دوشنبه ۱ تير ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۴۱۳
در تجسس هاي پليسي كارآگاهان فاش شد؛
رد پاي قاتل روي پشت بام
۵ مظنون در اين رابطه دستگير شدند، ولي در دادگاه همه منكر قتل شريف شدند
010152.jpg
ضربات چاقوي مهاجم ناشناس جان كارگر نوجوان را گرفت.
حميده عبدالهي 
كارآگاهان ويژه قتل دايره دهم اداره آگاهي پس از كشف جسد نوجواني به نام شريف، ۱۷ ساله تبعه افغانستان روز يكشنبه ۱۷ خردادماه سال جاري در محل كار وي در خيابان ۲۲ بهمن باغ فيض موفق به دستگيري پنج مظنون شدند.
شريف نگهبان يك انبار توزيع مواد غذايي در خيابان ۲۲بهمن در محدوده باغ فيض بود.
شب جنايت حدود ساعت ۳ نيمه شب يكي از همسايه ها به نام اميرحسن با شنيدن سروصدايي از داخل انبار از خواب بيدار مي شود و با پليس ۱۱۰ تماس مي گيرد.
ماموران پليس ۱۱۰ پس از حضور و بررسي محل به خاطر نيافتن چيز مشكوكي محل را ترك مي كنند.
ساعت ۸ صبح يكي از كارگران انبار به نام فريد به محل كارخود مي  رود. نيم ساعت در مي زند، اما كسي در را باز نمي كند. با امير صاحب كارش تماس مي گيرد و موضوع را مي گويد. از ديوار انبار بالا مي رود. متوجه مي شود قسمتي از پشت بام خوني است و پس از گشتن انبار، جسدي را در دستشويي انبار پيدا مي كند.
امير رئيس انبار از ۶ ماه پيش، انبار را براي توزيع موادغذايي اجاره كرده بود. براي همين ۴ كارگر افغان به نام هاي «عبدالله»، «حسين»، «شريف» و «محمد» را استخدام مي كند. كارگرها به خاطر اينكه محلي براي استراحت نداشتند شب ها همان جا مي خوابيدند و پس از مدتي امير وقتي متوجه شد كه اجناس داخل انبار كم مي شود، ۳ نفر از كارگرهاي خود را اخراج كرد. او «شريف» را به خاطر اينكه هم كارش خوب بود و هم مورد اعتمادش بود نگه داشت وحقوقش را زياد كرد.
وقتي فريد با امير تماس گرفت و گفت كه شريف در را باز نمي كند، امير ماموران پليس ۱۱۰ را در جريان قرار داد وخود به انبار رفت.
كارآگاهان ويژه قتل اداره آگاهي پس از حضور و بررسي محل، موارد مهمي كشف كردند. كف راهرو و جلوي دستشويي خون زيادي ريخته شده بود و آثار درگيري مشاهده مي شد. در داخل راهرو، فولكس حمل ماكاروني پارك شده بود كه قسمت عقب آن سمت دستشويي قرار داشت و در آن آثار خون ديده مي شد.
در بررسي هاي كارآگاهان در اتاق مقتول دو تخته تشك كه مقداري خون روي آن مشاهده مي شد، اين فرضيه را براي آنها به وجود آورد كه قاتل به عنوان ميهمان به اتاق مقتول وارد شده و درگيري از آنجا شروع شده است.
اين فرضيه وقتي محكم تر شد كه كارآگاهان يك كارد آشپزخانه بزرگ، يك ساعت مچي زرد رنگ (كه متعلق به مقتول نبوده است) و يك جفت دمپايي كه همگي آغشته به خون بودند رادر اتاق مقتول پيدا كردند. همچنين در راه پله هاي پشت بام آثار پاي خون آلود مشاهده شد كه پس از بررسي پشت بام به دليل خون آلود بودن آنتن تلويزيون و نرده هاي داخل حياط، كارآگاهان را به فرضيه ديگري نزديك كرد. فرضيه كارآگاهان اين بود كه پس از شروع درگيري در اتاق مقتول، درگيري به بيرون كشيده شده و قاتل پس از بردن جسد به دستشويي از نرده هاي داخل حياط به پشت بام رفته و با استفاده از آنتن تلويزيون ونرده هاي پشت بام متواري شده است.
پس از حضور بازپرس ويژه قتل، متين راسخ در محل جنايت، وي دستور انتقال جسد به پزشكي قانوني را براي تعيين علت اصلي مرگ صادر كرد.
پس از بازجويي هاي اوليه از صاحب انبار، وي پنج كارگر اخراجي خود را به عنوان مظنون معرفي كرد.
كارآگاهان ويژه قتل دايره دهم اداره آگاهي به دستور بازپرس پرونده ، به مخفيگاه پنج مظنون پرونده رفتند.
آنها پس از چند شبانه روز با راهنمايي كارفرما، موفق به شناسايي و دستگيري پنج مظنون پرونده شدند.
«محمد» ۱۷ ساله، «حسين» ۱۸ ساله، «الله محمد» ۲۱ساله، «متين» ۱۸ ساله و «محمد» ۲۰ ساله كارگران اخراجي انبار توزيع مواد غذايي بودند كه به عنوان مظنون به قتل شريف دستگير شدند.
پس از دستگيري متهمان، به علت سن پايين تعدادي از آنها پرونده به شعبه اول دادسراي اطفال ارجا ع شد.
متهمان در بازجويي ها عنوان كردند كه در شب جنايت در محل ديگري بوده اند. آنها با معرفي شاهد عدم حضور خود در صحنه جنايت را ثابت كردند.
به دستور بازپرس پرونده رسول اميري، كارآگاهان تحقيقات خود را از مظنونان پرونده و همچنين اهالي محل و به دست آوردن مدارك شروع كرده اند.

تعقيب و گريز در شب
با تلاش ماموران انتظامي استان خراسان، باند قاچاقچيان مواد مخدر منهدم و از آنها ۵۰۰ كيلوگرم مواد مخدر كشف شد.
سردار رادان، فرمانده انتظامي استان خراسان در تشريح عمليات انجام شده به خبرنگار ما گفت:«در پي اطلاع ماموران مبارزه با مواد مخدر فرماندهي انتظامي شهرستان برد سكن، مبني برحمل مقادير زيادي مواد مخدر توسط قاچاقچيان از مسير شهرستان بردسكن به ساير استان هاي كشور، بلافاصله گروه هاي عملياتي اقدام به انسداد و كنترل معابر فرعي و اصلي در حوزه استحفاظي شهرستان بردسكن كرده كه قاچاقچيان با مشاهده ماموران اقدام به فرار كردند و در ادامه عمليات، گروه هاي مجهز انتظامي در تاريكي شب پس از چندين كيلومتر تعقيب با قاچاقچيان درگير شدند.»
سردار رادان فرمانده انتظامي خراسان در ادامه افزود: «در اين عمليات موفقيت آميز يك نفر از قاچاقچيان به هلاكت رسيد و دو دستگاه اتومبيل حامل نيم تن مواد مخدر از نوع ترياك از قاچاقچيان كشف شد.»
سردار رادان در پايان خاطر نشان كرد كه مبارزه قاطع با عوامل قاچاق در دستور كار نيروي انتظامي قرار داشته و با عوامل و قاچاقچيان و سوداگران مرگ با قاطعيت برخورد مي شود واز همكاري مردم جهت شناسايي وارايه اطلاعات با نيروي انتظامي تقدير و تشكر كرد.

آنجا
شانزده سال تاخير
راجع به ترمز اضطراري قطار قطعا تا به حال زياد شنيده ايد.
در هند مردم اين كشور اميدوارند تا پس از ۱۶ سال و با عوض شدن وزير راه و ترابري خود، بتوانند به موقع به محل مورد نظرشان برسند. اما حالا ببينيد علت اين تاخير كه همه روزه وجود دارد چيست؟ مسافران قطار بسيار جالب عمل مي كنند، هنگامي كه به نزديكي محل سكونتشان مي رسند ترمز اضطراري قطار را مي كشند و قطار متوقف مي شود و عزيزان به منازلشان مي روند. اين كار باعث شده قطارها همه روز با تاخير ۵الي ۶ ساعته نسبت به برنامه زمان بندي شده به مقصد برسند. باوجود اينكه لوكوموتيورانان بارها به اين علت اعتصاب كرده اند، اما هيچ تغييري در اين روند ايجاد نشده است.
خواب در تونل قطار
خط قطار شهري اسلو پايتخت نرو ژ روز جمعه به مدت چند ساعت از كار افتاد. اين اتفاق زماني روي داد كه گزارشي به مركز كنترل قطار شهري رسيد، مبني بر اينكه مردي نيمه شب وارد تونل شده و داخل آن به خواب رفته است. اين خط قطار در قسمت مركزي شهر واقع است و در ساعت اوليه صبح از پررفت و آمدترين نقاط شهري به حساب مي آيد. براساس اين گزارش سرويس تاكسي شهري هم به خاطر ازدحام جمعيت براي رسيدن به محل كارشان قادر به پاسخگويي تعداد كثير مسافران نبود. ماموران پليس با سگ هاي ويژه در داخل تونل به مدت يك ساعت به دنبال اين مرد گشتند تا سرانجام توانستند اين مرد را درخواب بيابند. هنوز مشخص نيست كه اين مرد به خاطر عملش مورد محاكمه قرار بگيرد يا خير.
سيگار ممنوع 
يك پسربچه ۱۰ ساله در آرژانتين، از راننده اتوبوس به خاطر كشيدن سيگار در حين كار به دادگاه شكايت كرد. اين پسربچه براي رفتن به مدرسه اش سوار اين اتوبوس شده بود و پسرك از راننده خواسته بود تا در حين كار و در محل عمومي سيگار نكشد، چون برخلاف قانون است. راننده نيز در پاسخ به پسر گفته بود كه از سيگار كشيدن به هنگام رانندگي لذت مي برد. پسر زرنگ ،سپس از پرداخت كرايه خودداري مي كند. مرد راننده نيز پسرك را به ماموران پليس تحويل مي دهد و مي گويد كه او قصد پرداخت كرايه را ندارد. پسر هم از فرصت استفاده مي كند و شكايتي عليه راننده اتوبوس تنظيم مي كند. دادگاه ماه آينده به اين شكايت رسيدگي خواهد كرد.
طلاق براي فوتبال 
اين روزها كه تب مسابقات فوتبال داغ است، حوادث عجيب و غريب هم روز به روز بيشتر مي شود.
زني از همسرش به خاطر تماشاي مسابقات فوتبال در لندن تقاضاي طلاق كرد. زن ۵۵ ساله اعلام كرد كه اين مسابقات آخرين مسابقاتي خواهد بود كه طي برگزاري آن با همسرش زندگي مي كند و احتمالا بعد از اين مسابقات از همسرش جدا مي شود. اين زن كه ۲۳ سال است كه با شوهرش زندگي مشترك داشته، گفت: «او از طرفداران تيم وستهام است و به همراه تيم به هر نقطه اي از كشور براي ديدن مسابقات فوتبال سفر مي كند.» مرد ۵۶ ساله از شركتي كه در آن مشغول كار است دو هفته مرخصي گرفته تا باخيال آسوده در منزل بنشيند و مسابقات فوتبال يورو ۲۰۰۴ را تماشا كند.
دزدي توت فرنگي 
پليس آلمان به دنبال دو مرد و يك زن هستند كه از باغ يك زن آلماني در مونيخ توت فرنگي دزديده اند. زماني زن متوجه اين سارقان شد كه براي آبياري درختانش به باغ آمده بود و وقتي زن متوجه آنان شد، يكي از سارقان اسلحه خود را به سمت او نشانه رفت و ديگري چاقوي كمري خود را باز كرد و او را تهديد به قتل كرد. زن كه به شدت ترسيده بود اجازه داد تا سارقان كارشان را به اتمام برسانند. سپس پليس را درجريان حادثه گذاشت و گفت كه دزدان در حدود ۳ پوند از توت فرنگي هاي او را دزديده اند. مقامات پليس اين دزدي را مضحك توصيف كرده اند، اما به خاطر اينكه دزدان مسلح بوده و احتمال تكرار كار آنها وجود دارد، آنها را تحت پيگرد قرار داده اند.

حوادث
تهرانشهر
خبرسازان
در شهر
درمانگاه
يك شهروند
|  تهرانشهر  |  حوادث  |  خبرسازان   |  در شهر  |  درمانگاه  |  يك شهروند  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |