دوشنبه ۵ مرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۴۷ - Jul 26, 2004
خبرهايي از واليبال
جدال سنتي ايران و هند اين بار در ابوظبي
007470.jpg
گروه ورزشي:رقابت هاي بين المللي واليبال جام شيخ راشد امارات از روز دهم مردادماه در سالن الشباب شهر ابوظبي آغاز مي شود. تيم ملي واليبال ايران كه در اين دوره از بازيها با تيمهاي ملي هند و عربستان و تيم جوانان امارات همگروه است، نخستين بازي خود را مقابل هند حريف سنتي خود در قاره آسيا برگزار مي كند.
دو بازي بعدي ايران در روزهاي ۱۱ و ۱۳ مردادماه به ترتيب برابر عربستان و جوانان امارات خواهد بود.
تيم ايران در بازيهاي آسيايي بوسان و مسابقات قهرماني آسيا در تيان جين چين به سختي با نتيجه مشابه سه بر دو از سد هند گذشت.
صنام به يك تورنمنت خارجي مي رود
در پي موافقت فدراسيون واليبال با سفر تيم پيكان نايب قهرمان باشگاه هاي ايران و آسيا در جام رياست جمهوري قزاقستان، تيم صنام هم خواستار حضور در يك دوره مسابقات بين المللي شده است.
اين پيشنهاد در ملاقات محمدرضا داورزني و مصطفي كارخانه سرمربي صنام با يزداني خرم درميان گذاشته شد و رئيس فدراسيون واليبال هم با آن موافقت كرد.
حضور در يكي از كشورهاي اروپايي قبل از آغاز ليگ برتر باشگاه هاي ايران از جمله پيشنهاد قهرمان باشگاه هاي آسيا به فدراسيون واليبال بود.
بازيكن اهل صربستان پيكان در راه است
پيكان با جذب ياران داخلي مورد نظرش از مدتها پيش تمرينات خود را براي حضور در تورنمنت قزاقستان آغاز كرده است. حسين حسيني رئيس هيات واليبال باشگاه پيكان و مدير فني اين تيم با اعلام اين مطلب گفت: براي جذب بازيكنان خارجي ضمن داشتن نيم نگاهي به تورنمنت قزاقستان، يك بازيكن اهل صربستان را پسند كرديم كه بزودي وارد تهران خواهد شد.

آغاز بسكتبال غرب آسيا در تهران
ايران امروز به مصاف سوريه مي رود
گروه ورزشي: چندسالي بود كه بسكتبال دوستان در اين فصل از سال به مسابقات بين المللي جام صلح و دوستي عادت كرده بودند، اما اين بار فدراسيون بسكتبال ميزباني مسابقات غرب آسيا را به اين بازيها ترجيح داد. مسابقاتي كه حداقل از جنبه رسمي و هيجان بر مسابقات صلح و دوستي مي چربد و شور و نشاطش مي تواند تماشاگران را جذب سالن بسكتبال مجموعه ورزشي آزادي كند.
در مسابقات غرب آسيا تيم هاي قدرتمند لبنان و سوريه از جمله حريفان اصلي تيم ملي كشورمان محسوب مي شوند، ضمن آنكه از دو تيم پرسابقه اردن و عراق هم نبايد غافل شد. به هر روي امروز در نخستين گام تيم ملي ايران به مصاف سوريه مي رود و لبنان هم به مصاف اردن خواهد رفت. اين بازيها فرصتي است تا شاهد درخشش و اوج گيري دوباره بسكتبال ايران در قاره كهن باشيم. تيم ملي بسكتبال ايران از مدتها قبل خود را آماده مصاف با حريفان كرده است و با دانش «بوسنياك» سرمربي صربستاني خود كه كاملاً  تيم هاي عربي را مي شناسد اميدوار به صعود به مرحله نهايي جام ملت هاست.
بازيكنان تيم ملي ايران در روزهاي گذشته و به هنگام استراحت پس از تمرينات، بارها فيلم بازي حريفان خود در غرب آسيا را مرور كردند تا با شناخت و آگاهي بيشتري بتوانند در تهران تماشاگران دوستدار بسكتبال را از خود راضي كنند. تيم ملي بسكتبال ايران سال گذشته در جام ملت هاي آسيا نمايش قابل قبول داشت و توانست پس از سال ها در مكان پنجم قاره بايستد.
برنامه بازي هاي امروز (سالن آزادي)
ساعت ۳۰/۱۷: ايران - سوريه ساعت ۳۰/۱۹: لبنان - اردن

اردوي تيم هاي فوتبال و پينگ پنگ جانبازان و معلولين
گروه ورزشي:فدراسيون ورزشهاي جانبازان و معلولان اعلام كرد: پنجمين اردوي آمادگي تيم هاي ملي فوتبال و پينگ پنگ معلولين به منظور كسب آمادگي براي شركت دربازيهاي پاراليمپيك آتن در تهران برگزار خواهد شد.
اردوي تيم ملي فوتبال معلولان در روزهاي ششم تا دوازدهم مرداد ماه جاري در مجموعه ورزشي آزادي و اردوي تيم پينگ پنگ نيز در روزهاي نهم تا هجدهم مردادماه در مجموعه ورزشي انقلاب برپا خواهد شد.
به همين منظور اين فدراسيون از سيدناصر حسيني فر، قاسم زراعت پيشه، اردشير ماهيني، عبدالرضا كريم زاده، هوشنگ خسرواني، محمدرضا خدري، مرتضي حيدري، جواد منصور فلاح، هادي صفري، غلامرضا نجفي، تقي كماني، هاشم رستگاري و مجيد مشهدي هاشمي دعوت بعمل آورد تا زير نظر عليرضا رعدي سرمربي اين تيم، سيدعلي بكاء مربي و محمد ابراهيم زاده مربي بدنساز در اردوي تيم ملي فوتبال معلولين حضور پيدا كنند.
همچنين اين فدراسيون براي برپايي اردوي آمادگي تيم ملي پينگ پنگ ازبهنام رهبري، عقيل عليمرداني و عباس عليمرداني دعوت بعمل آورده است تا زيرنظر عادل عليپور سرمربي، محمد كفشدار حسيني و سيدمحمدعلي طباطبايي به عنوان مربيان تيم به تمرين بپردازند.

درخواست نامزدهاي فدراسيون ورزش هاي رزمي
گروه ورزشي: انتخابات فدراسيون ورزش هاي رزمي قرار است روز پنج شنبه ۸ مردادماه برگزار شود.
براي تصدي مسئوليت اين فدراسيون نامزدها رقابت نزديكي را دنبال مي كنند و هر كدام با اعلام برنامه هاي خود همراه با رايزني با هيأت ها در پي جلب آراي شركت كنندگان در مجمع عمومي هستند.
مهم ترين خواسته  نامزدهاي شركت كننده بي طرفي سازمان ورزش در انتخاب نامزد شايسته است و آنها مصرانه خواهان حضور رؤساي هيأت هاي سراسر كشور در اين مجمع شدند.

چرا مدارا؟!
AFC بازيكنان خاطي ايران را محروم كرد
007482.jpg
گروه ورزشي:رفتار زننده ناجي بداوي ، رحمان رضايي و محمد نصرتي با اينكه انعكاس بسيار نامطلوبي داشت و با وجود تأكيد بسيار سازمان تربيت بدني بر بازگشت سريع بازيكنان خاطي به تهران مسئولان فدراسيون فوتبال آنقدر مماشات به خرج دادند تا اينكه كنفدراسيون آسيا خود بازيكنان ايران را محروم كرد. پريشب محمد دادكان رييس فدراسيون فوتبال، در محل اردوي تيم ملي با دو بازيكن خاطي كه در انظار عمومي رفتار زننده اي را از خود بروز دادند گفت و گو كرد. او قصد داشت در ابتدا علي ناجي بداوي بازيكن جوان جناح چپ ايران را به كشور بازگرداند. وي در ابتدا گذرنامه بداوي را به او تحويل داد و گفت: شما به ايران برگرديد. پس از برخورد دادكان با اين بازيكن، رحمان رضايي ديگر ملي پوش كشورمان كه يك طرف ماجراي داخل زمين بود، از دادكان خواست به واسطه اينكه مقصر اصلي خود بوده است، بداوي را ببخشد.
اين اصرار و پادرمياني براي چند دقيقه ادامه يافت تا اينكه دادكان نسبت به راي اوليه خود تجديد نظر كرد و تصميم گرفت تا اين دو بازيكن را ببخشد.
بر پايه اين گزارش پس از ماجرا محمد دادكان از خبرنگاران و عكاسان چيني خواست تا از صحنه آشتي كنان بداوي و رضايي خبر و عكس تهيه كنند.
او در پاسخ به خبرنگاران تصريح كرد: ما هيچگاه نگفته بوديم كه محروميت احتمالي در انتظار اين دو بازيكن خواهد بود. نظر ما بر اين بود كه ابتدا مسأله را به طور دقيق بررسي كنيم و پس از شنيدن نظرات دو طرف بتوانيم براساس مصلحت، تصميمي به نفع فوتبال ملي بگيريم.
هرچند رسانه هاي ايراني و سراسر جهان فشار زيادي را براي محروميت اين دو بازيكن وارد كردند، مسئولان فدراسيون فوتبال كشورمان تصميم گرفتند تا برخورد مدارا آميز با اين دو بازيكن داشته باشند.
در اين حال، كميته انضباطي كنفدراسيون فوتبال آسيا سه بازيكن ايران را با محروميت تنبيه كرد.
براساس راي صادره محمد نصرتي كه در يك صحنه بدون توپ با لگد به كمر بازيكن عمان ضربه زده بود از حضور در چهار ديدار آتي محروم است. همچنين رحمان رضايي و علي بداوي هر كدام دو جلسه از همراهي تيم ملي محروم و مبلغ ۳۵۰۰ دلار جريمه شدند. داور ديدار هم از ادامه رقابت ها محروم شد.
در همين ارتباط علي كفاشيان معاون فني سازمان تربيت بدني در اظهار نظري گفت: بداوي، رضايي و نصرتي به سرعت به كشور بازگردانده مي شوند .
وي گفت: كميته انضباطي سازمان تربيت بدني شب گذشته تشكيل جلسه داده و با عذرخواهي از مردم ايران بداوي، رضايي و نصرتي را تا اطلاع ثانوي از كليه بازي ها محروم كرده است.
وي در ادامه تأكيد كرد: در همين راستا سازمان تربيت بدني نيز به فدراسيون فوتبال اعلام كرده است هر چه زودتر اين سه بازيكن به كشور بازگرداند.
بازتاب اظهارات «ولاپان» در مورد محروميت
سه بازيكن ايراني
محروميت  و مجازات  نقدي  سه  مدافع  تيم  ملي  فوتبال  ايران  بازتاب  وسيعي در رسانه هاي  مختلف  خبري  جهان  داشت  كه  از جمله  خبرگزاري  رويتر روز يكشنبه به  نقل  از دبيركل  كنفدراسيون  فوتبال  آسيا نوشت : «اين  قبيل  رفتارها براي  ما پذيرفتني  نيست .»
به  نوشته  اين  خبرگزاري ، «پيتر ولاپان » كه  بخصوص  از برخورد بوجود آمده ميان  رحمان  رضايي  و علي  بداوي  مدافعان  تيم ايران  آزرده  شده ، اظهار داشت : كنفدراسيون  فوتبال  آسيا مايل  است  اين  پيام  به  گوش  همه  برسد كه  اين  قبيل رفتارها براي  ما پذيرفتني  نيست .
ولاپان  افزود: من  هرگز در تمام  دوران  ۵۰ ساله  حضور خود در فوتبال  شاهد چنين  صحنه هايي  نبودم . مشاهده  دو بازيكن  هم  تيمي  در حال  زد و خورد با يكديگر واقعا باور كردني  نيست .
چين و بحرين در دور دوم  جام ملت هاي آسيا
تيم هاي  ملي  فوتبال  چين  و بحرين  عصر يكشنبه  با غلبه  بر رقباي  خود جواز حضور در مرحله  دوم  رقابت هاي  فوتبال  جام  ملتهاي  آسيا را بدست  آوردند. قبل از اين دو تيم نيز ازبكستان صعودش به اين مرحله قطعي شده بود.
تيم  ملي  فوتبال  چين  در ورزشگاه  كارگران  پكن  با نتيجه  يك  بر صفر از سدتيم  قطر گــذشت  و با كسب  ۷ امتياز به  عنوان  تيم  نخست  گروه  اول  راهي  دور دوم  شد.
تنها گل   اين  ديدار را «ژويون  لونگ » در دقيقه  ۷۷ براي  تيم  ملي  فوتبال چين  به ثمر رساند.
قضاوت   اين  ديدار را «مسعود مرادي » بهترين  داور قاره  آسيا در سال  ۲۰۰۳ميلادي  از  ايران  برعهده  داشت .
در ديگر ديدار اين  گروه ، كه  در شهر جينان  - چين  برگزار شد، تيم  ملي فوتبال  بحرين  با نتيجه  پرگل  ۳ بر يك  تيم  اندونزي  را پشت  سر گذاشت  و با كسب  ۵ امتياز به  عنوان  تيم  دوم  گروه  اول  به  دور دوم  صعود كرد.
گلهاي   اين  ديدار را «حسين  علي » در دقيقه  ۴۳، «علا هوبيل » ۵۷ و « طلال يوسف » ۸۲ براي  تيم  بحرين  و «آيبوي » ۷۶ براي  تيم   اندونزي  به  ثمر رساندند.
برنامه بازي هاي امروز جام ملت ها:
ساعت ۳۰/۱۵: عربستان - عراق در چنگ دو
ساعت ۳۰/۱۵: تركمنستان - ازبكستان در چونگ كوئينگ

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |