سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۰۷۹
Infor.htm
آموزش نرم افزار هاي فشرده سازي
برنامه Win Zip
001925.jpg

يكي از برنامه هاي بسيار كارآمد و مفيد كه متأسفانه كمتر توسط كاربران كامپيوتر در ايران مورد استفاده قرار گرفته برنامه Win zip است. توسط اين برنامه شما به سادگي مي توانيد فايلها و پرونده هاي خود را تا حد زيادي فشرده كرده و به صورت آرشيو در آوريد. حتي مي توانيد فايلها را فشرده كرده و از طريق اينترنت براي دوستان و آشنايانتان ارسال نمائيد. يكي از ويژگيهاي منحصر به فرد اين برنامه راحتي استفاده از آن است شما با چند آزمون و خطا به سادگي مي توانيد در كار با اين برنامه استاد گرديد (البته به شرطي كه يه اندازه كافي پشتكار داشته باشيد). در اين قسمت ما مي خواهيم به بررسي قابليت هاي اين برنامه بپردازيم، خوب حالا چند نفس عميق بكشيد.
چگونه از برنامه in z ip W جهت فشرده سازي استفاده  كنيم؟
۱- آيا شما تا به حال به كارگاههاي نجاري سر زده ايد، در آنجا حتماً تا به حال گيره هاي نجاري را ديده ايد. نجارها براي نگهداري قطعات مختلف چوب و حتي چسباندن دو قسمت از اين گيره ها استفاده مي كنند. آيكون برنامه Winzip دقيقاً آيكوني شبيه يك گيره دارد وشايد بتوان گفت كه دقيقاً مثل يك گيره عمل مي نمايد. براي شروع كار بروي آيكون اين برنامه در منوي Start- Programs و يا در روي روميزي دوبار كليك كنيد تا كادر محاوره اي Welcome-Winzip Wizard در روي صفحه نمايش ظاهر گردد.
۳- در كادر محاوره اي ظاهر شده گزينه Create a new zip file را انتخاب كرده و بر روي Next كليك كنيد.
۴- در كادر محاوره اي بعدي بر روي كليد Browse كليك كرده و در پنجره ظاهر شده، محلي را براي ذخيره سازي فايل فشره شده از قسمت Save in و يك نام را در كادر File name وارد كرده و روي كليد Ok كليك كنيد و در كادر محاوره اي Win zip wizard كليد Next را كليك كنيد تا به قسمت بعدي برويد.
001930.jpg

۵- در صورتي كه مي خواهيد يك پوشه را Zip (فشرده) كنيد بر روي كليد Add folders كليك كنيد و در صورتي كه مي خواهيد يك فايل را Zip كنيد بر روي كليد Add file كليك كرده و از پنجره ظاهر شده فايل مورد نظرتان را انتخاب كرده و به روي كليد OK كليك كنيد و در پنجره Win zip wizard گزينه Zip Now را انتخاب كنيد.
۶- اگر مراحل فوق را قدم به قدم اجرا كرده باشيد فايل شروع به Zip شدن مي نمايد. در پنجره ظاهر شده به روي كليد Close كليك كنيد تا بسته شود.
۷- براي حسن ختام اين قسمت كمي نفس تازه كنيد تا به مرحله بعد برويم.
نكته: براي اينكه مثل من به وجد بياييد به روي فايل يا پرونده Zip شده راست كليك كنيد و اندازه و حجم آ ن را با قبل از فشرده سازي مقايسه نماييد.
استفاده از برنامه Winzip جهت باز كردن فايلهاي Zip شده
۱- براي باز كردن فايلهاي Zip شده نيز شما به برنامه Winzip نياز داريد. به روي آيكون گيره مانند Winzip دوبار كليك كنيد تا كادر محاوره اي welcome to the winzip wizard در روي صفحه نمايش ظاهر گردد.
۲- در كادر محاوره اي ظاهر شده به روي كليد Next كليك كنيد و در مرحله بعد گزينه unzip or install from an existing zip file را انتخاب كرده و كليد Next را كليك نماييد.
۳- در پنجره ظاهر شده بعدي فايل Zip شده مورد نظرتان را انتخاب نماييد. در صورتي كه فايل Zip شده مورد نظر شما در پنجره فوق وجود نداشت بر روي كليد Search كليك كرده و در كادر محاوره اي باز شده درايو مورد نظرتان را براي جستجوي فايل Zip انتخاب كرده و بر روي كليد OK كليك كنيد. بعد از يافتن فايل مورد نظرتان بر روي كليد Next كليد نماييد.
۴- در كادر محاوره اي ظاهر شده بروي كليد Unzip Now كليك كنيد تا فرايند بازشدن فايل Zip به پايان برسد حالا شما به سادگي مي توانيد از فايل باز شده استفاده كنيد.
نكته: قبل از اينكه در پنجره آخر روي كليد Unzip Now كليك كنيد شما با كليك كردن روي كليد Select different folder مي توانيد در پنجره باز شده يك محل را براي فايل باز شده مشخص نماييد.
ارسال فايلهاي Zip شده توسط Emailشما به سادگي مي توانيد فايل هاي Zip شده را به Email هاي خود پيوست نماييد(مانند ديگر فايلها). فقط قبل از ارسال از دارا بودن Winzip توسط فرد گيرنده مطمئن گرديد.

آموزش ۵.۰ ACDSee
001935.jpg

مطمئناً همه ما براي مشاهده تصاوير از برنامه ACD See استفاده نموده ايم، اين برنامه يكي از بهترين نرم افزارها و يا بهترين ايده براي نمايش، دسته بندي، مديريت، به اشتراك گذاري، ايجاد آلبوم تصاوير، جست وجوي تصاوير و ساير موارد مي باشد.
با جست وگر اين برنامه مي توانيد به راحتي تصاويرتان را بيابيد و ببينيد، در ضمن اينكه در اين برنامه مي توانيد تصاويرتان را از دوربين ديجيتالي و يا اسكنر دريافت كنيد. همچنين مي توانيد فايل هاي صوتي و تصويري را در اين برنامه مشاهده كنيد، اين برنامه بيش از پنجاه فرمت متفاوت را پشتيباني مي كند.
شما مي توانيد در ACDSee تصاويري كه داراي كيفيت بالا مي باشند را به سرعت ببينيد و براي نمايش آنها از Slide Shows استفاده نماييد و يا اينكه تعداد زيادي تصاوير رادر چند صفحه مشاهده نماييد. همچنين اين برنامه ابزارهاي متفاوتي براي ويرايش تصاوير مانند از بين بردن قرمزي چشم، برش تصوير، وضوح و تبديل رنگ ها، برجسته كردن تبديلات، تغيير اندازه، چرخش، قرنيه سازي و توانايي هاي ديگر را دارا مي باشد.
كار كردن با اين برنامه به قدري ساده مي باشد كه هر كاربري با حداقل اطلاعات مي تواند ابزارهاي آن را به كار برده و از آن لذت ببرد.
نصب ACD See به امكانات سخت افزاري و نرم افزاري زيادي نياز ندارد.پس از نصب ، آيكون آن را مي توانيد در منوي Start و صفحه Desktop مشاهده نماييد.
آنچه كه به نسخه جديد اين برنامه افزوده شده است: سفارشي سازي محيط، ابزارها و تنظيمات تركيبي،  بالا رفتن سرعت ، دسته بندي بهتر تصاوير و نمايش تصاوير با استفاده از تاريخ تقويم آن مي باشد.
آشنايي با محيط برنامه
نماي جديد اين برنامه با نسخه قبلي چندان تفاوتي ندارد. مانند ساير برنامه ها نوار ابزار و نوار منويي در بالاي صفحه قرار دارد.
در سمت چپ صفحه چندين برگه همراه با Folder list و پيش نمايش تصوير انتخابي مشاهده مي شود. چند برگه كوچك همراه با ابزارهاي متفاوت و آدرس انتخابي در بالاي محدود نمايش فايل ها وجود دارد.
براي تنظيمات دلخواه برنامه پس از ورود به آن از منوي Tools گزينه Customize را برگزينيد. مي توانيد در اين قسمت با Window Layout نحوه آرايش صفحه را تغيير داده و سپس تنظيمات را ذخيره كنيد.
محدوده اصلي برنامه
001945.jpg

