شنبه ۱۳ ارديبهشت۱۳۸۲ - شماره ۳۰۳۹-MAY,3.2003
قدرداني سفير ايران در اسپانيا از موفقيت كشتي گيران دانشجو
در پي حضور چشمگير تيم كشتي آزاد دانشگاه آزاد اسلامي در رقابت هاي بين المللي مادريد اسپانيا كه در آن تيم اعزامي ايران صاحب ۹ مدال طلا در كشتي آزاد و فرنگي شد از سوي سيدحسن شفتي سفير جمهوري اسلامي ايران در اسپانيا پيام تبريكي خطاب به دكتر عبدالله جاسبي رئيس دانشگاه آزاد اسلامي مخابره شده است. در اين پيام مراتب قدرداني اين نمايندگي به مديران، مربيان و دانشجويان ابلاغ شده است.

نظارت بر مربيان شنا و واترپلو
در جلسه كميته فني واترپلو فدراسيون شنا، شيرجه و واترپلو بر كنترل غيرمنتظره و غيرعلني بر عملكرد مربيان اردوها و پايگاه هاي قهرماني واترپلو سراسر كشور تأكيد شد.
در اين جلسه كه در محل فدراسيون شنا برپا شد، اعضاي كميته فني واترپلو، با اشاره به لزوم كنترل كيفي تمرينات، ايجاد نظم و انضباط در اردوها، بررسي ميزان فعاليت ها و هماهنگ نمودن نحوه تمرينات تصميم گرفته شد كه ناظريني از سوي اين كميته انتخاب شوند و بر عملكرد مربيان در اردوها و پايگاه ها نظارت داشته باشند.

علم، ورزش، سلامتي منتشر شد
000585.jpg
گروه ورزشي: اولين نشريه علمي ورزشي اداره كل تربيت بدني با نام علم، ورزش، سلامتي منتشر شد. در اولين شماره اين نشريه كه در ۳۴ صفحه انتشار يافته است مقالات گوناگوني با عناوين ورزش و زن، مسئوليت مدني در ورزش، فوايد ورزش ايروبيك و... به چاپ رسيده است. اين نشريه مي تواند منبع مناسب و تخصصي براي دانشجويان و علاقه مندان ورزش باشد.

كلام كاتب ورزش
درك مفاهيم
راه روشن آينده
000558.jpg

سازمان تربيت بدني راه خود را مي رود. طراحي هاي ورزش را بايد يك به يك پياده كرد. گوش به حرفهاي صد تايه غاز نبايد داد. از اين جماعت منفي باف و هميشه مخالف و ايستاده در ته جاده ورزش نبايد نگران بود. مهندس مهر عليزاده مصلحت چرا؟ اگر كارها و برنامه ها سنجيده و حساب شده است، نگران نشريات دشنام هاي ده هزار تا تيراژي نباشيد. ورزش راه  درازي در پيش دارد، ورزش با اين قلم و آن قلم اينور و آنور نمي شود. اعتماد و اعتقاد بايد به اشخاصي داشت كه رفتار و كردارشان ثابت  شده است و براي رسيدن به پست و مقام متوسل به هزاران وسيله ظاهري نشده اند.

مهندس عزيز نگاهي به جهان و ايران بياندازيد تا دريابيد اين پديده چه گستردگي دارد و به چه روشن بيني هايي نيازمند است. ورزش را با هجمه هاي عقب مانده سنخيتي نيست، به آينده بنگريد!!


000519.jpg

آنكه رفت، آنكه مي ماند!
- فكر نمي كنيد، اوضاع فوتبال كمي درهم ريخته و رنگارنگ شده است. مربي خارجي استقلال سرنگون مي شود و يك جوان  ترگل ورگل و آقامنش جانشين وي مي شود. يعني مربي خارجي هيچ!! پرسپوليس در به در دنبال يك مربي خارجي است، اشميت را مي آورد، اما راضي نيست و يك بزرگتر با آرم خارجي مي خواهد. يادمان باشد كه پرسپوليس پروين را دارد. پروين سرمربي تيم ملي بوده و اتفاقاً قهرمان آسيا هم شده است (سال ۱۹۹۰). استقلال هم پورحيدري را دارد كه او هم تيم ملي را به مقام قهرماني رسانده است (سال ۱۹۹۸). در واقع دو مربي داخلي و ايراني كه قادر بوده اند، تيم ملي را در بازيهاي آسيايي و جام ملت ها ي آسيا به مقام قهرماني برسانند. اما در شرايط فعلي پرسپوليس بدنبال مربي خارجي است و استقلال نيز چشم به برنامه  مديران جديد دارد تا يكي از مربيان بزرگ خارجي را به استخدام در آورد.


000594.jpg

اين تضاد را چگونه در فوتبال هضم كنيم. خارجي يا داخلي؟ علم يا تجربه؟ پروين و پورحيدري يا اشميت و كخ؟ آنكه رفت، آنكه مي ماند.!! درك مفاهيم اين تفاوت ها در فوتبال براي ما خيلي دشوار است.
جسارت آبي ها!
اين فدراسيون شنا هم براي خود حكايت ها دارد. جاده هاي بسيار فراخ و باريكي را طي كرده است تا به نقطه امروزي رسيده است. اينجا فضا باز باز است دشت و روشني هوا كه همه چيز در پهنه اش پيداست. اتفاقاً فدراسيون شنا به اين برداشت رسيده است كه با صراحت و صداقت مي توان بهتر كار كرد، با مردم و دوستان مطبوعاتي آسانتر مي توان هماهنگ شد و به نتيجه رسيد. اين شهامت فدراسيون شنا را به فال نيك مي گيريم كه از پرويز هدايت دعوت به عمل مي آورد و تمام آن ابرهاي تيره را پس مي زند و يكي از بزرگترين و مهربانترين مربيان شنا را به خدمت مي گيرد.

000528.jpg


اين جسارت را در پرونده فدراسيون شنا با خط زيبا مي نويسيم. مبارك است فدراسيون آبي ها راه افتاده است!!



رسمي، جدي و مردمي

000513.jpg

در فدراسيون كشتي همه جمع شده اند تا به نوعي به حاج محمد كمك كنند. همه مي دانند او به اين رشته عشق مي ورزد، دلش براي كشتي مي سوزد و اعتقاد به كار گروهي دارد. واهمه اي از اينكه بزرگان را در كنار خود حفظ كند ندارد. از دكتر گرفته تا يك كارگر ساده. هر كس اهل كشتي است در فدراسيون به رويش باز است. مي گويند حاجي خيلي خاكي كار مي كند. مي گويند حاجي اهل قيافه و تكبر نيست. مي گويند حاجي به ميز و پست و مقام فكر نمي كند. مي خواهد كار كند، كشتي را يه جور ديگه دوست دارد. آيا در شرايط فعلي براي كشتي به كدام شيوه بايد كار كرد؟ رسمي و جدي يا مردمي و گروهي؟ حاجي به روش دوم اعتقاد دارد، ضمن اينكه رسميت مسائل را نيز درك مي كند و به وقت خود جدي است. خيلي هم جدي!!!


گوناگون
فوتبال داخلي
فوتبال خارجي
واليبال
|  فوتبال داخلي  |  فوتبال خارجي  |  واليبال  |  گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |