چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۳۰۲ - Feb 4, 2004
ارزش محصولات پتروشيمي ايران در سال جاري به ۲/۲ ميليارد دلار خواهد رسيد
001959.jpg
مديرعامل  شركت  بازرگاني  پتروشيمي ايران ، گفت : ارزش  محصولات  پتروشيمي  ايران  تا پايان  سال  ۸۲ به  ۲/۲ ميليارد دلار خواهد رسيد.
به گزارش ايرنا، محمد احتياطي  افزود: ارزش  محصولات  پتروشيمي در ۱۰ ماهه  امسال ، دو ميليارد دلار و وزن  آن ۱۰ ميليون  تن  بوده  است .
وي  با اشاره  به  اينكه  يك  ميليارد دلار از اين  توليدات  در بازارهاي  خارجي عرضه  شده  است ، پيش بيني  كرد كه  ارزش  محصولات  پتروشيمي در سال  ۸۳ به  ۵/۳ميليارد دلار برسد كه  حدود دو ميليارد دلار آن  صادر خواهد شد.
وي  افزود: برخي  از محصولات  پتروشيمي  ايران  به  ارزش  هفت  ميليارد دلار و به  وزن  ۳۰ ميليون  تن  تا سال  ۲۰۰۹ ميلادي  پيش  فروش  شده  است .
احتياطي  با اشاره  به  اينكه  محصولات  پيش  فروش  شده  معادل  ۳۰ درصد توليدكشور تا سال  ۲۰۰۹ است ، گفت : ۷۰ درصد باقيمانده  براي  مصرف  داخلي  وبازاريابي  به  روز خواهد بود.وي  افزود: پيش  فروش ، منابع  لازم  سرمايه گذاري  در صنعت  پتروشيمي را تامين و مشكل  بازاريابي  را حل  خواهد كرد.
مديرعامل  شركت  بازرگاني  پتروشيمي  ايران ، گفت : اگر پيش  فروش  نكنيم  توسعه  صنعت  بزرگ  پتروشيمي  با كندي  روبه  رو خواهد شد و شايد هم  دچار توقف  شود.

خبر كوتاه
* ايسنا: مجري طرح آزاد راه تهران شمال گفت: متاسفانه با وجود اينكه اين طرح در ليست پروژه هاي ويژه دولت قرار دارد، معاون امور زيربنايي سازمان مديريت و برنامه ريزي بدون توجه به مصوبه دولت منابع لازم را در بودجه سالانه پيش بيني نمي كند.
* شركت قطارهاي مسافربري در طي ۹ ماه سال جاري دو ميليارد و ۸۰۰ ميليون ريال خسارت و يك ميليارد تسهيلات به مسافران پرداخت كرده است.
* فعاليت اقتصادي، تجاري و بازرگاني اتاق تعاون جمهوري اسلامي ايران، با تاسيس دفتر و نمايندگي اتاق تعاون در بغداد آغاز شد.
* مدير عامل گروه خودروسازي سايپا گفت: در صورتي كه قطعه سازان داخلي نتوانند قطعات با كيفيت و طبق استانداردهاي جديد توليد كنند، گروه سايپا براي رضايت مشتريان، قطعات مورد نياز را از خارج تامين مي كند.
* دولت ايران با هدف جذب بازار گاز هند، پيشنهاد فروش سهم مالكيت بخشي از حوزه گاز پارس جنوبي را به اين كشور ارائه داد كه اين امر به دهلي نو امكان خريد گاز از اين حوزه را مي دهد.

گفتگوي امروز
قاچاق چاي و قاچاقچيان
گروه اقتصادي: قاچاق چاي علاوه بر خساراتي كه بر توليد داخلي اين محصول وارد نموده سلامتي مصرف كنندگان را نيز به خطر انداخته است. در تازه ترين اظهار نظرها وزير امور اقتصادي و دارايي مافياي ۴ نفره را عامل اين قاچاق دانسته و اين در حالي است كه نتايج گزارش كميته تحقيق و تفحص چاي مجلس شوراي اسلامي هنوز اعلام نشده است. با عبدالغفار شجاع رئيس سابق سازمان چاي كشور و رئيس اسبق كميسيون كشاورزي مجلس گفتگو كرده ايم.
***
* قاچاق چاي توسط چه افراد يا گروههايي صورت مي گيرد؟
-قاچاق چاي با توجه به نياز كشور به چاي و ممنوعيت واردات آن به شكل خردو كلان صورت مي گيرد و عواملي هستند كه چاي قاچاق را با كانتينر در تهران تحويل مي دهند و حتي تحويل آن را تضمين مي كنند. با توجه به چند سال تجربه كاري ام در سازمان چاي كشور تنها جايي را كه مي توانم به عنوان عامل اصلي اين كار معرفي نمايم دو يا سه نفر از مسئولين سنديكاي كارخانه داران چاي هستند كه هر گاه دولت مي خواهد تصميم اصولي در زمينه واردات چاي بگيرد با به خيابان ريختن عده اي از افراد و شلوغ كردن و متهم كردن ديگران به قاچاق چاي مانع از اين كار مي شوند و دولت را به هر عنوان از اين كار داشته و خواستار جلوگيري از واردات چاي هستند. با فشارهاي اوليه اي كه اين افراد وارد كردند موجب دستور وزير براي اعلام ممنوعيت واردات چاي بدون انجام كار كارشناسي شدند و هميشه مخالف واردات چاي بدون ارائه راه حل اصولي براي حل معضل هستند. همين اقدامات موجب شد تا در ۳ سال گذشته به اندازه كافي چاي قاچاق وارد كشور شود و يكي از جاهايي كه بايد در رابطه با آن كار شود همين سنديكا مي باشد.
* آيا آزادسازي واردات تضمين براي جلوگيري از قاچاق چاي است؟
- آزادسازي مشروط چاي مي تواند از قاچاق آن جلوگيري كند و شرط اين آزادسازي آن است كه چاي داخلي و خارجي مانند روال گذشته به نسبت تعيين شده خريداري  شود و به ازاي وارد كردن مقدار معيني چاي خارجي وارد كننده موظف به خريد مقدار مشخص چاي توليد داخل باشد و پس از اختلاط آن به نسبت هاي مختلف چاي را براي عرضه در نقاط مختلف كشور بسته بندي نمايند و چاي وارداتي نيز بايد به صورت فله خريداري شود. در اين صورت است كه مي توان به تاثير آزاد سازي واردات چاي بر جلوگيري از قاچاق آن اميدوار بود.معتقدم واردات چاي بزرگترين كمك را به جلوگيري از قاچاق آن مي كند و حاضرم با ارائه كار كارشناسي و در هر مناظره اي تضمين لازم در اين زمينه ارائه دهم، سازماندهي اصولي واردات چاي نيز تنها در سايه تضمين خريد چاي داخلي، واردات فله چاي خارجي و كنترل بهداشتي، مرغوبيت و... توسط ارگانهاي ذي ربط كشور ميسر خواهد بود.بخشي از اصلاح ساختار چاي مربوط به بازرگاني چاي است كه امروز توسط كارخانه داران رها شده و با توجه به مدارك مستند موجود بايد مشكل چاي را در همين جا جستجو كرد.

يادداشت
سياست و اقتصاد
تأثيرگذاري و تأثيرپذيري روندها و تحولات سياسي و اقتصادي بر يكديگر در جوامع مختلف امري طبيعي است و اصولا تعامل بين متغيرهاي سياسي و اقتصادي در فرايند توسعه و پويايي جوامع از الزامات دنياي امروز است. اما درد مزمني كه اكثر كشورهاي در حال توسعه با آن درگير هستند، تأثيرات سوء و منفي عوامل و تحولات سياسي و اقتصادي بر يكديگر است به گونه اي كه اين تعاملات نه تنها زمينه ساز رشد و توسعه سياسي و اقتصادي نمي گردد بلكه چالش ها و بحران هاي عمده اي را در سر راه اين فرايندها موجب مي شود. شرايطي كه در ماه هاي منتهي به انتخابات مجلس شوراي اسلامي بر كشور ما حاكم شده نمونه اي از اين امر است. در آستانه انتخابات هفتمين دوره مجلس التهابات و مشاجرات سياسي در حالي تشديد شده است كه كشور با مسائل و سياستگذاري هاي اقتصادي حساسي دست به گريبان است.
درحالي كه لايحه بودجه سال آينده در مجلس شوراي اسلامي در حال بررسي است و به عنوان برنامه كوتاه مدت اقتصادي بايد بخشي از تحولات اقتصادي آينده كشور را مشخص كند تصويب و عدم تصويب آن هنوز مشخص نشده است و اين نگراني مسئولان امر را به همراه داشته است. در اين زمينه علاوه بر اين نبايد بلاتكليفي لايحه برنامه چهارم توسعه را هم فراموش كرد. در روزهاي پايان سال تكليف بسياري از مصوبه هاي دولتي كه تأثير مستقيمي بر مسائل اقتصادي كشور دارد و توجه آحاد جامعه بر آن متمركز شده مانند، پرداخت عيدي آخر سال كارمندان، پاداش معوق بازنشستگان و افزايش سقف وام مسكن هنوز تعيين تكليف نشده است.
علاوه بر اين نخستين نشانه هاي تأثير بحران ياد شده در بورس اوراق بهادار تهران آشكار گرديده و شاخص هاي بورس روند كاهنده را تجربه كرده است.
در روزهاي آغاز هفته جاري شاخص هاي بورس كاهش يافت و ديروز نيز شاخص كل بازار سهام ۹/۵۵ واحد كاهش يافت و به ۱۰۷۷۴ واحد رسيد.
روز يكشنبه نيز شاخص كل با ۱۵۹ واحد كاهش روبه رو شده بود و به ۱۰۸۳۰ واحد نزول كرد.
چاره جويي براي خروج اقتصاد از زير بار سياست و توجه به امور جاري اقتصاد فارغ از اختلاف هاي سياسي مي تواند به كاهش آثار مخرب اين حوادث بر زندگي عامه مردم منجر شود.

ميزان بدهي كشور در سه ماهه دوم سال جاري به ۹ ميليارد دلار رسيد
بانك  مركزي  ميزان  بدهي  خارجي  كشور را تا پايان  شهريور امسال  ۹ميليارد و ۶۹۱ ميليون  دلار اعلام  كرد.
به  گزارش  واحد مركزي  خبر ميزان  سررسيد بدهي  هاي خارجي  كشور براي  امسال  ۲ ميليارد و ۵۷۹ ميليون  دلار و سال  آينده  ۲ميليارد و ۷۵۰ ميليون  دلار است .
بانك  مركزي  همچنين  متوسط نرخ  دلار را در بانكها در ۶ ماه  نخست  امسال  ۸۲۷۰ ريال  اعلام  كرد. بنابراين  گزارش  در ۶ ماهه  نخست  امسال  ميزان  صادرات  كالا ۱۶ ميلياردو ۶۸۱ ميليون  دلار، واردات  كالا ۱۵ ميليارد و ۱۴۸ ميليون  دلار و تراز بازرگاني  كشور يك  ميليارد و ۵۳۲ ميليون  دلار بود.
در ۳ ماه  دوم  امسال  ارزش  صادرات  غيرنفتي  كشور از نظر ارزش  ۸/۱۹ درصد و از نظر وزن  ۵/۳ درصد نسبت  به  مدت  مشابه  سال  گذشته  رشد داشته  است .
ميزان  واردات  نيز دراين  مدت  از نظر وزن  ۳/۶۱ درصد و از نظر ارزش ۲/۱۰ درصد رشد داشته  است .
درآمدهاي دولت در سه ماه دوم امسال به ۴۴ هزار و ۷۶۰ ميليارد و ۵۰۰ ميليون ريال رسيد كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸/۱۳ درصد رشد داشت.
از مجموع درآمدهاي دولت ۱۵ هزار و ۷۵۵ ميليارد ريال درآمد مالياتي و ۲۹ هزار و ۴ ميليارد و ۹۰۰ ميليون ريال ساير درآمدها است.
همچنين در اين مدت از محل فروش نفت ۳۵ هزار و ۸۲۶ ميليارد و ۷۰۰ ميليون ريال عايد كشور شد.

قرارداد اختصاص اعتبار براي خط لوله باكو - جيحان به امضا رسيد
قرارداد بين المللي اختصاص اعتبارات مالي براي ساخت خط لوله نفتي باكو- تفليس- جيحان ديروز در جمهوري آذربايجان امضا شد.
به گزارش واحد مركزي خبر اين قرارداد با حضور رئيس جمهوري آذربايجان، استيون مان نماينده ويژه رئيس جمهور آمريكا در امور درياي خزر، حلمي گونل وزير انرژي تركيه، گئورگي چانتوريا رئيس شركت نفت گرجستان، نمايندگان و مسئولان ۲۷ بانك و سازمان مالي بين المللي در باكو منعقد شد.
براساس گزارش شركت دولتي نفت جمهوري آذربايجان (سوكار) پانزده بانك و دوازده مؤسسه مالي بين المللي اعتبار دو ميليارد و ۶۰۰ ميليون دلاري اين طرح را تأمين مي كنند.نخستين بخش از اين اعتبار ماه مارس سال جاري به شركت عملياتي ساخت خط لوله باكو - جيحان پرداخت خواهد شد.
الهام علي اف رئيس جمهوري آذربايجان در مراسم انعقاد اين قرارداد موافقت مؤسسات مالي بين المللي را با تأمين اعتبار مالي اين طرح رويدادي بزرگ و با اهميت توصيف كرد.
وي افزود: خط لوله باكو - جيحان در موعد مقرر در سال ۲۰۰۵ ميلادي به بهره برداري خواهد رسيد.
الهام علي اف با بيان اينكه در حدود ۵۰ درصد عمليات ساخت اين طرح به پايان رسيده است تأكيد كرد: اختصاص اين اعتبارات براي تحقق طرح هاي آتي انرژي در منطقه بسيار با اهميت است.
نماينده ويژه رئيس جمهوري آمريكا در امور درياي خزر نيز گفت: آمريكا در آينده نيز از طرح هاي بهره برداري و انتقال ذخاير انرژي خزر حمايت خواهد كرد. پيش از اين كمبود منابع مالي عامل كندي اجراي اين طرح اعلام شده بود.

۱۵سد بزرگ سال آينده به بهره برداري مي رسد
گروه اقتصادي: ۱۵ سد بزرگ با يك ميليارد و ۲۰۰ ميليون متر مكعب حجم آب قابل تنظيم، سال آينده در كشور به بهره برداري مي رسد.
رضا اردكانيان، معاون وزير نيرو در امور آب در جمع خبرنگاران با بيان اين مطلب گفت: سدهاي دوستي، آيدوغموش در ميانه، شيرين دره در استان خراسان، دامغان، سد سليمان شاه، شهر چاي در اروميه و بيدباز در اسفراين از جمله طرح هايي هستند كه سال آينده به بهره برداري مي رسند.وي اعتبارات تعيين شده از سوي كميسيون تلفيق مجلس براي بخش آب كشور را در سال ۸۳ بيش از ۱۵۰۰ ميليارد تومان اعلام كرد و افزود : اين بودجه نسبت به امسال ۱۰ درصد افزايش نشان مي دهد كه ۲۵۰ ميليارد تومان آن از محل فروش اوراق مشاركت و ۱۰۰ ميليارد تومان آن نيز با استفاده از تسهيلات بانك توسعه اسلامي و بانك جهاني تامين خواهد شد .
اردكانيان با بيان اينكه ۹ سد بزرگ با ۸/۱ ميليارد متر مكعب حجم آب قابل تنظيم در سال ۸۴ ، به بهره برداري مي رسد گفت : سدهاي كارون ۳ با حجم ۴۴۰ ميليون متر مكعب ، گاويشان با حجم ۳۳۰ ميليون متر مكعب ، سبلان با حجم ۱۱۵ ميليون متر مكعب و سلمان فارسي با حجم ۳۵۰ ميليون متر مكعب از جمله طرح هايي است كه در سال ۸۴ به بهره برداري مي رسند .

در دهه مبارك فجر
۶ هزار طرح مخابراتي، صنعتي، تعاوني
و راهداري به بهره برداري مي رسد
001971.jpg
گروه اقتصادي: همزمان با دهه فجر و سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ۳ هزارو ۹۰۰ طرح مخابراتي، پستي و پست بانك با سرمايه گذاري ۴ هزارو ۴۱۳ ميليارد ريال به بهره برداري مي رسد.
همچنين وزارت صنايع اعلام كرد ۴۳۵ طرح صنعتي و عمراني با هزينه ۶ هزارو ۷۴۱ ميلياردريال و ۳۵۸ ميليون دلار به همين مناسبت به بهره برداري خواهد رسيد. با راه اندازي اين طرح ها براي بيش از ۱۹ هزار نفر در ۲۸ استان كشور فرصت شغلي ايجاد مي شود.
۸۰۵ طرح در مناطق محروم
رييس دفتر امور مناطق محروم كشور از افتتاح و بهره برداري يك هزار و ۸۰۵ طرح عمراني، زيربنايي و اشتغالزا در ايام الله دهه مبارك فجر انقلاب اسلامي خبر داد.
به گزارش ايرنا، «جليل بشارتي» گفت: از مجموع اين طرحها، يك هزار و ۵۶۲ طرح عمراني و زيربنايي و ۲۴۳ طرح اشتغالزا و خدماتي است.
وي،  اعتبار راه اندازي اين طرحهاي عمراني و زيربنايي را بيش از ۹۵۰ ميليارد ريال دانست و گفت كه ۳۰۷ هزار خانوار از اين طرحها بهره مند مي شوند.
بهره برداري از طرحهاي تعاوني
۶۹۰ طرح تعاوني نيز با ۱۶۹۴ ميليارد ريال سرمايه گذاري در طرحهاي مختلف اقتصادي به مناسبت بيست و پنجمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در سراسر كشور به بهره برداري رسيد.
معاون راهداري و هماهنگي امور استانهاي وزارت راه و ترابري نيز گفت: ۶۶۸ پروژه عمراني راه و ترابري در سراسر كشور به مناسبت دهه فجر به بهره برداري مي رسد.
آغاز عمليات اجرايي ۱۸۵ پروژه مهم اقتصادي
عمليات اجرايي ۱۸۵ پروژه مهم اقتصادي توسط قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء آغاز شد.
محمد ستاري وفايي جانشين قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء با اعلام اين مطلب گفت: قرارگاه سازندگي خاتم الانبياء به عنوان بازويي حمايتي در كنار دولت در حال اجراي پروژه هاي عظيم اقتصادي است.
وي تعداد پروژه هاي انجام شده توسط اين قرارگاه را از سال ۶۸ تاكنون يك هزار و ۲۰۰ مورد عنوان كرد و گفت:قرارگاه سازندگي خاتم الانبياءاز طريق شركت در مناقصه هاي عمومي كشور عهده دار اجراي پروژه ها مي شود.
شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور نيز اعلام كرد: از ۴۰۲ طرح بخش آب و فاضلاب با۲۰۰۰ ميليارد ريال هزينه در ايام دهه فجر بهره برداري مي شود.
اين طرحها شامل ۷ طرح آبرساني، ۳۵ مخزن جديد، ۳ تصفيه خانه آب، ۳۲ طرح احداث، اصلاح و مرمت شبكه به طول بيش از ۱۹۰۰ كيلومتر، ۱۹۳ حلقه چاه، ۳۲ طرح انتقال خطوط آب به طول ۴۰۰ كيلومتر، چهار آزمايشگاه آب و اندازه گيري،  شبكه فاضلاب شهري به طول ۱۲۰۰ كيلومتر در قالب ۲۴ طرح، ۸ تصفيه خانه فاضلاب، ۴۸ طرح احداث ايستگاه پمپاژ با دبي ۱۵۶۲ ليتر بر ثانيه و ۱۶ طرح تاسيسات اداري است.

بورس
تغيير قيمت
آخرين قيمت
تعدادسهام معامله شده
نام شركت
۹۰۵
۲,500
۱,623,905
حق تقدم داده پردازي ايران
۴۴۵
۱,500
۱۸۰,000
پلي اكريل ايران
۳,574
۷۵,060
۳۰,027
سيمان صوفيان
۱۵۳
۳,214
۳۰,000
كاشي پارس
۲۲۷
۴,771
۱۱۲,000
تهران شيمي
۱۶۵
۳,477
۱۸,000
كارتن مشهد
۱,057
۲۲,385
۲۲۷,058
سيمان بجنورد
۱۰۶
۲,925
۱۱,421,210
لاستيك كرمان
۲۵۲
۷,704
۵۴۵,860
پگاه اصفهان
۱۸۵
۵,803
۱۲,927
خدمات كشاورزي
۱۹۹
۸,038
۳۴,433
حق تقدم سايپا ديزل
۲۷۹
۱۲,607
۲۳۶,993
تراكتورسازي
۳۱
۱,634
۱۷,000
راديوالكتريك
۲۴
۱,305
۱۸۲,402
معادن روي ايران
۳۲۰
۱۷,930
۲۴,592
سيمان ايلام
۴۴
۲,942
۱۵,327
مهرام
۹۲
۶,206
۱۴۰,861
سرمايه گذاري معادن  و فلزات
۱۴
۲,210
۲,044,959
سرمايه گذاري صنعت بيمه
۵۲
۱۴,488
۶۳,262
سيمان كارون
۱۷
۵,313
۱۰,405
ساسان
۴۶
۱۷,526
۲,908
دارو ابوريحان
۵
۲,618
۴۸۶,251
سرمايه گذاري بوعلي
۴
۲,742
۴۸,671
كف
۱۲
۹,847
۳۰,010
دارو اكسير
۶
۵,731
۴۶,220
سرمايه گذاري رنا
۱۳
۲۰,168
۶۲۸,769
صنعتي دريايي
۵
۹,462
۲۸,217
سايپا ديزل
۲
۴,035
۱۰,241
ايران مرينوس
۲۸
۵۷,063
۳,283
سيمان بهبهان
۹
۸۹,046
۲۱,724
سيمان شمال
۳۸-
۸۸,387
۱,300,275
سيمان قائن
۲-
۳,925
۷,199
ريخته گري  تراكتور
۳۶-
۴۲,480
۹۰,857
سيمان تهران
۱۹-
۱۴,448
۵۱,776
سايپا
۷۲-
۴۵,050
۱۱,119
نفت بهران
۶-
۲,071
۱۰۷,731
سرمايه گذاري سپه
۵-
۱,451
۱۰,710
پارس الكتريك
۲۳۱-
۶۳,996
۳۷,795
سيمان كرمان
۴۳-
۱۰,081
۱۲,243
پتروشيمي آبادان
۳۷-
۸,299
۳۳۱,456
چادرملو
۲۷-
۵,666
۳۵,759
صنعتي بهشهر
۱۶-
۲,830
۸,736
كاشي تكسرام
۴۲-
۷,377
۸۶۸,712
سرمايه گذاري بانك ملي
۴۱-
۷,154
۵۰۲,026
بانك كارآفرين
۵۴-
۹,196
۱۵۶,536
پتروشيمي خارك
۳۸-
۶,033
۶۴,045
گروه بهمن (وانت )
۲۹-
۴,490
۱۰۰,909
ايران خودرو ديزل
۱۳۲-
۱۶,161
۱۷,823
دارو فارابي
۱۹-
۲,273
۱۰,280
سرمايه گذاري سامان گستر اصفهان
۷۰-
۷,989
۴۲,990
فولاد كاويان
۳۳۶-
۳۵,737
۲۵۴,316
سيمان فارس و خوزستان
۶۳-
۵,314
۵۶۶,242
سرمايه گذاري غدير
۵۴۸-
۴۴,630
۲۲,484
سيمان شاهرود
۶۴-
۴,338
۱۷۸,295
سرمايه گذاري صنعت  و معدن
۹۹-
۶,451
۱۴۶,035
پتروشيمي اراك
۹۹-
۵,217
۱,053,295
ايران خودرو
۶۸-
۳,545
۱۰۴,622
ماشين سازي اراك
۱۱۲-
۵,489
۹۶۶,700
توسعه  صنايع بهشهر
۵۴۶-
۲۵,329
۲۷,022
خدمات انفورماتيك
۵۴-
۲,397
۴۱۶,768
سرمايه گذاري پتروشيمي
۶۲-
۲,188
۲۵,799
صنايع مخابراتي
۱,525-
۵۲,787
۶۹,736
سيمان سپاهان
۶۴-
۲,184
۱۲,010
فنرسازي خاور
۹۸۰-
۳۳,114
۷۳,664
سيمان شرق
۱,122-
۲۳,415
۲۳,707
گاز لوله
۴۱۶-
۸,657
۳۸,515
پارس دارو
۲۱۹-
۴,369
۴۹۵,378
سرمايه گذاري ملي

قيمت طلا و ارز
نوع قيمت فروش (ريال)
يك بهار آزادي ۸۵۰۰۰۰
نيم بهار آزادي ۴۴۰۰۰۰
ربع بهار آزادي ۲۵۵۰۰۰
يك گرم طلاي ۱۸ عيار (ساخته نشده)۸۲۵۰۰
يك دلار آمريكا (بازار غيررسمي) ۸۳۹۰
يك دلار آمريكا (نرخ رسمي بانك مركزي) ۸۳۷۵
يك يورو (نرخ رسمي بانك مركزي)۱۰۴۰۳

اقتصادي
اجتماعي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
يادداشت
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
بورس
سكه
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  يادداشت   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |