چهارشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۳۶۲
اسرار پنهاني مرد با مرگ او فاش شد
همسر اول مقتول: شوهرم ناپديد شده است
متخصصان پزشكي قانوني پس از كاوش هاي علمي و بررسي هاي دقيق خود اعلام كردند دو قرباني حادثه بر اثر استنشاق منواكسيدكربن از پاي درآمده اند
006060.jpg
اين زن در حاليكه پريشان و مضطرب نشان مي داد، با مراجعه به پليس ادعا كرد شوهرش از نخستين روز زمستان سال جاري خانه را به قصد رفتن به محل كارش در بازار بزرگ تهران ترك كرده و ديگر مراجعت نكرده است 
مرگ يك مرد جوان پرده از راز ۴ ساله ازدواج پنهاني او برداشت.
پيكر بي جان اين فرد و زن صيغه اي اش در حاليكه بر اثر گازگرفتگي فوت كرده بودند، در آپارتمان زن جوان پيدا شد.
بنا به اين گزارش، عصر دومين روز دي ماه سال جاري يكي از بستگان زن ۴۳ ساله اي در شهرري به خانه او مراجعه كرد ولي هرچه زنگ در آپارتمان او را به صدا درآورد، كسي در را به رويش نگشود.
وي كه احساس كرده بود حادثه ناگواري براي زن صاحبخانه رخ داده است، بلافاصله همسايه ها را در جريان ماجرا قرار داد.
دقايقي بعد وقتي با پرس وجو از همسايه ها دريافت از دو روز گذشته تاكنون زن صاحبخانه و شوهرش ديده نشده اند، ماجرا را به ماموران نيروي انتظامي اطلاع دادند.
ماموران پليس پس از آگاهي از موضوع در قالب اكيپي خود را به محل حادثه رسانده و تحقيق در اينباره را آغاز كردند.
در جريان بررسي هاي پليس، ماموران متوجه انتشار بوي گاز از درز يكي از پنجره ها به بيرون شدند بنابراين پس از باز كردن در ورودي آپارتمان خود را به داخل خانه رساندند. ماموران در جريان تجسس هاي خود در اتاق پذيرايي اين آپارتمان با پيكر بي جان زن صاحبخانه و مرد جواني روبه رو شدند كه در نزديكي بخاري كنار هم افتاده بودند.
لحظاتي بعد «ابراهيمي» بازپرس ويژه قتل دادسراي شهرري در معيت اكيپي از كارآگاهان ويژه قتل اداره آگاهي شهرري خود را به محل حادثه رساندند.
در جريان بررسي هاي مرحله نخست پليسي و قضايي در محل پيدا شدن جسد قربانيان حادثه، كارآگاهان از آنجايي كه هيچ نشانه اي از وقوع درگيري و ضرب و جرح را مشاهده نكردند اجساد را براي انجام معاينات دقيق و تفحص جهت تعيين علت واقعي مرگ به پزشكي قانوني انتقال دادند.
متخصصان پزشكي قانوني پس از كاوش هاي علمي و بررسي هاي دقيق خود اعلام كردند دو قرباني حادثه بر اثر استنشاق منواكسيدكربن از پاي درآمده اند.
شوهرم ناپديد شده است 
در حاليكه با اعلام نظر كارشناسان پزشكي قانوني ماجراي اين پرونده به مراحل پاياني خود رسيده بود و مدارك پيدا شده در آپارتمان محل حادثه حكايت از ازدواج موقت زن و مرد جوان داشت، زن جواني با مراجعه به ماموران آگاهي شكايتي را مطرح كرد كه باعث بررسي و تحقيق مجدد پليس در اينباره شد.
اين زن در حاليكه پريشان و مضطرب نشان مي داد، با مراجعه به پليس ادعا كرد شوهرش از نخستين روز زمستان سال جاري خانه را به قصد رفتن به محل كارش در بازار بزرگ تهران ترك كرده و ديگر مراجعت نكرده است.
وي در اينباره گفت: ۱۸ سال قبل با شوهرم آشنا شده و ازدواج كردم كه حاصل اين زندگي مشترك ما ۴ فرزند است، او از سال ها قبل در بازار تهران كار مي كرد ولي چون كار در آنجا براي تامين هزينه زندگي ما كافي به نظر نمي رسيد از ۴ سال قبل كار شبانه اي را پيدا كرده بود و در طول هفته ۲ شب را در آنجا مشغول بود.
راز ۴ ساله فاش شد
به دنبال مطرح شدن اين شكايت به دستور بازپرس «ابراهيمي» اكيپي از كارآگاهان به سرپرستي سرهنگ طباطبايي - مديرآگاهي- سرهنگ حسن زاده - جانشين مديرآگاهي- و سروان خرمدل - افسر ويژه قتل آگاهي- بررسي در اينباره را در دستور كار خود قرار دادند.
در جريان تجسس هاي پليسي از آنجايي كه نشاني هاي ارايه شده درباره مرد ناپديد شده شباهت هايي با جسد پيدا شده در خانه زن صيغه اي داشت، از زن جوان خواسته شد تا عكسي از شوهرش را به آگاهي ارايه دهد.
وقتي عكس ارايه شده از سوي اين زن با تصوير گرفته شده از جسد شوهر صيغه اي مطابقت داده شد، مشخص شد كه شوهر ناپديده شده همان شوهران صيغه اي است. با به دست آمدن اين اطلاعات راز هووي ۴ ساله براي زن شاكي پرونده فاش شد و او پي برد كه كار شبانه شوهرش بهانه اي براي رفتن به خانه همسر صيغه اي اش بوده است.
اين زن حتي حاضر نشد نام خود را به ما بگويد. در روز چند نفر به سرنوشت او دچار مي شوند.

بازگشت كركس ها
پس از اعدام پنج نفر از اعضاي باند كركس ها در سال ۸۱ و همچنين اعدام اعضاي باند معروف به «باغ آلو» كه اقدام به ربودن زنان و دختران جوان كرده بودند، احتمال داده مي شد كه اين مجازات سنگين باعث تاديب اين مجرمان شده باشد. اما با نگاهي گذرا به صفحات حوادث روزنامه متوجه مي شويم كه اين قصه سر دراز دارد.
در آخرين مورد، دو جوان پس از ربودن زن ۲۲ ساله اي در خيابان و آزار و اذيتش او را در كنار خيابان رها كردند.
مرد ميانسالي هنگام عبور متوجه پيكر نيمه جان زن جواني در كنار خيابان شد و بلافاصله او را با كمك عابران سوار خودروي خود كرده و به بيمارستاني در تهران منتقل كرد.
پزشكان به خاطر وخامت حال بيمار بلافاصله او را در بخش اورژانس بستري كردند و تلاش براي نجات جان او آغاز شد. اين زن كه هويتش مشخص نبود به خاطر آزار و اذيت هاي آدم ربايان وضعيت جسمي مساعدي نداشت و گروهي از پزشكان بيمارستان موفق به نجات جان او از مرگ حتمي شدند.
اين زن كه پس از اين ماجرا دچار شوك روحي شده بود تا چند هفته قادر به صحبت كردن نبود و مسوولان بيمارستان باهمكاري روانپزشكان و ماموران پليس موفق به شناسايي هويت او شدند.
يكي از پزشكان بيمارستان مي گويد: «اين زن پس از اين اتفاق تا مدت ها صحبت نمي كرد و در حالي كه او بايد به خاطر بهبودي حالش از بيمارستان ترخيص مي شد ما او را در بيمارستان نگه داشتيم تا اينكه خانواده او پيدا شدند.»
هم اكنون گروهي از ماموران پليس تلاش هاي خود را براي شناسايي ربايندگان اين زن جوان آغاز كردند.

جاعلان حرفه اي در دام پليس
دو جاعل حرفه اي كه با شگرد زيركانه اي از مغازه داران اصفهان كلاهبرداري مي كردند، به دام افتادند.
اين دو متهم كه «نعمت الله.ه» و «اصغر.ك» نام دارند پس از آنكه از سوي ماموران انتظامي اصفهان دستگير شدند به جرم خود اعتراف كردند.
ماجرا از زماني آغاز شد كه صاحب يك مغازه پوشاك با مراجعه نزد ماموران نيروي انتظامي عليه كلاهبرداران حرفه اي شكايت كرد.
وي در طرح شكايت خود گفت: «دو مرد كه هيچ شناختي نسبت به آنها ندارم از من مقدار زيادي پوشاك خريدند و در ازاي آن چك دادند، اما اكنون متوجه شده ام چك ها بي محل است.»
پس از طرح اين شكايت ماموران تحقيقات خود را در خصوص اين كلاهبرداري  آغاز كردند و با مراجعه به شعبه بانك، متوجه شدند كلاهبرداران با هويت جعلي اقدام به افتتاح حساب جاري و گرفتن دسته چك كرده اند.
با روشن شدن اين موضوع تحقيقات ماموران وارد مرحله تازه اي شد و در همان حال كه كاوش هاي پليسي ادامه داشت چند مغازه دار ديگر كه اغلب فروشنده لوازم كامپيوتر بودند، با مراجعه به نيروي انتظامي شكايت هاي مشابهي طرح كردند.
پس از طرح اين شكايت ها كارآگاهان متوجه شدند با يك باند حرفه اي مواجه هستند كه در كار جعل نيز تبحر خاصي دارند و با جعل شناسنامه و اوراق هويت اقدام به افتتاح حساب در بانك ها مي كنند.
در اين ميان ماموران كه از هويت اصلي و واقعي جاعلان كلاهبردار خبر نداشتند و از سويي نمي دانستند مخفيگاه آنان كجا است دامنه تفحص هاي خود را گسترش دادند و يك اكيپ ويژه، ماموريت يافت هر چه سريع تر سرنخ هاي به دست آمده را بررسي كند تا اين پرونده را به نتيجه برساند.
بعد از مدتي، تحقيقات ماموران بالاخره به ثمر رسيد و آنها توانستند هويت واقعي كلاهبرداران تحت تعقيب را به دست آورند.
به اين ترتيب آنها با طراحي يك عمليات ضربتي در حالي كه مخفيگاه متهمان را شناسايي كرده بودند وارد آنجا شدند و اصغر و نعمت الله را دستگير كردند.
دو مرد جوان در جريان بازجويي هاي فني ماموران به جرم خود اعتراف كردند و گفتند ما با جعل شناسنامه از بانك ها دسته چك مي گرفتيم و با چك بلامحل از بازارها خريد مي كرديم.
پس از اعترافات اين متهمان پرونده آنها به مراجع قضايي ارجاع شد و بازپرس پرونده آنان را با قرار بازداشت روانه زندان كرد.
جلسه محاكمه دو متهم به زودي در دادگاه عمومي اصفهان برگزار مي شود تا حكم نهايي درباره آنان صادر شود.

سرقت اموال همسر
اين خبر مربوط به مردي است كه پس از ازدواج با يك زن بيوه پولدار، قصد داشت با كلاهبرداري از همسرش با يك زن بيوه پولدار ديگر ازدواج كند، تا بتواند به اروپا برود.
اين مرد ۵۰ ساله كه «محمد» نام دارد چند سال پيش با همسرش آشنا شد و با او ازدواج كرد. وي قبل از ازدواج با همسرش، به علت نداشتن خانه در پارك ها مي خوابيد.
همسر «محمد» كه «سودابه» نام دارد در اينباره مي گويد: «محمد پدر يكي از دوستان پسرم بود و من شنيده بودم كه بچه هايش هيچ كدام او را به منزلشان راه نمي  دهند چون هميشه بچه هايشان را كتك مي زده است. دلم برايش سوخت و او را به منزلم دعوت كردم. پس از يك مدت از من خواستگاري كرد و ما با هم ازدواج كرديم. او هيچ چيز با خودش به خانه من نياورد جز لباس تنش. يك ماه پيش به همراه بچه هايم به مسافرت رفتيم، وقتي به خانه آمديم، نه از محمد خبري بود و نه از وسايل خانه. سريع شكايت كرديم. بعد از چند روز پيگيري متوجه شديم كه همسرم با جعل امضاي من خانه و اتومبيلم و همين طور همه وسايل خانه ام را فروخته است كه بعد متوجه شدم دليل همه اينكارهايش ازدواج با يك زن بيوه است.»
در تحقيقات ماموران مشخص شد كه «محمد» پس از سرقت اموال خانه همسرش آنها را به منزل زن بيوه اي كه قصد ازدواج با او را داشت انتقال داده است.
«محمد» در اعترافات خود گفت، چون ديدم همسرم پولدار است با خودم گفتم چون او با من ازدواج كرده، حتماً زن پولدار ديگري هم مرا به عنوان همسرش انتخاب خواهد كرد.
وقتي با «سميه» آشنا شدم به او گفتم تمام اين اموال و خانه و اتومبيل به خودم تعلق دارد.
«محمد» با قرار وثيقه آزاد شد و پس از جست وجو همسرش را كه در افسريه يك خانه جديد خريده بود پيدا كرد.
او قصد داشت دوباره با جعل امضا، خانه همسرش را بفروشد كه ماموران او را دستگير كردند.
محمد به ماموران گفت قصد سفر به اروپا را داشتم و به پول احتياج داشتم، به همين دليل اين كار را انجام دادم.
متهم تا اقدام بعدي در بازداشت به سر مي برد.

سر عرب ها كلاه رفت
ايراني هر جا كه باشد نامش بر سر زبان ها مي افتد مي گوييد نه! اين خبر را بخوانيد تا بفهميد هموطنان شما چه دسته گلي به آب داده اند.
سه نفر از جمله دو ايراني ساكن لس  آنجلس، به جرم كلاهبرداري از بيمه سلامتي دولت عربستان سعودي، دستگير شدند.
دو شهروند ايراني ساكن جنوب كاليفرنيا، ولي الله راوفي و سعيد دانشفر به جرم كلاهبرداري از بيمه سلامتي دولت عربستان سعودي به مبلغي بيش از ۲۰ميليون دلار، دستگير شدند.
راوفي ۳۷ ساله ساكن محله ثروتمندنشين «بل اير» در لس آنجلس و سعيد دانشفر ۲۶ ساله، ساكن شهر ساحلي «لاگونا نيگل» از طريق جعل مداركي ازجمله صورت حساب هايي به نام دانشجويان عربستان سعودي كه در آمريكا به تحصيل مشغول هستند، از ده ها كلينيك و مطب پزشكي ساختگي ميليون ها دلار از دولت عربستان سعودي كلاهبرداري مي كنند.
متهم سوم به نام «فدا زگزوگ»، كارمند دفتر وابستگي فرهنگي عربستان سعودي و ساكن فالز چرچ ويرجينيا، نيز به جرم همكاري با اين دو و ارايه اين مدارك ساختگي به وزارت آموزش عالي عربستان سعودي دستگير شد و فرد چهارمي نيز به نام «جاناتان مندوزا» هم اكنون تحت تعقيب است.
دادستاني فدرال اعلام كرد كه طبق تحقيقاتي به نظر مي رسد كه برخي از اين دانشجويان عربستان سعودي نيز در مقابل استفاده از نامشان، مبالغي از متهمان دريافت كرده اند. راوفي كه در يك خانه سه ميليون دلاري در محله بل اير، محل سكونت ستارگان هاليوود و افراد بانفوذ و ثروتمند لس آنجلس زندگي مي كند، همراه با همسر و سه فرزند خود روز گذشته در مقابل دادگاه رسيدگي به اين جرم حضور يافت. در حالي كه بلافاصله پس از اعلام جرم عليه او به دستور قاضي استفن هيلمن، ولي الله راوفي دستگير و بدون امكان سپردن وديعه تا تاريخ محاكمه زنداني شد.
بنا بر گفته دادستان ايالتي، مبلغ دقيق اين كلاهبرداري ها هنوز در حال شمارش است اما ظاهرا راوفي چند روز پيش مبالغ هنگفتي پول نقد از حساب شخصي خود در بانك هاي متعدد ايالات متحده برداشت كرده و مبالغ قابل توجهي پول نقد نيز به خارج از آمريكا ارسال كرده است.

باز هم سارقان مسلح
از بس درباره سارقان مسلح خبر نوشتيم، خسته شديم. ظاهرا فقط بايد يك زلزله ۷ريشتري بيايد تا نسل هر چي دزد و سارق است نيست و نابود شود. همين چند روز قبل اعضاي ۵ باند سرقت مسلحانه در دزفول دستگير شدند. اعضاي اين باندها با تلاش شبانه روزي ماموران اين نيرو و اداره آگاهي طي دو هفته اخير شناسايي و دستگير شدند. ۱۶ نفر سارق مسلح اعضاي اين باندهاي سرقت تاكنون به ۶۰ فقره سرقت اعتراف كرده اند. سرقت مسلحانه از چند داروخانه و مطب پزشكان زن، سرقت منازل، سرقت احشام، كيف قاپي و نيز سرقت موتورسيكلت از جمله اقدامات اين باندهاي سرقت طي سال گذشته در دزفول بود و از اين افراد تعداد ۹ قبضه اسلحه جنگي و شكاري كشف شد. در بين دستگيرشدگان چهار نفر اعضاي يك باند سارق مسلح كه با شرارت و ناامني اقدام به سرقت از موسسات، شركت ها و مزارع اطراف شهر دزفول مي كردند نيز وجود دارد كه اين افراد علاوه بر دزفول در شوش و شوشتر نيز سرقت مسلحانه داشته اند.

توده ۶ كيلويي
فكرش را بكنيد كلي زحمت مي كشيد كه لاغر شويد. رژيم مي گيريد لب به غذا نمي زنيد. باشگاه بدن سازي مي رويد. قرص لاغري مي خوريد و.... آن وقت معلوم مي شود اي بابا اصلاً مشكل اين چيزها نيست.
در يك عمل جراحي كم سابقه، توده اي شش كيلوگرمي از شكم يك دختر ايلامي خارج شد.
در اين عمل جراحي كه در بيمارستان شهيد «مصطفي خميني» شهر ايلام انجام شد و حدود چهار ساعت به طول انجاميد،  پزشكان ايلامي موفق به خارج كردن اين توده از شكم يك بيمار شدند.
اين بيمار به نام «منيژه جليليان» مدت چهار سال از درد ناحيه شكم به علت وجود اين توده بزرگ رنج مي برد و در مراجعه مكرر به پزشك ها از اين درد شكايت مي كرد.
خوشبختانه اكنون حال عمومي اين بيمار رضايت بخش است.

هلاكت ۳سارق مسلح
۳ سارق مسلح درجريان يك درگيري مسلحانه با ماموران نيروي انتظامي به هلاكت رسيدند. ماجرا از اين قرار است كه ماموران نيروي انتظامي زاهدان كه از دو ماه قبل در جريان وقوع چندين سرقت منزل قرار گرفته بودند تحقيقات خود را پيرامون اين موضوع آغاز كردند. ماموران در جريان كنكاش هاي پليسي خود از چند نفر از مالباختگان بازجويي كردند و از اين طريق توانستند شماره پلاك موتور سيكلت سارقان را به دست بياورند. در شرايطي كه بررسي ها براي يافتن مخفيگاه دزدان ادامه داشت،  آنها در يك سرقت ديگر وارد خانه اي در خيابان هيرمند شدند پس از سرقت مبلغي پول نقد و طلاجات ، صاحبخانه را مجروح كردند و پا به فرار گذاشتند. پس از خارج شدن دزدان از خانه، مرد مجروح بالافاصله با پليس تماس گرفت و ماموران را درجريان وقوع سرقت قرار داد. پس از اين جريان سارقان مسلح كه مي دانستند در صورت دستگيري مجازات سنگيني در انتظارشان است به سوي ماموران آتش گشودند و در اين ميان ماموران نيز شروع به تيراندازي كردند و لحظاتي بعد اين درگيري مسلحانه بالا گرفت و سرانجام سه سارق مسلح كشته شدند.

۹۰ باند سرقت
خدا به اين همدان بركت بدهد. چرا؟ به خاطر دزدهايش. آمار نيروي انتظامي مشخص كرده است پارسال ۹۰ باند سرقت در اين استان متلاشي شد. در همين رابطه ۲ هزار و ۵۲۹ سارق كه اغلب عضو اين باند  ها بودند دستگير شدند. با اين وجود نيز سرقت در سال گذشته نسبت به سال ۸۱ در همدان ۲۱ درصد كاهش داشت و در سال ۸۲ ۲،   هزار فقره سرقت در اين استان روي داد.
در همين رابطه ۲ هزار و ۵۲۹ نفر سارق كه اغلب عضو اين باندها بودند، دستگير شدند. همچنين ۲۳ ميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال از اموال مكشوفه در اين مدت تحويل مالباختگان شد.
سال گذشته ۷۱۷ كيلوگرم انواع مواد مخدر نيز در اين استان كشف شد. ۴۴۶ كيلوگرم مواد مخدر كشف شده از نوع ترياك است كه نسبت به مدت مشابه سال ۸۱ ۹۰، درصد افزايش داشت.
همچنين ۵۰۹ نفر در قالب ۷۷ باند فساد طي اين مدت دستگير شدند.

خشونت عليه زنان
در نقاط مختلف دنيا، ۱۶ تا ۲۵ درصد زنان، متحمل خشونت جسماني شركاي مذكر مي شوند و حداقل ۲۰ درصد آنها در طول زندگي خود، تجاوز و يا تهديد به آن را تجربه مي كنند. طبيعتا خشونت عليه زنان در خانواده ها به گونه اي است كه به سرعت تبديل به عذابي براي خانواده مي شود و عدم امكان پيش بيني تهاجم هاي خانگي و نامانوس بودن آنها با روحيه و اخلاق زنان بر عذاب و شكنجه حاصل از آنها مي افزايد. همچنين امكان ادامه انواع تهاجم عليه زنان در خانه، از هفته اي به هفته ديگر و يا شايد تا ساليان متمادي (تا زمان مرگ زنان) وجود دارد. از سويي ديگر، شمار زناني كه قرباني خشونت فيزيكي و سوءاستفاده جسمي همسران خود بوده اند، بسيار فراوان است. خشونت فيزيكي از دلايل عمده مرگ و مير و بيماري هاي زنان است، به علاوه اينكه زنان خشونت جسمي را معمولا افشا نمي كنند چرا كه برخي از آنان به سبب قصور در وظايفشان خود را سزاوار ضرب و شتم مي دانند.

گروگانگيري در رستوران
مگر خودتان خانه و اجاق گاز نداريد كه هي راه مي افتيد و مي رويد رستوران غذا بخوريد، حالا پولتان هدر مي رود هيچ از اين اتفاق ها هم ممكن است برايتان بيفتد. اين خبر را بخوانيد.
حادثه گروگانگيري در رستوراني واقع در شهر «خميس مشيط» در جنوب عربستان با دخالت نيروهاي ويژه پليس خاتمه يافت.
يك فرد مسلح با ورود به رستوراني در شهر خميس مشيط يك كارگر هندي را به گروگان گرفت.
پس از آنكه مذاكرات پليس براي تسليم شدن گروگانگير نتيجه نداد درگيري ميان نيروهاي ويژه پليس و فرد گروگانگير آغاز شد كه پس از سه ساعت با دستگيري فرد مسلح خاتمه يافت.
در اين حادثه به گروگان هندي آسيبي نرسيد و فرد مسلح براي بازجويي و بررسي انگيزه اين اقدام به بازداشتگاه منتقل شد.
مطبوعات سعودي هويت گروگانگير را اعلام نكردند.

نامه تهديدآميز
يك ديوانه سنگي را مي اندازد تو چاه كه۱۰۰عاقل نمي توانند در بياورند. مثلا همين نامه هاي تهديدآميز كه معلوم نيست از كجا به دست شركت هاي هواپيمايي مي رسد و كلي دردسر درست مي كند. دفتر خطوط هوايي كره جنوبي در تايلند نامه تهديدآميزي را در خصوص بمب گذاري در پروازهاي ميان بانكوك - سئول دريافت كرده است. اين نامه كه به زبان انگليسي نوشته شده است، از بانكوك پست شده و اين دفتر نيز آن را روز جمعه دريافت كرد. برخي از مسوولان از دريافت نامه هاي تهديدآميز مشابهي از سوي سه خط هوايي ديگر در بانكوك در هفته گذشته خبر دادند. ارسال نامه هايي به سفارت پاكستان و كره جنوبي در تايلند و تهديد همپيمانان آمريكا در آسيا، بروز نگراني هاي امنيتي تازه اي را در روز پنج شنبه گذشته دامن زد. كره جنوبي در واكنش به نامه ياد شده كه از سوي گروهي موسوم به «سازمان خارجي زرد - قرمز» ارسال شد، دستور داده است كه تدابير امنيتي بيشتر افزايش يافته در بنادر و فرودگاه ها تشديد شود.

قربانيان موادمخدر
اخيراً كشف تازه اي كرده ايم و آن اين كه اولين عارضه مصرف موادمخدر كرشدن جفت گوش ها است وگرنه اين همه دكترها و كارشناسان داد مي زنند آقا مواد نكشيد چرا آنها نمي شنوند؟
اخيرا ۴۲۹نفر در ايتاليا براثر مصرف انواع موادمخدر و عوارض ناشي از آن در سال ۲۰۰۳ جان خود را از دست دادند كه نسبت به سال قبل از آن ۹۰ نفر كاهش نشان مي دهد. ۳۷۱ نفر از اين قربانيان را مردان تشكيل مي دادند و بيشترين تلفات نيز مربوط به فاصله سني ۳۰ تا ۳۶ سال برابر با ۱۰۷ مرگ است. بيش از نيمي از هزاران كيلو انواع موادمخدر ورودي به ايتاليا، از مسير آلباني منتقل مي شود ولي توزيع ميداني آن در اختيار تونسي ها و مغربي ها است. همچنين خانواده مافيايي «اندرا نگتا» همراه گروه هاي جنايي آلبانيايي براي اداره تجارت هروئين در ايتاليا با يكديگر همكاري مي كنند. دولت ايتاليا براي مبارزه با مصرف موادمخدر درنظر دارد هرگونه تفاوت مجازات بين مصرف مواد روانگردان سبك و سنگين را حذف كند.

كوبه هاي سرقتي
يزد يكي از شهرهاي با سابقه و گذشته درخشان، سرزمين آدم هاي طماعي است كه دنبال اشياي عتيقه و زير خاكي هاي بي زبان هستند كه سر از موزه هاي اروپايي درمي آورند.
معروفترين اين عتيقه جات «كوبه هاي» قديمي منازل يزد است كه قدمتي بيش از ۱۰۰ سال دارند و همچنان به سرقت مي روندCH N . اخيرا اعلام كرده كه كوشش هاي صورت گرفته براي پيشگيري از سرقت آثار تاريخي در اين شهر بي فايده مانده و مدتهاست كه كوبه هاي به سرقت برده شده همچنان در اختيار افراد سودجو و فروشندگان و دلالان اشياي عتيقه است.
از آنجا كه برخي از كوبه هاي به سرقت رفته، بيش از ۱۰۰ سال قدمت دارند و در زمره اشياي ارزشمند عتيقه محسوب مي شوند، غالبا از طريق برخي فروشندگان و دلالان شاغل در اين زمينه، كوبه هاي ياد شده به عنوان اشياي عتيقه و يا به عنوان يادگار سفر يزد، به گردشگران خارجي فروخته مي شود.

حوادث
ايرانشهر
تهرانشهر
خبرسازان
در شهر
درمانگاه
يك شهروند
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  حوادث  |  خبرسازان   |  در شهر  |  درمانگاه  |  يك شهروند  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |