شنبه ۳ اسفند ۱۳۸۱ - شماره ۲۹۸۶-Feb,22.2003
فوتبال باشگاههاي اروپا
سرنوشت شوم براي ميلاني ها
يورش سرخپوشان براي صدرنشيني
گروه ورزشي: فوتبال اروپا براي قدرت هاي برتر اين قاره به روزهاي سخت خود رسيده است. اين تيم ها به موازات شركت در رقابت هاي ليگ كشورهاي متبوع خود در ليگ قهرمانان نيز بازي هاي سختي در پيش دارند.
بازي هاي ليگ برتر از امروز در انگليس وارد هفته بيست و هشتم مي شود. اين بازي ها هفته پيش به واسطه بازي هاي جام حذفي تعطيل بود و مجددا از امروز از سرگرفته مي شود.
000070.jpg

آرسنال پيشتاز رقابت هاي ليگ برتر امروز در منچستر بار ديگر به ميدان مي رود تا اين بار با آبي پوشان منچسترسيتي ديدار كند. اين تيم هفته پيش در اولدترافورد منچستريونايتد را از دور رقابت هاي حذفي كنار زد و براي حفظ موقعيت خود در جدول بايد تيم كيوين كيگان را گوشمالي دهد. فاصله آرسنال با منچستر فقط۳ امتياز است و كوچكترين لغزشي از سوي توپچي هاي آرسنال باعث مي شود منچستر جان تازه اي بگيرد.
تيم ونگر در حال حاضر با ۵۷ امتياز در صدر جدول قرار دارد. منچستر سيتي اكنون در مكان دهم ايستاده و با مرداني چون آنلكا، فاولر و... دوست دارد تا در بازي هاي ليگ برتر تعيين كننده باشد. در همين روز تيم منچستر يونايتد به مصاف بولتون واندرز مي رود.
منچستر براي پيروزي در ديدار با بولتون از تمام توان خود سود مي برد. ديويد بكهام، رايان گيگز،پل اسكولز و... ستاره هاي سرنوشت ساز اين بازي هستند.
در ساير بازي هاي اين هفته كه امروز برگزار مي شود اورتون با ساوتهمپتون، چارلتون با آستون ويلا، چلسي با بلكبرن، ليدز با نيوكاسل، ساندرلند با ميدلز بورو، وست بروميچ با وستهام و بيرمنگهام سيتي با ليورپول به مصاف يكديگر مي روند. تنها بازي فردا در وايت هارت لين بين تاتنهام هاستپرز و فولام برگزار مي شود.اكنون بعد از آرسنال و منچستر يونايتد، تيم  هاي نيوكاسل، چلسي و اورتون مكانهاي بعدي را در اختيار گرفته اند.
سرنوشت شوم براي ميلاني ها
ماجرا از روز شنبه هفته پيش شروع شد. اينتر كه تنها يك هفته در صدر قرار گرفته بود در ورونا به كيه وو باخت تا آث ميلان نفس راحتي بكشد. ديداري جنجالي كه دو پنالتي به ضرر اينترداشت و بحث داغ داوري را در محافل ورزشي ايتاليا به وجود آورد.
گازتا دلااسپورت ضمن رد يكي از پنالتي هايي كه به ضرر اينتر گرفته شده بود داور اين بازي را مورد انتقاد قرار داد.همه اين حوادث دست به دست هم داد تا يك روز بعد با تساوي آث ميلان مقابل لاتزيو، گورخرهاي شهر تورين براي اولين بار در اين فصل در صدر قرار گيرند.
اما هفته بيست و دوم كالچو از امشب با دو بازي آغاز مي شود. تيم يوونتوس بعد از پيروزي درخشان در زمين پارما به ديدار تيم ته جدولي كومو مي رود كه تاكنون تنها يك پيروزي در كارنامه خود دارد.
يوونتوس اكنون با ۴۵ امتياز و تفاضل گل بهتر نسبت به اينتر در صدر جدول كالچو قراردارد. قهرمان فصل پيش  كالچو مصمم است تا با غلبه بر كومو به راه خود براي قهرماني ادامه دهد.
در بازي ساعت ۱۱ امشب در تورين، تورنتو ته جدولي با آث ميلان ديدار مي كند. آنجلوتي كه هفته پيش قراردادش را با روسورنري ها تا يك سال ديگر تمديد كرد در حال حاضر با ۴۳ امتياز در مكان سوم ايستاده است. البته اگر گل دقيقه ۷۰ ريوالدو هفته پيش نبود، ميلاني ها پنجمين شكست فصل خود را متحمل مي شدند.
000080.jpg

در بازي هاي فردا بعدازظهر تيم رم كه اكنون در ميانه جدول قرار دارد با اودينزه ديدار مي كند. رم هفته هاست كه با پيروزي قهر كرده و روي نوار ناكامي گام برمي دارد. اين در حالي است كه رقيب و همشهري آث رم يعني لاتزيو با وضعيت بحراني مالي اش هنوز انسجام خود را از دست نداده و يكي از ضلع هاي مربع قدرت كالچوست.
همزمان با آث رم، لاتزيو امروز در المپيك رم به ديدار آتالانتا مي رود. در ساير بازي هاي فردا مودنا با كيه وو، برشيا با رجيانا، بولونا با امپولي و پروجا با پارما ديدار مي كند كه بازي پروجا با پارما ساعت ۱۱ شب روز يكشنبه برگزار مي شود. بعداز مصدوميت دو هفته اي رحمان رضايي ،به نظر مي رسد او در اين ديدار به جمع يارانش ملحق شود.فردا اينتر نيز درسن سيرو با پياچنزا ديدار مي كند. اوكان هافبك خلاق ترك اين تيم به دليل اخراج در ديدار قبلي غايب است. باتيستوتاو ويري مثل بازي قبلي زوج آتشين اينتر را تشكيل مي دهند.
اينتر اكنون با ۴۳ گل زده كه ۱۹ گل آن توسط ويري به ثمر رسيده بهترين خط حمله كالچو را در اختيار دارد. در خط دفاع نيز گورخرها با ۱۵ گل خورده داراي بهترين خط دفاع هستند.
بارسلون بيدار شد
با تغييرات گسترده اي كه تيم بارسلون با آن روبه رو است،روزنه هاي اميد براي موفقيت اين تيم گشوده شد. بارسلون ممكن است قهرمان ليگ نشود اما تلاش آنتيچ براي احياي كاتالانها،پيوستن به جمع ۴ تيم بالاي جدول صعود است.
بارسلون در هفته بيست و سوم در نيوكمپ با بتيس مصاف مي دهد كه در جدول ۵ پله بالاتر از اين تيم قرار دارد.در هفته بيست و دوم تيم هاي سوسيداد و رئال مادريد روز سختي را پشت سر گذاشتند. رئال به اوساسونا باخت و سوسيداد كه بيست هفته را بدون شكست سپري كرده بود براي دومين بار بدون امتياز مقابل بتيس زمين را ترك كرد.
سوسيدادي هاخيلي خوش شانس بودند كه صدر جدول را با ۴۴ امتياز از دست ندادند.
سوسيداد اين هفته در زمين خود با همان اوساسونايي بازي مي كند كه هفته قبل رئال را قرباني كرد.
اما بعد از سوسيداد تيم هاي والنسيا و رئال براي كسب مقام دوم به تكاپو افتاده اند. رئال مادريد اين هفته با والادوليد مصاف مي دهد و والنسيا ميهمان رايو والكانو است. در ساير بازي هاي اين هفته مالاگا با سلتاويگو، مايوركا با آتلتيكو بيلبائو، سويل با اسپانيول، ديپورتيو لاكرونيا باآلاوز، ويلارئال با راسينگ سانتادر و هولوا با آتلتيكو مادريد ديدار مي كنند.
بوندس ليگا
بايرن مونيخ پيشتاز بوندس ليگا با ۴۷ امتياز در آغاز هفته بيست و دوم به مصاف نورنبرگ مي رود. اين تيم تنها به قهرماني در اين جام دل بسته است و با آمدن مهمت شول كه از كمند مصدوميت رهايي يافت، اين تيم اميد اول قهرماني به شمار مي رود. دورتموند، اشتوتگارت و شالكه در اين فصل رقباي اصلي هستند و در انتهاي جدول نيز كوتبوس، گلادباخ و كايزرسلاترن روي خط قرمز قرار دارند.
در بازي هاي اين هفته امروز علاوه بر بازي بايرن مونيخ، روستوك با بوخوم، هانوور با لوركوزن، شالكه با دورتموند، كايزرسلاترن  با هامبورگ، برمن باكوتبوس و ولفسبورگ با مونيخ ۱۸۶۰ ديدار مي كنند. در همين چارچوپ فردا هرتا برلين با آرمينا بيلفلد و اشتوتگارت با گلادباخ ديدار مي كنند.

آواي دل انگيز قهرمانان
چه رازي است در اين دو واژه سحرانگيز (توپ +پا) كه همگان را طي يك قرن اخير دچار بهت و شگفتي كرده است.
اين پديده زودگذر، اين هنر توأم با فن، اين حرفه سرشار از پول و اين ورزشي كه با خود انسان را تا لايتناهي مي برد.
ستاره هاي بزرگ، قهرمانان افسانه اي، اعجوبه هاي اجتماع - قانونگذاران عشق زمين سبز و نوازندگان سمفوني توپ از استانلي ماتيوس هم مي توانيد عقب تر برويد. بايد رفت تا دوران استابيله آرژانتيني و بياييد به زمان پله، گارنيشا، دي دي و واوا. به دوران دي استفانو، پوشكاش، جنتو، كوپا، هيداكوتي و بعد بابي  چارلتون و بابي مور، جورج بست، اوزه بيو، يوهان كرايف، بكن باوئر و باز هم بالاتر به نابغه تاريخ فوتبال جهان
ديه گو مارادونا تا برسيد به ژرژوه آ و امروزه زيدان و رونالدو.
نسل امروز «گارنيشا»ي بزرگ برزيلي ها را مي شناسد.
گوش راست كلاسيك برزيل در دو جام جهاني، مردي كه در فقر و پس كوچه هاي تنگ و آلوده ريودوژانيرو مرد.
در مقابل يك بازيكن سياستمدار و باهوش چون پله توانست خود را تا قالب يك شخصيت بزرگ اقتصادي و سياسي بالا ببرد و افسوسي كه براي مارادونا داريم.
ژرژ وه آ كه جاي خود دارد.

ژرژ وه آ
افول يك ستاره
توسعه اقتصادي در زمينه ورزش در كشورهاي حوزه خليج فارس موجب شد تا كشورهايي نظير عربستان، كويت، قطر، بحرين و درنهايت امارات با در اختيار داشتن امكانات و فضاهاي بالقوه ورزشي به مرور با تقويت ليگ فوتبال خود پاي ستارگان روبه تحليل گذاشته اروپايي را به اين شبه جزيره باز كنند و اين اتفاق در حالي رخ داد كه ليگ امارات براي بازيكنان مستعد، جوان و خلاق ايراني تبديل به گرداب و نقطه صفر شده است كه تنها و تنها به دليل امكانات خوب مالي از يك دهه گذشته جذب فوتبال اين كشور مي شوند و سرانجام خسته و فرتوت به كشور باز مي گردند. هدف ما از بيان اين مطلب تحليل و بررسي وضع كنوني فوتباليستهاي ايراني حاضر در ليگ امارات نيست بلكه اين بار گفت وگو با يكي از بزرگترين ستارگان اسبق فوتبال دنيا و شاغل در ليگ اين كشور است كه او نيز قدمهاي آخر را در فوتبال برمي دارد، به مصاحبه «مايكل چرچ» با «ژرژوه آ» توجه كنيد.
* پس از سپري نمودن يك دوره موفق در كشورهايي مثل فرانسه، ايتاليا و انگلستان چه چيزي باعث شد كه شما به ليگ امارات و باشگاه «الجزيره» برويد؟
000050.jpg

به عقيده من اينجا كشور زيبايي است و من تصميم داشتم تا يكي دو سال را به دور از حاشيه و فشار مطبوعات و رسانه ها در اينجا زندگي و فوتبال بازي كنم. بعد از ترك «المپيك مارسي» من مي توانستم با يك قرارداد يك ساله به يك باشگاه ديگر اروپايي بروم، اما با توجه به ناكاميهايي كه در آن يك سال گريبانگير من شد تصميم گرفتم كه ديگر چنين اشتباهي نكنم و به آسيا آمدم و با «الجزيره» يك قرارداد ۲ ساله امضا نمودم و اين بهتر از ماندن در اروپابود، زيرا  آنها از شما همه نوع انتظاري را دارند اما سرانجام هيچ چيزي عايدتان نمي شود، در «مارسي» نيز چنين وضعي حاكم بود. من تمام شرايط و فشارها را قبول كردم اما هيچ حمايتي از من نشد، اما حس مي كنم در اينجا راحت هستم و زندگي برايم آرامش بخش است و در فرم ايده  آل و خوبي نيز قرار دارم. البته هنوز هم عده اي مي گويند كه من توانايي بازي در اروپا را دارم، اما من واقعا از زندگي در اروپا خسته شده بودم.
* صحبت سر اين مسئله است كه تو زماني به امارات آمدي كه هنوز هم توانايي بازي در سطوح بالاتري از فوتبال را داشتي، در صورتي كه ليگ امارات اكثرا مكان مناسبي براي بازيكنان پير و ستارگان بازنشسته اروپايي است كه روبه تحليل گذاشته اند.
- به هيچ وجه دوست ندارم كه اين بازيها را لوس جلوه دهم. من در اينجا به راحتي بازي و زندگي مي كنم، اگرچه كه از لحاظ بدني هنوز هم توانايي بازي در اروپا را دارا هستم و اصلا دوست ندارم كه مردم فكر كنند «ژرژوه آ» به دليل عدم توانايي به اينجا آمده است، در اينجا در سلامت كامل به سر مي برم و مربيان از عملكرد من راضي هستند و من به همه نشان داده ام كه به هيچ وجه تمام نشده ام و تنها دليلم مبني بر ترك اروپا زندگي در يك مكان ساكت و با آرامش بوده است.
* سال گذشته «ليبريا» تا قدمهاي آخر نيز به جام جهاني رسيد اما در مراحل پاياني از حضور در اين رقابتها محروم ماند، چه امري سبب بروز چنين مسئله  اي شد؟
ما تنهاجام جهاني را به دليل عدم حمايت و توجه كافي مسئولان فدراسيون فوتبال ليبريا از دست داده ايم. البته در ابتدا رابطه نزديكي با دولت داشتيم و آنها قول مساعدي به ما دادند، اما هنگامي كه ما به جام ملتهاي آفريقادر مالي راه پيدا كرديم و تا مراحل نهايي پيش رفتيم تنها در پايان به پنجاه بازيكن و مربياني كه در طي اين مدت ما را همراهي كردند مبلغ ۰۰۰/۳۰ دلار داده  شد كه به هر نفر ۶۰۰ دلار رسيد. در مسابقات مقدماتي جام جهاني بازي آخر مقابل غنا را واگذار كرديم و به هيچ وجه عملكرد مثبتي نداشتيم و دليل بروز اين مشكل دلسرد شدن بازيكنان آن هم به خاطر جو بسيار بد عليه تيم ملي در استاديوم بود.
مسئولان به استاديوم آمده بودند و ما توقع داشتيم كه آنها در صورت راهيابي تيم به جام جهاني يك پاداش ۶۰ هزار و يا ۱۰۰ هزار دلاري را به بچه ها بدهند، اما هيچ صحبتي در اين باره نكردند و اين نيز يكي از دلايل افت روحيه و بي انگيزگي بازيكنان ما بود. البته رايزنيهاي فراواني شد و بازيكنان جديدي به تيم دعوت شدند،  اما هيچ فايده اي نداشت.
مردم مرا محكوم به توطئه چيني عليه دولت ليبريا با حمايت فيفا و سازمان ملل متحد مي كردند و آنها بر اين عقيده بودند كه در صورت صعود تيم به جام جهاني وضعيت دولت به حالت تثبيت شده تري درمي آيد و اين همان امري است كه سازمان ملل و فيفا
به شدت با آن مخالف هستند.
آنها مي گفتند كه من ۵ ساعت تمام با نماينده سازمان ملل به گفت وگو نشسته ام و حتي مطبوعات نيز اين امر را تأييد كردند و مي گفتند من براي دولت آمريكا كار مي كنم، اما من تنها براي ديدن خانواده ام به آمريكا رفته بودم، زيرا آنها در آنجا سكونت دارند.
000065.jpg

تيمي كه در مالي حضور داشت به هيچ وجه مورد حمايت و پشتيباني مسئولان نبود، البته من خودم هرگز به ليبريا باز نخواهم گشت و تمام اخبار مربوط به اين قضيه را تكذيب مي كنم و تنها مسئله اي كه هميشه افسوس آن را مي خورم از دست دادن دوستان خوب و مردمي است كه به شدت به تيم ملي كشورشان علاقه دارند.
تعدادي از بازيكنان به شدت به من حمله كردند و مرا مورد انتقاد قرار دادند و مي گفتند كه تو مردم را مجاب كردي كه ما هيچ تلاشي براي تيم ملي نكرديم، در صورتي كه به هيچ وجه من دست به چنين كاري نزدم و در زمان حضور من در تيم ملي اين تيم در بالاترين سطح و عملكرد خود قرارداشت و من در اين مدت اين تيم را از لحاظ روحي و معنوي و بويژه مسائل مالي به شدت مورد حمايتم قرار داده بودم.
* پس بنابراين هيچ شانسي براي حضور تو البته در آينده اي نه چندان نزديك در تيم ملي نيست؟
- من اين حرف را نزدم كه ديگر به كشورم كمك نمي كنم،
هرگاه آنها خواستار اين همكاري باشند من نيز با تمام قوا در خدمت تيم ملي خواهم بود اما با سياست كاري نخواهم داشت. البته در صورتي باتيم ملي همكاري خواهم كرد كه ديگر اين كابينه دولت وجود نداشته باشد، زيرا آنها هيچ علاقه اي به من ندارند. من زندگي ام را درخارج از وطنم ادامه دادم و طي اين سال ها هيچگاه خودم را با مسائل سياسي آميخته نكردم،  زيرا به عقيده من اغلب سياستمداران انسانهاي سالم و پاكي نيستند.
* تو  يك سال از قراردادت با «الجزيره» باقي مانده است، پس از پايان آن چه تصميمي خواهي گرفت؟
من مدتهاست كه با «يونيسف» همكاري مي كنم و پس از پايان قراردادم با «الجزيره» نيز به اين كار ادامه خواهم داد. البته همسر من يك تاجر است و فعاليت شغلي او به كلي با من متفاوت است. البته من با فيفا و كميته بازيكنان آن نيز همكاري دارم و شايد روزي نيز به كنفدراسيون فوتبال آفريقا راه پيدا كنم، هنوز خودم هم نمي دانم.
اما علاقه شخصي ام آن است كه بتوانم مربي يكي از تيم هاي بزرگ آفريقايي بشوم و به جهانيان ثابت كنم كه من تنها با تيم ملي «ليبريا» موفق نبوده ام.
* از مرد سال اروپا تا ژرژ تيم الجزيره، در اين فاصله به كجا رسيده اي؟
-عمر قهرماني ابدي نيست، به ويژه در فوتبال كه حوادث و شانس نيز نقش دارند.
من زمانيكه در آ.ث.ميلان بازي مي كردم، هرگز فكر نمي كردم روزي در يك كشور عربي و در گرمترين نقطه اين منطقه بازي كنم. فاصله زياد است، اما اين هم از شگفتي هاي فوتبال است كه روزگاري به عرش مي برد و روزگاري ستاره اقبالت افول مي كند.
من از فوتبال خوشنودم، چندان مرا در اين مورد نپيچانيد و اجازه بدهيد زندگي روال خود را طي كند.

فوق ستاره برنابو
سلطان دروازه ها
000075.jpg
«ايكر كاسياس» دروازه بان ۲۱ ساله و جوان تيم رئال مادريد كه تا چندي پيش با دوچرخه بر سر تمرينات اين تيم حاضر مي شد و آرزويش ثابت شدن در تركيب اين تيم رويايي بود حالا به عنوان يك ستون محكم و شكست ناپذير در «سانتياگو برنابو» شناخته مي شود. او مي گويد: من براي رئال ساخته شده ام، من فوتبال را از تيم جوانان اين باشگاه آغاز نمودم و دوست دارم هميشه شماره يك باشم.در فوتبال اسپانيا يك دروازه بان بسيار مشكل مي تواند تبديل به يك ستاره شود.به تاريخ اسپانيا نگاه كنيد ، هميشه مهاجمان قهرمانان توپ گرد بوده اند . من قصد دارم اين قاعده را بشكنم تا چه پيش آيد...
سؤال اول را در مصاحبه با «ايكر كاسياس» اينگونه آغاز مي كنم :
* تو در كنار فيگو، زيدان و رونالدو سه تن از بزرگترين فوتباليست هاي دنيا بازي مي كني آيا اين مسئله تو را آزار نمي دهد؟
- نه، به هيچ وجه از بازي در كنار آنها احساس ناراحتي نمي كنم، حتي مسائل جديدي را نيز از آنها فرا مي گيرم.
* رئال هميشه تهاجمي بازي مي كند آيا اين مسئله براي تو مشكلي ايجاد نمي كند؟
- نه، مشكلي با اين مسئله ندارم، يك دروازه بان بايد از چارچوب دروازه اش محافظت كند و من به درستي به اين وظيفه عمل مي كنم.
* معمولا در طول بازي توپ هاي فراواني را كنترل مي كني و هيچ وقت در طول بازي حتي وقت سر خاراندن نيز نداري...
- به هر صورت من براي همين مسئله حقوق مي گيرم.
* اما من فكر مي كنم اگر هم گل بخوري هم تيمي هايت جور تو را بكشند...
- بله، در صورت گل خوردن و «هستريك» كردن «رونالدو» هيچ مشكلي ندارم.
* با وجود «رونالدو» بعضي ها مي گويند كه «رئال» نياز به يك دفاع آخر ندارد...
- چيز عجيبي است نظر مسئولان تيم مهم است و آنها تصميم نهايي را مي گيرند، اما من ترجيح مي دهم اگر هم مدافعي خريداري شود يك اسپانيايي باشد.
* در مورد سيستم تيم چه نظري داري، بعضي ها مي گويند اين تيم به طور شناور بازي مي كند...
- سيستم رئال بي نظير است، براي مثال هنگامي كه «زيزو» به چپ مي رود، وظايف «كارلوس » تدافعي تر مي شود و به عقيده من با رهبري او در ميانه زمين در كنار فيگو ما مشكلي نداريم.
* و در مورد نيمكت ذخيره ها و رختكن بگو، به نظر مي آيد شما اكيپ ها و زوج هاي جدا از هم تشكيل داده ايد، مثلا مي گويند: «رونالدو» با «كونسيسائو» است و...
- اين يك امر طبيعي و معمولي است، چنانچه من به روسيه بروم و در آنجا بازي كنم مسلما اگر بازيكن اسپانيايي در تيم باشد با او هم اتاق خواهم شد.
* بنابر اين بهترين دوست تو در رئال يك اسپانيايي است...
- در تيم نوجوانان دوستان زيادي دارم، اما در اين تيم زيدان و كارلوس.
* تو در جام جهاني يك مهره كليدي براي اسپانيا بودي و به تعداد گلهاي رونالدو توپ كنترل كردي...
- همان طور كه گفتم اين وظيفه من است و فرقي نمي كند چه كسي به سمت دروازه  ام شليك مي كند.
* در جام جهاني و در «گلاسكو» تو يك چهره درخشان بودي، البته در يكي ذخيره و ديگري ثابت بودي؟
- بله درست است، اوضاع هميشه يكسان پيش نمي رود.
* برمي گرديم به عقب، در مورد جام جهاني و اسپانيا بگو...
- به عقيده من تيم ما استحقاق بازي مقابل برزيل در فينال را داشت، اما خوب مسائلي سبب شد اين امر اتفاق نيفتد و من فكر مي كنم در صورت بازي مقابل برزيل آنها را مي برديم، من به هيچ وجه از اين تيم خوشم نيامد و من فكر مي كنم آنها به دليل ترس بيش از حد آلمان پيروز مسابقه شدند.
* اما آلمان بدون «بالاك» بود.
- من فكر نمي كنم يك تيم كامل واقعا بدون وجود يك بازيكنش صدمه بخورد و مشكل آلمان چيز ديگري بود.
* و در بازي مقابل «ايرلند» به طور استثنايي پنالتي گرفتي، رمز موفقيتت در چه بود؟
- رمز خاصي نبود، فقط شانس.
* اما هنگامي كه فرد مورد نظر پشت توپ قرار مي گيرد تو به چه چيزي فكري مي كني؟
- معمولا به تواناييهاي بازيكن، چپ يا راست پا بودنش و شدت ضربي كه به توپ مي زند.
* برمي گرديم به اسپانيا، مطبوعات صحبت هاي احمقانه اي در مورد تو مي كنند و مي نويسند، ايكر مقدس يا او سلطان دروازه هاست، عكس العمل خودت چيست؟
- دقيقا درست مي گوييد، خودم نيز دليل اين كار را نمي دانم و تنها روزنامه را مي خوانم و مي خندم.
* پس اين مشكلات برايت تازگي ندارد؟
- نه، اصلا به قولي عادت كرده ام، آنها هميشه به حاشيه  مي روند، در مورد سينما رفتن من با دوستانم و يا حتي مسائل خصوصي من مطلب مي نويسند و اين به صورت عادت روزمره آنها درآمده است.
* پس «ايكر كاسياس» تا چه زماني در «رئال» خواهد ماند؟
- دوست دارم تا پايان دوران بازيگري ام در مادريد بمانم، اين تيم محبوبترين باشگاه تمام عمرم بوده است.
ترجمه : مسيح فرزانه

فوتبال خارجي
فوتبال داخلي
واليبال
|  فوتبال داخلي  |  فوتبال خارجي  |  واليبال  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |