يكشنبه ۳۰ آذر ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۵۸ - Dec 21, 2003
ورزش
Front Page

ليگ برتر فوتبال ايران
پاس با خداداد به صدر جدول رفت
شكست صدرنشين در شيراز
002778.jpg
خداداد عزيزي هنوز با سرعت و تكنيك منحصر به فردش جايگاه ويژه اي در فوتبال ايران دارد. او در بازي با استقلال با يك ضربه ديدني ايستگاهي هم شكست حريف را رقم زد و هم پاس را به صدر جدول فرستاد.خداداد پس از گل در كنار ربيع خواه و جانملكي ديده مي شود.
گروه ورزشي: دور برگشت ليگ برتر فوتبال ايران با همان روند رو به جلوي دور رفت با اين تفاوت آغاز شد كه تيم ها با گذشت زمان و جا افتادن در چرخه بازيها و شناخت دقيق نسبت به هم با برنامه تر از قبل برابر هم قرار گرفتند. در چنين وضعيتي بود كه در شيراز فجر ضمن جبران باخت نيم فصل برابر ذوب آهن صدرنشين را پس از هفته ها از صدر جدا كرد و مقدمات صدرنشيني پاس را فراهم ساخت. مهاجمان فجر اكبرپور و شيرمردي و به خصوص معدنچي كه در زمان حمله به اين دو مي پيوست بارها سازمان يافته ترين خط دفاعي ليگ را شكافتند و دو بار پطروسيان را تسليم هوشياري خود كردند. گل اول فجر با ضربه حساب شده معدنچي و خروج نا به هنگام پطروسيان به ثمر رسيد و در نيمه دوم در شرايطي كه ذوب آهن براي زدن گل تساوي بي تابي مي كرد فجر با شيرمردي روي ضد حمله به گل دوم رسيد.
در حساس ترين بازي هفته در ورزشگاه آزادي، استقلال و پاس يك بازي پرتحرك را به نمايش گذاشتند كه در نهايت پاس با گل زيباي خداداد عزيزي روي يك ضربه ايستگاهي به صدر جدول رفت. استقلال باز هم چوب ناهماهنگي خط دفاعي و حركت ساكن خط مياني خود را خورد. پاس كه كار دفاعي را در زمين خود انجام مي داد همه گاه روي سرعت خداداد عزيزي و آرش برهاني دروازه  استقلال را با خطر مواجه مي ساخت و اين در حالي بود كه استقلال هم به لطف دوندگي و بازيسازي پيستونهاي خود  نوازي و سيدعباسي و حركت هاي رو به جلوي نيكبخت واحدي با عنايتي و سامره بارها بوي گل را در فضاي ورزشگاه پراكند اما وجود يك دروازه بان قبراق به نام «رودباريان» و شتابزدگي مهاجمان استقلال باعث شد تا اين تيم از حملات خود نتيجه لازم را نگيرد. پاس جدا از گل خداداد چند بار ديگر هم صاحب فرصت هاي مناسب شد كه بايد از شوتهاي از راه دور نكونام و خداداد ياد كرد كه با فاصله ناچيز راهي اوت شد.
در رشت همانگونه كه نوشته بوديم پرسپوليس نه تنها قادر به تكرار آن ۸ گل بازي رفت نشد، بلكه بايد ممنون «ساشا ايليچ» باشد كه با جسارت موفق به مهار پنالتي دين محمدي در نيمه  اول شد و بارها هم مهاجمان تشنه گل حريف را در محوطه جريمه ناكام گذاشت.
در مشهد بازي پرگل ابومسلم و فولاد برنده نداشت.ابومسلم با وجود بازي خوب برابر تيمي  تن به تساوي داد كه هرگز انديشه تهاجمي را حتي در خانه حريف نيز فراموش نكرده بود.
در روزي كه ايمان رزاقي راد و فضلي براي ابومسلم گلزني كرده بودند، سهراب بختياري زاده نقش منجي را براي تيمش ايفا كرد.او زننده هر دو گل فولاد بود.
سپاهان در اصفهان با شكست سنگين شموشك نشان داد كه در نيم فصل دوم در آستانه تحول قرار گرفته است.
رسول خطيبي، محرم نويدكيا و محمود كريمي هر كدام يكبار دروازه شموشك را گشودند تا سپاهان گام به گام فاصله اش با صدرنشينان كمتر شود.
در ورزشگاه ايران خودرو، پيكان برابر سايپا متوقف شد. پيكان كه در بازي رفت در خانه حريف پيروز شده بود، اين بار برابر انگيزه  بالاي حريف كم آورد و حتي در چند مورد به سختي دروازه اش تهديد شد. در اين بازي ابتدا امين محتشمي به پيكان برتري داد و فرهاد بوستاني هم در دقيقه ۷۵ گل مساوي را زد تا اين تيم همچنان با وجود قعرنشيني ركورددار تساوي در ميان ۱۴ تيم حاضر باشد.
در اهواز استقلال پس از مدتها با يك برد خوب باعث شادي تماشاگرانش شد و حجازي هم پس از سه هفته نفس راحتي كشيد. استقلال در هر نيمه با حميد فرزانه و امير خليفه  اصل دروازه برق را گشود و يك پنالتي را هم داوود حقي در دقيقه ۴۲ زد كه توسط مائيس عزيزيان دروازه بان برق مهار شد.

تابلوي نتايج ليگ برتر
*پاس تهران يك - استقلال تهران صفر
گل: خداداد عزيزي (۴۹)
* پگاه گيلان صفر - پرسپوليس تهران صفر
* پيكان تهران يك - سايپا تهران يك
گل ها: محتشمي (۶۰) براي پيكان و بوستاني (۷۵) براي سايپا
* استقلال اهواز ۲ - برق شيراز صفر
گل ها: حميد فرزانه (۳۳) و امير خليفه اصل (۷۸)
* فولاد مباركه سپاهان ۳ - شموشك نوشهر صفر
گل ها: رسول خطيبي، محرم نويدكيا و محمود كريمي
* فجر سپاسي شيراز ۲ - ذوب آهن اصفهان صفر
گل ها: مهرزاد معدنچي (۳۸) و احسان شيرمردي (۹۰)
* ابومسلم مشهد ۲ - فولاد خوزستان ۲
گل ها: ايمان رزاقي راد (۲۵) و فريدون فضلي (۶۰) براي ابومسلم و سهراب بختياري زاده (۳۷ و ۷۱) براي فولاد.

راه دشوار صعود براي نمايندگان هندبال ايران
گروه ورزشي: در ششمين دوره هندبال باشگاههاي آسيا كه در شهر بيروت لبنان جريان دارد، دو نماينده ايران در آخرين بازي دور مقدماتي خود تنها در صورت شكست حريفان به جمع ۸ تيم برتر راه پيدا مي كنند. فولاد مباركه سپاهان امروز به مصاف تيم قدرتمند النصر امارات مي رود كه در بازي قبلي خود موفق به شكست السد قطر قهرمان باشگاههاي جهان و آسيا شد. سپاهان به السد باخته است و در روز اول هم توانست مشعل لبنان را شكست دهد. شهيد قندي يزد نماينده دوم ايران امروز با الخليج عربستان ديدار مي كند. شهيد قندي در بازي قبلي خود با يك امتياز اختلاف مغلوب السالميه كويت شده است و براي صعود نياز مبرمي به برد در اين بازي دارد.

ايران قهرمان رقابت هاي آليش آسيا
گروه ورزشي: تيم ايران با كسب ۳۵ امتياز عنوان قهرماني دومين دوره رقابت هاي آليش قهرماني آسيا را از آن خود كرد. اين پيكارها به مناسبت گراميداشت بيست و پنجمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي و در آستانه برگزاري دومين دوره مسابقات آليش قهرماني جهان در سالن شيخ الاسلام و مجموعه ورزشي شهيد حيدرنيا تهران انجام شد، تركمنستان با ۲۹ و قرقيزستان با ۱۸ امتياز به ترتيب دوم و سوم شدند.

حاجي زاده برترين چهره پيكار صنام و هما
گروه ورزشي: تيم  كشتي  صنام  مازندران  در چارچوب  مسابقات  كشتي  ليگ  باشگاههاي  كشورشامگاه  پنجشنبه  با امتياز ۱۷ بر ۱۵ بر ميهمان  خود هما تهران  غلبه  كرد. براي هما سلطاني، اصلاني ،حاجي مراد مگمدوف صاحب برد شدند. براي ميزبان مراد محمدي، اسلام مرداني، مهدي حاجي زاده، پورعليجان و سليماني پيروزي بدست آوردند. در حساس ترين كشتي اين دو تيم، مهدي حاجي زاده قهرمان سابق جهان با نتيجه جالب توجه ۷ بر يك از سد حبيبي ملي پوش اعزامي به مسابقات جهاني نيويورك گذشت.

معرفي برترين كشتي گيران سال ۲۰۰۳ جهان
اين بار ايران سهمي نداشت
گروه ورزشي: بهترين كشتي گيران سال ۲۰۰۳ جهان، از سوي فدراسيون جهاني كشتي (فيلا) انتخاب شدند.به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در حاليكه عنوان برترين هاي كشتي جهان در سال ۲۰۰۲ به حسن رنگرز و مهدي حاجي زاده از ايران تعلق داشت، امسال در بين برگزيدگان كشتي جهان نامي از ايراني ها به چشم نمي خورد و بوايسار سايتي يف، قهرمان پرآوازه كشتي آزاد روسيه به همراه آرمن نازاريان ارمني، نابغه كشتي فرنگي جهان به عنوان برترين كشتي گيران آزاد و فرنگي سال ۲۰۰۳ جهان انتخاب شدند.

امروز آغاز واترپلوي قهرماني باشگاه هاي آسيا در تهران
گروه ورزشي:چهارمين دوره مسابقات واترپلو قهرماني باشگاه هاي آسيا از امروز (۳۰ آذرماه جاري) با شركت ۵ تيم در استخر سرپوشيده مجموعه ورزشي آزادي تهران آغاز مي شود.در اين دوره از مسابقات تيم هاي الاهلي عربستان، العربي كويت، چين تايپه، ذوب آهن اصفهان و دانشگاه آزاد اسلامي حضور دارند.
نمايندگان كشورهاي چين و فيليپين از شركت در اين مسابقات عذرخواهي كردند.
برنامه ديدارهاي امروز
يكشنبه ۳۰/۹/۸۲
ساعت ۱۵: آيين افتتاحيه
ساعت ۱۶: چين تايپه - ذوب آهن
ساعت ۱۵/۱۷ العربي كويت - دانشگاه آزاد اسلامي

سايپا و دانشگاه آزاد قهرمان و نايب قهرمان وزنه برداري آسيا
گروه ورزشي: چهارمين دوره پيكارهاي وزنه برداري قهرماني باشگاه هاي آسيا كه در شهر شنيان چين جريان داشت با قهرماني تيم سايپا از ايران به پايان رسيد. سايپا در آخرين روز با مدالهاي طلا و قهرماني حسين رضازاده، كوروش باقري و محسن بيرانوند در صدر ايستاد. عنوان نيابت قهرماني نصيب دانشگاه  آزاد اسلامي شد و تيمي از چين در جاي سوم ايستاد.

ليگ برتر واليبال ايران
پيكان به صدرنشيني پاس خاتمه داد
گروه ورزشي: با انجام بازيهاي هفته دهم ليگ برتر واليبال باشگاههاي ايران پيكان با غلبه بر نئوپان گنبد به صدرنشيني نه هفته اي پاس خاتمه داد. پاس كه اين هفته با قرعه استراحت مواجه شده بود به يكباره با پيروزي تيم هاي پگاه اروميه و صنام تهران با سه پله سقوط به مكان چهارم رفت.
در بازيهاي برگزار شده پيكان نمايشي قدرتمندانه برابر نئوپان داشت و اين تيم را با سرويس هاي هدفدار و دفاعهاي زوجي از كار انداخت. صنام جدي ترين مدعي فتح قهرماني نيم فصل مقابل فولاد سبا در ميان ناباوري در تهران يك «ست» از دست داد ولي با پيروزي بر اين تيم چشم به ديدار حساس اين هفته با رقيب سنتي خود پيكان دوخته است.
پگاه اروميه در حالي كه مي توانست با پيروزي سه بر صفر مقابل دخانيات جانشين پيكان در صدر جدول شود با از دست دادن يك «ست» در مكان دوم باقي ماند. در اهواز برق تهران در آخرين بازي نيم فصل خود در سه «ست» پياپي لوله سازي را مغلوب ساخت و در نهايت با پنج برد و پنج باخت به كار خود خاتمه داد.
در شيروان پيكار داغ قند و سايپا با برتري ميلي متري تيم ميزبان به پايان رسيد.قند كه دو گيم پياپي را به تيم مهمان واگذار كرده بود در سه گيم بعدي توانست شكست را تبديل به پيروزي سازد.
آخرين هفته نيم فصل ليگ برتر چهارشنبه اين هفته برگزار خواهد شد.
نتايج هفته دهم
*پيكان تهران۳- نئوپان گنبد صفر
*دخانيات تهران يك - پگاه اروميه۳
* صنام تهران ۳- فولاد سبا يك
* لوله سازي اهواز صفر - برق تهران ۳
* قند شيروان ۳- سايپا تهران ۲

|   اجتماعي    |    اقتصادي    |    خارجي    |    سياسي    |    شهري    |    علمي فرهنگي    |
|   ورزش    |    ورزش جهان    |    صفحه آخر    |

|    صفحه اول    |    آرشيو    |    شناسنامه    |    بازگشت    |