دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۱۶۷
چگونگي محاسبه برق مصرفي مشتركين خانگي برق منطقه اي تهران
گروه بازارچه براساس تعرفه خانگي شركت برق منطقه اي تهران (استان تهران) صورتحسابي براي مشتركين با مصرف كمتر از ۴۰ كيلو وات ساعت در ماه صادر نمي شود.
به گزارش خبرنگار ما مشتركيني كه مصرف ماهيانه آنها از ۴۱ تا ۶۰ كيلووات ساعت باشد بايد هزينه اي معادل ۶۶ ريال براي هر ماه بپردازند.
ولي اگر ميزان مصرف، مصرف كنندگان برق خانگي در ماه از ۶۱ تا ۱۵۰ كيلو وات ساعت باشد ميزان مصرف ماهيانه آنها در عدد ۷۸ ريال ضرب خواهد شد.
اگر ميزان مصرف مشتركين بين ۱۵۱ تا ۲۰۰ كيلووات ساعت در ماه باشد ميزان مصرف ماهيانه آنها در عدد ۸۹ ضرب شده و عدد ۱۱۵۶ از آن كم مي شود. به عنوان مثال مشتركي كه ميزان مصرف يك ماهه برق او ۲۰۰ كيلووات ساعت باشد ۲۰۰ در عدد ۸۹ ضرب شده و عدد ۱۱۵۶ از حاصل ضرب آن كم مي شود.
عدد پايه اي كه شركت برق منطقه اي تهران براي مشتركين با مصرف ماهيانه ۲۰۱ تا ۳۰۰ كيلووات ساعت در ماه در نظر گرفته ۱۰۳ است كه حاصل ضرب ميزان مصرف ضرب در اين عدد از عدد ۳۹۵۶ كم مي شود.
ميزان مصرف مشتركين با مصرف ماهيانه ۳۰۱ تا ۶۰۰ كيلووات ساعت در عدد ۳۰۸ ضرب خواهد شد و از حاصلضرب دو عدد مذكور عدد ۶۵۴۵۶ كم مي شود.
همچنين شركت برق منطقه اي تهران عدد ۸۸۴ را براي مشتركين با مصرف ماهيانه بيش از ۶۰۰ كيلووات ساعت در نظر گرفته كه عدد ۴۱۱۰۵۶ از حاصل اين ضرب كم خواهد شد.
لا زم به ذكر است كه ۳ درصد عوارض شهرداري بر رقم نهايي مشتركين افزوده مي شود. به عنوان مثال مشتركي كه ميزان مصرف او در ماه ۲۰۰ كيلووات ساعت است، ميزان مصرف او در عدد ۸۹ ضرب شده و عدد ۱۱۵۶ از حاصل آن كم مي شود كه حاصل اين محاسبه عدد ۱۶۷۴۴ مي شود. جمع اين عدد با ۳ درصد عوارض شهرداري كه بر تمام پايه هاي مصرف اضافه مي شود ميزان صورتحساب يكماهه اين مشترك را ۱۷ هزار و ۱۴۳ ريال نشان مي دهد. همچنين گفتني است بهاي برق مصرفي مشتركين جانباز ۵۰ درصد و بيشتر كه ميزان مصرف ماهيانه آنها ۸۰ كيلو وات ساعت در ماه باشد بخشوده مي شود.
براساس تعرفه شركت برق منطقه اي تهران حداقل بهاي برق انشعابهاي تك فاز ۳ هزار و ۳۲۷ ريال و براي انشعابهاي ۳ فاز تا ۵۰ آمپر ۱۹ هزار و ۳۶۰ ريال است.

چقدر مي پردازيد و در چه منطقه اي ساكن مي شويد
000765.jpg
000770.jpg
000775.jpg

توضيحات
قيمت هاي فروش هر متر مربع به «هزار تومان» و قيمت هاي اجاره هر مترمربع به «ريال» درج شده است.
براي محاسبه اجاره بها و قيمت فروش بايد قيمت اجاره بها يا فروش هر متر در مساحت آپارتمان ضرب شود.
هزينه اجاره بهاي آپارتمان و قيمت خريد و فروش در هر منطقه در پايين ترين سطح در ستون كمترين و در بالا ترين سطح در ستون بيشترين درج شده است.
قيمت هاي فوق به موقعيت جغرافيايي، تعداد طبقات، مصالح ساختماني، تعداد واحد در هر طبقه، پاركينگ، انباري، امكانات برودتي و حرارتي، تميزي، سبك معماري داخلي، نما و ساير امكانات و تجهيزات بستگي دارد.

نگاه
سايه روشن هاي مسكن
ساختمان هاي خطرناك 
000715.jpg

در بسياري از كشورهاي توسعه يافته استانداردهاي مشخصي براي نصب شيشه در ساختمان ها رعايت مي شود. پيشرفت فناوري از سال ها پيش موجب عرضه شيشه هاي متفاوت با شيشه هاي ساده به بازار شده است كه استفاده از اين شيشه ها در انواع خود فراگير شده است. معمولاً  در ساختمان هاي اكثر كشورهاي توسعه يافته در بخش هاي بيروني از شيشه هايي استفاده مي شود كه در اثر شكستن، تكه تكه هاي آن از هم جدا نمي شود و براساس نقشه ساختمان شيشه پنجره ها به صورت كامل به بيرون يا داخل مي افتد. در داخل ساختمان نيز از شيشه هايي استفاده مي شود كه در اثر شكستن به تكه هاي بسيار كوچكي تبديل مي شوند كه براي ساكنان منازل خطري نداشته باشد. در كشور ما هنوز استفاده از اين شيشه ها رايج نشده و ساختمان ها را مي توان به بمب هاي خفته اي تشبيه كرد كه در اثر زلزله يا هر عامل ديگر شيشه هاي آن نظير شمشيرهاي لجام گسيخته اي بر سر مردم فرود مي آيند. به نظر مي رسد جدا از نظارت دولت بر ساخت و ساز، اجباري كردن رعايت چنين مواردي و نظارت كامل بر نصب شيشه در ساختمان ها ضروري مي باشد.
ساخت و ساز سنتي و به هدر رفتن سيمان 
000720.jpg

معمولا ً اين روزهاي سال با رونق گرفتن ساخت و ساز مشكل كمبود سيمان بيش از هر زمان ديگر نمود پيدا مي كند.
گرچه مشكلا تي نظير كمبود توليد، وجود نداشتن يا كافي نبودن كارخانه سيمان در برخي مناطق و سهميه بندي و قيمت گذاري تا حدود زيادي در ايجاد مشكل كمبود سيمان نقش دارد اما كارشناسان معتقدند به هدر رفتن سيمان در جريان ساخت و سازها به شيوه سنتي به اين كمبود دامن زده است.
كارشناسان صنعت ساختمان معتقدند در صورتي كه استفاده از فناوري هاي جديد در ساخت و ساز رايج  شود با مصرف بيشتر بتن آماده و قطعات پيش ساخته از به هدر رفتن سيمان جلوگيري مي شود و با كاهش تقاضاي خريد سيمان مشكل كمبود ا ين كالا  نيز تا حدود زيادي از بين مي رود.
اما اخيراً توليدكنندگان بتن آماده اعلا م كرده اند كه به دليل دريافت نكردن سيمان به اندازه كافي در آستانه تعطيلي قرار گرفته اند و يك كارخانه بزرگ بتن آماده نيز تعطيل شده است.
به نظر مي رسد مسئولا ن به جاي تشويق استفاده درست از سيمان راهكاري برعكس را در پيش گرفته اند و همين ميزان پيشرفت در ساخت و سازها را نيز به مرز نابودي كشانده  اند.
فعالا ن صنعت ساختمان توصيه مي كنند ارائه سيمان به توليد كنندگان بتنآماده در اولويت قرار گيرد تا مردم هم به آرامي از ساخت و سازهاي سنتي و غيرمجاز در اطراف شهرهاي بزرگ دست بر دارند. به اين ترتيب ايمني ساختمان ها نيز افزايش خواهد يافت.

بازارچه مسكن
بازارچه خوراك
گوناگون
|  بازارچه خوراك  |  بازارچه مسكن  |   گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |