چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۸۲ - سال يازدهم - شماره۳۳۳۸ - Mar 17, 2004
به مناسبت روز جهاني بهداشت
برنامه هاي شهرداري تهران به مناسبت هفته سلامت اعلام شد
گروه شهري: برنامه هاي شهرداري تهران به مناسبت هفته سلامت كه از صبح روز سه شنبه ۱۸ فروردين ماه سال ۱۳۸۳ در محل سالن كنفرانس سران آغاز مي شود اعلام شد.
به گزارش خبرنگارما روند صعودي نرخ كشته  شدگان در حوادث جاده اي و تصادفات درون شهري به حدي است كه كليه دستگاه ها و ارگان هاي ذيربط را به انجام اقدامات هماهنگ و فوري واداشته است.
در اين زمينه مهندس كامران حاج نصراللهي مديرعامل سازمان حمل و نقل و ترافيك به خبرنگار ما گفت: اصلاح هندسي معابر درون شهري و نقاط پرخطر در جاده ها، آموزش رانندگان، تصحيح رفتار ترافيكي شهروندان و ارتقاء سطح ايمني خودروها از جمله اقداماتي است كه بايد هرچه سريعتر تحقق يابد.وي افزود: شهرداري تهران تلاش دارد تا با تسريع در فعاليت هاي خود در زمينه آموزش شهروندان، روانسازي ترافيك، استفاده از سيستم هاي حمل و نقل عمومي انبوه، افزايش سرانه فضاي سبز شهري و پاره اي اقدامات ديگر نسبت به كاهش ميزان آلاينده ها و بهبود محيط زيست نيز كمك مي كند.
حاج نصراللهي درباره برنامه هاي شهرداري تهران در هفته سلامت اظهار داشت: صبح روز ۱۸ فروردين پس از مراسم افتتاح هفته سلامت كه در سالن كنفرانس سران برگزار مي شود پاسخگوي كساني خواهيم بود كه در حوادث رانندگي عزيزان خود را از دست داده اند و بعد از ظهر همان روز در مراسمي تحت عنوان قدرداني از حافظان ايمني جاده ها و معابر در تالار حركت از كساني كه در اين زمينه فعال بوده اند، معاونين برگزيده ترافيكي مناطق شهرداري تهران،  افراد برگزيده پاسگاه هاي راهنمايي و رانندگي، پنج نفر از بهترين رانندگان شركت واحد و تاكسيراني تهران و يك نفر از وزارت آموزش و پرورش كه در اجراي طرح پليس مدرسه فعاليت چشمگيري داشتند تقدير به عمل خواهد آمد.
وي در تشريح ديگر برنامه هاي شهرداري تهران در هفته سلامت گفت: طي هفته سلامت در كليه كيوسكهاي اطلاع رساني، پايگاه هاي مستقر در ترمينال هاي مسافربري، ايستگاه هاي مترو و فروشگاه هاي شهروندان بروشورهاي اطلاعاتي توزيع خواهد شد و همچنين پارك آموزش ترافيك پونك با اجراي تئاتر و برنامه هاي فرهنگي متنوع پذيراي كودكان و خانواده هاي ايشان خواهد بود.

پاكسازي بر چسب هاي تبليغاتي از روي درب و نماي ساختمانها
مبلمان شهري و بوستانهاي شرق تهران بازسازي و بازپيرايي شدند
003903.jpg
معاون خدمات شهري و فضاي سبز شهرداري منطقه ۸ تهران ديروز اعلام كرد در آستانه فرا رسيدن سال نو و فصل بهار، مبلمان شهري و تمام بوستانهاي شرق تهران تجهيز و بازپيرايي شدند.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ۸ تهران، مهندس غلامحسين تابش فر گفت: در راستاي اجراي طرح استقبال از بهار و به منظور گذران اوقات فراغت شهروندان در محيط هاي سرسبز و مصفا، كليه بوستانهاي محلي، ناحيه اي و شهري واقع در شرق تهران، تجهيز و بازپيرايي شدند. همچنين دو بوستان زمرد در خيابان گلبرگ و خاور روبروي مسيل باختر قبل از پايان سال جاري مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
وي تصريح كرد: براي نخستين بار در تهران، روي مسيل باختر با رعايت كليه نكات ايمني و استانداردها، سرپوشيدن و بدين ترتيب فضاي مناسبي براي احداث يك بوستان محلي فراهم آمد كه در آستانه ورود به سال نو مورد بهره برداري شهروندان قرار مي گيرد. همچنين به منظور زيباسازي مناظر عمومي شهر، عمليات ساخت ۳ آبنما در ميادين ۱۷ و ۱۸ و تسليحات نيز به پايان رسيده و مورد بهره برداري قرار گرفته است.
مهندس تابش فر، افزود: در راستاي ايجاد محيط هاي فراغتي، شماري از ميادين موجود در بافت هاي مسكوني محلي از ميدان به پارك محلي تغيير كاربري داده مي شود.
وي تصريح كرد: با صرف هزينه اي بالغ بر ۶۰۰ ميليون ريال بخشي از فضاي سبز عمومي كه به اصطلاح پير و فرسوده شده اند بهسازي مي شود. همچنين به منظور افزايش ضريب ايمني در وسايل بازي در بوستانها كليه اين وسايل ترميم و بازسازي شده اند.
معاون خدمات شهري و فضاي سبز شهرداري منطقه ۸ تهران افزود: در راستاي صيانت از حقوق شهروندان و افزايش زيبايي منظر عمومي شهر، طرح پاكسازي برچسب هاي الصاقي بر روي درب منازل و نماي ساختمانها از چند روز پيش با مشاركت شهروندان آغاز شده است.
وي تصريح كرد: با صرف اعتباري بالغ بر ۳۰۰ ميليون ريال تابلو براي الصاق برچسب هاي تبليغاتي شركت هاي خدماتي درنظر گرفته شده و اين شركت ها مي توانند موارد تبليغي خود را در مكان هاي موردنظر الصاق كنند.
وي در پايان افزود: به منظور ساماندهي زباله و جلوگيري از پخش زباله در سطح معابر، ۴۰ مخزن زباله با صرف اعتباري بالغ بر ۴۰۰ ميليون ريال در نقاط حساس و زباله ساز نصب مي شود.

با همكاري شهرداري و نيروي انتظامي انجام مي شود
برخورد با عوامل ساخت و ساز غيرمجاز در ايام تعطيلات نوروزي
003906.jpg
جلسه هماهنگي بين نيروي انتظامي و شهرداري منطقه يك به منظور جلوگيري از ساخت و ساز غيرمجاز در ايام تعطيلات نوروزي برگزار شد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه يك در اين جلسه حميدرضا صارمي معاون هماهنگي و برنامه ريزي شهرداري منطقه يك با تاكيد بر تعامل سازنده بين نيروي انتظامي و شهرداري اظهار داشت: تمامي اركان نظام اعم از شهرداري و نيروي انتظامي موظف به خدمت رساني سازنده به مردم هستند و به همين دليل شهرداري به عنوان متولي امور شهري نسبت به همكاري با نيروي انتظامي خود را موظف مي داند.
وي با اشاره به فرا رسيدن تعطيلات نوروزي و رشد ساخت و ساز بدون مجوز در اين ايام از نيروي انتظامي خواست در اين ايام همكاري مستمر و تنگاتنگي را به منظور مقابله با عوامل تجاوز به حقوق شهر و شهرداري و حريم اجتماعي شهروندان با شهرداري به عمل آورد.
در ادامه اين جلسه سرهنگ غلامرضا نصيرنژاد سركلانتر يكم شميرانات اظهار داشت: نيروي انتظامي با تمامي امكانات خود از ساخت و سازهاي غيرمجاز جلوگيري خواهد كرد.

نگاه
داوود كاظمي
003900.jpg

اجراي طرح تفصيلي و بازگشايي معابر در شهرداري منطقه ۱۷
گروه شهري: به دستور دكتر احمدي نژاد شهردار تهران اجراي طرحهاي تفصيلي و بازگشايي معابر و تعيين تكليف مالكيني كه املاك آنها در طرحهاي اجرايي اولويت دار منطقه ۱۷ قرار گرفته مشخص شد.شهرداري منطقه ۱۷ تهران اعلام كرد مالكيني كه املاك آنها در طرحهاي عمراني شهرداري اين منطقه واقع شده و تا پايان ارديبهشت ماه سال ۸۳ اقدام به توافق و واگذاري املاك كنند تسهيلات و امتيازات ويژه اي را دريافت مي كنند.
روابط عمومي شهرداري منطقه ۱۷ اعلام كرد، اين طرح با هدف بازگشايي معابر و تعيين تكليف كليه املاكي كه واقع در طرحهاي اولويت دار اعم از فضاي سبز و كاربريهاي ديگر منطقه قرار دارد به اجرا درمي آيد. بنابراين گزارش، املاك مالكيني كه تمام يا بخشي از ملك آنها در خيابان مجيد پيغمبري- خيابان آذربايجان- اتوبان يادگار امام- آيت الله سعيدي- پل نعمت آباد و حريم خطوط تهران تبريز و تهران اهواز، در طرحهاي اجرايي اولويت دار قرار گرفته از طريق تهاتر و اعطاي امتياز به صورت تراكم و يا كاربري تجاري و اداري و همچنين مشاركت در احياء املاك فوق الاشاره مي توانند تا پايان ارديبهشت ماه سال ۸۳ اقدام به توافق كنند.
مالكين مي توانند در اسرع وقت جهت تعيين تكليف املاك و انجام توافق به كميته معوض املاك و مشاركتهاي مردمي منطقه مراجعه نمايند.

طرح جايگزيني موتورسيكلتهاي فرسوده دوزمانه آغاز شد
گروه شهري: طرح جايگزيني ۸ هزار دستگاه موتورسيكلت  فرسوده دو زمانه از ديروز آغاز شد.
به گزارش ايسنا، دكتر مجيد شفيع پور، مشاور رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با اعلام اين مطلب در يكصد و بيست و هشتمين جلسه كميته كاهش آلودگي هواي تهران با اشاره به وضعيت نابسامان موتورسيكلت ها در كشور گفت: در حالي كه ۱۲۵ كارخانه و كارگاه موتورسيكلت سازي پروانه تأسيس دارند، ۱۷۶ واحد توليدكننده موتورسيكلت در كشور فعال هستند.
مجري طرح جامع كاهش آلودگي هواي تهران در ادامه به تشريح طرح جايگزيني موتورسيكلت هاي فرسوده پرداخت و گفت: موتورسيكلت هاي جايگزين، يك پنجم حد مجاز تعيين شده آلودگي توليد مي كنند.
مشاور رئيس سازمان حفاظت محيط زيست با اشاره به اين كه موتورسيكلت ها ۱۵ درصد جرم انواع آلاينده هاي ورودي به هواي تهران را به خود اختصاص داده اند، گفت: از سال آينده استاندارد ۰۱- ECE4o براي تمامي موتورسيكلت هاي توليدي در كشور اجباري است.
وي اظهار اميدواري كرد كه بر اساس طرح جامع كاهش آلودگي هواي تهران در سالهاي آينده، اين استاندارد به EU97 كه در حد استاندارد آلايندگي EURO2 اروپاست، ارتقا يابد.
به گفته مجري طرح جامع كاهش آلودگي هواي تهران، در صورت تبديل تمامي موتورسيكلت هاي موجود تهران به موتورسيكلت هاي استاندارد، سهم اين وسايط در آلودگي هواي تهران مي تواند تا يك چهارم وضع موجود كاهش يابد.
همچنين در اين جلسه معاونت راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي با تاكيد بر اين كه در سال آينده از شماره گذاري موتورسيكلتهاي فاقد استاندارد زيست محيطي۱۰ -ECE40 در كشور خودداري خواهد شد، اعلام كرد: از ۱۷۶ توليدكننده موتورسيكلت در كشور، توليدات ۱۲۵ شركت زير نظر راهنمايي و رانندگي ناجا بوده و شماره گذاري شده از كارخانه وارد بازار مي شوند.

توزيع گلدان و آماده سازي بوستان ها
منطقه ۱۵ تهران در سيزدهم فروردين (روز طبيعت) پذيراي بيش از ۱۰۰ هزار نفر از شهروندان تهراني در بوستان ها و پارك هاي جنگلي اين منطقه خواهد بود.
معاون امور شهري و فضاي سبز شهرداري منطقه ۱۵ ديروز در گفت وگو با ايرنا افزود: پارك جنگلي «توسكا» با مساحتي بيش از ۸۸ هكتار و بوستان پامچال با مساحت ۵۴ هكتار ازجمله مكان هايي است كه همه ساله در ايام نوروز و به خصوص سيزدهم اين ماه، پذيراي بسياري از شهروندان است.
«علي معصومي» گفت: شهرداري اين منطقه با توجه به مشكلاتي كه هر ساله در روز سيزده نوروز براي شهروندان ايجاد مي شود با تمهيداتي مكان هاي تفريحي را براي استفاده همشهريان آماده كرده است.
وي از رفت و روب معابر، نصب سطل زباله و توزيع ۲۵۰۰ گلدان در آستانه عيد نوروز به خانواده هاي شهداي منطقه به عنوان برنامه هاي استقبال از بهار ياد كرد.

تصحيح يك خبر
روابط عمومي سازمان حمل و نقل و ترافيك تهران در مورد خبر افتتاح پاركينگ طبقاتي ميدان راه آهن اعلام كرد: هزينه سا خت پاركينگ طبقاتي ميدان راه آهن ۴ ميليارد و ۷۰۰ ميليون تومان بوده است كه به اشتباه ۴۰۰ ميليارد و ۷۰۰ ميليون تومان چاپ شده است.

استاندار تهران:
سند توسعه ملي استان تهران آماده مي شود
گروه شهري: استاندار تهران تاكيد كرد: در استان تهران كه ۲/۱درصد خاك كشور را تشكيل مي دهد، بارگذاري اين چنيني جايز نيست و مسائل تهران را پيچيده تر مي كند.
علي اكبر رحماني ديروز در گفت و گو با ايرنا از افزايش مشكلات صوتي، آلودگي خاك و هوا و قرارداشتن بر روي دو گسل زلزله به عنوان چالش هاي كنوني و آينده تهران نام برد. وي با اشاره به تدوين سند توسعه استان تهران اظهار داشت: تهران سه سطح استاني، ملي و فراملي دارد و سند توسعه ملي استان حداكثر تا ۱۵ ارديبهشت ماه آماده خواهد شد. وي تاكيد كرد: براي تناسب مركزيت كشور با اهداف سند توسعه ، مركزيت كشور تعريف جديدي خواهد داشت و تهران را متناسب با چهار هدف اصلي چشم انداز توسعه كشور پيشنهاد خواهيم داد.
استاندار تهران، گفت:  براي پايتخت ايران، كار مقايسه اي با پايتخت هاي كشورهاي مختلف اسلامي، اروپايي و آسيايي همچون مالزي ،  تركيه و كره انجام داده ايم تا تهراني جديد را در آينده داشته باشيم.
رحماني با بيان اينكه در سال آينده حرفهاي جديدي براي تغيير وضعيت تهران خواهيم داشت گفت: بحث محيط زيست و توجه به منابع طبيعي از جمله اهداف جديدي است كه در سال آتي دنبال خواهد شد.به گفته وي، نظام بهداشتي و پزشكي تهراني كه در آينده به وجود خواهد آمد با وضع كنوني متفاوت خواهد بود و از سال آينده تنها پروژه هايي موضوعيت پيدا مي كنند كه آب كمتري را نياز داشته باشد.وي با بيان اينكه حرف هاي بيش از اين و نوتري را در آينده خواهيم گفت، بحث انتقال پايتخت و شرايط جديد تهران را به آينده موكول كرد.

شهرداري مستندات افزايش عوارض شهري توسط مجلس را اعلام كرد
در پي درج مطلبي در برخي رسانه ها به تاريخ ۲۴/۱۲/۸۲ مبني بر اعتراض آقاي رجبعلي مزروعي نماينده مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي به افزايش عوارض نوسازي و نسبت دادن اين موضوع به شهرداري و شوراي اسلامي شهر تهران روابط عمومي و بين  الملل شهرداري تهران توضيحات ذيل را جهت تنوير افكار عمومي اعلام كرد.
نماينده محترم مردم اصفهان در مجلس شوراي اسلامي در گفت وگويي حضوري با رئيس شوراي اسلامي شهر تهران مدعي شده است كه نسبت دادن علت افزايش نرخ عوارض نوسازي به مصوبات مجلس صحت ندارد و اگر كسي مدعي اين موضوع است شماره مصوبه و قانون مربوط را اعلام كند. لذا در پاسخ اظهار مي دارد افزايش عوارض نوسازي در سال ۸۲ به استناد تبصره ۲ ماده ۵ قانون تجميع عوارض مصوبه جلسه علني روز دوشنبه مورخ ۲۲ دي ماه سال ۱۳۸۱ مجلس شوراي اسلامي است كه در مورخ ۲۵ دي ماه سال ۱۳۸۱ به تاييد شوراي محترم نگهبان رسيده و در تاريخ ۲/۱۱/۸۲ تحت عنوان: «قانون اصلاح موادي از قانون برنامه سوم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران و چگونگي برقراري وصول عوارض و ساير وجوه از توليد كنندگان كالا، ارائه دهندگان خدمات و كالاهاي وارداتي» در روزنامه رسمي جمهوري اسلامي ايران به چاپ رسيده است. همچنين در تبصره ۲ ماده ۵ اين مصوبه آمده است:
«عبارت پنج در هزار» مندرج در ماده ۲ قانون نوسازي و عمران شهري مصوب ۷/۹/۱۳۴۷ به عبارت «يك درصد» اصلاح مي شود.
اضافه مي شود كه مجلس شوراي اسلامي نيز در تبصره ۴ اين ماده وزارت كشور را موظف به نظارت بر حسن اجراي اين ماده در سراسر كشور كرده است. از طرفي هيات محترم وزيران در جلسه مورخ ۲۰/۱۱/۸۲ خود، به پيشنهاد وزارت كشور و موافقت وزارتخانه هاي امور اقتصادي و دارايي و مسكن و شهرسازي، به استناد ماده ۴ قانون نوسازي و عمران شهري مصوب سال ۱۳۴۷ مقرر كرد كه بهاي اراضي، ساختمانها و مستحدثات براي محاسبه عوارض نوسازي از ابتداي سال ۷۹ تا پايان سال ۸۰ براساس ارقام مربوط به سال ۷۲ و از ابتداي سال ۸۱ به ميزان ۲۵ درصد آخرين ارزش معاملاتي املاك موضوع ماده ۶۴ قانون مالياتهاي مستقيم مصوب سال ۱۳۶۶ و اصلاحيه بعدي آن، ملاك عمل شهرداريهاي شهرهاي مشمول قانون نوسازي و عمران شهري قرار گيرد.
در تكميل اين مستندات اداره كل روابط عمومي و بين الملل شهرداري تهران مجدداً تاكيد مي كند كه عوارض نوسازي تابع مقررات مجلس شوراي اسلامي است و شهرداري يا شوراي اسلامي شهر تهران كمترين دخالتي در كم يا زيادكردن آن ندارند.
به علاوه توجه آن نماينده محترم را به اين نكته جلب مي كنيم كه محاسبه ميزان عوارض نوسازي به استناد قانون عوارض نوسازي است كه براساس ضريبي از قيمت منطقه اي ملك تعيين مي شود كه چنانچه به مفاد مصوبات مجلس و هيات دولت عنايت بفرمايند متوجه خواهند شد كه دولت ارزش منطقه اي را افزايش داده اند به طوري كه در سال آينده و سالهاي پس از آن نيز اين رقم افزايش خواهد يافت. براين مبنا سياست دولت آن است كه نرخ عوارض نوسازي را به ارزش روز املاك نزديك نمايد.

سوخت رساني به ۱۶ هزار خودرو گازسوز
معاون پشتيباني سازمان بهينه سازي مصرف سوخت كشور اعلام كرد: در چارچوب طرح ملي گازسوز كردن خودروها، شرايط براي سوخت رساني به ۱۶ هزار خودرو در كشور فراهم شده است.به گزارش واحد مركزي خبر مهندس خليلي عسگري تعداد خودروهاي سواري را كه در جايگاه هاي احداث شده تهران، كرج و مشهد مي توانند سوختگيري كنند، روزانه بيش از ۱۵ هزار دستگاه اعلام كرد.
وي گفت: دو جايگاه سوخت رساني در ياغچي آباد و تقي آباد، روزانه ظرفيت سوختگيري يك هزار و ۴۰۰ دستگاه اتوبوس گازسوز را دارند.

شهرداري تهران سال آينده كسري بودجه دارد
گروه شهري: بودجه سال آينده شهرداري تهران ۲۵۰۰ ميليارد ريال كسري دارد.
مهندس مهدي چمران، رييس شوراي اسلامي شهر تهران ديروز در پايان جلسه رسمي و بدون حضور مستمع اين شورا در جمع خبرنگاران با اعلام مطلب فوق ابراز اميدواري كرد اين كسري بودجه شهرداري از طريق دريافت وام و فاينانس تامين شود.به گفته رييس شوراي شهر، بخش هاي اصلي بودجه شامل درآمدها، هزينه ها، بودجه جاري و عمراني تاكنون در جلسات اين هفته شورا به تصويب رسيده و هفت تبصره بودجه كه مربوط به سازمان هاي غيرمستقل، عمومي و نحوه تهيه فرم ها و قراردادها و هزينه كردن در پروژه هاست احتمالا طي امروز (سه شنبه) و چهارشنبه تصويب مي شود.
وي پروژه هاي سال آينده شهرداري را شامل ۳۷۰ طرح با اولويت حمل و نقل عمومي، احياي بافت هاي فرسوده، مقاوم سازي وگسترش فضاي سبز دانست و گفت: براي اجراي اين پروژه ها ۸۸۰ ميليارد تومان در بودجه سال ۸۳ شهرداري در نظر گرفته شده است.چمران با اشاره به بدهي ۱۲۰ ميليارد توماني دولت به شهرداري تهران گفت: در بودجه سال آينده بدهي هاي شهرداري به مردم در ارتباط با اجراي پروژه ها و طرح هاي شهري نيز لحاظ شده است.
رييس شورا افزود: در بودجه سال آينده شهرداري همچنين ميزان درآمد شهرداري از محل فروش تراكم، عوارض نوسازي، جرايم و تخلفات ساختماني ۳۸۰ ميليارد تومان تصويب شده است.مهندس چمران درباره ميزان فروش تراكم مازاد ساختماني نيز گفت: تا پايان آذرماه سال جاري تنها صدهزار مترمربع از ۵/۱ ميليون مترمربع تراكم مازاد پيش بيني شده به فروش رسيده است و پيش بيني شورا و شهرداري اين است كه در سال آينده نيز حدود ۲۰۰ هزار مترمربع تراكم فروش خواهد رفت.چمران با اشاره به افزايش ۶۰۰ ميليارد توماني بودجه سال آينده شهرداري نسبت به بودجه سال جاري، جمع كل بودجه سال ۸۳ شهرداري تهران را حدود ۱۳۰۰ ميليارد تومان برآورد كرد.وي در عين حال بودجه سال ۸۳ شهرداري را براي اداره شهري مثل تهران بسيار ناچيز دانست.

توزيع بهارانه همشهري
بهارانه، ضميمه رايگان روزنامه همشهري براي نوروز، امروز در مناطقي كه ديروز آن را دريافت نكرده اند، توزيع مي شود. بهارانه همشهري در صد صفحه رنگي مشتمل بر بخش هايي همچون مرور وقايع، پديده ها و چهره هاي سال، بهاريه ها و راهنماي سفرهاي نوروزي است.
البته تعجيل در مراحل چاپ باعث بروز برخي اغلاط چاپي و ناهماهنگي هايي در امر توزيع بهارانه شده است؛به طوري كه تعدادي از اين نشريه بر خلاف اعلان قبلي به جاي امروز ديروز توزيع شد كه اميدواريم خوانندگان محترم پوزش ما را در اين باره بپذيرند. جا افتادن يك «در» كوچك در مصراع «تو پاي به راه در نه و هيچ مپرس» (مطلب راهنماي سفرهاي نوروزي) و همچنين سه غلط تايپي در جمله كوتاه «رفتارش از او چهره اي سختكوش ساخته (بخش چهره ها، مطلب مربوط به شهردار) نكاتي بوده كه همكاران درخواست كرده اند در اين نوشته كوتاه آنها را يادآور شويم. توصيه خاص ما براي شما كه احياناً فرصت ورق زدن بهارانه را پيدا مي كنيد، خواندن گزارشي مفصل است درباره زيبايي ها و جاذبه هاي ايران. در اين مطلب چهره ديگري از ميهن ما را مي بينيد.

توصيه سازمان محيط زيست:
طبيعت را در نوروز تخريب نكنيد
003939.jpg
گروه شهري: سازمان حفاظت محيط زيست هموطنان را به حفظ طبيعت كشور و آ سيب  نرساندن به گياهان و حيوانات در روزهاي تعطيلات نوروزي توصيه كرد.
روابط عمومي اين سازمان ديروز در نمابري به ايرنا به مردم توصيه كرد: از رهاسازي زباله و تخريب جنگل پرهيز كنند و با ايجاد احساس مسئوليت و با اصلاح رفتارهاي مخرب، در حفظ و نگهداري جنگل بكوشند.
سازمان حفاظت محيط زيست عهده دار حفظ ۱۶ پارك ملي و بيش از ۱۲۰ منطقه حفاظت شده، پناهگاه حيات وحش و آثار ملي در ايران است.
003945.jpg

اين روابط عمومي افزود: وجود يك كيسه زباله در داخل اتومبيل، يكي از مهمترين و بهترين اقدامات براي جلوگيري از پراكندگي زباله در جاده و طبيعت است.
هموطناني كه قصد سفر به مناطق طبيعي را دارند براي كسب اطلاعات بيشتر مي توانند به پايگاه هاي اطلاع رساني و يا روابط عمومي و ادارات كل سازمان حفاظت محيط زيست در استان ها مراجعه كنند.

از روز اول فروردين ۱۳۸۳
ساعت رسمي كشور يك ساعت جلو كشيده مي شود
003948.jpg
گروه شهري: ساعت رسمي كشور از اول فروردين ماه ۱۳۸۳ يك ساعت به جلو كشيده خواهد شد.
به گزارش ديروز دفتر امور رسانه هاي رياست جمهوري، به موجب مصوبه مورخ ۲۳ مردادماه ۱۳۷۰ هيات وزيران، ساعت رسمي كشور هرسال در ساعت ۲۴ روز اول فروردين يك ساعت به جلو كشيده شده و در ساعت ۲۴ روز سي ام شهريور به حال سابق برگردانده خواهد شد.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |