HP و بازار عراق
موج: HP در نظر دارد عراق را به يكي از بزرگترين بازارهاي خود در منطقه خاورميانه تبديل كند.
در كنفرانسي كه توسط اين شركت در امان پايتخت اردن برگزار شد HP محصولات خود را به بازرگاناني كه قصد فعاليت در بازار IT عراق را دارند معرفي كرد.در اين كنفرانس كه در آكادمي HP در امان برگزار شد مدير منطقه اي اين شركت اعلام كرد: HP قصد دارد با برگزاري چنين همايش هايي بازرگانان عراقي را با محصولات خود آشنا كند.كارشناسان پيش بيني مي كنند در درازمدت عراق به يكي از بازارهاي سودآور HP تبديل شود.
رقيبان iPod
ايتنا: توشيبا در حال عرضه ۴ دستگاه سيار پخش موسيقي است تا باز هم امپراتوري iPod را در ژاپن تنها نگذارد. دستگاه هاي Gigabeat F در مدل هاي ۱۰ ، ۲۰ ، ۶۰ گيگابايتي عرضه مي شوند و همه به يك صفحه نمايش رنگي حساس به تماس مجهز هستند.
هر سه مدل مذكور داراي يك هارد ديسك ۸/۱ اينچي بوده و به ترتيب ۲۰۰۰ ، ۵۰۰۰،۱۵۰۰۰قطعه موسيقي را در خود جاي مي دهند. اين دستگاه ها با فرمت هاي MP3 و WMA سازگار بوده و قادر به ضبط صدا با كيفيت ۱۲۸ كيلوبيت در ثانيه هستند.توشيبا همچنين مدل ۱۰ گيگابايتي ديگري را با نام G10 در ابعاد يك ميني ديسك طراحي كرده است كه با WMP9 سازگار بوده و داراي برنامه اي براي ساختن Playlist در WMP9 و انتقال آن به دستگاه هستند. به همين ترتيب اطلاعاتي نظير نام قطعه و يا خواننده آن را نيز مي توان به G10 انتقال داد. مدل هاي ۱۰ و ۲۰ گيگابايتي Gigabeat و همچنين G10 تا پايان نوامبر و مدل ۶۰ گيگا بايتي Gigabeat اوايل دسامبر به بازار خواهندآمد.
افزايش ۶۰ درصدي خريد آنلاين در خاورميانه
موج: سال گذشته خريدهاي اينترنتي در خاورميانه بيش از ۶۰۹ درصد افزايش يافته است. بررسي ها نشان مي دهد ميزان خريدهاي آنلاين در سال ۲۰۰۳ ميلادي در منطقه خاورميانه با ۶۰ درصد افزايش نسبت به سال پيش به ۷۸ ميليون دلار بالغ شده است.
بنابر اين گزارش مردم امارت طي اين مدت ۳۷ ميليون دلار از خريدهاي خود را از طريق اينترنت انجام داده اند كه اين رقم ۶۹ درصد نسبت به سال ۲۰۰۲ ميلادي افزايش نشان مي دهد.
دومين جشنواره كارآفرينان دانشگاه صنعتي شريف برگزار مي شود
گروه دانش: دومين جشنواره كارآفرينان فارغ التحصيل دانشگاه صنعتي شريف، از ۱۷ مهرماه به مدت چهار روز در محل اين دانشگاه برگزار مي شود.
دبيركل انجمن فارغ التحصيلان دانشگاه صنعتي شريف با اعلام اين خبر افزود: هدف برپايي اين جشنواره، توسعه فرهنگ كارآفريني ميان دانشجويان، جوانان تحصيل كرده و نخبه كشور و نيز معرفي توانمندي هاي كارآفرينان به جامعه است.
به گزارش خبرنگار ما دكتر علينقي مشايخي فراهم كردن امكانات آشنايي و تعميق رابطه اقتصادي شركت هاي فارغ التحصيلان، ارائه نمونه شركت هاي ايجاد شده توسط اين افراد به دانشجويان فعلي، معرفي شركت هاي فارغ التحصيلان و قابليت هاي آنان به سازمان هاي اقتصادي، آشنايي شركت ها با دانشجويان و فارغ التحصيلان جديد و جذب آنان در صورت نياز و نيز آشنايي دانشكده هاي دانشگاه با شركت هاي ايجاد شده توسط فارغ التحصيلان را به منظور همكاري ميان آنان، از ديگر اهداف اين جشنواره برشمرد.