سه شنبه ۱۷ تير ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۱۰۰
Infor.htm
مايكروسافت كتاب  الكترونيكي هديه مي دهد
002270.jpg
در حركتي تازه به منظور گسترش هرچه بيشتر استفاده از برنامه Reader شركت مايكرو سافت، اين شركت هفته گذشته اعلام نمود كه در يك دوره ۲۰ هفته اي بهترين عناوين كتاب هاي الكترونيكي را به صورت رايگان جهت دان لود در اختيار خواهد گذاشت.
اگرچه مايكروسافت پيش از اين نيز چنين اقداماتي جهت تبليغ برنامه Reader خود انجام داده بود، حركت اخير بزرگترين مانور تبليغاتي اين شركت به شمار مي آيد.
مايكروسافت اين رويه را جهت پيشي  گرفتن بر برنامه Reader ساخت شركت Adobe يعني Acrobat انجام مي دهد.
مدير بخش محصولات eReading شركت مايكروسافت، كليف گورن در اين رابطه گفت: «تجربه خواندن الكترونيكي چنان جذاب است كه با يك بار انجام آن خواننده رضايت كسب نموده و به آن انس پيدا مي كند. با اين حال ما قصد داريم تا مردم را بيشتر با اين فناوري آشنا كنيم.»
برنامه Reader شركت مايكرو سافت در آگوست سال ۲۰۰۰ معرفي شد و از آن زمان تاكنون ۶ ميليون نسخه از آن دان لود شده است. مايكروسافت سال گذشته Reader 2.0 را به همراه كاتولوگي از كتاب هاي الكترونيك در دسترس براي اين نرم افزار، معرفي نمود.
طي اين برنامه ۵ ماهه كاربران مي توانند هر هفته ۳ عنوان كتاب الكترونيك را از سايت شركت مايكروسافت از طريق رايانه جيبي، كيفي و يا رايانه خود دان لود نمايند.
حدود ۶۰ تا ۷۰ درصد خريداران كتاب هاي الكترونيك از فناوري پاكت پي سي مايكروسافت استفاده مي كنند.اين فناوري تقريباً به عنوان يك سيستم عامل در دستگاه هايي چون دستيارهاي ديجيتال و رايانه هاي كيفي از سوي ديگر شركت ها به كار مي رود.

داوينچي ، ربات جراح
002275.jpg
جيمي چنگ كه يك بازنشسته است فوريه جاري زير تيغ جراحي رفت و عمل پروستات رويش انجام شد. در اين عمل جراحي چيزي متفاوت وجود داشت و آن عدم دخالت انسان بود.
او يكي از شش بيماري محسوب مي شود كه تاكنون در بيمارستان SGH سنگاپور زير تيغ جراحي يك جراح ۲/۱ ميليون دلاري رفته اند. تعجب نكنيد اين جراح در حقيقت يك ربات است. اين ربات نامش از دانشمند، نقاش، مهندس و معمار قرن پانزدهم لئوناردو داوينچي گرفته شده و سيستم جراحي داوينچي نام دارد.
آقاي چانگ كه ۶۳ سال سن دارد از كوالالامپور به اين بيمارستان رفت تا توسط دستان ماهر اين جراح كه راجع به آن شنيده بود تحت معالجه قرار گيرد. او هرگز فكر نمي كرد كه انگشتان چنگال شكل يك ربات او را لمس نموده و مورد جراحي قرار دهد. او گفت: «دكتر به من همه چيز را توضيح داد و من تصميم گرفتم كه بدون معطلي اين كار را انجام دهم.»
دوره بهبودي پس از عمل وي به جاي ۱۰ روز كه در عمل پروستات متداول است تنها چهار روز بود. شكاف ايجاد شده براي انجام عمل نيز بسيار كوچكتر از محل جراحي در جراحي هاي متداول پروستات مي باشد. هزينه عمل جراحي براي بيماران داخلي و توصيه شده حدود سه هزار دلار است در حاليكه هزينه جراحي بيماران خارجي ممكن است تا ۱۱ هزار دلار نيز برسد.
پزشكان بيمارستان SGH اميدوارند كه مرحله آزمايشي داوينچي موفقيت آميزتر از ربات پيشين ساخت بيمارستان دانشگاه ملي NUH كه زئوس نام دارد، باشد. پيش بيني مي شود در آينده شاهد حضور ربات هاي متعدد ي در اتاق  هاي عمل باشيم.

براي اولين بار اتفاق افتاد
تسلط رايانه هاي كيفي بر بازار رايانه ها
002285.jpg
براي اولين بار فروش رايانه هاي كيفي از رايانه هاي معمولي روميزي در بازارهاي رايانه اي جلو زد. طبق بررسي گروه تحقيقات NPD ، ۵۴درصد از تمامي رايانه هاي فروخته شده در بازار رايانه ها در ماه مه گذشته رايانه هاي كيفي بوده اند.
خريداران يك چهارم ميليارد دلار را در اين مدت صرف خريد رايانه هاي قابل حمل كيفي نموده اند.
اين در حالي است كه در ماه ژانويه سال ۲۰۰۲ تنها ۲۵ درصد از فروش رايانه ها مربوط به رايانه هاي كيفي بوده است.
از مهمترين دلايل افزايش فروش رايانه هاي قابل حمل مي توان به كاهش چشمگير قيمت اين نوع رايانه ها اشاره نمود. اكنون مي توان يك رايانه قابل حمل با كيفيت را زير ۱۳۰۰ دلار خريداري نمود. نتايج تحقيقات NPD همچنين مبين اين مطلب است كه خريد نمايشگرهاي LCD در ماه مه بيشتر از نوع CRT بوده است و فروش اين نوع نمايشگرها رشد قابل توجهي داشته است.
۵۲ درصد از نمايشگرهاي خريداري شده در اين ماه از نوع LCD بوده اند. اين در حالي است كه در ماه مه سال گذشته، سهم نمايشگرهاي LCD از بازار تنها ۲۲ درصد بوده است.
كاهش قيمت نمايشگرهاي LCD و افزايش علاقه خريداران به داشتن اين نوع نمايشگرها عوامل مهمي در افزايش فروش اين نوع نمايشگرها به شمار مي آيند.
بزرگتر شدن اندازه صفحه اين نمايشگرها و كاهش مداوم قيمت آنها، اين نوع نمايشگرها را با اقبال عمومي بيشتري روبه رو خواهد نمود.

اجراي طرح دولت الكترونيكي در كشور
002280.jpg
معاون  كل  وزير امور اقتصاد و دارايي  از طراحي  ساختار دولت  الكترونيكي  در كشور خبر داد و گفت : ارائه  خدمات  با هزينه  كمتر و اثربخشي  بيشتر مهمترين  ويژگي  دولت  الكترونيكي  است. 
به  گزارش  خبرنگار اقتصادي  واحد مركزي  خبر، مهدي  كرباسيان  در همايش  تجارت  الكترونيكي  با اشاره  به  طراحي  سيستم  دولت  الكترونيكي  در وزارت  امور اقتصاد و دارايي  گفت : اجرا و گسترش  سيستم  دولت  الكترونيكي  به  نفع  مردم ، بنگاههاي  اقتصادي  و دولت  است  .
معاون  كل  وزارت  امور اقتصادي  و دارايي  توسعه  بانك  بيمه اي  و گمرك  الكترونيكي  را از ديگر اهداف  و برنامه هاي  سيستم  دولت  الكترونيكي  برشمرد و گفت : تاكنون  براي  مكانيزه كردن  بخش  هاي  بيمه  و گمرك تلاش هاي  فراواني  شده  است ، اما در بخش  نظام  بانكي  با عقب  ماندگي هاي  فراواني  روبرو هستيم .
كرباسيان  با اشاره  به  عقب ماندگي  هاي  اقتصاد كشور از نظر تجهيز به  سيستم  هاي  الكترونيكي  گفت : انحصاري  بودن  اقتصاد، حضور نداشتن  بخش  خصوصي  و دولتي  بودن  شبكه  مخابراتي  كشور مهمترين  عوامل  بازدارنده  در دستيابي  به  اقتصاد و تجارت  الكترونيكي  در كشور است .
وي  توسعه  نيافتگي  فرهنگي  در استفاده  از رايانه  را نيز در گسترش نيافتن  اقتصاد و تجارت  الكترونيكي  موثر دانست  و گفت : بسياري  از مديران  كشور به  اهميت  استفاده  از سيستم  هاي  رايانه اي  در حوزه  فعاليت  و مديريت  خود توجه  كافي  ندارند، در حالي  كه  در شرايط كنوني  استفاده  از رايانه  و سيستم  هاي  رايانه اي  يك  ضرورت  است .
كرباسيان  با اشاره  به  عقب ماندگي هاي  نظام  بانكي  كشور گفت : در سال ۷۱ شركت  انفورماتيك ، الكترونيكي  كردن  شبكه  بانكي  كشور را به  عهده گرفت ، اما به  دليل  انحصاري  بودن  اجراي  اين  طرح  و نيز تمايل  نداشتن  بانكهاي  تجاري،  طرح  مذكور اجرا نشد، اما در شرايط كنوني  انحصار شركت  انفورماتيك  برداشته  شده  و بانكها تلاش  وسيعي  را براي  اصلاح  سيستم  انجام  دادند و امكانات  مخابراتي  نيز در دست  تجهيز است .

بازيافت ، دردسر تازه Dell
002290.jpg
شركت Dell روز پنج شنبه اعلام نمود كه قرارداد خود با يكي از شركت هاي پيمانكار كه كارهاي بازيافت اين شركت را انجام مي داده را لغو كرده و با دو شركت جديد براي واگذاري اين امر به آنها قرارداد منعقد نموده است.
شركت UNICOR پيش از اين طي قراردادي كه با Dell داشت بازيافت دستگاه هاي رايانه  از رده خارج اين شركت را انجام مي داد. اين شركت كه تقريباً دولتي مي باشد از محكومين زندان جهت انجام كارهاي درآمدزا استفاده مي كند. نوع انجام عمل بازيافت توسط اين شركت به گونه اي بوده است كه كارگران به هنگام جدا نمودن قطعات قابل استفاده رايانه هاي اسقاط شده و درآوردن اجزاء سالم  آنها در معرض مواد شيميايي خطرناكي قرار مي گرفتند.
درز نمودن اين گزارش در محافل خبري فرصت خوبي به رقيبان شركت Dell داد تا در جنگ بر سر بازار رايانه هايي شخصي حربه اي تازه به دست آورند.Hp كه خود را دوستدار محيط زيست وبهترين بازيافت كننده مي داند نيز از شيوع اين خبر چندان هم ناخشنود نشد.
مقامات شركت Dell مي گويند علت كنار گذاشتن اين پيمانكار سؤال هاي روبه افزايش مشتريان در مورد علت استفاده از زندانيان جهت انجام عمل بازيافت نبوده است و نرخ بالاتر خدمات شركت UNICOR دليل اصلي اين امر مي باشد. با توجه به پايين آمدن نرخ خدمات ديگر شركت ها و عدم رضايت از نوع سرويس دهي شركت  UNICOR، Dell تصميم به تغيير پيمانكار خود گرفته است.
اين شركت هفته گذشته اعلام نمود كه به منظور بهبود شرايط اقتصادي، جلب رضايت مشتريان در بازيافت رايانه ها و از دور خارج نمودن رايانه هاي قديمي به نحوي كه كمترين ضرر را به محيط زيست وارد كنند، شبكه اي ملي از بازيافت كنندگان مورد تأييد تشكيل خواهد داد.
حداقل ۲۵ ايالت آمريكا سياست هاي تدوين شده اي در امر بازيافت رايانه ها، تلويزيون ها و وسايل الكتريكي و الكترونيكي ديگر دارند. طبق گفته مقامات رسمي بزرگترين مشكل در زباله هاي رايانه  اي CRT نمايشگرها و قلعي است كه در ساخت مادر بردها به كار رفته است.
شركت Dell چنانچه مشتريان خود رايانه  از رده خارجشان را به اين شركت بفرستند آنها را بدون هيچ هزينه اي بازيافت مي كند.

ارتش آمريكا با همكاري دانشگاه به امنيت شبكه هاي نظامي مي انديشد
002295.jpg
جهت جلوگيري از نفوذ به شبكه هاي نظامي، ارتش آمريكا در حال انجام يك پروژه تحقيقاتي است كه در دانشگاه ايلينويز در حال انجام است و هدف آن بالا بردن امنيت رايانه ها و سيستم هاي ميدان جنگ و سيستم هاي ارتباطي مي باشد.
مسئولان مركز ملي كاربردهاي ابررايانه (NCSA) اعلام نموده اند كه از مركز تحقيقات نيروي دريايي ۷/۵ ميليون دلار دريافت كرده اند تا يك مركز تحقيقاتي جديد بنا كنند و در آن به مطالعه بر روي فناوري هاي جديد براي مقابله با هكرهاي دشمن بپردازند.
از پروژه هاي تحقيقاتي ديگر مي توان به ساخت راديوهاي قابل برنامه ريزي از راه دور و بهبود روش هاي نظارت بر ميدان جنگ اشاره نمود.
NCSA در حقيقت يك مركز كارآمد است كه وظيفه توسعه شبكه هاي رايانه اي و فناوري اطلاعات دولت و صنايع را بر عهده دارد. توسعه دهندگان نرم افزار سعي دارند تا بهترين روش تبادل اطلاعات بين نيروهاي ارتش بدون نگراني از امكان شنود را پيدا كنند.
دولت همچنين در پي فناوري اي است كه توسط آن به سرعت زمان و چگونگي حمله به يك شبكه را تشخيص دهد.
آنها همچنين بخشي از تحقيقات خود را بر روي حسگر هايي متمركز كرده اند كه در هنگام جنگ شرايط محيطي محل وقوع نبرد را نظارت نموده و گزارش مي كنند.
چنانچه اين حسگرها درست عمل كنند و ايمن باشند مي توان مطمئن بود كه دشمن نخواهد توانست تا اطلاعات گمراه كننده اي را از طريق آنها ارسال كند.
ساخت سيستم هاي راديويي قابل حمل و برنامه ريزي نيز از ديگر محورهاي اصلي اين پروژه ها به شمار مي آيد. به جاي استفاده از سخت افزارهاي الكترونيك جهت كنترل فركانس راديويي مي توان آن را از راه دور و توسط نرم افزار رايانه اي برنامه ريزي نمود.
اين روش مطمئن و قابل اعتماد است چرا كه در صورت آگاهي دشمن از فركانس برنامه ريزي شده مي توان از طريق نرم افزار به سرعت آن را تغيير داد.

مايكروسافت مشاغل بيشتري در هند ايجاد مي كند
شركت مايكروسافت آمريكا مشاغل رايانه اي بيشتري را در مناطق تگزاس و كاروليناي شمالي به هند منتقل مي كند.
اين اقدام مايكروسافت در شرايطي صورت مي پذيرد كه در داخل آمريكا مخالفت ها با انتقال مشاغل تكنولوژيك جديد به ديگر كشورها و از جمله هند در حال افزايش است. شركت مايكروسافت هنوز تصميم مشخصي در خصوص شمار مشاغلي كه به هند انتقال داده خواهد شد اتخاذ نكرده است.با اين حال يك اتحاديه كارگري آمريكا ضمن انتقاد از اين برنامه مايكروسافت اعلام كرد، صدها شغل وابسته به مايكروسافت در كشور از ميان خواهد رفت. استيسي دريك، سخنگوي مايكروسافت گفت: جزئيات بيشتر درخصوص انتقال مشاغل به هند در پي مشخص شدن نتايج آزمايشات ما در يك مركز ايجاد شده در بنگلور هند، اعلام خواهد شد. شركت هاي رايانه اي مايكروسافت، آي بي ام، اينتل و اوراكل در سال هاي اخير براي بهره گيري از مزيت موجود نيروي كار آموزش ديده و ارزان در هند، حضور خود را در بازار اين كشور افزايش داده اند.

خبرهاي كوتاه
دستكش هاي ويژه آموزش زبان اشاره
يك مبتكر مكزيكي در آمريكا دستكشهاي ويژه آموزش زبان اشاره ابداع كرد. به گزارش تلويزيون بي بي سي، يك دانشمند مكزيكي در دانشگاه جرج تاون آمريكا دستكشي الكترونيكي ساخته است كه در آن زبان اشاره آمريكايي به صورت شفاهي بيان مي شود.
اين دستكش الكترونيكي اشاره هاي دست را حس مي كند و آن را به گفتار الكترونيكي يا متن هاي رايانه اي ترجمه مي كند. از اين دستكش مخصوص مي توان براي آموزش زبان اشاره نيز استفاده كرد.
002455.jpg

راهنماي جامع و كاربردي سخت افزار
دوره سه جلدي راهنماي جامع و كاربردي سخت افزار مطابق با استانداردهاي فني حرفه اي توسط تورج صارمي راد تأليف شده و انتشارات خليج فارس آن را در تيراژ ۵ هزار نسخه به چاپ رسانيده است.
در اين دوره سه جلدي به مطالبي چون حافظه اصلي، حافظه نهان، پردازنده و كمك پردازنده، مادربرد، مونتاژ، كارت هاي صوتي، مودم، پيكربندي  شبكه و كارت هاي شبكه، انواع ديسك گردان ها، چاپگر، صفحه كليد و موش پرداخته شده است. كتاب مذكور داراي كتاب مكملي با نام حل مسائل سخت افزار تأليف آقايان حسن صمدي آذر، مهدي قرباني و شهرام شكوفيان مي باشد كه توسط همان انتشارات و در تيراژ ۲ هزار نسخه روانه بازار شده است.

طرح آمريكا براي ساخت يك سيستم بازبيني شهري
وزارت دفاع آمريكا سرگرم بررسي ساخت يك سيستم بازبيني شهري است كه در آن از هزاران دوربين و رايانه براي رديابي ثبت و تحليل حركت هرگونه خودرو در مناطق استقرار نيروهاي آمريكايي در كشورهاي خارجي استفاده خواهد شد.
اين طرح براي كمك به ارتش آمريكا در حفاظت از جان سربازان در شهرهاي ديگر كشورها طراحي شده است.
كارشناسان و متخصصان آمريكايي مي گويند اين فناوري طبقه بندي نشده به آساني مي تواند براي رديابي آمريكاييها به  كار گرفته شود.
بنابراين گزارش بخش عمده اين طرح يك نرم افزار رايانه اي است كه مي تواند به  طور خودكار اندازه، رنگ، نوع و شماره خودرو و همچنين چهره مسافران و راننده خودرو را مشخص كند.
اين پروژه كه تحت نظارت آژانس پروژه هاي تحقيقات پيشرفته دفاعي آمريكا است به پنتاگون براي توسعه فناوري جديد در مبارزه با تروريسم و صحنه نبرد جنگها در قرن بيست و يكم كمك خواهد كرد.
002460.jpg

Developing Windows-Based Applications With
Visual Basic. NET AND Visual c# .NET
اين كتاب از سري كتاب هاي انتشارات مايكروسافت مي باشد كه براي امتحانات ۳۱۶-۷۰ و ۳۰۶-۷۰ دوره MCSD.NET چاپ شده و حاوي نكات سودمندي براي برنامه نويسان هر دو زبان# C و NET . VBمي باشد.
كتاب مذكور توسط انتشارات عمران و در تيراژ ۲ هزار نسخه (به زبان اصلي) آفست شده است. قيمت نسخه اصلي كتاب حدود۷۰ دلار است، حال آن كه نسخه آفست شده آن در ايران تنها ۴۵۰۰ تومان قيمت گذاري شده است.

كاربران زياد اينترنت فوق سريع در ژاپن
تعداد كاربران رايانه در ژاپن كه از طريق خدمات با سرعت بالا به اينترنت متصل هستند، از مرز ده  ميليون نفر گذشت.
به گزارش بخش فرانسه راديو بين المللي فرانسه، براساس آمار ماه جاري كاربران اينترنت در ژاپن، تعداد كاربراني كه در اين كشور از خدمات فوق  سريع اينترنت استفاده مي كنند در مقايسه با ماه قبل با افزايش ۶۳ هزار نفري به ۴/۱ ميليون نفر رسيد. بدين ترتيب ۲۲ درصد از خانه هاي ژاپني به سرويس هاي اينترنتي فوق  سريع دسترسي دارند. افزون بر اين تعداد كاربران ژاپني كه از طريق اينترنت خطوط تلفن معمولي به اينترنت متصل هستند در ماه جاري به ۹/۷ ميليون نفر رسيد.
002475.jpg

كتاب آموزشي TCP/IP
اين كتاب كه نوشته Bob Willsey و Casad Joe مي باشد توسط آقاي محمد نوروزي ترجمه شده و انتشارات خليج فارس (پخش سهارايانه) آن را در تيراژ ۵ هزار نسخه به چاپ رسانيده است.
كتاب مذكور به معرفي ساده و دقيق TCP/IP براي تازه كاران و كساني كه با اين پروتكل كار كرده اما تمايل دارند درباره آن بيشتر بدانند، مي پردازد.
مطالبي چون TCP/IP چيست؟، TCP/IP چگونه كار مي كند؟، سيستم پروتكلي TCP/IP، مسير ياب ها و پل ها، DNS، مباحث پيشرفته و پياده سازي يك شبكه TCP/IP در اين كتاب قابل مطالعه است.
002485.jpg

UML
كتاب UML از سري كتاب هاي انتشارات Schaumشs بوده و از بهترين كتاب هاي تحليل و طراحي شي ءگرا به شمار مي آيد. اين كتاب توسط انتشارات عمران و در تيراژ سه هزار نسخه (به زبان انگليسي) آفست شده است.
كتاب مذكور نوشته بنت سايمون بوده و از نكات برجسته آن مي توان به بررسي كامل دو پروژه از ابتدا تا انتها و پياده سازي آن با UML اشاره نمود كه اين ويژگي براي علاقه مندان به اين نرم افزار نمونه عملي بسيار مناسبي مي باشد.
قيمت نسخه اصلي كتاب حدود ۱۷ دلار است كه البته نسخه آفست شده قيمت بسيار نازل تري دارد.

دستگاه  اسكنر دستي براي  تشخيص  سرطان  ساخته  شد
002465.jpg
يك  فيزيكدان  ايتاليايي  موفق  به  تكميل  يك  دستگاه  اسكنر دستي  شده  كه مشابه  اسكنرهايي  كه  در فرودگاه  براي  بازرسي  بدني  افراد به  كار مي برند مي  تواند تومورهاي  سرطاني  را شناسايي  كند.
اين  محقق  ايتاليايي  در گذشته  يك  دستگاه  مين  ياب  دستي  براي  شناسايي مين ها و مواد منفجره  پلاستيكي  طراحي  كرده  بود و در جريان  ساخت  اين  دستگاه  به  صرافت  افتاد كه  دستگاه  مشابهي  را براي  شناسايي  تومورهاي  سرطاني طراحي  كند.
به نوشته  هفته  نامه  علمي  «نيو ساينتيست » چاپ  انگلستان  اسكنر ابداعي اين  محقق  شبيه  يك  باتون  متوسط است  كه  آنتن  درون  آن  مي تواند پرتوهاي  مايكروويو با تواتر ۴۰۰ تا ۱۳۵۰ مگاهرتز توليد كند. توان  الكتريكي دستگاه  كمتر از ۱۰۰ ميلي  وات  (يكدهم  وات ) است  كه  به  مراتب  از توان  ۲واتي  تلفنهاي  همراه  كمتر است .
براي  استفاده  از دستگاه  كافي  است  آن  را در اطراف  بدن  شخص  به  حركت  درآورد و حتي نيازي  نيست  كه  شخص  لباس  خود را در آورد. زماني  كه  پرتوهاي  ساطع شده  از دستگاه  با بافتهاي  بدن  برخورد مي كنند در فركانسهاي  معيني  دچار تشديد مي شوند و موجي  توليد مي كنند كه  با موج  اوليه  ارسالي  از دستگاه تداخل  مي كند. ميزان  اين  تداخل  به  وسيله  يك  آنتن  گيرنده  كه  در درون دستگاه  نصب  شده  است  مشخص  مي شود.
اين  اسكنر برخلاف  دستگاه  اسكن  ام  آر آي  تصويري  از اعضاي  بدن  شخص  توليد نمي كند، بلكه  رايانه اي  كه  به  دستگاه  متصل  است  نواري  از امواج  تداخل  را نمايش  مي دهد.
محقق  ايتاليايي  و همكارانش  دريافته اند كه  تومورهاي  سرطاني  الگوهاي تداخلي  قدرتمندي  در اطراف  فركانس  ۴۰۰ مگاهرتز توليد مي كنند. هرچند علت اين  امر براي  محققان  روشن  نيست ، اما چنين  حدس  زده  مي شود كه  ثابت  دي الكتريك  بافتهاي  سرطاني  كه  واحدي  براي  اندازه گيري  ميزان  ميان  الكتريكي است  كه  به  وسيله  بافت  جذب  مي شود، با ثابت  دي  الكتريك  بافتهاي  سالم  تفاوت دارد.
در آزمايشهاي  باليني  كه  با اين  دستگاه  در بيمارستاني  در ميلان  بر روي داوطلبان  به  عمل  آمد، اسكنر جديد موفق  شد در ۹۳ درصد از موارد با دقت وجود تومور را تشخيص  دهد.
در آزمايش  مستقل  ديگري  با استفاده  از اين  دستگاه  براي  تشخيص  سرطان سينه  در خانمها، بازده  موفقيت  اسكنر جديد ۶۶ درصد بود.
محققان  در نظر دارند آزمايشهاي  گسترده تري  براي  شناسايي  انواع سرطانها نظير سرطان  ريه ، معده ، كبد و روده  بزرگ  با اين  دستگاه  به  عمل آورند تا از توانايي  آن  براي  تشخيص  دقيق  سرطانها اطمينان  حاصل  كنند.
بهاي  هر يك  از اين  اسكنرها ۲۰ هزار پوند تعيين  شده  است .

بمب افكن هاي مافوق صوت
002480.jpg
بي بي سي:آمريكا براي ساخت يك هواپيماي بدون سرنشين هايپر سونيك (مافوق صوت) كه قادر به ضربه زدن به هر نقطه اي از جهان  تنها طي دو ساعت است برنامه ريزي مي كند.
هواپيماهاي مافوق صوت قادر هستند با سرعتي معادل پنج برابر سرعت صوت يا سريع تر از آن پرواز كنند. توضيحات اوليه درباره طرح ساخت اين هواپيما كه «اچ سي وي» نام دارد اخيراً در وب سايت اينترنتي «آژانس پروژه هاي تحقيقاتي پيشرفته دفاعي» (دارپا)،يعني سازمان مركزي تحقيقات و توسعه وزارت دفاع آمريكا در معرض ديد قرار داده شده است. كنفرانسي با حضور شركت هاي علاقه مند به مشاركت در اين پروژه به زودي برگزار خواهد شد.
در نظر است هواپيماي «اچ سي وي» از يك فرودگاه متعارف در آمريكا پرواز و محموله اي ۵۵۰۰ كيلوگرمي را حمل كند.
اين محموله متشكل از انواع مهمات، از جمله موشك هاي كروز و نسل تازه اي از بمب ها به نام «كاو» (Common Aero Vehicle) خواهد بود.اين هواپيما/ فضاپيما قرار است تا سال ۲۰۲۵ وارد مرحله عملياتي شود. دارپا مي گويد: «اين قابليت ارتش آمريكا را از اتكا به پايگاه هاي منطقه اي به منظور نشان دادن واكنشي فوري به اقدامات تهديد كننده معاف مي كند.» به عبارت ديگر آمريكا خواهد توانست به كمك اين هواپيماها كه در داخل خاك اين كشور مستقر مي شوند، بدون اخطار قبلي و بي نياز از پايگاه هاي خارجي به اهداف منفرد ضربه بزند.

حمله به پايگاه اينترنتي واتيكان
كلوديو شيلي ، دبير اداره  ميراث  واتيكان ، هفته گذشته   گفت : پايگاه  واتيكان  در شبكه  اينترنت  هر ماه  هدف  حمله  ۱۰ هزار ويروس  و هر روز هدف  حمله  بيش  از ۳ هزار سارق  اطلاعات  كه  اكثر آنها آمريكايي  هستند، قرارمي گيرد.
به  گزارش  خبرگزاري  فرانسه  از واتيكان  اين  مسئول  واتيكان  در معرفي  پايگاه  اينترنتي  جديد موزه  واتيكان  گفت : خوشبختانه  با تلاش  متخصصان  مامور مقابله  با ويروس ها هنوز هيچكس  نتوانسته  است  به  داخل  پايگاه  اينترنتي  شخص  پاپ  نفوذ كند.
به  گفته  شيلي  جوانان  آمريكايي  در بين  دزدان  اطلاعات  كه  تلاش  مي كنند وارد مرز الكترونيكي  واتيكان  شوند از همه  فعالتر هستند.
گفتني  است  پاپ  به  دلايل  امنيتي  هيچ  پست  الكترونيكي  براي  خود ايجاد نكرده  ولي  همه  نامه هاي  الكترونيكي  كه  براي  وي  فرستاده  مي شود از طريق  عناوين  ديگر پايگاه  واتيكان  كه  تحت  كنترل  قرار دارد، دريافت مي شود.
پاپ  در ماه  مه  گذشته  به  مناسبت  هشتاد و سومين  سالگرد تولدش  ۲۳ هزار پيام  الكترونيكي  دريافت  كرد.
گفتني  است  پايگاه  اينترنتي  موزه  واتيكان  به تازگي آغاز به  كار كرده است. براي  ايجاد اين  پايگاه  جديد به  پنج  زبان  مختلف  دنيا، ظرف  ۵ سال  بيش  از ۱۵ هزار ساعت  كار و نيم  ميليون  يورو هزينه  شده  است .

استقبال ايتاليايي ها از تلفن همراه
آمارها نشان  مي دهد ۹۳ درصد مردم  ايتاليا تلفن  همراه  دارند و ايتاليا پيشرو در استفاده  از تلفن  همراه  در اروپاست  .
روزنامه  هرالد تريبيون  مي نويسد، از سال  ۱۹۹۶ تا به  حال  ميليونها ايتاليايي  بزرگتر از ۱۰ سال از تلفن  هاي  همراه  كارتي  بدون  نياز به  صورت  حساب  استفاده  مي كنند، به  طوري  كه  شمار استفاده  كنندگان  در اين  كشور بيش  از كشورهايي  چون  سوئد، انگليس ، آلمان ، ژاپن  و آمريكاست  و از ۵۸ ميليون  جمعيت  ايتاليا، ۵۳ ميليون  نفر تلفن  همراه  دارند.
بنابراين  گزارش ، نسل  سوم  تلفن هاي  همراه  يعني  آن  دسته  از تلفنهايي كه  داراي  تلفن تصويري، اينترنت  و بازيهاي  رايانه اي  و تيتر اخبار و نتايج  مسابقات  ورزشي  هستند، در ايتاليا رشد بيشتري  نسبت  به  اينترنت  و دي .وي .دي  داشته  است .
كارشناسان  علت  اين  امر را در فرهنگ  شفاهي  ايتاليايي ها مي دانند، چرا كه  آنان  ميل  زيادي  دارند تا ساعتها با يكديگر به  گفت وگو بپردازند كه  همين  امر سبب  رشد فرهنگ  استفاده  از تلفنهاي  همراه  شده  است .

خبر
آموزش
گزارش
گوناگون
مقاله
|  آموزش  |  خبر  |  گزارش  |  گوناگون  |  مقاله  |
|   آرشيو انفورماتيك   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |