هيلي بازمي گردد
يكي از مشهورترين نام ها در ميان اتومبيل هاي اسپرت انگليسي بعد از چند دهه غيبت دوباره به صحنه بازمي گردد. كنسرسيوم آمريكايي- انگليسي HFI علامت تجاري هيلي را كه در دهه 1950 شهرت زيادي داشت خريده و در تدارك توليد مدل هاي جديد هيلي است.
هيلي در سال 1955 توسط رانالد هيلي تأسيس شد كه قبل از جنگ جهاني دوم راننده رالي و مدير فني تريومف بود. او از سال 1946 با همكاري شركت هاي خودروسازي ديگر اتومبيل هايي توليد مي كرد و نام خود را در تركيب با نام آن شركت ها بر خودروهاي توليدي مي گذاشت كه نش هيلي و جنسن هيلي نمونه هايي از آنها و معروفترين خودرو او آستين هيلي بود و مدل هاي 100 و 3000 آستين هيلي اسپرايت او طرفداران بسياري داشت.
طراحي مجدد SUVها و ايمني بيشتر
تغييرات طراحي يه خودروسازان مدتها در برابر آن مقاومت يرده و سرانجام با بي ميلي پذيرفته اند، تعداد مرگ رانندگان و سرنشينان ناشي از تصادف خودروهاي SUV و وانت پيي آپ ها را به شدت ياهش داده است. مطابق آماري يه مؤسسه بيمه ايمني بزرگراه هاي ايالات متحده با استفاده از داده هاي موجود در صنعت خودرو و اسناد دولت فدرال ارائه داده است، خسارات جاني ناشي از تصادف هاي به علت ضربه جانبي به خودروهاي ياد شده به نصف ياهش يافته است. دليل اين ياهش تلفات، ياستن نيم اينچ از ارتفاع SUV يا تجهيز آنها با ميله هاي تو خالي ضربه گير در زير سپر جلو و عقب بوده است.
اين تغييرات همچنين بين 5 تا 10 درصد از خسارات جاني براي رانندگاني يه يمربند ايمني بسته اند، در تصادف جلوي ماشين ياسته است.
اجباري شدن بنزين بدون سرب
از سال 2008، اتومبيل هايي كه در رقابت هاي ASCAR ايالات متحده شركت مي كنند، ملزم به استفاده از بنزين بدون سرب هستند. البته اين بنزين از نوع خاصي موسوم به GTX 260 است كه توسط Sunoco توليد مي شود. استفاده از بنزين بدون سرب در جهت سياست هاي كاستن از مواد آلاينده هوا، سالهاست كه در رقابت هاي اتومبيلراني كشورهاي ديگر، از جمله كانادا، اجباري است. اما بنزين بدون سرب در موتورهاي پرقدرت دو مشكل نيز به وجود مي آورد: بالا رفتن دماي موتور و همچنين- به علت اين كه سرب نقش روان كننده را در بنزين برعهده دارد- ايجاد اشكالاتي در سوپاپ.