سازمان سنجش آموزش كشور
|
|
بخش هاي اصلي سايت عبارتند از:
۱- شرايط و ضوابط آزمون ها: شامل آزمون هاي سراسري، كارشناسي ارشد، كارداني پيوسته، كارداني به كارشناسي، زبان انگليسي Tolimo - دكتري اعزام - جامع علمي كاربردي استخدامي ادواري
۲- نفرات اول آزمون سال ۱۳۸۱ به تفكيك گروه هاي رياضي و فني - علوم تجربي علوم انساني - هند و زبان انگليسي
۳- پرسش هاي متداول درباره آزمون ها
۴- انتشارات
سازمان سنجش آموزش كشور به منظور آشنايي دانش آموزان و داوطلبان با نمونه سوالهاي تستي و استاندارد شده آزمونهاي سراسري و كارشناسي ارشد اقدام به جمع آوري ، تدوين و چاپ مجموعه هايي با عناوين «مجموعه تستهاي آزمون سراسري با پاسخهاي تشريحي » براي داوطلبان نظام جديد و قديم ، «مجموعه تستهاي طبقه بندي شده آزمونهاي سراسري و كارشناسي ارشد با پاسخهاي تشريحي » براي داوطلبان اين آزمونها و همچنين «مجموعه تستهاي طبقه بندي شده دروس پيش دانشگاهي » براي داوطلبان نظام جديد آزمون سراسري نموده است كه اين مجموعه ها دربرگيرنده سوالات آزمونهاي سنوات گذشته به همراه پاسخهاي تشريحي و توضيحات لازم مي باشد.
علاوه بر موارد ياد شده ، در سالهاي اخير سازمان سنجش آموزش كشور براي آشنايي دانشگاهيان ، استادان ، دانشجويان و همچنين مسوولان و مديران اجرايي كشوراقدام به گردآوري ، چاپ و انتشار آمار و اطلاعات ، گزارشهاي متعدد در زمينه آزمونهاي مختلف سازمان نموده است.
علاوه بر چاپ كتب آموزشي و كتب آموزشي مربوط به آزمون ها در تهيه نوارهاي ويدئوي آموزشي در سازمان وارد حيطه اقتصادي دشه است كه بهتر است اين مورد به بخش خصوصي واگذار شود.
۵- گزارش هاي آماري
۶- پيك سنجش به صورت تصويري و در قالب فايل هاي HTML با آرشيو
۷- المپياد: تكامل المپياد علمي دانشجويان ايران، اطلاعيه ها، اسامي پذيرفته شدگان در مرحله نهايي دوره المپياد علمي دانشجويي كشور، عكس هاي مراسم افتتاحيه و اختتاميه المپياد علمي، بروشور و نحوه برگزاري و جدول رشته هاي المپياد و مواد امتحاني
۸- برنامه زماني آزمون ها: به صورت جدولي به تفكيك گروه آزمون ها، تاريخ ثبت نام، توزيع كارت، برگزاري آزمون، توزيع كارنامه اوليه، فرم انتخاب رشته و دفترچه، زمان اعلام نتايج نهايي، اعلام اسامي معرفي شدگان چند برابر ظرفيت (نيمه متمركز)، ارسال كارنامه نهايي، اعلام نتايج نهايي رشته هاي نيمه متمركز كه متأسفانه تاريخ ها هيچكدام برنامه ريزي نشده و خالي مي باشد و اميد است به زودي اين بخش نيز سازماندهي شود.
۹- نمونه سئوالات آزمون ها
۱۰- اطلاعيه ها
۱۱- روابط عمومي
۱۲- گروه ارزشيابي با نشاني مستقل //eval.sanjesh.org
به دنبال واگذاري رديف اعتباري ۱۱۳۵۱۲ تحت عنوان«ارزيابي و اعتبارسنجي علمي موسسات و دانش آموختگان، برگزاري آزمونهاي جامع و تخصصي سراسري» گروه ارزشيابي آموزشي با هدف نهادينه كردن فرهنگ ارزشيابي در نظام آموزش عالي ابتدا در قالب معاونت فني آماري و سپس مركز مطالعات و تحقيقات سازمان سنجش، فعاليت خود را با حضور جمعي از متخصصان و صاحبنظران حوزه علوم تربيتي، رياضيات، آمار و انفورماتيك آغاز نمود. ماموريت اصلي گروه هدايت ارزيابي دروني در گروههاي آموزشي دانشگاههاي زير مجموعه وزارت علوم، تحقيقات و فناوري ميباشد. با گسترش كمي و كيفي گروه، در حال حاضر علاوه بر ارزيابي دروني كه محور عمده و اصلي فعاليت هاي اين گروه مي باشد، درحوزه هاي رتبه بندي، آزمونهاي جامع دانش آموختگان, فناوري اطلاعات و ارتباطات (ICT ) تهيه و طراحي نرم افزار هاي ارزيابي و سايتهاي آموزشي در حال فعاليت مي باشد. با توجه به تنوع تخصصهاي اعضاي اين گروه, انتظار مي رود در سالهاي آتي ،در حوزه هاي مديريت، برنامه ريزي و تحقيقات آموزشي، آمار و انفورماتيك و رياضيات، شاهد ارائه برنامه ها، دوره ها و كارگاه هاي آموزشي جهت استفاده اعضا هيأت علمي دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي, آموزش و پرورش و ساير سازمانها و نهادها متناسب با حيطه و تخصصهاي گروه باشيم.
|
|
۱۳- طرح توسعه كارآفريني: معرفي طرح توسعه كارآفريني در دانشكده هاي كشور (كاردا)، آيين نامه، خلاصه عملكرد و پيشرفت طرح
واژه «كارآفريني » واژه اي است نو، كه از كلمه اش نمي توان به مفهوم واقعي آن دست يافت .اين واژه معادل Entrepreneurship در زبان انگليسي است و ريشه آن از زبان فرانسوي گرفته شده است . به عبارت ديگر هنوزدر فارسي معادل دقيقي براي انتقال «مفهوم » كارآفريني وجود ندارد و اغلب واژه كارآفريني شنونده ناآشنا به آن را به اشتباه مي اندازد. اما بين استادان دانشگاهها، دانشجويان رشته هاي اقتصاد، مديريت و برخي محافل علمي اين واژه تا حدودي مصطلح شده است .
يك كارآفرين به منظور تحقق ايده اش عوامل مورد نياز مانند: زمين ، نيروي كار، مواد مصرفي و سرمايه را فراهم آورده و بااستفاده از قدرت تصميم گيري ، مهارتها و استعدادهاي فردي اش در طراحي ، سازماندهي ، راه اندازي و مديريت
واحد جديد، ايده اش را تحقق مي سازد و از اين راه به كسب درآمدمي پردازد. همچنين در اين راه يك عدم موفقيت را به دليل فعاليت درمحيط غير قابل كنترل و مبهم و باموانع پيش بيني نشده مي پذيرد. ازنظر علم اقتصاد، كارآفرين فردي است كه با صرف زمان و انرژي لازم ،منابع ، نيروي كار، مواد اوليه و سايردارائيها را به گونه اي هماهنگ مي سازد كه ارزش آنها و يا محصولات حاصل از آنها نسبت به حالت اوليه اش افزايش يابد (ايجاد ارزش افزوده كند).
همچنين كارآفرين سرمايه دارنيست ولي قادر است از سرمايه هاي راكد به خوبي استفاده كند. همچنين او مخترع ، عالم ، متخصص و هنرمند نيست ولي توان بهره برداري مناسب از علم ، تخصص و هنر ديگران را دارد.
بطور كلي ؛ كارآفريني به فرايند شناسايي فرصت هاي جديد، ايجاد كسب و كار و سازمانهاي جديد، نوآور و رشد يابنده براي بهره برداري از فرصت هاي شناسايي شده اطلاق مي شود كه در نتيجه آن كالاها و خدمات جديدي به جامعه عرضه مي شود.
۱۴- جستجو در نتايج آزمون ها
بخش هايي از سايت به زبان انگليسي نيز طراحي و قابل استفاده مي باشد.