يكشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۸۱ - سال يازدهم - شماره ۲۹۸۱- Feb.16,2003
همشهري در مرحله نيمه پاياني جام رسانه ها
گروه ورزشي: مرحله دوم رقابت هاي فوتسال جام رسانه ها ديروز با برگزاري چهار ديدار به پايان رسيد و در پايان تيم هاي همشهري، جهان فوتبال، ايرنا (۲) و پيروزي به مرحله نيمه پاياني صعود كردند. تيم فوتسال روزنامه همشهري در اين مرحله با تساوي ۲ بر ۲ مقابل «ايرنا (۱)»، برتري ۶ بر ۳ مقابل «پيروزي» و برتري ۳ بر صفر مقابل «جوان» به دليل حاضر نشدن اين تيم به مرحله نيمه پاياني راه يافت. بازيكنان تيم فوتسال روزنامه همشهري در اين دوره از بازي هاي جام رسانه ها منصور دالايي، ابوالفضل كشاورز، بهادر اسلامي، حسين محمدي، محسن مرادي، حسين جعفري، علي غضنفري، محمد منصوري، حسين ارزشمند، حسين اقبالي، عطاءالله طاهركناره، ولي الله خلوجيني و سيدافشين اميرشاهي هستند. مديريت تيم فوتسال همشهري به عهده سيدسعيد كاظمي است.

رقابت پولاد مردان جوان ايران در كرمانشاه
گروه ورزشي:  مسابقات  وزنه برداري  جوانان  كشور در كرمانشاه  برگزار مي شود.
محمد خزايي،  رئيس  هيات  وزنه برداري  استان  كرمانشاه  ديروزگفت: تاكنون  هفده  تيم  براي  حضور در اين  رقابت ها اعـلام  آمادگي  كرده اند.
وي  تيم هاي  كرمانشاه  ، خوزستان  ، فارس  و تهران  را از مدعيان  كسب  عنوان  قهرماني  اين  دوره  از مسابقات  دانست .
به  گفته  وي ، اين  مسابقات  در روزهاي  ۲۷ تا ۳۰ بهمن  ماه  جاري  با حضور شماري  از مسئولان  فدراسيون  وزنه برداري  برگزار خواهد شد.

رئيس فدراسيون ژيمناستيك:
گرايش بانوان به ژيمناستيك يعني گسترش آن بين خانواده ها
گروه ورزشي: دومين دوره مسابقات ژيمناستيك ليگ باشگاهها و دستجات آزاد كشور در خانه ژيمناستيك تهران برگزار شد.
در اين مسابقات بيش از ۱۲۰ دختر ژيمناست از ۲۰ استان كشور و در قالب ۲۸ تيم در رده سني ۱۰ تا ۱۲ سال (نوجوانان) و بالاي ۱۲ سال (جوانان و بزرگسالان) به رقابت پرداختند در پايان اين رقابت ها در رده  سني، ۱۰ تا ۱۲ سال دسته يك (در ۳ اسباب زميني، خرك، موازنه) باشگاه نصر تهران با مجموع
۱/۶۱ امتياز اول شد و در رده ۱۰ تا ۱۲ سال رقابتهاي دسته دوم تيم تربيت بدني گيلان با كسب ۲/۴۷ امتياز در مكان نخست ايستاد.
در رده سني بالاي ۱۲ سال در دسته يك تيم دانشگاه آزاد اسلامي با كسب ۳۵/۷۱ امتياز مقام اول، در دسته دو تيم تربيت بدني قزوين با ۰۵/۴۸ امتياز مقام نخست و در دسته سه تيم تربيت بدني استان گلستان با كسب ۸۵/۴۲ امتياز در مكان اول جاي گرفتند.
در مراسم اختتاميه اين رقابت ها دكتر حسن اسدي، سرپرست فدراسيون ژيمناستيك، در جمع قهرمانان، مربيان و مسئولين طي سخناني نقش زنان در توسعه ژيمناستيك را بسيار مهم ارزيابي كرد و گفت: ژيمناستيك محور توسعه قهرماني در همه رشته هاست و بي شك پيامد گرايش بانوان به ژيمناستيك، گسترش اين رشته پايه را در بين خانواده ها به دنبال خواهد داشت.اسدي، لزوم سرمايه گذاري و توجه بيش از پيش به ژيمناستيك بانوان را از محورهاي فعاليت آتي فدراسيون ژيمناستيك اعلام كرد.

مسئول اجرايي ليگ كشتي:
بعضي از عوامل كشتي قانون گريزي مي كنند
گروه ورزشي: مسئول اجرايي ليگ كشتي كشور مي گويد: بعضي از عوامل كشتي قانون گريزي مي كنند.
اسدالله رضايي ضمن بيان اين مطلب در مورد عملكرد مسئولان تيم هاي كشتي گفت: برخي از مسئولان و مربيان تيم هاي كشتي از مقررات و خصوصيات داوري اطلاع چنداني ندارند، ما صد مورد از اعتراضات مربيان، مشكلات داوري و ديگر مسائل را كه باعث ايجاد اخلال در مسابقات مي شدند را به صورت فيلم تهيه كرديم و از مربيان، سرپرستان و داوران دعوت نموديم تا در خانه كشتي در مورد اين مسائل بحث و تبادل نظر شود كه متأسفانه به غير از داوران و نمايندگان فدراسيون و مربيان تيم راه آهن خراسان، مربيان ديگر تيمها حضور نداشتند كه اين جاي سئوال دارد. مسئول اجرايي ليگ كشتي افزود: در بعضي موارد شاهد مشكلاتي در امر داوري بوديم و بعضي از رأي ها برگشت داده شد اما عدم حضور مربيان و سرپرستان تيم ها در جلسه اي كه در اين زمينه برگزار شد جاي تعجب داشت، بعضي از مسئولان تيم ها تنها قصد زير سئوال بردن داوران را دارند تا مشكلات تيم خود را به داوران مربوط سازند.

خبرهايي از واليبال
تيم هاي موفق ليگ برتر امروز جايزه مي گيرند
گروه ورزشي: تيم هاي برتر اين فصل ليگ برتر واليبال باشگاه هاي ايران طبق سنت چند سال اخير امروز جوائز و كاپ هاي خود را از دستان آقاي هاشمي رفسنجاني رئيس مجمع تشخيص مصلحت دريافت مي دارند. واليباليست ها، مربيان و مسئولان واليبال صبح امروز با رئيس مجمع تشخيص مصلحت ديدار مي كنند و پس از ارائه گزارشي مسابقات اين دوره از سوي محمدرضا يزداني خرم رئيس فدراسيون واليبال و پس از سخنان آقاي هاشمي رفسنجاني جوايز تيم ها اهدا خواهد شد. در مسابقات اين فصل ليگ برتر واليبال تيم هاي پيكان، صنام و پاس (هر سه از تهران) به ترتيب مقام هاي اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
«مونتالي» سرمربي جديد تيم واليبال ايتاليا
000432.jpg

فدراسيون واليبال ايتاليا طي حكمي «پائولو مونتالي» را به عنوان سرمربي جديد تيم ملي اين كشور منصوب كرد. مونتالي جانشين «آندريا آناستازي» شد كه در طول مسئوليتش تيم ايتاليا را در ليگ جهاني به مقام چهارم و در مسابقات قهرماني جهان در آرژانتين به مقام پنجم رساند.ايتاليا همواره يكي از تيم هاي برتر جهان بود و سال ۲۰۰۲ بدترين سال حضور اين تيم در مسابقات بين المللي محسوب مي شود. ايتاليا با ۸ بار قهرماني در ليگ جهاني واليبال ركورددار است. مونتالي در نخستين گام ۲۲ بازيكن را كه چند چهره جديد در بين آنها ديده مي شوند به اردوي تيم ملي ايتاليا دعوت كرد.
حريفان ايران امروز مشخص مي شوند
اجلاس كميته مسابقات و داوري كنفدراسيون واليبال آسيا امروز در شهر پكن چين آغاز مي شود.در اجلاس كميته مسابقات، قرعه كشي مسابقات نوجوانان آسيا صورت مي گيرد كه تيم نوجوانان ايران حريفان همگروهش را خواهد شناخت. از كشورمان سعيد درخشنده و ابراهيم نعمتي به عنوان اعضاي اين دو كميته در اجلاس شركت كرده اند.اجلاس كميته هاي مختلف كنفدراسيون واليبال آسيا همه ساله يكبار در يكي از كشورهاي عضو برگزار مي شود.

فوتبال جام حذفي باشگاه هاي ايران
رويارويي كخ و كاظمي اين بار در نقش جهان
گروه ورزشي: در ادامه رقابت هاي فوتبال جام حذفي باشگاه هاي ايران (جام خرمشهر) امروز دو بازي در شهرهاي اصفهان و همدان برگزار مي شود.
رقابت هاي جام حذفي با رسيدن به مراحل پاياني خود با برخورد تيم هاي بزرگ انتظار بازيهاي گرم و ديدني را مي كشد. جدال حساس استقلال تيم مدافع عنوان قهرماني و سپاهان پيشتاز فعلي ليگ برتر يكي از آن بازيهاي زيبا و پركشش اين فصل است كه مي تواند رضايت خاطر تماشاگران را به همراه داشته باشد. استقلال در بازي رفت ليگ برتر در تهران در يك بازي توفاني و پرگل برابر سپاهان ۳ بر ۲ شكست خورد و حالا دو بازي در چارچوب جام حذفي موقعيت مناسبي است تا «كخ» با پيوستن دستيار آلماني اش هنرش را نشان دهد.
000435.jpg

سپاهان در حال حاضر بهترين تيم ليگ برتر است كه با بازيهاي يكدست و روان خود بخت اول قهرماني به شمار مي رود.
فرهاد كاظمي در طول بازيهاي اين فصل تنها دوبار در اهواز و اصفهان غافلگير شد ولي با وجود اين لرزش، سپاهان آنقدر امتياز اندوخته است كه تا هفته ها مي تواند در حاشيه امنيت بسر برد. سپاهاني ها در صحبت هاي خود قول فتح جام حذفي را هم به تماشاگران خود داده اند، اما بايد ديد كه سپاهان در مقابل استقلال (ركورددار قهرماني در جام حذفي) طي دو بازي چگونه ظاهر خواهد شد.
نبض سپاهان در ميانه ميدان مي تپد، منطقه اي كه با حضور بازيساز قهاري چون محرم نويد كيا متمايزتر از ساير خطوط است. البته سپاهاني ها در خط حمله هم وضعيت مناسبي دارند. حضور ادموند بزيك و محمود كريمي رعشه بر اندام هر خط دفاعي مي اندازد.
طالب نسب، استپانيان، حاجي پور، پطروسيان، رمضاني از جمله ديگر بازيكنان موفق اين فصل سپاهان محسوب مي شوند.
استقلال هم از نظر بازيكن مشكلي ندارد. حضور بازيكنان همطراز در تمامي خطوط اين امكان را به كخ مي دهد تا حالا با مشورت پورحيدري بهتر و راحت تر بتواند تيمي هماهنگ تر را روانه ميدان كند. طباطبايي در پشت خط دفاع ناهماهنگ استقلال همچنان نقطه اميد و اتكاء اين تيم به حساب مي آيد. در خط دفاعي استقلال با وجود داشتن بازيكنان صاحب نامي چون: پاشازاده، بختياري زاده، فكري، قرباني، هاشمي نسب و خرمگاه تركيب دلخواه خود را پيدا نكرده است . در خط مياني نيز اكبري ، واحدي ، مجيدي ، كريملو، رستمي، دين محمدي و اكبرپور مي توانند نفس هر تيمي را در اين منطقه بگيرند و در خط حمله هم هنوز كخ بدنبال پيدا كردن زوج اصلي علي سامره از ميان فاطمي، مومن زاده و موسوي است.
برنامه بازيهاي امروز
ساعت ۳۰/۱۴: سپاهان - استقلال (در ورزشگاه نقش جهان)
ساعت ۳۰/۱۴: پرسپوليس همدان - ذوب آهن اصفهان (ورزشگاه قدس همدان)

ورزش
سياسي
خارجي
انديشه
شهري
اجتماعي
اقتصادي
ورزش جهان
علمي
علمي فرهنگي
محيط زيست
صفحه آخر
همشهري اقتصادي
همشهري جهان
|  سياسي   |   خارجي   |   انديشه   |   شهري   |   اجتماعي   |   اقتصادي   |   ورزش جهان   |   ورزش   |  
|  علمي   |   علمي فرهنگي   |   محيط زيست   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |