دوشنبه ۴ اسفند ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره ۳۳۱۷ - Feb 23, 2004
سوپرجام باشگا ههاي آسيا
سپاهان فردا به ديدار العربي كويت مي رود
002784.jpg

گروه ورزشي: تيم فوتبال سپاهان اصفهان در دومين گام حضور در رقابت هاي جام قهرماني باشگاه هاي آسيا فردا در كويت به ديدار تيم العربي اين كشور مي رود. قهرمان ليگ برتر كشور در اولين گام پيروزي قدرتمندانه اي برابر نماينده ازبكستان داشت و در بازي فردا هم با تلفيقي از مهره هاي جوان و با تجربه خود در پي كسب پيروزي بزرگي در برابر نماينده كويت در خانه حريف است.
گروه ورزشي: تيم فوتبال سپاهان اصفهان فردا در چارچوب دور دوم رقابت هاي ليگ قهرمانان باشگاه هاي آسيا به مصاف العربي كويت مي رود.
نماينده كشورمان در رقابت هاي آسيايي در اولين بازي خارج از خانه مقابل قهرمان فصل گذشته ليگ كويت قرار مي گيرد.
كاروان تيم فوتبال سپاهان ساعت ۷ ديروز وارد كويت شد. زردپوشان تا قبل از انجام اين بازي دو جلسه تمريني پيش روي خواهند داشت كه يك جلسه از تمرينات در ورزشگاه محل برگزاري بازي انجام مي شود.
بازيكنان تيم فوتبال سپاهان براي انجام اين بازي در بهترين شرايط روحي قرار دارند و تنها مشكل اين تيم غيبت فرهاد كاظمي روي نيمكت زردپوشان در بازي با العربي خواهد بود.
فرهاد كاظمي با توجه به اخراج در بازي قبلي سپاهان مقابل نفتچي نمي تواند در اين ديدار تيمش را از روي نيمكت هدايت كند.
در پايان دور اول رقابت هاي اين گروه (گروه چهارم مسابقات) تيم سپاهان با ۳ امتياز و تفاضل گل ۴ + در صدر جدول قرار دارد در حالي كه تيم العربي قطر بدون امتياز و با تفاضل گل ۲- در مكان سوم جدول جاي دارد.
تيم الاتحاد عربستان و نفتچي ازبكستان نيز كه فردا در فرغانه ازبكستان مقابل هم قرار مي گيرند در مكان هاي دوم و چهارم جدول اين گروه قرار دارند.
بايد قبول كنيم خلاقيت هاي فردي بازيكنان كشورمان، قدرت بدني و سرعت بالاي فوتبال ايران قابل مقايسه با تيم هاي عربي نيست.
002754.jpg

العربي با داشتن هفت بازيكن ملي پوش، در طول چهار سال گذشته روند رو به رشدي را سپري كرده و دو بار به عنوان قهرماني ليگ فوتبال قوا دست يافته است. برتري تاكتيكي بازيكنان ايراني در درگيري هاي تك به تك، واقعيتي است كه كسب امتياز برابر تيم هاي عربي را ميسر مي كند.
تيم سپاهان معمولا با سيستم (۱-۵-۴) بازي مي كند و اكثر درگيري هاي اصلي بازيكنان اين تيم هنگام دفاع در محوطه يك سوم دفاعي و مركز زمين است، زيرا سپاهان با پنج هافبك، چهار دفاع و يك فوروارد، به مصاف حريفان مي رود و شيوه دفاعي ضد حمله اي را در پيش دارد.
وقتي تيمي با يك مهاجم بازي كند، به طور كامل در حالت تهاجمي قرار نمي گيرد و اين امر با تك مهاجم با مشكل روبرو مي شود و براي حل اين مسأله بايد دو مهاجم نيز از جناحين (سمت راست و چپ) به نوك پيكان حمله افزوده شود تا از توپ هاي برگشتي حريف استفاده بهينه اي انجام شود، مطمئنا اين شيوه اجازه مانور را در خط يك سوم مياني زمين از حريف خواهد گرفت، لذا برنامه ريزي بعد از تصاحب توپ از جايگاه خاصي برخوردار است و اين تيم به جاي نياز به گلزني هاي خوب، به بازي گردان هاي قدرتمندي نياز دارد.
بازيكنان سپاهان با اتخاذ شيوه هاي مناسب حمله و دفاع مشكل حادي را در برابر العربي نخواهند داشت.

اسامي ۷ فرنگي كار در پيكارهاي گزينشي تاشكند
گروه ورزشي: از سوي كميته فني فدراسيون كشتي، ۷ نفر از فرنگي كاران شاخص مسابقات جام بين المللي تختي، جهت شركت در مسابقات مرحله دوم گزينشي المپيك آتن معرفي شدند.
حميدرضا باوفا در وزن ۶۰ كيلوگرم، حميد رضايي در ۶۶ كيلوگرم، مجتبي باباجان زاده در ۷۴ كيلوگرم، روح الله ميكاييلي و بهروز جمشيدي در ۸۴ كيلوگرم، رضا زيدوند در ۹۶ كيلوگرم و عليرضا غريبي در ۱۲۰ كيلوگرم، نفرات اعزامي به مسابقات مرحله دوم گزينشي المپيك آتن كه ۲۰ اسفند ماه در تاشكند برگزار مي شود را تشكيل مي دهند.
همچنين نفرات انتخاب شده در مرحله اول و دوم گزينشي آتن به مسابقات آسيايي قزاقستان كه از ۱۴ ارديبهشت ماه برگزار مي شود، اعزام خواهند شد.
در اين حال روز گذشته از فرنگي كاران شركت كننده در رقابت هاي مرحله اول گزينشي المپيك تست دوپينگ گرفته شد. پس از تمرين ديروز صبح، فرنگي كاران در تست دوپينگ شركت كردند كه تا پيش از اعزام به نويساد صربستان و مونته نگرو از تمامي كشتي گيران اعزامي تست دوپينگ گرفته شود.

رييس فدراسيون دووميداني:
دووميداني در رقابت هاي برون مرزي حضوري پررنگ خواهد داشت
002757.jpg
گروه ورزشي: حسين جلالي رييس فدراسيون گفت فــدراسيون  دووميدانـي  به منظور كسب  سهميه  بيشتر براي  بازي هاي  المپيك آتن  و نيز حضور پررنگ  تر در رقابت هاي  قاره اي ، جهاني  و بين المللي ، برنامه هاي  برون  مرزي  سال  آينده  اين  فدراسيون  را تدوين  نموده  است .
از اهم  برنامه هاي  برون  مرزي  فدراسيون  دووميداني  در سال  ۱۳۸۳، مي توان به  شــركت  تيم  جوانان  ايران  در رقابت هاي  جـوانان  آسيا در مالزي  و جوانان  جهان  در ايتاليا، رقابت هــاي  جايزه  بزرگ  آسيا در چهار كشور، جايـزه  بزرگ  اروپا در فرانسه  و كرواسي  و رقابت هاي  ديگر اشاره  كرد.
اين  برنامه ها در صورت  تصويب  مجمع  اين  فدراسيون  به  اجراء گذاشته  خواهدشد.
برنامه  پيشنهادي  اين  فدراسيون  از سوي حسين جلالي به  شرح  ذيل  اعلام  شده  است :
*مسابقات  دووميداني  آزاد تايلند در روزهاي  ۷ تا ۱۰ ارديبهشت  ماه  در بانكوك
* مسابقات  دووميداني  عراق  روز ۱۱ ارديبهشت  ماه  در بغداد
* مسابقات  بين المللي  جام  كازانوف  قزاقستان  در روزهاي  ۱۴ و ۱۵ خردادماه  در آلماتي
 * يازدهمين  دوره  مسابقات  دووميداني  جوانان  آسيا در روزهاي  ۲۲ تا ۲۵خرداد ماه  در شهر ايپوه  مالزي
 * نخستين  دوره  مسابقات  دووميداني  جايزه  بزرگ  آسيا روز ۲۹ خرداد ماه در شهر كلمبو سريلانكا
* دومين  دوره  مسابقات  دووميداني  جايزه  بزرگ  آسيا روز دوم  تير ماه  درشهر حيدرآباد هندوستان 
* سومين  دوره  مسابقات  دووميداني  جايزه  بزرگ  آسيا روز ششم  تير ماه  درشهر بانكوك  تايلند
* چهارمين  دوره  مسابقات  دووميداني  جايزه  بزرگ  آسيا روز دهم  تير ماه در شهر مانيل  فيليپين
* مسابقات  دووميداني  جوانان  جهان  در روزهاي  ۲۲ تا ۲۸ تير ماه  در شهرگروستو ايتاليا
* مسابقات  دووميداني  جايزه  بزرگ  اروپا در روزهاي  پنجم  و هشتم  تيرماه  در شهرهاي  ليل  فرانسه  و زاگرب  كرواسي
 * رقابت هاي  بين المللي  دووميداني  آزاد روز نهم  مرداد ماه  در شهرتيان  جين  چين
* مسابقات  بين المللي  دووميداني  در مرداد ماه  در دو شهر بوداپست  و سمبادهه  مجارستان
 *مسابقات  بين المللي  دووميداني  هندوستان  تابستان  در دهلي  نو
* رقابت هاي  بين المللي  دووميداني  اوكراين  تابستان  در كيف 
* مسابقات  دووميداني  بازي هاي  المپيك  ۲۰۰۴ از ۲۹ مرداد تا ۸ شهريوردر شهر آتن
 * مسابقات  دووميداني  ستارگان  آسيا سوم  مهر ماه  در سنگاپور
* مسابقات  نيمه  ماراتن  قهرماني  آسيا روز يازدهم  مهر در دهلي  نو
* رقابت هاي  بين المللي  دووميداني  دمشق  تابستان  در كشور سوريه
 * نهمين  دوره  مسابقات  ماراتن  قهرماني  آسيا روز شانزدهم  آبان  ماه  در شهر سئول  كره  جنوبي.
 لازم  به  ذكر است  كه  مجمع  ساليانه  اين  فدراسيون  روز چهاردهم  اسفند ماه جــاري  برگزار مي شود و برنامه هاي  فـــوق  به همراه  ديگر برنامه هاي  ســال  ۸۳ فدراسيون  دووميداني  در آن  به  بحث  و بررسي  گذاشته  و تصويب  خواهد شد.

دو مدال برنز براي ايران در دو قهرماني صحرانوردي آسيا
گروه ورزشي: تيم دو صحرانوردي ايران، مقام سوم قهرماني آسيا را كه در شهر «پونا» هند برگزار شد، كسب كرد.
هفتمين دوره مسابقات دو صحرانوردي قهرماني آسيا در شهر «پونا» در ايالت ماهراشتراي هند با شركت ۱۳ تيم از كشورهاي آسيايي برگزار شد و دوندگان كشورمان در رده سني بزرگسالان و جوانان توانستند به مقام سوم اين پيكارها دست يابند.
تيم بزرگسالان ايران در اين مسابقه كه به مسافت ۴۵۰/۱۲ كيلومتر بود به مقام سوم دست يافت.
در اين رقابتها، تيم چين اول شد و هند مقام دومي را به خود اختصاص داد. تيم جوانان ايران نيز در مسابقه خودكه به مسافت ۳۵۰/۸ كيلومتر بود، به مقام سوم جوانان آسيا رسيد.
تيم ژاپن مقام نخست را بدست آورد و تيم هند دوم شد.

نشريه رسمي فدراسيون جهاني وزنه برداري
اعتماد به نفس و اعتقاد رضازاده مورد توجه جهانيان است
002760.jpg
گروه ورزشي: نشريه رسمي فدراسيون جهاني وزنه برداري در آخرين شماره با چاپ عكسي از حسين رضازاده بر روي جلد خود تجزيه و تحليل جالبي را از دو قهرمان طلايي وزنه برداري ايران در مسابقه هاي جهاني ونكوور كانادا به چاپ رسانده است. اين نشريه در مورد رضازاده و قدرتنمايي اش در رقابت هاي جهاني نوشته است: اعتماد به نفس و اعتقاد رضازاده كار بزرگ و باارزشي است كه مورد توجه جهانيان قرار گرفته و اختلاف ۵/۷ كيلويي ركورد وي با نفر دوم جهاني نشان از آن دارد كه تا تهديدشدن سلطان سنگين وزن هاي جهان فاصله زيادي وجود دارد. در اين نشريه همچنين آمده است كه رضازاده دركانادا براي رضايت خاطر تماشاگران به ركوردهاي جهاني اش حمله كرد، ولي زندگي هميشه بر وفق مراد نيست. اما اعتقاد عميق و راسخي وجود دارد كه بزرگمرد وزنه برداري ايران و جهان در المپيك آتن مي  تواند باز هم سنگين ترين وزنه  هاي تاريخ را بالاي سر ببرد.
در اين نشريه همچنين به موفقيت محمدعلي فلاحتي نژاد ديگر وزنه بردار طلايي ايران در كانادا اشاره شده و آمده است: هيچ كس اميدي به موفقيت فلاحتي نژاد نداشت و در حالي كه ايراني ها اميد اول خود در وزن ۷۷ كيلوگرم محمدحسين برخواه را به دليل آسيب ديدگي از دست رفته ديدند، فلاحتي نژاد با شروعي شجاعانه و موفقيت آميز مدال طلاي اين وزن را به چنگ آورد. قهرماني شگفت انگيز فلاحتي نژاد نمونه  ديگري از «موج تازه» در ايران بود كه به نمايش درآمد.

ركوردگيري از ورزشكاران برتر نابينا براي ورود به پاراليمپيك
گروه ورزشي: به گزارش روابط عمومي فدراسيون ورزشهاي نابينايان و كم بينايان، يك دوره مسابقه ركوردگيري از ورزشكاران برتر رشته دووميداني نابينايان و كم بينايان به منظور انتخاب تيم ملي (اعزامي به پاراليمپيك ۲۰۰۴- آتن) با حضور ۱۰ ورزشكار امروز در ورزشگاه شيرودي برگزار خواهد شد.

ورزش
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |