سه شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۸۲
سال يازدهم - شماره ۳۱۶۲
مقاله
Front Page

نرم افزارهاي برتر ماه Hot Downloads
004205.jpg

اشاره :
هر ماه از طرف مراجع گوناگون نرم افزارهاي مطرح و جديد دنياي نرم افزار بر اساس سليقه كاربران رتبه بندي مي شود.
در اين شماره نيز قصد داريم چند نرم افزار برترماه آگوست را به شما معرفي كنيم. تمام نرم افزارهاي معرفي شده داراي نسخه هاي Demo برروي سايت هاي معرفي شده مي باشند.

Group Mail Free
رتبه: اول
قيمت: رايگان
سيستم عامل: ويندوز XP، ۲۰۰۰، ME، NT و X ۹
حجم: ۹/۴ مگابايت
سايت: www.infacta.com
خوب صاحبان سايتها به دلايل گوناگون احتياج به داشتن ليست هاي بزرگ پستي دارند. حتي ممكن است شخصي براي ايجاد يك كلاس و يا حتي تبليغ محصولات خود احتياج به فرستادن تعداد زيادي نامه الكترونيكي به افراد مختلف در سراسر جهان داشته باشد. خوب اگر اين طور است اين نرم افزار بهترين انتخاب براي شما محسوب مي شود. منوي ساده و قدرتمند، پشتيباني از نامه هاي الكترونيكي HTML (كه بسيار مورد نياز خواهند بود) امكان ارسال و دريافت نامه براي تأييد عضويت و يا به تعليق درآوردن عضويت مشتركان و... امكانات بسيار جالبي كه در يك برنامه مجاني قرار داده شده است. البته امكاناتي مانند وارد كردن ليست اعضا از بانك هاي اطلاعاتي مانند Access مختص به نسخه Plus برنامه است كه البته ديگر رايگان نيست.
MorphMan4.0
رتبه: دوم
قيمت: ۱۰۰ دلار
سيستم عامل: ويندوز XP، ۲۰۰۰،ME۹۸،
حجم: ۵/۱۰ مگابايت
سايت:
www.stoih.com /Morphman
كمتر كسي است كه با تصاوير معروف به مرف آشنا نباشد. احتمالاً اكثر علاقه مندان اين رشته هنري تصاوير زنجيره اي كه چهره ميتران رييس جمهور سابقه فرانسه را تبديل به يك خروس كه سمبل ملي آن كشور است رابه ياد مي آورند.
004195.jpg

خوب اگر علاقه مند هستيد و احساس مي كنيد مي توانيد از پس اين كار مشكل برآييد، به شما توصيه مي كنم حتماً از اين نرم  افزار حتي براي امتحان نيز استفاده كنيد. اين نرم افزار به شما كمك مي كند يك كار غير ممكن را نه به راحتي اتصال به اينترنت ولي بسيار ساده تر از آنچه فكر مي كنيد انجام دهيد.
Win Survey 2000
رتبه: سوم
قيمت: ۲۰۰ دلار
سيستم عامل: ويندوز XP، ۲۰۰۰، ME، NT، ۹۸
حجم: ۹/۵ مگابايت
سايت:
www.winsurvey.com
تمام سايت هاي حرفه اي بدون شك قسمتي براي دريافت نظرات كاربران و جمع آوري اطلاعات آنها اختصاص مي دهند،با استفاده از اين نرم افزار شما مي توانيد فرمهاي بسيار حرفه اي و پيچيده  را به سادگي طراحي كنيد و آنها را بر روي سايت خود قرار دهيد. علاوه بر اين مي توانيد نتايج را به صورت كاملاً حرفه اي درون يك بانك اطلاعاتي بر روي سايت ذخيره كنيد. براي قرار دادن فرم ها در سايت  خود نيز مي توانيد از ابزار مخصوص Publish در اين نرم افزار استفاده كنيد. اين برنامه  همانند يك برنامه اديتورHTML امكانات پيش نمايش در مرورگر و تبديل به صورت Text براي نامه هاي الكترونيكي را در اختيار شما قرار مي دهد.
TIFNY Newsletter
رتبه: چهارم
قميت: ۲۰دلار
سيستم عامل: تمام سيستم  عامل هاي ويندوز به غير ويندوز ۹۵ به پايين
حجم: ۵/۳ مگابايت
سايت:
www.tifny.com
آيا تا به حال اتفاق افتاده است كه با استفاده از نرم افزارهاي p2p مانند Kazaa به دنبال فايل خاصي بگرديد و آن را پيدا نكنيد؟ اگر چنين است حتماً سراغ TIFNY برويد. اين برنامه با استفاده از شش سرور قدرتمند تمام اينترنت را براي يافتن فايل شما جستجو مي كند. اين نرم افزار همچنين از نوع فرمت هاي مختلف مانند MP3، JPG، BMP و... پشيتباني مي كند. گرچه رابط برنامه چندان قوي نيست ولي كارايي آن فوق العاده است. برنامه مخصوص پخش موسيقي و تصاوير به صورت كوچك و پيش نمايش نيز داخل نرم افزار قرار داده شده اند.
004200.jpg

Alleycode Html editor
رتبه: پنجم
قيمت: ۳۹ دلار
سيستم عامل: xp۲۰۰۰،، ME، ۹X
حجم: ۲ مگابايت
سايت:
www.Alleycode.com
همه كساني كه با كدهاي HTML كار كرده اند مي دانند سرو كله زدن پاره اي اوقات بسيار خسته كننده و غيرقابل ممكن است. مدتها است تمام حرفه اي هاي HTML از يكديگر مي پرسند كدام اديتور بهترين است؟
خوب به هر حال ما هنوز جواب اين سؤال را نمي دانيم ولي مي توانيم بگوييم Alleycode حداقل شما را در حين كار كردن به گريه نمي اندازد. قدرت كار كردن با PHP، CSS و انواع نسخه هاي HTML از مزاياي بسيار معمولي برنامه است. به قول نويسنده مجله اينترنت چاپ انگليس اگر نمي خواهيد دستانتان هنگام كار كردن با HTML مثل زمان پنچر شدن ماشين كثيف شود از دستكش Alleycode استفاده كنيد.
Recovery My Files 2.16
رتبه: ششم
قيمت: ۶۹ دلار
سيستم عامل: ويندوز XP، ۲۰۰۰، NT، Me، X ۹
حجم: ۲ مگابايت
سايت:
www.recoveryMyfiles.com
از بين رفتن و گم كردن اطلاعات خطري است كه هميشه كاربران را تهديد مي كند. شما حتي اگر كاربر بسيار حرفه اي باشيد باز هم احتمال آن وجود دارد كه در اثر يك اشتباه ساده تمام موسيقي هايي كه در مدت چند سال از اينترنت دريافت كرده ايد را از دست بدهيد. گاهي اوقات ويروس ها حتي فرصت  يك بار اسكن كردن هم به شما نمي دهند.
خب حقيقت اين است كه اگر آسيب خيلي جدي باشد از دست شما و هيچ كس كار زيادي بر نمي آيد. اما استفاده كردن از اين نرم افزار چندان هم بي فايده نيست. Recovery قدرت باز گرداندن فايل هاي آفيس، Zip، Outlook، تصاوير با فرمت هاي مختلف، MP3 و فايلهاي چند رسانه اي را دارا است. البته با نسخه مجاني امكان بازگرداندن تمام فايلها وجود ندارد.
SMS-Maker
رتبه: ۷
قيمت: حدود ۳۰ دلار
سيستم عامل همه سيستم  عاملهاي ويندوز به غير از ۹۵ و ۱/۳
حجم: ۳/۱
سايت:
maker www.way.x.de/sms
SMS گرچه در ظاهر فناوري ساده اي به نظر مي رسد و در حقيقت بسيار جالب و كاربردي است. اين مسئله كه چرا در ايران مثلاً هنگامي كه يك كارمند در ترافيك سنگين صبح گرفتار شده حاضر نيست با استفاده از سيستم پيغام كوتاه اين مشكل را به واحد اداري اطلاع دهد، واقعاً به عادات سنتي كشور ما مربوط است. حقيقت اين است كه نيمي از مكالمات تلفني ما ضرورت چنداني ندارد و استفاده از سرويس پيغام  كوتاه واقعاً به صرفه ومناسب است.
برنامه فوق قابليت آن را دارد كه از طريق اتصال تلفن همراه (چه از طريق كابل و چه از طريق infrad) اقدام به ارسال SMS بكند. در ضمن شما مي توانيد نام دريافت كنندگان و آدرس و شماره  تلفن آن را از طريق دفترچه آدرس برنامه outlook وارد كنيد. اين برنامه حتي قابليت سرور شدن را نيز دارد. حرفه اي هااطلاعات را از سايت بالا دريافت كنند.
Evil lyrics
رتبه: هشتم
قيمت: رايگان
سيستم عامل: ۹۸، XP، ۲۰۰۰و Me
حجم: ۲۰۰ كيلوبايت
سايت:
www.evil lobs.sk/evillyrics
خيلي كوتاه و ساده مي توانيد با استفاده از اين برنامه متن (Lyrics) تمام آهنگ هاي موجود اينترنت را بيابيد. اين برنامه خود را با Winamp سازگار مي كند و هنگامي كه شما مشغول گوش دادن يك فايل موسيقي با اين برنامه هستيد به صورت خودكار در سايتهاي مختلف به دنبال متن آهنگ مي گردد. اين نرم افزار انواع و اقسام امكانات ديگر را در اختيار كاربر خود قرار مي دهد كه با نصب آن كاملاً متوجه خواهيد شد.

پرسش و پاسخ
Abrishamchi@hamshahri.org
004170.jpg

* لطفاً منابعي در مورد روش تغيير تاريخ ها (ميلادي به شمسي) معرفي كنيد.
بابك حيدري
مسأله مهم داشتن الگوريتم اين برنامه است. شما مي توانيد اين برنامه را به زبان جاوا اسكرييپ از آدرس زير پيدا كنيد.
Members.shaw.ca/babahseradjeh/Js/solar/js
در اين فايل برنامه به صورت كامل وجود دارد و شما مي توانيد با استفاده از الگوريتم آن به راحتي آن را با زمان هاي ديگر بازنويسي كنيد.
* لطفاً در مورد نرم افزار مديريت محتوي Greymatter توضيح دهيد.
مهدي
Greymatter يك نرم افزار مديريت محتوي كد باز است. اين نرم افزار به زبان cgi طراحي شده است و به بانك اطلاعاتي حاضر احتياج ندارد و حجم آن هم بسيار كمتر از نرم افزارهاي مشابه آن مانند MT مي باشد. امكانات اين برنامه گرچه به پاي MT نمي رسد ولي سادگي استفاده و تنظيم كردن آن باعث مي شود بسياري از كاربران آن را به نرم افزارهاي ديگر ترجيح دهند. براي دانلود كردن و خواندن راهنماي برنامه به سايت زير مراجعه كنيد
004210.jpg

www.noahgrey.com/greysoft/
* آيا امكان استفاده پست الكترونيك همشهري با استفاده از برنامه هاي مديريت پست الكترونيك مانند outlook وجود دارد؟
كاوه شهبازي
سؤال شما و تعدادي ديگر از خوانندگان باعث شد تا امروز اين سيستم بالاخره راه اندازي شود. كافي است در محل آدرس Incoming و outgoing مربوط به تنظيمات pop3 آدرس mail.tehran.hamshahri.net را وارد كنيد و از اين خدمات رايگان استفاده كنيد.
* آيا اين مسأله صحيح است كه بايد برنامه هاي cgi را در هر شرايطي با استاندارد ASCII به سرور ارسال كرد؟
مجيدي
بله. تقريباً در تمام شرايط شما براي اجراي صحيح فايل هاي cgi بر روي سرور مجبوريد كه آنها را در حالت ASCII ارسال كنيد. اكثر برنامه هاي ftp قسمتي براي تنظيم اين مسأله دارند. دقت كنيد از انتخاب Auto خودداري كنيد و حتماً گزينه مربوط به اسكي را انتخاب كنيد. اما در اينجا يك نرم افزار بسيار ساده و قدرتمند براي كساني كه نمي دانند هنوز از كدام برنامه FTP استفاده كنند معرفي مي كنيم. سري به آدرس زير بزنيد و برنامه ws-ftp LE را دريافت كنيد پشيمان نخواهيد شد.
www. ipswitch.com/downloads/Index.Html

|  آموزش  |   خبر  |   گزارش  |   گوناگون  |   مقاله  |

|   آرشيو انفورماتيك   |   شناسنامه   |   بازگشت   |