوده آنها بين
بررسي مرور همسر ، انتخاب براي راه بهترين نظر اين از
عاطفي ، ذهني ، جنبههاي مشابهت كه چرا اوست ذهني چارچوب
برمبناي روابطي كه ميدهد نفرشان دو بين فرهنگي و رواني
از پس صورت اين غير در.است انتظارشان در تفاهم و همدلي
علائق ، از بايد تفاهم ايجاد براي شوهر و زن ازدواج
كردن نزديك با تا آورند در سر يكديگر گرايشهاي و تمايلات
.گويند سخن زبان يك با باشند قادر ذهنيشان چارچوبهاي
آهويي كريمي آزاده
|