شنبه ۷ تير ۱۳۸۲
شماره ۳۰۹۰-Jun,28.2003
واليبال
Front Page

واليبال ساحلي ايران با انگيزه هايي متفاوت با هميشه
روي ماسه هاي داغ
001155.jpg
علي شاكري
* واليبال ساحلي حيات و فعاليتش در تمام دنيا به اسپانسرهاي مالي بستگي دارد. هر چه تعداد اين اسپانسرها قوي تر و جوايز مسابقاتش بيشتر باشد، ارزش و اعتبار آن بازيها نيز بالطبع بالاتر و رونق آن پرشكوه تر خواهد بود. واليبال ساحلي ايران كه نزديك به يك دهه از شكل گيري آن مي گذرد، هفته پيش با حمايت باشگاه  صبا باتري  پاي ۱۹ تيم را به روي ماسه هاي داغ جزيره كيش كشاند. مسابقاتي كه همه سرمايه هاي اين ورزش در آن حاضر بودند و جدا از جوايز نقدي، وعده اعزام تيم هاي برتر به تورهاي اروپايي براي نخستين بار موجب شد تا تيم ها و بازيكنان شركت كننده با انگيزه  بالا گرماي نفسگير بالاي چهل درجه جزيره را در روزهاي پاياني بهار فراموش كنند.
حضور در بازيهاي انتخابي المپيك
انتخاب ۶ بازيكن برتر براي حضور در اردوي تيم واليبال ساحلي ايران جهت شركت در مسابقات انتخابي المپيك آتن از جمله خبرهاي مسرت بخش براي بازيكنان اين رشته بود كه موجي از شادي و شعف را در بين آنان به همراه داشت. آنها با خوشحالي تاريخ برگزاري اين بازيها را از مسئولان ساحلي جويا مي شدند. مسئولان ورزش كيش كه در سالهاي اخير با پذيرش ميزباني هاي بسيار اين جزيره را بدل به پايگاه اصلي اين رشته ساخته اند، از مسئولان واليبال مصرانه خواهان درخواست ميزباني بازيهاي انتخابي شدند. اگر چنين اتفاقي بيفتد، بدون شك برگ تازه اي در تاريخ اين ورزش در ايران گشوده خواهد شد.
شگفتي سازان وادادند
در پايان يك دوره بازيهاي سخت و فشرده از جمع چهره هاي آشنا تنها يك تيم با ورود به حريم تيم هاي مدعي شگفتي ساز شد و آن هم تيم گرانيت كاشان بود كه بازيكنان جوانش پس از چند بازي سخت بدون انجام بازي در مرحله يك هشتم به مقام هشتم بسنده كردند.
ايران رادياتور (محمد كاظمي و پرويز فرخي)، قند شيروان (عظيم جزيده و رضا نائيني)، صبا باطري (رضا بنيادي و آق محمد سلاق)، الين كيش(آرش رامسري و فرزاد نظرپور)، دانشگاه آزاد الف(رحمان رئوفي و ابراهيم سن سبيلي)، دانشگاه آزاد ب (يوسف دوبنده و...)، گرانيت كاشان (سيدرضا سيدحسيني و اباذر رحماني) و كيش (عليرضا بهبودي و فيروز تابش نژاد) تيم هايي بودند كه با عبور از دو مانع هواي گرم و شرجي و حريفان به اين مرحله رسيدند.
برخورد حريفان آشنا
انجام بازيهاي مرحله يك هشتم، صعود چهار تيم فومن شيمي، صبا باطري، كيش و قند شيروان را به مرحله نيمه نهايي به همراه داشت. برخورد حريفان آشنا در اين مرحله اوج پيكارهاي واليبال ساحلي در فصل جاري بود. در اين مرحله قند شيروان با وجود همه درخششي كه در مراحل قبل داشت تسليم تيم بي حاشيه كيش متشكل از بهبودي و تابش نژاد شد. در بازي ديگر بازيكنان با تجربه فومن شيمي در جدالي سخت تيم صبا باطري را مجبور به شكست و حضور در بازي رده بندي ساختند.
فينال تمام عيار
ديدار فومن شيمي با بازيكنان با تجربه اش (مازيار هوشمند و ابراهيم حسين پور) با كيش (عليرضا بهبودي و فيروزتابش نژاد) جدال تجربه و جواني بود كه فينالي تمام عيار از آب درآمد. در اين بازي هر دو تيم با وجود بازي در تيغ آفتاب ظهر كيش آنچنان جانانه ظاهر شدند كه تا ثانيه هاي پاياني سرنوشت تيم پيروز مشخص نبود. در شرايطي كه تيم باتجربه در لحظات پاياني «ست» سوم وضعيتي به مراتب بهتر از تيم جوانتر داشت، اين تيم كيش بود كه در سايه چربش قدرت بر جواني فاتح بازي فينال شد.
چهل و پنج ميليون ريال جايزه چگونه تقسيم شد
* تيم اول: يك ميليون و چهار صد هزار تومان (كيش)
* تيم دوم: يك ميليون و يكصد هزار تومان (فومن شيمي)
* تيم سوم: نهصد هزار تومان (صبا باطري)
* تيم چهارم: هفتصد هزار تومان (قند شيروان)
* پنجم و ششم: هر تيم يكصد و بيست هزار تومان (ايران رادياتور و دانشگاه آزاد الف)
* هفتم و هشتم: هر تيم هشتاد هزار تومان (دانشگاه آزاد ب و گرانيت كاشان)

|  فوتبال خارجي  |   واليبال  |   گوناگون  |

|   صفحه اول   |   آرشيو   |   بازگشت   |