سه شنبه ۲۲ دي ۱۳۸۳ - سال سيزدهم - شماره - ۳۶۰۹
دخل و خرج
Front Page

اگر به اصفهان سفر كنيد اين جمله را حتما مي شنويد:
پشت ميز نشيني هم شد كار؟ 
در نگاه مردم اصفهان كارهايي كه زحمت كم دارد يا نياز به بازوي قوي نداشته باشد، كار محسوب نمي شود
027783.jpg
عكس : رضا محدث 
اصفهاني ها از جمله موفق ترين شهروندان ايراني در عرصه اقتصاد هستند. شمار متمولا ن اين شهر قابل توجه بوده ونسبت به ديگر شهرهاي ايران كارتن خواب كمتري هم دارد. تمول اصفهاني ها اغلب به مقتصد بودن و خساست آنها نسبت داده شده، اما گزارشگر ما مي گويد نكته اين است كه اصفهاني ها اصولا  مردمان بسيارسختكوشي هستندو از كودكي با يك فهم غريزي موثر در حوزه اقتصاد بزرگ مي شوند
عليرضا باغاني
كار مثل خون در رگ هاي اصفهاني ها جاري است. اصفهاني جماعت صبح قبل از طلوع آفتاب از خانه بيرون مي زند و تا هوا گرگ و ميش نشده از سركار باز نمي گردد، تازه 12 شب نيز سرشب برخي از آنهاست. اصفهاني هاي شب كار در ذوب آهن، فولاد مباركه، پتروشيمي و ... مشغول فعاليتند.
پشت ميزنشيني هم شد كار ؟ كار اونس كه صبح بري و تا 15 10 تا قالب كفش نزده باشي، برنگردي. اينو ميگن كار. 30:8 صبح از خواب بلند شدن، 2 بعد از ظهر تو خونه نشستن، كار نيمي شد!
اين توصيف يك اصفهاني كهنه كار به فرزند تازه كار خويش است.
استقلال اقتصادي زودرس
باور كردنش كمي مشكل است كه در نقطه اي از ايران آن هم در عصر معروف به انفجار اطلاعات، جوانان از 15 تا 23 سالگي مستقل شده و توان اداره يك خانواده را پيدا كنند. در نگاه مردم اصفهان، كارهايي كه زحمت كم دارد يا نياز به بازوي قوي ندارد، كار محسوب نمي شود.
رضا جعفرزاده، اصفهاني نسبتا جواني كه اكنون مدير روابط عمومي هواپيمايي كشوري است در حالي كه كار زياد در قبال دريافت مزد را مهمترين خصلت اصفهاني ها عنوان مي كند، به ايرانشهر مي گويد: جوان هاي اصفهاني كه مهمترين سرمايه اصفهان هستند،  از دوران نوجواني به سر كار مي روند. به خاطر همين هم در مدت كوتاهي به موفقيت هاي اقتصادي بزرگي دست پيدا مي كنند تا جايي كه مي توانند در جواني ازدواج كرده و مستقل شوند. در اصفهان معمولا جوانان از 16 تا 23 سالگي تعيين تكليف و صاحب شغل، همسر و خيلي چيزها هستند.
وي مي افزايد: اصفهاني ها خسيس نيستند، حتي از روي گشاده اي نيز برخوردارند، اما علت اينكه اين واژه به غلط به آنها نسبت داده مي شود اين است كه آنها به دروغ خود را بالاتر از آن چيزي كه هستند، نشان نمي دهند. مثلا جوان اصفهاني هنگام ازدواج خود را كمتر از آن چيزي كه هست معرفي مي كند نه بيشتر از آن، تا در زندگي آينده خود دچار مشكل نشود.
نوآوري 
از كارگر اصفهاني گرفته تا مبتكران اصفهاني، هر كدام نوآوري هايي هر چند كوچك ولي ويژه خود را دارند. سلول هاي خاكستري اصفهاني ها، بيشتر از بقيه به كار مي افتد يا بهتر بگوييم از مغز خود بهتر استفاده مي كنند. دستگاه راهنماي امدادگران زلزله را اصفهاني ها ساخته اند، وسيله اي كه شايد شما را از خطر مرگ در زير آوارهاي برجاي مانده نجات دهد. تبديل اصفهان به قطب فن آوري و پول الكترونيك نيز نشانگر ابتكار اصفهاني هاست. دولت الكترونيك كه بنا بود پايتخت را منفجر كند توسط اصفهاني ها قاپيده شد و پيش بيني مي شود كه قبل از پايتخت، اصفهان به مركز فن آوري هاي روز تبديل شود. سيد محمود حسيني بالاترين مقام سياسي و اجرايي اصفهان به ايرانشهر مي گويد: اصفهان به زودي قطب  آموزش و فن آوري هاي برتر و كانون كار آفرينان كشور مي شود. حسيني ادامه مي دهد: اين موضوعات در چشم انداز سند توسعه 20 ساله كشور در نظر گرفته شده است، اينها شعار نيست و به واقعيت تبديل خواهد شد. نوآوري هاي اصفهاني ها را هم مي توانيد در ذوب آهن و فولاد مشاهده كنيد. جايي كه مي گويند بهترين ورق گالوانيزه توليد مي شود يا دي. ام. تي كه مواد اوليه پلي اكريل را با ظرافتي خاص توليد مي كنند. دانشگاه اصفهان و دانشگاه صنعتي هم يكي از مراكز توليد نوآوري در اصفهان محسوب مي شود. مراكز مهم آموزشي كه چند وزير اقتصادي با گرايش هاي سياسي متفاوت از آنجا فارغ التحصيل شده اند و مبتكران و پژوهشگران بي شماري دوراني را در اين دانشگاه پشت ميز گذرانده اند.
اصفهاني ها منتظر دولت نمانده اند تا استانشان آباد شود بلكه تلاش را راهكار آباداني سرزمين خود قرار داده و در اين راستا تلاش كرده اند. البته سوءتفاهم با يزدي ها و كرماني هاي عزيز نشود كه آنها هم تلاشگرند!
تاريخ اقتصاد
بازار نقش جهان اصفهان يكي از بزرگترين بازارهاي سنتي ايران است كه هنوز هم نقش پررنگي در اقتصاد اين استان و حتي كشور دارد. در اين بازار مي توانيد از تابلوهاي يكي دو هزار توماني ديواري گرفته تا لوسترهاي كنده كاري شده روي مس و برنج كه گاهي قيمت آنها به 6 ميليون تومان هم مي رسد بيابيد. بازاري بزرگ با ميداني در ميانه آن كه انواع سوغاتي هاي اصفهان را مي توان در آن يافت. اين ميدان در قديم محل چوگان بازي بوده ولي اين روزها به قطبي تجاري در منطقه تبديل شده است.
استان بي رئيس جمهور
با اينكه اصفهان عنوان استان دوم كشور را از آن خود كرده اما تاكنون رئيس دولت از بين آنها انتخاب نشده است. اصفهاني ها منتظر دولت نمانده اند تا استانشان آباد شود بلكه تلاش را راهكار آباداني سرزمين خود قرار داده و در اين راستا تلاش كرده اند. البته سوءتفاهم با يزدي ها و كرماني هاي عزيز نشود كه آنها هم تلاشگرند!
رئيس جمهور معتقد است پيشرفت هاي اقتصادي صورت گرفته در استان اصفهان و اينكه بخش عمده اي از صنايع بزرگ و مراكز ثروت اقتصاد كشور در اين استان قرار دارد، به معناي برخورداري تمام مناطق استان نيست.
