يكشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - شماره۳۴۹۴
دخل و خرج
Front Page

درد دل
به ما زنگ بزنيد
۲۰۴۷۳۳۶ تماس 9 الي 12
قرض الحسنه محراب كوثر
جريان دادگاه صندوق كوثر به كجا رسيد و كي مي خواهند پول مردم را بدهند؟ مسوولان رسيدگي كنند.
تعطيلي ميدان ميوه و تره بار منطقه 7
حدود 3 سال است بازار ميوه و تره بار خيابان تركمنستان در منطقه 7 تعطيل شده. شهرداري منطقه قول داده بود كاري بكند. ولي بعد از 3 سال هنوز كاري انجام نشده. قطعه زميني در خيابان دكتربهشتي، ميدان تختي، روبه روي مصلي هست كه براي شهرداري است. در اين مكان بازار ميوه و تره بار را راه اندازي كنيد.
۲ سال گذشته 
در تاريخ 30/4/81 در مركز تلفن هجرت براي تلفن ثبت نام كرده ام، ولي 2 سال گذشته و تلفني دست ما نرسيده است. شماره قبض ما هم 24937 است.
ميرطاهري 
خط سيدخندان - ميدان امام 
اتوبوس شماره 21936 سيدخندان - ميدان امام خيلي كثيف است و قابل استفاده نيست. خاك و گردوغبار روي صندلي ها و دستگيره ها وجود دارد.
بيمارستان ميلاد
منشي هاي قسمت درمانگاه بيمارستان ميلاد زماني كه دكتر دارد معاينه مي كند، مريض مي فرستند داخل و وقتي اعتراض مي كني مي گويند هر كاري دلت مي خواهد بكن. دكترها هم از منشي ها طرفداري مي كنند.
استخدام در بانك تجارت 
بانك تجارت آگهي استخدام داده بود و 5 هزار تومان هم بايد واريز مي كرديم. من ليسانس فيزيك از دانشگاه سراسري با معدل 17 دارم و مدرك كانون زبان هم دارم، ولي گفتند مدرك شما همخواني ندارد و برايم كارت صادر نكردند. چرا با روح و روان جوان ها بازي مي كنند.
شركت نفت 
مجلس تصويب كرد پاداش بازنشستگي را به همه بدهند، در 3 نوبت 330 هزار تومان. همه اداره ها دادند ولي شركت نفت اين كار را نكرد و به افرادي كه زير 25 سال سابقه دارند پرداخت نكرد. مسوولان رسيدگي كنند.
آرزوي خريد خانه 
يك كارمند كه ليسانس دارد با حقوق 120 هزار تومان آرزوي خريدن خانه را بايد به گور ببرد. هي مي گويند ازدواج كن ولي وقتي كسي پول ندارد، چه  كار كند؟
سينا آرش 
خراب كردن پياده روها
مردم با هزينه هاي خودشان پياده روها را درست مي كنند، ولي شركت گاز مي آيد و اين پياده روها را مي كند و شهرداري هم فقط آسفالت مي كند. پياده روها پر از چاله شده و مدام داريم زمين مي خوريم. مسوولان شهرداري منطقه 7 پيگيري كنند كه چرا پياده روها را زشت مي كنند كوچه چهارم شهيد غربعلي
نوبخت 
كارمندان قديمي شهرداري 
شهرداري تصميم دارد جواناني را به سر كار بياورد ولي ما كه كارمند قديمي هستيم از سال 71 هنوز نه مسكن داريم و نه خيلي ديگر از امكانات رفاهي زندگي را. اول تكليف قديمي ها را روشن كنند بعد به فكر كارمندان جديد و ايجاد رفاه و امكانات براي آنان باشيد.
گروهي از كارمندان قديمي شهرداري 
تبعيض در دادن بن 
شهرداري به كارمندان هر سه ماه يكبار بن فروشگاه شهروند مي دهد. ولي سازمان آب و وزارت نيرو هر ماه بن شهروند به مبلغ 30 هزار تومان به كارمندان خود مي دهند. چرا بايد فرق باشد؟
پروژه آتي ساز شهرك جانبازان 
حدود 4 سال است كه از طرف شركت آتي ساز به جانبازان ساكن اسلامشهر در شهرك قائميه خانه هايي فروخته شده. امكانات زندگي در اينجا وجود ندارد. نه قصابي، نه نانوايي و نه سوپرماركت. براي خريد صبح زود بايد 3 كيلومتر پياده روي كنيم . وقتي بچه ها مي خواهند بروند مدرسه، سگ ها زياد هستند. جانبازاني كه براي اين مملكت به جبهه رفته اند، هيچ مكان تفريحي و امكانات زندگي ندارند. مسوولان شهرداري منطقه اسلامشهر كاري كنند.
تعاوني مصرف شركت فولاد ايران 
اين تعاوني با سرمايه كاركنان اين شركت تشكيل شده، ولي مدت ها است فروشگاه را بسته اند و پاسخگوي اعضا نيستند.
پاداش ما را نداده اند
بازنشستگان سازمان هاي منحل شده تاكنون از دريافت پاداش بازنشستگي قبل از سال 79 محروم مانده اند. علت، درنظر نگرفتن بودجه از جانب نهاد محترم رياست جمهوري است.
عده اي از بازنشستگان 
واحد حقوقي شهرداري
با داشتن 24 سال سابقه خدمت با احتساب خدمت سربازي، به رغم دستور صريح و شفاف برادر ارجمند، آقاي دكتر احمدي نژاد طي نامه شماره 835107/8310 مورخ 26/1/83 و همچنين نامه دلسوزانه جناب آقاي قرقي، رئيس محترم سازمان بازرسي شهرداري تهران طي نامه شماره 828140 مورخ 19/12/82 متاسفانه كماكان قراردادي هستم و اين امر موجب تالم خاطر اينجانب و اعضاي خانواده ام شده ااست.

وات زندگي تان را پايين بياوريد!
وقتي براي خريد يك جنس به داخل فروشگاه رفتيد و دو نوع مارك با قابليت ها و كيفيت يكسان ديديد، يكي ارزانتر و يكي گرانتر، شايد خريد جنس گرانتر در طولاني مدت به نفع جيب شما باشد
015604.jpg
بهروز عيدي 
طلوع خورشيد وشايد هم فلق. جنب و جوش آدم ها، كار و فعاليت. غروب خورشيد و شايد هم شفق، سكوت و آرامش آدم ها، استراحت و خواب. اما امروز جنب و جوش و آدم ها،كار و فعاليت. بدون وقفه حتي تا پايان روز.
خالق برق شايد در آن لحظه به اين فكر نمي كرد كه با اختراع خود به اقتدار روز پايان مي دهد. امروزه استفاده از انرژي برق به حيات كار و فعاليت تداوم مي دهد به طوري كه ميزان وابستگي به اين نوع انرژي طي 30 سال ، ۵۰ برابر شده است و افزايش مصرف همچنان ادامه دارد. اما اين وسط يك چيز از قلم افتاده آن هم مصرف بي رويه برق است.
نبود اطلاع رساني صحيح و فرهنگ مصرف، ميان كشورهاي در حال توسعه، بخش زيادي از اين افزايش مصرف را به كشورهاي ياد شده از جمله ايران اختصاص داده است. رشد مصرف برق درايران به حدي است كه براي تامين برق مورد نياز كشور هر سال حداقل بايد يك نيروگاه جديد احداث شود. با وجودي كه ظرفيت توليد برق كشور از سال 1375 تاكنون 5/4 برابر شده، ميزان مصرف در همين مدت 5/5 برابر افزايش يافته است. بايد توجه داشت كه صنعت برق، صنعتي بسيار سرمايه بر و زمان بر است و نيروگاه ها هم بعد از 40 سال طبيعتا فرسوده مي شوند. ميانگين سرانه مصرف انرژي درايران نسبت به بسياري از كشورهاي پيشرفته صنعتي يا در حال توسعه بيشتر است و عمده برق توليدي نيز بر عكس آن كشورها، در بخشي خانگي وتجاري مصرف مي شود. در كشور چين كه يكي از بزرگترين توليد كنندگان محصولات صنعتي جهان است و جمعيتش حدود 20برابر جمعيت كشور ماست، مصرف برق در آن تنها۱۰ برابر ايران است ضمن اينكه بخش اعظم آن در بخش صنعت كشور مصرف مي شود.
پس هر مصرف كننده به عنوان جزئي از كل، مسووليت مهمي برگردن دارد آن هم كم مصرف كردن است اما چطور؟ در انتخاب يك وسيله برقي صرفنظر از مدل و كارايي آن، بايد به ميزان مصرف برق نيز توجه كرد. اين موضوع معمولا از ديد خريداران لوازم برقي پنهان مي ماند. ميزان برق مصرفي كه در قبض برق در قسمت مبلغ قابل پرداخت درج مي شود با مجموع مصرف هاي وسيله هاي برقي كه در يك منزل به كار گرفته مي شوند برابر است. اين وسيله ها از يك لامپ معمولي گرفته تا يخچال فريزر، تلويزيون، ماشين لباسشويي، اتو و... را شامل مي شود.
توجه داشته باشيم كه يك وسيله برقي با يك نشان مارك و در دو مدل مختلف ميزان مصرف برق متفاوتي دارند. به عنوان مثال يك دستگاه ضبط صوت به اصطلاح دو كاسته ميزان مصرف بيشتري نسبت به يك دستگاه تك كاسته دارد. پس در زمان خريد وسيله مورد نظر، بايد وسليه اي را انتخاب كنيد كه بتواند تمام نياز ما را برآورده كند، نه چيزي بيشتر از آن . از سوي ديگر، كنترل مصرف برق در پايين آوردن هزينه هاي قبض برق نيز نقشي دارند. بهترين مثال آشنا كولرهاي آبي است. اگر خنك سازي فضاي خانه با دور كند كولر امكان دارد، ديگر لازم نيست كه از دور تند آن استفاده كنيد،  چرا كه ميزان مصرف شما افزايش مي يابد. پس مي توانيد با خاموش كردن يك كليد دور تند در مبلغ هزينه هاي ماهيانه خود صرفه جويي كنيد.
نكته مهم ديگر ميزان توان مصرفي يك وسيله برقي است كه اگر بخواهيم به طور ساده آن را محاسبه كنيم از حاصلضرب ولتاژ برق شهري كه 220 ولت- غير از موارد خاص- است در ميزان جريان مصرفي آن دستگاه به دست مي آيد و به آن توان دستگاه مي گويند و واحد آن هم وات است. شنيده ايد كه مي گويند لامپ 100 وات و 200 وات. براي همه دستگاه هاي الكتريكي هم چنين چيزي وجود دارد. حال اگر سطح ولتاژ برق شهري 220 ولت باشد، ما با انتخاب دستگاهي با جريان مناسب كه در برچسب پشت دستگاه ذكر شده، مي توانيم ميزان توان مصرفي آن وسيله را در هنگام كاركرد مشخص كنيم، يعني اينكه براي خريد دستگاه به ميزان جريان و وات آن دستگاه توجه كنيم. مبلغ پرداختي در قبض برق نتيجه حاصلضرب توان دستگاه در مدت زمان كاركرد آن است. پس به عنوان مثال با انتخاب لامپ كم مصرف كه جريان كمتر و وات كمتري دارد، مبلغ پرداختي قبض ما هم كمتر خواهدبود.
همه اين حرف ها را زديم كه بگوييم وقتي براي خريد يك جنس به داخل فروشگاه رفتيد و دو نوع مارك با قابليت ها و كيفيت يكسان ديديد، يكي ارزانتر و ديگري گرانتر، شايد خريد جنس گرانتر در طولاني مدت به نفع جيب شما باشد. چرا كه ممكن است جنس گرانتر توان كمتري مصرف مي كند و در نتيجه در هزينه  هاي برق و انرژي شما خيلي صرفه جويي مي شود. اين صرفه جويي خيلي بيشتر از آن پولي است كه از خريد جنس ارزانتر گيرتان مي آيد. از همين امروز هم شروع كنيد. به وسايل برقي خانه تان سر بزنيد و بر چسبي كه مقدار توان مصرفي روي آن نوشته شده پيدا كنيد كه معمولا هم پشت يا كنار دستگاه است. با خواندن اطلاعات روي آن خودتان را براي خريد آينده آماده كنيد.

تعميرگاه
موتور انژكتوري ديگر چيست؟
015612.jpg
نادر سياهپوش-اگر ماشين شما موتور انژكتوري دارد حتما اين مطلب را بخوانيد. به طور كلي سيستم انژكتور در ماشين از سه بخش تشكيل شده:
۱ پمپ بنزين: يك پمپ الكتريكي كه بنزين را از سمت باك به موتور مي فرستد.
۲ بخش كنترل كه شامل سنسورهاي اندازه گيري دما، فشار و سرعت جريان هواي عبوري در كانال هاي ورودي موتور است. به اضافه يك ريزپردازنده كه از قبل و در كارخانه سازنده خودرو، برنامه ريزي شده است. ريزپردازنده يك كامپيوتر كوچك است كه با درنظر گرفتن مواردي چون دماي آب موتور، مقدار فشار پاي راننده روي پدال گاز، فشار و سرعت هواي عبوري از مانيفولد ورودي، مقدار حرارت گازهاي خروجي اگزوز، دما و فشار هواي محيط، مقدار پاشش موردنياز سوخت و زمان پاشش را تعيين كرده، فرمان آن را براي واحدهاي تزريقي ارسال مي كند.
۳ واحد تزريق بنزين است كه براساس فرمان هاي بخش كنترل، مقدار لازم بنزين را در مدت زمان معين به سيستم تزريق مي كند.
براي استفاده بهينه از سيستم انژكتور موارد زير را رعايت كنيد:
۱ پس از بازكردن سوئيچ و قبل از استارت زدن چند ثانيه اي صبر كنيد.
۲ درصورت تمام شدن بنزين خودرو، سريعا سوئيچ را ببنديد.
۳ فيلتر هوا يكي از عوامل مهم در كاركرد بهينه سيستم هاي انژكتوري است. براي اتومبيل هاي انژكتوري از فيلتر هواي استاندارد استفاده كنيد.
۴ در خودروهايي كه ريزپردازنده آنها در داخل موتور و زير كاپوت قرار دارد، در هنگام شست وشوي موتور از ورود آب به داخل آن جلوگيري كنيد.
ايراد سيستم انژكتور پيچيدگي آن است و از مزاياي آن هم مي توان به موارد زير اشاره كرد:
۱ راحت روشن شدن خودرو در روزهاي سرد و عدم وجود سيستم ساسات دستي 
۲ تطبيق خودكار خودرو با شرايط مختلف جوي و فشار هوا
۳ عدم نياز به تنظيمات زودهنگام 
۴ مصرف كمتر سوخت و شتاب بيشتر
۵ آلودگي كمتر

بازار خارجي  2
بنزين ليتري 900تومان!
015608.jpg
اگر از كساني هستيد كه مرتب از بالا بودن قيمت بنزين شكايت مي كنيد،بد نيست بدانيد قيمت يك ليتر بنزين در ژاپن اين روزها به حدود 900 تومان رسيد، يعني 119 ين. اين قيمت هم بالاترين قيمت در 9 سال گذشته است و معلوم است حسابي حال راننده هاي ژاپني گرفته شده. علت اين قضيه هم به دليل افزايش قيمت نفت خام در بازار جهاني است كه باعث شد شركت هاي بزرگ عمده فروشي نفتي ژاپن، 4 ين قيمت بنزين را بالا ببرند. در طول 6 ماه گذشته هم ميانگين قيمت بنزين 14 ين در هر ليتر افزايش داشته است. البته دست اندركاران نفتي ژاپن پيش بيني مي كنند با توجه به توقف روند افزايش قيمت نفت خام، قيمت بنزين بيشتر از اين گران نشود.
شركت هاي نفتي ژاپن در سال هاي اخير در راستاي صرفه جويي در هزينه و پيشگيري از بالا بردن قيمت فرآورده هاي نفتي كه نتيجه آن كم شدن مشتري است، اقدام به كاهش نيروي انساني و سلف سرويس كردن جايگاه هاي سوخت كرده اند. اين موضوع سبب شده قيمت فرآورده هاي نفتي در جايگاه هايي كه سلف سرويس هستند نسبت به جايگاه هاي سوختي كه نيروي انساني در آن كار مي كنند تا چند ين ارزانتر شود و به اين دليل مردم از آنها استقبال بيشتري كرده اند. هم اكنون حدود 52 هزار جايگاه كوچك سوخت در ژاپن وجود دارد كه حدود 2 هزار و 500 جايگاه آن سلف سرويسي است.

بازار خارجي  1
گراني لوازم التحرير!
015614.jpg
تا تيتر بالا را مي خوانيد سريع قلبتان را نگيريد و نگوييد اين چه وضعش است. چون خبر ما مربوط به امارات است. خانواده هاي كم درآمد اماراتي براي خريد لوازم التحرير و وسايل مدرسه بچه هايشان مشكل دارند. رشد قيمت سالانه 20 تا 25 درصدي نوشت افزار در امارات همواره دغدغه اي براي شهروندان كم درآمد همزمان با شروع سال تحصيلي جديد است. از همين هفته سال تحصيلي در امارات آغاز مي شود و رونق فعاليت فروشندگان نوشت افزار. 30 تا 35 درصد بازار هم در اختيار توليد كنندگان داخلي است و بقيه در اختيار چين، ژاپن، هند و انگليس. البته امارات از مجموع واردات نوشت افزار، بخشي را به بقيه كشورها مجددا صادر مي كند. بازرگانان آفريقايي و كشورهاي عربستان، كويت، عمان، قطر، بحرين و عراق از مهمترين واردكنندگان نوشت افزار بازار امارات هستند.
ولي با همه اينها بيشترين فشار بر دوش خانواده هاي كم درآمد اماراتي وارد مي شود. آنها از طرفي مجبورند هزينه سنگين ثبت نام فرزندان خود را تحمل كنند. هزينه سنگيني كه تنها راه چاره، قسطي كردن آن است. ولي براي مصارف روزانه تحصيلي بچه هاي خود مثل مداد، خودكار، دفتر و .. .ديگر چاره اي ندارند آدم اين چنين خبرهايي را مي خواند يك جورهايي مي شود. مثلا اينكه گراني فقط براي ما ايراني ها نيست. اينكه فقط پدر و مادر هاي ايراني با نزديك شدن به ماه مهر، غم و غشه شان نمي گيرد. اينكه... آسمان همه جا همين رنگ است!

بازار كار 2
انگيزه متقاضيان را كم كردن!
015616.jpg
دوست داريد از صبح تا شب پشت فرمان بنشينيد؟ اگر جواب مثبت است و عشق ماشين و رانندگي هستيد و گواهينامه هم داريد،  بهترين فرصت را داريد كه در شركت واحد استخدام شويد. البته استخدام به اين سادگي ها هم نيست، كلي شرط و شروط دارد، اول اينكه حتما بايد متاهل باشيد. حالا هي ما به شما بگوييم برويد ازدواج كنيد شما گوش نكنيد! بقيه شرايط استخدام را از زبان مدير عامل شركت اتوبوسراني تهران و حومه، آقاي مصطفي نوريان بشنويد:داشتن حداكثر 38 سال سن، بهره مندي از سلامت كامل جسماني، عدم سوء پيشينه، اقامت در يكي از مناطق 22 گانه شهرداري تهران و داشتن حداقل مدرك تحصيلي سوم راهنمايي از شرايط جذب رانندگان پايه يك است.>
اين شرايط كساني بود كه گواهينامه پايه يك داشتند. ولي شرايط استخدام آنهايي كه گواهي پايه 2 دارند عبارت از: سپري شدن 2 سال ازتاريخ صدور گواهينامه، داشتن حداقل 23 سال و حداكثر 30 سال سن تمام ، سلامت كامل جسماني،  عدم سوء پيشينه و داشتن حداقل مدرك تحصيلي ديپلم. اين افراد پايه 2 بايد دوره هاي آموزشي را بگذرانند تا درصورت قبولي گواهينامه رانندگي با خودروي سنگين در سطح شهر به آنهاداده  شود. درصورت استخدام هم از 6 ماه تا 2 سال به صورت آزمايشي و قراردادي درشركت واحد فعاليت مي كنيد و پس از اين مدت اگر مشكلي نباشد استخدام رسمي مي شوند.

بازار كار۱
تراش سنگ هاي قيمتي
015606.jpg
به صنايع دستي علاقه داريد؟ دوست داريد از همين راه پول در آوريد؟ اگر جواب همه اين سوال ها بله هست، بدانيد كه از ابتداي سال جاري تاكنون 28 مركز آموزش صنايع دستي دررشته هاي معرق، قاليبافي، انواع زير انداز، گليم، گبه، جاجيم، قلم زني، سوزن دوزي، سفالگري، تذهيب، تراش سنگ هاي قيمتي، شيشه گري و ... در تهران راه اندازي شده؛ چيزي حدود 18 رشته كه تا پايان سال هم قرار است تعدادشان به 30برسد. در سال هاي گذشته فقط دو مركز آموزش صنايع دستي در شهر تهران و هفت مركز در شهرستان هاي استان تهران وجود داشت ولي راه اندازي مراكز جديد باعث شده بيش از 100 نفر از استادان صنايع دستي و دانش آموختگان رشته هاي هنر با گرايش صنايع دستي در اين مراكز آموزشي مشغول به كار شوند.
حتي 300 نفر در زندان اوين دارند آموزش صنايع دستي مي بينند. اين آموزش ها با همكاري سازمان زندان ها از دو ماه پيش شروع شده است.
مدير كل صنايع دستي تهران هم عقيده دارد با توجه به اينكه قوميت هاي مختلفي از سراسر كشور در تهران زندگي مي كنند، تهران ظرفيت هاي بالايي براي شكوفايي انواع رشته هاي صنايع دستي دارد. خلاصه اگر بيكار هستيد و به اين كارهاي دستي علاقه داريد مي توانيد به سازمان صنايع دستي استان تهران مراجعه كنيد و در اين مراكز آموزش ببينيد و بعد با سرمايه نه چندان زيادي مشغول به كار شويد.

انرژي
مانيتورها را خاموش كنيد!
015610.jpg
منابع انرژي با ارزش و عموما تجديدناپذير يا تمام شدني هستند. الكتريسيته، روشنايي اتاق هاي منزل و محل كار شما را تامين مي كند، غذاي شما را مي پزد، كامپيوتر شما را روشن و ابزار برقي شما را به كار مي اندازد. گازطبيعي موجب آسايش شما در محيط خانه شده و براي مصارف بهداشتي در حمام و ماشين لباسشويي و ظرفشويي شما آب گرم آماده مي كند. الكتريسيته و گاز طبيعي نظير تمامي منابع با ارزش، بهايي دارد. براي ايجاد تعادل بين بهاي انرژي در حدي كه براي شما هزينه اضافي ايجاد نكند و سهم آيندگان، بد نيست توجهي به نكات زير داشته باشيد.
* تنها زماني ماشين ظرفشويي را به كار اندازيد كه از ظرفيت كامل آن استفاده مي كنيد.
* موقعيت قرارگيري يخچال شما بايد دور از منابع گرمازا نظير اجاق گاز، ماشين ظرفشويي و تابش مستقيم خورشيد باشد.
* پيش گرم سازي اجاق گاز ها براي پختن چيزهايي مانند نان و كيك مورد نياز است. براي نگاه كردن به داخل محفظه فرگاز در آن را باز نكنيد، بلكه به جاي اين كار از نور چراغ استفاده كنيد.
* به طور منظم يخ قسمت فريزر را آب كنيد.
* موثرترين درجه حرارت فريزر، 18- درجه سانتيگراد است.
* موثرترين درجه حرارت يخچال، 3+ درجه سانتيگراد است.
* وسايل الكتريكي نظير تلويزيون، مايكروويوها و ... حتي زماني كه استفاده نمي شوند يعني در حالت استندباي، برق مصرف مي كنند. مگر آنكه خاموش شوند يا از دو شاخه برق جدا شوند.
* اگر شما مجبور شديد از پشت كامپيوتر بلند شويد، مانيتور آن را خاموش كنيد، زيرا بيش از نيمي از مصرف انرژي آن مربوط به مانيتور است.
* تا حد امكان از تايمرها و سنسورها براي لامپ ها و فضاي زندگي استفاده كنيد. زيرا هم بازده انرژي بالاتري دارند و هم طول عمر لامپ ها را بيشتر مي كنند.
* تنها زماني كه ماشين لباسشويي پر از لباس است آن را روش كنيد يا اينكه ميزان آب را با توجه به مقدار لباس هاي داخل ماشين تنظيم كنيد.
* هزينه تقريبي انرژي در خانه هاي تهراني برحسب قيمت بين المللي انرژي براي خنك سازي، 187 هزار ريال، براي لوازم صوتي و تصويري۱۸۹ هزار ريال، براي روشنايي 251 هزار ريال و براي تامين حرارت و گرما 2/707 هزار ريال است.

محصول
قيمت 
محصول
آريا الكترونيك 
۱۷۵ هزار تومان 
تلويزيون 21 فلت دو تصوير
۱۵۵هزار تومان 
تلويزيون 21 پلاتينيك دو تصوير
۱۴۵هزار تومان 
تلويزيون 21 LG مدل 2002
۵۵۰ هزار تومان 
تلويزيون 29 فلت ده تصوير وارداتي
۱۰۵ هزار تومان 
تلويزيون 14 آتيس 
۱۰۷ هزار تومان 
تلويزيون 14 سيلوراستون 
پاريز
۲۱۴ هزار تومان 
۲۱ اينچ مدل ديجيتال فلترون 914Q
۱۸۰ هزار تومان 
۲۱ اينچ مدل ديجيتال۲۰۰۲
۱۸۰ هزار تومان 
۲۱ اينچ مدل تومسون۱۰۰MF2
۱۸۵ هزار تومان 
۲۱ اينچ مدل تومسون۱۲MS
پارس 
۶۲۰ هزار تومان 
۲۹ اينچ مدل۲۹ اف- 14 س
۳۲۰ هزار تومان 
۲۹ اينچ مدل 29 كيو- 21 اس
۱۹۳ هزار تومان 
۲۱ اينچ مدل 21 اف- 13 اس- 21 اف- 12 اس
۱۱۵ هزار تومان 
۱۴ اينچ مدل 14 آن- 12 اس- 14 آن- 13 اس
پارس 
۱۵۸ هزار تومان 
۲۱ اينچ مدل 21 كيو- 23 اس- 21 كيو- 22 اس
۱۵۸ هزار تومان 
۲۱ اينچ مدل 21 كيو- 13 اس- 21 كيو- 12 اس
۱۵۸ هزار تومان 
۲۱ اينچ مدل 21 كيو- 31 بي - 21 كيو- 30 بي
۱۱۵ هزار تومان 
۱۴ اينچ مدل 14 آن- 23 اس
ال. جي 
يك ميليون و 380 هزار تومان 
پروجكشن مدلRT-93NZ04RB
يك ميليون و 550 هزار تومان 
پروجكشن مدلRT-34A28T
يك ميليون و 650 هزار تومان 
پروجكشن مدل۴NA11T4RT-
دو ميليون و 800 هزار تومان 
پروجكشن مدل۴SZ02RD4RT-
يك ميليون و۸۳۰ هزار تومان 
پروجكشن مدل۸A28T4RT-
يك ميليون و 950 هزار تومان 
پروجكشن مدل۹NA11T4RT-
دو ميليون و 50 هزار تومان 
پروجكشن مدل۳A28T5RT-
دو ميليون و 140 هزار تومان 
پروجكشن مدلRT-45NA11T
سه ميليون و 80 هزار تومان 
پروجكشن مدل۲NA13RB6RT-
۳ ميليون و 500 هزار تومان 
پلاسما 40 اينچ 
۵ ميليون و 150 هزار تومان 
پلاسما 50 اينچ 
اوسان 
۱۹۵ هزار تومان 
۲۱ اينچ 
۴۵۰ هزار تومان 
۲۹ اينچ 
گرونديك 
۱۸۵ هزار و 500 تومان 
مدل 2110
توشيبا
يك ميليون و 458 هزار تومان 
مدل 348 ايكس 9
پاناسونيك 
يك ميليون و 10 هزار تومان 
۲۹ اينچ مدل 29 بي  ايكس 9
۸۰۰ هزار تومان 
۲۹ اينچ مدل 29 پي 180
يك ميليون و 500 هزار تومان 
۳۴ اينچ مدل 34 پي 700
۱۳۳ هزار و 800 تومان 
۱۴ اينچ مدل 14 زد ام آربي 
۱۳۸ هزار تومان 
۱۴ اينچ مدل 1435 دي ايكس 
۶۰۰ هزار تومان 
۲۹ اينچ مدل 29 آ 6 پي اي
شيواكي 
۱۹۰ هزار تومان 
۲۱ اينچ مدل۲۱۱۰STV
۱۹۰ هزار تومان 
۲۱ اينچ مدل۲۱۲۰ STV
سوني
۴۰۰۰۰۰۰
۵۷ 91M57SF"
۱۴۰۰۰۰۰
۲۹ 91M29SH"
۱۲۸۰۰۰۰
۳۴ 81M34RA"
۱۲۰۵۰۰۰
۲۹ 89M2RD"
۷۲۵۰۰۰
۲۹ 86M2RA"
۴۶۵۰۰۰
۲۵ 86M25RA"
۲۷۰۰۰۰
۲۱ 85M21AX"
۲۶۰۰۰۰
۲۱ 85M21AH"
۲۲۰۰۰۰
۲۱ 81M21GT"
جي وي سي
۴۸۵۰۰۰
۲۹۹۲ 2XL"
۶۰۵۰۰۰
۲۹۹۲ 1VXV"
۳۸۵۰۰۰
۲۵۵۲ 3XL"
۲۸۰۰۰۰
۲۱۱۲ 1VXV"
۲۳۸۰۰۰
۲۱۱۲ 2XL"
۲۳۰۰۰۰
۲۱۱۲ TML"

|  تهرانشهر  |   خبرسازان   |   دخل و خرج  |   در شهر  |   زيبـاشـهر  |   سفر و طبيعت  |
|  طهرانشهر  |

|   صفحه اول   |   آرشيو   |   بازگشت   |