چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۱۸۲
چقدر مي پردازيد و در چه منطقه اي ساكن مي شويد
قيمت معامله شده و ميانگين قيمتآپارتمان در منطقه نوزده تهران ( هزار تومان براي هر متر مربع)
001514.jpg
001516.jpg
قيمت معامله شده و ميانگين قيمتآپارتمان در منطقه بيست تهران ( هزار تومان براي هر متر مربع)
001518.jpg
001520.jpg
قيمت معامله شده و ميانگين قيمت آپارتمان در منطقه يك تهران ( هزار تومان براي هر متر مربع)
001522.jpg
001524.jpg
توضيحات
قيمت هاي فروش هر متر مربع به «هزار تومان» و قيمت هاي اجاره هر مترمربع به «ريال» درج شده است.
هزينه اجاره بهاي آپارتمان و قيمت خريد و فروش در هر منطقه در پايين ترين سطح در ستون كمترين و در بالا ترين سطح در ستون بيشترين درج شده است.
براي محاسبه اجاره بها و قيمت فروش بايد قيمت اجاره بها يا فروش هر متر در مساحت آپارتمان ضرب شود.
قيمت هاي فوق به موقعيت جغرافيايي، تعداد طبقات، مصالح ساختماني، تعداد واحد در هر طبقه، پاركينگ، انباري، امكانات برودتي و حرارتي، تميزي، سبك معماري داخلي، نما و ساير امكانات و تجهيزات بستگي دارد.

نگاه
آغاز مجدد درج قيمت مسكن در مناطق تهران و لزوم افزايش مشاركت شهروندان
001498.jpg
تهيه مسكن براي خانواده هاي ايراني خصوصاً در شهر تهران رفته رفته به آرزو تبديل مي شود چرا كه رشد قيمت در اين بخش بقدري زياد شده كه هرگونه برنامه ريزي و پيش بيني را براي خريد مسكن از بين مي برد . گروه بازارچه به منظور آگاهي علاقه مندان به قيمت هاي مسكن از ابتداي كار خود جداولي از قيمت مسكن در مناطق مختلف تهيه و در اختيار مخاطبين خود قرار داد، به طوري كه امروز سري آخر جداول قيمت مسكن در مناطق۱۹ ۲۰۱،، تهران به اطلاع خوانندگان مي رسد .
البته اين قيمت ها قيمت قطعي مسكن نيست چرا كه گاهاً در يك منطقه تهران اختلاف قيمت يك متر بنا از مرز چندصد هزار تومان نيز مي گذرد . البته اين اختلاف قيمت ها معمولا متعلق به مناطق شمالي شهر است و در مناطق مركزي و جنوبي شهر قيمت هاي مسكن چندان با هم تفاوتي ندارند .
البته صرفنظر از تفاوت قيمت زمين كه اثر مستقيم در اختلاف قيمت مسكن دارد امكانات و تجهيزات داخل ساختمان نيز نقش مهمي در گراني مسكن دارد .
البته اين تفاوت تنها به خريد و فروش مسكن ختم نمي شود بلكه در اجاره بها نيز موثر است .
به هر حال گروه بازارچه در راستاي وظيفه خود در برنامه زمان بندي شده جدول قيمت مسكن را با تغييرات احتمالي طبق برنامه زمان بندي كه تا به حال اجرا شده پيگيري خواهد كرد و طبيعتاً از اين پس ماهانه امكان تحليل قيمت مسكن در مناطق مختلف تهران وجود خواهد داشت .
اين تحليل مي تواند به منبع موثقي براي برنامه ريزي خريد و تصميم گيري مسئولان تبديل شود .
از سوي ديگر نقصي كه در آمارهاي ارائه شده از سوي بانك مركزي وجود دارد تاحدي رفع مي شود. زيرا در جداول بانك مركزي قيمت مسكن مورد بررسي قرار نمي گيرد و تورم قيمت آن شاخص تورم كشور محاسبه نمي شود . اينك از طريق درج قيمت ها در صفحه بازارچه مسكن به راحتي امكان محاسبه تورم قيمت مسكن به صورت ماهانه و سالانه وجود خواهد داشت .
در اين راستا همانطور كه تا به حال خوانندگان با تماسها و نامه هاي خود اشكالات اين صفحه را گوشزد كرده اند افزايش مشاركت شهروندان زمينه مستندتر شدن قيمت هاي درج شده را فراهم خواهد كرد .

بازارچه مسكن
بازارچه لوازم صوتي - تصويري
گوناگون
|  بازارچه مسكن  |  بازارچه لوازم صوتي - تصويري  |   گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |