شنبه ۱۳ ارديبهشت۱۳۸۲ - شماره ۳۰۳۹-MAY,3.2003
طلاي طلايي ها در دستان پريرا
گروه ورزشي: «كارلوس آلبرتو پريرا» در حالي با تبسم پشت ميكروفون و ميز مصاحبه مطبوعاتي قرار گرفت كه اكثر صاحبنظران و كارشناسان فوتبال برزيل فكر مي كردند كه با توجه به نارضايتي همسرش او هيچ گاه ديگر برمسند مربيگري تيم ملي فوتبال برزيل تكيه نخواهد زد و اين شگفتي در حالي كامل گرديد كه پدر پير برزيلي ها نيز يعني «ماريو زاگالو» كه عنوان كرده بود به دليل بيماري قلبي هيچگاه به ميادين فوتبال باز نخواهد گشت به عنوان مدير فني برگزيده شد. اين دو ۸ سال پيش نيز برزيل را به قهرماني جام جهاني ۱۹۹۴ آمريكا رسانده بودند.
000582.jpg

«كارلوس آلبرتو پريرا» مي گويد: بله همسرم ناراضي بود، زيرا مي دانست كه براي مربيگري تيمي نظير برزيل بايد ۲۴ ساعته درخدمت بازيكنان و كادر تيم بود.
فدراسيون فوتبال برزيل (CBF) در حالي «ماريو زاگالو» ۷۱ ساله را به عنوان مدير فني برگزيد كه ابتدا صحبت از «پريرا» بود و «اوسلوالدو دي اوليويرا» مربي وقت «سائو پائولو» نيز به عنوان مربي تيم ملي انتخاب شده بود، اما فدراسيون فوتبال برزيل در حالي كه عدم سپردن اين مسند(مديريت فني) را به «پريرا»، تجربه كم او در اين كار ذكر كرده بود، سريعاً تغيير جناح داد و جاي پست ها كاملاً تغيير يافت و با اين اوصاف «پريرا» از مربيگري تيم «كورينتيانس» كناره گيري نمود.
پريرا در مصاحبه مطبوعاتي خود سريعاً  به سراغ دلايلي رفت كه توجيه كننده دو سال و نيم كناره گيريش از تيم ملي و سپس بازگشت غيرمنتظره اش پس از مدتها انتقاد بود و او صحبت را اين گونه آغاز نمود: بين سالهاي ۱۹۹۱ تا ۹۴ همه چيز كاملاً فرق مي كرد و اوضاع روي يك خط سير متعادل پيش نمي رفت، قبل از آن ۲۰ سال بود كه برزيل به عنوان قهرماني جهان نرسيده بود و فشار باور نكردني به روي من وجود داشت و مي بايستي ۲۴ ساعته در خدمت تيم ملي مي بودم اما امروز همه چيز تغيير كرده است.
اين سومين فينال پي در پي بود كه ما به آن راه پيدا كرده بوديم (سال ۱۹۹۴) و ۲ بار آن با مدال طلا از زمين بيرون آمديم و در اين چند ساله هيچ تيمي به چنين افتخاراتي دست پيدا نكرده بود، اما محيط اطراف ما كاملاً  تغيير كرده است و مردم بهتر فوتبال را مي فهمند، بنابراين مربي تيمي نظير برزيل هميشه قهرمان با ۵ جام زرين بودن نصيب هر كسي نمي شود.
از نظر شخصيتي «آلبرتو پريرا» مربي اي است كه علاقه فراواني به كار با ستارگان برزيلي و جوانان تازه ستاره و مستعد فوتباليست دارد، دعوت رونالدو در جمع ملي پوشان جام جهاني ۱۹۹۴ در حالي كه وي تنها ۱۷ سال سن داشت و هم اكنون استفاده از جواناني نظير «روبينهو» و «ديه گو» بازيكنان تيم «سانتوس» و يا هافبك «سائو پائولو»، «كاكا».
و خود «پريرا» مي  گويد: ما داراي بهترين بازيكنان دنيا هستيم و به عقيده من تأسي ستارگان جوان در سبك و سياق بازيشان مبدل به نوعي اپيدمي شده است . براي من كار با جواناني نظير، روبينهو، ديه گو، گيل (مهاجم كورينتيانس) و يا كلبرسون (هافبك كورينتيانس) شرايط، ادامه فعاليتمان را راحت تر مي كند.
او مي گويد: بعد از مدتي كار در آسيا ملاقاتي با «ريكاردو تكسيرا» رياست فدراسيون فوتبال برزيل داشتم و پس از مذاكرات فراوان زندگي من در عرض ۲۴ ساعت تغيير كرد و در اين بين صحبت از «ماريو زاگالو» نيز بود.
اين فوتباليست همراه تيم ملي برزيل در كسوت بازيكن در سالهاي ۱۹۵۸ و ۱۹۶۲ قهرمان جام و در مسند يك مربي در سال ۱۹۷۰ و در جام جهاني ۱۹۹۴ نيز مشاور «پريرا» بود. اما در سال ۱۹۹۸ مجدداً  سرمربي تيم ملي فوتبال برزيل شد و پس از يك استراحت كوتاه تا سال ۲۰۰۱ مربي «فلامينگو» شد، اما به دليل خستگي مفرط فوتبال باشگاهي را كنار گذاشت و آخرين باري كه روي نيمكت تيم ملي نشست در بازي دوستانه در سال ۲۰۰۲ مقابل كره جنوبي بود ولي مجدداً  «زاگالو» معروف به «روباه پير» به تيم ملي بازگشت اما پرقدرت تر و آن هم در مسند يك مدير فني در يك پست محوري تر!!!
خود «زاگالو» مي گويد: زندگي تنها متعلق به من نيست و هدايت و سرنوشت سازي آن بدست خداوند است. من و «پريرا» در سال ۱۹۹۴ نيز توسط رياست فدراسيون براي فعاليت در اين پست انتخاب شده بوديم و اين بار نيز خداوند آقاي رئيس را براي انجام يك انتخاب درست، هدايت و راهنمايي كرد!!!
000567.jpg

او در مورد جام جهاني ۲۰۰۶ و كسب ششمين عنوان مي گويد: كسب مقام «هگزا» (به زبان يوناني يعني ششم) براي ما كار آساني است. همه در مورد شانس و عملكرد آلمانها در جام جهاني ۲۰۰۶ صحبت مي كنند اما اگر كمي به تكنيك برزيلي ها توجه كنيد متوجه مي شويد چه تيمي شانس بيشتري دارد و ما به اندازه كافي براي دست يافتن به ششمين قهرماني لياقت و توانايي داريم.
ولي فعلاً برزيلي ها بايد خود را براي مسابقات جام ملت هاي آمريكاي جنوبي آماده كنند و آرژانتين، يك رقيب هميشه سرسخت و محكم براي آنها بوده است و هميشه انتقادها و بحث هاي «زاگالو» با آرژانتيني ها سبب بروز مشكلات حاشيه اي فراواني شده است و خود او مي گويد: بله ما هميشه با آنها مشكل داشتيم. آنها رقيب ما بوده اند و هستند. در جام جهاني ۱۹۵۸ ، ۱۹۶۲ ، ۱۹۷۰ و ۱۹۹۴ و مسائل تنها به اينجا ختم نمي شود.
اما در اين راه «زاگالو» اذعان مي كند كه مسابقات مقدماتي جام ملت هاي آمريكاي جنوبي بسيار سخت تر و مشكل تر از فينال جام جهاني است و از عدم حضور ريوالدو در تيم ملي صحبت مي كند و مي گويد: بايد اين ستاره بزرگ را براي بازگشت به تيم ملي راضي كنم، او در طي اين راه كمك فراواني به ما خواهد نمود و خود «ريوالدو» كه تا جام جهاني ۲۰۰۶، سي و چهار ساله خواهد شد مي گويد: من هم اكنون سي ساله هستم و مدت فراواني را در طي اين سالها در خدمت «سله كائو» (تيم ملي فوتبال برزيل) بوده ام.
وي در ادامه اضافه مي كند: «پريرا» تصميم دارد تا از سيستم «بيگ فيل» كه همان ۲-۵-۳ بود به روش مورد علاقه اش يعني ۲-۴-۴ بازگردد و در اين فاز حركتي به عقيده من «ديه گو» و «روبينهو» جاي ويژه اي خواهند داشت.
به عقيده كارشناسان فوتبال برزيل «كارلوس آلبرتو پريرا» مربي فوق العاده خوش بيني است، اما بايد در كنار نگرش از پشت اين عينك خوش بيني به فكر مسافرت ها و مسافت هايي بود كه برزيلي ها بايد با انبوهي از ستارگان خسته و از اروپا برگشته خود طي كنند. «لاپاز»، «كوييتو»، «سانتياگو»، «آسانسيون» و «بوينوس آيرس» از مكان هايي خواهند بود كه برزيلي ها روزهاي سختي را در آنجا خواهند گذراند و زردپوشان در طي برگزاري بازي هاي مقدماتي جام جهاني ۲۰۰۲ در تمام اين ۵ شهر با شكست روبه رو شده بودند، اما در مورد «پريرا» بايد گفت كه آخرين شكست او در بازيهاي مقدماتي در سال ۱۹۹۳ با نتيجه ۲ بر صفر در «لاپاز» مقابل «بوليوي» بوده است.
اما بازي هاي مقدماتي براي فوتباليست هاي برزيلي كه در اروپا توپ مي زنند هميشه سخت و خسته كننده از لحاظ مسافت و زمان از دست رفته بوده است و «ريوالدو» در ادامه اين صحبت ها مي گويد: بايد مسافت بسيار طولاني را طي كنيم و شايد ۲ تا ۳ بار پروازمان را تغيير دهيم و آن وقت خسته  و بي  رمق به جمع ملي پوشان بپيونديم و در آن زمان همه از ما توقع بهترين بازي را دارند، در صورتي كه كيفيت زمين هاي اروپا با اينجا قابل مقايسه نيست.
البته اميدوارم بعد از عملكرد ضعيف فردي هر يك از ما مطبوعات و مردم ما را مورد انتقاد قرار ندهند، آنها بايد شرايط را درك كنند و خود من شخصاًدوست ندارم كه بگويند:  «ريوالدو» كم فروشي مي كند، او مي خواهد پاهايش را براي «ميلاني» هديه ببرد، زيرا با تيم ملي برزيل قهرمان جام جهاني شدم، از تمام وجود مايه گذاشتم و به بزرگترين آرزويم يعني پوشيدن پيراهن «سله كائو» پشت كردم.
مترجم: كيوان پهلوان

ارثيه هميشگي پسران باواريا
بايرن مونيخ بزرگ و پرافتخار بازهم با اقتدار قهرمان بوندس ليگا شد تا شايد بحرانهاي سال گذشته كه حول و حوش مشكلات مالي و حذف زودهنگام از رقابت هاي جام قهرمانان باشگاه هاي اروپا دور مي زد تا حدودي از ياد بازيكنان و مسئولان اين تيم برود و بايرن مونيخ كه در طول اين چند دهه اسطوره هاي فراواني را نظير بكن باوئر، گردمولر ،زپ ماير، لوتار ماتيوس ،«اليور كان» و «ميشاييل بالاك» را به خود ديده است با انبوهي از نخبگان فوتبال آلمان و تيمي كه در اين كشور به سوپراستار يا فوق ستاره ها معروف شده است مثل هميشه فوتبال تحليل رفته آلمانها را تك قطبي نشان  دهد.
در رأس هيأت مديره «بايرن مونيخ»، «فرانتس بكن باوئر»، «اولي هوينس» و «كارل هانس رومينيگه» در ابتداي فصل بدون چون و چرا به سراغ تمديد قرارداد آرشيتكت جديد بايرن يعني «اوتمار هيتزفلد» رفتند. و به قول «بكن باوئر» اين مرد سوئيسي ديگر عضوي از خانواده ماست.
«بايرن مونيخ» ليگ را با اقتدار آغاز كرد، اما ناگهان شكست ها در جام قهرمانان و بوندس ليگا آغاز گرديد و اين سرمنشأ شروع يك سير نزولي براي آن ها بود.
000573.jpg

بايرن از ليگ قهرمانان پس از آخرين بازيش و باخت مقابل «ديپورتيوو لاكرونيا» در «ريازور» از جام قهرمانان خداحافظي كرد و از آن پس تمام قدرت و توان خود را معطوف بر رقابت هاي داخلي ليگ نمود و سرانجام مثل ۳ سال گذشته و در حالي كه ۴ هفته به پايان ليگ مانده بود قهرمان بوندس ليگا شد.
اما در بين فصل مشكلات مالي فراواني تا انتها گريبان اين تيم را گرفته بود.
در ابتدا «لوتار ماتيوس» بازيكني كه در سال ۱۹۹۹ از بايرن جدا شده بود توسط وكيلش مدعي گرديد كه مسئولان اين تيم مبلغي معادل ۰۰۰/۳۵۰ پوند كه از عوايد بازي خداحافظي وي كسب شده را به او پرداخت نكرده اند و در صورت عدم پرداخت ،ادامه كار به مراجع قضائي آلمان كشيده خواهد شد، اما «بكن باوئر» با هوشياري تمام موضوع را فيصله داد. پس از اين داستان بايرن بدنبال خريد «ميشاييل بالاك» باز به حاشيه نزديك شد. كارشناسان و مطبوعات او را با كارگردان بزرگ بايرن يعني «اشتفان افنبرگ» مقايسه كردند. خود بالاك نيز در يك مصاحبه جنجالي گفت: قابليت هاي من با «افنبرگ» قابل مقايسه نيست. اگر شما بازيكن را مي خريد و مي خواهيد در محوطه جريمه خطرناك و گلزن باشد ديگر نبايد از او توقع حضور در سراسر زمين و در هر پستي را داشته باشيد اما «اوتمار هيتزفيلد» با من به مانند آچار فرانسه برخورد مي كند و من اجازه چنين كاري را به كسي نمي دهم.
پس از اين صحبت ها «هيتزفيلد»، «بالاك» را ۸۰۰۰ پوند جريمه و از چند بازي محروم كرد و«كلوديو پيزارو» به جاي وي در تركيب تيم قرار گرفت. «اليور كان» نيز از حاشيه هيچ گاه بدور نبود. پس از آن مسائل جنجالي با «روبرت برداريچ» بازيكن تيم «بايرن لوركوزن» مسئله جدايي او از همسر اولش و در حالي كه پسر دومش در حال تولد بود و «الي كان» نيز به دنبال دختري جوانتر براي ازدواج مجدد بود نقل محافل ورزشي آلمان و مطبوعاتي نظير كيكر شد.
000579.jpg

اما عمق حاشيه در سال ۱۹۹۹ و در حالي شكل گرفت كه شركت قدرتمند و پرنفوذ ارتباطي «كرش» كه حق پخش تلويزيوني رقابت هاي «بوندس ليگا» را برعهده داشت به سراغ امضاء قرارداد با «بايرن مونيخ» رفت و در اين قرارداد شرايطي منظور گرديد كه بايرن قادر به فسخ قرارداد بود و تمام باشگاه هاي حاضر در رقابت هاي «بوندس ليگا» به اين امر اعتراض نمودند و طي نامه اي طول و دراز به فدراسيون فوتبال آلمان DFB از اين عملكرد ابراز شكايت و نارضايتي نمودند.
سپس در ۹ دسامبر ۲۰۰۰ مسئولان بايرن و مديران ارشد «كرش» تشكيل جلسه دادند. از سوي بايرن هيأتي با نام هاي اولي هوينس مديريت باشگاه، مدير فني «كارل هوفنر» و مديريت اسبق اين تيم يعني «فريتز شزر» حضور داشتند و از سوي شركت چندرسانه اي «كرش» نمايندگان ارشد اين مؤسسه يعني «ديترهان» و «اشتفان زيفر» به جلسه آمده بودند و طبق توافق طرفين قرارداد امضاء گرديد. در متن اصلي اين قرارداد ذكر گرديده بود كه بايرن بين فصل  هاي ۲۰۰۱ - ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴ مبلغي در حدود ۱۰ ميليون پوند براي هر سال و در فصل آخر يعني ۲۰۰۵ مبلغي معادل ۱۵ ميليون پوند از حق پخش تلويزيوني بازيهاي اين تيم نصيبش خواهد شد و اين مؤسسه متعهد به پرداخت مبلغي در حدود ۵ ميليون پوند شده بود. اما «شركت كرش» كه با مشكلات مالي جديد مواجه شده بود تنها ۲۸ ميليون پوند به باشگاه «بايرن مونيخ» پرداخت نمود و شروع مشكل از اينجا بود.
در طي اين بحران مسئولان فدراسيون از تمام تيم هاي حاضر در بوندس ليگا خواستند تا كپي قرارداد و شرايط آن را با شركت رسانه اي «كرش» به فدراسيون ارسال نمايند، اما مسئولان بايرن از اين كار صرف نظر كردند و حتي هيچ صحبتي از بدهي اين شركت با باشگاهشان نيز نكردند و با توجه به تبصره اي كه در يكي از بندهاي قرارداد ذكر شده بود كه مسئولان بايرن در چنين شرايطي قادر به فسخ قرارداد مي شدند و اينجا بود كه مديران «كرش» به عاقبت كار فكر نكرده بودند، بايرن ادعاي خسارت نمود و اوضاع گره كورتري خورد.
000576.jpg

نماينده شركت «كرش» «ديترهان» اينگونه مي گويد: ما سعي كرديم تا مسئولان «بايرن» را از انجام چنين عملي منع كنيم زيرا حاضر بوديم براي عمل به تعهداتمان بازيهاي اين تيم را به گونه اي ديگر به روي آنتن ببريم و اين جزيي از قرارداد ما بود و آقاي هوينس اين را به درستي مي دانست و به اين راحتي ها حاضر به فروشي ارزان تر نبود.
«رودي آسوور» مديريت شالكه نيز به اعتراض و با حمايت از ساير باشگاه ها در مصاحبه مطبوعاتي عنوان نمود كه چنانچه مجمع ليگ و مسئولان ليگ بر عليه بايرن رأي بدهند همه از اين باشگاه شكايت خواهند كرد، آنها باز هم از نفوذ خود در راههاي منفي و غيرقانوني استفاده نمودند و اين صحبت ها در حالي مطرح مي گرديد كه مديران ارشد بايرن چنين ادعاهايي را مرتباً تكذيب مي كردند.
از طرفي ديگر رياست فدراسيون فوتبال آلمان (DFB) يعني آقاي «گرهارد ماير وورفل در» در نشست مسئولان و مديران باشگاه هاي حاضر در ليگ و در حالي كه در كنار «اولي هوينس» نشسته بود به پشت ميكرون رفت و ذكر كرد: من به مسئله كوچك و پيش پا افتاده اي اشاره نمي كنم، آنها قرارداد محرمانه اي با يكديگر امضاء كردند و اين خارج از چهارچوب قوانين ليگ است و با تمام شبهاتي كه وجود دارد بايد بگويم سود اين كار به جيب آقاي «هوينس» رفت.
از طرفي «فرانتس بكن باوئر كه ديگر هيچ جاي دفاعي نمي ديد عنوان نمود كه ما اشتباه بزرگي را مرتكب شديم و نبايد اين مسئله را مخفي نگاه مي داشتيم.
مدير اجرايي، يعني رومينيگه اظهار داشت كه اين مسئله به دليل نوعي پرداخت دوجانبه بين ما و مسئولان «كرش» بوجود آمد و به عقيده من فدراسيون فوتبال بي دليل به اين مسئله دامن مي زند.
اما در اين قرارداد نكته اي ذكر شده بود كه شركت «كرش» مي بايست ميزاني از مبلغ قرارداد بسته شده بين، بالاك، ذي روبرتو و دايسلر با باشگاه «بايرن مونيخ» را پرداخت مي نمود كه تنها به اين تعهدات خود در تابستان سال گذشته عمل نموده بود و «هوينس» در اين باره مي گويد: قبل از ورشكستي اين شركت ما حدود ۱۴ ميليون پوند از آنها دريافت نموديم و اين در حالي بود كه نيمي از اين مبلغ براي ماليات برداشته شد.
البته ما خودمان قادر به خريد اين بازيكنان بوديم اما نمي توانستيم خسارتي را كه ليگ به ما وارد كرده را پرداخت كنيم زيرا در اين صورت بايد دو برابر مبالغ كنوني به بازيكنانمان حقوق مي داديم و اين سرفصل يك بحران  مالي بزرگ بود.
000534.jpg

به هر صورت سرانجام دادگاهي در شهر برلين باشگاه بايرن مونيخ و مسئولان ليگ را محكوم به پرداخت جريمه به فدراسيون فوتبال آلمان نمود و كليه باشگاهها از شكايت خود مبني بر حركت غيرورزشي و غيرقانوني بايرن صرف نظر نمودند و حتي مدير هامبورگ «فرانك ماكرود» عنوان كرد كه به علاوه جريمه بايد عنوان و جام قهرماني سال ۲۰۰۱ از باشگاه «بايرن مونيخ» پس گرفته شود. به هر صورت موضوع خاتمه يافت، «بكن باوئر» بر سر ميز خود براي اداره رقابت هاي جام جهاني ۲۰۰۶ و «هوينس و رومينيگه» به جلسه۱۴- G بازگشتند و «بايرن» با نفوذ خود همانند يوونتوس در ايتاليا باز بر مسند قدرت تكيه زد و قهرماني امسال را نيز به خانه برد، يك قهرماني شيرين اما بي رونق تر از هميشه!!!
مسيح فرزانه

كالچو در انتظار قهرمان
توريني ها مدعي فوتبال اروپا و ايتاليا
000510.jpg
گروه ورزشي: ۳ تيم مدعي فوتبال ايتاليا يوونتوس، اينتر و آث ميلان اين هفته در يك آزمون سخت بايد دو بازي در چارچوب كالچو ايتاليا و ليگ قهرمانان برگزار كنند.
در رقابت  هاي ايتاليا با نتايجي كه هفته پيش رقم خورد، باز هم يووه فاصله خود را با ساير تيم ها بيشتر كرد تا درصد قهرماني اين تيم بيش از پيش افزايش يابد. شكست آث ميلان و تساوي اينتر فاصله يوونتوس را با اين دو تيم به اختلاف (۸) امتياز رساند.
حال اگر يوونتوس اين هفته لاتزيو را در رم مغلوب كند و اينتر نتواند در مقابل آتالانتا به برتري برسد قهرماني يووه حتمي مي شود. حتي كسب مساوي در اين ديدار نيز نمي تواند باعث نجات اينتر شود.
آث ميلان با پذيراي شكست هفته پيش ديگر شانس قهرماني در كالچو را از دست داد تا تنها به فكر كسب عنوان دوم باشد و بتواند در مرحله مقدماتي جام باشگاههاي اروپا حاضر شود.
تيم هاي اينتر و آث ميلان بعد از بازي هاي يكشنبه خود را براي نبرد سرنوشت ساز در ليگ قهرمانان آماده مي كنند. از سوي ديگر يوونتوس بايد بار سفر را به سوي مادريد ببندد تا در سرزمين شاهزاده ها با رئال مادريد روبرو شود.
بازي هاي ۴ هفته پاياني كالچو به طور همزمان و در يك روز برگزار مي شود.
هفته سي و يكم روز يكشنبه فردا آغاز مي شود. ديدار مهم اين هفته اختصاص به بازي يوونتوس با لاتزيو دارد. در بازي رفت يوونتوس دو بر يك در دل آلپي شكست خورده و اكنون در صدد جبران نتيجه بازي رفت است.
از سال ۱۹۹۹ تاكنون تيم هاي يوونتوس و لاتزيو ده بازي با يكديگر انجام داده اند كه طي آن لاتزيو در ۵ بازي و يوونتوس تنها در ۲ بازي به برتري رسيده و ۳ بازي نيز برنده اي نداشت.
آخرين برتري يوونتوس در رم به سال ۹۹ برمي گردد كه يوونتوس سه بر يك حريفش را مغلوب كرد. البته از سال ۲۰۰۰ تاكنون نيز يووه ديگر موفق به پيروزي برابر لاتزيو نشده است.
اين پيروزي براي يوونتوس حكم مرگ و زندگي را دارد چون در صورت رسيدن به برتري در اين بازي حكم قهرماني اين فصل را صادر مي كند.
الساندرو دل پيرو كه هفته پيش تعداد گلهاي خود را به ۱۰۰ رساند تاكنون ۴ گل براي تيم يوونتوس مقابل لاتزيو به ثمر رسانده است. اما در تيم رقيب سيمونه، فيوره و مانچيني هر كدام ۲ گل براي لاتزيو برابر يوونتوس زده اند.
حضور دوباره ديويد ترزگه در تركيب يوونتوس ليپي را بسيار خوشحال كرده تا زوج خط حمله اش با دل پيرو تكميل شود.
پاول ندود به عنوان هافبك نفوذي در زمان حمله به اين منطقه اضافه مي شود در خط مياني داويدز، تئودور، كامدرانزي و در خط دفاع نيز پسوتو، مونترو، ايوليانو و زامبروتا انجام وظيفه مي كنند.
جيان لوئيجي بوفون در آخرين نقطه دفاعي درون دروازه مي ايستد. در اين بازي چيرو فرارا غايب بزرگ خط دفاعي يوونتوس است.
اين تيم در سه هفته پاياني بعد از اين ديدار به ترتيب با پروجا در تورين، با رجيانا در خانه حريف و كيه وو در تورين ديدار خواهد داشت.
لاتزيو با انگيزه هاي متفاوت
لاتزيو تيم چهارم جدول با انگيزه هاي متفاوت به ديدار گورخرهاي تورين مي رود.
اين تيم در ۱۵ بازي خانگي تنها ۶ پيروزي داشته و ۲ باخت نيز در پرونده اين تيم به ثبت رسيده است. لاتزيو با ۵۳ امتياز در مكان چهارم قرار دارد و براي اينكه بتواند يكي از سهميه هاي اروپايي را از آن خود كند بايد بووه را با تمام ستارگانش در رم مدفون كند.
روبرتو مانچيني ضمن دشوار دانستن بازي با يوونتوس گفت: اين تيم اكنون در راه قهرماني قرار دارد و غلبه بر آن كار آساني نخواهد بود. ما براي اينكه موقعيت خود را در جدول بهبود بخشيم با تمام توان در اين ديدار ظاهر مي شويم تا بلكه از حريف سختكوش مان امتياز بگيريم.
در اين بازي مانچيني با پروتزي درون دروازه، استام، نگرو، ميهايلوويچ و خاوالي در خط دفاع كاسترومان، سيمونه، استانكوويچ و فيوره در خط مياني و كورادي به همراه لوپز در خط حمله با سيستم ۲-۴-۴ به مصاف حريف مي رود.
مانچيني دو تك خال خود در خط حمله به نام هاي كيدزا و اينزاگي را به عنوان ذخيره هاي خطرناك بسته به شرايط بازي به ميدان مي آورد.
اينتر در گرداب برگامو
با توقف اينتر مقابل رم شانس قهرماني اين تيم به حداقل رسيد. شاگردان كوپر يك هفته پركار را در پيش دارند و فردا در گرداب برگامو به مصاف آتالانتا مي رود.
اينتر در اين بازي به اندازه يك تيم بازيكن آسيب ديده دارد. كوكو، ويري، باتيستوتا، كاناوارو، كالون، آلميدا، نقولا و... از جمله اين نفرات هستند كه در حساسترين زمان از همراهي مشكي و آبي پوشان محروم مي باشند.
علاوه بر اين نفرات كريستيانو زانتي و ايوان كوردوبا هم به دليل دو اخطاره بودن حسرت بازي كردن را مي خورند.
۱۱ بازيكن كوپر در اين ديدار عبارتند از: تولدو، خاويرزانتي، گامارا، ماتاراتزي، ياسكواله، كونسه سائو، دي بياجو، امره، دلمات، كرسپوو ركوبا ...
اينتري ها در بازي  هاي خارج از خانه ۵ بار تاكنون شكست خورده اند و در ۸ بازي پيروز زمين مسابقه را ترك كردند. در آن سوي ميدان آتالانتا با ۳۰ امتياز روي لبه پرتگاه راه مي رود و هر لحظه امكان سقوط دارد. اين تيم در بازي هاي خانگي تنها
۴ بار موفق به شكست حريفان  شده است كه همين موضوع شهامت اينتر را برابر آتالانتا بيشتر مي كند. در بازي رفت اينتر در سن سيرو با يك گل به پيروزي رسيد. از سال ۱۹۹۶ تاكنون اين دو تيم ۹ بار به ديدار هم رفتند كه حاصل آن ۷ پيروزي براي اينتر و يك برد براي آتالانتا بوده است و تنها در يك بازي دو تيم به تساوي رسيده  اند.
آخرين پيروزي اينتر برابر حريف نيز به سال ۲۰۰۱ برمي گردد كه در يك بازي پرگل به برتري چهار بر دو رسيد. كريستين ويري بهترين مهاجم اينتر تاكنون بوده كه به تنهايي
۵ گل به ثمر رسانده است.
آتالانتا براي اينكه از منطقه قرمز جدول دور شود با يك شگفتي بايد اينتر را مغلوب كند كه اين خود كمك شاياني است تا يووه زودتر بيست و هفتمين عنوان قهرماني اش را جشن بگيرد.
در ساير بازي  هاي اين هفته آث ميلان با كومو، كيه وو با پياچنزا، مودنا با امپولي، پارما با بولونا، پروجا با برشيا، رجيانا با رم و تورينو با اودينزه ديدار مي كنند.

فوتبال خارجي
فوتبال داخلي
واليبال
گوناگون
|  فوتبال داخلي  |  فوتبال خارجي  |  واليبال  |  گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |