شنبه ۳ اسفند ۱۳۸۱ - شماره ۲۹۸۶-Feb,22.2003
آوازه خوان نه آواز
نيما نكيسا  جواني كه احساس پيري مي كند!
000060.jpg
در اين فكرم كه ما مردم مشرق زمين چه فراموشكاريم و چه زود همه خوبيها را به فراموشي مي سپاريم. هفته قبل وقتي پس از مدت ها به نيما نكيسا برخورد كردم و متوجه نوميدي و يأس دروازه بان تيم پاس از ورزش فوتبال شدم بيش از همه خودم را به عنوان يك ورزشي نويس مورد شماتت قرار دادم كه چرا چشم هايم را برروي چنين استعدادي بسته بودم. استعدادي كه در سن ۲۷ سالگي وقتي براي مصاحبه دعوتش كردم اولين جمله اي كه گفت اين بود: از ما ديگر گذشته!! عجبا و شگفت كه اين جوان چنين مي انديشد شايد اشكال از ماست.
ولي براي موشكافي اين قضيه نخست به خود نيما مي پردازيم و با صداي بلند بر سرش فرياد مي زنيم: به كجا رفت آن پديده اي كه در سن ۲۱ سالگي احمد عابدزاده (آن هم در دوران اوجش) را نيمكت نشين كرد و همچنين در جام جهاني ۹۸ ، ۹۰ دقيقه مردانه مقابل مردان يوگسلاو ايستاد.
زمان گذشت. مردي كه اميدهاي بسياري به او بسته بوديم...
چه كسي به نيما فرمان ايست داد.
چگونه مي شود به او گفت كه زنده است. او در جواني در عالم پيري و كسالت و بي تفاوتي سير مي كند.
نيما از خلأ بيرون بيا. اين ارتفاع كنوني در قواره حد پروازت نيست. چنان سرد شده اي كه انگار هيچوقت گرم نخواهي شد. به خيال خودت رنگ ها را رها كردي تا به سبزي و آرامش برسي. در عجبم تويي كه در اوج بودي چرا اكنون به نيمكت نشيني در پاس راضي شده اي.با دستان بلندت ابرهاي بي تفاوتي را كنار بزن.
حتما فكر كرده اي كه ديگر تمام شد ولي نه، ما فوتبال دوستان به اين راحتي رهايت نخواهيم كرد.
آيا تو هرگز خودت را در آينه تمام قد با دقت نگريسته اي چه كم از ديگران داري ؟
نيما معني سكوت چيست؟ تو زنداني كدام زنداني؟ راه نجاتت چيست؟ چرا از سالهاي رشد فاصله گرفته اي؟ نيما بيدار شو از خواب غفلت. بس است اين همه بي تفاوتي.
اگر به فكر نقطه تلاقي و خط پايان هستي بي تعارف بهت مي گوييم دور فوتبال را خط بكش و اگر به فكر طرفداران و خودت هستي آستين همت را بالا بزن تا قله راهي نيست. به فتح بينديش. تو تسليم كدام بخت شومي شده اي كه هيچ حركتي نمي كني. برخيز!
آن روزها رفتند و تو براين انديشه اي كه روزي دوباره به سراغت بيايند ،ولي آيا بدون تلاش و حركت كسي به سراغ آدم مي آيد.
برخيز و خودت را در خودت جست وجو كن. مطمئنا پيدايش مي كني. خودت را در خواب هاي رويايي نمي يابي ،پس تلاش كن تا دوباره به اوج برسي.تو را آوازه خوان فوتبال شهر مي خوانند و ما تو را آوازه خوان فوتبال. مهم نيماست،مهم
آوازه خوان است نه آواز.
مهدي خرمي

فوتبال داخلي
فوتبال خارجي
واليبال
|  فوتبال داخلي  |  فوتبال خارجي  |  واليبال  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |