دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۸۴ - - ۳۷۸۰
بعد از جست وجوي فراوان در مخازن موزه ملي
سفالينه بز متحرك پيدا شد
000117.jpg
موزه ملي ايران اعلام كرد كه بزودي تصوير شهر سوخته به همراه ديگر اشيايي كه در حفاري هاي شهر سوخته در سال 1355 كشف شده، در معرض
ديد عموم علاقه مندان قرار مي گيرد

سرانجام بز متحرك شهر سوخته پيدا شد. بعد از سر و صداي فراوان بر سر گم شدن سفال معروف حاوي تصوير بز شهر سوخته، بالاخره موزه ملي ايران اعلام كرد كه با آمدن امين اموال اين موزه از كشور انگليس، وجود اين اثر تاييد شد.
موزه ملي ايران اعلام كرد كه بزودي تصوير شهر سوخته به همراه ديگر اشيايي كه در حفاري هاي شهر سوخته در سال 1355 كشف شده، در معرض ديد عموم علاقه مندان قرار مي گيرد. سفالي كه بزي كوچك بر آن نقش بسته از محوطه باستاني شهر سوخته در حوالي زابل به دست آمده است اين بز با 5 حركت به سوي گياهي در حال حركت است.
مجلس دست به كار مي شود
وقتي خبر گم شدن سفال بز شهر سوخته به گوش اهالي مجلس رسيد، كميسيون فرهنگي مجلس دست به كار شد تا دلايل مفقود شدن آن را به جلسه بگذارد.
خبرنگار پارلماني ميراث خبر، خبر داد كه اين جلسه به خاطر بررسي وضعيت اعتبار و راي اعتماد به وزراي پيشنهادي احمدي نژاد براي دو هفته به تعويق افتاد.
در واقع به رغم اظهارنظر برخي از اعضا در خصوص لزوم تشكيل جلسه، رئيس كميته ميراث فرهنگي و گردشگري مجلس نسبت به اين موضوع كاملا اظهار بي اطلاعي كرد. سيدحسن  عباسي، نماينده دليجان و محلات كه به عنوان يكي از اعضاي كميسيون فرهنگي مجلس، رياست كميته ميراث فرهنگي و گردشگري را بر عهده دارد، ضمن اظهار  بي اطلاعي در خصوص مفقود شدن سفال تاريخي، خبر تشكيل جلسه ويژه براي بررسي اين موضوع در كميسيون را رد كرد.
وي افزود كه هيچ يك از اعضاي كميسيون، اين خبر را به وي اطلاع ندادند. اين در حالي است كه جواد آريان منش و عماد افروغ پيش از اين با اظهار نگراني درباره مفقود شدن اين اثر ملي در راه انتقال از سيستان و بلوچستان به موزه ملي، اظهار كرده بودند كه بزودي براي تعيين تكليف و بررسي در اين خصوص جلسه اي تشكيل خواهند داد.
سفالينه در مخازن
بعد از سر و صداي هاي فراوان، علني شدن موضوع گم شدن بز متحرك كه از طريق يك منبع نامشخص درز پيدا كرد، چند خبرگزاري حوزه ميراث فرهنگي طي بازتاب خبري گسترده، خواستار مشخص شدن سرنوشت اين سفال شدند. هنوز مدتي نگذشته بود كه اين جام سفالين با جست وجو در مخازن موزه ملي ايران پيدا شد. زهرا جعفر محمدي، امين  اموال اين شيء تاريخي كه براي نظارت برچيدمان نمايشگاه امپراتوري بر باد رفته به لندن سفر كرده بود، بلافاصله بعد از بازگشت به ايران اشياي تحت اختيار خود را جست وجو كرد و در نهايت جام سفالين ياد شده در موزه ملي ايران شناسايي شد، البته اينكه چرا سفاليني كه در حين انتقال از سيستان و بلوچستان به موزه ملي مفقود شده بود، سر از مخازن موزه ملي در آورد، قابل تامل است.
راد محمدي، مدير كل حراست سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري و مسئول پيگيري اين پرونده اعلام كرد: شناسايي شي ء ياد شده در موزه ملي نشان مي دهد كه اين اثر پيش از انقلاب و در جريان حفاري هاي گروه ايتاليايي به دست آمده بود. شيء در آينده اي نزديك براي اطمينان افكار عمومي در موزه ملي به نمايش درخواهد آمد!
سفالينه بز متحرك كه طي اخبار و گزارش هايي از آن به عنوان نخستين تصويرپويانمايي دنيا ياد  مي شود، در زابل به دست آمده است، اما ظاهرا در مورد زمان كشف آن اختلافات نظر متعددي مابين متخصصان و مسئولان سازمان ميراث فرهنگي وجود دارد.
شهر سوخته پژوهشكده مي شود
CHN تنها خبرگزاري اختصاصي حوزه ميراث فرهنگي و گردشگري در گزارشي آورده است كه شهر سوخته به عنوان مهمترين پايگاه باستان شناسي پروژه هاي بزرگ سازمان فرهنگي و گردشگري كشور، تبديل به اولين پژوهشكده بين المللي باستان شناسي و انسان شناسي نيمه شرق فلات ايران مي شود. شهر سوخته كه از آن به عنوان مادر شهر نيمه شرق فلات ايران ياد مي شود، جزو مهمترين محوطه هاي باستاني ايران محسوب مي شود كه تمدني 5 هزار ساله بر شگفتي هاي آن افزوده است. كاوش هاي باستان شناسي در اين محوطه باستاني نشان داده است كه شهر سوخته رابط فرهنگي بزرگي ميان شرق تا غرب آسيا بوده و همين موضوع شهر سوخته را به يكي از بزرگترين شهرهاي تجاري 5 هزار سال پيش ايران بدل كرده است. عليرضا خسروي، مدير پايگاه پژوهشي شهر سوخته با اشاره به تبديل شدن شهر سوخته به يك پژوهشكده بين المللي گفت: در سفري كه رئيس سابق سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كشور به سيستان و بلوچستان داشت، پيشنهاد ايجاد پژوهشكده اي بين المللي در شهر سوخته را داد كه هم اكنون نيز در حال فراهم آوردن شرايطي براي تحقق اين امر هستيم. او در ادامه گفت: با توجه به اهميت سيستان و اينكه حوزه تمدني هيرمند از زابل تا شهر كابل در افغانستان ادامه دارد و از سوي ديگر به حوزه سند در پاكستان منتهي مي شود و از سوي غرب نيز اين محوطه باستاني با تمدن هايي چون جيرفت به غرب آسيا و تمدن هاي خوزستان و بين النهرين منتهي مي شود، قصد داريم شهر سوخته را تبديل به اولين پژوهشكده بين المللي باستان شناسي و انسان شناسي نيمه شرق فلات ايران كنيم. به گفته خسروي براي ايجاد يك پژوهشكده بين المللي، اعتبار فراواني لازم است كه هم اكنون از سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري كشور تقاضاي اعتباري بالغ بر 5 ميليارد تومان شده است. در صورتي كه شهر سوخته به يك پژوهشگاه بين المللي بدل شود، رابطه و پيوند ايران با حوزه هاي اطراف خود، چون پاكستان و افغانستان آشكارتر مي شود. شهر سوخته مهمترين محوطه باستاني ايران است كه تا اين لحظه كاوش هاي باستان شناسي در آن بسياري از نادانسته هاي فلات شرق ايران را آشكار كرده است. كاوش هاي باستان شناسي در اين محوطه نشان مي دهد كه مردم اين شهر در 5 هزار سال پيش به رشد قابل توجه اي در عرصه فرهنگ و اقتصاد رسيده بودند.

جامعه اي براي يكديگر
000102.jpg
براي اولين بار بود كه جامعه مركز يادگيري در يكي از فرهنگسراهاي بزرگ شهر تهران تشكيل شد. در طرح مذكور كه توسط فرهنگسراي مدرسه با همكاري آموزش و پرورش تهران به اجرا در مي آيد، دانش آموزان سراسر تهران از طريق فرهنگسراهاي محل خود با وسايل نقليه رايگان به بازديد از نهادهاي دولتي، صنعتي، علمي و خدماتي نظير موزه ها ، پاسگاه هاي پليس، ادارت پست، واحدهاي خدماتي شهرداري نظير ايستگاه هاي آتش نشاني، سازمان پارك ها و موسسات دولتي مي پردازند.
ايرانمنش مي گويد: جامعه و محله اي كه مدرسه در آن قرار دارد، آزمايشگاه آموزشي ارزشمندي براي دانش آموزان به شمار مي رود كه مملو از منابع مختلف براي تقويت و غني سازي يادگيري است. چه بسا در پاره اي از مواقع، مطالب آموزش داده شده در مدرسه با واقعيت هاي جامعه تفاوت هاي معتنابهي دارد.
اهداف طرح جامعه مركز يادگيري، پركردن شكاف ميان دنياي خارج از مدرسه و داخل مدرسه، برطرف كردن شكاف محيطي داخل و خارج مدرسه، انتقال مطالب درسي به صورت واقعي و عيني، ايجاد تنوع در محيط آموزش كه در بردارنده فعاليت و تحرك بيشتري است، فرصت شناخت و شكوفايي استعدادها، ارضاي احتياجات فراگيران نظير تحرك، تقويت حواس با مشاهده مستقيم، افزايش تفكر توسعه يافته و بهره ور در زندگي است.
فكر كنيد دانش آموز شما مي تواند براي انتخاب شغل خود در آينده يك روز در اردوهاي جامعه يادگيري، سوار اتوبوس شده و از سدها، فرودگاه ها، تعميرگاه ها و نمايشگاه ديدن كند. مشاركت اجتماعي افراد از زماني عينيت مي يابد كه افراد بتوانند نيازهاي خود را در درون جامعه پيدا كنند. پيدا كردن روش هاي زندگي شايد از طريق مشاركت در فرهنگسراها كه از بدو تاسيس مشغول آموزش هاي مختلف مهارت هاي زندگي است ميسر باشد. فرهنگسراها در سالهاي اخير رشد زيادي پيدا كرده اند و به صورت موسسه هاي فرهنگي، با عضوگيري از شهروندان، زيرساخت هاي زندگي شهري را پايه گذاري مي كنند. فرهنگسراي مدرسه يكي از اين محل هاست كه برنامه هاي متعددي از جمله برگزاري كارگاه هاي نجوم، ايستگاه هاي متعدد از جمله شطرنج، نقاشي، كودكان، برگزاري ورزشگاه هاي صبحگاهي با 7گروه 150 نفره، تاسيس كانون هاي ورزشي بالغ بر 1800نفر و كانون جهانديدگان با 1400 نفر عضو به ارتقاي مشاركت فرهنگي شهروندان كمك شاياني كرده است.
كلاس هاي متعدد همچون ورزش و پوكي استخوان، ورزش و بارداري، كانون مهارت هاي زندگي كه همگي به صورت رايگان برگزار مي شود. در گوشه اي از پارك بزرگ هلال احمر (انديشه) در خيابان شريعتي در حوالي روزهاي سالگرد ورود آزادگان مراسمي با حضور خانواده هاي معظم آزادگان، برگزار شد. اين مراسم در سالن اجتماعات با برنامه هاي شاد و متنوع مثل موسيقي شاد، شعبده بازي، مسابقه حضوري و نمايش طنز شب به يادماندني و زيبايي را براي حاضران به وجود آورد. در اين مراسم از 100 نفر از آزادگان مقيم منطقه۷ به همراه خانواده هايشان پذيرايي شد. كار شناسايي اين آزادگان از طريق ستاد آزادگان انجام گرفت. با گذشت سالها از آزاد شدن اسراي ايراني، بزرگداشت آزادگان نيز رو به افول مي رود و فقط تعداد معدودي از فرهنگسراها مبادرت به اين كار كردند.

۲۰ ميليون دلار براي بازسازي تاجر و نيزي
پاتريك استوارت و لن مك كلن مذاكرات را براي حضور در فيلم تاجر ونيزي آغاز كردند. اين اثر به اقتباس از نمايشنامه ويليام شكسپير ساخته مي شود و بودجه آن بالغ بر۲۰ ميليون دلار برآورد شده است. استوارت كه فيلم مردان مجهول 3 را در كارنامه هنري اش دارد، علاوه بر نقش آفريني در اين پروژه درسمت تهيه كننده آن نيز حضور دارد. با اين وجود لوكيشن هاي فيلم از هم اينك جنجال هاي بسياري را به وجود آورده است. نسخه جديد فيلم تاجر ونيزي در لاس وگاس كليد مي خورد و اين امر باعث مي شود، فيلم فاصله بسياري با نمايشنامه شكسپير داشته باشد.
مك كلن با ابراز خوشحالي از حضور در اين پروژه گفت: به محض اينكه تهيه كننده با من تماس گرفت و پيشنهاد داد كه در اين فيلم بازي كنم، پيشنهادش را پذيرفتم . به نظر مي رسد كه تجربيات خوبي را پيش روداشته باشيم.
واپسين بار مايكل رادفورد نمايشنامه ويليام شكسپير را به فيلم تبديل كرد. اين اثر كه از حضور هنرپيشگاني چون آل پاچينو، ژوزف فاينس، جريمي ايرنز و لاين كولين در نقش هاي محوري سود ميجست، با فروش نسبي مواجه شد.

درگذشت فيلمبردار معروف ايتاليايي
000126.jpg
تونينو دلي كالي، فيلمبردار پاره اي از فيلم هاي مشهور ايتاليا در سن 81 سالگي درگذشت. دلي كالي، متولد رم ايتاليا بيش از 130 فيلم از جمله خوب، بد، زشت و روزي  روزگاري در غرب را فيلمبرداري كرده است. وي با كارگرداناني همچون سرجيوليئونه، فدريكو فليني، رومن پولانسكي و پير پائولو پاسوليني كار مي كرد. دلي بعد از سال 1997 كه فيلم زندگي زيباست جايزه اسكار را دريافت كرد، از كار خود كناره گيري كرد. وي در آپارتمانش در رم درگذشت.
لورا، خواهرزاده اش كه مدتي بعد از مرگش وي را در آپارتمانش كشف كرد، گفت: او يكي از افرادي بود كه به سينما عشق مي ورزيد، سينما خانواده واقعي اش بود. دلي كالي از دوران نوجواني، كارش را در استاديوهاي مشهور سينسيتا آغاز كرد و در سال 1943 اولين فيلمش را با عنوان
fin almente si فيلمبرداري كرد. وي اولين فيلم رنگي ايتاليا با نام to to a colori را در سال 1952 فيلمبرداري كرد و چهار جايزه ديويد دي دوناتلو كه جايزه معادل اسكار در ايتالياست را دريافت كرد. وي يك بار گفت: يك فيلمبردار بايد خورشيد و دريا، رنگ ها و كنتراست ها را بشناسند و ما ايتاليايي ها استاد شناسايي يك چنين چيزهايي هستيم. از وي تنها يك پسر به نام استفانو به يادگار مانده است.

قطب الدين صادقي و عكس يادگاري
قطب الدين صادقي، نويسنده و كارگردان تئاتر با نمايش عكس يادگاري به مجموعه تئاتر شهر مي آيد.
طبق برنامه ريزي به عمل آمده اين نمايش پس از اجراي نمايش فنزدر تالار چهار سو مجموعه تئاتر شهر به صحنه مي رود.
صادقي، نمايش عكس يادگاري را اثري با داستاني واقعي از دزديده شدن يك صندلي از كاخ رياست جمهوري سابق عراق (صدام) توسط يك عكاس دانست كه موضوع، پرداخت نمايشي شده است.
وي اين نمايش را اثري واقعگرايانه و دراماتيك از به يغما رفتن اموال كاخ صدام و تلاش براي تصاحب آن مي داند. نمايش عكس يادگاري در بيست و سومين جشنواره بين المللي تئاتر فجر به صحنه رفت و مورد استقبال تماشاگران قرار گرفت.
در اين نمايش كاظم هژيرآزاد، كرامت رودساز، نعمت اسدالهي، شمسي صادقي، اميريل ارجمند، فريبا خادمي و عباد نظري به ايفاي نقش مي پردازند.
نمايش عكس يادگاري شهريور ماه سال جاري در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر به صحنه مي رود.

درفرهنگسراها
خانه فرهنگ نور: به مناسبت ميلاد باسعادت امام سجاد(ع)، مسابقه كتابخواني را با عنوان مسابقه كتابخواني صحيفه سجاديه برگزار مي كند. اين مسابقه به منظور شناخت دعاهاي پرفيض امام سجاد(ع) در كتاب صحيفه سجاديه ترتيب داده شده است و از تاريخ يكم تا نوزدهم شهريور ماه برگزار مي شود.
علاقه مندان براي شركت در اين جشن و دريافت سئوالات مسابقه، مي توانند به نشاني بلوار آيت الله كاشاني، بعد از ميدان نور، جنب شهر كتاب، خانه فرهنگ نور مراجعه كنند يا با شماره تلفن 44066751 تماس بگيرند.
خانه فرهنگ نصر: هفته آينده برنامه متنوعي در خانه فرهنگ نصر برگزار مي شود. اين هفته برنامه هايي نظير كارگاه خوشنويسي، كارگاه نقاشي، كارگاه روش ها و فنون دوستيابي، كارگاه سفالگري، كارگاه كاريكاتور، كارگاه امنيت اجتماعي محله امن در قالب خود آزمون، مسابقه مشاغل (طراحي روز پزشك)، سلسله مسابقات هزار و يك پرسش علمي، ورزش صبحگاهي ويژه خواهران، سلسله مسابقات اطلاعات عمومي، مسابقه طراحي و نقاشي قصص قرآني، ايستگاه قرآني و چاپ و طراحي جانماز، ايستگاه مشاوره، ايستگاه ايمني، كانون كوهنوردي و كانون بانوان در اين خانه فرهنگ براي استفاده عموم برگزار مي شود.
علاقه مندان جهت كسب اطلاعات بيشتر مي توانند با شماره تلفن  88271820 تماس بگيرند.
كتابخانه علامه جعفري: اين كتابخانه به مناسبت هفته دولت، مسابقه اي را با عنوان مسابقه آشنايي با قانون اساسي در اين كتابخانه برگزار مي كند. اين مسابقه، دوم تا هشتم شهريور ماه اجرا مي شود.
علاقه مندان براي شركت در اين مسابقه مي توانند به نشاني بلوار آيت الله كاشاني، خيابان حسن آباد، كوچه چهارم مراجعه كنند يا با شماره تلفن 44091043 تماس حاصل كنند.
فرهنگسراي اقوام: چند خبر از اين فرهنگسرا داريم. اول، اينكه اين فرهنگسرا سلسله همايش هاي برنامه ريزي كنكور۸۵ را برگزار كرده است كه جوانان مي توانند به صورت رايگان در آن شركت كنند. اولين جلسه آن هم چهارشنبه، دوم شهريور، ساعت 17 برگزار مي شود.
دوم، در اين فرهنگسرا به مناسبت هفته دولت نمايشگاه كتاب يادواره شهيدرجايي برگزار مي شود.
اين نمايشگاه شامل هزار عنوان كتاب (ادبي، علمي، فرهنگي، تاريخي و فلسفي) است كه از سوم شهريورماه تا نهم ادامه دارد.
همچنين كارگاه هاي مهارت زندگي نيز به منظور ارتقاي سطح بهداشت رواني افراد جامعه برگزار مي شود كه متخصصان در آن، راهكارهاي مناسب زندگي را آموزش مي دهند.
علاقه مندان مي توانند با شماره تلفن 66237470 تماس حاصل كنند.

درشهر
جشنواره خبر: مراسم اختتاميه چهارمين جشنواره خبر و اطلاع رساني و اولين جشنواره روابط عمومي ها با حضور شخصيت هاي فرهنگي و اجتماعي شهرستان اسلامشهر، نمايندگي هاي مطبوعات، خبرگزاري هاي و خبرنگاران، بيست و ششم مرداد با معرفي نفرات برگزيده به كار خود پايان داد.
علي جعفري، دبير جشنواره، در مراسم اختتاميه كه در محل دانشگاه آزاد اسلامي واحد اسلامشهر برگزار شد.
او هدف از برگزاري اين جشنواره را ارتقاي سطح كيفي و كمي فعاليت هاي خبري، معرفي دستاوردهاي مطبوعات در طول يك سال گذشته، پويايي و تشويق خبرنگاران در بخش جشنواره خبر و از سوي ديگر، افزايش دانش و اطلاعات مديران و كاركنان روابط عمومي ها، آشناسازي آنان با تازه ترين پيشرفت ها، تبيين جايگاه حقيقي روابط عمومي و معرفي توانمندي هاي ايشان برشمرد.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اسلامشهر در ادامه افزود: جشنواره خبر در پنج بخش خبر و تحليل خبر، تيتر، گزارش، مقاله و عكس مطبوعاتي وجشنواره روابط عمومي ها در دو بخش برنامه جامع سال 83 و انتشارات و تبليغات مورد داوري و ارزيابي قرار گرفت و به نفرات برگزيده هر بخش جوايز نفيس و لوح تقدير اهدا شد.
علي جعفري افزود: هيات داوران چهارمين جشنواره خبر و اطلاع رساني متشكل از دكتر صفائي (رئيس هيات داوران)، دكتر ميرفخرائي و دكتر نوشين آقاجاني نفرات برگزيده پنج بخش مسابقه را به شرح ذيل اعلام كردند.
در بخش مقاله، منصور ميرزايي، ناصر ملايي و داوود محمدي به ترتيب حائز رتبه هاي اول تا سوم شدند.
در بخش تيتر، رتبه اول نداشت و سيدجواد موسوي و محمدرضا عباسي (مشتركا دوم) و فريده واحدي حائز رتبه سوم شدند.
در بخش خبر، مريم نجفي رتبه اول، محسن ملكي و سيدمسعود غياثيان مشتركا دوم و بهاره عشقي صابر حائز رتبه سوم شدند.
در بخش گزارش، زهرا ميعادي، اكبر كريمي و محسن بيرانوند به ترتيب حائز رتبه هاي اول تا سوم شدند و در بخش عكس مطبوعاتي كسي حائز رتبه نشد،گفتني است از مسئولان روابط عمومي هاي دانشگاه آزاد اسلامي واحد اسلامشهر (محمدملك محمدي)، دادگستري و دادسرا (رحيمي)، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي (صادق محمدزاده)، اداره محيط زيست (سجادي)، اداره جهاد كشاورزي (موسوي)، شوراي شهر اسلامشهر (حسن ايماني) و روابط عمومي هاي شهرداري اسلامشهر و كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان به خاطر حضور فعال در اولين جشنواره روابط عمومي هاي شهرستان اسلامشهر تقدير به عمل آمد.

ذهن زيبا
باداشتن اراده قوي ، مالك همه چيز هستيد.
گوته

بد اخلاق در دست دشمني گرفتار است كه هرجايي برود از چنگ او رهايي نيابد.
سعدي

نعمت هاي خود را بشماريد نه محروميت ها را .
ديل كارنگي

تنها دلداده زيبايي نباش ؛ دلداده كمال باش.
سعيد نفيسي

دل انسان ، اهرم تمام اعمال بزرگ است .
بتهوون

شبكه
امشب فيلم سينمايي شبكه 2 را به هيچوجه از دست ندهيد. اگر اتفاق خاصي رخ ندهد، امشب يكي از شاهكارهاي آلفرد هيچكاك با عنوان ربكا حدود ساعت 24 روي آنتن خواهد رفت.
سرلارسن اليويه و جون فونتين، بازيگران اصلي اين فيلم هستند.
آشنايي جورج ماكسيمليان دونيتر با مستخدم يك زن ثروتمند، منجر به ازدواج آنها مي شود. همسر جديد دونيتر در حقيقت دومين زن اوست. خانم دونيتر جديد بايد با اين موضوع كنار بيايد او از بدو ورود به خانه اشرافي جورج متوجه تناقضاتي در اين محل مي شود. در همه جا سايه ربكا، همسر اول جورج حضور دارد. ربكا سالهاي قبل در جريان غرق شدن كشتي تفريحي خانوادگي مرده است، اما در همه جاي مندرلي حضور او حس مي شود. خانم دونيتر جديد در معرض ديوانگي قرار مي گيرد، اما كشف يك نكته تازه در رابطه با مرگ ربكا تمام اوضاع را تغيير مي دهد. حالا موضوع قتل ربكا مطرح شده است و متهم درجه يك ماجرا، همسرش جورج است.
هيچكاك در اين درام رومانتيك و دلهره آور به سراغ داستان معروف دافنه دو موريه رفته است. در تبليغات اين فيلم آمده است: سايه اين زن بر عشق آن دو سنگيني مي كند.
اما تكرار فيلم سينمايي شب گذشته شبكه 2 نيز امروز حدود ساعت 14 از اين شبكه پخش خواهد شد.
ديشب فيلم سينمايي فوتبال شائولين از شبكه دوم روي آنتن رفت.
اين فيلم كمدي، محصول سال 2001 هنگ گنگ است و به وسيله استفن چو كارگرداني شده. قصه فيلم درباره يكي از پيروان آئين شائولين است كه با برادران ترسو و بزدل خود همراه و متحد مي شود تا يك تيم فوتبال تشكيل دهند.
آنها براي موفقيت در اين رشته از آموخته هاي هنرهاي رزمي خود استفاده مي كنند. تلفيق  هنرهاي رزمي با فنون فوتبال نه تنها آنها را در كار خود با موفقيت  رو به رو مي كند، بلكه باعث خلق صحنه هايي عجيب و ديدني مي شود كه هوش و حواس از سر تماشاگران مي برد.
كنگ فونگ بر اثر يك اشتباه، آينده كاري خود را در معرض خطر قرار مي دهد. او كه پيش از اين يك فوتباليست مطرح بوده، يك دانشجوي رشته شائولين كونگ فو را ملاقات مي كند. او مي كوشد باعث گسترش فعاليت هاي كونگ فويي شود.
بهترين گزينه در اين ميان همان بازي فوتبال است. امشب همچنين قسمت ديگري از مجموعه ايراني روزهاي به ياد ماندني از شبكه اول پخش خواهد شد.
شبكه دوم نيز حدود ساعت 21 قسمت ديگري از شواليه سياه را پخش خواهد كرد. شبكه 3 نيز ساعت 21مجموعه پيدا و پنهان را پخش مي كند و شبكه تهران نيز حدود ساعت 19، هشدار براي كبري 11 را پخش خواهد كرد.

خواندني ها
خاطرات آيت الله شيخ اسماعيل صالحي مازندراني:كتاب خاطرات آيتالله شيخ اسماعيل صالحي مازندراني منتشر شد.
در بخشي از اين كتاب آمده است :مرحوم آيتالله شيخ اسماعيل صالحي مازندراني ، از علماي بنام حوزه علميه قم بود كه تمام عمر خود را به كسب علم و دانش و تقوا و معرفت الهي صرف كرد و در اين راه نيز توانست شاگردان زيادي پرورش داده و تحويل جامعه دهد.
در علوم عقلي و نقلي صاحبنظر بوده و آثار متعددي از ايشان منتشر شده و در اختيار علاقهمندان علوم آل محمد(ص) قرار گرفته است. وي علاوه بر استفاده علمي از محضر بزرگاني مانند آيتالله شعراني ، ميرزا هاشم قزويني ، ميرزا هاشم آملي ، سلطاني طباطبايي ، گلپايگاني ، علامه طباطبايي ، امام خميني (ره) و آيتالله بروجردي در كسب تقوا، تواضع و حجب و حيا نيز پلههاي كمال و ترقي را پيموده، علم خود را با عمل و ايماني خالص درآميخت. وي علاوه بر تحصيل و تدريس و اهميت به تقوا و درستكاري از فعاليتهاي مختلفي در دفاع از نهضت امام خميني (ره) پرداخت. بارها مورد تعقيب و بازجويي قرار گرفت و مدت دو سال از عمر گرانبهاي خود را در زندانهاي رژيم شاه، همراه با مشقتهاي فراوان گذراند و در اين راه ذرهاي از روحيه مقاومت و ايستادگياش كم نشد؛ نهال انجيري كه در حياط منزل خود به عنوان يادبود شهداي 19 دي قم كاشته بوده و به انجير شهادت معروف شد، همچنان سمبل مبارزه و مقاومت باقي ماندهاست. فصل اول به زندگينامه، تحصيلات، استادان، تدريس و شاگردان ايشان اختصاص دارد. در فصل دوم به بيان همگامي با نهضت امام خميني(ره) پرداخته و ضمن ارزيابي جايگاه سياسي و علمي حضرت امام(ره) حوادثي را كه در دوران مبارزه به وقوع پيوسته ، شرح مي دهدو....
(مراكز اسناد انقلاب اسلامي
/25000 ريال‎/۳۸۴ص)

خبرسازان
ايرانشهر
در شهر
درمانگاه
سفر و طبيعت
شهر آرا
يك شهروند
|  ايرانشهر  |  خبرسازان   |  در شهر  |  درمانگاه  |  سفر و طبيعت  |  شهر آرا  |  يك شهروند  |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |