سه شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۳ - سال يازدهم - شماره ۳۴۰۱ - Jun 8, 2004
دفترچه هاي آموزش آمادگي در برابر زلزله هفته آينده توزيع مي شود
۳ مانور مقابله با زلزله برگزار مي شود
شهردار تهران در جلسه ستاد مديريت بحران اين شهر گفت: زلزله اخير در تهران موجب شكل گيري تحرك تازه بين مسئولان كشور جهت مقابله جدي تر با حوادث غيرمترقبه شد.
به گزارش ايسنا، احمدي نژاد در اين جلسه كه با حضور رئيس شوراي شهر، رئيس سازمان مديريت بحران، نمايندگان صدا و سيما، مخابرات، آموزش و پرورش، نيروي انتظامي و آب و فاضلاب، به منظور بررسي امكانات موجود و كمبودهاي شهر به هنگام وقوع زلزله احتمالي تشكيل شد افزود: بروز شايعاتي در خصوص وقوع مجدد زلزله در تهران باعث ايجاد نگراني هايي ميان مردم شده است، در حاليكه امروزه كسي به صراحت نمي تواند ادعاي پيش بيني  زمان و مكان وقوع زلزله را داشته باشد.
احمدي نژاد افزود: در حال حاضر شرايط براي وقوع مجدد زلزله فرقي نكرده اما اين هشدارها بايد ما را به نوعي فعال كند تا با برنامه ريزي كامل آمادگي لازم را براي مقابله جدي با آن داشته باشيم.
وي با اشاره به اين كه در حال حاضر يك ميليون و ۸۵۰ هزار خانوار در شهر تهران ساكن هستند، گفت: مردم بايد تا حد امكان در ارتباط با زلزله آموزش هاي لازم را فراگيرند كه در اين زمينه جمعيت هلال احمر دفترچه هايي را در خصوص آموزش مردم آماده كرده و توزيع آن از هفته ديگر آغاز خواهد شد.
به گزارش ايسنا وي گفت: تجربه زلزله هاي گذشته نشان مي دهد در وقوع زلزله شبكه هاي مخابراتي با مشكلاتي مواجه مي شوند، به همين دليل بايد به دنبال يك شبكه ارتباطي جدا از شبكه مخابراتي باشيم تا در زمان وقوع حادثه امكان ارتباط به آساني ميسر باشد.
شهردار تهران افزود: رؤساي سازمانها نيز بايد تمامي نواقص و ضعف ها و همچنين نيازها و امكانات خود را به سازمان مديريت بحران منعكس كنند تا در جلسه هيات دولت مورد بررسي قرار گيرد.
رئيس شوراي اسلامي شهر تهران در اين جلسه با بيان اين كه در همه حال بايد آمادگي مقابله با زلزله را داشته باشيم، گفت: هر عالمي كه در زمينه زلزله مطالعاتي داشته به درستي مي داند كه خطر وقوع زلزله در تهران وجود دارد و اين هشدارها هميشه داده مي شود.
چمران ادامه داد: زلزله روز جمعه هشداري بود تا هر چه زودتر به دنبال فكر اساسي براي مقابله جدي با زلزله در تهران باشيم.
گفتني است به منظور آمادگي بيشتر براي مقابله با زلزله ۳ مانور كه سومي با مشاركت مردم صورت مي گيرد، برگزار خواهد شد.

افزايش سرانه خدمات شهري
۴ سالن سينما در بوستان ملت ساخته مي شود
007677.jpg
گروه شهري: معاون فني و عمراني شهرداري منطقه ۳ تهران ديروز اعلام كرد: ۳۴ طرح عمران شهري و خدماتي به منظور ارتقاء سطح سرانه هاي شهري اجرا شد.
به گزارش روابط عمومي شهرداري منطقه ۳ تهران، مهندس ابراهيم يوسفي پور گفت: با صرف اعتباري بالغ بر ۱۲۰ ميليارد ريال، ۳۴ طرح عمراني، فضاي سبز و ترافيكي در شمال شهر به مورد اجرا درآمد كه ساخت ۳ بوستان، ۵ آبنما و بازسازي حيات وحش بوستان شهري ملت از آن جمله مي باشد.
وي همچنين از ساخت يك مجموعه فرهنگي بزرگ در ضلع جنوب غربي بوستان ملت خبر داد و افزود: در اين مجموعه فرهنگي كه عمليات ساخت آن اوايل سال جاري آغاز شد، ۴ سالن سينما احداث مي شود و پيش بيني  مي شود اواخر سال آينده مورد بهره برداري قرار گيرد.
به گفته وي، همچنين يك مجموعه كامل ورزشي چندمنظوره در زميني به وسعت ۷۳۰۰ مترمربع در خيابان شهيد ناطق نوري در دست ساخت است و با بهره برداري از آن، شهروندان مي توانند به انجام فعاليت هاي ورزشي شامل استخر، سونا، فوتبال، بسكتبال، واليبال، تنيس روي ميز و اسكواش بپردازند.
مهندس يوسفي پور در ادامه از ساخت يك سالن ورزشي چندمنظوره در خيابان سعيدي - روبروي بوستان ملت، يك پيست دوچرخه سواري بطول ۴ كيلومتر در بوستان سيد خندان و يك سالن ورزشي چندمنظوره در بوستان سيد خندان خبر داد و افزود: پروژه هاي ذكرشده به همراه بوستان محلي دهخدا در بلوار كاوه در سه ماهه سوم سال جاري مورد بهره برداري قرار مي گيرند.
معاون فني و عمراني شهرداري منطقه ۳ تصريح كرد: در راستاي افزايش سرانه فضاي سبز، عمليات ساخت بوستان قبا در زميني به وسعت حدود ۲۰ هزار مترمربع آغاز شده است.
همچنين به منظور رفاه حال شهروندان عمليات ساخت يك باشگاه خانواده شامل سالن تئاتر و رستوران و امكانات فراغتي و رفاهي در جنب باغ موزه آب واقع در خيابان يخچال آغاز شده است.

۹ ايستگاه خدمات شهري ساخته مي شود
007680.jpg
ارائه خدمات شهري به شهروندان به شايسته ترين شكل ممكن به عنوان اساس و بنيان ميثاق مديريت شهري از سوي معاون خدمات شهري شهرداري تهران اعلام شد .
مهندس محمدجواد محمدي زاده با بيان اين مطلب اصلي ترين و مهم ترين فعاليت مديريت شهري و بديهي ترين و ذاتي ترين وظيفه اين نهاد مردمي را نظافت شهر كه به طور مستقيم با بهداشت و سلامت شهروندان سروكار دارد، قلمداد كرد.
معاون شهرداري تهران از مكانيزه كردن ناوگان نظافت شهر به عنوان اقدامي بي سابقه ياد كرد و تصريح نمود: تسريع در روند شتابنده جايگزيني روش هاي ماشيني به جاي شيوه هاي دستي از طريق تنوع و نوآوري در سازوكارهاي مورد نياز در دستور كار حوزه خدمات شهري قرار دارد.
محمدي زاده در ادامه از راه اندازي پنج ايستگاه جديد خدمات شهري با اعتباري بالغ بر ۵۵ ميليارد ريال و بهينه سازي چهار ايستگاه قديمي خبر داد و گفت: خوشبختانه در زمينه جمع آوري و دفع زباله محدوديت منابع اعتباري وجود ندارد و براي نمونه اعتبار مربوط به نظافت شهر حدود دو برابر شده است.وي توقع مديريت شهري از مقوله تفكيك زباله از مبداء را جداسازي ۲۵ درصد از مجموع زباله هاي تهران تعيين كرد و گفت: هدف گذاري در اين زمينه در سال جاري در مناطق ۱۵ درصد و در كل شهر تفكيك حداقل ۱۰ درصد از زباله هاي توليدي شهروندان است.

پيام رئيس جمهور به مناسبت روز جهاني محيط زيست:
بايد از ذخاير دريايي موجود استفاده اي خردمندانه داشته باشيم
رئيس جمهور با ارسال پيامي به مناسبت روز جهاني محيط زيست براستفاده خردمندانه از ذخاير دريايي و مقابله با تخريب تنوع زيستي دريايي تأكيد كرد.در اين پيام كه توسط دكتر معصومه ابتكار، رئيس سازمان حفاظت از محيط زيست قرائت شده آمده است: برگزاري پنجمين نمايشگاه بين المللي محيط زيست فرصت مباركي است تا با بازنگري در آنچه كه در اثر نگاه يكسويه انسان در طبيعت و محيط زيست وارد شده است به چگونگي بهره برداري صحيح و اصولي از اين نعمت بزرگ الهي به گونه اي كه حقوق نسل هاي فعلي و آينده در بهره مندي پايدار از محيط زيست سالم را تضمين كند دست يابيم.اين پيام با اشاره به اينكه تقابل سنتي توسعه و محيط زيست به تعامل سازنده، هم افزايي محيط زيست و اقتصاد تبديل شده است ،مي افزايد: كشور ما با اهداف بلند اقتصادي و توسعه اي كه براي خود ترسيم كرده است، نمي تواند از اين قاعده مستثني باشد چنانچه در چشم انداز ۲۰ ساله كشور يكي از شاخص هاي جامعه آرماني ايرانيان بهره مندي از محيط زيست مطلوب عنوان شده است.

سوار كردن دو نفر در صندلي جلوي خودرو در بزرگراه ها ممنوع است
جانشين رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ اعلام كرد براي استفاده بهينه از كمربند ايمني در بزرگراه ها، شهروندان بايد از سوار كردن دو نفر در صندلي جلو خودداري كنند.
سرهنگ حسن اكبرزاده تأكيد كرد هر خودرو داراي ظرفيتي مشخص است و رانندگان بايد بر اساس آن اقدام به سوار كردن سرنشين كنند.
وي افزود: از آنجا كه بستن كمربند ايمني در بزرگراه ها اجباري است، رانندگان نبايد به گونه اي از صندلي جلو استفاده كنند كه امكان بهره گيري از كمربند ايمني را ناممكن سازد.
سرهنگ اكبرزاده اجراي هرگونه طرح جديد براي برخورد با مسافركش هاي شهري را رد كرد و گفت: برخي منابع خبري براي تشنج آفريني اقدام به انتشار خبر در اين باره كرده اند.
جانشين رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ تصريح كرد برخورد با رانندگاني كه در شهر از كمربند ايمني استفاده نمي كنند، جنبه ارشادي دارد اما استفاده از كمربند ايمني در بزرگراه ها براي همگان اجباري است.

شهردار تهران از دادستان عمومي تهران تشكر كرد
شهردار تهران در نامه اي به دادستان عمومي و انقلاب تهران از توجه وي به موضوع كنترل پيش فروش واحدهاي مسكوني تشكر كرد.
به گزارش واحد مركزي خبر در نامه محمود احمدي نژاد به سعيد مرتضوي ابراز اميدواري شده است پس از بررسي پيش سند پيشنهادي و نيز هماهنگي ميان ساير مسئولان، اقدامات نهايي انجام و عمليات اجرايي طرح آغاز شود.
گفتني است،  دادستان عمومي و انقلاب تهران يازدهم خرداد با اشاره به كلاهبرداري هاي كلان از طريق پيش فروش واحدهاي ساختماني، اعلام كرد: دادستاني عمومي و انقلاب تهران براي جلوگيري از ارتكاب اين جرم در نامه اي به شهردار تهران طرحي ارايه كرده است كه براساس آن افراد پس از مراجعه به شهرداري و دريافت پروانه ساخت براي هر واحد، يك پيش سند با شماره سريال و مشخصات دقيق دريافت مي كنند و بنگاه ها نيز به هنگام خريد و فروش ملزم مي شوند كه براي پيش فروش يا پيش خريد، سند اوليه را نيز تحويل خريدار دهند، در نتيجه ديگر افراد قادر به فروش يك ساختمان حتي به دو نفر نيز نخواهند بود.

كاهش ۲۵ درصدي نرخ ميوه در ميادين ميوه و تره بار
در سال جاري عليرغم بالا رفتن نرخ بسياري از اجناس در ميادين و بازارهاي روز ميوه و تره بار شهرداري تهران، نرخ انواع ميوه در ارديبهشت ماه سال جاري نسبت به سال گذشته نه تنها افزايش نيافته بلكه نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد و نسبت به ماه آخر سال گذشته ۹درصد كاهش يافته است. همچنين نرخ انواع سبزي و فرنگي در زمان ياد شده نسبت به روزهاي پاياني سال گذشته ۳۱ درصد كاهش نشان مي دهد.

ديدار اعضاي شوراي شهر با شهروندان ۴منطقه تهران
اعضاي شوراي اسلامي شهر تهران فردا با حضور در مناطق ۸ ، ۱۲ ، ۱۸ و ۲۲ شهرداري با شهروندان ديدار مي كنند.
به گزارش روابط عمومي شوراي شهر تهران حسن زياري، عباس شيباني و مهنوش معتمدي در منطقه ۸ و حبيب كاشاني و محمود خسروي وفا در منطقه ۱۲ با شهروندان ديدار خواهند داشت.
همچنين اميررضا واعظي آشتياني در منطقه ۱۸ و خسرو دانشجو، نسرين سلطانخواه و منظر خير حبيب اللهي با حضور در منطقه ۲۲ شهرداري تهران به مشكلات شهروندان رسيدگي خواهند كرد.
شهروندان مناطق يادشده مي توانند جهت ثبت نام، ديدار با اعضاي شورا امروز به روابط عمومي هاي مناطق مذكور مراجعه كنند.

ژاپن براي احداث قطار هوايي و خط ۳ متروي تهران ابراز تمايل كرد
گروه شهري: سفير ژاپن در كشورمان در ديدار با شهردار تهران، براي همكاري با شهرداري در زمينه احداث خط ۳ متروي تهران و قطار هوايي ابراز تمايل كرد.
به گزارش واحد مركزي در اين ديدار كاوامورا به مقايسه تهران امروز با سالهاي گذشته پرداخت و گفت :از نقاط مثبت مديريت كنوني شهر تهران افزايش فضاي سبز براي تأمين رفاه و آسايش شهروندان تهراني است.
شهردار تهران نيز در اين ديدار گفت :بهبود وضع ترافيكي اولويت نخست مديريت شهر تهران است و در صورت مناسب بودن قيمت ها و حمايت مالي لازم از حضور شركت هاي ژاپني در طرح هاي شهري استقبال خواهيم كرد.
احمدي نژاد افزود: ملت و دولت ايران آمادگي خوبي براي گسترش روابط با ملت ژاپن و شركت هاي صنعتي و اقتصادي آن دارند.
وي در ادامه با تأكيد بر اين كه احداث قطار شهري طرحي براي گسترش حمل و نقل عمومي در تهران است تصريح كرد :آلودگي و ترافيك دو مشكل اصلي شهرهاي بزرگ دنياست و همه كشورها درصدد رفع آنها هستند.
شهردار تهران با اشاره به اين كه در صورت منطقي بودن قيمت ها، شهرداري تهران حاضر به همكاري با شركت هاي ژاپني براي ساخت قطارهاي شهري و اجراي طرح هايي به منظور كاهش دو معضل يادشده است تصريح كرد: شركت هاي ژاپني حدود ۳۰ سال قبل مطالعاتي درباره احداث قطار هوايي در تهران و سه سال پيش نيز مجدداً مذاكراتي با شهرداري در اين زمينه داشتند ولي به علت آنكه شركت هاي ژاپني منابع مالي اين طرح را تأمين نكردند مطالعات آن متوقف شد.

شهري
اجتماعي
اقتصادي
خارجي
سياسي
ورزش
ورزش جهان
صفحه آخر
همشهري ضميمه
بازارچه همشهري
همشهري ايرانشهر
|  اجتماعي   |   اقتصادي   |   خارجي   |   سياسي   |   شهري   |   ورزش   |   ورزش جهان   |   صفحه آخر   |  
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   شناسنامه   |   چاپ صفحه   |