سه شنبه ۲ تير ۱۳۸۳ - سال دوازدهم - شماره - ۳۴۱۵
كرايه هاي جديد تاكسي راني  براي مسافران
004005.jpg
در سال جديد و همزمان با افزايش قيمت بنزين رانندگان تاكسي نرخ هاي كرايه ها را افزايش دادند و اين موضوع بحث داغ مطبوعات و نارضايتي مردم در سطح شهر شد. حدود دو سال بود كرايه ها از سوي رانندگان تعيين مي شد. هر راننده اي بنا به افزايش قيمت بنزين، طول مسير، ترافيك و ... نرخ ها را افزايش مي داد.
اما در سال گذشته سازمان تاكسيراني در اقدام كارشناسانه اي با در نظر گرفتن تمام هزينه هاي رانندگان مانند هزينه خودرو، بيمه، مخارج زندگي و ... قيمت هر مسير را تعيين كرد . اين قيمت ها به شوراي شهر داده شد، شوراي شهر تهران نيز بعد از بررسي هاي صورت گرفته در مورد قيمت ها و هزينه هاي جانبي رانندگان نرخ ها را براي سال ۸۳ تصويب كردند. با اين روش نرخ تاكسي در سطح شهر تا حدودي سامان خواهد يافت.
موثقي، مدير روابط عمومي تاكسيراني در مورد افزايش نرخ كرايه هاگفت: قيمت ها نسبت به سال گذشته ۵ تا ۱۰ درصد افزايش يافته است. نرخ كرايه هاي مصوب شوراي شهر براي چهارسرنشين لحاظ شده و رانندگان موظف به رعايت اين قانون هستند و اجازه سوار كردن دو نفر در صندلي جلو و يا تقسيم كرايه يك نفر بر چهار مسافر را ندارند.
نرخ هاي اعلام شده از سوي شوراي شهر براي هر خط مانند تاكسي هاي ترمينال، راهآهن، فرودگاه، خطي و ... تفكيك شده است.
همچنين تاكسي هاي گردشي در سطح شهر، در ماه هاي آينده مجهز به تاكسي متر خواهند شد.
به گفته مدير روابط عمومي سازمان تاكسيراني، اين تاكسي مترها باتوجه به شرايط ترافيكي شهر تهران لحاظ شده و نرخ ورودي آن ۷۵ تومان تعيين شده است.
موثقي در مورد اطلا ع رساني قيمت ها به رانندگان در سطح شهر گفت: در جلسه اي كه با حضور مديرعامل سازمان تاكسيراني با روِساي خطوط برگزار شد نرخ ها به صورت كتبي به روِساي خطوط اعلام شد و روِساي خطوط موظف هستند قيمت ها را به رانندگان تاكسي ها اعلام كنند. رانندگان تاكسي نيز موظفند نرخ كرايه ها را در مسيرهاي مختلف در اتومبيل خود نصب كنند.
در حال حاضر كليه رانندگان تاكسي ملزم به رعايت اين قيمت ها هستند و مسافران در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوي رانندگان مي توانند با به خاطر سپردن شماره پلا ك خودرو و همچنين روز و ساعت سوار شدن به تاكسي مي توانند مورد تخلف را با شماره ۳۷۳۶۶۶۶ و ۳۷۳۶۶۶۶ در ميان بگذارند و در روزهاي تعطيل نيز نمابر ۳۷۲۵۰۴۵ (روابط عمومي سازمان تاكسيراني) آماده دريافت شكايات، پيشنهادات و انتقادات همشهريان است.
براي اطلا ع مردم از نرخ جديد كرايه هاي تاكسي بازارچه حمل ونقل با همكاري سازمان تاكسيراني اقدام به درج نرخ كرايه كليه تاكسي هاي گردشي فرودگاه وترمينالها كرده است.در هفته آينده نرخ كرايه خطوط وراه آهن درج خواهد شد.
004008.jpg
004011.jpg

بازارچه حمل و نقل
گوناگون
|  بازارچه حمل و نقل  |   گوناگون  |
|   صفحه اول   |   آرشيو   |   چاپ صفحه   |