خاتمي كه در جمع استاندار و نمايندگان اصفهان سخناني را بر زبان رانده، بر اهتمام بيشتر بر توسعه مناطق محروم اصفهان در قالب طرح آمايش سرزمين كه در برنامه چهارم توسعه به آن اشاره شده تاكيد مي كند.خاتمي نگران آب اصفهان است و مي گويد: تونل هاي آبرساني بهشت آباد، كوهرنگ و چشمه لنگان بايد هرچه زودتر اجرايي شود. رئيس جمهوري همچنين از پيشنهاد ايجاد دفتر توسعه كوير مركزي ايران استقبال مي كند.
پايتخت جغرافيايي و اقتصادي
اگر نگاهي به نقشه ايران زمين بيندازيد، مي بينيد كه اصفهان در بهترين نقطه ايران به لحاظ ارتباطي قرار دارد. كساني كه مي خواهند از جنوب كشور يعني بوشهر و خوزستان به شمال كشور سفر كنند حتما بايد از اصفهان بگذرند يا بالعكس.
اصفهان در مسير شرق به غرب هم چنين وضعيتي دارد. وجود آزادراه هاي مناسب از جمله آزادراه شرقي و غربي اصفهان نيز موجب شده تا دسترسي به اصفهان راحت تر انجام گيرد.
بيخود نيست كه شاه عباس اصفهان را پايتخت خود قرار داده بود، چون اصفهان از نظر تجارت، توريست و اقتصاد خرد و كلان لياقت پايتختي را دارد.مهمترين كارخانه ها نيز در اصفهان قابل دسترسي است. پتروشيمي، پالايشگاه، DMT، ذوب آهن، فولاد مباركه و ... از جمله مراكز مهم اقتصادي در اصفهان است. جايي كه اقتصاد رونق زيادي دارد. مراكزي كه گردش مالي برخي از آنها از 100 ميليارد تومان هم بالاتر مي  رود.استاندار در اين باره مي گويد: در اصفهان به رغم سرمايه هاي بي شماري كه وجود دارد، نهادهاي اقتصادي متناسب با رشد اقتصادي اصفهان شكل نگرفته است. نهادهاي مالي متناسب با ميزان داد و ستد و حجم فعاليت ها، نهادهاي جذب سرمايه گذاري و تشكل هاي صنفي ايجاد نشده و همين خلاء ها موجب شده تا صندوق هاي قرض الحسنه پلكاني توانستند رقمي بالغ بر 500 ميليارد تومان را از مردم جذب كرده و اكنون مردمي را كه پول خود را به آنها سپرده اند، سرگردان كنند.
داد و ستد پول 
نصف جهان كه به شهر مقتصدها مشهور است، قرار است صاحب يك منطقه بزرگ مالي شود.حسيني در اين باره مي گويد: در راستاي راه اندازي منطقه مالي بزرگ در اصفهان بازار بورس اوراق بهادار راه اندازي شد و بورس فلزات هم در آستانه راه اندازي است. بورس اصفهان در فاصله كمي بعد از تهران رتبه اول را از آن خود كرد، به طوري كه روزانه بيش از يك ميليارد تومان سهام در آن داد و ستد مي شود.همچنين نهاد جذب سرمايه گذاري داخلي هم راه اندازي شده كه اينگونه اقدامات اصفهان را به يك منطقه مالي بزرگ تبديل خواهد كرد.
فرصت آفريني 
از كشاورزان اصفهاني در سال گذشته 38هزار تن گندم خريداري شده، در حالي كه اين استان پايين ترين سرانه مصرف گندم را دارد.
اين سخنان سيدنصيرالدين ميرلوحي رئيس اداره روابط عمومي استانداري اصفهان است. به اعتقاد وي،مردم اصفهان با اينكه محدوديت منابع دارند، اما هميشه براي كشور سودآفريني كرده اند.
از نظر وي، در بحث مهاجرت پذيري كه رتبه چهارم را به خود اختصاص داده، اصفهان مهاجران را رها نكرده و امكان فعاليت را براي آنها فراهم آورده است.او نيروي انساني فرصت آفرين را مهمترين سرمايه اصفهان عنوان مي كند.
هزينه سفر
براي سفر به اصفهان اگر با اتوبوس سفر كنيد بايد 12 هزار تومان بابت بليت رفت و برگشت بپردازيد. اين مبلغ در آخر هفته كمي بيشتر مي شود. هزينه سفر با سمند و پژوهاي خطي حدود 50 درصد بيش از اين مبلغ است، اما به جاي 5/5 ساعت شما را 4 ساعته به مقصد مي رساند. بليت رفت و برگشت هواپيما هم حدود 40 هزار تومان است كه با احتساب زمان معطلي در فرودگاه حدود 2 ساعت وقت مي گيرد. به زودي قطار برقي هم در اين مسير ايجاد مي شود كه حدود 100 دقيقه زمان مي گيرد. قيمت هتل هاي اصفهان نيز از 8 هزار تومان در هر شب شروع و در بالاترين حد خود به شبي 33 هزار تومان در هتل عباسي و عالي قاپو مي رسد.

غفلت از پروتئين ارزان شير
027786.jpg
به گفته يك كارشناس صنعت شير كشور، مردم ايران تنها 25 درصد نياز روزانه، شير و فرآورده هاي شيري مصرف مي كنند.
دكتر ثريا نواب پور، كارشناس صنعت شير با اعلام اين خبر افزود: نمودار مقايسه چگونگي مصرف كالاهاي اساسي نسبت به سبد مطلوب كمبود و مازاد كه از سوي سازمان مديريت و برنامه ريزي انتشار يافته، بيانگر آن است كه شير و فرآورده هاي آن بيشترين كمبود مصرف را دارد و پس از آن تخم مرغ، حبوبات و سبزي ها در رتبه هاي بعدي قرار مي گيرند.
وي اظهار داشت: نمودار مصرف كالاهاي اساسي، نسبت به سبد مطلوب همچنين بيانگر مازاد مصرف قند و شكر به ميزان 40 درصد، ماكاروني 20 درصد، روغن 15 درصد، برنج 12 درصد، نان و غلات 4 درصد است.
اين كارشناس صنعت شير كشور با تاكيد بر اينكه كمبود مصرف لبنيات در كشور بيشتر جنبه فرهنگي داشته تا اقتصادي، گفت: بر اساس نمودار فوق، مصرف ميوه ها و گوشت به نسبت شير در سطح مطلوب تري قرار داشته و با وجود ارزان تر بودن پروتئين شير و فرآورده هاي آن، متاسفانه مردم كمتر استفاده مي كنند.

ثبات در بازار خودرو
به گزارش خبرنگار ما، بازار خريد و فروش خودروهاي صفر ساخت داخل در نمايشگاه ها و فروشگاه هاي اتومبيل سطح شهر نسبت به هفته گذشته تغيير چنداني نداشت. اختلاف قيمت تنها در مورد برخي خودروها از جمله سواري پرايد، سواري RD و سواري GLX بود كه بسته به نوع رنگ آنها افزايش يا كاهشي بين 50 تا 100 هزار تومان مشاهده مي شد.
خريداران توجه داشته باشند كه اتومبيل سمند و نمره روز صفر كيلومتر با مشابه همان اتومبيلي كه در روزهاي پيش ترخيص و روانه بازار شده تفاوت قيمت دارد و به حصول توافق في مابين فروشنده و خريدار بستگي دارد.

شناسايي تعاوني هاي راكد
به منظور تقويت نقش تعاون در برنامه چهارم توسعه،  تعاوني هاي راكد و خنثي شناسايي و از چرخه فعاليت خارج خواهند شد.
صالحي، معاون ستاد طرح و برنامه وزارت تعاون با بيان اين مطلب افزود: يكپارچه ساختن تعاوني هاي كشور به منظور اجراي دقيق سند توسعه ملي بخش تعاون ضروري است و در اين راستا نيازمند بررسي دقيق فعاليت تعاوني هاي موجود هستيم.
وي با بيان اينكه در حال حاضر آمار دقيقي از تعاوني هاي كشور موجود نيست اظهار داشت: در حال حاضر بخش عظيمي از تعاوني هاي كشور به صورت خنثي و غير فعال عمل مي كنند كه بايد از چرخه آمار موجود خارج شوند.
وي، نقش  تعاوني ها را در پيشبرد اهداف توسعه اقتصادي مهم برشمرد و يادآور شد: خوشبختانه با تدوين سند ملي توسعه بخش تعاون، نقش مهمي براي تعاوني ها در نظر گرفته شده كه با تامين اعتبارت لازم چشم انداز فعاليت و جايگاه تعاون در برنامه چهارم توسعه را روشن ساخته است.
لازم به ذكر است از ابتداي دي ماه سال جاري طرح سرشماري از شركت هاي تعاوني جهاد كشاورزي و تعاوني هاي آموزشگاه هاي وزارت آموزش و پرورش با نظارت مركز آمار ايران آغاز شده است.

افزايش سرانه يارانه ايراني ها
027789.jpg
سعيد شيركوند، معاون وزير امور اقتصاد و دارايي گفت: سرانه يارانه  هر ايراني طي سال هاي 1352 تا 1382 حدود 1847 برابر شده است.
شيركوند در ادامه افزود: يارانه ها در كشور  ما به كالاهايي اختصاص مي  يابد كه اين كالاها در كشورهاي همسايه قيمت بالايي دارند. يارانه معمولا به يكي از انواع پرداخت هاي انتقالي دولت گفته شده كه به قصد جبران بخشي از مبلغ كالاي مورد نظر به مصرف كنندگان پرداخت مي  شود. هدف از اين نحوه پرداخت، حمايت از اقشار محروم و آسيب پذير جامعه است كه در نهايت هدف كم كردن فاصله طبقاتي اقشار اجتماع را دنبال مي  كند.
معاون وزير اقتصاد و دارايي از پرداخت يارانه مستقيم ياد كرد و اظهار داشت: بر اساس آمار و ارقام، يارانه كالاهاي اساسي از مبلغ 3/7 هزار ميليارد ريال در سال 1352 به 8/28 هزار ميليارد ريال در سال 1384 افزايش يافته است.
وي همچنين يادآور شد: يارانه سرانه در سال 1352 معادل 233 ريال و در سال 82، معادل 420 هزار ريال افزايش داشته است. يعني يارانه سرانه در كشور از سال 1352 تا 30 سال بعد، حدود 1847 برابر شده است. يارانه ها نسبت به توليد ناخالص ملي بيشتر شده است. اين نسبت در سال 52 حدود 43 صدم درصد و در سال 82 به 6/2 درصد افزايش يافته است، چيزي حدود 5 تا 6 برابر.
شيركوند به نقدي كردن يارانه ها انتقاد كرد و گفت: اگر يارانه نقدي بين همه افراد توزيع شود، توزيع درآمد عادلانه را به نوعي مورد آسيب قرار مي  دهد. عيب ديگر اين روش اين است كه انتظارات تورمي ممكن است با پرداخت هاي نقدي شكل بگيرد.

دارندگان فيش تلفن همراه كجا بروند؟
متقاضيان تلفن همراه كه فيش ثبت نام همراه دارند و هنوز سيم كارتشان صادر نشده مي    توانند به دفاتر پستي مراجعه كنند.
شركت مخابرات، پس از پيگيري هاي مكرر مردم براي تسهيل در خدمات دهي و به گفته روابط عمومي اين شركت تكريم ارباب رجوع، طي اطلاعيه اي از دارندگان فيش تلفن همراه درخواست كرد به مناطق پستي مراجعه كنند. در اين اطلاعيه آمده است: متقاضياني كه فيش ثبت نام خود را مفقود كرده اند نيز بايد به مناطق پستي رجوع كنند.
شركت ارتباطات سيار براي پيگيري و رفع مشكلات مراجعان از طريق دفاتر پستي پاسخگوي تمام مشتريان است. ما نيز اميدواريم مردم با مراجعه به اين دفاتر پاسخ هاي مناسب و درخور بشنوند و از حجم تلفن هاي مكرر درباره به تعويق افتادن توزيع سيم كارت هاي جديد كاسته شود.

فروشگاه
نرخ انواع ميوه، سبزي و فرنگي در ميادين شهرداري تهران از روز 16/10 تا اطلاع ثانوي 
027771.jpg
027774.jpg
027777.jpg
۱ قيمت سيب زميني در جايگاه هاي موقت به صورت سورت نشده عرضه مي شود و 30 تومان پايين تر از قيمت مصوب است.
۲ عرضه گل كلم با توجه به كاهش شديد كيفيت تا اطلاع ثانوي ممنوع است.
۳ تمامي انواع پرتقال و ليمو كمتر از 100 گرم، آبگيري محسوب مي شود.

نرخ انواع ميوه جهت اجرا در غرفه هاي نمونه از روز 16/10تا اطلاع ثانوي 
027780.jpg
1 در غرفه نمونه فقط عرضه بار ممتاز مجاز است.
۲ حتما در اتيكت قيمت گذاري ويژگي ها و مشخصات درج شده درنرخنامه نوشته شود.
۳ عرضه محصولات خارج از نرخنامه در غرفه هاي نمونه ممنوع است.
۴ عرضه موز با نام تجاري tropix در غرفه هاي نمونه ممنوع است.

درددل
به ما زنگ بزنيد
۲۰۵۲۶۲۷ تماس شنبه تا چهارشنبه 15الي 16
تشكر
از مسوولان اداره حراست بانك سپه به خصوص آقاي ميرزاحسيني به خاطر رسيدگي به حل مشكلات مراجعه كنندگان و همچنين برخورد بسيار خوبي كه دارند و دلسوزانه به مشكلات كارمندان و مردم رسيدگي مي كنند تشكر و قدرداني مي كنم . اين كارمندان نمونه الگوي بسيار خوبي براي ديگر كارمندان هستند كه جا دارد از ايشان تقدير بشود.
خانم حسيني 
مشكل زباله 
ضمانت اجرايي دستورات شهرداري بر عهده چه نهادي است؟از مهد اميد كودك واقع در خيابان بخارست احمد قصير، كوچه هشتم تماس مي گيريم. با توجه به اداري و تجاري بودن ساختمان ها در اين خيابان اكثر همسايه ها زباله خود را در پياد ه روي ضلع غربي ساختمان مهدكودك مي ريزند. چند بار به شهرداري گفته ايم و طوماري با امضاي اولياي بچه ها داده ايم، شهرداري هم پارچه نوشته اي را در محل نصب كرده، ولي همسايه ها هيچ گونه توجهي نمي كنند. به كجا شكايت ببريم؟
چرا هيچ كس به فكر سلامت بچه ها نيست؟
اولياي كودكان مهد اميد كودك 
بلاتكليفي منازل مهرآباد جنوبي 
نزديك به 2 سال است كه برخي املاك مهرآباد جنوبي خريداري شده و ما نمي توانيم منازل خود را تعمير يا از نو بسازيم. پول املاك هم هنوز كاملا پرداخت نشده است و در بلاتكليفي به سر مي بريم.
نظارت بر مراكز درماني 
پزشكي در خيابان خواجه نظام الملك، ايستگاه حسين آباد، براي كودك 3 ساله ام آمپول پني سيلين تجويز كرد و تزريقاتي بدون تست، آمپول را به فرزندم حامد تزريق كرد و از آنجا كه حامد به پني سيلين حساسيت داشته است، اكنون وضعيت جسماني او بحراني شده و در بيمارستان بهرامي تهران بستري است. آيا وزارت بهداشت نبايد با اين پزشكان و درمانگاه ها برخورد كرده و نظارت بيشتري بر آنها داشته باشد؟
مشكل اخذ پاسپورت 
در اين مملكت گرفتن پاسپورت هم مشكل ساز شده است، براي گرفتن فرم از ساعت۳۰:8 صبح تا بعدازظهر به چندين مركز پستي مراجعه كردم، گفتند فرم نداريم يا تمام شده، 3 روز ديگر بياييد! قبلا اين فرم ها را از بانك ها مي گرفتيم و خودمان ارسال مي كرديم، هم سريعتر اقدام مي شد و هم مشكلي نداشتيم، ولي حالا چندين روز در خيابان ها براي گرفتن فرم آواره مي شويم و مبلغ 2 هزار و 500 تومان هم پست بابت هزينه حمل و نقل مي گيرد، در صورتي كه اگر خودمان با پيك بفرستيم كمتر مي شود آن وقت اسمش را گذاشته اند خدمات!
هويدا
نام بزرگراه ها
شهرداري مي تواند نام بعضي از بزرگراه ها، خيابان ها يا ميادين را خليج فارس بگذارد كه هم جنبه تبليغاتي دارد و هم انعكاس خوبي در بين مردم.
كمبود اتوبوس هاي شركت واحد
در منطقه 18 شادآباد، اتوبوس شركت واحد كم است، خط آزادي شادآباد اتوبوس زيادي دارد، ولي شركت اتوبوسراني آنها را به جاهاي ديگر مي فرستد و در اختيار شركت ها قرار مي دهد. اين منطقه جمعيت زياد دارد و مشكل حمل و نقل پيش آمده.
مشكلات جانبازان 
در مورد جانبازان و مشكلات آنها بنويسيد مشكلات مالي، كاري و ... رسانه ها فقط منتظرند جانبازي بميرد تا مطلبي در مورد او چاپ كنند و بعد فراموش مي شود تا مرگ جانبازي ديگر.

بازتاب
احتراما بازگشت به مطلب مندرج در شماره 3852 مورخ 25/9/83 آن روزنامه، تحت عنوان توقف ممنوع شهرداري جوابيه زير جهت تنوير افكار عمومي ارسال مي گردد. خواهشمند است دستور فرماييد برابر قانون مطبوعات نسبت به درج آن در همان صفحه و ستون اقدام نمايند.
بازگشت به مطلب مندرج در شماره 3852 مورخ 25/9/83 تحت عنوان توقف ممنوع شهرداري جهت، تنوير افكار عمومي به اطلاع مي رساند:
برابر گزارش معاونت حمل و نقل و ترافيك شهرداري منطقه 13، از خيابان پيروزي، تقاطع خيابان پرستار بازديد به عمل آمد و تابلوي توقف مطلقا ممنوع نصب گرديد.
روابط عمومي شهرداري منطقه 13
عطف به پيام درج شده در آن روزنامه مردمي مورخ 16/9/83 در صفحه 21 با عنوان باغ را مي خواهند خراب كنند جهت تنوير افكار عمومي به استحضار مي رساند.
ملك به پلاك ثبتي 2/1224 متعلق به بنياد شهيد انقلاب اسلامي به نشاني خيابان عمار، كوچه كني پلاك يك است كه در سال 1379 پايان كار دريافت كرده و تاكنون هيچگونه پروانه در خصوص تخريب و نوسازي ملك فوق به ناحيه نياوران ارايه نگرديده است.
روابط عمومي شهرداري منطقه 1

|  آرمانشهر  |   ايرانشهر  |   تهرانشهر  |   خبرسازان   |   دخل و خرج  |   در شهر  |
|  زيبـاشـهر  |   محيط زيست  |

|   صفحه اول   |   آرشيو   |   بازگشت   |