اگر در سمت چپ صفحه بر روي فولدري كليك نماييد، به طور پيش فرض، نماي كوچكي از تصويرهايتان را در بزرگترين محدوده اين برنامه مشاهده مي كنيد. اين محدوده شامل اطلاعاتي از قبيل، اندازه،فرمت، تاريخ، مشخصات ساير موارد مي باشد.
فيتلر كردن موارد
شما مي توانيد هفت فيلتر متفاوت براي نمايش اطلاعات خود داشته باشيد. جهت فعال و يا غيرفعال سازي آن در منوي View گزينه Filter را برگزينيد. اين مورد در Filelist نيز وجود دارد. اين هفت فيلتر براي نمايش پوشه ها، آلبوم، تصاوير، فايل هاي آرشيوي، فايل ها و ساير موارد مي باشد.
انتخاب فايل ها
براي مرتب سازي فايل ها لازم است بتوان اين فايل ها را انتخاب كرده و يا اينكه از حالت انتخاب خارج ساخت. براي اين كار چند روش وجود دارد.
* از كليد Ctrl+A براي انتخاب تمامي فايل ها استفاده نماييد.
* از كليد Shift با فلش هاي جهت دار براي انتخاب سري و از كليد Ctrl با كليك ماوس و براي انتخاب گزينه اي استفاده شود.
* با ِDrag نمودن ماوس نيز مي توان انتخاب دلخواهي داشت.
* و اما براي دسترسي به انتخابهاي ديگر از منوي Edit استفاده نماييد.
نماهاي اصلي برنامه جهت
نمايش تصوير
از منويView روي گزينه File Pane كليك كنيد چهارگزينه در اختيارتان قرار مي گيرد Files، View، Properties، In touch. اين چهار حالت در بالاي File list نيز وجود دارد و براي نمايش فايل ها، نمايش بزرگتر فايل ها همراه با دكمه هاي راهنما وبزرگنمايي و كوچكنمايي و نمايش فايل ها همراه با جزئيات دسته بندي هاي مختلف و تنظيمات به كار مي رود.
مرتب سازي فايل ها و تصاوير
يكي از كارهايي كه در ACD See كاربردزيادي دارد مرتب سازي آنها مي باشد.
براي اينكار از منوي View گزينه Sort را برگزينيد چند انتخاب در اختيارتان قرار مي گيرد كه در File list نيز وجود دارد:
مرتب سازي بر حسب فرمت، نام، اندازه، نوع، تاريخ، مشخصات، توضيحات و دلخواه. اين موارد براي جست وجوي و مشاهده تصاوير بسيار كاربرد دارند.

آيا مي دانيد كه ؟
001940.jpg
آيا مي دانيد كه شما مي توانيد بدون اينكه از پشت كامپيوتر خود تكان بخوريد از زندان آلكاتراز ديدن نمائيد؟
آلكاتراز زنداني در ايالت متحده آمريكا بود كه در آنجا زنانيان شرور و خطرناك نگهداري مي شدند. اين زندان تا سال ۱۹۶۳ فعال بود ولي امروز اين محل به مكاني كامل توريستي تبديل شده است براي ديدار از اين زندان آدرس WWW.alcatraz.san- Francisco. Ca.usرا در نوار آدرس مروگر خود وارد نمائيد.
آيا مي دانيد كه كشور ما از لحاظ تعداد وبلاگ در دنيا در رده چهارم قرار دارد؟
ايران با داشتن ۱۲ هزار وبلاگ در دنيا در رده چهارم قرار دارد اين خبري بود كه در كنفرانس وبلاگ در وين منتشر گرديد. علت روي آوردن زياد ايرانيان به اين پديده داشتن استقلال در ارائه نظرهايشان ذكر گرديد.
آيا مي دانيد برنامه هكر Subseven چيست؟
يكي از بدترين برنامه هاي هكر، برنامه Subseven مي باشد. توسط اين برنامه شما مي توانيد به كامپيوتر ديگران نفوذ كرده و كنترل آن را به دست گيريد. توسط اين برنامه شما مي توانيد: ۱- بدست آوردن ليستي از شماره رمزهاي كامپيوتر مورد نفوذ ۲- اجرا، حذف و كپي فايلهاي كامپيوتر مورد نفوذ ۳- كنترل ماوس و صفحه كليد كامپيوتر مورد نفوذ ۴- خاموش و روشن كردن مانيتور ۵- باز و بسته كردن CD درايو و بالا بردن سرعت CD درايو براي خرد كردن CD در داخل آن.
آيا مي دانيد سرعت CD درايوهاي ليزري به چه صورتي اندازه گيري مي گردد؟
سرعت انتقال داده هاي CD درايو ليزري، سرعتي است كه CD درايو مي تواند با آن سرعت داده هاو اطلاعات را از روي CD به كامپيوتر انتقال دهد. سرعت CD درايوهاي ليزري برحسب كيلو بايت در ثانيه اندازه گيريي مي شود. مدتها سرعت انتقال داده ۱۵۰ كيلو بايت در ثانيه بود كه به اين CD درايوهاي ليزري تك سرعته مي گفتند. ولي امروز شما با CD درايوهايي روبه رو هستيد كه ۲، ۴، ۶، ۸ و...، ۴۰ سرعته مي باشند. اين سرعتها در روي CD درايوهاي به صورد ۲X، ۴X، ۶X .....۴۰X ذكر مي گردد و براي به دست آوردن سرعت نهايي آنها كافي است كه عدد همراه X را در ۱۵۰ ضرب نمائيد تا سرعت CD درايو به دست آيد.

آموزش
خبر
گزارش
گوناگون
مقاله
|  آموزش  |  خبر  |  گزارش  |  گوناگون  |  مقاله  |
|   آرشيو انفورماتيك   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |