دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۸۲- سا ل يازدهم - شماره ۳۱۳۳ - Aug. 11, 2003
بسكتبال به دنبال اهداف بزرگ
«ترايكوويچ» به دنبال تحول و نوگرايي است
008375.jpg
گروه ورزشي: بسكتبال ايران در موقعيت كنوني پس از دوباره بپاخواستن در ابتداي راه خود است و براي رسيدن به تيم هاي صاحب عنوان در قاره آسيا راه درازي در پيش دارد. موفقيت هاي مقطعي چند ماه گذشته هم خوشبختانه باعث فريب مسئولان اين رشته نشده است و آنها با حمايت از سرمربي خارجي خود به دنبال اهداف بزرگتري هستند. ورزش ايران و به خصوص بسكتبال هميشه در پذيرش مربي خارجي با مشكل مواجه بود و اين روزها اين وضعيت در بسكتبال ايران كاملاً قابل لمس تر است. رضا مشحون مدير تيم هاي ملي بسكتبال دليل اين امر را ناشي از تفاوت هاي فرهنگي و طرز تفكر ورزش حرفه اي و آماتور مي داند و اعتقاد دارد كه روحيه و طبع بازيكن ايراني با روحيات حرفه اي مربي خارجي و نظم و انضباط سازگار نيست.
وي مي افزايد: جا انداختن اين نگرش نياز به زمان دارد و ما بهترين راه حل را در نزديك كردن فرهنگ دو طرف با يكديگر مي دانيم. مطمئن هستم كه پس از نظرخواهي از بازيكنان و صحبت با «ترايكوويچ» مشكلات بوجود آمده براحتي قابل حل است.رضا مشحون دليل حمايت فدراسيون از مربي خارجي را كارائي، دانش و توان بالاي «ترايكوويچ» ذكر كرد و گفت: نناد هم مثل همه مربيان به پيروزي و سربلندي تيمش فكر مي كند و مي خواهد در «فيبا» كارنامه روشن داشته باشد.وي البته اين مشكل را تنها متوجه بسكتبال ندانست و گفت: متأسفانه همه رشته هاي ورزشي در ايران به دليل تفاوت هاي فرهنگي حاكم بين ورزش آماتوري و حرفه اي با اين مشكل مواجهند و با گذشت زمان به تدريج موفق به حل آن شدند.مدير تيم هاي ملي دليل مخالفت يكي از بازيكنان تيم بزرگسالان در سفر اخير به قطر را ناشي از بازي نكردن دانست و گفت: در هر تيم ۱۲ نفره تنها پنج بازيكن مي توانند در تركيب اصلي بازي كنند و طبيعي است كه به بعضي از بازيكنان فرصت حضور در ميدان نمي رسد. تازه در سفر قطر كه جنبه بازيهاي تداركاتي داشت، ۱۵ بازيكن عضويت داشتند كه براي هر بازي مربيان مجاز به معرفي ۱۲ بازيكن بودند.مشحون اعتقاد دارد «ترايكوويچ» مثل هر مربي خارجي ديگر به دنبال تحول و نوگرايي است لذا فرصت را بيشتر دراختيار بازيكنان جوان قرار مي دهد.
وي در خاتمه يادآور شد كه بسكتبال با تمام وجود از كارهاي اصولي دور نخواهد شد و با بازيكن سالاري مبارزه خواهد كرد.
ملي پوشان بزرگسالان
روز جمعه به اردو مي روند
تيم ملي بسكتبال بزرگسالان ايران كه خود را آماده بيست و دومين دوره مسابقات جام ملت هاي آسيا مي كند، از روز جمعه به اردو مي رود.
اين اردو قرار بود امروز تشكيل شود كه به دليل مشكل كف تالار سالن بسكتبال آزادي به روز جمعه موكول شده است. از اين اردو يك مربي بدنساز نيز به جمع كادر فني اين تيم اضافه خواهد شد.
تيم ملي بسكتبال ايران هفته پيش در تورنمنت چهارجانبه قطر به مقام سوم رسيد.
پيروزي تيم نوجوانان ايران
در مسابقات بسكتبال نوجوانان غرب آسيا كه در يمن آغاز شده است، تيم ايران در گام نخست موفق به مغلوب كردن تيم اردن شد.
تيم ايران كه در دور اول اين رقابت ها در تهران با شايستگي قهرمان شده است، ديروز به مصاف تيم عراق رفت. جابر روزبهاني و آرن داودي چهره هاي برتر تيم ايران در مقابل اردن بودند.

منصور مهديزاده در مراسم تجليل از كشتي نويسان:
خبرنگاران با داشتن وسعت كاري باعث ايجاد بينش فرهنگي مي شوند
008370.jpg
منوچهر لطيف و حسين حصاري از مفسران باسابقه كشتي ايران هستند كه نزديك به نيم قرن است در اين رشته ورزشي قلمفرسايي مي كنند. اين دو نفر در مراسم تجليل از كشتي نويسان ايران مورد تقدير قرار گرفتند.
گروه ورزشي: مراسم تجليل از مفسران و خبرنگاران كشتي در محل آكادمي ملي المپيك برگزار شد.
در اين مراسم كه قهرمانان تيم ملي و گروهي از پيشكسوتان اين ورزش حضور داشتند منصور مهديزاده قهرمان اسبق جهان طي سخناني اظهار داشت: خبرنگاران با قلم خود از اين توانايي برخوردارند تا در جريان مسابقات به كشف و پرورش همه جانبه استعدادهاي نهفته در ورزش بپردازند.
وي با تشكر از عاملان برگزاري مراسم تجليل، خطاب به خبرنگاران گفت: شما با داشتن وسعت كاري و فرهنگ سازي خود، باعث ايجاد بينش فرهنگي مي شويد كه با هدايت و حمايت مديرانتان آينده ساز خواهيد شد.
مهديزاده تصريح كرد: قلم شما، تقوا و امانت داري شماست كه بايد روز به روز استوارتر گردد و از خدا مي خواهم در راهي كه قدم بر مي داريد امانتدار باشيد. با قلم شما، ايران ما ايران شد و اميدوارم كه هميشه آوازه اش عالم گير باشد.
قهرمان اسبق جهان در پايان خاطر نشان ساخت: اگر بزرگان ورزش ايران نامي از خود باقي گذاشته اند، بخاطر فعاليت و زحمات شما بوده است و اين بزرگي ها را براي مردمي كه عشق به سرزمين شان دارند، به ارمغان آوريد.
در اين مراسم سيدمحمد خادم، بهرام افشارزاده، عطاء بهمنش، محسن رضايي و منوچهر لطيف نيز سخنراني كردند.

«تيمور غياثي» سرمربي تيم ملي دووميداني
008385.jpg
گروه ورزشي: در احكام  جداگانه  از سوي  «حسين  جلالي» رئيس  فدراسيون  دووميدانــــي ، «تيمور غياثي » و «احمد گودرزي» به ترتيب  به  سمت  سرمربي  تيم  ملي  دووميداني بزرگسالان  ايران  و رئيس  كميته  دوهاي  صحرانوردي  اين  فدراسيون  منصوب  شدند.«غياثي» با حفظ سمت  قبلي  خود (مدير تيم هاي  ملي ) در پست  جديدفعاليت  خواهد كرد.

مسابقات ژيمناستيك انتخابي تيم ملي فردا برگزار مي شود
گروه ورزشي: فدراسيون ژيمناستيك ديروز اعلام كرد: مسابقات ژيمناستيك انتخابي تيم ملي ايران براي شركت در مرحله پاياني اردوي آمادگي اين تيم به منظور شركت در رقابتهاي بين المللي كره شمالي روز سه شنبه هفته جاري برگزار مي شود.
هم اكنون ۱۸ ژيمناست در اردوي آمادگي تيم ملي به سر مي برند.
در پايان مسابقات ژيمناستيك انتخابي تيم ملي ايران كه روز سه شنبه در خانه ژيمناستيك تهران برگزار مي شود، ۱۰ ژيمناست به مرحله نهايي اردو دعوت مي شوند و در نهايت ۶ تن از آنان براي شركت در رقابتهاي بين المللي كره شمالي برگزيده خواهند شد.همچنين به گزارش هيأت ژيمناستيك استان تهران، بزرگترين گردهمايي مربيان و داوران استان تهران با هدف اعلام سياست هاي كلان هيأت روز دوشنبه ۲۰ مرداد ماه در محل دفتر مشترك فدراسيون ها برگزار مي شود.

خبرهايي از واليبال
پيام «آگوستا» رسيد
گروه ورزشي: در حالي كه تنها ده روز به آغاز دوازدهمين دوره مسابقات واليبال جوانان جهان در تهران باقي مانده است، پيام دكتر «روبن آگوستا» رئيس فدراسيون بين المللي واليبال به تهران رسيد.
«اگوستا» كه به دليل مشغله كاري از حضور در اين بازيها عذر خواسته است مسابقات تهران را نقطه عطفي در واليبال جهان خواند. وي افزود: در مسابقات نوجوانان جهان در تايلند شاهد پيشرفت قابل توجهي بوديم كه نشانگر ظهور قدرت هاي جديد و حركت صعودي در واليبال جهان بود.
اردوي آخر تيم ملي بزرگسالان
در كيش
سرپرست تيم ملي واليبال بزرگسالان ايران خبر از انجام چند بازي تداركاتي خارجي اين تيم در روزهاي آينده داد.
حسين حسيني با ارزيابي مثبت بازيهاي تداركاتي تيم ملي با لوژينكي روسيه در شناخت تركيب اصلي تيم اعلام كرد كه اردوي آخر تيم ملي قبل از اعزام به چين در كيش تشكيل مي شود و در همان اردوي پاياني اسامي ۱۲ بازيكن اعزامي به مسابقات قهرماني آسيا معرفي خواهد شد.
صنام به آلمان و دانمارك مي رود
تيم واليبال صنام تهران، نايب قهرمان باشگاه هاي آسيا و ليگ برتر باشگاه هاي ايران اردوي آمادگي خود را براي شركت در فصل آينده مسابقات واليبال قهرماني باشگاه هاي برتر كشورمان در آلمان و دانمارك داير مي كند.
«مصطفي كارخانه» سرمربي تيم واليبال صنام روز يكشنبه با بيان اين مطلب گفت :طبق برنامه ريزي هاي صورت گرفته اين اردو از روز ۵ مهر ماه آينده آغاز مي شود و تيم صنام در مدت حضور خود در آلمان و دانمارك چند ديدار دوستانه با تيم هاي شارلوتنبورگ و اشتوتگارت آلمان و هولته كپنهاگ و اسكوباگن ارهوس دانمارك انجام خواهد داد.

اولين مدال ايران از وزنه برداري جوانان آسيا
گروه ورزشي: «محمود اسماعيل زاده » وزنه بردار دسته  ۶۹ كيلوگرم  تيم  وزنه بــــرداري  جوانان  ايران  مدال  برنز اين  وزن  از رقابت هاي  قهرماني  آسيا را به  گــــردن آويخت .مسابقات  وزنه برداري  قهرماني  جوانان  آسيا از روز شنبه  در شهر بالـــي  اندونزي  آغاز شده است.

ديدار رئيس كميته بين المللي پاراليمپيك با مسئولان كميته المپيك
گروه ورزشي: «فيليپ  كريون » رئيس  كميته  بين المللي  پاراليمپيك  كه  براي  شركــت  درچهارمين  جشنواره  جانبازان  و معلولان  ايران ، (ميلاد كوثر) ، به  تهران  سفـــر كرده  است ، ديروز با «مصطفي  هاشمي طبا و بهرام  افشارزاده » رئيس  ودبيركل  كميته  ملي  المپيك  ديدار كرد. در اين  ديدار كه  «محمود خسروي وفا» رئيس  كميته  پاراليمپيك  كشورمان  نيز حضور داشت ، ابتدا  هاشمي طبا ضمن  خيرمقدم ، از «كريون» دعوت  كرد تا از تأسيسات  مختلف  ورزشي  كشورمان  از جمله  آكادمي ملي  المپيك  ديدن  به  عمل آورد. وي  با اشاره  به  امكانات  و تاسيسات  موجود در اين  آكادمي  ابــــــــراز اميدواري  كرد كه  با حضور رئيس  كميته  بين المللي  پاراليمپيك  در تهران ، زمينه  براي  فعاليت  هر چه گسترده تر و قدرتمندانه تر كميته  پاراليمپيك  كشورمان  فراهم  شود. سپس  كريون  با اشاره  به  جايگاه  ارزنده  ورزش هاي  جانبازان  و معلولان ايران  در جهان  ابراز اميدواري  نمود كه  همكاري  دوجانبه اي  بين  ايران  و كميته  بين المللي  پاراليمپيك  بوجود آيد و فدراسيون هاي  عضو اين  كميته بتوانند از تجربه هاي  شايسته  ايران  در امر ورزش  معلولان  الگوبرداري  كرده  و زمينه  رشد و ترقي  آنها فراهم  شود.

ورزش
اجتماعي زنان
اجتماعي
اقتصادي
آموزشي
انديشه
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
محيط زيست
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري ضميمه
|  اجتماعي زنان   |   اجتماعي   |   اقتصادي   |   آموزشي   |   انديشه   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |  
|  علمي فرهنگي   |   محيط زيست   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |