شد بررسي حال و گذشته در بوطيقا
ميكنند؟ چه ناشران
شد؟ متولد روزي چه در مسيح
فرهنگي گردش
رياضي شناسي معرفت
شد بررسي حال و گذشته در بوطيقا
ايران در ادبي نقد وضعيت بررسي همايش در
با ايران در ادبي نقد وضعيت بررسي همايش نشست هفدهمين
"حال و گذشته در بوطيقا" عنوان تحت سيدحسيني رضا سخنراني
صاحبنظران ، استادان ، گسترده حضور با ماه دي چهارم
خانه در فلسفه و ادبيات ماه كتاب اهتمام به علاقهمندان
.شد برگزار كتاب
كه مطلب اين بيان با خود سخنان ابتداي در سيدحسيني رضا
درباره اشتباه:گفت كرد ، صحبت "كلمه" خود از بايد نخست
مترجمان ناتواني نيز و شعر فن به Poetic كلمه ترجمه
يوناني تئاتر با آنها آشنايي عدم و مطلب درك از اوليه
ارسطو آثار مفسران كه ما ، بزرگ فلاسفه كه است شده سبب
آنها تمام و باشند عاجز نهم رساله اين درك از بودهاند ،
به رشد ، ابن و نصير خواجه تا گرفته ابنسينا و فارابي از
رسالهاي كدام هر پوئتيك ، رساله توضيح و درك جاي
.نوشتند شعر درباره
نام:داشت اظهار ارسطو كتاب عنوان درباب ادامه در وي
به توجه با.است Poietikes technesتPeri ارسطو كتاب اصلي
است ، "راهنما كتابچه" Techne معاني از يكي كه اين
كتابچه" عنوان اين از اصلي منظور كه گفت ميتوان
.است "ادبي آفرينش راهنماي
زمان آن در:گفت ارسطو نزد شعر مفهوم درباب حسيني سيد
شعر مقصودش ميكرد ، استفاده شعر لغت از ارسطو كه وقتي
غنايي ، شاعران بزرگترين كه آن با و بود نمايشي و روايي
بودند ، سروده را اشعارشان ارسطو از پيش پينداروس و سافو
اصل در ارسطوندارد اشارهاي غنايي شعر به او اما
تئاتر نوع دو و است حماسه كه را روز آن رمان دستورالعمل
.است نوشته را كمدي و تراژدي
شعر ، فن رساله:داشت اظهار شعر فن رساله باب در وي
اين.است نشده نوشته مردم براي مطلقا كه است رسالهاي
سر تدريس براي او كه است يادداشتهايي سلسله يك رساله
هرچند يادداشتها اين.ميكرد استفاده آنها از كلاسش
.هستند هم معني پر بسيار گاهي اما هستند فشرده بسيار
ارائه آنها از مفصلي تفاسير و شدند پيدا مفسريني بعدها
آن از بعد و نشدند پيدا آثار اين پانزدهم قرن تا.كردند
.گرديدند ترجمه و شدند پيدا آشفته بسيار صورت به
كه است اين حقيقت:گفت ارسطو خطابه رساله مورد در وي
.است نداده انجام مهمي كار چندان رساله اين مورد در ارسطو
اصل در خطابه از مقصود كه داشت توجه بايد البته
سه در را بلاغت فن ارسطو و است بلاغت فن يا Rhetoric
.است برده كار به ادبي آثار و سياسي مسائل قضاوت ، مورد
آن در كه آنجا از و نيست توجه قابل چندان آن نخست فصل دو
نوعي به ميكردند ، تعيين را مملكت سرنوشت سخنرانان زمان
به قدري آن سوم فصل اما.ميدهد آموزش را سياست و قضاوت
.است پرداخته بلاغت فن
در بيان و معاني فزاينده رشد به اشاره با سيدحسيني
ادبيات در بيان و معاني:داشت اظهار عرب و فارسي ادبيات
گرد به او امثال و ارسطو كه يافت عظمتي چنان فارسي و عرب
در بيان و معاني كه رشدي حتي.برسند نميتوانند هم آن
.نيست ما محققان و نويسندگان كار درحد هم باز يافت اروپا
اين در خود بينظير و غني آثار به نسبت ما متاسفانه اما
است لازمهستيم بيتوجه مطول و اسرارالبلاغه چون زمينه
در بيان و معاني تحولات با همگام بيان و معاني رشد براي
.بدهيم انجام را مشتركي مطالعات اروپا ،
افلاطون:گفت ارسطو و افلاطون نظريات تفاوت درباب وي
نيز را آن معايب حتي و نميگيرد جدي را تقليد و محاكات
خود و دارد دوست را هومر كه چند هر او.ميكند بيان
از كه را مسائلي شاعران چون اما دارد ، شاعرانه زباني
براي و دادهاند نسبت خدايان به نيست ، شايسته او ديدگاه
گرفتهاند ، نظر در نبود ، آنها خورشان در كه رفتاري قهرمان
فاقد را آثار اين و است مخالف ادبي آثار با كلي طور به
مطرح را موضوع اين عكس ارسطو كه آن حال.ميداند ارزش
بالفعل و بالقوه مسئله بيان هنگام ارسطو.ميكند
تراشيدن با هنرمند و است بالقوه مجسمهاي سنگ":ميگويد
مجسمهاي صورت به را آن و ميكند سنگ وارد را هنرش آن ،
هنرمند است معتقد افلاطون برخلاف او."ميآورد در بالفعل
سمت به دهد ، انجام هنري كارهاي بهتر و بيشتر هرچه
.ميرود پيش خداوند آفريده
:گفت بوطيقا تاريخ در مهم مراحل درباب ادامه در سيدحسيني
چهار انتزاعي صورت به ميتوانيم ساده طبقهبندي يك طبق
نخست ، :بگيريم نظر در بوطيقا تاريخ در را مرحله
با اثر رابطه به آنها توجه تمام كه محاكاتي بوطيقاهاي
چهارم قرن از بوطيقاها اين.ميدهد نشان كه است دنيايي
.ميشوند ديده ميلادي شانزدهم قرن تا مسيح ميلاد از پيش
به بيشتر كه تاثيرگذار يا گرايانه عمل بوطيقاهاي دوم ،
قرون در و دارند توجه ميگذارد برخواننده اثر كه تاثيري
بوطيقاهاي سوم ، .دارند رواج ميلادي هيجدهم و هفدهم
اول درجه در را او نبوغ خلاقيت و نويسنده كه بيانگرا
ميگيرند بر در را نوزدهم و هيجدهم قرون و ميدهند قرار
سروكار آن با حاضر حال در كه است عيني بوطيقاي بالاخره و
شناخت موضوع عنوان به كليتش در را ادبيات و داريم
.ميپردازد اثر به تنها و دارد سروكار اثر با و ميپذيرد
:داشت اذعان ابژكتيو يا عيني بوطيقاي باب در سيدحسيني
آنها.ميشود آغاز روسي فرماليستهاي با عيني بوطيقاي
نوعي بايد اجتماعي انقلاب داشتند اعتقاد كه بودند گروهي
آنجا از اما.باشد داشته درپي هم را ادبي و هنري انقلاب
آنها جمع زودي به بود ، مخالف آنان افكار با استالين كه
را پراگ حلقه ديگر تن چند اتفاق به ياكوبسن.شد متفرق
دست اساسي كارهاي به باختين و اشكلوفسكي و داد تشكيل
كه كرد اشاره زدايي آشنايي به ميتوان جمله از كه زدند
.شد مطرح ادبي آثار به بخشيدن جذابيت براي اشكلوفسكي توسط
ميكنند؟ چه ناشران
ابك حميدرضا
نو طرح
و خاتمي محمد سيد "مردمسالاري" كتاب انتشار از پس
در نو طرح منتشره كتابهاي آخرين كه گنجي ، اكبر دفاعيات
منتشر "آرنت هانا سياسي فلسفه" بودند ، گذشته روزهاي
كتابهايي ساير با مقايسه در كتاب اين ويژگي.شد خواهد
نوشته انگليسي زبان به آرنت درباره اخير سالهاي در كه
اوليه مراحل به تنها آنها برخلاف كه است اين شدهاند
در او عقايد تحول بلكه نميپردازد او عقايد تكوين
را ميشود متبلور "ذهن حيات" كتاب در كه بعدي دورههاي
را كتاب اصلي مضمون بتوان شايدميدهد قرار مدنظر نيز
"عدالت و اخلاق"دانست عمل و نظر ميان رابطه در كندوكاو
نسبت در كاوش به دارد قصد و شد خواهد منتشر زودي به كه
در مفهوم دو اين تاريخي سرگذشت و عدالت و اخلاق ميان
خلائي شدن پر به دارد قصد كه است مدعي بپردازد ما كشور
به مربوط مسائل تحليل زمينه در ما فرهنگ در كه كند كمك
.است آمده وجود به اخلاق
بحث محدوديتهاي و امكانها شگردها ، " نو طرح ديگر كتاب
درباره بحث كتاب اصلي موضوع.دارد نام "بنيادگرايان با
معتقد كه داريم كسي براي پاسخي چه ما كه است نكته اين
به مكلف را او امر اين و اوست انحصار در حقيقت است
ميكند؟ ديگران سركوبي
دانشگاه در فلسفه استاد شلايشرت ، هربرت كتاب نويسنده
.است آلمان كنستانتس
درآمدي" هم آينده هفتههاي در نو طرح آثار از ديگر يكي
درباره هرمنوتيكي پژوهشي كه بود خواهد "طب فلسفه بر
به و ميآيد بهوجود طب حوزه حوش و حول در كه است مسائلي
طريق از و ما دوره در كه ميپردازد موضوعاتي تحليل
.آمدهاند وجود به پزشكي علم در گرفته صورت پيشرفتهاي
پارساترين" اولي.كرد خواهد منتشر هم رمان دو نو طرح
كه است گالدوس پرث شاهكار نخستين كه دارد نام "شهر بانوي
اسپانيا ادبي چهره بزرگترين سروانتس از پس را او همگان
زندگينامه به بيشتر كه هم ديگري و ميآورند شمار به
تحولات به كه دارد نام "سودايي تبعيديان" دارد شباهت
.ميپردازد پرخفقان 1840 دهه در روسيه اجتماعي سياسي
آگه
.شد منتشر ايران نويسندگان كانون نامه سال بيست از پس
و مقالات شعرها ، داستانها ، از مجموعهاي كه نامه اين
آثار گردهمآوردن براي است مجددي كوشش بررسيهاست و نقد
مجموعه يك در را خود نوشتههاي سالهاست كه نويسندگاني
آتشي ، منوچهر چون كساني ;نكردهاند منتشر مستقل و مجزا
عباس دانشور ، سيمين سپانلو ، محمدعلي دولتآبادي ، محمود
شماره اين در.گلشيري و شاملو چون درگذشتگاني حتي و مخبر
.است آمده نيز درويشيان اشرف علي با وحيدي ناصر گفتوگوي
حسن ترجمه و هارتمن گرترود نوشته "كهن دنياي سازندگان"
مجموعه از كتاب اين.است آگه انتشارات ديگر كتاب مرتضوي
تاريخ با آمريكايي جوانان آشنايي هدف با كه است آثاري
كتاب يك عنوان به سالها و است شده نوشته جهان پيشين
زبان.است ميشده تدريس دبيرستانها در تاريخ درس كمكي
جانبداري و تعصب از نويسنده پرهيز و متن بيتكلف و ساده
.افزود خواهد كتاب خوانندگان بهشمار مطمئنا
كرده منتشر نيز را "ايران حماسه و اسطوره بنيادهاي" آگه
.است
و اسطورهشناسي در گفتار شانزده حاوي كتاب اين
كوياجي كووجي جهانگير توسط كه است حماسهپژوهيسنجي
و گزارش را آنها نيز دوستخواه جليل و شدهاند نگاشته
و شاهنامه افسانههاي گفتارها اين.است كرده ويرايش
سنگنگارههاي چيني ، كهن اسطورههاي و آن چيني همتاهاي
موضوعات بسياري و تاريخ و افسانه در رستم بستان ، طاق
مهرداد از روششناختي نقد دو.ميگيرد بر در را ديگر
منتشر هم كتاب يك آگه.است شده كتاب اين ضميمه هم بهار
نگارش براي مناسب چارچوبهاي معرفي قصد كه است كرده
كه دارد را پاياننامهها و گزارشها تحقيقي ، مقالههاي
.است گرفته نام "شيوه و سبك" كتاب اين
از "ضعف نقطه" نام به رمان يك نيز آگه ديگر كتاب دو
اسحاقپور يوسف نوشته "هدايت صادق برمزار" و ساماراكيس
مجددا هم را كدكني شفيعي محمدرضا "زبورپارسي" آگهاست
.است كرده چاپ
شد؟ متولد روزي چه در مسيح
ساركسيان گارون
از جهان مسيحيان.نيست روشن مسيح حضرت تولد دقيق تاريخ
يكپارچه طور به ميلادي سده 4 تا مسيح دين پيدايش آغاز
جشن ژانويه روز 6 در را او تعميد غسل و مسيح حضرت تولد
پرنفوذ كليساهاي برخي ميلادي سده 4 از اماميگرفتند
روز 25 داده تغيير را مسيح زادروز تاريخ يوناني و رومي
حواري كليساي.پذيرفتند او تولد روز عنوان به را دسامبر
سال) بنيانگذاري آغاز از و نپذيرفته را تغيير اين ارمني
ژانويه ششم روز در را مسيح عيسي زادروز تاكنون (م 301
پديد چگونه و چرا تفاوت اين ببينيم حال.است گرفته جشن
.آمد
كليسا يك و شريعت يك باني مسيح عيسي حضرت كه است بديهي
و گوناگون كليساهاي اكنون كه ميبينيم اما.است بوده
اداري ، شيوه اصول ، داراي كليسا هر و دارند وجود مستقلي
كليساها ديگر با كه است ويژهاي خود آيينهاي و مراسم
به (Ekklesia) يوناني است واژهاي كليسا.دارد تفاوت
برگزار آن در جلسه كه ساختماني يا عمومي جلسه معني
نماد كليسا كه باورند اين بر مسيحيان عموم.ميشود
ميان است حلقهاي و است زمين در آسماني حكومت استقرار
ميان است پيوندي سخن ، ديگر به يا ديندار ، بنده و خداوند
.زمين و آسمان
شركت با بسياري همايشهاي تاكنون مسيحيت ، اصول وضع براي
عنوان به دسامبر روز 25 انتخاب كه شده برگزار دين علماي
ميلادي سال 451 به همايش چهارمين در نيز مسيح تولد روز
را همايش اين مصوبات ارمني كليساي.است گرفته صورت
به و ماند وفادار پيشتر همايش سه مصوبات به اما نپذيرفت ،
.نمود برقرار خاصي مراسم و جشنها آنها ياد
شهر در ميلادي سال 325 در جهان كليساهاي همايش نخستين
.گرفت صورت كبير قسطنطين روزگار در و صغير آسياي در نيقيه
داشتند شركت آن در مسيحي دنياي سراسر از اسقف تعداد 318
محكوم را اسكندريه كليساي ارشد كشيش آريوس ، عقايد و
پسر كه آريستاگس ، نام به ارمنستان ديني رهبر.كردند
همايش اين در نيز بود ، پارتيان دودمان از و قديس گريگور
اين به ميلادي سده 5 ارمني مورخ آگاتانگغوس ، داشت شركت
.ميدهد ارائه را آن از جزئياتي و ميكند اشاره رويداد
ميلادي سالهاي 381 در ديگر همايش دو نيقيه همايش از پس
سال 431 و قسطنطنيه ، شهر در مسيحي عالم شركت 150 با
آنها.شد برگزار افسس شهر در اسقف شركت 200 با ميلادي
.دادند راي آنها محكوميت و انحرافي عقايد برخي رد در نيز
.شد پذيرفته ارمنيان ، سوي از نيز همايشها اين مصوبات
سال 6335 در كه بود كليسايي نخستين رم كاتوليك كليساي
تغيير دسامبر به 25 ژانويه از 6 را مسيح حضرت تولد روز م
كليساي م ، در 379 قسطنطنيه كليساي آن از پس.داد
تغيير اين م در 386 انطاكيه كليساي و م در 380 كاپادوكيه
.پذيرفتند را
در يوناني كليساي و ارمنستان كليساي ميان اختلاف نخستين
به ارمني حواري كليساي زمان آن در.داد روي م سال 374
دست سزايا شهر اسقف تابعيت از ارمنستان ، پادشاه فرمان
حركت اين البته.گشت مستقل كليساي يك به تبديل و كشيد
سياسي حركت يك بيشتر و نداشت عقيدتي مسايل به ارتباطي
يوناني فرهنگ نفوذ زير از را ارمنيان كه هدف اين با بود ،
در ميلادي سده 5 ارمني مورخ بوزاند پاوستوس.آورد بيرون
.است گفته سخن رويداد اين از خود كتاب
ژانويه از 6 مسيح حضرت زادروز تغيير شد ، گفته كه چنان
كالسدون همايش در م سال 451 در نخستينبار دسامبر ، به 25
باقي ژانويه همان 6 او تعميد غسل روز اما يافت ، رسميت
.نداشت نمايندهاي همايش اين در ارمنستان كليسايماند
فراگرفته را ارمنستان سراسر كه بود آشوبي وجود آن علت
ارمنيان فرماني صدور با ساساني دوم يزدگرد كه چرا بود ،
.بود فراخوانده مزديسنا دين پذيرش و مسيحيت ترك به را
چندي از پس و آمدند گرد ارمنستان علماي و اميران بزرگان ،
يزدگرد فرمان پذيرش از آشكارا و دادند پاسخ را نامه آن
او.برانگيخت را يزدگرد خشم ارمنيان نامه.كردند سرپيچي
سخت جنگي م سال 451 در و فرستاد ارمنستان به گران سپاهي
.شدند كشته طرف دو هر از بسياري و گرفت در ماكو نزديكي در
غازار.ماند ناكام خود هدف به رسيدن در يزدگرد سان بدين
سران پاسخ و يزدگرد نامه متن ميلادي سده 5 مورخ پاربي
را رويدادها آن كامل شرح و آورده خويش كتاب در را ارمني
و ملايم سياست و ساساني بلاش جلوس و م سال 484 تا
درآورده نگارش به ارمنيان با صلح پيمان عقد و او مهرآميز
براي نميتوانست شرايطي چنان در ارمنستان است بديهي.است
.دارد گسيل نمايندهاي كالسدون همايش در شركت
مسيح عيسي زادروز براي دسامبر روز 25 انتخاب ببينيم حال
دور بسيار گذشتههاي در روميان گرفت؟ صورت مبنايي چه بر
معروف خورشيد جشن يا ميترا جشن به كه داشتند بزرگي جشن
خاصي مقبوليت از روميان نزد كه بزرگ جشن اين.بود
را آن و ميشد برگزار سال هر دسامبر در 25 بود برخوردار
سال در مسيحيت كه آن از پس.ميشمردند ميترا تولد روز
نيز مسيحيان شد ، اعلام آزاد روم امپراطوري در م 313
مسيحيت چون اما.بپردازند خود آيين و آداب به توانستند
تولد جشن نداشت ، چنداني پيروان هنوز و بود راه آغاز در
جلوه پرشكوه چندان ميترا تولد روز با قياس در مسيح حضرت
.نميكرد
را مسيح زادروز تاريخ كه شد آن بر رم كليساي سبب بدين
در ميترا جشن با و كنند منتقل دسامبر همان 25 به نيز
كهن آيين از مردمان زمان گذشت با آن ، از پس.همآميزند
مسيح كيش به و گرداندند روي ميترا پرستش و روميان
.شد سپرده فراموشي به رفته رفته ميترا پرستش و گرويدند
و ماند پايبند خود پيشين اصول به ارمني حواري كليساي
.نمود محكوم را كالسدون همايش مصوبات
و سالهاي 325 ، 381) كليساها نخست همايش سه تنها اينك
كليساي امااست ارمني كليساي تاييد مورد (431ميلادي
مصوبات 21 رومي كليساي و نخست همايش هفت مصوبات يوناني
ديرتر بسيار كه نيز پروتستان كليساي.ميپذيرد را همايش
و اصول خود براي نهاد وجود عرصه به پاي كليساها آن از
.نمود وضع خاصي آيين
به بيشتر چه هر گوناگون كليساهاي تا ميشود كوشش امروزه
كاربرد و ديني و اجتماعي مسايل حل راه در شده نزديك هم
همكاري به بيشتر همدلي با شريف انجيل احكام بهتر
اخير سفر جمله از كليساها ، سران ديدارهايبپردازند
به جهان ، ارمنيان ديني رهبر دوم ، گارگين عاليجناب
به م سال 2001 در ششم پل ژان پاپ متقابل سفر و واتيكان
رهبر مقر مقدس ، اجميادزين كليساي از ديدار و ارمنستان
روابط همچنين.است مهم اين گوياي جهان ، ارمنيان ديني
همه گرايش و الهي اديان ديگر با كليسا برادرانه
براي معنوي فضاي ايجاد و يكديگر با تفاهم به يكتاپرستان
است روشي و است مشهود اخير سالها در كه است چيزي بشريت ،
از سرشار جهاني آوردن پديد و معنويت رشد براي پسنديده
.دوستي انسان و مهرباني
:ماخذ و منابع
ساركسيان ، گارون ترجمه ارمنيان ، تاريخ آگاتانگغوس ،
.تهران ، 1380 نائيري ، انتشارات
استپان تصحيح به ارمنيان ، تاريخ بوزاند ، پاوستوس
.ايروان ، 1987 دانشگاه انتشارات مالخاسيان ،
باگرات تصحيح به ارمنيان ، تاريخ پاربي ، غازار
.ايروان ، 1982 دانشگاه انتشارات اولوبابيان ،
ترجمه ارمني ، كليساي اعياد مانوكيان ، آرداك اعظم اسقف
.تهران ، 1360 نائيري ، چاپ خالاتيان ، هراير
فرهنگي گردش
جنوبي كاروليناي ديندانشگاه و فلسفه آموزشي گروه
http:\www.uncwil.ed
ادبي جواد محمد
زمينه در ويلمينگتون ، ايالت جنوبي كاروليناي دانشگاه
با كه دانشگاه اصلي سايت در.ميكند فعاليت انساني علوم
كتابخانه:مثل بخشهايي شد ، آن وارد ميتوان فوق آدرس
و اخبار آموزش ، سايت ، ميهمانان مركز ،online مسيرهاي
.ميخورد چشم به... و دانشگاهي اطلاعات حوادث ،
موس دكمه (كتابخانه) Library بخش روي بر وقتي فيالمثل
،(موضوع) Subject اساس بر ميتوانيم ميدهيم فشار را
مجله ، ) Journal ،(كتاب عنوان) Title ،(مولف) Author
كتابخانه اطلاعات در جستوجو به..و (روزنامه
.بپردازيم
ميتوان مولف نام با كنيم ، انتخاب را Author آيكون اگر
اطلاعات و موضوعات اصليترين كليات او ، كتب فهرست به
و كرد پيدا دست نظر مورد مولف و كتاب آن به مربوط عمومي
انتخابها بقيه.شد خبردار نيز مولف جديدالتاليف كتب از
قرار ما اختيار در را كافي اطلاعات وجه همين به هم
سايت ميهمانان مركز روي بر كردن كليك با.ميدهند
نمود برقرار ارتباط دانشگاه با internet طريق از ميتوان
علمي تحقيقات غيره و mail-EFreeو Links امكانات با و
دپارتمان به ورود براي اماكرد بدل و رد را پژوهشي
:كرد مراجعه ذيل آدرس به بايد دين و فلسفه
http:\www.uncwil.ed\p&r\
با سال 1963 در (uncw) دانشگاه دين و فلسفه آموزشي گروه
رشتهاي بين نحو به دين و فلسفه بخش دو در مطالعات هدف
.شد تاسيس (inter discipline)
نمادها ، تاريخ ، جهان ، اديان بررسي به ديني مطالعات حوزه
كرده رشد آن در اديان كه زمينههايي و باورها ساختارها ،
مطالعاتي رويكرد در.دارد اختصاص نشستهاند ثمر به و
مورد فلسفه منظر از ديني شاخصههاي تنها گروه ، اين ديني
و جامعهشناسانه ادبياتي ، رويكردهاي بلكه است نبوده نظر
درسي دورههاي.شدهاند نظرگرفته در هم پديدارشناسانه
PDF صورت به كه آن دانشگاهي تحقيقات و آموزشي گروه اين
علمي ، زيرساختهاي به دارد وجود دانشگاه سايت روي بر
اين در كاربراست داشته نيزنظر انسانشناسي و كلاسيك
ميتواند (تحصيلي بورس) Scholarships قسمت انتخاب با بخش
و تحصيلي بورسهاي از خود علمي و شخصي اطلاعات ارائه با
ميدهد ارائه خود اساتيد توسط دانشگاه كه پژوهشي امكانات
.گردد بهرهمند
and religionتThe Philosophy بخش انتخاب با كاربر مثلا
را خود پژوهشي - تحقيقي مراحل ميتواند Scholarships
ميتوان قسمت اين در كه ديگري بخشنمايد انتخاب و معين
.است (علمي هيات) Faculty گرفت بهره آن از
هيات جزو كه اساتيدي تمام اسامي بخش اين روي بر كليك با
.ميشود نمايان هستند دانشگاه علمي
آن به مربوط اطلاعات اساتيد ، اين از كدام هر انتخاب با
(الكترونيك پست) mail-E تلفن ، شماره تحصيلي ، مدرك استاد ،
دارد ، دست در حاضر حال در كه تحقيقي كارهاي او ، به مربوط
اطلاعاتي و درآورده نگارش به مختلف زمينههاي در كه كتبي
از بهرهگيري در ميتواند حتي كه ميخورد چشم به ديگر
.نمايد كمك را كاربر هم (تحصيلي بورس) بخش
مشاهده قابل بخش اين در هم دين فلسفه به مربوط اطلاعات
از ميتواند موضوعات انتخاب و جستوجو با كاربر كه است
بخش اين قسمتهاي از يك هر به ورود با.بگيرد بهره آنها
دانشگاه ، سايت اصلي بخشهاي از استفاده با حتي يا
به بنا كاربر كه ميشوند پديدار هم متفاوتي آدرسهاي
طور به ميتواند خود پژوهشي احتياجات و علمي مقتضيات
اين اطلاعات.گيرد بهره آدرسها از كدام هر از مستقل
(تصوير) Picture صورت به هم و (متن) Text صورت به هم سايت
.ميگيرد قرار كاربران اختيار در
رياضي شناسي معرفت
ضروري و قطعي رياضي و منطقي گزارههاي ميرسد نظر به
جهان از تجربيات ، از مستقل آنها از ما شناخت و باشند
ميشود؟ ناشي كجا از قضايا اين ضرورت منشا اما.باشد خارج
از يا ميشود ناشي آنها عيني هستي از ضرورت اين آيا
فلسفه در دو هر كه كواين ، و ويتگنشتاين ما؟ ذهن ساختار
اين به متفاوت پاسخ دو بودهاند راسل از متاثر رياضي
ناشي را احكام اين قطعيت ويتگنشتاين.دادهاند سوالها
ميداند محاسبه و استنتاج پراتيك در آنها نقشگرامري از
محتواي از گفتن سخن اصولا كه است معتقد هم كواين و
ساير با آنها بستگي از صرفنظر منفرد ، قضيه يك تجربي
قادر اصلا ما و است گمراهكننده فكري ، سيستم كل قضاياي
علوم قضاياي و رياضي قضاياي ميان مشخص مرزي كشيدن به
صنعتي دانشگاه در كه علوينيا ، سهراب.نيستيم تجربي
تحليلي فلسفه تدريس به بهشتي ، شهيد دانشگاه و شريف
ويتگنشتاين رياضي معرفتشناسي" نام به كتابي دارد اشتغال
پاسخهايي ماهيت در كاوش قصد كه است كرده تاليف "كواين و
درباره شده مطرح پرسشهاي به فيلسوف دو اين كه دارد را
اين.كردهاند ارائه منطقي و رياضي قضاياي ضرورت منشا
در فارسي زبان به شده تاليف كتابهاي معدود از كوچك كتاب
.است نيلوفر انتشارات كتاب ناشر.است حوزه اين
|