دوشنبه ۱۵ تير ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۴۲۸
بازارچه حمل و نقل
Front Page

با ورود اتوبوس هاي مجهز به ناوگان حمل ونقل درون شهري
استفاده از خودروهاي شخصي كاهش مي يابد
خبر روز
004146.jpg
از جمله هزينه هايي كه افراد جامعه با آن دست به گريبانند، هزينه رفت وآمد با تاكسي است چراكه به دليل كمبود اتوبوس در ناوگان حمل ونقل شهري تهران، تعداد اتوبوس هايي كه در زمان معيني از يك ايستگاه عبور مي كنند به قدري نيست كه فرد علا قه اي به استفاده از آن داشته باشد در ضمن اين اتوبوس ها بسيار شلوغ هستند و معمولا ً مسافراني كه لااقل در فصل هاي ديگر سال براي صرفه جويي، هر طور شده از اتوبوس استفاده مي كنند، در تابستان براي فرار از گرماي هوا و ازدحام و شلوغي، ترجيح مي دهند پول اضافي به تاكسي ها و شخصي مسافركش بپردازند ولي اتوبوس سوار نشوند قطعاً خبر اضافه شدن تعدادي اتوبوس به ناوگان حمل ونقل عمومي شهر تهران بسيار خوشايند خواهد بود، بخصوص اگر اين اتوبوس مجهز به كولر و شيشه هاي تيره ضد نور هم باشند.
روابط عمومي شركت اتوبوسراني شهر تهران در اين باره اعلا م كرده است: تاكنون پانزده دستگاه از اتوبوس هاي مجهز به كولر وارد سيستم حمل ونقل عمومي شده اند و به مرور تعداد ديگري هم اضافه خواهند شد.
اتوبوس هاي فعلي در دو مسير ميدان امام حسين ميدان انقلاب و تجريش بازار در تردد هستند.
اتوبوس هاي جديد شركت واحد گازسوز هستند و در كارخانه ايران خودرو ديزل، توليد شده اند؛ با توافق هاي انجام شده بين شركت ايران خودرو ديزل و شركت اتوبوسراني به مرور اتوبوس هاي ديگري از اين دست به شركت واحد تحويل خواهند شد.
چنانچه شركت ايران خودرو ديزل بتواند تعداد اتوبوس هاي درخواست شده را طي يكي دو ماه آينده به شركت اتوبوسراني تحويل بدهد هم در سيستم حمل ونقل و ترافيك شهر تسهيلا تي ايجاد مي شود و هم مردم شهر تهران مي توانند در اين فصل ضمن صرفه جويي با شرايطي مناسب در سطح شهر جابجا شوند. هزينه هاي بليت اين اتوبوس ها مانند ساير اتوبوس هاي موجود، ۲۰ توماني است كه در مقايسه با كرايه تاكسي ها كه بسياري از آنها امكانات رفاهي چنين اتوبوس هايي را هم ندارند، مبلغ ناچيزي به شمار مي رود.
اميدواريم هرچه زودتر اين اتوبوس ها وارد ناوگان حمل ونقل عمومي شوند تا مردم سفري آسوده تر و ارزان تر داشته باشند؛ چراكه در چنين وضعيتي مي توان اميدوار بود كه اگر ناوگان اتوبوسراني درون شهري به اتوبوس هاي جديد و مدرن مجهز شود آنگاه رويكرد صاحبان خودروهاي شخصي به استفاده از اتوبوس هاي شركت واحد افزايش مي يابد و خود به خود كمي از بار ترافيكي اين شهر بزرگ كاشته مي شود.

پاسخ مسؤولا ن
جوابيه سازمان حمل و نقل و ترافيك تهران
باتوجه به پيام تلفني مندرج در آن روزنامه، مورخ ۲/۴/۸۳ تحت عنوان «توقفگاه مي خواهيم» خواهشمند است توضيح ذيل را در پاسخ به اين مطلب درج كنيد:
لا زم به توضيح است كه خيابان انقلا ب جزو محدوده محورهاي عبوري و سراسري در جهت شرقي - غربي تهران است و از آنجا كه بخش هاي غرب ميدان فردوسي مجهز به مسير ويژه اتوبوس شده است، در دو طرف اين خيابان، بيش از ۵/۷ متر محل عبور وجود ندارد. از سوي ديگر باتوجه به حجم تردد بسيار بالا  در شرق ميدان مذكور امكان اختصاص قسمتي از اين محدوده به توقفگاه موجود نيست. لذا باتوجه به شرايط ذكر شده پيشنهاد مي شود كه شهروندان جهت تردد در اين مسير از سيستم حمل ونقل عمومي استفاده كنند.
محسن جليلوند
معاون آموزش و مدير روابط عمومي

|  بازارچه خودرو  |   بازارچه لوازم خانگي  |   بازارچه آرايش ، بهداشت و شست و شو  |   بازارچه حمل و نقل  |    گوناگون  |

|   صفحه اول   |   آرشيو   |   بازگشت   |