سه شنبه ۵ خرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۳۸۹ - May 25, 2004
مناطق آلوده به مواد مخدر در تهران پاكسازي مي شوند
گروه اجتماعي: در بيشتر خيابانها و ميادين شهر مواد مخدر به راحتي رد و بدل مي شود، بدون اينكه، ترسي از دستگيري و مجازات وجود داشته باشد.
عده اي از شهروندان در گفتگو با خبرنگار همشهري نارضايتي خود را از نحوه مبارزه با اين معضل اعلام كرده اند.
حسين مسعودنيا، يك شهروند در اين باره مي گويد: به طور مداوم از طريق رسانه ها شنيده مي شود كه اقداماتي در خصوص مبارزه با مواد مخدر صورت مي گيرد، اما متاسفانه ما روز به روز شاهد صحنه هايي هستيم كه خلاف آن را نشان مي دهد.
آيا خانواده مي تواند هميشه مانند نگهباني، فرزندان خود را همراهي مي كند، تا از گزند مشكلات جامعه در امان باشد.
ميترا يعقوبي شهروند ديگري است كه در مورد خريد و فروش مواد مخدر مي گويد: اگر زماني به واسطه داشتن كاري مجبور باشيد، در ساعات پاياني شب از ميدان  آزادي عبور كنيد، به راحتي مي توانيد افرادي را ببينيد كه مشغول خريد و فروش مواد هستند و از درختچه هاي كنار خيابان براي پنهان كردن كالا هاي خود استفاده مي كنند. ديدن اين صحنه، هشدار و زنگ خطري براي خانواده ها و جامعه است و براي مبارزه با آن بايد اقدامي ضربتي صورت گيرد.
به دنبال اعتراضات شهروندان تهراني سردار قدرت ا... محمودِي، معاون مبارزه با مواد مخدر فرماندهي انتظامي تهران بزرگ اعلام كرد: براساس بررسي هايي كه صورت گرفته، ۱۵۷ نقطه آلوده به وجود فروشندگان و مصرف كنندگان مواد مخدر شناسايي شده كه با تلاش نيروي انتظامي، اميد است كه تا پايان نيمه اول امسال هيچ نقطه آلوده اي در تهران وجود نداشته باشد و تمام معتادان ولگرد و خرده فروشان موجود در اين مكان ها دستگير و براي بازپروري و مجازات تحويل مقامات قضايي شوند.
سردار محمودي همچنين افزود: از ميان نقاط آلوده، قسمتهايي نظير اتوبان صدر،  خيابان شهرستاني، ميدان امام حسين، نظام آباد، تهرانپارس، دروازه غار،  نياوران و  ميدان قدس آلودگي بيشتري داشته اند كه طي چندين مرحله پاكسازي شدند.
وي گفت: با توجه به فرا رسيدن فصل تابستان و استفاده بيشتر خانواده ها از پاركها و فضاهاي سبز كه ۹۰ تيم ويژه اطلاعاتي و عملياتي مسئول شناسايي مكانهاي حضور معتادان و موادفروشان شده اند كه پس از شناسايي نقاط مختلف شهر از وجود چنين افرادي پاكسازي خواهد شد تا شهروندان از امنيت رواني بيشتري برخوردار باشند.
سرداري محمودي همچنين اعلام كرد: شماره تماس هاي ۱۱۰ و ۶۴۸۳۰۰۳ معاونت مبارزه با مواد مخدر فرماندهي نيروي انتظامي تهران براي ارتباط بيشتر شهروندان و ارائه اطلاعات جهت كسب اطلاعات مردمي در زمينه مبارزه با مواد مخدر در سطح شهر در نظر گرفته شده و شهروندان مي توانند با تماس معاونت مبارزه با مواد مخدر ناجا اطلاعات خود را به نيروي انتظامي اعلام كنند.

در گفت و گوي همشهري با مسئول برنامه كنترل دخانيات وزارت بهداشت مطرح شد:
پرستيژ كاذب علت شيوع سيگار در بين جوانان
گروه اجتماعي: تعبير غلط از تساوي بين زن و مرد و همچنين اشاعه فرهنگ روشنفكري كاذب در زنان از علل افزايش استعمال دخانيات است.
به گزارش خبرنگار ما، مهندس خديجه محصلي، مسئول برنامه كنترل دخانيات وزارت بهداشت در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار ما افزود: با توجه به شعار امسال سازمان جهاني بهداشت به مناسبت روز جهاني بدون دخانيات «فقر و كنترل دخانيات»، فقر را يكي از دلايل مهم استعمال دخانيات ذكر كرد و گفت: تحقيقات سازمان بهداشت جهاني در مورد فقر حاكي از اين است كه در قشر فقير جامعه، افراد سيگاري بيشتر به چشم مي خورد.
وي با اشاره به گروه هاي آسيب پذير جامعه چون جوانان و زنان گفت: متأسفانه ما در اين زمينه با فقر فرهنگي مواجه هستيم و كارخانه هاي سازنده با تعبير غلط از تساوي بين زن و مرد و همچنين اشاعه و ترويج نوعي پرستيژ روشنفكري كاذب در بين زنان به شيوع مصرف دخانيات بين اين قشر دامن مي زنند.
مهندس محصلي با اشاره به اثرات سوء مصرف دخانيات بر روي زنان به خصوص در دوران بارداري و مضراتي كه براي فرزندان آنها به دنبال خواهد داشت گفت، مصرف سيگار با بهبود سبد تغذيه خانواده رابطه عكس دارد، هرقدر مصرف سيگار افزايش يابد مصرف مواد غذايي به لحاظ كيفي كمتر و از نظر اقتصادي نيز هزينه هاي گزاف برخانواده تحميل خواهد شد.
وي در خصوص افزايش استعمال دخانيات در بين دانشجويان دختر در دانشگاه ها به خبرنگار ما گفت: متأسفانه در حال حاضر در بين دانشجويان دختر اين مسئله رو به افزايش است. بخشنامه اي براي دانشگاه ها مبني بر ممنوعيت استعمال دخانيات ارسال شده كه به لحاظ اهميت موضوع نياز به فرهنگ سازي و هماهنگي بين بخشي دارد تا بتوانيم عملاً عدم استعمال دخانيات را در اين مكانهاي فرهنگي به منصه ظهور برسانيم.
وي در پاسخ به سئوال خبرنگار ما در خصوص وضعيت فعلي كشورمان گفت: خوشبختانه در بين كشورهاي منطقه از اين نظر وضعيت بهتري داريم ولي تحقيقات سازمان جهاني بهداشت سن شروع سيگار را در حال حاضر ۱۳ سال براي هر دو جنس اعلام كرد و گفت هرچه سن شروع پايين تر باشد به همان نسبت ميانگين عمر و اميد به زندگي نيز بين ۱۵ تا ۲۰ سال كاهش مي يابد و به دنبال آن  از نيروي فعال و كار جامعه نيز كاسته مي شود.
وي با اشاره به تحقيق سال ۷۸ در ايران كه ۱۲ درصد جامعه سيگاري هستند گفت: متأسفانه ميزان استفاده از ساير مواد دخاني مثل قليان نيز رو به افزايش است و از ۸ دهم درصد به ۴/۱ درصد افزايش يافته است.
مهندس محصلي با اشاره به اصلاح مواد قانوني در اين زمينه گفت: براساس اين اصلاحيه توزيع مواد دخاني به جز در سوپرماركتها و خواربار فروشي ها در ساير مكانها ممنوع مي باشد ضمن اين كه در مكانهاي ذكر شده نيز فروش سيگار با ضابطه و فقط به افراد بالاي ۱۸ سال مجاز است و فروش به صورت نخي (كه در بين نوجوانان به دليل عدم تمكن مالي رايج است) ممنوع مي باشد.
وي در آخر با اشاره به هفته بدون دخانيات از ۲۱ تا ۲۷ خرداد ماه جاري درخصوص نامگذاري روزهاي اين هفته گفت: روز اول به عنوان «دخانيات و سلامتي»، روز دوم «دخانيات و جوانان»، روز سوم «دخانيات و زنان»، روز چهارم «دخانيات و قوانين»، روز پنجم «دخانيات و صنعت»، روز ششم «دخانيات و استنشاق تحميلي دود سيگار» و روز هفتم «دخانيات و فقر» نام گذاري شده است.

۳۰ دستگاه آمبولانس در گمرك خاك مي خورد
006993.jpg
گروه اجتماعي: مهمترين وظيفه اورژانس پيش بيمارستاني، يا ۱۱۵ حضور به موقع در محل سانحه و حادثه و رسيدگي سريع به مصدوم مي باشد. گزارش همشهري حاكي است طبق استانداردهاي موجود، آمبولانس ۸ دقيقه پس از تماس بايد در محل حادثه حاضر باشد. اما به گفته مسئولان اين مركز اورژانس به علل مختلف از جمله خرابي آمبولانس ها و ترافيك خيابان ها قادر به حضور به موقع در محل حادثه نيست. به گفته رئيس اسبق اورژانس كشور، در حال حاضر بيش از نيمي از آمبولانس هاي موجود در ناوگان حمل ونقل از رده خارج هستند.
دكتر اجل لوئيان، به تعدادي از آمبولانس هاي خريداري شده كه قرار بود تا پايان سال ۸۲ وارد ناوگان اورژانس كشور شوند اشاره كرد و گفت: مسئول بودجه معاونت سلامت وزارت بهداشت اعلام كرده بود كه دولت ۴۰ ميليارد تومان بودجه براي تأمين آمبولانس هاي بخش اورژانس كشور اختصاص داده است، اما تاكنون حتي يك دستگاه آمبولانس جديد به اورژانس تحويل نشده است.
همچنين معاون آموزشي اورژانس كشور با اشاره به ورود آمبولانس هاي خريداري شده به داخل كشور، گفت: خروج آمبولانس هاي خريداري شده از گمرك نيازمند پرداخت ۴۰ ميليون تومان عوارض گمركي است.
دكتر رضواني اظهار داشت: هم اكنون بيش از ۳۰ دستگاه آمبولانس خريداري شده در گمرك قرار دارد كه متاسفانه به ميزان ۱۵۷ درصد قيمت تمام شده آمبولانس ها، بايد عوارض گمركي پرداخت كنيم و به دليل عوارض سنگين در گمرك خاك مي  خورند.
وي در ادامه بيان كرد: در حال حاضر تنها چالش پيش روي ما پرداخت اين مبلغ بسيار سنگين به گمرك و دريافت آمبولانس هاست، اين در حالي است كه ما براي خريد ۱۸۰۰ دستگاه آمبولانس قرارداد بسته ايم، لذا اگر براي ورود همه آنها قرار باشد اين ميزان هزينه پرداخت كنيم اعتباري براي تجهيز اين آمبولانس ها باقي نخواهد ماند. به گفته دكتر رضواني،  در سال جاري يك سوم بودجه  عمراني معاونت سلامت و وزارت بهداشت كه حدود ۴۰۰ ميليون است براي خريد و تجهيز آمبولانس ها هزينه خواهد شد.
دكتر رضواني در خاتمه با اشاره به تصويب راه اندازي ۲۰۰ پايگاه جديد توسط مجلس شوراي اسلامي در سال ۱۳۸۳، تصريح كرد: اگر امسال از صندوق ذخيره ارزي برداشتي شود، قرار است مقداري از آن براي راه اندازي پايگاه هاي جديد و تكميل پايگاه هاي ناتمام سال گذشته به اورژانس اختصاص پيدا كند. اين گزارش مي افزايد مسئولان اورژانس، ترافيك را عامل مهمي در تأخير آمبولانس ها مي دانند و معتقدند راه اندازي «اورژانس موتوري» به دليل بافت فيزيك شهر تهران مي تواند كمك مؤثري در اين زمينه باشد.
گزارش هاي وزارت بهداشت در زمينه مهمترين عوامل نارضايتي مردم از اورژانس بيمارستانها حاكي است بي توجهي به بيماران و بلاتكليفي (۲۰ درصد)، عدم رسيدگي موقت به بيماران (۱۰ درصد)،  عدم رعايت بهداشت (۱۰ درصد) و كمبود تجهيزات و امكانات (۶ درصد) مهمترين عوامل نارضايتي مردم مي باشند. اين درحالي است كه همه مي دانيم يكي از فاكتورهاي اصلي در سلامت بيماران اورژانسي انتقال به مراكز درماني است كه در اين ميان سرعت آمبولانس، كيفيت بالاي دستگاههاي اوليه براي درمان و آموزش نيروي انساني متخصص نقش مؤثري در رضايت و سلامت مردم خواهند داشت.

۲۳۰۰ نشريه دانشجويي در دانشگاه ها منتشر مي شود
نهمين جشنواره منطقه اي نشريات دانشجويي دانشگاه هاي استان تهران روز دوشنبه در دانشگاه تهران گشايش يافت.
به گزارش ايرنا، مديركل امور فرهنگي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در آيين گشايش اين جشنواره گفت: هم اكنون بيش از دو هزار و ۳۰۰ نشريه دانشجويي در دانشگاه هاي كشور منتشر مي شود كه اين امر بيانگر فعاليت ۱۰ درصد از دانشجويان كشور در هيأت تحريريه نشريات دانشجويي است.
در نهمين جشنواره نشريات دانشجويي كه تا ششم خرداد ماه جاري ادامه دارد، ۲۱۰ نشريه و دو هزار و ۴۰۰ عنوان اثر از دانشگاه هاي استان تهران شركت دارند.

رئيس كل دادگستري استان تهران:
انتقاد، جرم نيست
رئيس  كل  دادگستري  استان  تهران  با تأكيد بر اين كه انتقاد، جرم  تلقي نمي شود، گفت : من  اعلام  مي كنم  دانشجوياني  كه  در دانشگاه  يا جاي  ديگر حرف مي زنند يا انتقادي  را طرح  مي كنند، مشمول  اتهام  اقدام  عليه  امنيت  ملي نيستند.
حجت الاسلام  والمسلمين  عباسعلي  عليزاده  ديروز در حاشيه  ملاقات  عمومي خود با مردم  در گفت  و گو با خبرنگاران  اظهار داشت : اهانت  به  مقدسات در قانون  تعريف  شده  و مسئله اي  كه  خلاف  امنيت  ملي  و اهانت  نيست ، نبايد به دادگستري  كشانده  شود.
عليزاده  اين  مطلب  منتسب به  وي  را كه  ديگر دانشجويي  به  دادگستري نمي آيد، رد كرد و آن را برداشت  غلط خبرنگاران  از سخنانش  دانست .
وي  سخنان  هفته  گذشته  خود را در اين  خصوص  يادآور شد و افزود: من  گفتم حرمت  دانشگاه  و دانشجو اقتضا مي كند كه  حتي الامكان  دانشجويان  به  محاكم  قضائي نيايند.
اگر دانشجويان  خلاف  كردند اين  تخلفات  بايد در دانشگاهها رسيدگي  شوداما اگر دانشجويي  جرمي مرتكب  شد، مثل  همه  موارد ديگر در دادگستري  رسيدگي مي شود.
وي  در عين  حال  گفت  كه  مجموعه  پرونده هايي  كه  در گذشته  درباره  تخلفات دانشجويي  تشكيل  شده  همه  به  دادگستري  ارسال  گرديده  كه  كاري  درست  نبوده است .
رئيس  كل  دادگستري  استان  تهران  در ادامه  تأكيد كرد: تخلفات  دانشجويي كه  رسيدگي  آن در صلاحيت  دادگستري  نباشد، بايد در خود دانشگاه  مورد رسيدگي قرار گيرد.
حجت الاسلام  عليزاده  در پاسخ  به  سوالي  درباره  احضار برخي  از دانشجويان در روزهاي  اخير از سوي  دادسراي  تهران ، گفت : در بسياري  از اين  موارد جرمي مطرح  نيست  ولي  دادسرا براي  صدور حكم  منع  تعقيب ، آنان  را احضار كرده است .
وي  احضار نمايندگان  به  دادسرا در ارتباط با اقدام هاي  مرتبط با وظايف نمايندگي  آنان  را رد كرد و گفت : نمايندگان  مجلس  هر كاري  كه  به  عنوان نمايندگي  انجام  مي دهند در حدود قانون  آزادند و هيچوقت  به  خاطر اين  مسئله احضار نشده  و احضار نخواهند شد، اما هيچ كس  مصونيت  ندارد.
اگر افرادي  مرتكب  جرم  عمومي و يا خصوصي  شوند در حدود مقررات  به  آن رسيدگي  مي شود.
رئيس  كل  دادگستري  استان  تهران  در پاسخ  به  سوالي  درباره  قاچاق  گسترده كالا از طريق  اسكله هاي  نامرئي ، بر عزم  مسئولان  ارشد نظام  براي  مبارزه  باقاچاق  و مفاسد اقتصادي  تأكيد كرد و گفت : اين كه اسكله  رسمي براي  واردات كالاي  قاچاق  وجود داشته  باشد ما قبول  نداريم  اما نمي گوييم  هيچ  خلافي  در هيچ  سطحي  انجام  نمي شود.

ثبت نام پزشكان متقاضي اعزام به خارج از اواسط تابستان آغاز مي شود
معاون اشتغال وزارت بهداشت با اشاره به نياز عمده شش كشور به نيروي پرستاري است، اعلام كرد:  ثبت نام پزشكان و پيراپزشكان متقاضي اعزام به خارج از كشور طي دو يا سه ماه آينده آغاز مي شود.
دكتر محمد نوري، در گفتگو با ايسنا داشتن حداقل چهار سال سابقه كار و تسلط به زبان انگليسي را از مهمترين شرايط اعزام كادر پزشكي به خارج كشور بيان كرد.وي با بيان  ا ينكه از استراتژي هاي وزارت بهداشت در اعزام نيرو به خارج، شناسايي كشورهاي متقاضي نيروي كار گروه پزشكي است، اظهار كرد: وزارت بهداشت سال گذشته پنج كشور و امسال شش كشور را براي اعزام پزشكان هدف قرار داده است.دكتر نوري با بيان اينكه نياز كشورهاي هدف با توجه به آناليز آنها متفاوت است، گفت: نياز اين شش كشور ، عمدتا كادر پرستاري بوده و سال گذشته نيز عليرغم انتظار ما درخواست پزشك عمومي بيشتر از پزشكان متخصص بوده است.وي شناساندن سيستم آموزشي كشور به كشورهاي نيروپذير را از اهداف اعزام نيرو به خارج دانست و افزود: ايران براي ارتقاي سطح توانمندي هاي متقاضيان اشتغال در خارج از كشور، اقدام به برگزاري دوره هاي آموزشي كرده است.
به گفته  وي، كشورهاي پذيراي نيروهاي پزشكي و پيراپزشكي، هيچ اعتراضي نسبت به نيروهاي اعزامي نداشته اند.دكتر نوري در پايان يادآور شد: در سال جاري براي اعزام نيرو به خارج، برنامه هاي جديدي مانند پذيرش بيمار از خارج در دستور كار وزارتخانه قرار گرفته است كه در اين زمينه به نتايج خوبي دست يافته ايم؛ به نحوي كه تاكنون بيماراني به صورت پراكنده و غير ارگانيزه وارد كشور شده اند.

هفت تن مواد مخدر در شرق كشور كشف شد
فرمانده  قرارگاه  مقدم  مرصاد گفت :طي  عملياتي  با عنوان  «ميلاد» در شرق كشور هفت  تن  مواد مخدر از اشرار و قاچاقچيان  مواد افيوني  كشف  شد.
سردار سرتيپ  حميد گريزان  ديروز به  خبرگزاري  جمهوري  اسلامي  گفت : اين عمليات  طي  چهار مرحله  توسط قرارگاههاي  استاني  مقداد، سلمان  و ابوذر مستقر در استان هاي  سيستان  و بلوچستان ، خراسان  و كرمان  صورت  گرفت .
وي  افزود: طي  مرحله  نخست  عمليات  با بهره گيري  از سامانه هاي  كنترل  ترددهادر مناطق  آلوده  ارتفاعات  پيرسوران  و دشت  سمسور، منطقه  محاصره  شد و چنددرگيري  با اشرار رخ  داد.
وي گفت : در اين  چارچوب  علاوه  بر تصرف  محل  اختفاي  اشرار و وارد آوردن تلفات  جاني  به  آنان  ۲۳۰۰ كيلوگرم  انواع  مواد مخدر و مقادير قابل  توجهي  سلاح  و مهمات  كشف  و ضبط شد.
وي  افزود: در يكي  از باراندازهاي  اشرار كه  توسط رزمندگان  قرارگاه استاني  مقداد به  تصرف  درآمد مقادير قابل  توجهي  سلاح  و مهمات  از مدرنترين نوع  آن  از جمله  يك  قبضه  موشك انداز سهند سه  و تعدادي  سلاح  و مقاديري  مهمات الكتريكي  كشف  شد.
او گفت : در ادامه  اين  عمليات  رزمندگان  قرارگاه  استاني  ابوذر نيز بانفوذ به  مناطق  مرزي  و پاكسازي  نقاط آلوده  در جنوب  استان  كرمان  ۱۹۴۵كيلوگرم  انواع  مواد مخدر، ۲۷ قبضه  سلاح  و مقادير قابل توجهي  مهمات  كشف  وضبط كردند.
وي  افزود: در اين  مرحله  از عمليات  ۹ نفر كه  در امر شرارت ، گروگانگيري ، توزيع  مسلحانه  مواد مخدر، سرقت  و قتل  فعاليت  داشتند دستگير شدند.
وي درخصوص  عمليات  قرارگاه  استاني  سلمان  نيز گفت : رزمندگان  اين  قرارگاه با انهدام  چند باند اشرار علاوه  بر كشف  ۲۷۱۵ كيلوگرم  مواد مخدر موفق  به پاكسازي  مناطق  آلوده  شدند.
فرمانده  قرارگاه  مقدم  مرصاد افزود: در اين  عمليات  كه  از مرزهاي  جنوبي استان  خراسان  تا عمق  كوير ادامه  داشت  ضمن  انهدام  يك  دستگاه  خودرو اشرارسرنشينان  آن  به  هلاكت  رسيدند و دو دستگاه  خودرو نيز به  دست  نيروهاي  عمل كننده  افتاد.
وي  گفت : طي  عمليات  ميلاد در مجموع  علاوه  بر كشف  هفت  تن  انواع  مواد مخدر و۵۸ قبضه  سلاح  و مقادير قابل  توجهي  مهمات ، ۵ نفر از اشرار به  هلاكت  رسيده  و ۴۴ نفر از آنها و رابطينشان  دستگير شدند.
او افزود: اين  عمليات  از ۱۸ ارديبهشت  ماه  با رمز محمد رسول الله  آغاز شد و به  مدت  ۱۲ روز ادامه  داشت .

بعد ازظهر امروز آغاز مي شود
دومين جشنواره منطقه اي تئاتر دفاع مقدس
007026.jpg
در اولين روز از برگزاري دومين جشنواره منطقه اي تئاتر دفاع مقدس در اروميه ۳ نمايش به روي صحنه مي رود. به گزارش ايسنا، در ساعت ۱۶ نمايش «فاطمه» به نويسندگي و كارگرداني جواد قامتي از شهرستان مرند در تالار كانون بسيج اجرا مي شود.
در ساعت ۳۰/۱۷ هم در تالار هلال احمر نمايش «دليل ماريا» به نويسندگي و كارگرداني مرتضي هواسي از شهرستان ايلام به روي صحنه خواهد رفت.
همچنين آخرين نمايشي كه در ساعت ۳۰/۱۹ در تالار مجتمع فرهنگي و هنري اروميه اجرا مي شود نمايش «دوران بي گناهي» نوشته قطب الدين صادقي و كارگرداني توحيد معصومي از شهرستان اردبيل است.
دومين جشنواره منطقه اي تئاتر دفاع مقدس باحضور ۹ گروه نمايشي استان هاي مختلف از ۴ تا ۷ خرداد ماه در شهرستان اروميه برگزار مي شود و در اين ۴ روز ۹ گروه نمايشي تئاتر هاي خود را اجرا خواهند كرد.

برنامه هاي شركت واحد در پانزدهمين سالگرد ارتحال امام (ره)
در آستانه  پانزدهمين  سالگرد ارتحال  ملكوتي  بنيانگذار جمهوري  اسلامي ايران ، كميته  ترابري  شركت  واحد اتوبوسراني  تهران  و حومه ، ويژه  برنامه هاي  خود را اعلام  كرد به  گزارش  روابط عمومي  ستاد مركزي  ارتحال  امام  خميني  (ره) ، تشكيل ستاد اجرايي  هماهنگي  مراسم  در پايانه  حرم  مطهر، هماهنگي  براي  خدمت رساني  در مراسم  ۱۴ و ۱۵ خرداد و خدمت  رساني  از ۱۱ مكان  و ميدان  مركزي  شهر به  زائران  در روزها و شبهاي  عزاداري  حرم  مطهر شامل  ميدانهاي  تجريش ، امام  خميني  (ره) ، رسالت ، خراسان ، شهرري ، نازي آباد، انقلاب  اسلامي ، صادقيه ، آزادي ، آذري  و پايانه  خاوران  از جمله  برنامه هاي  اين  كميته  است  همچنين  ايجاد ۴۰ خط مستقل  و اختصاصي  از۴۰ مكان  و ميدان  مهم  و اصلي  شهر در روز سيزدهم  به  سمت  حرم  مطهر و بالعكس  امام  خميني  (ره) ، امام  حسين  (ع)، دانشگاه  الزهرا (س) ، شهيد كلاهدوز، پايانه  شهيد محلاتي ، نبوت ، معلم ، خراسان ، شوش ، بهارستان ، پايانه  خاوران ، راه آهن ، ابوذر، نازي  آباد، آذري ، آزادي ، فردوس ، شهرري ، دولت آباد، خزانه  بخارايي ، ۱۳ آبان ، صادقيه ، تهرانسر، شهرك  اكباتان ، چهار راه  اشراق ، رسالت ، قدس ، جماران ، اختياريه ، دركه ، تجريش ، بهمن  و نوبنياد نيز يكي  از تدابير اتخاذ شده  است .

اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
شهري
علمي فرهنگي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   علمي فرهنگي   |   ورزش   |   ورزش جهان   |  
|  صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |