دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۳۱۷ - Feb 23, 2004
با تخصيص ۸۳ ميليارد ريال انجام شد
بهره برداري از ۳۰ طرح عمران شهري در مركز تهران
گروه شهري: ۳۰ طرح عمراني، ترافيكي، خدماتي و فرهنگي در منطقه ۱۲ شهرداري تهران، طي مراسمي با حضور آيت الله امامي كاشاني و دكتر محمود احمدي نژاد شهردار تهران گشايش يافت.
به گزارش خبرنگار ما، آيت الله امامي كاشاني در اين مراسم گفت: اگر مديريت هاي كشور به فكر مردم باشند اراده خداوند بر آن خواهد بود كه انقلاب و نظام حفظ شود. عضو شوراي فقهاي نگهبان افزود: همه مديريتها در تمامي سطوح بايد به گونه اي باشد كه مردم دعاگوي اين خدمتگزاران باشند. وي ضمن قدرداني از مديران شهرداري، مشورت، علم، تلاش و صبر را براي مديريت درست، الزامي دانست.
در ادامه، محمدصابر ظفرقندي شهردار منطقه ۱۲ گفت: طي ۲۵ سال گذشته هيچ اقدام عملي و اساسي براي احياي بافت هاي فرسوده در اين منطقه صورت نگرفته است. وي طرحهاي افتتاح شده در منطقه را مجموعه ورزشي شهداي شهرداري، مجموعه فرهنگي نوفل لوشاتو، مركز مطالعات و برنامه ريزي شهري ابوسعيد، بلوار قيام، بوستان آتش نشان، بوستان و كلينيك گل و گياه دكتر حسابي، سنگفرش كف و ترميم و بازسازي ديواره هاي بازار، احداث هفت بوستان، احداث ۱۵ آبنما و احداث ۱۵ ايستگاه اتوبوس ذكر كرد و گفت: هزينه اين طرحها بالغ بر ۸۳ ميليارد ريال بوده است.

ديدار شهردار با شهروندان منطقه ۴
گروه شهري: دكتر احمدي نژاد و اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران اين هفته در منطقه چهار شهرداري با شهروندان ديدار خواهند كرد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري تهران، شهروندان منطقه ۴ مي توانند در روزهاي دوشنبه و سه شنبه هفته جاري از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر براي تكميل فرم ثبت نام به روابط عمومي منطقه واقع در ميدان رسالت- خيابان هنگام- ابتداي خيابان فردوس، مراجعه كنند. همچنين شهروندان منطقه چهار مي توانند براي طرح مسائل و مشكلات خود با تلفن ۱۳۷ واحد ارتباطات مردمي روابط عمومي شهرداري تهران تماس بگيرند.

زباله هاي كلينيكي مثل زباله هاي بيمارستاني خطرناك هستند
دفع خطرناك زباله هاي شبه بيمارستاني تهران
002769.jpg
گروه شهري: متاسفانه هيچ گونه مديريتي بر زباله هاي شبه بيمارستاني اعمال نمي شود و اين درحالي است كه بنا به اظهارنظر متخصصان و كارشناسان، قدرت اثرگذاري سوء اين نوع زباله ها، كمتر از زباله هاي بيمارستاني نيست.
كارشناسان بهداشت محيط بر اين باورند كه زباله هاي شبه بيمارستاني، بهداشت محيط و سلامت شهروندان را در معرض خطر قرارداده است و عدم مديريت بر اين نوع زباله ها مي تواند بهداشت عمومي را در آستانه بحران هاي زيست محيطي قرار دهد.
پريوش ديني پور - كارشناس بهداشت محيط در اين باره مي گويد: براساس آمارهاي رسمي شهرداري تهران، روزانه حدود هفت تا هفت هزار و ۵۰۰ تن زباله توليد مي شود كه سهم زباله هاي بيمارستاني از اين ميزان حدود ۷۰ تن است،  اما به رغم آن كه زباله هاي بيمارستاني و پلي كلينيك هاي بزرگ به طور جداگانه و با ضوابط ويژه جمع آوري مي شوند، زباله هاي مربوط به كلينيك هاي كوچك و مطب هائي كه جراحي هاي كوچك و به اصطلاح سرپائي انجام مي دهند، همراه با زباله هاي خانگي، تجاري و اداري جمع آوري مي شوند.
آمار دقيقي از شمار مطب ها و كلينك هايي كه هر روز جراحي هاي كوچك را انجام مي دهند دردست نيست، اما به قطع يقين ميزان زباله هاي شبه بيمارستاني آنها كمتر از زباله هاي بيمارستاني نيست و بايد بر اين نكته افزود كه پراكندگي اين مكان ها و نوع زباله ها به صورت بالقوه و بالفعل خطرناك و بحران زاست.
اين گزارش مي افزايد: اخيرا مهندس محمدجواد مهدي زاده - معاون شهردار تهران با تاكيد بر اينكه جمع آوري و دفن زباله هاي بيمارستاني، جاي نگراني ندارد، افزود: دفن اين زباله ها، كار اشتباهي است و اين روش قابل قبول نيست.
وي تصريح كرد: دو طرح براي زباله هاي بيمارستاني ارايه شده كه يكي از اين طرح ها توسط يك فرد ايراني مطرح شده كه اين زباله ها سوزانده شود تا از دفن اينگونه اين زباله ها خلاص شويم.وي گفت: طرح ارايه شده خوب است، اما به دليل آلودگي هوايي كه ايجاد مي كند هنوز تاييد نشده است.
وي طرح ديگر را استرليزه كردن اين زباله ها توسط يك دستگاه ويژه عنوان و تاكيد كرد: اين دستگاه و تكنولوژي آن بايد از كشورهاي اروپايي وارد شود كه زباله هاي بيمارستاني را مي توان با اين سيستم از حالت آلوده خارج كرد.
به گفته وي، بعد از اين اقدامات اين زباله ها خرد شده و در فرايند عادي زباله قرار مي گيرد و مي توان بعد از طي اين مراحل اين زباله ها را بازيافت كرد.محمدي زاده خاطرنشان كرد: مشكلي كه اين سيستم دارد هزينه بالاي آن است و اين هزينه را بايد بيمارستان ها پرداخت كنند، اما درحال حاضر بسياري از بيمارستان هاي تهران آمادگي اين كار را ندارند.

در يك ماه گذشته
۳۴ پروژه در منطقه ۱۴ به بهره برداري رسيد
گروه شهري: ديروز ۱۵ طرح عمراني، فضاي سبز و ترافيكي در منطقه ۱۴ شهرداري تهران مورد افتتاح و بهره برداري قرار گرفت.
به گزارش خبرنگارما اين پروژه ها كه با حضور مهندس محمد ي زاده معاون خدمات شهري شهرداري تهران مورد بهره برداري قرار گرفت عبارت است از: احداث فاز اول بوستان نسترن، احداث تفرجگاه مهر، بازپيرايي و احداث آب نماي بوستانهاي گلزار، اشكان، نسترن، آلاله و اصلاح و تقويت شش دهنه پل عابر پياده، روكش آسفالت خيابان شهيد فهميده و بازپيرايي ميدان ۱۳ آبان و معابر اطراف آن.
بنابراين گزارش فاز دوم بوستان نسترن در جنوب بزرگراه شهيد محلاتي تا تقاطع خيابان دهم فروردين نيز در دست اجراست كه بعد از تكميل ،مساحت اين بوستانها به ۵۵ هزار مترمربع افزايش خواهد يافت.
مهندس محمدي زاده طي سخناني در اين مراسم با اشاره به پيشينه تاريخي و هويت ارزشمند منطقه ۱۴ گفت: اين منطقه با قرارداشتن در مركزيت شهر و برخورداري از تراكم زياد ضروري است نسبت به افزايش سرانه  هاي فضاي سبز خود توجه ويژه اي داشته باشد و از همين رو اقدام كنوني شهرداري منطقه در توسعه فضاي سبز و پاركهاي محله اي درخور تقدير است.
وي از جمله نيازهاي حياتي منطقه ۱۴ را توسعه فضاهاي فرهنگي دانست و اظهار اميدواري كرد در كنار اين اقدامات با ارزش چه در حوزه توسعه فضاي سبز و چه شبكه هاي ارتباطي و فضاهاي ورزشي توجه لازم به مشاركت مردم در اصلاح بافتهاي فرسوده و نوسازي منطقه نيز صورت پذيرد تا علاوه بر ايمن سازي منطقه شاهد تحركات اقتصادي و رشد و شكوفايي استعدادهاي ساكنين آن باشيم.
محمدي زاده با اشاره به حاكميت روحيه كار و تلاش در مجموعه مديريت شهري تهران گفت: ۱۸ پروژه يك ماه قبل و امروز هم ۱۶ پروژه فقط در منطقه محروم ۱۴ به بار نشسته است و در واقع در طول يك ماه گذشته علي رغم همه تنگناهايي كه شهرداري تهران را با بحرانهاي مالي مواجه كرده در اين محله كوچك بالاي ۶ ميليارد تومان فعاليت عمراني صورت پذيرفته است.
مهندس سعيدي شهردار منطقه ۱۴ طي سخناني از جمله طرحهاي در دست اجرا در منطقه را احداث مجموعه ورزشي ويژه بانوان در خيابان پاسدار گمنام، احداث مركز آموزشهاي شهروندي كوثر در خيابان شهيد محلاتي، بازسازي منزل مرحوم دكتر معين و تبديل آن به موزه و پژوهشكده اي به نام همان شخصيت علمي و فرهنگي در خيابان ۴۰۰ دستگاه نام برد و ادامه داد: احداث مجموعه علمي كودكان و يك مجموعه ورزشي چند منظوره، احداث سه خانه ايمني با رعايت استانداردها و استحكام لازم به عنوان ساختمان نواحي و ستاد عمليات غيرمترقبه در هنگام وقوع حوادث، احداث خانه مشق و يك باب دارالقرآن نيز از جمله اقداماتي است كه كار مطالعات و طراحيهاي آن به پايان رسيده و تنها در صورت تامين اعتبار عمليات اجرايي آن به سرعت  آغاز خوا هد شد.

واردات خودرو بدون از رده خارج كردن خودروهاي فرسوده فاجعه است
گروه شهري: معاون سازمان حفاظت محيط زيست گفت:  اگر واردات خودرو بدون از رده خارج كردن خودروهاي فرسوده صورت گيرد، به دلايل زيست محيطي براي كشور يك فاجعه است.
يوسف حجت در گفت وگو با خبرگزاري فارس افزود: خودروي خارجي گرچه تميزتر است،  ولي بالاخره خروجي اگزوز دارد و واردات خودرو باعث بالا رفتن آلودگي هوا، بالا رفتن مصرف سوخت وايجاد ترافيك مي شود. وي افزود: اگر به ازاي هر خودروي وارداتي، حدود چهار خودروي فرسوده از رده خارج شود، هم آلودگي هوا و سوخت كمتر مي شود و هم براي خودروي داخلي تقاضاي جديد ايجاد مي شود.
حجت گفت: با واردات خودروي خارجي و از رده خارج كردن خودروهاي فرسوده، مي توان تهديد خودروي خارجي را به فرصت تبديل كرد. معاون سازمان حفاظت محيط زيست در پاسخ به اين پرسش كه «آيا لزوما از رده خارج كردن خودروهاي فرسوده باعث خريد و جايگزيني خودروهاي داخلي يا منجر به قاچاق خودرو خارجي مي شود؟» گفت: خودرو تنها كالايي است كه قاچاق نمي شود، چون احتياج به نمره گذاري توسط نيروي انتظامي دارد.

نگاه
افشين سبوكي
002766.jpg

وزير مسكن و شهرسازي:
انبوه سازان براساس نظر مشتريان رتبه بندي مي شوند
گروه شهري: رتبه بندي انبوه سازان براساس نظر مشتريان، آن ها را موظف به رعايت اصول فني و مسايل مالي در زمان پيش فروش مي كند.
مهندس علي عبدالعلي زاده، وزير مسكن و شهرسازي، در گفت وگو با ايلنا با بيان اين مطلب گفت: انبوه سازان بايد از جنبه فرد خارج شده و به شخصيت هاي حقوقي تبديل شوند.
وي اساس رتبه بندي و پذيرش انبوه ساز در وزارت مسكن و شهرسازي را شخصيت حقوقي عنوان كرد و افزود: در كنار اين اصل رتبه بندي مجري ذيصلاح را قرار داده ايم تا در آنجا مهندسيني كه انبوه ساز نبوده و خواهان فعاليت براي ديگران هستند، رتبه بندي شوند.
وزير مسكن و شهرسازي اظهار داشت: كساني كه مهندس نبوده و خواهان مشاركت در ساخت و ساز كشور هستند بايد از مجريان ذيصلاح دعوت به همكاري شده كه اين مجريان براساس رتبه بندي مي توانند در طرح ها فعاليت نمايند.
وي همچنين تبديل انبوه ساز به شخصيت قديمي را موجب بقاي تجربيات در شركت هاي انبوه سازي دانست، به گونه اي كه مهندسين و تكنسين ها در اين شركت ها راه آنها را ادامه دهند.
مهندس عبدالعلي زاده در پايان زمان پيش فروش و زمان رتبه بندي و ارزيابي را ۲ نقطه ارتباطي وزارت مسكن با انبوه سازان معرفي كرد.

چهل غرفه نوروزي و چهل بازار سيار داير مي شود
گروه شهري: مديرعامل  سازمان  ميادين  ميوه  و تره  بار اعلام  كرد : تا پايان  امسال چهل  غرفه  نوروزي  و چهل  بازار سيار در مناطق  مختلف  شهر تهران  دايرمي شود.
حسين  نجابت  در مصاحبه  با واحد مركزي  خبر به  افزايش  تقاضابراي  خريد ميوه  در روزهاي  پاياني  سال  با قيمت  مناسب  اشاره  كرد وگفت:  اين  سازمان  آمادگي  دارد علاوه  بر عرضه  ميوه  در ميدان  هاي  ميوه و تره  بار تهران، ميوه  مورد نياز مردم  را در چهل  غرفه  عرضه  كند.
وي  هدف  از ايجاد اين  غرفه  هاي  نوروزي  را ايجاد تعادل  در قيمت  ميوه  دانست  و از توليد كنندگان  خواست  براي  تحويل  اين  غرفه  ها و انعقاد قرار داد به  سازمان  ميادين  ميوه  و تره  بار تهران  مراجعه  كنند.
نجابت  همچنين  درباره  ايجاد چهل  بازار سيار در تهران  گفت : درمحله ها و مناطقي  كه  امكان  ايجاد ميدان  ميوه  و تره  بار نباشد واحدهاي  پيش  ساخته  ويژه  عرضه  مواد پروتئيني  داير مي  شود.
وي  افزود: تاكنون  ده  بازار سيار براي  عرضه  مواد پروتئيني  در ده  محله  تهران  داير شده  است .

شهري
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |