شنبه ۳ مرداد ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۴۴۶
قاتل خودش را معرفي كرد
من، قاتل، ۱۷ سال دارم
011925.jpg
عامل قتل سرايدار ساختمان نيمه ساز در بلوار ميرداماد پس از گذشت چند روز از ارتكاب جنايت به كلانتري ۱۳۷ نصر رفت و خود را معرفي كرد.
با تماس شخصي با پليس ۱۱۰ مبني بر كشف جسد سرايدار جوان يك ساختمان نيمه ساز در بلوار ميرداماد، ماموران كلانتري ۱۰۳ گاندي به محل جنايت مي  روند تا در اين مورد تحقيق كنند.
ارآگاهان ويژه قتل دايره ۱۰ اداره آگاهي پس از حضور در محل به بررسي شواهد و مدارك موجود در صحنه قتل جوان تبعه افغانستان پرداختند تا سرنخي از عامل يا عاملان قتل پيدا كنند.
در ورودي ساختمان نيمه ساز با قفل و زنجير مسدود شده بود و امكان ورود به ساختمان خالي از سكنه وجود نداشت. پس از انگشت نگاري از قفل و زنجير و در ورودي ساختمان توسط كارشناسان پزشكي قانوني، كارآگاهان داخل ساختمان نيمه ساز شدند.
جسد سرايدار جوان كف اتاق خواب، خون آلود به حالت دراز كش پاها به سمت جنوب و هر دو دست روي سينه افتاده بود.
كارآگاهان دايره ۱۰ در سمت چپ جسد پتوي قهوه اي رنگ و كيسه اي خون آلود كشف كردند. آثار خون روي ديوار، در اتاق خواب، كف سالن پذيرايي و آشپزخانه مشاهده و همچنين آثار درگيري در اتاق خواب مقتول ديده مي  شد.
مشاهده آثار خون و درگيري اين فرضيه را براي كارآگاهان به وجود آورد كه عامل يا عاملان قتل با مقتول درگير شده و اين درگيري از آشپزخانه شروع و به اتاق خواب مقتول كشيده شده است و درنهايت قاتل يا قاتلان با ضربات متعدد سرايدار را به قتل رسانده اند.
كارآگاهان سپس از همسايه مقتول كه با پليس تماس گرفته بود تحقيق كردند. «اميررضا.الف» در تحقيقات به كارآگاهان ويژه قتل اداره آگاهي گفت: ساعت ۱۲ شب بود، سه جوان تبعه افغانستان به در منزل من آمدند و گفتند: «تقي» سرايدار ساختمان نيمه ساز، خونين كف اتاق خواب افتاه است. چون در ساختمان قفل و زنجير بود از پنجره اتاق خواب ديدم كه جسد روي زمين افتاده است. ۵ دقيقه بعد يك جوان تبعه افغانستان به آن سه نفر اضافه شد.
پس از اظهارات «اميررضا» ماموران اداره آگاهي ۴جوان را به عنوان مظنون دستگير و به بازجويي از آنها پرداختند.
«نظيف الله، ۲۳ ساله» در اعترافات خود به كارآگاهان دايره دهم اداره آگاهي گفت، ساعت۳۰:۲۱بود كه عصمت الله با من تماس گرفت و گفت كه «تقي» با سروصورت خونين در ساختماني كه سرايدار آنجا است افتاده. همان لحظه با خداداد وعصمت الله به محل رفتيم و به خاطر اينكه موضوع را به پليس گزارش دهيم يكي از همسايه ها را از خواب بيدار كرديم.
«خانعلي، عصمت الله و خداداد» حرف هاي «نظيف الله» را تاييد كردند.
كارشناسان پزشكي قانوني در محل به بررسي جسد پرداخته و علت مرگ را ضربات متعدد يك شيء نوك تيز اعلام كردند.
بازپرس كشيك قتل «مجيد متين راسخ» در محل حاضر شد و پس از بررسي به كارآگاهان ويژه قتل دستور داد ۴جوان تبعه افغانستان را به عنوان مظنون دستگير و از آنها بازجويي كنند تااولياي دم شناسايي شوند و شكايت خود را در رابطه با قتل عنوان كنند. همچنين وي دستور انتقال جسد را به پزشكي قانوني صادر كرد تا پزشكان پزشكي قانوني پس از بررسي جسد، علت اصلي مرگ را اعلام كنند.
كارشناسان پزشكي قانوني پس از بررسي جسد اعلام كردند مقتول بر اثر ۲۵ ضربه چاقو به ۱۱ نقطه مختلف بدنش (زيرگلو، بالا و زير قفسه سينه، زيرگوش، ساعد سمت چپ، كف دست) به قتل رسيده است.
كارآگاهان در محل كشف جسد يك كارت اداره امور اتباع مهاجران خارجي، دفتر يادداشت۴۰ برگ، دو كيسه پلاستيك و يك تقويم كشف كردند كه متعلق به مقتول بوده است.
متهم به قتل كه نوروزعلي، ۱۷ ساله نام دارد پس از ارتكاب جنايت در محل كار مقتول واقع در بلوار ميرداماد به كلانتري ۱۳۷ نصر رفت و به قتل اعتراف كرد.
ماموران كلانتري نصر پرونده را به همراه متهم به كلانتري ۱۰۳ گاندي ارجاع دادند.
پس از بررسي هاي اوليه، پرونده به كارآگاهان ويژه قتل دايره ۱۰ آگاهي تحويل داده شد تا تحقيقات لازم در مورد پرونده مذكور صورت بگيرد.
به علت سن پايين متهم، بازجويي از او در شعبه اول دادسراي اطفال تهران توسط رسول اميري برگزار شد.
وي در باز جويي اعتراف كرد ، مقتول محمد تقي ۲۵ ساله يكي از همشهريان من بود . او به من تهمت زده بود كه قصد اذيت و آزار او را داشته ام. وقتي اين مساله به گوشم رسيد ساعت ۱۲ نيمه شب به محل كارش در بلوار ميرداماد رفتم . از او پرسيدم كه چرا اين تهمت را به من زده است؟ اما او به جاي عذر خواهي گفت از گفتن اين حرف پشيمان نيست و اين موضوع رابه همه مي گويد.
من هم با چاقويي كه از قبل خريده و همراهم برد، حدود۲۰ ضربه به او زدم. سپس از محل حادثه فرار كردم، چاقو را شكسته و كنار جوي آبي انداختم.
پس از اعترافات متهم و اعلام پزشكي قانوني و گزارش هاي كارآگاهان ويژه قتل اداره آگاهي ، بازپرس پرونده به علت عدم حضور اولياي دم در ايران دستور احضاريه براي خواهر مقتول كه ساكن شهرستان شهريار است را صادر كرد.
چندين ماه بعد از به قتل رسيدن محمد تقي، وكيل اولياي دم از افغانستان به تهران آمد تا پرونده او را دنبال كند .

در انتظار او
وابستگي، نياز، هيجان/ مرگ آني/ چرك مردگي لباس هاي زير/ بوي گند وجود/ سرد است/ فضا سرد است/ درد مي كند زخم هاي دوران كودكي/ قل مي خورد توپ در ميان پاهايم/ و زمان تمام مي شود/ سكون برقرار مي شود /ستاره مي افتد/ من بلند مي شوم/ مي دوم، مي دوم، با سرعتي سرسام آور/
مطمئن باشيد اين اشعار متعلق به شاعري كهنه كار و مشهور نيست بلكه اين اشعار مربوط به جوان ۲۴ ساله است كه اگر فرضيه خودكشي اش به اثبات برسد، يك نفر ديگر به آن ۴۲۷ نفري كه در سال گذشته در تهران خودكشي كرده اند، اضافه خواهد شد.نويسنده اين اشعار حالا در جمع ما نيست و جنازه اش را ۴ روز پس از مرگ مرموزش روي درختي در منطقه حصارك (امامزاده داوود) پيدا كرده اند.جواني خوش سيما، دانشجوي فيزيك و داراي ذوق شاعرانه: بي  شك «صمد. ص» چيزهايي داشت كه در اين روزها خيلي ها به دنبالش هستند. فردي سر به زير كه حتي مادرش از كارهاي او سر در نمي آورد. پسري كه تمام حقوقش را به مادرش مي داد تا كمك خرجي براي او باشد.
بعد از پيمودن راهي سخت به درختي بلند رسيد. از آن بالا رفت. بالا، بالاتر مي خواست از اين زمين خاكي فاصله بگيرد شايد، مي خواست آخرين لحظات زندگي اش را آسماني تر سپري كند. فقط خدا مي داند آن بالا چه كرد.
بعد از ۴ روز، رهگذري او را ديد. كوهنورد بلافاصله موضوع را با كلانتري جنت آباد در ميان گذاشت و ماموران پليس و آتش نشاني او را از بالاي درخت به پايين آوردند.اين را هم بدانيد كه او چند بار اقدام به خودكشي كرد. يك بار جريان برق را به خودش وصل كرد اما يادش رفته بود كه دمپايي اش را از پا در بياورد. يك بار هم سعي كرد با قرص هاي مختلف اين كار را بكند كه با اقدام سريع خانواده اش روبه رو شد و دوباره زنده ماند. اما اين بار همه دير رسيده، كار از كار گذشته بود. نه مي شد او را به بيمارستان برد ، نه مي شد برايش كاري كرد ،فقط امكان اين بود كه او را به بهشت زهرا ببرند.
ماجرا از اين قرار بود كه صمد روز دوشنبه ۱۵ تيرماه- روزي شايد از قبل در خاطر داشت- پس از مرتب كردن اتاقش با جملاتي كوتاه و رمزآلود با اعضاي خانواده خداحافظي كرد. طبق معمول وسايلش را درون كوله اش گذاشت و بي درنگ راهي را در پيش گرفت كه هيچ وقت بازگشتي نداشت.
بد نيست بدانيد كه آمار خودكشي در اين سال هاي اخير به طور سرسام آوري رو به افزايش است و از ۲۸۱۸ نفر درسال ۷۵ به ۳۴۳۱ در سال ۸۱ رسيده است.مدت كوتاهي بعد به كوه هاي حصارك رسيد. در اين ميان استان سمنان پايين ترين تعداد خودكشي را به خود اختصاص داده ولي بالاترين آمار مربوط به استان خراسان است همچنين در ميان افرادي كه اقدام به خودكشي كردند اغلب تعداد مردها بيشتر از زن ها است.

كارگر در آتش
ماموران دو ايستگاه آتش نشاني ۵۴ و۱۷ براي مهار حريق به يكي از تعميرگاه هاي ايران خودرو در خيابان فرجام اعزام شدند. ۵ خودرو در تعميرگاه ايران خودرو در حال سوختن بود كه قبل از انفجار توسط ماموران آتش نشاني خاموش شد. در اين حادثه كارگر صافكار تعميرگاه به نام «حميدبهجتي» جان خود را از دست داد. خسارت اين آتش سوزي بالغ بر ۳۰۰ ميليون ريال برآورد شده است. كارشناسان مربوطه هنوز علت اين حادثه را اعلام نكرده اند. كارگر اين تعميرگاه ۱۷سال داشت و با شروع تابستان براي كار به تعميرگاه ايران خودرو مراجعه كرده بود.
نيروي انتظامي در حال بررسي علت حادثه و مرگ اين نوجوان ۱۷ ساله در محل كارش هستند.

دستگيري دومشروب ساز
دو نفر از عوامل تهيه وتوزيع مشروبات الكلي دست ساز در قزوين دستگير شدند.
ماموران مبارزه با مفاسد اجتماعي شهرستان قزوين با اطلاع ازفعاليت دونفر به نام هاي «جواد-ع» و «بهروز- گ» درتهيه وتوزيع مشروبات الكلي دست ساز منزل آنان را در روستاي فارسيان زيرنظر گرفتند.
پليس با تحقيقات محلي پي به صحت خبر برده و با اخذ نيابت قضايي و بازرسي منزل اين افراد مقدار۳ هزار ليتر مشروبات الكلي دست ساز همراه با يك دستگاه ساخت مشروب را به دست آورد.
متهمان جهت تشكيل پرونده، تحويل مراجع قضايي شدند.

اختلاف خانوادگي و انفجار
انفجاري در خرم آباد باعث ايجاد خسارت به يك دستگاه خودرو پيكان و شكسته شدن شيشه تعدادي از ساختمان هاي همجوار شد.
ماموران كلانتري ۵ پس از رخ دادن انفجار در كوچه ۶ آراسته واقع در خيابان انقلاب اين شهرستان حاضر شدند. در بررسي هاي به عمل آمده، اختلاف خانوادگي شخصي علت احتمالي اين حادثه عنوان شده و شاكي خصوصي پرونده مدعي شده است، ۲نفر اقدام به كارگذاشتن مواد منفجره در منزل وي كرده اند.
اين انفجار تلفات جاني نداشته است، اما به يك خودرو پيكان سواري و شيشه تعدادي از ساختمان هاي همجوار خسارت وارد شده است.
باتلاش ماموران فرماندهي انتظامي لرستان، ۲نفر از مظنونان دستگير شده و جهت كشف علت و انگيزه انفجار و نوع مواد منفجره به كار رفته، مورد تحقيق قرار گرفته اند.

روزهاي پركار پليس آذربايجان
در طول ۲۵ روز گذشته در آذربايجان غربي ۷ فقره قتل كشف و ۲۶ باند قاچاق كالا متلاشي شد.
قتل ها در شهرستان هاي ماكو ، مهاباد، اروميه، سردشت و نقده صورت گرفته كه ۳ فقره آن مربوط به نزاع دسته جمعي بوده است.
دو باند سرقت نيز متلاشي شده كه يك مورد مربوط به اروميه است و يك نفر دراين مورد دستگير و به ۱۵ فقره سرقت از منزل اعتراف كرده است. سارق ديگري درشهرستان شاهين دژ دستگير و به ۱۰ فقره سرقت ازمنازل ومغازه ها در روستاها و شهرهاي مختلف اعتراف كرده است.
۲۶ باند قاچاق كالا متلاشي شده كه ارزش ريالي كالاهاي مكشوفه ۶ ميليارد تومان اعلام شده است.

۲۰ تن چاي ناقابل
ماموران نيروي انتظامي تهران بزرگ ۲۰ تن چاي خارجي قاچاق را كشف و ضبط كردند، در اين ارتباط دو نفر نيز دستگير شدند. در پي گزارش هاي مردمي مبني بر توزيع وسيع چاي خارجي در ميدان محمديه تهران، ماموران انتظامي با تحقيقات گسترده فردي به نام «حجت» را در اين رابطه دستگير و انبار حاوي چاي را شناسايي كردند.
پليس با هماهنگي مقامات قضايي به بازرسي از محل پرداخت، اما مالك انبار به نام «غدير. ق» مقادير قابل توجهي از چاي ها را به آپارتمان هاي مجاور منتقل كرده و متواري شد.بر اساس اين گزارش، پليس با شناسايي محل اختفاي غدير، او را دستگير و در مجموع ۲۰ تن چاي خارجي قاچاق (۱۰ تن از انبار و ۱۰ تن از آپارتمان ها) را كه از غرب كشور به تهران حمل شده بود، كشف و ضبط كرد.

حوادث
تهرانشهر
خبرسازان
در شهر
درمانگاه
طهرانشهر
|  تهرانشهر  |  حوادث  |  خبرسازان   |  در شهر  |  درمانگاه  |  طهرانشهر  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |