دوشنبه ۴ آبان ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۵۳۶
شاهزاده وحشي
پرنس هاري از دوران طفوليت كينه اي نسبت به عكاسان احساس مي  كرد.چرا كه شاهزاده دايانا- مادر او - سال 1997 به خاطر فرار از دست عكاسان در يك حادثه رانندگي جان باخت 
021069.jpg
پنج شنبه شب، هوا حسابي سرد شده است. خيابان هاي لندن تقريبا خالي از هر موجود زنده اي است. در محله وست اندWest End، خيابان پيكادلي Piccadilly گروهي در مقابل يك ساختمان تجمع كرده اند. زمانيكه به آنجا نزديك مي  شويد تابلوي نئوني پانگايي Pangaea جلب توجه مي  كند. اينجا يك باشگاه شبانه است كه پذيراي افراد سرشناسي همچون نائومي كمپبل و ليام گالاگر است.
گهگاه شاهزاده جوان انگليس، پرنس هاري هم به اين باشگاه سري مي  زند. ساعت 3 نيمه شب است كه يك رولزرويس مشكي كنار در ساختمان توقف مي  كند. راننده از ماشين پياده مي  شود و با بي  سيم شروع به صحبت مي  كند. تصوير يك تاج طلايي روي درهاي جلو، نشان دهنده اين است كه اتومبيل متعلق به يكي از اعضاي خانواده سلطنتي انگليس است.دقايقي بعد پرنس هاري به همراه باديگارد هميشگي اش و دو دربان از ساختمان خارج مي  شود.
گروهي از مردم كه كنار ساختمان ايستاده اند بلافاصله از كيف هايشان دوربين هاي عكاسي درمي آورند و با فلاش هاي پرنورشان شاهزاده را شكار مي  كنند. ماموران، هاري را به ماشين مي  رسانند و او را سوار مي  كنند. راننده هم به آن سوي ماشين مي  رود و سوار مي  شود. هنوز اتومبيل حركت نكرده است كه ناگهان پرنس از ماشين بيرون مي  پرد و با يكي از عكاسان گلاويز مي  شود. او فرياد مي زند: رهايم كنيد، تنهايم بگذاريد. هاري دوربين  عكاس را با شدت از دستش مي  كشد و بر اثر برخورد انتهاي دوربين با دهان عكاس، لب هاي او پاره  مي  شود. محافظ شخصي و دربانان باشگاه بر سر هاري مي  ريزند و او را به زور درون ماشين هول مي  دهند. يك دقيقه بعد انگار نه انگار كه اتفاقي افتاده است.
پرنس هاري، دومين پسر شاهزاده چارلز فرزند ملكه اليزابت است. او يك ماه پيش 20 ساله شد و چند روز بعد تصميم گرفت وارد مدرسه نظامي سندهورست شود. او امتحان ورودي را با موفقيت سپري كرد و قصد دارد براي ژانويه به ارتش سلطنتي وارد شود. پرنس هاري فرزند شاهزاده ويلز، دايانا است و يك برادر 22 ساله هم به نام ويليام دارد. مرگ مادر تاثير شگرفي روي هاري گذاشت. او تحصيلات خود را در مدرسه اتيون به پايان برد، اما چند بار در طول دوران تحصيل در كافه هايي كه محل استعمال ماري جوانا بود، ديده شد. پرنس چارلز بسيار نگران پسر كوچكش بود و تلاش كرد با فرستادن او به يك كلينيك بازپروري معتادان او را از دام مواد نجات دهد. حتي سال 2002 پرنس هاري در قالب يك برنامه مبارزه با ايدز به لسوتو، كشوري در آفريقا رفت و به مردم آنجا كمك رساني كرد. به نظر مي  رسيد كه بالاخره شاهزاده اعتبار از دست رفته خود را به دست آورده است و آينده درخشاني در انتظار اوست. اما هفته گذشته دبير هنر مدرسه اتيون اعتراف كرد كه در امتحانات به هاري كمك كرده است تا با تقلب نمره خوبي كسب كند و بتواند به سنت هورست برود. افشاگري معلم جنجالي به پا كرد، هر چند خانواده سلطنتي و مدرسه اتيون موضوع رابه شدت تكذيب كردند. پرنس هاري از دوران طفوليت كينه اي نسبت به عكاسان احساس مي  كرد.چرا كه شاهزاده دايانا- مادر او - سال 1997 به خاطر فرار از دست عكاسان در يك حادثه رانندگي در پاريس جان باخت. بعد از اين حادثه با يك توافق پنهاني بين دربار و خبرگزاري ها دو شاهزاده جوان درون محدوده قرمز قرار گرفتند و مطبوعات از كنجكاوي در زندگي آنها خودداري كردند، اما حضور پرنس هاري در جمع معتادان اين معاهده را باطل كرد. از آن زمان به بعد، دوباره خبرنگاران و عكاسان همچون عقاب، زندگي شاهزاده را زير نظر گرفتند و مرتب به دنبال او بودند. پنج شنبه گذشته هم كه پرنس هاري به يكي از باشگاه هاي شبانه لندن رفته بود، خبرنگاران به سمت او هجوم آوردند و تعادل رواني او را بر هم زدند. بر اثر اين حادثه كريس آنكل مجروح شد وتصميم گرفت از هاري شكايت كند، اما سخنگوي اسكاتلند يارد روز بعد اعلام كرد كه هنوز هيچ شكايتي مطرح نشده است. بد نيست بدانيد كه شاهزاده به دليل نداشتن تعادل رواني، هميشه تحت نظر است. برندان هايلند از شركت حفاظت نزديك توتال گفت: به نظر ايده خوبي بود كه هاري هميشه زير نظر باشد، هم براي محافظت از او و هم براي ممانعت از انجام هركاري. سخنگوي دفتر پرنس چارلز چنين اعلام كرد كه در حادثه فوق پرنس هاري تنها قصد دفاع از خود را داشته است، زيرا عكاس قبل از واكنش شاهزاده، دوربينش را به بيني او كوبيده بود. در مجموع در چند سال اخير پرنس هاري به خبرسازترين عضو خاندان سلطنتي تبديل شده است.

گرگ و عقاب، تام و جري، بوش و كري
021063.jpg
اين بار فيلم هاي تبليغاتي پر است از گرگ ، شترمرغ، عقاب و ساير حيوانات... جورج بوش و جان كري به حيوانات علاقه نشان داده اند، چه خود تشبيه شده اند به موش و گربه. به تام وجري!
در آگهي تلويزيوني بوش گله اي از گرگ هاي آماده حمله را مي بينيد. صدايي جذاب به شما مي گويد: ضعف باعث تحريك آنهايي مي شود كه براي حمله به آمريكا كمين كرده اند. 
سپس از جان كري و چپ گرايان كنگره به خاطر راي دادن به كاهش 6 ميليارد دلاري بودجه عمليات اطلاعاتي و ضد جاسوسي، انتقاد شده است.
در آگهي تلويزيوني جان كري اما يك شترمرغ كه همان بوش است سرخود را در ماسه ها فرو كرده و چيزي نمي بيند. عقاب كه البته همان جناب جان كري است با بال هاي افراشته بر فراز آلمان در حال پرواز است. عقاب دور دست ها را مي بيند و مي داند چه هنگام تغيير مسير بدهد.
حملات بوش و كري از جمعه شكل همه جانبه  تري به خود گرفته. با پخش اين آگهي هاي تلويزيوني مقابله جدي تر شده است و تا دوم نوامبر ادامه خواهد يافت.
امينم كه چهره شناخته شده اي است در ادامه فعاليت هاي هنرمندهايي مانند بروس  اسپرينگستين، سيستم آوا داون كه با ساخت كليپ بوم به كارگرداني مايكل مور، غراترين بيانيه عليه جنگ با عراق را صادر كرده بودكه همگي عليه جورج بوش و جنگ طلبي او به فعاليت مي  پردازند، يك آهنگ مفصل ساخته است. در ترانه جديد امينم كه در  آلبوم جديد به اسم انكور Encore او جاي گرفته، مارشال ميتومترز مي  گويد:شايد اگر حسابي سخنراني كنم بتوانيم به القاعده برسيم /حالا بگذارين كه رئيس جمهور براي هرج و مرج بيشتري كه ايجاد شده پاسخگو باشه‎/ اون رو مسلح به يك كلاشينكف كنين و بفرستينش توي جنگي كه خودش راه انداخته بجنگه‎/ بگذارين اينطوري باباش رو راضي كنه‎/ ديگه معامله خون با نفت رو ادامه نده./ .../ لعنت به بوش تا وقتي كه نيروهاي نظامي مون رو به خونه برگردونن‎/
عرضه اين آهنگ درست دو هفته قبل از انتخابات در آمريكا نقشي مهم در توجه مردم به اين انتخابات بازي خواهد كرد.
سنت تاثيرگذاري هنرمندان موسيقي در سياست سال هاست كه در آمريكا وجود دارد. براي مثال فرنك زپا، يكي از هنرمندان پيشروي موسيقي راك در سال 1966 ترانه اي را عليه عموسام خواند كه با اين سطر آغاز مي  شد:آقاي آمريكا سعي كن تهي بودن درونت را پنهان كني. همين فرد يك بار براي رقابت با ريگان وارد فعاليت هاي انتخاباتي شد و جنبش راك عليه سانسور را عليه همسر ال گور سامان دهي كرد. او حتي مجبور شد يك بار در كنگره آمريكا حاضر شود تا عليه تيپرگور شهادت دهد. از آن پس حضور هنرمندان راك در صحنه سياست به امري طبيعي تبديل شده است و حركت هنرمند رپ- هيپ پاپ مشهور كه اخيرا دومين دايي اش هم به خاطر خودكشي درگذشت عملي چندان جديد محسوب نمي  شود.

چارچوب
مردي ترسناك تر از كوسه 
021066.jpg
جاني راتن، كوسه سفيد غول پيكري را هنگام فيلمبرداري برنامه تلويزيون جديدش ترساند. او در حال  غواصي در آب هاي كيپ تاون با كوسه رو در رو شد.
كوسه، يكي از بي رحم ترين ماشين هاي مرگبار طبيعت است كه ديدن آن رعب و وحشت زيادي در دل همگان بر مي انگيزد. جاني ليدون كه اكنون با نام واقعي اش آواز مي خواند با يك قفس در منطقه اي به نام كوي كوسه ها به درون آب رفت. او براي برنامه تلويزيوني حمله كوسه به جان ليدون براي شبكه 5 كه قرار است 3 نوامبر پخش شود نقش آفريني مي كرد. مدير برنامه گفت: زماني كه كوسه و جان به هم برخورد كردند، بسيار پر تنش و ترسناك بود. آنها به هم خيره شدند ولي كوسه بيشتر از جان ترسيد و فرار كرد.

سرقلم
واكنش آمريكا به افتادن فيدل كاسترو
هفته گذشته، رهبر كوبا فيدل كاسترو در سن 78 سالگي بعد از يك سخنراني در مراسم فارغ التحصيلي در شهر سانتاكلارا به شدت زمين خورد. اين حادثه بازتاب زيادي در ميان مطبوعات جهان داشت. مطلب يك صفحه خبرسازان روز يكشنبه همين هفته نيز با تيتر سقوط فيدل به همين موضوع اختصاص يافت. اما به جز سرويس خبرسازان، ايالات متحده هم در برابر اين اتفاق واكنش نشان داد! حادثه افتادن فيدل كاسترو رهبر كوبا، در راهروهاي وزارت امور خارجه آمريكا به مسخره گرفته شد و اين حادثه باعث نشد تا روياي 40 ساله واشنگتن در سرنگوني كاسترو محقق شود. به گزارش خبرگزاري فرانسه از واشنگتن، يك مسوول وزارت امور خارجه آمريكا كه نخواست نامش فاش شود گفت: ما سالهاست منتظر سرنگوني كاسترو هستيم ولي نه سرنگوني از اين نوع! مسوول ديگر آمريكايي كه وي نيز نخواست نامش فاش شود گفت: افتادن كاسترو علامت سرنگوني نظام وي است. ريچارد بوچر، سخنگوي وزارت امور خارجه آمريكا، نيز گفت: وضعيت جسماني كاسترو براي ما مهم نيست ولي متاسفانه براي مردم كوبا كه از زمان به قدرت رسيدن وي در رنج به سر مي برند، اهميت بسياري دارد. وي در پاسخ به سوالي كه آيا آمريكا براي رهبر كوبا تلگرافي خواهد فرستاد و آرزوي شفا خواهد كرد يا نه، گفت: نه. آمريكا در سال 1961 روابط ديپلماتيك خود را با كوبا قطع و تحريم هايي اقتصادي ضد اين كشور اعمال كرد.

كوتاه تر از گزارش
سربازان قلابي
021060.jpg
بر اساس گزارشي كه در يك دادگاه نظامي در انگليس قرائت شد 494 سرباز نيروي زميني ارتش انگليس در حالي به عراق اعزام شده بودند كه در آزمون به كارگيري سلاح رد شده بودند يا توسط مربياني آموزش ديده بودند كه خود آنان نيز اين آزمون را نگذرانده بودند.
در اين گزارش همچنين آمده است از آنجايي كه اين تعداد سرباز بر اساس بررسي اسناد و مدارك 8 ماه ارايه شده است، اين گمان مي رود كه شمار اين گروه از سربازان به 2 هزار و 300 نفر نيز برسد.
پليس هاي چاق در مكزيك جريمه مي شوند
شهرداري شهر اگواسكالينتس مكزيك اعلام كرد به بيش از 400 پليس چاق اين شهر مهلت داده شده است با رژيم گرفتِن، وزن خود را كم كنند وگرنه جريمه خواهند شد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، مسوول وزن كم كردن پليس هاي چاق در شهر اگواسكالينتس در شمال شرقي مكزيك گفت: حتي فرمانده پليس اين شهر نيز چاق است و بايد رژيم غذايي بگيرد.
مسابقه پرتاب تلفن 
يك مرد  آلماني ركورد ملي پرتاب گوشي تلفن همراه راشكست. اين مرد گوشي تلفن خود را 5/67 متر به جلو پرتاب كرد. وي كه خود سخنگوي انجمن پرتاب كننده هاي تلفن همراه است موفق شد در بين 70 شركت كننده، رتبه اول را به دست بياورد. بيكاري هم درد بدي است.
بهترين و بدترين براي خوابيدن 
021090.jpg
طي يك تحقيق علمي بهترين شهر و بدترين شهر آمريكا براي يك خواب راحت معرفي شدند. شهر ميني پليس، بهترين محل براي افرادي كه به دنبال يك خواب راحت هستند معرفي شد و ديترويت نيز بدترين محل براي چرت زدن و خوابيدن! دانشمندان با توجه به رابطه اي كه بين خشنودي و خواب وجود دارد، ميني پليس را بهترين محل خوابيدن مي  دانند.
نرخ پايين طلاق و بيكاري و رفت و آمدهاي كوتاه شهري از عواملي است كه ميني پليس را به عنوان شهر خواب انتخاب كرد.
بخت آزمايي براي دريافت واكسن 
نيوجرسي، آمريكا- شهر 70 هزارنفري بلوم فيلد براي جلوگيري از درگيري بين مردمي كه براي دريافت واكسن آنفلوآنزا سرودست هم مي  شكنند، با ايده جديدي قصد دارد تا 300 واكسن آنفلوانزا را بين 70هزار نفر طوري پخش كند كه سروصداي كمتري از مردم بلند شود. مقامات اين شهر قصد دارند تا از طريق برگزاري لاتاري 300عدد واكسن را در بين مردم اين شهر توزيع كنند.

زاويه ديد
يوتو، كرم سيب!
021072.jpg
سيد حسين غضنفري - گروه موسيقي يوتو اميدوار است تا مشتريان آي پاد در پاييز امسال اين دستگاه را به همراه آلبوم جديد اين گروه خريداري كنند. بنا به گزارش از سايت كامپيوتري Forbes.com ، يوتو بزرگترين گروه موسيقي جهان،  قصد دارد تا با همكاري شركت كامپيوتري اپل، آلبوم جديدش را با نام چگونگي خنثي كردن يك بمب اتم به همراه گلچيني از آهنگ هاي قديمي خود را به فروش برساند.
آي پاد محصول شركت اپل، دستگاهي است كه فايل هاي موسيقي را با فرمت ام. پي.تري پخش مي كند و حافظه آن مي تواند۱۰ يا 20 گيگابايت باشد. با اين وجود هيچ كدام از طرفين در مورد چگونگي اين همكاري و جزئيات آن تاكنون هيچگونه صحبتي نكرده اند، اما گفته مي شود سه شنبه آينده قرارداد يوتو و اپل به طور رسمي امضا مي شود. گيتاريست يوتو، ادج و خواننده اين گروهبونو كه يكي از مخالفان سرسخت جنگ با عراق لقب گرفته، قرار است تا هفته ديگر با مدير شركت كامپيوتري اپل دريك كنفرانس مطبوعاتي در سن خوزه كاليفرنيا جزئيات اين قرار داد را به اطلاع عموم برسانند. قيمت آي پاد جديد مشكي رنگ اپل 30 دلار گرانتر از آي پادهاي اوريجينال اين شركت است و دليل آن هم صرفا وجود ترانه هايي از يوتو در حافظه اين دستگاه است.درحال حاضر يوتو با اجراي برنامه هاي متنوع و پخش آنها از تلويزيون به تبليغ ترانه جديدش وتيگو و همچنين دستگاه آي پاد مشغول است تا فروش هرچه بيشتري را براي آي پاد جديد تضمين كند. يوتو پيش از اين به فروش ترانه هايش از طريق اينترنت اقدام كرده بود و گفته مي شود تاكنون موفق شده است تا 150 ميليون نسخه ازترانه هايش را بدين طريق به فروش برساند. كارشناسان صنعت موسيقي بر اين باورند كه اقدام نوين اپل و يوتو، افق هاي جديدي را در زمينه بازاريابي موسيقي باز خواهد كرد. مارك گيگر يكي از كارشناسان صنعت موسيقي در اين باره مي گويد: همكاري اپل و يوتو به سود هر دو طرف است و اين همكاري الگويي براي آينده صنعت موسيقي و كامپيوتر خواهد بود. وي پيش بيني مي كند شركت هاي ديگر كامپيوتر و در راس آنها رقباي اپل و همچنين گروه  هاي ديگر موسيقي دست به چنين اقداماتي خواهند زد.
عرضه جديدترين آلبوم يوتو پس از آن صورت مي گيرد كه لوح فشرده اي از اين گروه كه شامل چندي از آهنگ هاي پخش نشده آنان بود در ماه جولاي، در استوديوي ضبط شهرنيس در فرانسه به سرقت رفت و بيم آن مي رفت كه اين ترانه ها از طريق اينترنت در دسترس همگان قرار گيرد و ضربه بزرگي از اين بابت به يوتو و توزيع كننده ترانه هاي آنها، وارد شود. گفته مي شود بونو، خواننده يوتو نامزد برگزيده جايزهTED است. اين جايزه از سوي انجمن TED بابت استفاده از تكنولوژي برتر، سرگرمي بيشتر و طراحي بهتر يوتو به خواننده اين گروه داده مي شود و مبلغ آن 100هزار دلار است. موضوعي كه در اين گزارش بر آن تاكيد مي شود، استفاده از روش هاي نوين بازاريابي موسيقي در جهان است.

دكه
021087.jpg
نه، او يه آدم بوده كه از آهن ساخته بودنش.
سوپر من كه نمي ميرد، او يك شخصيت داستاني است.
اگر يكي دو دقيقه فرصت داريد، بد نيست كه به روزنامه هاي خارجي روز شنبه 23 اكتبر نگاهي بيندازيد. گزارش اول روزنامه الشرق الاوسط به ربوده شدن گروگاني در عراق مربوط مي  شود. گفت وگوها و تهديدات همچنان ادامه دارد و زن براي نجات زندگي خود التماس مي  كند. جريده آركانزاس دموكرات گزت هم تيتر اصلي خود را به مساله گروگانگيري اخير در عراق اختصاص داده است، نشريه ويكند هرالد در صفحه اول خود راز يك قتل را افشا كرده است، قتل زني جوان كه در نيوزيلند قرباني شده است. ماموران با مطالعه روي جسد اين زن كه در رودخانه پيدا شده بود موفق شدند قاتل را شناسايي كنند.
ديلي ركورد هم از انتخاب بدترين تيم فوتبال اسكاتلند براي حضور در غزه خبر داده است. كاريكاتور امروز به مرگ كريستوفر ريو بازيگر نقش سوپرمن مربوط مي  شود.
021084.jpg
021081.jpg
021078.jpg
021075.jpg

خبرسازان
ايرانشهر
تهرانشهر
دخل و خرج
در شهر
درمانگاه
زيبـاشـهر
يك شهروند
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  خبرسازان   |  دخل و خرج  |  در شهر  |  درمانگاه  |  زيبـاشـهر  |  يك شهروند  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |