سه شنبه ۱۸ شهريور ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۱۶۲
Infor.htm
ارسال فايلها بدون استفاده از اينترنت
HyperTerminal برنامه اي است كه توسط آن مي توانيد با استفاده از خطوط تلفن (و بدون نياز به اينترنت) فايلهايي را از هر نوع به دوستانتان ارسال و يا از آنها فايلهايي را دريافت نماييد.
004180.jpg

شايد شما هم مانند من از ارسال فايلها توسط ابزار ذخيره سازي (مانند CD، ديسك و...) خسته شده ايد در اين قسمت قصد داريم به بررسي يكي از قابليتهاي جذاب و كمتر شناخته شده ويندوز كه توانايي بالايي در ارسال و دريافت فايلهاي مختلف به نام Hyper Terminal بپردازيم.
HyperTerminal چيست؟
HyperTerminal برنامه اي است كه توسط آن مي توانيد با استفاده از خطوط تلفن (و بدون نياز به اينترنت) فايلهايي را از هر نوع به دوستانتان ارسال و يا از آنها فايلهايي را دريافت نماييد. در صورت كار با اين برنامه در بسياري از موارد شما ديگر نيازي به استفاده از اينترنت نخواهيد داشت، بنابراين قادريد در هزينه هاي اتصال به اينترنت تا حد زيادي صرفه جويي كنيد.
برنامه Hyper Terminal به صورتي كاملاً ساده و آسان طراحي گرديده به صورتي كه شما با چند بار كار كردن با آن مي توانيد با نحوه كار كاملاً آشنا گرديد.
نكته: براي استفاده از HyperTerminal شما به امكانات خاص نياز نداريد فقط كافي است كه كامپيوتر شما و فردگيرنده به يك مودم مجهز باشد تا شما از طريق خط تلفن فايل مورد نظرتان را ارسال و يا دريافت نماييد.
نحوه استفاده از Hyper Terminal
براي فعال نمودن HyperTerminal در ويندوز xp به روي كليد Start كليك نموده و از منوي كشويي ظاهر شده به ترتيب Accessories < All programs < Hyper Terminal< Communications را انتخاب كنيد تا پنجره Connection Description در روي صفحه نمايش ظاهر گردد.
در كادر فوق يك نام را براي اتصال وارد كرده و از قسمت Icon يك آيكون را به دلخواه انتخاب نموده و بر روي كليد OK كليك كنيد.
در پنجره Connect To از منوي كشويي Country / region كشور محل سكونت خود (كه در اينجا IRAN را بايد انتخاب نماييد مگر اينكه خارج از ايران زندگي مي كنيد)، AreaCode كد كشور، phonenumber شماره تلفن تماس و از منوي ConnectUsing ابزار مورد استفاده (كه در اين جا مودم مي باشد) را انتخاب كرده و برروي كليد OK كليك نماييد.
004185.jpg

نكته: در قسمت phone number شما بايد شماره تلفن شخصي كه مي خواهيد براي او فايل مورد نظرتان را ارسال كنيد را وارد نماييد.
در پنجره Connect شما كافي است بر روي كليد Dial كليك كنيد تا شماره گيري انجام گيرد. در اين مرحله در صورتي كه مي خواهيد تغييري در شماره تلفن تماس و يا محل سكونت خود دهيد كافي است برروي كليدهاي Modify يا Dialing properties كليك كرده و در كادرهاي محاوره اي ظاهر شده تغييرات مورد نظر را اعمال نماييد.
بعد از چند لحظه شماره گيري توسط مودم انجام مي شود.
تنظيماتي كه فرد گيرنده بايد انجام دهد
براي دريافت يك فايل از طريق HyperTerminal فقط كافي است در پنجره اصلي برنامه از منوي Call گزينه Wait For a Call را انتخاب نماييد.
بعد از چند لحظه شما مي توانيد فايلهاي ارسالي را دريافت كنيد.
ارسال فايلها
بعد از اينكه در پنجره Connect تنظيمات مربوطه را انجام داديد و توسط شماره گيري به شماره مربوطه متصل شديد. براي مشخص كردن فايلهاي ارسالي از منوي Transfer گزينه Send File را انتخاب كنيد تا كادر محاوره اي Send File در روي صفحه نمايش ظاهر گردد.
در كادر محاوره اي ظاهر شده براي انتخاب فايل مورد نظرتان بر روي كليد Browse كليك كنيد تا كادر محاوره اي Select File to Send در روي صفحه نمايش ظاهر گردد.
در كادر محاوره اي فوق شما كافي است فايل مورد نظرتان را انتخاب نموده و بر روي كليد Open كليك نماييد و در كادر محاوره اي Send file بر روي كليد Send كليك كنيد تا عمل ارسال انجام پذيرد.
ارسال پيغام به صورت متن
بعد از اينكه به شماره مورد نظرتان متصل شديد در پنجره اصلي برنامه Hyper Terminal شما به صورت مستقيم مي توانيد متن مورد نظرتان را تايپ نماييد. متن تايپي در اين قسمت براي دوست شما كه به كامپيوتر او توسط برنامه Hyper Terminal متصل شديد نيز قابل مشاهده مي باشد.
004190.jpg

مشخص كردن محلي براي ذخيره سازي فايلهاي دريافتي
شما به سادگي مي  توانيد محلي را براي ذخيره سازي فايلهاي دريافتي از طريق برنامه را به صورت پيش فرض تعريف نماييد. براي اين منظور از منوي Transfer گزينه Receive File را انتخاب نماييد تا كادر محاوره اي مربوطه در روي صفحه نمايش ظاهر گردد. در كار محاوره اي فوق شما با كليك نمودن كليد Browse مي توانيد محلي را براي ذخيره سازي فايل دريافتي تعيين نماييد.
ذخيره سازي اتصال
بعد از برقراري ارتباط از طريق برنامه Hyper Terminal، شما مي توانيد اتصال فوق را براي استفاده مجدد ذخيره نماييد. براي اين منظور از منوي كشويي File گزينه Save را انتخاب كنيد. با اين كار اتصال شما با اسمي كه شما براي آن مشخص نموده ايد ذخيره مي گردد، براي برقراري اتصال براي دفعات آتي،  در زير منوي Accessories < All Programs < Start HyperTerminal Communications كافي است به روي نام اتصال فقط كليك كنيد.
قطع نمودن اتصال
بعد از اينكه فايل هاي موردنظرتان را براي دوستانتان ارسال كرديد و يا از آنها دريافت كرديد، براي قطع نمودن اتصال به روي گزينه Disconnect كليك نماييد تا اتصال شما قطع گردد.
نوار ابزار برنامه Hyper Terminal
در نوار ابزار برنامه HyperTerminal مجموعه دستورات پراستفاده به صورت آيكونهايي در دسترس شما قرار گرفته است. در صورتي كه نوار ابزار برنامه در زير نوار منوها وجود نداشت از زير منوي View گزينه ToolBar را انتخاب كنيد.

آيا مي دانيد كه؟
004175.jpg
آيا مي دانيد كه چرا گاهي با مشكل چاپ مواجه مي شويد؟
- ممكن است فضاي آزاد لازم بر روي ديسك سخت جهت چاپ وجود نداشته باشد. به اين علت كه ويندوز براي انجام عمل چاپ از يك فضاي خالي موقت براي ذخيره اطلاعات استفاده مي كند.
- برنامه هاي خود را چك كنيد و از صحت مشخصات چاپگر، اطمينان حاصل كنيد. شايد كه برنامه ها به طور صحيح پيكربندي نشده باشند.
- ممكن است چاپگر به طور صحيح نصب نشده باشد. آن را Remove كنيد و دوباره نصب نمائيد.
- شايد چندين فايل را از برنامه هاي مختلف براي چاپ ارسال كرده باشيد، در اين صورت در صورت بروز مشكل، عمليات چاپ را متوقف كنيد و مجدداً با يك برنامه شروع به چاپ كنيد.
- ممكن است چاپگر كاغذ نداشته باشد.
- ممكن است ارتباط فيزيكي را يا نه با چاپگر درست برقرار نشده باشد. بنابراين كابل هاي اتصال را چك كنيد.
- اگر در ويندوز فارسي تنها متن هاي انگليسي چاپ شوند، در اين صورت مشكل از برنامه راه انداز چاپگر است، كه بايد نسخه جديد تر آن را نصب كنيد.
آيا مي دانيد كه شما مي توانيد از كودك رقصان اينترنت ديدار كنيد؟
يكي از تصاوير انيميشن كه در دنياي كامپيوتر و اينترنت بسيار محبوبيت پيدا نموده است كودك رقصان است . اين انيميشن به اين صورت است كه كودكي با حركات خنده آور و هماهنگ با موسيقي در حال پخش شما را مجبور به خنديدن مي كند.
براي download نمودن و مشاهده آن به صورت عكس پس زمينه روميزي كامپيوتر ،screensaver (محافظ صفحه نمايش) به آدرس www.megababy.com مراجعه كنيد.
آيا مي دانيد كه شما از طريق اينترنت مي توانيد به داستانها و عكس هاي زيادي در مورد بشقاب پرنده ها دست يابيد؟
تنوع اطلاعات يكي از مهمترين دلايل جذابيت اينترنت است. سالانه تعداد زيادي از مردم دنيا توسط بشقاب پرنده ها دزديده مي شوند كه هر كدام داستان مخصوص به خود را دارند . اگر مي خواهيد به اين داستانها همراه با تصاوير مربوطه دست يابيد ، كافي است كه به سايتهاي www.a bduct.com/suruey.htm و يا lenjig saw.comwww.a
مراجعه كنيد.
آيا مي دانيد كه اينترنت امكان دسترسي و ارسال كارتهاي پستال را براي شما فراهم مي كند؟
زندگي ماشيني ، باعث محدود شدن روابط انساني گرديده است.
در اينترنت سايتهاي زيادي هستند كه شما به سادگي مي توانيد در آنها كارت پستال مورد نظرتان را انتخاب كرده و براي دوستانتان ارسال نماييد.
آدرس تعدادي از اين سايتها به شرح زير مي باشد:
www.maxaracks.com
www.bemine.com
www.egreetings.com
آيا مي دانيد كه چگونه از طريق اينترنت آشپزي ياد بگيريد؟
يكي از سايتهايي كه شما مي توانيد از طريق آن به دستورات پخت غذاهاي مختلف فرنگي دست بابيد سايت Eqicurious (به آدرس .com Eqicurious www)
مي باشد. در اين سايت شما مي توانيد به نكات و تكنيكهاي عملي آشپزي دست يابيد.

آموزش
خبر
گزارش
گوناگون
مقاله
|  آموزش  |  خبر  |  گزارش  |  گوناگون  |  مقاله  |
|   آرشيو انفورماتيك   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |