سه شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۳۷۵
رسيدگي به پرونده انفجار قطار
شايد دو تا سه سال طول بكشد
گزارش اول 
خانواده هاي قربانيان انفجار قطارساعت ۱۱ صبح روز چهارشنبه هفته گذشته در اعتراض به نابساماني هاي موجود مقابل فرمانداري نيشابور دست به تجمع زدند و ۴ ساعت بعد،  حدود ۷۰نفر از اين معترضان با ورود به ايستگاه راه آهن خيام -محل فاجعه- مسير حركتي قطارها را مسدود و اعلام كردند باوجود وعده هاي مسوولان هنوز هيچ اقدامي براي بازسازي منازل آنها انجام نشده است
عليرضا رحيمي نژاد
006810.jpg
خبر جديدي از ماجراي نيشابور نيست. خاك روي خط آهن كنار رفته و زندگي ادامه دارد.
عكس: ساتيار

با گذشت ۸۲ روز از فاجعه نيشابور هنوز وضعيت مناطق خسارت ديده به ويژه روستاي «هاشم آباد دهنو» به حالت طبيعي و عادي بازنگشته است و حادثه ديدگان همچنان از شرايط خود ابراز نارضايتي مي كنند.
آنان ساعت ۱۱ صبح روز چهارشنبه هفته گذشته در اعتراض به نابساماني هاي موجود مقابل فرمانداري نيشابور دست به تجمع زدند و ۴ ساعت بعد،  حدود ۷۰نفر از اين معترضان با ورود به ايستگاه راه آهن خيام -محل فاجعه- مسير حركتي قطارها را مسدود و اعلام كردند باوجود وعده هاي مسوولان هنوز هيچ اقدامي براي بازسازي منازل آنها انجام نشده است.
«محمد الله گردي»- معاون سياسي فرمانداري نيشابور و مسوول كميته تعيين خسارت -در رابطه با اقداماتي كه در جهت بازسازي مناطق خسارت ديده انجام شده است مي گويد: وضعيت اسكان اهالي از حالت اضطراري به حالت موقت درآمده و آنها هم اكنون در كانكس ها ساكن هستند ولي براي بازسازي خانه ها، ما خسارت ها را به روستاييان پرداخت مي كنيم و آنها خودشان بامشاوره بنياد مسكن بايد براي ساخت و ساز منازل اقدام كنند.
وي مي افزايد: در حال حاضر اماكن عمومي ضدعفوني شده و هيچ نوع آلودگي در منطقه وجود ندارد و توزيع ارزاق و خواربار نيز به طور مرتب انجام مي شود ضمن اينكه عمليات آواربرداري معابر نيز به پايان رسيده و طرح «هادي روستا» كه طبق آن مناطق خسارت ديده بر حسب اصول «آبادي هاي جديد» بازسازي مي شوند، در حال اجرا است.
از سويي به گفته «محمد مهدي كرماني» رئيس شوراي شهر نيشابور حادثه ۲۹ بهمن ماه سال گذشته با ۳۲۰ كشته بين ۲۵۰ تا۳۰۰ ميليارد ريال خسارت بر جاي گذاشت كه بخش عمده آن مربوط به تخريب خانه  هاي مسكوني است. هم اكنون مراحل پرداخت خسارات روستاييان آغاز شده و بخش عمده اي از اين كار پايان يافته است .
«الله گردي» معاون فرمانداري مي گويد: تاكنون ۲۷۰ پرونده براي مجروحان و ۲۲۸ پرونده براي جان باختگان تشكيل و ۷۰ درصد خسارت ها پرداخته شده است و به نظر مي رسد تا ۲۰ روز آينده مابقي اين كار نيز انجام شود و روستاييان ديه و خسارات خود را دريافت كنند.
مقصران
علاوه برروند كند بازسازي روستاهاي ويران شده برخورد با مقصران اين فاجعه خونين موضوع ديگري است كه عليرغم شعارهاي اوليه مسوولان به بوته فراموشي سپرده شده است يا به كندي پيش مي روند.
كميسيون بررسي سوانح راه آهن روز ۲۳ اسفند ماه سال گذشته در اطلاعيه اي اعلام كرد مقصران اين حادثه شناسايي شده اند
اين كميسيون با استناد به مقررات مسير و حركت راه آهن تقصير ۹ نفر از پرسنل راه آهن را به علت مهارنكردن و نبستن كامل ترمزهاي دستي واگن ها و قرار ندادن كامل صحيح كفش خط زير چرخ واگن ها محرز دانست و خاطر نشان كرد: «باتوجه به زمان طولاني ۵ ساعته از شروع آتش سوزي تا زمان انفجار و امكان فرآيندهاي مختلف شيميايي كه هر يك از آنها در نهايت مي تواند به عنوان عامل انفجار شناخته شود تجزيه و تحليل تخصصي اين موضوع را خارج از صلاحيت خود (كميسيون سوانح راه آهن) دانسته و اظهار نظر در اين خصوص  و علل و عوامل مربوطه را به اعلام نظرات فني كارشناسان سازمان هاي تخصصي وصالح در اين زمينه موكول مي كند.»
باوجود اين موضوع هنوز هيچ يك از سازمان هاي تخصصي و صالح در رابطه با اينكه آيا علاوه بر ۹ كارمند راه آهن افراد ديگري نيز در فاجعه نيشابور مقصر هستند يا نه، نظري نداده و اين مساله به كلي فراموش شده است در عين حال شركت راه آهن نيز تاكنون از انتشار اسامي و سمت هاي ۹ پرسنل خاطي خود، خودداري كرده است.
«حميد رضا صديق پور»- مدير روابط عمومي راه  آهن در حالي كه حاضر به اعلام اسامي اين افراد نيست مي گويد: «آنها فعلا معلق شده اند تا نظر دادگاه در اين رابطه مشخص شود.»
بنا به اطلاعات و اخبار به دست آمده ۹ پرسنل مقصر شناخته شده راه آهن مسوولان بارگيري قطار مرگ، عوامل ايستگاه ابومسلم - ايستگاهي كه ۵۱ واگن باري از آنجا فرار كرد و به خيام رسيد- و مسوولان خود قطار منهدم شده هستند.
006891.jpg
راه آهن پذيرفته كه اين حادثه بر اثر قصور ۹ پرسنل خود روي داد
عكس: ساتيار

مدير دفتر رئيس ايستگاه راه آهن نيشابور درباره اين افراد مي گويد: آنها درحال حاضر هيچ كاري انجام نمي دهند و درواقع اجازه فعاليت ندارند اما هر روز سركارشان حاضر مي شوند و در وقت اداري در محل هاي خدمت خود حضور دارند و حقوق شان را نيز دريافت مي كنند.»
در هر حال برخورد با اين افراد و مقصران احتمالي ديگر، به حكم دادگاه، تشكيل جلسات محاكمه و طي مراحل قضايي نياز دارد.
هم اكنون پرونده فاجعه نيشابور به شعبه اول دادگاه بخش «زبرخان» از توابع نيشابور ارجاع شده و قاضي ميانسالي به نام «محمد كوثري» كه رياست اين حوزه قضايي را نيز به صورت همزمان بر عهده دارد، تحقيقات خود را آغاز كرده است، اما با اين وجود هنوز مراحل ابتدايي و اوليه كار نيز به پايان نرسيده و حتي معلوم نيست پرونده تا پايان در اين شعبه بماند و يا به جاي ديگري ارجاع شود.
قاضي «كوثري» در حالي كه سعي مي كند اسرار مهم ترين و حساس ترين پرونده دوران كاري اش را فاش نكند و آنها را سر به مهر نگه دارد، مي گويد: «بازجويي و تحقيقات مقدماتي از تعدادي از مقصران اعلام شده از سوي راه آهن آغاز شده است، اما تاكنون همه آنها احضار نشده اند ضمن آنكه براي آن دسته از افرادي كه بازجويي شده اند هنوز قرار قانوني صادر نشده. چون محل سكونت آنها خارج از حوزه ما است و فعلا معلوم نيست اين پرونده تا انتهاي كار در اين مجتمع بماند. البته به احتمال زياد پرونده به جاي ديگري ارجاع نخواهد شد.»
پرونده اي كه در شعبه اول حوزه قضايي «زبرخان» مطرح است از ۲ جنبه عمومي و خصوصي قابل پيگيري است و اكنون تحقيقات اوليه با شكايت مدعي العموم آغاز شده، ولي تا به حال هيچ يك از خسارت ديدگان فاجعه مرگبار عليه مقصران اين حادثه اقدام به طرح شكايت نكرده و خواستار پيگيري موضوع از طريق دادگاه نشده اند.
علاوه بر مشكل نبود شاكي خصوصي در اين پرونده، اطاله دادرسي از موانع ديگري است كه بر سرراه مجازات مقصران خونين ترين فاجعه غيرطبيعي سال هاي اخير وجود دارد.
«كوثري» مي گويد: «رسيدگي به اين پرونده ممكن است ۲ يا ۳ سال طول بكشد و اين طور نيست كه بتوان به سرعت مقصران را محاكمه و مجازات كرد.»
چندي پيش نيز «علي اكبر سياقي» رئيس دادگستري كل استان خراسان گفته بود در رسيدگي به پرونده حادثه نيشابور دقت فداي سرعت نخواهد شد.
با اين وجود طولاني شدن مدت دادرسي و تحقيقات قضايي مي تواند موجب نااميدي حادثه ديدگان و مردم نسبت به برخورد با عوامل چنين فاجعه اي شود.
نكته ديگر كه وجود دارد اين است كه هر چند راه آهن پذيرفته كه اين حادثه بر اثر قصور ۹ پرسنل خود روي داد، اما هنوز دستگاه قضايي در اين باره ترديد دارد.
قاضي پرونده توضيح مي دهد: «فعلا ما نظر راه آهن را به عنوان حجت تلقي كرده ايم، اما از هر راهكاري كه به نظرمان برسد در اين رابطه استفاده خواهيم كرد و ممكن است در نهايت به اين نتيجه برسيم كه اين افراد بي تقصير هستند.»
وي همچنين درباره مجازاتي كه در انتظار مقصران قطعي اين فاجعه است، مي گويد: «ابتدا بايد متهمان محاكمه شوند تا مشخص شود اين حادثه بر اثر سهل انگاري روي داده يا خطاي محض بوده است. البته اين تصور كه فاجعه فقط به خاطر خطاي محض رخ داده، باعث تضييع حقوق خسارت ديدگان مي شود، براي همين هر گاه مقصران قطعي شناسايي شوند و براي دادگاه محرز شد، براي آنها در مورد كشته شدگان حكم قتل غيرعمد صادر مي شود.»

با تماس تلفني فرد ناشناس با پليس
معماي مرگ زن جوان پيچيده تر شد
پليس وقتي پلاستيك روي بسته را باز كرد در داخل پتوي مشكي رنگ قسمت هاي مختلف بدن يك زن جوان را مشاهده كرد
يك تلفن از سوي مرد ناشناسي درباره ماجراي مرگ زن ۳۸ ساله اي، پرونده اين جنايت را بار ديگر وارد مرحله تحقيقات جنايي كرد.
مرد جواني كه از آن سوي تلفن حرف مي زد در چند كلمه كوتاه بريده ادعا كرد عامل قتل اين زن را مي شناسد.
او وقتي در برابر پرسش هاي ماموران آگاهي قرار گرفته بود با گفتن يك جمله كوتاه «حسين قاتل است»، تلفن را قطع كرده بود.
علي رغم تلاش هاي متخصصان براي رديابي اينكه تلفن زننده ناشناس از كدام منطقه تهران و از كجا تماس مي گرفت، اقدامات پليس تاكنون بي نتيجه مانده است.
با توجه به اين تماس فرضيه هاي متفاوتي نزد پليس مطرح شده و آنان در چند شاخه تحقيقاتي عمليات تجسس براي به دست آوردن ردي از قاتل ناشناس را آغاز كردند.
قرباني كيست 
ساعت ۱۱ ظهر روز ۱۶ بهمن ماه سال ۸۰ ماموران شهرداري منطقه دولت آباد شهر ري هنگام جمع آوري زباله ها متوجه بسته مشكي رنگ بزرگي شدند كه داخل پلاستيكي جاسازي شده و در كنار زباله ها رها شده بود.
از ظاهر بسته ماموران احساس كردند كه بايد حادثه ناگواري رخ داده باشد. بنابراين به سرعت ماموران كلانتري منطقه را در جريان قرار دادند.
لحظاتي پس از اطلاع ماموران شهرداري، يك اكيپ از واحدهاي تجسس كلانتري دولت آباد خود را به محل مورد نظر رسانده و به بررسي بسته مشكوك پرداختند.
پليس وقتي پلاستيك روي بسته را باز كرد، در داخل پتوي مشكي رنگ قسمت هاي مختلف بدن يك زن جوان را مشاهده كرد.
بررسي هاي نخست ماموران حكايت از آن داشت كه عامل يا عاملان جنايت پس از به قتل رساندن قرباني خود، جسد او را مثله كرده و در قطعات كوچك تر داخل پتويي جاسازي كرده اند.
از طرف ديگر چون هيچ لباسي در كنار جسد ديده نمي شد پليس به اين نتيجه رسيد كه عاملان جنايت با از بين بردن مدارك شناسايي قرباني خود سعي كرده اند او ديرتر مورد شناسايي قرار گرفته و هويتش فاش شود.
در همين راستا از آنجايي كه هيچ سرنخي از هويت مقتوله موجود نبود، به دستور قاضي شعبه ۱۰۶ جزايي دادگستري شهر ري پرونده براي پيگيري هاي تخصصي تر در اختيار كارآگاهان آگاهي شهر ري قرار گرفت.
از سوي ديگر به دستور قاضي پرونده جسد براي تحقيق و بررسي و معاينات پزشكي درباره علت واقعي مرگ تحويل پزشكان قانوني شد.
با توجه به اينكه در محل كشف جسد هيچ آلت قتاله اي به دست نيامده بود، كارآگاهان اطمينان داشتند كه قرباني حادثه در منطقه ديگري به قتل رسيده سپس توسط عامل يا عاملان به اين منطقه انتقال داده شده است.
گروه پزشكان متخصص پزشكي قانوني نيز پس از انجام كاوش هاي علمي و تخصصي در نظريه خود اعلام كردند، مقتوله ابتدا با پيچيده شدن رشته باريكي به دور گردنش به قتل رسيده و سپس مثله شده و به محل پيدا شدن جسد انتقال داده شده است.
شناسايي هويت قرباني 
در حالي كه تلاش هاي پليسي و قضايي براي به دست آ وردن ردي از هويت قرباني حادثه با بن بست روبه رو شده بود، زن سالخورده اي با مراجعه به آگاهي ادعا كرد كه دختر ۳۸ ساله اش به نام «فاطمه» از روز ۱۲ بهمن به طور اسرارآميزي ناپديد شده است.
وي در اين باره به پليس گفت: «ما در منطقه قلعه مرغي تهران ساكن هستيم. در حالي كه دخترم ۱۶ سال بيشتر نداشت به عقد مردي درآمد كه چند سال از او بزرگتر بود. آنها اوايل زندگي خوبي داشتند و با ناملايمات فقر اقتصادي مي ساختند. فكر مي كنم ۵ سال از ازدواج دخترم گذشته بود كه شنيدم او به مواد مخدر (ترياك) اعتياد پيدا كرده است. سرانجام به خاطر همين موضوع دامنه اختلافات او و شوهرش بالا گرفت و آنها از هم جدا شدند.
مدتي پس از اين جدايي «فاطمه» مجددا ازدواج كرد. ولي هنوز مدت طولاني از آغاز زندگي مشترك آنها نگذشته بود كه شوهرش با او دچار درگيري بر سر موضوع اعتيادش شد و او را طلاق داد.
دخترم بار ديگر به خانه ما برگشت و با ما زندگي مي كرد تا اينكه براي سومين بار مردي از او خواستگاري كرد. سعي كرديم او را متقاعد كنيم كه ازدواج نكند يا حداقل فرصتي داشته باشد و درباره شوهر آينده اش تحقيق كند ولي او كه فقر اقتصادي خانواده را مي ديد، براي بار سوم ازدواج كرد، ازدواج سوم او تنها ۶ ماه دوام آورد و پايه هاي زندگي اش ازهم گسست و او براي بار سوم بيوه شد.
سال ۱۳۷۸ بود كه او براي انجام كاري به شرق تهران رفته بود، وقتي قصد بازگشت به خانه را داشت چون مسير خلوت بود و خودروي مسافركش نبود، سوار خودروي كاميوني شده بود تا به منطقه افسريه بيايد.
آنطور كه بعدا برايم تعريف كرد راننده كاميون مرد خوبي به نظر مي رسيد و از دخترم خواستگاري كرده بود. او يك بار ديگر سعي كرد شانس خود را در زندگي مشترك آزمايش كند.
«فاطمه» شوهر چهارمش را دوست داشت، آنها با هم زندگي خوبي داشتند ولي وقتي آن مرد هم معتاد شد و نتوانست كار كند، سرانجام از هم جدا شدند.
اين اتفاق ۸ ماه قبل از ماجراي مفقود شدنش رخ داده بود، روز ۱۲ بهمن او براي خريد بيرون رفت ولي ديگر بازنگشت.
از آنجايي كه جسد قرباني حادثه در نزديكي خانه شوهر چهارم مقتوله پيدا شده بود ماموران آگاهي اين مرد را بازداشت و تحت بازجويي قرار دادند.
وي ادعا كرد: چهار سال قبل هنگامي كه با كاميون از منطقه تهرانپارس به طرف افسريه مي آمدم، زن جوان از من خواست تا او را برسانم. چون هوا تاريك شده بود او را سوار كردم. در راه او برايم درددل كرده و از ناملايمات زندگي اش گفت چون مجرد بودم تصميم گرفتم او را به عقد خود درآورم.
در آن زمان او تنها ترياك مي كشيد ولي كم كم اعتياد او شديدتر شد تا اينكه متوجه شدم به تزريق هروئين روي آورده است.
خيلي سعي كردم او را از مصرف مواد مخدر منع كنم ولي موفق نشدم بنابراين تصميم به جدايي از هم گرفتيم، از آن زمان تاكنون اطلاعي از او نداشتم تا اينكه ماجراي مرگ فجيع اورا شنيدم.
در حالي كه تجسس هاي پليس از سه شوهر سابق اين زن بي نتيجه مانده بود، فرد ناشناسي طي تماس تلفني ادعا كرد فردي را مي شناسد كه قاتل «فاطمه» است.
اين مرد از عامل جنايت تنها يك نام را به پليس گفته است و ماموران با اين سرنخ در حال تحقيق براي يافتن ردي از عامل جنايت هستند.

خروج از ريل قطا
حادثه خروج قطار بافق - مشهد از ريل تاكنون منجر به مرگ يك تن و زخمي شدن تعدادي ديگر شده است. علي ذاكري ، مديركل خط و ابنيه راه آهن ، در گفت وگو با ايسنادرباره اين حادثه اظهار داشت: «اين سانحه در ساعت ۱۹ روز گذشته (شنبه) نرسيده به ايستگاه ده شور به وقوع پيوسته و قبل از ورود قطار به ايستگاه در خط راه آهن، دو لكوموتيو به همراه يك دستگاه جرثقيل ريلي و يك دستگاه قطار حامل «بالاست» (سنگهاي ريزان) با يكديگر برخورد كرده اند.» وي افزود:« لكوموتيو يادشده از خط خارج و بر اثر ضربه به بوم جرثقيل موجب زخمي شدن ۱۱ نفر از كارگران و كشته شدن يك كارگر ديگر شده است.» ذاكري گفت:« خط راه آهن بافق - مشهد به بهره برداري نرسيده و تنها تا ايستگاه طبس ساخته شده است.»

هلاكت دو قاچاقچي
در جريان عمليات واحدهاي نيروهاي انتظامي در مناطق مرزي شرق كشور دو قاچاقچي مسلح مواد مخدر به هلاكت رسيدند.
در جريان اين عمليات ۲۹۰ كيلوگرم انواع موادمخدر، ۶ قبضه سلاح و يك دستگاه خودرو كشف شد.
در پنج عمليات جداگانه ديگر در استان هاي خراسان، كرمان، هرمزگان و همدان، يكهزار و ۲۵ كيلوگرم انواع مواد مخدر، ۹قبضه سلاح و ۵ دستگاه خودرو كشف شد.
۹ نفر از عوامل تهيه و توزيع مواد مخدر نيز در اين عمليات دستگير شدند.

اعتراض به طرح ترافيك
شهرستان اروميه در هفته منتهي به دور دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي، روزهاي پرتنشي را پشت سرگذاشت.
به گزارش «بازتاب» از اروميه، طرح ترافيكي جديدي كه از دو هفته پيش در اين شهرستان اجرا شده، باعث نارضايتي هاي فراواني در ميان مردم به ويژه كسبه شهر گرديده است.
يك طرفه كردن برخي خيابان ها و نيز ممنوع كردن رفت وآمد خودروها در خيابان خيام جنوبي كه جزو مراكز تجاري شهر به شمار مي رود نه تنها از مشكلات تردد شهري نكاسته، بلكه بر ميزان آن نيز افزوده است.
بر پايه اين گزارش هفته گذشته، كسبه چند خيابان در اعتراض به اجراي طرح جديد ترافيكي، اعتصاب كردند.

انفجار كي تمام مي شود؟
در دو حادثه انفجار مين و شيء در شهرهاي سنندج و بانه استان كردستان چهار نوجوان و جوان مجروح شدند.
اولين حادثه در حوالي روستاي «توريور» سنندج اتفاق افتاد و دو نفر به اسامي «شاهو وليه»۱۴ ساله و «سركو عليرضايي» ۱۵ ساله به شدت مجروح شدند. «اسماعيل و ياسين معروفي» ساكن روستاي «بوبين» بانه نيز زماني كه مشغول چراي دام بودند در اثر دستكاري يك شيء مشكوك دچار حادثه شدند. انفجار مين و اشياي مشكوك بجاي مانده از زمان جنگ تحميلي و ناامني هاي گروهك هاي ضدانقلاب تاكنون ده ها نفر را كشته و مجروح كرده است. مسوولان استان كردستان مي گويند: امسال كار پاكسازي مناطق آلوده به مين و مواد منفجره بجاي مانده از دوران گذشته به اتمام مي رسد.

فيلم نبود
از اروميه خبر رسيده است ۷ نفر از آدم ربايان كه يك دختر را به گروگان گرفته بودند دستگير شدند.
ماجرا از اين قرار است كه فردي با مراجعه به ماموران انتظامي شهرستان اروميه اعلام كرد دو آدم ربا با توسل به زور دختر وي را به كمك دو نفر ديگر با يك خودروي سمند ربوده و متواري شدند.
ماموران انتظامي با هماهنگي مقام قضايي و با انجام عمليات و تحقيقات پليسي ضمن شناسايي مخفيگاه آدم ربايان ۷ نفر از آنها را دستگير كردند و فرد ربوده شده نيز آزاد شد.
به هر حال برخي از شهروندان عزيز تصور نكنند آنچه در فيلم ها اتفاق مي افتد در واقعيت هم به همين سادگي است!

عجيب ترين پرداخت دستمزد
يك شركت سوري به قصد آزار كارمندان خود حقوق آنان را با سكه هاي يك ليري پرداخت كرد.
فراموش نكنيد سكه هاي يك ليري كوچك ترين واحد پول سوريه است. يكي از كاركنان اين شركت كه خواهان ذكر نكردن نام خود و شركت ياد شده در خبر شد، با اعلام اين مطلب افزود: حقوق من ۶۵۰۰ ليره سوريه است كه در ازاي آن ۶۵ كيسه پر از سكه هاي يك ليري دريافت كردم. اين كارمند سوري تاييد كرد كه وقت زيادي را براي تماس با مغازه داران و رانندگان خودروهاي عمومي به منظور معاوضه سكه ها با پول درشت صرف كرده است.
اميدواريم اين خبر بدآموزي نداشته باشد.

تاراج مصري
پليس مصر يك هزار قطعه آثار باستاني مسروقه را كشف كرد.
آثار كشف شده متعلق به دوره هاي يونان و روم، فرعون و اسلام بوده اند و در عمليات جست وجو در ويلاهاي بين قاهره و اسكندريه كه متعلق به يك تاجر اشياي عتيقه است و همچنين رياست يك باند دزدي و قاچاق اشياي قديمي را به عهده دارد، يافت شدند.
مقامات مصري ماه گذشته «طريق سويسي» يك عضو حزب ملي دموكرات را به جرم سرقت، مخفي كردن و خارج كردن به طور غيرقانوني آثار باستاني، به ۳۵ سال زندان محكوم كرده بودند.

يك تصادف و ۱۴ كشته
يك خبر تاسف انگيز۱۴ ! نفر در محور ارتباطي كوهپايه - اصفهان بر اثر تصادف يك دستگاه اتوبوس مسافربري با يك دستگاه كاميون كمپرسي كشته شدند. شايد در اين مناطق كليپ هاي نيروي انتظامي پخش نشده است!
در اين حادثه كه در هفت كيلومتري كوهپايه در شرق اصفهان روي داد، ۱۴ نفر از سرنشينان اتوبوس كشته و ۱۹ نفر نيز زخمي شدند.
مصدومان اين حادثه از سوي عوامل امدادي به مراكز درماني منتقل و تحت مداوا قرار گرفتند.
علت اين حادثه، انحراف به چپ راننده كاميون كمپرسي اعلام شده است.

اعدام براي پزشكان متخلف
از بلغارستان خبر مي رسدكه چند پزشك به جرم انتقال ويروس ايدز به ۳۹۳ كودك بي گناه ليبيايي دستگير شده اند.
قاضي دادگاه اين پرونده مجرمان را به اعدام محكوم كرده است.
در اين پرونده، پنج پرستار و يك پزشك بلغاري، يك پزشك فلسطيني و ۹ پزشك ليبيايي، به عامليت در انتقال ويروس ايدز به ۳۹۳ كودك ليبيايي در بيمارستاني در بنغازي، واقع در هزار كيلومتري شرق طرابلس متهم شده اند.
تاكنون ۶۴ نفر از كودكان مبتلا به ايدز، جان خود را از دست داده اند و ۳۸۰ نفر ديگر نيز در انتظار مرگ هستند.

مادر تمام بدبختي ها
علت واقعي قاچاق انسان چيست؟ درست حدس زديد فقر مفرط. طبق آمارهاي رسمي سالانه دست كم ۲۰۰ نفر در تاجيكستان، ۳۰۰ نفر در قرقيزستان و ۳۰۰ نفر در قزاقستان قرباني تجارت انسان مي شوند. بيشتر زناني كه در دام باندهاي قاچاق مي افتند، در كشورهاي خارج به انجام كارهاي سخت و زيان آور و غيراخلاقي با دستمزد بسيار اندك وادار مي شوند.
قاچاق انسان در اين ۳ كشور بيشتر از طريق فريب جوانان و دادن وعده كار به آنان و گاهي هم با توسل به زور و فشار انجام مي گيرد. تقريبا اكثر قريب به اتفاق افرادي كه به دام باندهاي قاچاق مي افتند از بين جوانان فقير و جوينده كار هستند كه تعدادي از آنان از تحصيلات عالي هم برخوردارند.

خبر مشابه
برخورد ۲ قطار شهري در مونيخ واقع در جنوب آلمان آمار حوادث مشابه فاجعه نيشابور را از زمان وقوع اين حادثه به عدد ۳ رساند اما با اين وجود انفجار واگن هاي باري در ايستگاه خيام همچنان مرگبارترين فاجعه محسوب مي شود.
حادثه مونيخ زماني روي داد كه يك قطار تعمير خطوط شهري با تغيير ناهماهنگ برنامه حركت خود با يك قطار مسافري كه بيش از ۵۱ مسافر داشت برخورد كرد.
در اين حادثه ۴۱ نفر از مسافران مجروح شدند و هم اكنون در بيمارستان هاي مونيخ بستري هستند. توجه كرديد. اين ۴۱ نفر فقط مجروح شده اند!
از طرفي طي ۳ هفته گذشته ۲ حادثه قطار در خطوط راه آهن تهران - جنوب به وقوع پيوسته است كه نشان مي دهد فاجعه هر لحظه ممكن است بار ديگر تكرار شود.
در نخستين حادثه كه روز ۶ ارديبهشت ماه روي داد واگن هاي يك قطار باري از ريل خارج و باعث مسدود شدن خط آهن شد.
علت اين حادثه كه در آن به هيچ كسي صدمه اي نرسيد، هنوز مشخص نشده و در دست بررسي است.
حادثه بعدي روز جمعه گذشته رخ داد و در آن يك كارگر ۲۵ ساله كه مشغول تعمير ريل بود، جان خود را از دست داد.
اين كارگر كه «محمدعلي» نام داشت روي ريل مشغول كار بود كه در زين راه آهن هنگام حركت با وي برخورد كرد و او را از پاي درآورد.

حوادث
ايرانشهر
تهرانشهر
خبرسازان
در شهر
زيبـاشـهر
سفر و طبيعت
طهرانشهر
|  ايرانشهر  |  تهرانشهر  |  حوادث  |  خبرسازان   |  در شهر  |  زيبـاشـهر  |  سفر و طبيعت  |  طهرانشهر  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |