چهارشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۳۶۲ - Apr 28, 2004
واليبال قهرماني باشگاههاي آسيا
پيكان و صنام - يك فينال ايراني
005535.jpg
گروه ورزشي: پانزدهمين دوره رقابتهاي واليبال قهرماني باشگاههاي آسيا همانند دوره پيش در فينالي كاملا ايراني قهرمان دوره پانزدهم خود را امروز شناسايي مي كند.
ديروز در مرحله نيمه نهايي اين بازيها صنام و پيكان در پيكارهايي داغ و تماشايي با عبور از سد نمايندگان قزاقستان و چين براي دومين بار پياپي حريف هم در بازي نهايي شدند. ديروز با توجه به حساسيت بازيها سالن واليبال آزادي لبريز از تماشاگر شد و امروز در آخرين روز اين رقابت ها تماشاگران دوستدار واليبال به همراه طرفداران اين دو تيم مطرح كشورمان جاي خالي در سالن نخواهند گذاشت.
بازي بي نقص صنام
صنام (ايران) ۳- آترائو (قزاقستان) صفر
گيم ها، (۱۷-۲۵ ، ۲۱-۲۵ ، ۲۰-۲۵)
داور اول: لي چن (چين) داور دوم: آل صباح
صنام با همان تركيب آشناي هميشگي با بازي سرعتي و زدن سرويس هاي هدفدار راحت تر از پيكان نماينده قزاقستان را از پاي درآورد. قزاق ها كه تيم ملي خود را در قالب باشگاه آترائو به اين بازيها آورده اند با وجود فيزيك بدني مناسب و تكيه بر بازي قدرتي از پس بازي حساب شده صنام برنيامدند و به راحتي دست ها را به علامت تسليم بالابردند. صنام با پاي فشردن بر زدن سرويس هاي پرشي و كنترلي، آنچنان ضعف دريافت حريف را عيان ساخت كه قزاق ها كاملا از هم پاشيدند و تا پايان بازي هرگز خود را پيدا نكردند. محمد تركاشوند كاپيتان صنام بهترين بازيكن اين ميدان بود كه در سرويس و حمله چهره شاخصي داشت. محمد منصوري در اين بازي هم يكي از موثرترين مردان صنام بود كه به همراه اميرحسيني خوش درخشيد. امير حسيني با پاسهاي متنوع و سرعتي و تركيبي هرگز مجال شكل  گيري به دفاع بلند حريف را در اين بازي نداد.
قدرت پيكان به سرعت چين چربيد
پيكان (ايران) ۳- شانگهاي (چين) صفر
گيم ها (۲۳-۲۵ ، ۲۳-۲۵، ۲۰-۲۵)
داول اول: چويوتي (تايپه) داور دوم: حسن نجيم (قطر) پيكان در بازي با نماينده چين دو گيم سخت و فشرده داشت. در اين بازي ، روز بازيكنان قدرتي پيكان سليماني، محمودي و افشاردوست بود كه كاملا بازي سرعتي حريف را زير سئوال بردند. بهبودي با استفاده كامل از تمام فضاي تور با بازكردن دفاع كوتاه حريف زمينه را براي درخشش مهاجمان قدرتي خود فراهم ساخت.
پيكان براي از كار انداختن سرعت حريف سرويس هاي تخريبي زد و با تحرك چشمگير دو مدافع سرعتي خود رضايي و مصطفي وند تمام اميد حريف را در منطقه وسط تور گرفته با وجود همه تلاش پاسور كهنه كار شانگهاي وانگ يي و حضور موثر «فانگيينگ چائو» امتياز آورترين بازيكن بازيها با همه مقاومتش در هم شكست تا پيكان هم همانند صنام گام به ديدار نهايي اين بازيها بگذارد.
سعيد رضايي بهترين بازيكن
اين ميدان بود
برنامه بازيهاي امروز (سالن آزادي)
ساعت ۱۰ صبح- العربي قطر- كيوهسن تايپه (براي مقام پنجم و ششم)
ساعت ۱۵: شانگهاي چين- آترائو قزاقستان (براي مقام سوم و چهارم)
ساعت ۱۷: پيكان ايران- صنام ايران (براي مقام اول و دوم)

اردوي تيم ملي پينگ پنگ جانبازان و معلولين
گروه ورزشي :دومين اردوي آمادگي تيم ملي پينگ پنگ جانبازان و معلولين براي شركت در مسابقات آزاد آلمان به مدت يك هفته از ۳۰ ارديبهشت در تهران برگزار مي شود.سربي مربي تيم پينگ پنگ جانبازان و معلولين گفت: در اولين اردويي كه اواخر فروردين ماه برگزار شد، از سوي كميته ملي پارالمپيك تمامي امكانات و نيازهاي ورزشكاران در اردو در اختيار آنان قرار گرفت.
عقيق عليمرداني ، عباس عليمرداني، بهنام رهبري و حميد قراچه داغي در اولين اردوي تداركاتي حضور داشتند.
تيم ملي پينگ پنگ جانبازان و معلولين سال گذشته در مسابقات انتخابي خاورميانه، آفريقا كه در اردن برگزار شد، سه سهميه شركت در بازيهاي پارالمپيك آتن را بدست آورد و براي كسب سهميه چهارم خردادماه در مسابقات آلمان شركت مي كند.

دو و ميداني انتخابي المپيك آتن
مانگاسار و مهاجر شجاعي به فينال رسيدند
گروه ورزشي : دو دونده دوهاي ۴۰۰ و ۱۵۰۰ متر ايران ديروز به مرحله نهايي پيكارهاي بين المللي دووميداني تايلند و انتخابي بازي هاي المپيك ۲۰۰۴ آتن راه يافتند.
«محمدرضا آشتياني» سرپرست تيم ملي دووميداني ايران گفت: «ادوارد مانگاسار» در ۴۰۰ متر و «احسان مهاجر شجاعي» در ۱۵۰۰ متر به مرحله نهايي اين دو ماده راه يافتند.
وي افزود كه در نخستين روز از مسابقات بين المللي دووميداني تايلند كه ۱۸ كشور در آن شركت دارند اين دو دونده ايراني توانستند مراحل مقدماتي و نيمه نهايي را با موفقيت پشت سر بگذارند.تيم ملي دووميداني ايران در مواد پرتاب وزنه، نيزه، پرش با نيزه، پرش سه گام، دو ۱۰۰ متر، ۴۰۰ متر و ۱۵۰۰ اين پيكارها شركت كرده است.اين مسابقات از امروز سه شنبه در محل دهكده المپيك شهر بانكوك پايتخت تايلند آغاز شده و تا روز جمعه ادامه دارد.محمدرضا آشتياني، الكساندر چرنيف و كوروش مرادي به ترتيب به عنوان سرپرست و مربي تيم ملي دووميداني ايران را همراهي مي كنند.

قرارداد «اوله ملنيكوف» مربي اوكرايني شيرجه تمديد شد
گروه ورزشي :فدراسيون شنا، شيرجه و واترپلو قرارداد «اوله ملنيكوف» مربي اوكرايني كه به صورت آزمايشي كار تمرين شيرجه روهاي ايراني را زير نظر دارد، تا شهريور ماه سال جاري تمديد كرد.
ملنيكوف كه از حدود دو ماه قبل كار خود را با فدراسيون شنا، شيرجه و واترپلو ايران به صورت آزمايشي آغاز كرده است، قرار است تيم ملي شيرجه ايران را براي شركت در مسابقات قهرماني آ سيا و گروه هاي سني اين قاره آماده كند.
مسابقات شنا، شيرجه و واترپلو قهرماني آسيا اواخر مهرماه سال جاري در امارات عربي متحده و مسابقات گروه هاي سني اين قاره شهريور ماه در تايلند برگزار خواهد شد.شيرجه روهاي كشورمان هم اكنون در استخر سرپوشيده مجموعه ورزشي آزادي تهران در اردوي آمادگي بسر مي برند.بنابراين گزارش همچنين كامبيز رخشاني مهر از بازيكنان تيم ملي واترپلو كشورمان نيز به جمع اردونشينان اين تيم در استخر آزادي تهران اضافه شده است.تيم واترپلو ايران نيز خود را براي شركت در مسابقات قهرماني آسيا در امارات آ ماده مي كند.

بلاتر: تساوي بايد از مسابقات فوتبال حذف شود
گروه ورزشي:«سپ بلاتر» رييس فدراسيون بين المللي فوتبال در آخرين اظهارنظر خود پيشنهاد كرد نتيجه مساوي از رقابت هاي فوتبال حذف شده و هر مسابقه داراي يك برنده باشد.به گزارش خبرگزاري رويترز از برلين، بلاتر با طرح ايده اي كه درصورت تحقق، مي تواند موجب ايجاد انقلابي عظيم در پرطرفدارترين رشته ورزشي جهان گردد پيشنهاد كرد سرنوشت مسابقاتي كه به تساوي مي انجامد، در ضربات پنالتي تعيين شود.رييس فدراسيون بين المللي فوتبال در گفت وگو با خبرگزاري ورزشي آلمان «سيد» اظهارداشت: هر مسابقه اي بايد يك برنده داشته باشد. در هر رقابتي، هميشه يك طرف بازنده و يك طرف برنده است. بنابراين بايد بتوانيم در هر مسابقه فوتبال نيز نتيجه قطعي و نهايي داشته باشيم.

رييس فدراسيون كشتي ايران به ژاپن مي رود
گروه ورزشي:رييس فدراسيون كشتي ايران به منظور شركت در كنگره ساليانه فدراسيون بين المللي كشتي (فيلا ) كه در روزهاي ۳۰ ارديبهشت  تا ۴ خردادماه آينده در شهر توكيو ژاپن تشكيل خواهد شد، عازم اين كشور مي شود.
«فوكوتا» رييس فدراسيون كشتي ژاپن كه يكي از اعضاي هيات رييسه فيلا نيز به شمار مي رود، از «محمدرضا طالقاني» رييس فدراسيون كشتي ايران درخواست كرد كه در كنگره ساليانه فيلا در ژاپن حضور پيدا كند.
قرار است در اين كنگره، رييس فدراسيون كشتي ايران به عنوان يكي از نايب رييسان جديد كنفدراسيون كشتي آسيا معرفي شود.

مسابقات اسكي قهرماني بانوان ايران آغاز شد
مسابقات اسكي قهرماني بانوان ايران با شركت ۵۱ اسكي باز از ۷ استان در پيست ديزين تهران آغاز شد.
نخستين روز اين رقابتها، در شرايطي در رشته مارپيچ بزرگ به پايان رسيد كه استانها ركوردهاي خود را به تهران نزديكتر كردند .
استان هاي تهران، آذربايجان شرقي، كهكيلويه و بويراحمد، فارس و ۳ استان تازه وارد چهارمحال و بختياري، اصفهان و اردبيل در اين رقابتها حضور دارند.

لوح تقدير المپين ها به بهرام افشارزاده اهدا شد
گروه ورزشي: لوح تقدير المپين ها و قهرمانان ورزشي ايران ديروز طي مراسمي با حضور ورزشكاران برتر كشور به «بهرام افشارزاده» دبيركل كميته ملي المپيك اهدا شد.
اين لوح به پاس زحمات و تلاشهاي بهرام افشارزاده در اين مراسم توسط «محمدرضا طالقاني» رئيس فدراسيون كشتي به نمايندگي از ورزشكاران به وي اهدا گرديد.
«ابراهيم جوادي» رياست انجمن المپين ها با اشاره به فعاليتهاي بهرام افشارزاده درصحنه ورزش كشور خطاب به وي گفت : شما خادم واقعي ورزش هستيد و المپين هاي كشورمان كه خود جايگاهي خاص در ورزش داشته و دارند، سپاسگزاري خود را از اين همه تلاش خالصانه اعلام مي دارند.
بهرام افشارزاده نيز با قدرداني از حاضران در جلسه اظهار داشت:  محيط ورزش پاك ترين محيط هاست و بهترين اوقات عمر من زماني است كه در خدمت عزيزان ورزشكار هستم.
وي ادامه داد: تاريخ ورزش با حمايت از پيشكسوتان ورزشي بايد حفظ شود و تشكيل انجمن المپين ها هم در اين راستا بوده است.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |