دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۳۳ - Aug. 11, 2003
صفحه آخر
Front Page

قَدْرُ الرَّجُلِ عَلَي قَدْرِ هِمَّتِهِ.
ارزش مرد به اندازه همت اوست .
علي بن ابيطالب(ع) - نهج البلاغه
امروز با حافظ
رونق ميكده از درس و دعاي ما بود
سال ها دفتر ما در گرو صهبا بود
هر چه كرديم به چشم كرمش زيبا بود
نيكي پير مغان بين كه چو ما بدمستان

جايزه جشنواره استراليا به فيلم من ترانه ۱۵ سال دارم
فيلم «من ترانه ۱۵ سال دارم» ساخته رسول صدرعاملي جايزه انجمن جهاني كاتوليك براي ارتباطات (جايزه بين المذاهب) را از دوازدهمين جشنواره فيلم بريسبان استراليا دريافت كرد.
اين دوره از جشنواره بريسبان از ۷ تا ۱۹ مرداد ماه در استراليا برگزار شد.
به گزارش ايسنا، همچنين فيلم «نامه هاي باد» ساخته عليرضا اميني، تقديرنامه هيأت داوران بخش «نتپك» (شبكه ارتقاء سينماي آسيا) را كه خاص فيلمهاي آسيايي است دريافت كرد.
جايزه انجمن جهاني كاتوليك براي ارتباط از جشنواره فيلم فجر الگوبرداري شده است.
در اين دوره از جشنواره فيلم زندان زنان و فيلمهاي كوتاه «باد سرخ» گوشه هاي عشق (افسانه منادي) «خاك خوب» عكس بدون قاب، دوخواهر «موج بر ساحل» و «... عشق» حضور داشتند.

از سينما تا سياست
008350.jpg
تازه ترين موردي كه يكي از چهره هاي سينماي آمريكا آهنگ ورود به صحنه سياست كرده، اعلام نامزدي آرنولد شوارتزنگر، ستاره فيلم هاي پرحادثه، براي شركت در انتخاباتي است كه قرار است براي برگزيدن فرماندار ايالت كاليفرنياي آمريكا برگزار شود، ايالتي كه هاليوود، پايتخت صنعت سينما را در خود جاي داده است.
اما آرنولد شوارتزنگر نخستين كسي نيست كه از هاليوود بسوي سياست خيز برمي دارد. سايت اينترنتي بي بي سي در گزارشي به پيشينه ورود ستارگان دنياي سرگرمي به سياست پرداخته است. در اين گزارش آمده است: رونالد ريگان پرآوازه ترين سياستمداري است كه راه خود را از پرده سينما بسوي صحنه سياست گشود. او طي سالهاي دهه سي تا پنجاه ميلادي در پنجاه فيلم نقش ايفا كرد و سپس با پيروزي در انتخابات فرمانداري كاليفرنيا در سال ۱۹۶۶ وارد عرصه سياست شد.
رونالد ريگان در سال ۱۹۷۰ در سمت فرمانداري كاليفرنيا ابقا شد و سپس در سال ۱۹۸۰ جيمي كارتر رئيس جمهور دمكرات آمريكا را در رقابتهاي انتخاباتي شكست داد و نخستين بازيگر سينما شد كه قدم به كاخ سفيد مي گذارد. او چهار سال بعد با برتري زيادي نسبت به رقيب خود بار ديگر در انتخابات رياست جمهوري پيروز شد.
رونالد ريگان در سال ۱۹۸۱ از سوء قصدي جان به در برد، در سال ۱۹۸۵ تحت عمل جراحي براي درمان سرطان روده بزرگ قرار گرفت و دو سال بعد سرطان پوست و عمل جراحي پروستات را از سر گذراند اما در سالهاي اخير به علت ابتلا به بيماري نسيان چندان در انظار عمومي مشاهده نمي شود.
جري اسپرينگر جهتي مخالف رونالد ريگان پيمود و از سياست وارد دنياي هنر شد. او در سال ۱۹۶۸ در تبليغات انتخاباتي براي رابرت كندي كه وارد رقابت براي راه يافتن به كاخ سفيد شده بود نقش ايفا كرد و در سال ۱۹۷۷ در انتخابات شهرداري سين سيناتي بيشترين شمار آرا را در تاريخ اين شهر به خود اختصاص داد اما در سال ۱۹۸۸ در انتخابات فرمانداري اوهايو شكست خورد. وي سپس سياست را رها كرد و شغل گويندگي خبر در تلويزيون برگزيد و سپس مجري برنامه اي تلويزيوني به نام خودش شد. جري اسپرينگر اخيراً تصميم به شركت در انتخابات براي ورود به مجلس سناي آمريكا گرفت اما سپس از اين تصميم منصرف شد چون نمي خواست برنامه تلويزيوني اش را رها كند و گردانندگي برنامه تلويزيوني در عين عضويت در مجلس سنا نيز برايش غيرممكن بود.
كلينت ايستوود علاوه بر موفقيت در نقش آفريني در فيلمهاي پليسي و وسترن، در سياست نيز كامياب بوده اما هيچوقت از سمتهاي نسبتاً كوچك همچون شهرداري شهر كارمل در ايالت كاليفرنيا بالاتر نرفته است. او در انتخابات شهرداري اين شهر بيش از هفتاد و دو درصد آرا را كسب كرد و در طول دو سالي كه شهردار بود براي اين شهر يك توقفگاه خودرو و بخش كودكان در كتابخانه عمومي شهر ساخت و يكي از اماكن تاريخي اين شهر را از آسيب ساخت و ساز مصون نگه داشت.
گلندا جكسون بازيگر بريتانيايي كه دو بار برنده جايزه اسكار شده است پس از اينكه در اوائل دهه نود ميلادي بازنشستگي خود را از عالم سينما اعلام كرد وارد سياست شد و در سال ۱۹۹۲ به عنوان يكي از نمايندگان حزب كارگر به مجلس عوام راه يافت. با به قدرت رسيدن حزب كارگر در سال ۱۹۹۷ او به سمت معاون وزير ترابري منصوب شد و هم اكنون در مجلس عوام به عنوان يكي از چهره هاي پرسروصداي چپگرا حضور دارد؛ او از مخالفان حمله به عراق در اين مجلس بود.
جيل براندرت كه مسابقه تلويزيوني موسوم به شمارش معكوس را در شبكه چهار تلويزيون بريتانيا اجرا مي كرد و به پوشيدن گرمكن هاي رنگارنگ شهرت داشت نيز يكي ديگر از چهره هاي دنياي سرگرمي است كه به مجلس عوام بريتانيا راه يافته است. او همزمان با اجراي مسابقه تلويزيوني از سال ۱۹۹۲ تا ۱۹۹۷ نماينده محافظه كار شهر چستر در مجلس عوام بود و مدتي نيز در دولت جان ميجر نخست وزير وقت عضويت داشت.
در سال ۱۹۹۷ با شكست حزب محافظه كار در انتخابات، او نيز كرسي خود را در مجلس از دست داد و هم اكنون به نويسندگي و فعاليت در تئاتر اشتغال دارد و موزه اي از عروسك هاي كودكان نيز در شهر استراتفورد دارد.
فرد گرندي بازيگر سريالهاي تلويزيوني آمريكايي از سال ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۵ نماينده مجلس كنگره آمريكا بود.
بن جونز ديگر بازيگر آمريكايي نيز نماينده ايالت جورجيا در مجلس كنگره آمريكا بوده است.
وارن بيتي و سيبيل شپرد دو بازيگر آمريكايي هستند كه هردو در سال ۲۰۰۰ عزم شركت در رقابت هاي انتخابات رياست جمهوري گرفتند اما بعد منصرف شدند.
هر بازيگري كه به دنبال سياست برود لزوماً موفق نمي شود: شرلي تمپل كه از بازيگران مشهور فيلمهاي كودكان است و در كودكي نقش سارا كورو را در فيلم شاهزاده كوچك بازي كرد، در سال ۱۹۶۷ و تقريباً بيست سال پس از آنكه بازيگري را كنار گذاشته بود براي راه يافتن به كنگره آمريكا وارد رقابت هاي انتخاباتي شد اما شكست خورد.
دو بازيگر ديگر آمريكايي كه در سياست شكست خورده اند، نانسي كالپ و ال لويس هستند كه نانسي كالپ در سال ۱۹۸۴ تلاش كرد وارد كنگره شود و ال لويس نامزد حزب سبزها براي فرمانداري ايالت نيويورك در سال ۱۹۹۸ بود.

كوتاه از هفت هنر
اسير انتظار بهترين فيلم مستند جشنواره ملبورن
فيلم كوتاه مستند اسير انتظار ساخته محمد احمدي موفق به دريافت جايزه بهترين فيلم كوتاه مستند و پنجاه و دومين جشنواره بين المللي فيلم ملبورن شد. اين جشنواره كه از ۱ مرداد آغاز شده بود در روز ۱۹ مرداد به كار خود پايان داد. در اين جشنواره بيست فيلم بزرگداشت عباس كيارستمي با موفقيت بسيار در معرض ديد علاقه مندان قرار گرفت.
فيلم اسير انتظار تاكنون در ۱۲ جشنواره معتبر بين المللي شامل لوكارنو، فلاندرز گنت، پوسان، مستند آمستردام، مستند شيكاگو، مستند حقوق بشر پراگ، مستقل شيكاگو، ترايبكانيو، يورك، و كراكو، سيلورداكس و ملبورن حضور داشته است و جايزه بهترين فيلم كوتاه مستند جشنواره حقوق بشر پراگ را نيزدريافت كرده است.
اين فيلم همچنين در جشنواره هاي داخلي دفاع مقدس، كوتاه تهران، سوني، فجر و مستند كيش شركت داشته و دو جايزه مشابه بهترين گفتار متن را از جشنواره هاي دفاع مقدس و كيش دريافت داشته است.
اين جايزه بيست وهشتمين جايزه بين المللي سينمايي ايران در سال جاري محسوب مي شود.

۲فيلم مجوز نمايش گرفتند
شوراي صدور مجوز اكران عمومي فيلم هاي ۳۵ ميليمتري، در جلسه اخير خود براي دو فيلم سينمايي مجوز نمايش عمومي صادر كرد.
روابط عمومي معاونت امور سينمايي و سمعي و بصري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گزارش داد: بنا به اعلام اداره كل نظارت و ارزشيابي اين معاونت، يك فيلم ايراني و يك فيلم خارجي با نامهاي: «تب» به كارگرداني رضا كريمي و تهيه كنندگي عزت الله جامعي و «چشمها» به كارگرداني ويپول آمروتال شاه و تهيه كنندگي گائورانگ دوشي، محصول كشور هندوستان از سوي شوراي مذكور، مجوز اكران عمومي گرفتند.

نمايش فيلم در بوستان قزوين
انجمن  سينماي  جوان  قزوين  به  منظور اشاعه  هنرهاي  تصويري  و پركردن  اوقات  فراغت  مردم ، در بوستانها و فضاهاي  سبز شهر نمايشگاه  عكس  داير و فيلم  نمايش  مي دهد.
رئيس  اين  انجمن  به  ايرنا گفت : در اين  راستا تاكنون  چهار فيلم كوتاه  از توليدات  اين  انجمن  در سينما روباز پارك  جنگلي  فدك  در شمال  قزوين  به  نمايش  گذاشته  شده  و يك  كارگاه  عكس  در بوستان  ملت  برگزار شده  است .
جعفر نصيري  شهركي  فيلمهاي  به  نمايش  گذاشته  شده  در پارك  جنگلي  فدك  را «با كوله بار بابا اثر محسن  آقالر، ايستگاه  آخر اثر حسن  لطفي ، روزي  كه  برف باريد اثر پروين  سليماني  و غزل  هستي  اثر مريم  خوييني» عنوان  كرد.
وي  تصريح  كرد: از اين  فيلمها، دو فيلم  نخست  با موضوع  اعتياد و دو فيلم  ديگر از فيلمهاي  حضور يافته  در جشنواره هاي  خارجي  مي باشد.

روز نامه  در جشنواره اينترنتي سئول
فيلم  مستند «روز نامه » ساخته  محمدعلي  صفورا در بخش  مسابقه  جشنواره اينترنتي  «سئول» به  نمايش  درآمد.
چهارمين  جشنواره  اينترنتي  «سئول» از ۱۰ مرداد در كره جنوبي  آغاز شده  وتا پنجم  شهريوماه  ادامه  مي يابد. به  گزارش  روابط عمومي  مركز گسترش  سينماي  مستند و تجربي ، اين  رويداد بين المللي  شامل  بخشهاي  داستاني ، مستند، تجربي ، انيميشن  و آثار تركيبي  است .
مستند «روز نامه» پيشتر در جشنواره هاي  «كلرمون  فران» و «اوري» (فرانسه )، «پورتوبلو» (لندن ) و «كورتيزان » (بلژيك ) حضور داشت .

كنسرت خيريه
يك كنسرت موسيقي پاپ روزهاي پنجشنبه و جمعه ۲۳ و ۲۴ مردادماه به نفع معلولين ذهني برگزار مي شود.
خوانندگي اين كنسرت را مهراج محمدي به عهده دارد و كنسرت در محل مركز خيريه معلولين ذهني وحدت برگزار مي شود. علاقه  مندان مي توانند براي كسب اطلاع بيشتر با دفتر مؤسسه (۲۹۴۲۱۳۲) تماس بگيرند.

نمايشگاه در خانه كاريكاتور ايران
خانه كاريكاتور ايران در راستاي آشنايي و ارتقاي سطح آموزشي كاريكاتور در ايران اقدام به برپايي نمايشگاه گروهي جمعي از كاريكاتوريست هاي حرفه اي ايران كرده است. اين نمايشگاه مشتمل بر بيش از ۵۰ اثر برگزيده از ۱۸ هنرمند كاريكاتوريست ايران مي باشد.
در اين نمايشگاه آثاري از آقايان داود احمدي مونس، بهرام ارجمندنيا، حسن كريم زاده، حميد بهرامي، فائز عليدوستي،  جمال رحمتي، كيارش زندي، افشين سبوكي، مسعود شجاعي طباطبايي، داود شهيدي، بهرام عظيمي، حسين صافي، داود كاظمي، عليرضا كريمي  مقدم، علي هاشمي شهركي، ابوالفضل محترمي و مانا نيستاني به نمايش در خواهد آمد. علاقه مندان مي توانند از تاريخ ۲۷ مردادماه لغايت ۳۰ مرداد از ساعت ۹ صبح الي ۱۷ بعدازظهر به خانه كاريكاتور مراجعه نمايند.

هجدهمين جشنواره بين المللي فيلم كودك مهرماه در اصفهان برگزار مي شود
هجدهمين جشنواره بين المللي فيلم و ويدئوي كودكان و نوجوانان توسط مديريت جشنواره ها و مجامع سينمايي معاونت سينمايي و شهرداري اصفهان از ۱۰ تا ۱۶ مهرماه ۱۳۸۲ در اصفهان برگزار مي شود.
روابط عمومي هجدهمين جشنواره بين المللي فيلمهاي كودكان و نوجوانان اعلام كرد؛ گردآوري و معرفي فيلم و آثار ويدئويي از سراسر جهان كه با هدف جذب و آموزش كودكان و نوجوانان و كمك به آنها در شناخت دقيق و انتقادي از هنر سينما و ويدئو توليد مي شوند و نيز فراهم آوردن امكان مبادله انديشه ها و ديدگاه ها ميان كارگردانان و تهيه كنندگان فيلم و ويدئو و تماشاگران خردسال (فيلمهايي كه به ويژه در جهت ايجاد شناخت و تفاهم بين كودكان و بزرگسالان تلاش داشته باشند مورد توجه خواهند بود) از اهداف هجدهمين جشنواره بين المللي فيلم و ويدئوي كودكان و نوجوانان است. اين جشنواره در بخشهاي:
۱- مسابقه: شامل ۴ بخش فيلم و ويدئوي ايران و بين الملل.
۲- خارج از مسابقه: فيلمها و آثار ويدئويي كه هم تراز بخش مسابقه هستند ولي به علت مغايرت سال تهيه آنها با مقررات جشنواره يا بدليل تكميل شدن تعداد فيلمها و  آثار ويدئويي موفق به حضور در بخش اصلي نشده اند در اين بخش به نمايش در مي آيند.
۳- نمايش هاي ويژه: اين بخش به مرور يك مكتب و يا سبك خاص در توليد آثار كودكان و نوجوانان و يا بزرگداشت هنرمنداني اختصاص خواهد داشت كه ويژه كودكان و نوجوانان فيلم و ويدئو ساخته اند.
۴- بخش جوانه ها: جشنواره به منظور توجه به پرورش استعدادهاي نوجوانان و بسترسازي مناسب براي ارتقاء سطح دانش و تجربه اين گروه سني (۱۰ تا ۱۴ سال) در نظر دارد بخش غير رقابتي را از ميان توليدات اين گروه و با مقررات اينكه موضوع اثر درباره دنياي كودكان و نوجوانان و به صورت ويدئويي مستند، داستاني، مستند داستاني و به مدت حداقل ۳ تا حداكثر ۳۰ دقيقه باشد پيش بيني كند.
كليه نهادها، سازمانهاي دولتي و تهيه كنندگان بخش خصوصي كه مايلند فيلمها و آثار ويدئويي خود را در بخش هاي مختلف جشنواره شركت دهند مي توانند برگ درخواست شركت در جشنواره را تا ۲۳ مردادماه سال جاري به دفتر جشنواره تحويل دهند.

كنسرت موسيقي در تالار وحدت
گروه علمي فرهنگي: كنسرت موسيقي آذربايجاني همراه با حركات موزون (لزگي) با همخواني يك گروه موسيقي از باكو ۲۷ تا ۲۹ مرداد در تالار وحدت برگزار مي شود.
همچنين معاونت امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي كنسرت موسيقي ويژه فريبا اسدي (ويژه بانوان) را در روز ۲۰ مرداد در تالار وحدت برگزار مي كند.
شناسنامه
روزنامه صبح ايران: اجتماعي ـ فرهنگي ـ اقتصادي
صاحب امتياز: شهرداري تهران
چاپخانه هاي: افست و ايرانچاپ
نشاني و تلفن هاي همشهري
دفتر مركزي: تهران ـ خيابان آفريقا ـ كوچه تنديس ـ شماره ۱۰
كد پستي: ۱۹۱۵۶ ـ صندوق پستي: ۵۴۴۶/۱۹۳۹۵
شماره نمابر
شماره تلفن
۲۰۴۶۰۶۷
(۹ خط) ۲۰۵۹۳۸۶
دفتر مركزي
پيام گير: ۲۰۴۲۴۹۰
۲۰۵۱۴۹۲
دفتر ارتباطات توزيع و اشتراك
۲۰۵۸۸۱۱
۲۰۴۲۴۹۰
دفتر ارتباطات تحريريه
۶۴۸۰۴۰۰
۳۴۱۲۰۱۷
اشتراك
۲۰۴۶۰۶۷
۲۰۱۲۷۰۰
اشتراك الكترونيكي
نشاني اينترنت: http://www.Hamshahri.org
نشاني اينترانت: http://www.Hamshahri.net
نشاني پست الكترونيكي: Editorial@Hamshahri.org


سازمان آگهي ها: خيابان مطهري ـ چهارراه سهروردي ـ شماره ۹۱
تلفن: ۸۶۰۶۶۰۴ ـ ۸۶۰۶۶۲۲ ـ ۸۶۰۶۵۹۸ ـ ۸۶۰۶۵۹۱ ـ ۸۴۲۳۳۶۲ ـ ۸۶۰۶۶۰۴
نمابر: ۸۶۰۶۶۵۴ ـ ۸۴۰۸۳۱۶ ـ ۸۴۰۶۱۳۲


دفتر مركزي راهنماي همشهري (نيازمنديهاي صبح تهران):
خيابان كريمخان زند ـ خيابان حافظ ـ كوچه امير رضايي ـ شماره ۲۱۴
تلفن: ۸۸۰۶۶۶۶

داستانك
كمك
صداي ملتمس يك مرد از كوچه مي آمد:
- كمك.
اول فكر كردم اشتباه شنيده ام. بعد كه يكبار ديگر صدايش به گوشم رسيد به سرعت لباس پوشيدم و از پله هاي آپارتمان به سمت پائين دويدم. وقتي داخل كوچه شدم مردي را ديدم كه مي خواست رشته هاي باران را به هم گره بزند و به آسمان برود.
صبر كردم تا يكبار ديگر صدا را بشنوم. خودش بود. چند لحظه بعد باز گفت:
- كمك.
در ورودي آپارتمان را بستم و آرام از پله ها بالا رفتم.
آرش نصيري
گشتي در دنياي خبرها
شير مادر در خيابان
كاليفرنيا: در هفته جهاني تغذيه كودكان با شير مادر در حدود ۶۸۴ مادر در آمريكا همراه با كودكانشان در يك خيابان گرد هم آمدند و به كودكان خود شير دادند.اين اقدام سمبليك جهت تشويق مادران به استفاده از شير خود براي تغذيه فرزندانشان انجام شد.سال گذشته بيش از ۱۱۳۰ مادر اقدامي مشابه انجام داده بودند.
شهروند امانتدار
نيويورك: يك شهروند آمريكايي كه ۷ هزار دلار را در خيابان پيدا كرده بود آن را به صاحبش بازگرداند.وي هنگامي كه در خيابان مشغول قدم زدن بود به جعبه اي برخورد كرد كه داخل آن مملو از پول بود. اين جعبه پول متعلق به يك گروه موسيقي بود كه در يكي از هتل هاي نيويورك اقامت داشتند. به همين دليل وي اين جعبه را به هتل برد و دراختيار رئيس گروه موسيقي قرار داد.
مسافر فراري
نيويورك: ديروز يك جوان ۲۳ ساله در نيويورك يك تاكسي كرايه كرد تا او را به دهكده اي كه در فاصله ۵۰۰ كيلومتري اين شهر قرار داشت برساند.پس از رسيدن به مقصد، راننده تاكسي درخواست ۹۱۶ دلار كرايه كرد اما مسافر جوان پا به فرار گذاشت و در منزل يكي ازاعضاي خانواده خود در داخل دهكده پنهان شد.سرانجام پليس به كمك راننده تاكسي، محل اختفاي او را شناسايي و مسافر متخلف را بازداشت كرد.
ديدار در آلكاتراز
سن فرانسيسكو: ديروز تعدادي از زندانيان و مأموران سابق زندان معروف آلكاتراز در محل اين زندان گرد هم آمدند و ديداري تازه كردند.زندان آلكاتراز به مدت ۲۹ سال از سال ۱۹۳۴ تا ۱۹۶۹، پذيراي خطرناك ترين زندانيان آمريكا بود كه در اين مدت ۳۶ زنداني اقدام به فرار از اين مكان مخوف نمودند كه اغلب آنها دستگير ويا كشته شدند.به هر حال زندانيان آلكاتراز كه هم اكنون آزاد در جامعه زندگي مي كنند معتقدند شرايط بسيار سخت آن زندان باعث شد كه ديگر به كارهاي خلاف دست نزنند.
جريمه جهانگردان بي ادب
فلورانس: از اين پس جهانگردان در شهرهاي فلورانس و ونيس ايتاليا بايد مراقب رفتار خود باشند.
جهانگرداني كه در محوطه كليساها و ميدان بزرگ اين شهر دراز بكشند با ۵۰ يورو جريمه مواجه خواهند شد. سالانه ميليونها نفر از اين دو شهر ايتاليا بازديد مي كنند.
صدام در بغداد
بغداد: صدام حسين در شهر بغداد به عنوان يك راننده آمبولانس انجام وظيفه مي كند. البته اين صدام حسين يك مرد ۳۱ ساله شيعه از جنوب عراق است كه پيش از اينكه صدام به قدرت برسد، پدرش اين نام را براي وي در نظر گرفت.
او در سال ۱۹۹۳ به دليل اين كه قصد داشت نام خود را از صدام به اسماعيل تغيير بدهد به ۴ ماه حبس محكوم شد.
اين روزها سربازان آمريكايي از صدام حسين ۳۱ ساله درخواست مي كنند كنار آنها بايستد و با آنان عكس يادگاري بگيرد.
كمبود يخ در اسپانيا
مادريد: كشور اسپانيا با كمبود شديد يخ مواجه شده است. در پي گرماي بي سابقه در اين كشور، تقاضا براي يخ افزايش يافته اما به دليل گرماي هوا، دستگاه هاي يخ ساز قادر به توليد يخ موردنياز مردم نيستند.براثر گرما، تاكنون ۱۸ نفر در اسپانيا جان باخته اند.
غرامت طلاق
ميسوري: يك دختر و پسر جوان آمريكايي در سال ۱۹۸۰ با يكديگر ازدواج كردند و صاحب سه فرزند شدند.آنها تا سال ۱۹۹۹ زندگي بسيار آرامي در كنار يكديگر داشتند كه ناگهان، زن درخواست طلاق كرد و پس از يك سال كش و قوس از هم جدا شدند.در پي اين طلاق، شوهر اين خانم تصميم گرفت تا علت جدايي همسرش را بيابد كه در نهايت متوجه شد، همسر سابق وي با مرد ديگري به نام استيونس ازدواج كرده است.به همين دليل وي عليه استيونس به دادگاه شكايت كرد و قاضي رأي داد، استيونس به دليل بهم زدن يك زندگي مشترك بايد ۱۷۵ هزار دلار غرامت بپردازد.
۱۰ ازدواج در آسمان
شيكاگو: ۱۰ زوج قصد دارند فردا در آسمان به طور همزمان ازدواج كنند اين ۲۰ نفر سوار بر يك هواپيماي بويينگ ۷۵۷ خواهند شد و در طول مسير كشيش، آنها را به عقد يكديگر در خواهد آورد.در اين پرواز، ۱۰۰ مسافر هواپيما شاهد ۱۰ مراسم ازدواج خواهند بود.
ساعات شرعي
اذان ظهر: ساعت۱۳و۱۰ دقيقه
اذان مغرب:ساعت ۲۰ و ۲۰ دقيقه
اذان صبح فردا:ساعت ۴و۴۵ دقيقه
طلوع آفتاب فردا: ساعت۶ و۲۰ دقيقه

|   اجتماعي زنان    |    اجتماعي    |    اقتصادي    |    آموزشي    |    انديشه    |    خارجي    |
|   سياسي    |    شهري    |    علمي فرهنگي    |    محيط زيست    |    ورزش    |    ورزش جهان    |
|   صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |