يكشنبه ۱۷ آبان ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۵۴۸
نجف ...عراق ...جنگ
تكرار تاريخ
022485.jpg
عكسها: هنگامه فهيمي، بهروز مهري، خبرگزاري فرانسه و به كوشش عطاءالله طاهركناره
جاي جاي سرزمين عراق يادآور تنها حاكم مظلوم تاريخ است كه هيچگاه قدرت او را از عدالت باز نداشت. علي(ع) در دو دوره مظلوم واقع شد.
در دوره نخست حق او در جانشيني پيامبر اكرم (ص) سلب گرديد و ۲۵ سال سكوت به وي تحميل شد و دوره دوم ۵ سالي بود كه خلافت در شرايطي بسيار نامناسب به وي رسيد و مسئوليت به درستي آوردن كژي ها را بر عهده گرفت. و عراق، پرآشوب ترين سرزمين تاريخ، شاهد مظلوميت فزاينده او گرديد. اين مظلوميت تا بدانجا رسيد كه حضرتش با تلخي تمام به نكوهش سپاهيانش درآمد. و اينك عراق باز هم صحنه آشوبهاي پايان ناپذيري شده كه شيعيان آن امام همام مظلوم و قرباني آنند.
مگر نه اين است كه تاريخ تكرار مي شود. و مگر نه اين است كه در جوامع پايدار بشري نسلها در زنجيره اي به هم متصل وارث پيشينيان خويشند؟ و مگر نه اين است كه مردم عراق- كوفه- در يك سرفصل مهم تاريخي از ايفاي نقش تاريخي خود بازماندند و از ياوري فرزند علي(ع) بازماندند؟ و بالاخره مگر نه اين است كه همين مردم براي آمرزش آنچه كه گناه خويش مي پنداشتند راه توبه در پيش گرفته و برآن شدند كه گناه آنان جز از طريق شهادت آمرزيده نخواهد شد؟
اينك حكومت صدام كه سخت ترين جنايتها را در حق مردم عراق و ملتهاي منطقه مرتكب شده از سرير قدرت به زير آمده و نتيجه رفتار شومش  را در نگون بختي خويش نظاره مي كند. در اين شرايط مردم مظلوم عراق فرصتي يافته اند تا بار ديگر همچون «توابين» جان خود را بهاي آمرزش گذشته خويش سازند. و در غياب صدام در برابر جانشينان او قرار گيرند. چه بعثياني كه شرورانه و جنايتكارانه با كشتار مردم بي گناه برآنند تا ديگربار چرخ گردون را به عقب باز گردانند و حكومت صدام را بازسازي كنند و چه نيروهاي اشغالگري كه با تأسي به فرهنگ «حجاج بن  يوسف ثقفي» و «صدام» آزادي اين ملت را هدف قرار داده اند.
نظاميان آمريكايي در تلاشند كه ديگر باره اين مردم را به بند كشند. غافل از آنكه بازتكرار تاريخ در اين شرايط جهاني كاري بس دشوار است به ويژه آنكه ملت عراق براي آزادي خويش حاضر به پرداخت هر بهايي است حتي جان خود.
تصاوير ذيل خود گوياي رنج و محنت و مظلوميت مردمي است كه به پيروي از امير مؤمنان افتخار مي كنند و گرانترين سرمايه خويش يعني جان خود را در راه دفاع از حريم مولاي متقيان فدا مي كنند. و با پيروي از مرجعيت شيعه و ديگر رهبراني كه يادآور دلاوراني همچون ابراهيم اشتر مي باشند، به مصاف درآمده اند... دست خدا ياورتان.
022476.jpg
022479.jpg
022497.jpg
022494.jpg

ايرانشهر
خبرسازان
|  ايرانشهر  |  خبرسازان   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |