يكشنبه ۷ دي ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۲۶۵ - Dec 28, 2003
رياست نشست مجمع عمومي آيسسكو به ايران واگذار شد
گروه علمي فرهنگي: رياست هشتمين نشست مجمع عمومي  سازمان آموزشي، علمي و فرهنگي اسلامي كنفرانس اسلامي ( آيسسكو) به وزير آموزش و پرورش ايران واگذار شد. به گزارش ايرنا، رياست هفتمين نشست اين مجمع بر عهده نماينده مراكش بود كه «حاجي» در مدت سه روز برگزاري نشست هشتم اين مجمع، رياست آن را بر عهده خواهد داشت.
وزير آموزش و پرورش در اين نشست پس از استقرار در جايگاه هيات رييسه، گفت: كشورهاي عضو آيسسكو تجربيات و امكانات علمي فراواني دارند كه بايد از اين تجارب براي كشورهاي عضو بهره گيري شود. درنشست تهران، برنامه عمل، بودجه و برنامه هاي سه ساله آيسسكو به تصويب خواهد رسيد.
در مدت برگزاري اين نشست در تهران، وزيران و نمايندگان آموزش و پرورش ۵۱ كشور عضو هر كدام به مدت پنج دقيقه سخنراني خواهند كرد.
بر اساس اين گزارش نشان ويژه «آيسسكو» صبح ديروز در حاشيه هشتمين اجلاس مجمع عمومي «آيسسكو» در تهران به رئيس جمهوري كشورمان اهدا شد.
اين نشان به موجب اساسنامه سازمان فقط به سران كشورهاي اسلامي كه در جهت ارتقاء فرهنگ اسلامي تلاش كرده اند، اهدا مي شود.
سازمان آيسسكو داراي پنج بخش آموزش، علوم، فرهنگ و ارتباطات، روابط و همكاريهاي بين المللي و مركز اطلاعات و اسناد است.

اعضاي ستاد ويژه نانوتكنولوژي منصوب شدند
گروه علمي فرهنگي: معاون اول رئيس جمهوري با صدور احكام جداگانه اي، اعضاي ستاد ويژه نانوتكنولوژي را منصوب كرد. به گزارش دفتر امور رسانه هاي رياست جمهوري، به موجب اين احكام «علي وكيلي»، «مجتبي شريعتي نياسر»، «قاسم حسيني سالكده» و «علي بيت اللهي» به عضويت در ستاد ويژه نانوتكنولوژي منصوب شدند.
بر اساس اين گزارش، دكتر عارف در احكام صادره براي اعضاي اين ستاد اظهار اميدواري كرده است، درك عميق اعضا از ضرورت توسعه علمي كشور به همراه تخصص، تعهد و تلاش آنان، اين ستاد را در دستيابي به مقاصد مورد نظر ياري كند. نانوتكنولوژي به فن  آوري «نانو» كه از كوچكترين واحدهاي اندازه گيري است، اطلاق مي شود.

مجوز قبل از چاپ كتاب ، ۳۵ درصد كاهش يافت
گروه علمي فرهنگي: رئيس هيأت نظارت بر اجراي ضوابط نشر كتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اعلام كرد: در هفته گذشته، اين هيأت به ۲۷۴ عنوان كتاب مجوز قبل از چاپ داده است كه نسبت به هفته قبل ۵۲/۳۵ درصد كاهش داشته است.
«محمد جواد مرادي نيا» ديروز گفت: در هفته منتهي به سوم دي ماه، ۲۶۷ عنوان كتاب اعم از چاپ نخست و يا چاپهاي بعدي در دبيرخانه هيأت نظارت بر اجراي ضوابط نشر كتاب اعمال وصول شده كه اين تعداد نسبت به هفته گذشته ۴۷/۳۸ درصد كاهش نشان مي دهد.

يونسكو ارگ بم را بازسازي مي كند
گروه علمي فرهنگي: در پي تخريب بخش اعظمي از بناي دو هزار ساله تاريخي ارگ بم ايران در زلزله اخير، سازمان آموزشي، علمي و فرهنگي ملل «يونسكو» آمادگي خود را جهت بازسازي اين اثر ارزشمند اعلام كرد.به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي يونسكو با ارسال نامه اي به سيد محمد خاتمي رئيس جمهوري،  از دولت ايران خواست تا تمهيدات لازم را جهت اعزام گروه كارشناسان يونسكو و بررسي دقيق وضعيت فعلي و ميزان تخريب ارگ بم در اين منطقه فراهم آورد.به گفته كارشناس ميراث فرهنگي يونسكو، اين سازمان نهايت تلاش خود را براي اعزام بهترين كارشناسان به ايران خواهد نمود، تا كاربازسازي بناي مهم و تاريخي ارگ بم را انجام دهند.براساس اين گزارش ارگ تاريخي بم با قدمتي بيش از دو هزار سال بر صخره اي عظيم بر بالاي شهر بم بنا شده و يكي از بناهاي گلي - آجري بسيار مهم جهان محسوب مي شود و در فهرست بناهاي مهم تاريخي سازمان ملل متحد به عنوان يك نماد جهاني توجه زيادي به آن مبذول گشته است. در اثر زلزله ۷/۶ ريشتري شهر بم اين بناي تاريخي به شدت آسيب ديده و به تلي از خاك بدل گشته است.

خبرنگاران اعزامي به مناطق زلزله زده حمايت مي شوند
گروه علمي فرهنگي: ستادي براي ارايه  تسهيلات لازم به خبرنگاران داخلي و خارجي عازم به منطقه زلزله زده بم در معاونت مطبوعاتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تشكيل شد.
به گزارش روابط عمومي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، معاون مطبوعاتي اين وزارتخانه با بيان اين مطلب افزود: ستادي با مسئوليت مدير كل مطبوعات و رسانه هاي خارجي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي جهت ارايه تسهيلات به خبرنگاران خارجي كه مايل به عزيمت به مناطق زلزله زده هستند تشكيل شده است.
سيد محمد صحفي افزود: خبرنگاران خارجي كه مايلند براي پوشش خبري به مناطق زلزله زده اعزام شوند، مي توانند به اداره كل مطبوعات و رسانه هاي خارجي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در تهران مراجعه و از تسهيلات لازم براي عزيمت به بم استفاده كنند.
صحفي در مورد عزيمت خبرنگاران داخلي به بم گفت: خبرنگاران داخلي نيز مي توانند از طريق هماهنگي با اداره كل مطبوعات داخلي، جهت اعزام به منطقه اقدام و در صورت بروز مشكل به اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كرمان مراجعه كنند.

علمي فرهنگي
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |